Episode 14 - I knew it.

Hon slöt sina ögon, och jag visste att hon var på gränsen till tårar . 
Jag klev baklänges och lät henne gå ur mitt grepp.
Det var så jävla svårt attvara förbannad på henne.
Det var nästa jävla omöjligt.
När jag var nära henne, ville jag bara ta tag i henne och hålla henne och kyssa skiten ur henne.
Kanske då hon skulle glömma mig som en skitstövel?
Jag tittade på henne en sista gång innan jag lämnade rummet med en suck.
Kanske har jag gjort situationen värre.


 

 


NÅGON VECKA SENARE/CASSANDRAS PERSPEKTIV:

'' En fest?!''. utbrast jag förvånat. '' Ni måste skoja med mig!''. sade jag frustrerat. 
Min blick gick mellan Nolan och Justin som stog framför mig. '' Ni sa förfan själva att The Krays förklarat krig, då kanske det är bra om vi håller oss undan ett tag tills allt är över?''. sa jag och slängde med armarna.
'' Inte direkt..''. svarade Nolan. '' Dom hänger aldrig vid våra fester, dom dyker bara upp när nått dåligt händer, så det är lugnt!''.
Jag tittade runt i rummet på alla människor som satt och värkade uttråkade. 
Frustrerat gav jag ifrån mig ett stön.
'' Okej är jag den ända om är orolig över den här situationen eller vadå?!''. 
'' Vad är det lilla gumman?!''. flinade Justin. '' Är du rädd?''. 
Jag spände min käke och tittade på honom. '' Nej! Det är bara inte bra det här..''. 
'' Åh kom igen beautiful!''. sade Liam och la armen om mina axlar. '' Inget kommer att hända, du är trygg hos oss, hos mig det vet du va?''. sade han och tittade på mig och log. 
'' Dig?''. fnös Justin. 
Jag himlade med ögonen åt Justins svar och tittade på Liam.
'' Jag kan ta hand ommig själv.''. samtidigit som jag la armarna i kors.
'' Jag vet, men jag säger att du måste leva lite!''. sade Liam och ryckte på axlarna.
Allas blickar brände på mig.
Just nu förståg jag itne varför ingen var orolig. 
Hur kan dom veta att inte Krays kanske kommer och vi är så sant som körda?
Jag var riktigt orolig över det här, jag ville inte göra det här värre än vad det är. 
'' Det är lugnt babe, det är bara en liten fest, du kommer att ha kul!''. sade Liam och blinkade til lmed ena ögat.
Ett litet fniss lämnade min strupe innan jag tryckte honom bort från min kropp.
'' Visst, jag går och fixar mig!''. tjöt jag och gick upp för trappan.

Jag hörde hur nån följde efter mig men jag beslöt att ignorera det. 
Jag gick in på mitt och Justins rum och tog min väska och började leta efter något som jag kan ha på mig.
'' Tog du med hela din garderob eller?''. sade en röst.
Snabbt tittade jag upp och såg Justin stå vid dörren med händen för munnen och jag såg hur han försökte hålla in sitt skratt.
Irriterat tittade jag bort och suckade. '' Nej!''. 
Han suckade. '' Är du fortfarande arg på mig?''. suckade han. 
Jag svarade inte utan fortsatte leta efter en okej klänning som jag kan ha på mig. 
'' Kom igen Cassandara..''. suckade han.'' Du måste sluta agera såhär..''. 
'' Som vad Justin?''. fnös jag irriterat. 
Utan att tänka mig för drog jag av mig min t-shirt jag hade på mig. 
Att retas lite har aldrig skadat, sen är det inte första gången Justin ser mig i underkläder.
Jag såg hur hans ögon blev stora som bownling klot och hur han genast försökte ta bort blicken.
'' J-jag vet..vet in-nte! Du måste sluta med hur du agerar, för din skull!''. stammade han fram och kliade sig i nacken.
'' För min skull..''. fortsatte han och slickade sig om läpparna och tittade en sekund på min kropp.
Jag höjde mina ögonbryn och la mina armar om min midja. 
'' Din skull?''. 
Ja, för min skull.. Jag säger inte att vi ska vara bästavänner men åtminstonde komma överens..''. sade han och tittade överallt förutom på mig.
Jag skakade på huvudet och suckade. 
'' Varför kan du inte kolla på mig Justin?''. sade jag och försökte vara så seriös som möjligt.
'' Vafan tror du?''. fräste han och la armarna i kors.
Jag tog några kliv framåt och knäppte upp knappen på mina jeans och drog dom lite längre ner.
Jag hade ingen anning om vad som for i mig men jag insåg nu att det gjorde Justin svag.
'' Ingen anning, det är inget du inte sett förut!''. flinade jag.
Hans blick mötte min och gick längre ner till mina bröst.
Genast bet han sig i läppen och tittade in i mina ögon.
'' Ta. På. Dig. En. Tröja!''. sade han hårt. 
'' Varför? Jag ska byta om och du är fortfarande kvar!''. 
Energin mellan oss var något jag inte känt på ett tag.
Det var den energin som fanns precis innan vi låg eller dem gångerna vi retats med varandra. 
Jag kände hur fjärilarna i min mage vaknade till liv och hur lust spreds i luften.
Min blick gick ner till hans läppar och den känslan kom tillbaka.
Den känslan jag fruktade så otroligt mycket.
Känslan av att vilja kyssa honom.
Jag kände hur han la sin hand om min midja och genast brände huden på platsen.
Vi båda gick närmre varandra och jag visste vad som skulle hända, men jag stoppade det inte.
Jag slickade mig hastig om mina läppar och svalde hårt innan jag tittade upp och mötte Justins blick.
Hatet mot mig i hans ögon var borta, och den hade blivit ersatt av lust. 
Jag skulle precis höja handen och lägga den på hans kind då jag hörde mitt namn ropas.
'' Cassandra?''. 
Det var Liam och han var pågväg rakt emot rummet.
Hastigt tog jag tag i min tröja från golvet och drog på mig den i samma sekund som han kom in i rummet.
Han kom in i rummet och tittade mystiskt på mig och Justin.
Men han sa inget. 
'' Är du klar tänkte jag precis säga men det ser jag ju att du inte är!''. flinade han.
Ett litet fnitter lämnade min strupe.
'' Jag ska fixa mig nu Liam!'. 
Liam vände blicken till Justin som stog med hakan spänd.
'' Med han i rummet?''.
'' Justin skulle precis gå!'. sade jag och tittade hårt på honom.
Justin nickade stelt och lämnade sedan rummet.
Liam gav mig ett leende innan han också lämnade rummet strax efter.
Jag pustade hastigt ut innan jag drog handen genom håret och började ta fram min outfit.
Med mina tankar fulla av det som nyss hände fick jag fram en hyffsad outfit. 

Jag tog ett djupt andetag och skyndade mig ner till nedervåningen.
Dem alla var redan där så jag antog att jag tog lite lång tid på mig.
När jag kom ner till nedervåningen hörde jag ett frustrerat stön.
'' Ugh, det är ett vanligt party inte en jävla bal!''. fnös Veronica och la armarna i kors. 
Jag skådade hennes outfit som bestog av en läder klänning som var så v-ringad att jag vet inte vad, och kort var den också. 
Ett sarkastiskt skratt lämnade min strupe.
'' Säger det samma till dig, det är ett vanligt party inte en stripp klubb!''. 
Hon skulle precis kasta sig på mig i ren ilska men Justin tog tag i henne och drog henne bakåt.
Han sa något ohörligt till henne men jag beslöt att ignorera det.
'' Wow du ser riktigt bra ut babe!''. sade Liam och skådade min kropp.
Klänningen jag hade på mig var svart upp till och lite vanlij färg nertill, och satt tight om min kropp.
Kanske lite tight tå mina bröst blev ihop tryckta och min rumpa stog ut mer än vanligt. 
Jag var välldigt glad att jag tog med en vit kavaj att ha på mig.
Att bli våldtagen av något äckel var det sista jag ville.
'' Tack, du ser inte så dum ut själv!''. flindae jag.
Han hade på sig en v-ringad vinröd t-shirt, en svart skinjacka och ett par jeans. 
Jag gillade verkligen hans stil, den påminde lite om Justins stil för några månader sen.. 
Hastigt skakade jag av mig tankarna och kramade tillbaka Liam som kramat om mig.
Jag kände en blick bränna på mig och jag avslutade hastigt kramen.
När jag tittade runt i rummet mötte jag Justins arga blick.
'' Ska vi gå eller?''. fräste han.
'' Okej kom nu guys, ni tar din bil Cassandra, vi tar den andra!''. sade Nick.
Vi var mig Liam, Alex, Kimberly och Marcus. 
Jag nickade och kände hur Liam la armen om min midja medans vi gick ut. 
Justins blick brände på mig hela vägen till bilarna. 
Vad var hans problem?
Jag hoppade in i förar sätet med Liam brevid mig och resten i baksätet. 
Vi skulle följa efter dem andras bil då jag inte hade någon anning om vart vi skulle.

Jag svalde ner drinken fortare än vad jag brukar.
Jag vill glömma bort alla mina problem ett tag.
Även fast jag visste att det kanske inte var världens bästa ide. 
'' Wow babe ta det lugnt!''. sade Liam och skrattade. 
'' Jag måste få alkohol i blodet!''. 
'' Jag tror du har det eftersom det här är din tredje drink Cassandra!''. 
Ett skratt lämnade min strupe.
'' Okej jag taggar ner nu..''. 
Han skakade på huvudet och skrattade. '' Du är inte klok!''. 
Min blick gick runt i klubben. 
Justin, Roy, Seth och Nolan satt och snackade vid ett av borden och drack på sina öl.
Nick stog och dansade med någon blondin medans Alex stog och snackade med någon tjej.
Det var inte varje dag man såg honom med en tjej.
Kimberly och Marcus stog och dansade tillsammans samtidigt som dom drack på sina drinkar.
Veronica däremot stog och dansade med två killar.
En framför henne och en bakom henne.
Hastigt rynkade jag på ögonbrynen och vände blicken till Justin som inte ens kollade på henne.
Istället vände han blicken till mig då och då.
'' Så vill du?''. sade Liam.
Jag vaknade hastigt ut ur mina tankar och tittade på honom.
'' Vadå?''. 
'' Dansa med mig!''. sade Liam nervöst och kliade sig i nacken.
'' Åh.. Självklart!''. sade jag och log. 
Han sken genast upp i ett leende och tog min hand innan vi gick ut på dansgolvet.

Efter att ha dansat i säkert 40 minuter beslöt jag och Liam att gå och köpa oss varsin drink innan vi gick och slog oss ner med gänget.
Veronica var fortfarande ute på dansgolvet med dom där två killarna och jag märkte nu att Justin inte längre satt med gänget.
Jag och Liam slog oss ner bland gänget och vi alla började genast prata.
'' Så vad gjorde du innan du beslöt för att komma till det här gänget?''. sade Liam. 
'' Bodde tillsammans med en jätte bra vän till mig i några månader!''. sade jag och log smått.
Liam nickade. '' Varför kom du tillbaka till dom trotts det du gått igenom?''. 
Jag suckade och tittade på honom. '' Ibland måste man göra saker man inte vill för att må bättre..''. 
Ett litet sympatiskt leende spreds på Liams läppar innan han kramade om mig.
'' I know, har själv blivit tvungen att göra det!''. 
Jag log milt åt honom innan jag började snacka lite med Alex och resten av gruppen. 
Det var länge sen jag varit ute på det här sättet med en grupp människor.
Förut brukade det bara vara jag och Rick som var ute.
Eller i stort sett jag för Rick var alltid borta efter 5 minuter.

Musiken var högre än någonsin och basen gjorde så väggarna skakade. 
Leende på mina läppar blev större då det var flera veckor sen jag varit på en sån stor klub som den är.
Min blick gick runt i stället som var större än förväntat.
Baren åt vänster tog upp nästan halva rummet med alla sittplatser omkring.
Längre in på klubben stog det en dj med tusentals människor dansandes framför. 
Folk gick fram och tillbaka framför mig med drinkar i händerna och tungorna nerkörda i varandras halsar.
Människornas kroppar på dansgolvet var ihop tryckta och drogs emot varandra och lustfyllda blickar gavs. 
En rysning for igenom kroppen på mig samtidigt som glädje sprutade upp inom mig.
Rick som stog om min sida flinade och tittade på dem tjejer som gick förbi oss med klänningar som slutade strax nedanför deras rumpor.
Ett högt skratt lämnade min strupe innan jag skakade på hvuudet.
'' Ska vi ta något att dricka?'. skrek jag så jag överröstade musiken.
'' Om ett tag, jag har lite saker att göra!''. sade han med blicken fäst i en mörk hårig tjej som gick förbi.
Jag skrattade till och såg hur han följde efter tjejen och inom några sekunder var borta.
Nyfiket gick jag bort till baren och slog mig ner och vinkade hit bartendern.
Det var en ung kille med blont rufsigt hår och snett leende.
'' Vad kan jag göra för dig snygging?''. flinade han.
Jag himlade med ögonen och skrattade. '' En redbull vodka tack!''. 
'' Ska bli!''. flinade han och började göra i ordning min drink samtidigt som hans blick var fäst i min.
Jag undrar hur många tjejer han gör så här med. 
Efter nån minut stog drinken framör mig och jag skulle precis betala då han stoppade mig.
'' Huset bjuder!''. 
Jag log mot han och reste mig upp.
'' Tack!''. flinade jag och lämnade baren.
Jag gick runt i klubben och såg Rick stå och dansa med en rödhårig tjej.
Ser att han tröttnat på den andra. 
Min drink tog snabbt slut, sen en annan och en annan och kvällen var igång!


Jag flinade åt minnet. 
Efter ett par drinkar var jag helt borta både jag och Dean och jag eller han hade ingen anning om vad som hade hänt.
Det ända jag kom ihåg var att jag somnade med ett leende på läpparna. 
'' Så har ni träffat på Bruce nånting?''. sade jag och tittade runt på killarna.
Jag passade på att ta upp ämnet då Justin inte var här än.
Dem skakade på huvudet. '' Inte på flera månader, vi snackade med han för några veckor sen men inget mer..''. sade Nick. 
Jag nickade och tittade ut på dansgolvet.
'' Själv? Har du snackat med honom?''. frågade Roy.
'' Ja, jag var faktist och träffade honom innan jag kom till er! Jag tog vägen förbi hans ställe och hälsade på..''.sade jag och log milt.
Killarna nickade med ett leende. ''Så du träffade honom?''. sade Roy.
Jag skrattade och nickade. ''Det gjorde jag. Jag åkte förbi Vegas och åkte hem till honom!''. 
'' Du gjorde vadå?''. sade en hård röst bakom mig.


Jag vände mig om och såg en rasande Justin stå där med blicken fäst på mig.
'' Du åkte och hälsade på Bruce?''. fräste han. 
'' Du står och tjuvlyssnar på våran konversation?''. fräste jag tillbaka. '' Och ja jag var och hälsade på Bruce i Las Vegas! Vi var hemma hos honom och pratade om allt som hade hänt..''. 
Jag såg hur ilskan bara blev värre och värre. 
Han såg ut som en tickande bomb.
'' Sov du hos honom?''. 
Jag höjde ögon brynen. '' Det har inte du med att göra!''. fnös jag fram.
'' Förfan svara på frågan Cassandra!!''.
'' JA JAG SOV DÄR! Vafan spelar det för roll?''. 
'' Så du låg med honom?''. röt Justin.
Han skulle snart explodera det såg jag, han var tvungen att lugna ner sig innan han ställer till med trubbel.
'' NEJ?''. Självklart inte, jag är ingen jävla hora som går runt och ligger med folk bara sådär din idiot!!''. tjöt jag frusterat.
Jag kunde inte ens förstå varför han kunde tro något sånt!
Ilskan bubblade upp i mig också och jag såg att Justin märkte det.
'' Okej ta det lugnt..''. muttrade han. 
'' Lugna ner er nu, Jusitn gå och hitta din tjej och lugna ner dig!!''. sade Marcus. 
Justin gav mig en sista blick innan han försvann in bland folkmassorna på dansgolvet.
Jag släppte ut ett skakigt andetag och kände hur Liam drog in min kropp mot sitt bröst vilket fick mig genast lugna ner mig.

 


 

 

HÄR KOM DET!

Fortare än jag trodde, är fortfarande jätte tacksam över min kompis som skickar mig snuttar som hjälper mig på traven i kapitlerna! 
Hon ger mig också ideer och det kan ni också göra! :D

Älskar er och förlåt för att jag lät så arg tidigare!:) 

Kram

 

 


Kommentarer
Anonym

Kommer Bruce komma med i novellen igen?

Svar: japp
Maya Lindberg



2014-01-06 @ 15:49:17
Celebnovell

Damn girl!
Sjukt bra - älskade Justins reaktion där på slutet.



Blogg: http://celebnovell.blogg.se/
2014-01-06 @ 16:13:18
Jessica

Omg sjukt bra kapitel! Älskar hur avundsjuk Justin blev!! 😂
Grym är du, fortsätt så som du gör och ta den tid du behöver



2014-01-06 @ 16:16:06
Anonym

Omg, så braaaaa!!



2014-01-06 @ 16:36:54
Anonym

Riktigt bra kapitel men kan det inte bli justin och cassandra snart? att det kommer en scen då dem står tätt intill varandra och ska precis pussas och dem gör det, sen att dem typ måste hålla det hemligt inför resten av gänget, kan det inte komma en sexscen snart??:)



2014-01-06 @ 16:46:58
Amanda

OTROLIGT BRA! :D
keep on going!
har inga ord den här novellen är absolut den bästa jag läst/läser :D



Blogg: http://amandamariajennifer.blogg.se/
2014-01-06 @ 18:21:19
Wilma

Du är så grymt begåvad du skriver hur bra som helst och det gör ingenting om vi får vänta ibland för då uppskattar men bara kapitlet ännu mer :) älskar bokstavligen den här novellen!! <3



2014-01-06 @ 18:33:11
astrid

åhhhhhh lika bra som alltid!:D



2014-01-06 @ 18:53:31
Anonym

Omfg älskade kapitlet!! Bästa!! Älskar när det kommer till cass och justin! Hur han ser på henne och hur mycket han vill ha henne tillbaka😁 så gulligt



2014-01-06 @ 18:57:44
Ylva

GRYM ! Du skriver som en Gud 👏
DRAMA i love it👍
Gillar när Liam håller på med Cass men tycker att hon ska göra detsamma 😁



2014-01-06 @ 20:14:51
Emelie

jätte bra ! :)



Blogg: http://emelajzaan.blogg.se
2014-01-06 @ 21:05:24
Lovisa

Oh shit älskar den!! Justins reaktion på slutet var bäst åhh den är så bra det gjorde verkligen min dag när jag såg att ett nytt kapitel hade kommit ut, älskar den här novellen så mycket o du skriver verkligen super bra!!!



2014-01-06 @ 23:36:24
Ariana

Super bra!



2014-01-06 @ 23:45:22
Anonym

OMB såå bra



2014-01-07 @ 00:18:52
Anonym

Älskar din novell. Om du vill ha tips på vad du kan skriva om (vilketdukanskeintebehöver) så skulle du kunna göra några kapitel där hela gänget åker på semester tillsammans och så händer det lite saker. MEN som sagt så älskar jag din novell precis som den och menar inget illa :*



2014-01-07 @ 00:20:53
Ellen

Ååhhhh Liam o Cassandra gör justin avundsjuk😂 älskar de👏



2014-01-07 @ 07:00:42
Michelle

Jag älskar det!!!



2014-01-07 @ 19:15:40




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback