Episode 43 - Cheating!

Jag tog tändaren och till mina vrister och började igen bränna repet. 
Ett skratt lämnade min strupe innan repet låstnade och jag reste mig upp så repet gled ner till golvet ännu en gång. 
Jag förde sedan min blick till tidtagaruret. 34minuter och 15sekunder. 
Min blick for till Roy och Seth som stog med hakorna ner till golvet.
'' Wow!''. sade dem.
'' Var de bra?''.
Dem tittade på mig som jag var dum i huvudet. 
'' Det var fantastisk! Har aldrig sett någon annan göra det så fort!''. sade Seth.
'' Det kommer definitift gå bra på uppdraget!''. sade Roy.
Båda deras ögon for upp. 
'' Vilket uppdrag?''. 

 
 
 
 
Jag såg hur svettet bildades i deras pannor och hur dem genast blev nervösa.
Jag var förvirrad, vad snackade dem om?
'' Vilket uppdrag?''. upprepade jag.
'' Öh..''. sade Seth och kliade sig nervst i nacken.
Ilskan bubblade upp inom mig.
'' VILKET JÄVLA UPPDRAG?''. röt jag frustrerat.
Jag förstog direkt att det hade med gänget att göra, och att det hade något med att någon skulle komma till skada.
'' Jo.. Vi fick en order av Bruce.. att.. du skulle.. följa med och göra ett.. jobb med oss.. '' sade Seth.
Mina ögonbryn for ihop. 
'' Va? Vilket jobb? Vad snackar ni om?''. 
'' Vi har ett jobb att göra, och vi behöver fler personer. Och du är en av dem.''. sade Roy.
Jag var förvirrad, jag förstog inget. Det var som det fanns ett stort svart hål i mitt huvud.
'' Vilka vi?''.
'' Hela gänget, + några killar från Vencouver och Toronto!''. 
Jag nickade.
'' Så vad är de för jobb?''. sade jag med ett litet leende.
'' Vi ska ta ner Slyders. ''. 
Min haka föll till golvet. '' Va?''. 
Dem nickade. '' Vi ska döda dem!''. 
Rädlsan tog över. Döda? Jag vill inte döda någon?
'' V-va? D-döda-a dem-m?''. stammade jag fram.
'' Det är order från Justin och Bruce.''.
'' Vet Justin om att jag ska vara med?''.
Dem skakade nervöst på huvudet.
'' Oboy.. Han kommer få ett av sina utbrott gånger 2..''. mumlade jag.
'' Du tror inte vi fattat de redan? Han kommer slå ihjäl oss.''. 
Jag kunde inte undgå att lämna ifrån mig ett litet fnitter. 
Trotts rädlsan kände jag mig hyper. Mitt första 'uppdrag' med killarna och mitt första uppdrag ever. 
'' Så, när är de?''. flinade jag.
Dem tittade på mig frågandes eftersom ett leende lekte på mina läppar.
'' Imorgon, varför så glad?''.
Jag röck på axlarna och leende blev större.
'' Mitt första uppdrag..''. 
'' Och ditt enda!''. sade Roy skarpt.
'' Va? Bara ett?''. tjöt jag med besvikenhet i rösten.
Dem nickade.
'' Vi har fått ett par personer som inte kunde komma imorgon, dem ansluter till gänget i helgen!''.
Jag började genast tänka på Atlanta.
Justin kanske inte ville följa med om dem kom hit.
Jag gavifrån mig en svag nickning och bet mig i läppen.
'' Vad är de?''. sade dem och vi började gå ut från gymmet.
'' Jag har köpt biljetter till Atlanta..''. började jag.
'' Och?''. sade dem i kör.
'' För mig och Justin!''. 
'' Ahaaaa!''. sade Seth som nyss förstog vad jag pratade om.
'' Varför Atlanta?''. sade Roy.
'' Jag har hittat hans föreldrar.''. sade jag nervöst.
'' VA?!?!''. skrek dem så blickarna drogs mot oss.
Ett nervöst skratt lämnade min sturpe innan jag öppnade dörren och möttes av den kalla vinterluften.
Hoppas dem inte blev sura på mig.
Och jag hoppades verkligeninte på att Justin blir sur på mig.
'' Ja! Jag vill att han ska träffa sina föreldrar, okej?''. tjöt jag och slog ut med armarna.
Roy bet sig i läppen. '' Det kanske inte är en sån bra ide Cassie?''.
'' Jag skiter i de! Han förtjänar att se sin familj, även fast dem inte vill de eller inte!''. sade jag.
Dem gick fram till mig på parkeringen och tittade nervöst på varandra innan dem vände blicken till mig.
'' Okej..''. suckade Roy. '' Jag vet faktist inte hur Justin kommer reagera, så lycka till!''.
'' Han kommer inte röra mig Roy!''.
'' Nej! Jag vet! Men ifall..'''.
Jag himlade med ögonen och hoppade in i bilen.
Att dem kunde tro at Justin skulle slå mig. Han skulle aldrig slå mig. Aldrig.
Dem körde hem till mig, äntligen skulle jag få duscha.
'' Vi kommer hem till dig efter skolan och går igenom planen!''. sade Roy.
Jag nickade.'' Ses imorgon!''. Innan jag klev ur och joggade in till huset.
I soffan låg Jenna med en skål med glass och tittade på tv:n. 
Jag kände mig ofräsh så jag sa bara ett snabbt hej innan jag skuttade upp på mitt rum in till badrummet.
Jag drog av mig kläderna och klev in i duschen.
Sedan slog jag igång vattnet och lät det rinna över min svettiga kropp.
En våg av lättnad sköljde över mig. Jag känner mig obekväm svettig och blev tvungen att duscha.
Jag tvättade håret och kroppen innan jag virrvlade en handuk runt kroppen och klev ut.
Jag rakade benen och smörjde sedan in dem med body lotion från Victoria Secret.
Doften drogs in i min näsa och luktade gudomligt.
Jag tårkade mitt hår snabt med handuken eftersom mitt hår var rätt tunt så det tårkade rätt fort.
Sedan tog jag på mig underkläderna jag tagit med mig in på toan samt mitt linne och mjukis byxor.
Jag öppnade dörren och klev ut och ett litet skrik lämnade min strupe.
'' Vad gör du här?''. sade jag chockat.

Elena-gilbert-nina-dobrev-tvd-favim.com-372966_large

Han röck på axlarna. '' Roy och Seth kunde inte komma så jag kom istället!''.
Jag nickade och slog mig ner på sängkanten. 
'' Ska du berätta om planen?''.
Bruce nickade.
Ärligt talat hade jag förväntat mig att Justin skulle sitta där men tydligen inte. 
Han tog fram en stor karta och la den på sängen.
Sedan började han förklara ingångarna till huset som tydligen var SLyders.
Var alla förmodligen skulle vara, vilka vägar gänget tar in och sånt.
Sen berättade han om hur dem var, starka, hur dem såg ut, namnet och så.
Jag vet inte hur länge vi sat där men det var runt kanske 2 timmar.
Jag kände hur tröttheten tog över mig.
Nyduschad och tränat hela dagen gjorde en helt slut. 
'' Så jag hörde att du var riktigt bra när du tränade?''. flinade han.
En rödnyans spreds om mina kinder.
Varför rodnade jag? Och varför just inför honom? 
'' Ja, eller de var de Roy och Seth sa!''. 
'' Jag tror dem talar sanning, såg hur du och Justin tränade i skogen!''.
Mina ögon for upp. '' Det var DU?''. 
Han skrattade och nickade sedan. '' Det var jag, ville kolla så han verkligen tränade med dig, och det gjorde han. Och du var riktigt duktig!''. 
Jag log. '' Tack, visste inte att jag kunde göra så! Men tydligen kunde jag de!''.
Han gav mig ett stort leende innan han nickade.
Vi började genast gå igenom vilken tid och vart jag skulle träffa dem.
Tydligen skulle Bruce hämta upp mig och vi skulle åka till huset.
Men det som skrämde mig var att Justin skulle flippa ur när han såg mig inne i huset.
Han skulle bli såförbannad, mer än han redan var nu.
Jag bet mig nervöst i läppen. 
'' Är något fel?''. sade han.
'' Jag bryr mig för mycket. Det är problemet!''. 
 
Tumblr_m7oewep9js1ryqs3wo1_500_large

'' Om Justin?''. 
JAg nickade. '' Det känns som han inte ens vill att jag ska bry mig om honom!''.
Bruce satte sig närmre mig och tog min ena hand.
'' Han vill att du bryr dig om honom, men ibland kan du bry dig lite FÖR mycket! Inget illa menat, men jag har märkt det!''.
JAg nickade.'' Jag älskar han så mycket så jag blir orolig för varje gång han går på ett uppdrag eller något!''.
'' Jag förstår, men du måste lita på honom. Visst han har sina utbrott men han kan inte rå för det. Och jag vet att han älskar dig, jätte mycket!''.
Ett leende spreds på mina läppar. '' Tack Bruce!''.
Han log. '' Så lite så!''.
Vi började genast prata om allt fårn himmel och jord. I flera timmar.
Och det var också riktigt kul.
 
Jag vaknade till av att jag låg otroligt skönt.
Jag sneglade upp och mötte Bruce's blick.



Ett litet skrik lämnade min strupe. Vafan gjorde jag på hans bröst?
Ett leende spreds på hans läppar.
Det var då det slog mig. VI måste somnat när vi pratade igår. 
Åh, har jag legat på hans bröst hela natten?
 
JUSTINS PERSPEKTIV:

Bruce hade dragit iväg för att göra något, han berättade inte vad och jag brydde mig inte ett skit heller.
Skuldkänslorna att skrika på Cassandra växte bara mer och mer för varenda jävla dag!
Det var så jävla frustrerande, jag har skrikit på tjejer och skitit i det.
Men med Cass, det gick bara inte och det gjorde mig så jävla frustrerad.
'' Så allt är klart?''. sade Nick och tog en klunk av sin öl.
Jag nickade.
'' Ja antagligen, när kommer grabbarna från Toronto och Vancouver?''. 
'' Imorgon på dagen!''. sade Roy.
Jag nickade innan jag hällde upp lite wiskey i ett glas.
Det var verkligen annorlunda att inte ha henne här.
'' Tänker du på Cass?''. sadeSeth.
Jag nickade och tog en stor klunk av wiskeyn.
'' Gå till henne!''. 
Jag tittade upp och mötte hans blick. '' Hon hatar mig?''.
'' Nej det gör hon inte! Gå till henne!''. 
'' Klockan är snart tolv?''. 
'' Och?''. 
Jag reste mig upp och gick upp till mitt rum. Jag slängde mig med en suck i min stora säng och riktade blicken upp till taket.
Mina tankar börjde fyllas med Cass. Första gången vi träffades, första gången vi kysstes, hennes leende. 
Allt om henne fyllde mina tankar.
Jag vet inte hur länge jag låg där och tänkte på henne, men det kändes som en evighet.
Jag sneglade på klockan. 06.15! 
Kanske skulle jag kunna åka till henne och lägga mig brevid henne i sängen?
Jag tog min mobil, nycklar och sprang sedan ner.
Visst var jag trött, men just nu sket jag i det.
Jag sprang ner till nedervåningen som var nästintill kolsvart innan jag drog på mig skorna och jackan och gick ut till bilen.
Fan jag skulle inte orka med skolan imorgon, eller ja, idag.
Jag körde ås fort jag kunde till Cass hus och parkerade bilen vid gatan.
SEdan joggade jag tillbaksidan där hennes fönster var.
Jag klättrade försiktigt upp för stupröret och sneglade in genom fösntret.
Ilskan spreds inom mig och jag var så nära på att slå in fönstret här och nu.
I sängen låg Bruce med Cass på bröstet, båda låg och sov.
Cass linne var uppdraget till naveln och mjukisbyxorna var lite nerdragna. 
Hennes hur var ruffsigt och desamma med Bruce.
Jag gled ner från stupröret och skrek rakt ut. Var hon otrogen mot mig?
Ilskan belv starkare och starkare och jag sprakade till på huset.
'' Jävla hora!''. röt jag och gick med bestämda steg till bilen.
Jag kan inte fatta att hon gjort det med, honom!
När jag hoppat in i bilen startade jag den och körde med gasen i botten ut på motorgävgen.
Jag hade ingen anning om vart jag skulle ta vägen. 
På något sett måste jag få ut min ilska!
Jag bara körde och körd etills jag kom till nån gammal mack. 
Där parkerade jag bilen och slog hårt till på ratten.
Varför gjorde hon det? Och med honom? 
Jag var sårad och arg, varför just hon
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV:
 
'' Bruce!!''. tjöt jag. 
Han skrattade till. JAg satte mig hastigt upp och drog handen genom håret.
'' Va? Vad gör du här?''. 
Han himade med ögonen. '' Vi måste somnat igår.''. 
'' Antatligen..''. 
Han nickade. '' Precis.''
'' Shit. Shit. Shit!''.
'' Vad är de?''. 
'' Jenna kommer undra vem du är !''.
Han rynkade på pannan. '' Och?''.
'' Ja vafan ska jag säga? Hon vet att jag är tillsammans med Justin''.
'' Inte fan vet jag? Säg att vi pratade om att du och Justin bråkade och vi somnade?!''.
'' ÅH! Hon kommer tro att vi legat eller något!''.
'' Men det har vi ju inte?''. 
Jag suckade. '' Nej, men du vet inte hur hon är..''. 
Jag reste mig upp och gick in till min WIC och böt snabbt om.
Det fick bli ett pa ljusa trasiga jeans coh nån blommig långärmad topp. Sedan lite silvermsycken.
Sedan gick jag ut och såg att Bruce fortfarande låg i sängen.
'' Ska inte du dra hem?''.
'' Jag kan skjusa dig till skolan!''.
Jag nickade. '' Aha, tack!''.
Han gav mig ett svagt leende innan han drog upp sin mobil och började fippla med den.
Jag sminkad emig lite snabbt och satte upp håret i en slarvig knut innan jag tog på mig lite parfym.
Sedan packade jag väskan med mina gjorda läxor, plåmbok, nycklar och lite extra saker.
'' Jag ska bara äta frukost sen kan vi åka!''. sade jag.
Han nickade och reste sig upp.
Vi gick ner tillsammans och medans tänkte jag ut en förklaring att säga till Jenna.
Att han bara var en vän? Då skulle hon antagligen rynka på pannan eftersom han såg riktigt bra ut.
En frustrerad suck lämnade min strupe innan vi gick in till köket där hon stog lutad mot köksön.
'' När börjar d..-''.
''-.. Jenna, det här är Bruce.!''. sade jag och ett leende spreds på hennes läppar.
'' Hej, Jenna!''. sade hon och sträckte fram sin hand.
'' Bruce!''. sade han och log.
'' Så.. Vem är han?'.'
'' Det är en av Justins vänner!''. sade jag och log enrvöst.
Hennes ögonbryn for upp. '' Och vad gör han här?''.
'' Öh.. Vi pratade igår, jag och Justin bråkar så somnade iv!''.
Hon log retligt och nickade.
'' Gå och sätt dig i soffan så kommer jag med frukost!'' .sade jag åt Bruce.
Han nickade och gick in till vardagsrummet och slog sig ner i soffan.
'' Han är ju farligt het!''. sade Jenna.
'' Shhh!!''. tjöt jag, då jag visste att Bruce hörde och hade ett snett leende på läpparna.
'' Han är en idiot!'. sade jag och hon höjde på ögonbrynen.
 



Jag vände mig sedan om och öppnade kylen för att sedan ta fram frukost tillbehör.
Jag var inte direkt hungrig men jag var tvungen att äta.
När jag var klar tog jag mitt glas oboy och mackorna och gick ut mot vardagsrummet.
Jenna slängde en blick mot mig vilket gjorde så jag himlade medögonen.
Typiskt systrar, tänkte jag innan jag slog mig ner i soffan brevid Bruce..



Dam, dam dam! :o 

Hur kommer Justin reagera i skolan? :) 

KOMMENTERA! :) 



Kommentarer
Elin

Ett till kapitel! Är helt kär i berättelsen! Ett till! :D



2013-01-12 @ 15:34:36
Evelina

Så himla braa!!meeer!kan du skriva lite oftare?:)



2013-01-12 @ 15:40:04
Evelina

Så himla braa!!meeer!kan du skriva lite oftare?:)



2013-01-12 @ 15:40:06
Lisa

Jätte bra! Men har en fråga?
Kan du skriva lite oftare om du kan, för då tror jag att det skulle bli mer folk som började läsa novellen efter som att du lägger ut oftare (om du har tid så klart). Älskar varkligen din novell! ❤



2013-01-12 @ 16:48:15
MARIE

OMG NEEEEEJ DOM FÅR INTE BRÅKA :'( FAN FAN FAN VA HAN TVUNGEN ATT KOMMA HEM TILL HENNE UGH!! sjukt bra mer mer
mer!! :*



2013-01-12 @ 16:52:01
Celebnovell (Romina)

NEJ FAN hoppas hon får förklara. ♥
När jag läste om att Justin klättrade upp till hennes fönster och såg dom, skrek jag nej rakt ut mot skärmen. Haha tur att mina föräldrarna inte hörde xD



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-01-12 @ 17:20:35
Astriid<3

ojoojojojojoj, dehär kommer inte sluta bra:(



Blogg: http://stallbrudar.blogg.se
2013-01-12 @ 17:27:39
Emelie

Sjukt bra! <3



Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se
2013-01-12 @ 18:32:43
Anonym

ETT TILL KAPITEL IDAAAAAG



2013-01-12 @ 18:39:53
Anonym

Sjuk bra novel!! Men kan du börja med att skriva flera kapitel per dag aså typ 2+



2013-01-12 @ 18:48:43
Ilham

Omg har längtat så mkt <333



2013-01-12 @ 19:23:08
roza97

Åhh, nästa kapitel snälla typ imorgon?!?!? Dör så bra den är...
Vill att Bruce och jenna ska bli tsm... ;)<3



2013-01-12 @ 21:22:26
Lovisa

OMFG DU DRIVER!!! DRAAMA GGR 1000! LOOOVE IT! Villa mer nuuuu!!



2013-01-12 @ 21:47:14
MARIE

En bild som du kanske kan behöva? http://www.facebook.com/photo.php?fbid=495643120477279&set=a.200492229992371.43396.200253083349619&type=1&theater :D ♥ ♥ ;)



2013-01-12 @ 23:51:06
Anonym

Jätte bra mer mer mer!



2013-01-13 @ 00:25:12
Isabella Kouzalian

More :)



Blogg: http://nattstad.se/beewlas
2013-01-13 @ 00:34:58
Anonym

kan du skriva en idag?? snällaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!
älskar dina noveler



2013-01-13 @ 14:37:26
Sofia

Gryymmtt!! :D



Blogg: http://Biebercrew.blogg.se
2013-01-13 @ 15:02:05
Anonym

Vaad braa, MEEEEER!!!!! :)



2013-01-13 @ 15:22:10
Anonym

när kommer nästa?? jag kan inte vänta längre;)



2013-01-13 @ 15:38:27




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback