Epispde 41 - Snow!

'' Euw!! Justin! Sluta!''. tjöt jag men kunde inte undgå att skratta.
'' Jag vet att du gillar de. Du skriker ju mitt namn annars!''.
Jag himlade md ögonen. '' Sluta nu. Vad vill du ha och äta?''.
'' Macka? Oboy?''. 
Jag nickade och tog fram bröd och allting på bänken.
JAg kände hur Justin slingrade sina armar om min midja och lutade sin haka mot min axel.
'' Jag älskar dig!''. sade han.
Ett löjligt leende spreds på mina läppar. '' Jag älskar dig med.. Du får inte nog av att säga de va?''.
Hans underbara skratt klingade i öronen. '' Nope, faktist inte. ''. 
Jag vände mig om och la mina armar om hans nacke innan jag tröck mina läppar mot hans.
'' Oj, Oj, Oj, vad händer här?''. sade en röst och både jag och Justin frös till is.

 


'' Jenna!''. sade jag och tog ett kliv ifrån Justin. 
'' Hej på er, och vem är det här då?''. sade hon och gick fram till Justin.
'' Justin.. Cassandras kille!''. sade Justin och bet sig i läppen.
'' Jaha, jag är Jenna hennes syster! !''.sade hon och sträckte fram handen.
'' Ja, jag har hört mycket om dig!''. sade Justin och log milt.
Hennes ögonbryn höjdes. 
'' Kan inget annat än att säga desamma!''. 
Hon log stort innan hon vände blicken till mig.
'' Jag ska åka till jobbet, men vi ses i eftermiddag?''.
Jag nickade. '' Det gör vi''.
'' Ha så kul ni två!''. sade hon med ett litet småäckligt flin på läpparna innan hon gick ut till hallen.
Både jag och Justin pustade ut. 
Jag trodde det skulle bli stelare, men det blev det inte.
'' Gud..''. mumlade jag.
'' Så.. Du har berättat om mig för henne?!''. sade Justin och la sina händer om min midja och drog mig nämre sig.
'' Kanske det!''. sade jag och bet mig i läppen samtidigt som ett leende spreds på mina läppar.
'' Vad har du sagt då?''. 
'' Inget speciellt!''. flinade jag och tröck mina läppar mot hans. 
'' Och ska ni använda köket till något annat, städa efter er!''. ropade hon innan hon öppnade dörren och gick ut.
Både jag och Justin brast ut i skratt. 
'' Åh, hon är så pinsam!!'. tjöt jag och drog handen genom håret medans fnitter lämnade min strupe.
'' Nejdå, så vad säger du om att använda köket?''. sade Justin och började kyssa min hals.
'' V-vi måste ti-ill skola-an!''. sade jag och ett litet stön lämnade mina läppar.
Han suckade. '' Okej då!''. 
Jag gav han ett litet leende innan jag började göra i ordning varsin macka och glas oboy.
'' Justin!!''. utbrast jag medans mina ögon for upp.
'' Va?''. frågade han förvirrat.
Jag reste mig hastigt upp och rusade ut genom ytter dörren och lät blicken glida över området.
Hela stratford var täckt av ett vitt täcke. Snö. 
Visst det var den 3 december, men jag förväntade mig inte att snön skulle komma så fort.
'' Shit...''. mumlade Justin bakom mig.
Jag kände hur något blött hamnade mot min kind vilket orsakade att min blick for upp till himlen.
Det hade också börjat snöa.
Jag var överlycklig att snön kommit. 
'' Cass!''. ropade Justin och jag vände mig om och fick en snöboll rakt i ansiktet.
'' Justin!!''. tjöt jag.
Han vek sig av skratt. Skade glädje, varför blev jag förvånad?
Medans Justin skrattade tog jag upp lite snö i handen och kupade det till en boll och slängde den till området av hans mun vilket orsakade att han började spotta och hosta.
Denna gång var det jag som skrattade så jag vek mig.
'' Nudå!''. tjöt Justin och började springa mot mig.
Jag började springa längs uppfarten med mina höga pumps, inte det smartaste.
Jag hörde hur Justin kom närmre och närmre och paniken steg inom mig.
Plötsligt kände jag hur fötterna for framåt och jag föll mot marken.
Ett högt skrik lämnade min strupe men förvånadsvärt var marken rätt mjuk.
'' fuck!''. hörde jag någon mumla under mig.
Jag insåg just att jag halkat över Justin. 
'' Förlåt!''. pep jag och satte mig upp. Han började skratta och tröck upp snö i mitt ansikte vilket orakade så jag började skrika.
'' FÖRFAN JUSTIN!'. skrek jag frustrerat och tog bort all snö i ansiktet.
Framför mig låg en skrattande Justin. 
Ilskan kokade inom mig och jag tog så mycket snö jag kunde och tröck det i Justins ansikte så han började skrika.
Han rullade runt så han låg över mig och vi började genast brottas.
Ingen av oss hade jackor på oss, dock skor, tack och lov.
Snön trädde in under mina kläder vilket var otroligt kallt så hela jag började röra mig som en fisk på land.
Justin började skratta men låg fortfarane över mig.
'' Du är så söt, det vet du va?''. flinade han.
'' Nope!''. flinade jag.
'' Du är det!''. sade han och tröck sina läppar mot mina.
Mitt leende försvann sagta och jag besvarade genast kyssen.
Hans varma tunga gled in i min mun och började brottas med min. Känslan att ligga ute dyng blöt i snön och kyssa honom var otrolig.
Jag var så lycklig. Och inget skulle få förstöra det.
'' Justin!! När börjar vi?''. sade jag helt plötsligt.
Han tog upp sin mobil från fickan. '' Om 1½ timme, ta det lugnt!''. 
Jag pustade ut. '' Tack. Kan vi gå in? Jag fryser och är dyng blöt!''.
Han nickade och vi hjälpte varandra upp.
Jag försökte gå med mina super höga pumps vilket var omöjligt.
'' Justin, kan du bära mig?'.
Han skrattade. '' Varför?''.
Jag pekade ner på mina skor och han skrattade. '' Visst!''. Innan han bar upp mig i sin famn och gick in.
När vi äntligen kom in till värmen skuttade jag upp till mitt rum och ställde tillbaka min pumps innan jag tog på mig ett par strumpor och ett par convers.
Lite bättre.
Sedan fick jag ta min svarta vinterjacka med vitt fluff inuti, jag kunde inte få nog av den.
Jag sminkade om mig lite snart innan jag tog grejerna och gick ner och la det i hallen innan jag gick in till vardagsrummet där Justin satt och glodde på tvn.
JAg slog mig ner tättintill honom och tog en filt och la den om oss.
Justins arm slingrades om min midja och drog mig närmre sig.
'' Jag slår vad om att alla killar kommer köra snöbolls krig i skolan idag..''. mumlade jag.
Justin skrattade till. '' Jo, du borde akta dig om du inte vill bli ner mulad!''. flinad eJustin.
'' Våga inte mula mig, jag har precis sminkat om mig!''. 
'' Du behöver inte sminka dig!''.
Jag svarade inte för jag orkade inte med ännu ett argument om små saker med Justin.
 
Vi satt och kollade på tv ett tag och värmde oss innan det var dags att dra till skolan.
Jag hade verkligen ingen lust med det.
Men jag var tvungen.
Vi tog på oss våra kläder och gick sedan ut till Justins bil som stog parkerad på gatan.
Bilen var iskall, speciellt skinsätet. 
Justin startade bilen och slog direkt på värmen.
'' Fuck Jag hatar vintern..''. mumlade han coh gned händerna mot varandra för att få värme.
'' Jag hatar kylan men älskar snön..''. flinade jag.
'' Lite samma här..''. 
Han körde iväg från mig och bort mot skolan som tack och lov inte låg så långt ifrån.
När vi äntligen kom fram till skolan och Justin parkerat bilen klev vi båda ut.
Denna gång var kanppt någons blick på oss. Istället låg dem på värsta snöbollskriget som var igång mitt på skolgången.
Ett skratt lämnade min strupe, precis så här var det i Atlanta på min förra skola.
Alla blev galna så fort det kommit snö.
Justin gick runt bilen och flätade in sin hand i min medans vi gick mot Katelyn, Bonnie och resten av gruppen.
'' Hej!!''. utbrast Kate och slängde armarna om min hals.
'' Hej på dig!''. flinade jag och kramade tillbaka.
'' Hur mår du ?''. sade hon glatt.
'' Jo helt okej, du?''. 
'' Bra!''
Jag mötte Bonnies blick och gick fram och kramade om henne.
'' Vi måste snacka Biebs!''. sade Roy och Justin nickade.
'' Babe, kommer snart!''.
Jag nickade och fick en mjuk puss på kinden innan han gick iväg med Roy och Seth.
Direkt tog jag tag om Bonnie och Kate's armar och drog dem lite ifrån alla andra.
'' Jag måste prata med er!''. 
Dem nickade. '' Prata!''. 
'' Jag beställde två biljetter till Atlanta i helgen..''. sade jag.
Dem båda rynkade på ögonbrynen. '' Så.. Har du svårt att välja vem du ska ta med dig?''. sade Bonnie.
Jag skakade på huvudet. '' Nej! Nej! Jag ska ta med Justin, hans pappa bor där, förhoppningsvis hans mamma!''.
Bonnie tittade på Kate, Kate på henne, sedan båda på mig.
'' Vet han om det?''. sade Kate.
Jag skakade på huvudet. '' Nej. Det ska bli en överaskning..''. 
Kate bet sig hårt i läppen. ''  Okej.. Var försiktig bara!''.
Jag rynkade på pannan. '' Vadåra?''.
'' Man vet aldrig hur Justin reagerar när han för veta att ni ska träffa hans familj som han inte träffat på år!''.
Jag nickade. '' Han kommer inte skada mig''. 
Det vart genast pinsamt tyst, så jag sneglade bort på Justin, Roy och Seth som stog och grälade.
Justin såg riktigt förbannad ut.
Men efter ett par meningar från Roy så lugnade han ner sig.
'' Föresten Jenna har träffat Justin nu..''. flinade jag.
'' Jenna? Din syster?''. frågade Kate.
Jag nickade. '' Mm, imorse. Jag hade helt glömt bort att hon var hemma och Justin hade sovit över.''. 
Löjligt flin spreds på deras läppar. '' Så gulligt..''. 
'' Sluta!''. sade jag och himlade med ögonen.
Skratt lämnade deras strupar innan jag kände ett par armar om min midja.
Jag tittade bak och mötte Justins blick.
'' Tjena snygging!'. flinade jag.
'' Tja'.sade han stelt och vände mig om och tröck sina läppar hårt mot mina.
Vad var de med honom helt plötsligt?
Jag kysste genast tillbaka och drog mina armar om hans nacke.
Jag skulle precis dra in min tunga i hans mun då klockorna börajde ringa och vi började om 5minuter.
En suck lämnade Justins strupe innan han flätade in sin hand i min och vi alla började gå mot ingången av skolan..
Jag Justin och Bonnie hade samma lektion, Kemi. 
Det fick mig tänka på den gången då jag slängde mig i Justins famn.
Ett leende spreds på mina läppar innan jag tog mina böcker och gick med Justin och Bonnie till lektionen.
 
Justin och Jag slog oss ner brevid varandra med Bonnie på mitten raden ungefär brevid.
Läraren kom in i klassrummet med ett glatt leeende på läpparna.
'' Vi ska göra ett försök idag!''. sade hon.
En stor suck lämnade Justins strupe.
'' Orkar fan inte med det här..''. fräste Justin.
Jag rynkade på pannan. '' Varför vart du så sur helt plötsligt?'.
'' Kanske faktan att du gjort mig svag, klen och en helt annan jävla person!''. röt Justin.
Bonnie mötte min blick. 
Vi båda var chockade över Justins plötsligt beteende.
'' Vafan kommer det här ifrån?''. tjöt jag.
Tack och lov högre inte läraren oss utan gick igenom försöket.
'' Du har förendrat mig Cass! Jag har blivit en helt anna fucking person!!'. röt Justin.
Denna gång for blickarna på oss.
'' Men förfan Justin, skärp dig!''. sade jag och försökte lugna honom.
'' Du säger inte åt mig vad jag ska göra!''. röt han och reste sig upp och gick egenom klassrummet mot dörren.
Bonnie tittade på mig lika konstigt som jag tittat på Justin.
Vafan var det med honom?
Jag tog mina grejer och rusade efter honom även fast läraren skrek efter mig att jag skulle stanna.
Just nu ville jag veta vad som har hänt för att Justin ska bli så jävla sur.
Han gick igenom den tomma korridoren med händerna i byxfickorna.
'' Justin!''. skrek jag efter honom.
Jag kom äntligen ifatt honom och drog i hans arm.
'' Vad är de med dig?''.
'' Förfan låt mig bara vara okej?''. röt han.
'' Vad har jag gjort?''. 
'' Låt mig vara sa jag! Jag måste få vara ifred för en jävla stund!''. fräste han.
'' Wow. Förlåt för att jag bryr mig Justin!''. sade jag och höll upp händerna i försvar.
'' Jag drar och följ förfan inte efter mig..''. sade han och tog sin jacka och lämnade skolan.
 Jag såg hur han stannade till mitt på skolgården.
Hoppet inom mig att han skulle komma tillbaka och allt skulle bli normalt kröp in under skinnet.
Men olyckligtvis tände han en cigarett och gick mot sin bil.
En frustrerad suck lämnade min strupe innan jag gick till mitt skåp och lämnade mina grejer.
Det måste ha hänt något när han pratade med Roy och Seth.
Jag tog upp min mobil och sms:ade dem båda.
'' Kom till mitt skåp, NU! /C ''. 
Innan jag stängde igen mitt skåp och lutade mig mot det.
Några minuter senare kom Roy och Seth gåeende längs korridoren.
Jag skyndade mig fram till dom och slog dem båda hårt i magen.
'' Vafan har ni sagt till Justin?''. röt jag med full hals.
'' Wow, ta det lugnt Cass!''. sade Roy och höll upp händerna i försvar.
'' Jag tänker fan inte ta det lugnt när han är så jävla grinig och förbannad och det blev han efter ni tre fucking snackat!''. skrek jag.
Roy tittade på Seth som tittade på honom.
'' Vi..'. började seth.
'' Vi kanske sa en grej..''. fortsatte han.
'' Vadå för grej?'. sade jag chockat.
'' Ehm.. Vi sa att Justin har förendrats sen han träffat dig!''. sade roy och ilskan kokade inom mig.
'' MEN! Det var inte med mening!''. fortsatte Seth.
'' Sa ni något mer?''.
'' Eh.. Asså.. Ungefär att han blivit klen och svag sen ni blev tillsammans, att han inte gör sitt jobb i gänget längre typ..''. sade Roy och kliade sig nervöst i nacken.
'' Wow! Tack! Jävligt stort tack!  Nu är han sur på MIG!''.
Dem båda suckade.
'' Förlåt, det var inte meningen att han skulle bli sur på dig. Vi behöver honom bara till ett jobb i veckan!''.sade Seth.
'' Vad för jobb?''. sade jag och la armarna i kors.
'' Ett jobb.''.
'' Jag frågar en sista gång. Vad. För. Jobb!''. 
Jag var sur. Riktigt sur. Det var deras fel att Justin blivit sur på mig.
OCh nu kommer han skylla allt på mig när det igentligen är hans eget fel att han förendrats.
'' Det är privat Cass. Vi kan inte berätta för dig.''. sade Roy och tittade oskyldigt åt sidan.



'' Hade vi fått det, hade vi de. Men det är både order från Justin och Bruce.'. sade Seth.
En frustrerad suck lämnade min strupe.
'' Fine! Va idioter..''. 
Ingen av oss han säga mer förns klockan ringde och snart fylldes korridoren medmassa elever.
'' Jag har lektion så, hejdå!''. sade jag och gick till Bonnies skåp.
Hon kom ut fårn Kemi klassrummet och skyndade sig fram till mig.
'' Vad hände?''. sade hon.
'' Justin fick utbrott och sa att jag förendrat honom och massa.''. mumlade jag.
'' Är du okej?''. 
Jag nickade. '' Han måste få bli arg nån gång.. antar jag..''. 
'' Slog han dig?''.
Minaögon for upp. '' Absolut inte!''. tjöt jag.
'' Okej förlåt att jag frågade. Vad har du nu?''.
'' Ehm.. Tror Matte. Du?''.
'' Geografi..''. sade hon med en suck.
Jag nickade.
'' Ses sen?''.
Hon nickade innan jag gick till mitt skåp och hon iväg till sin lektion.
Jag skyndade mig att ta mina böcker och joggade till klassrummet.
Nu skulle jag ha ytterligare en lektion med Jessica.
Denna gång utan Justin, hon kommer antagligen prata med mig eller slänga nån spydig kommentar.
Jag slog mig ner i hörnet och såg hur Katelyn kom ingående i klassrummet.
'' Kate!' ropade jag. 
Hon tittade åt mitt håll och kom och slog sig ner brevid mig.
'' Gud trodde jag skulle få stå ut med Jessica själv..''. sade jag och pustade ut.
Ett fnitter lämnade hennes strupe. '' Nope!''.
Dörren öppnades och Jessica kom in tillsammans med sina två hundvalpar.
Hennes blick sökte efter något ovh stannade på mig.
Hon slog sig ner snett framför mig och vände sig om.
'' Hörde att du och Justin bråkade, dumpade han dig`?''. sade hon med bebis röst och prutade med läppen.
Ett skratt lämnade min strupe.
'' You wish Jess!''. sade jag.
'' Han gillar dig inte ens!'. sade hon surt och vände sig om.
Jag böjde mig framåt så jag kom närmre henne.
'' Nej. Han älskar mig!''. 
Hon gav ifrån sig ett ljud som var en blandning av ett stön och en suck och tittade bitchigt på mig.
Både jag och Katelyn skrattade åt henne, hon var så patetisk.
'' SNälla, väx upp Jessica!''. sade Kate.
Läraren kom in och alla blev genast tysta.
Jag kunde inte sluta tänka på Justin. Vart han var och vad han gjorde.
 

 
Vart tror ni Justin är/gör? ;) 
Tror ni han blev arg bara pågrund av det Roy & Seth sa?
Och sa verkligen Roy & Seth hela sanningen? :)

KOMMENTERA!

Förlåt att kapitlet dröjde, älskar er!
 
 

Kommentarer
roza97

Snälla låt det inte dröja så länge till nästa kapitel...
Jag vet att det kan vara jobbigt men det går inte en dag utan att jag går in och kollar om du lagt upp ett nytt kapitel, älskar den här novellen... :)<3



2013-01-04 @ 16:10:46
Emelie

Jätte bra! <3



Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se
2013-01-04 @ 16:14:37
Romina

Jag vill ha MEER



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-01-04 @ 16:25:44
Lisa

Gud vad bra! Vill bara ha mer nu! :) älskar din novell! :)



2013-01-04 @ 16:41:13
Matilda

Gash!!! Nej jag tror att det återigen handlar om sain och Liam å dom!! Gash vill bara läsa mer!!! Det pirrar verkligen i magen på mej!! Kraaaaaaaam



2013-01-04 @ 17:24:50
Josse

VILL HA MER MAYAH <33



2013-01-04 @ 17:33:53
Julia

Sååååå jävla bra!! Du äger! Seriöst! man vill bara läsa och läsa och läsa! du skulle lätt kunna göra novellen till en bok, jag skulle köpa den direkt! Ååh snälla kan det inte komma ett till kapitel den här veckan?



2013-01-04 @ 17:52:15
Felicia

GUD SÅ BRA! Mer mer mer! Hoppas att nästa kapitelet kommer snart ut!

Kran!



2013-01-04 @ 18:46:35
MARIE

sjukt bra mer mer mer!!!



2013-01-04 @ 18:57:52
Lovisa

SÅÅÅÅ JÄVLA BRA!!!! MEEEERR NUUUU!!!



2013-01-04 @ 19:55:19
Ilham

Gud så grym du är O.o



2013-01-04 @ 20:18:38
aya

e ett nytt fan av din novell den så himla bra jag kan läsa alla kapitell om o om igen o vara lika spänd !lika spänd varje gång den e så BRRRAAA älskar den verkligen!!! <3



2013-01-05 @ 15:57:18
Dorentina!!

Skit braaa!!❤



2013-01-05 @ 18:43:25
Amanda Bieber<3

Assååå snälla meeeer idaaaaag jag sitter här o dööör lite xD <3



Blogg: http://jdbnoveller.blogg.se
2013-01-05 @ 18:59:29
Sofiaaa <3

Super! :D



Blogg: http://Biebercrew.blogg.se
2013-01-05 @ 21:00:30
Ellen

OMB! Jag bara måste läsa nästa chapter! Längtar❤❤❤



Blogg: http://www.ellen.webboken.se
2013-01-06 @ 01:06:56
MARIE

hej baby när kommer nästa kapitel ut?? :)



2013-01-06 @ 20:40:56
Sonja

Ett till ikväll????! Snäääääääääääääääääällaaaaaaaaaa!!!!!??:(



2013-01-06 @ 21:03:03
dafina

Är en ny läsare och tyckeer du skriver jätte bra, längtar tills nästa kapitel nu!<3



2013-01-07 @ 11:58:38
Ebby

Meer, super bra!:)



2013-01-07 @ 17:12:37
Emma

Bästa novellen ever! Kärlek till dig!



2013-01-10 @ 21:10:00




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback