Episode 42 - My fault?

Ett skratt lämnade min strupe.
'' You wish Jess!''. sade jag.
'' Han gillar dig inte ens!'. sade hon surt och vände sig om.
Jag böjde mig framåt så jag kom närmre henne.
'' Nej. Han älskar mig!''. 
Hon gav ifrån sig ett ljud som var en blandning av ett stön och en suck och tittade bitchigt på mig.
Både jag och Katelyn skrattade åt henne, hon var så patetisk.
'' SNälla, väx upp Jessica!''. sade Kate.
Läraren kom in och alla blev genast tysta.
Jag kunde inte sluta tänka på Justin. Vart han var och vad han gjorde.

 
 
JUSTINS PERSPEKTIV:

När jag fått mitt '' utbrott '' på Cassie drog jag direkt hem till Bruce, Alex och Nick.
Jag hade så jävla mycket skuldkänslor över att jag skrek på Cass.
Jag var tvungen. Även fast allt bara var en akt. 
Dem här 2 dagarna framöver kan jag inte umgås med henne.
Grabbarna och jag ska planera nogrannare på planen mot Slyders gäng. 
Den måste vara vattentät, inget får gå fel för då kan allt förstöras.
Och hade jag sagt till Cassandra att vi inte skulle kunna träffas dem här två dagarna skulle hon vilja veta varför.
Och hon får verkligen inte veta om det här.
Jag slängde upp dörren när jag kom hem och smällde igen den innan jag sparkade av mig skorna och gick till vardagsrummet.
Där satt alla med en stor karta på bordet och snackade.
'' Tja, har ni kommit nån vart?''. sade jag och slog mig ner i soffan brevid Bruce.
'' Ja, dem har bytt ställe, ett lite utanför Stratford. Rätt nybyggt, Nick fixade kartan över alla ingångar till huset och vart alla rum ligger!''. sade Bruce och jag skådade kartan.
Huset var rätt stort. 
Men skulle hela gänget vara där skulle det inte vara något problem.
'' Här är kartan på nedervåningen, här är ytterdörren, bakdörren och möjliga vägar in genom fönster!''. sade Nick och pekade på dörrar och fönster.
Jag nickade.
'' Här är vardagsrummet, köket, och 2 andra rum som jag inte vet vad dem har till. Antingen sov rum eller vem vet vad. Här är en toalett, med ett fönster som någon kan ta sig in på!''. fortsatte han och pekade på alla rummen.
Han förklarade alla möjliga vägar in och rummen på övervåningen och nedervåningen, sen källaren som bestog av ett stort rum, en smal lång gång och ett litet rum. 
Han förklarade också var dem brukade hålla till och sånt.
'' Dem har ockås kameror i varenda rum och det systemet håller Alex på att komma in på''.
Som sagt, Alex är den som är bäst på datorer i ''huset'', och Bruce då.
Tack och lov att vi har dem.
Alex satt i en fotölj med en dator i knät och tröck runt för fullt.
Ärligt talat blev jag jävligt peppad över det här, vi har inte gjort något så här stort på ett tag.
'' Okej. Bra! Hur ska vi ta oss in?''. sade jag.
'' Vi tar det sen när Roy och Seth kommit hem, fixade du det med Cassandra?''. sade bruce.
Jag nickade. 
'' Hon tror att jag är förbannad och vill vara ifred. Ringer hon får ni säga att jag vill vara ifred.''.
Dem nickade.
Slyder skulle aldrig skickat sina grabbar på Cassandra, för nu ska dem få betala.
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV:
 
När jag äntligen kom hem från skolan slog jag mig ner i soffan.
Justin hade varit i mina tankar hela dagen. Han hade inte ringt eller smsat.
Var de mitt fel alltihop?
Jag slog på tv:n och zappade mellan kanalerna. 
Var det mitt fel ändå? Var de mitt fel att Justin förendrades?
Mina tankar avbröts av att min mobil började ringa. Med en suck sträckte jag mig efter den på vardagsrumsbordet och svarade.
'' Cassandra..''. sade jag med en suck.
'' Är du hemma?''. sade en bekant röst.
'' Vem är de?''. sade jag och mitt hjärta började slå fortare och fortare.
'' Roy!''. 
Jag pustade ut. '' Fan du skrämde livet ur mig!''.
Ett hest skratt lämnade hans strupe. '' Men är du hemma?''.
'' Ja? Vadåra?'.
'' Jag och Seth kommer och hämtar dig!''. 
Mina panna riynkades. '' Och varför det?''.
'' Det får du se då, ta på dig tränings kläder!''. 
'' Ehm.. Okej!''. sade jag och det började tuta i telefonen. 
Han hade lagt på.
Vad hade hänt? Och vad skulle vi göra?
Jag skyndade mig upp på övervåningen och drog på mig ett par tighta träningsbyxor, sport linne och en tjocktröja.
Klockan var strax över 5 och det började redan bli mörkt. 
Jag blev ännu förvirrad varför jag skulle ha träningskläder på mig?
Snabbt satte jag upp håret i en toffs innan jag tog min mobil och sprang ner.
Det knackade på dörren, antagligen Roy. Så jag skyndade mig fram till dörren och öppnade.
Där stog han och Seth.
'' Hey!''. flinade jag.
'' Färdig?''.
Jag nickade innan jag tog min jacka och drog på mina skor innan jag gick med dem ut till deras bil.
 
Vi åkte och åkte, det kändes som en evighet. 
'' Vart ska vi Roy?''. sade jag och försökte se om jag kände igen mig, men det gjorde jag inte.
'' Vi ska träna!'. sade seth.
'' Varför de?''. sade jag frågandes.
'' Därför!''.
En suck lämnade min strupe innan jag lutade mig bakåt i sätet och tog upp mobilen.
Inget sms från Justin, och inget samtal.
Det kanske var bäst om jag lät honom vara ett tag.
Istället så skickade jag iväg ett sms till Jenna.
'' Är iväg och tränar lite, kommer hem sen! kram!''. 
Innan jag stoppade ner mobilen i fickan igen.
Tiden gick och jag hade ingen anning om vart vi skulle. 
Roy stannade bilen och vi var utanför ' The Box '. Vafan gjorde vi här?
'' Ehm.. Vad gör vi här?''. sade jag förvånat.
'' Du ska träna!''.
'' Jag? Ni då?''. 
'' Vi ska hjälpa dig träna!''. flinade Seth.
'' Okej?''. sade jag frågandes och klev ut ur bilen.
Vi gick tillsammans in till gymmet och tack och lov var det inte så många där.
Läskiga flin spreds på deras läppar.
'' Kom!''. sade Roy innan han drog bort mig till tyngdlyftningarna.
'' Lägg dig!''. sade han sedan.
Jag gjorde som han sa och la mig ner under hjärnröret med tyngderna på.
Seth och han började lyfta på vikter, det såg väldigt mycket ut.
'' Ska jag lyfta de där?''. 
Dem nickade. '' Vi hjälper dig.''.
'' Varför ska jag träna för?''. sade jag.
'' Därför!''. svarade dem båda i kör.
Jag suckade och tog ett stadigt grepp om den och lyfte upp den. Armarna stramade av vikterna.
Det var så tungt så mina armar började skaka.
'' Roy!!''. tjöt jag och kände hur tyngden åkte längre och längre ner mt mitt bröst.
Han tog tag om den och lyfte upp den utanproblem.
Jag andades ut och släpte ner armarna.
'' Ta av lite vikt!'. sade jag sedan.
Dem skrattade och tog av hälften. Tack och lov.
Jag tog tag om den och denna gång var det lagom. 
'' Tack det här blev bra!''. sade jag coh började lyfta den upp och ner.
Dem tog varsin liten vikt och började träna medans jag tog den stora.
Jag hade ingen anning om varför jag gjorde det här, det lär vara bra annars gör jag det här i onödan.
EFter ungefär 10 minuter lastade dem på lite till.
Visst vart det tungt men jag klarade det.
'' Inte illa!''. sade Seth.
Ett leende spreds på mina läppar innan jag hängde upp den igen.
'' Så vad ska jag göra nu?''. 
'' Springa!''. sade Roy.
Jag nickade och gick fram med dem efter mig till springbandet. Jag startade det och började springa.
Svettet började bildas i min panna, varför gjorde jag det här?
Seth ökade farten mer och mer vilket orsakade att jag var tvungen att springa fortare.
'' Lägg av Seth!''.
Han skrattade till innan han slutade och sänkte ner farten. 
Jag sprang och sprang och mer svett bildades i pannan och mina ben blev ömmare och ömmare.
Snabbt stängde jag av den och mina andetag blev häftigare.
'' Kom vi ska boxa lite!'. sade Seth och han och Roy tog tag i mina armar och vi började gå mot rummet med boxnings handskar, boxnings kuddar och sånt.
De hade ett eget litet rum. 
Jag skulle precis öppna dörren intill rummet då den öppnades och jag krockade in i någon.
'' Oj för-..''.
''..-Men ser man på. Lilla Miss Davids är här tillsammans med.. Roy & Seth!''. sade en bekant röst.
Min blick gled upp och mötte dem känslolösa bruna ögonen.
'' Cass, backa!''. sade Roy och han och Seth ställde sig framför mig.
'' Vad gör ni här Slyders!''. fräste Seth.
'' Wow, t ett chillpill SethBoy, alla har rätt att vara här!''. svarade han.
'' Inte du Cain!''. fräste Roy.
JAg var som i en trans, jag kunde inte prata och knappt andas. Vad gjorde han här?
Mitt hjärta dunkade i hundraåttio och andetagen blev tyngre och tyngre.
Bakom Cain stog två killar som jag aldrig sett förut.
'' Hah, va du är grinig då!'. skrattade Cain.
Jag skådade honom noga. 
Efter allt han gjort mot mig kunde jag inte undvika att tycka han var otroligt snygg.
Hans svarta hår, snea leende. Han såg ju inte dum ut.
Men ändå tyckte jag han var otroligt äcklig.
'' Stick härifrån Cain!''. röt Roy. 
Jag såg hur hans knytnävar spändes.
'' Om jag inte vill då?''. sade han och flinade snett.
'' Då tvingar vi dig!''. svarade Seth.
JAg var tvungen att stoppa dem innan något allvarligt hände, det sista jag ville var att dem skulle hamna i trubbel.
Jag gled emellan dem och ställlde mig mellan killarna.
'' Lugna ner er! Roy, Seth kom!''. sade jag och tog tag om deras armar och tryckte mig förbi dem in i rummet.
Ett hest skratt lämnde Cain's strupe.
'' Ser att du blivit sexigare Davids!''. sade Cain.
Ilskan bubblade upp inom mig. 
Jag gick fram till honom och slog han hårt över kinden.
'' Äckel!''. fräste jag och smällde igen dörren i ansiktet på honom.
Jag låste dörren och vände mig sedan om.
Framför mig stog Roy och Seth med varsitt nöjt leende på läpparna.
'' Tänkte slå till honom men du klarade det fint!''. flinade Roy.
Ett nervöst leende spreds på mina läppar. 
'' Tack!''.
Rädlsan över Cain har försvunnit, jag är inte rädd för honom längre. Bara väldigt äcklad.
'' Så vad ska vi göra nu?''. 
Seth tog fram ett par rosa boxnings handskar. '' Boxas!''.
Ett stort leende spreds på mina läppar innan jag tog emot dem och drog på mig dem.
Roy tog på sig ett par svarta handskar som han bad mig slå mot.
Med all min krat slåg jag mot hans handskar. 
Han backade bakåt lite, chockad över hur hårt jag slagit innan han ställde sig i en stadig position och jag slog - om nu möjligt - hårdare.
Efter att ha slagit ett tag bad Roy mig sluta.
'' Shit, du slår inte lite hårt eller!''.
'' Vadå klarar inte lilla Roy lite slag?''. sade jag med bebis röst och prutade med rösten.
'' Jo det gör jag, men du borde slå på den där boxnings kudden istället!''. sade han och pekade på en svart kudde.
Jag nickade och började slå mot den.
Trots boxningshandskarna gjorde det ont i händerna, men jag fortsatte slå.
Det var ju inte direkt tråkigt om jag säger så.
Det är ett bra sett att ta ut ilskan på. Vilket jag gjorde.
Ilskan över hur stor idiot Cain var och att Justin blev så förbannad över mig, sen den vidriga Jessica.
Allt åkte ut på den svarta kudden framför mig.
Efter ett par rätt många slag gav jag upp och pustade ut.
'' Arg?''. flinade Seth.
'' Skoja inte, var tvungen att ta ut min ilska!''. sade jag och bet mig i läppen.
Dem båda skratta. '' vi såg det!''. flinade Seth.
'' Okej nu ska vi lära dig slåss!''. 
'' Och varför de?''. sade jag.
'' Umgås du med oss behöver du kunna det!''. sade Roy.
'' Justin har redan lärt mig!''. 
'' Dåsa, visa mig!''. 
Ett snett flin spreds på mina läppar innan jag knäppte upp boxningshandskarna och skulle precis ta av mig dem då jag sneglade upp på Roys ansikte och såg hur leende försvan och ansiktet blev käslolöst. 
Innan jag visste ordet av tog Roy tag om mina händer och slängde iväg boxningsandskarna. 
Jag tittade upp och såg hur Roy tog fram en kniv. 
Var han helt dum i huvudet? Tänkte han döda mig? 
Hans ansikte visade absolut inga som helst känslor, inte ens ett leende. Inte ens ögonen visade nånting.
Jag to snabbt tag i hans handled och slog den över mit knä så han autmotaiskt släpper kniven.
Jag kastade första slaget och lyckligtvis landade min knytnäva rakt i hans mage. 
Han vek sig på mitten och jag tog tillfället i akt och slog honom rakt under hakan så hans ansikte flög uppåt.
Jag ville absolut inte göra det här, men att visa vad Justin lärt mig ville jag. 
Jag ville visa att jag inte var en liten oskyldig tjej, jag ville visa att jag vågade slå folk, att jag var modig. 
Och de var precis det jag gjorde.
Ett litet skratt lämnade min strupe då jag såg hur han föll ner på rygg.
'' Shit..''. hörde jag Seth säga från soffan han satt på.
En flämtning lämnade min strupe då jag föll till marken och märkte att Roy hade tagit tag om mitt ben och dragit ner mig. 
Jag såg hur han drog sin arm över min och ryckte till då jag kände en stickande känsla längs min arm.
Inte förren jag kände något kallt rinna ner för min arm märkte jag att han hade dragit kniven löst över min arm. 
'' Att bli distraherad kan få dig bli dödad..''. sade Roy och reste sig upp.
Jag reste mig hastigt upp och sneglade ner för min arm.
Tack och lov var inte såret djupt alls. 
Och det sved bara lite.
'' Justin kommer döda dig!'. sade jag.
'' Han kommer inte få reda på nånting!''. 
Han spottade ut lite blod ur munnen och drog baksidan av handen över sin mun. 
Jag hade bara lust att slå honom rakt över ansiktet, men jag kunde inte göra det.
Ett leende spreds på Roy's läppar och hans ögon fick tillbaka glimten.
'' Du var riktigt duktig!''. 
'' Tack, är vi klara nu?''. 
Han skakade på huvudet. '' en sak till!''. 

När Roy sa en sak till trodde jag verkligen inte att jag skulle vara bunden till en stol 10 minuter senare. 
Dem sa att om jag inte är försiktigt nog kommer jag hamna i situation som denna. 
Och det har jag gjort redan en gång, så det här skulle jag ha nytta av. Verkligen.
Jag drog mina armar fram och tillbaka eftersom repen grävde djupare i min hud runt mina handleder.
Tillsammans med min handled, var mina vrister också bundna. 
Jag hade inget vapen eller liknande som kunde hjälpa mig, dem hade tagit bort allting som jag kunde ha som hjälpmedel omkring mig. 
Dem hade tagit min telefon och slagit igång tidtagarurett. 
Av någon andledning ville dem att jag skulle se hur fort jag klarade det.
Jag kunde inte förstå varför jag gjorde det här? 
Det var väl bara ändå onödigt! 
En idé kom upp i mitt huvud vilket gjorde så jag började le. 
Jag vred mig om och försökte gräva ner handen i fickan men det tog mig ett tag pågrund av smärtan efter såret Roy skärt. 
Jag flinade när jag äntligen fick min tändare ur min ficka, som dem glömt tagit sträckte jag den bako min rygg och tände igång den.  
Efter någon minut kände jag hur repet låsnade och jag drog händerna isår så repet for till marken.
En lättad suck lämnade min strupe innan jag förde min uppmärksamhet till det blå/röda linjerna runt mina handleder.
Jag tog tändaren och till mina vrister och började igen bränna repet. 
Ett skratt lämnade min strupe innan repet låstnade och jag reste mig upp så repet gled ner till golvet ännu en gång. 
Jag förde sedan min blick till tidtagaruret. 34minuter och 15sekunder. 
Min blick for till Roy och Seth som stog med hakorna ner till golvet.
'' Wow!''. sade dem.
'' Var de bra?''.
Dem tittade på mig som jag var dum i huvudet. 
'' Det var fantastisk! Har aldrig sett någon annan göra det så fort!''. sade Seth.
'' Det kommer definitift gå bra på uppdraget!''. sade Roy.
Båda deras ögon for upp. 
'' Vilket uppdrag?''. 

 
Dam dam daaaam, vilket uppdrag? ;) 

KOMMENTERA ÄLSKLINGAR!
 
 
Love u.
 
 

Kommentarer
Mrs.bieber

Omb !!! Så himla spännande *.* mer mer mer mer mer mer mer mer. Herregud kan inte vänta tills nästa kapitel kommer !!! <3



2013-01-07 @ 20:52:07
marie

OMFB JAG TROR AT JAG KOMME RATT DÖÖÖÖÖ!!! SNÄLLA MER MER MER MER!! SNÄLLA MÅSTE VET OM DET VA JUSTIN PLAN HEHE KLART DE VA MEN OMG JAG DÖR ELLER NEJ TÄNK OM DEOM LURA JUSTIN OCH DET BARA E DERAS PLAN OMG OKEJ JAG SKRIVER BABRA VAD JAG TÄNKER OMG DÖÖÖR!!! SNÄLA MER IMON :* :* :*



2013-01-07 @ 21:12:39
Lisa

Jätte bra! Längtar till nästa!



2013-01-07 @ 21:46:13
Dorentina!:)

Wow så spännande!!!!! Meeeer!:)



2013-01-07 @ 21:47:43
Julia

Riktigt Otroligt jävla skit bra! Mer mer mer meeet! Puss



2013-01-07 @ 21:49:20
Celebnovell (Romina)

Justin kommer döda dom om han får reda på det, haha. Superbra! ;D



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-01-07 @ 21:51:04
Lovisa

OMFG KVINNA DU DÖDAR MIG!!! SLUTA KAPITLET SÅDÄR?!! GAAASSHHHH SÅ JÄVLA BRA!!! MER NUUUUUU!!!!!! Snälla? Puss <3 <3



2013-01-07 @ 22:44:53
Emelie

Sjukt bra! <3



Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se
2013-01-07 @ 23:05:09
Ilham

Du dödar mig med dina texter kvinna!!! Älskar dig <33333 meraaaa TACK =)



2013-01-07 @ 23:33:56
Bieber ♥

Jätte bra, du kan inte sluta sådär... :( <3



2013-01-08 @ 14:38:43
Isabella

Isabella



2013-01-08 @ 15:01:53
isabella

MER



2013-01-08 @ 15:02:00
Sofiaaa <3

Meer!! :D



Blogg: http://Biebercrew.blogg.se
2013-01-08 @ 17:14:05
Anonym

Asså Gud du kan inte sluta så! När det är så spännande!
Mer mer mer
Kram!



2013-01-08 @ 17:18:09
Maja

Meer snälla du skriver som en författare



2013-01-08 @ 19:55:14
Maja

Meer snälla de skriver ju som en författare
Ps.när kommer nästa kapitel ?



Blogg: http://Jbieberstories.blogg.se
2013-01-08 @ 19:57:40
Ellen

OMB SLUTA SKRIV SÅ UNDERBART BRA!!!! Det är TOTALT omöjligt!!! Eller borde... Snälla lämna oss inte så här! skriv fooooort!!!



Blogg: http://www.ellen.webboken.se
2013-01-08 @ 22:02:48
Oliwia

Hahah, kunde verkligen föreställa mig deras miner i slutet när dem råkade säga uppdrag.. x)



2013-01-10 @ 10:04:58
Emilia

Asså jag trodde att Roy typ skulle döda henne! As bra! <3 nästa<3333



2013-01-10 @ 16:43:21
Ebby

Meeer!<3



2013-01-10 @ 20:10:39
marie

när kommer nästa? <3



2013-01-10 @ 20:20:05
zelma

Var gör du bilderna till de olika kapitlena?

Svar: Det är inte jag som gör dem. Jag skickar dem till en kompis via mailen och hon gör dem åt mig!
Maya Lindberg



Blogg: http://swaggiebiebz.bloggplatsen.se
2013-02-03 @ 08:54:35




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback