Episode 29 - Like A Prom.

'' Du skulle sett din min!''. fliande han och skrattade lite till.
Jag log bara åt att höra hans underbara skratt, det är inte vanligt att höra det längre.
Han slutade skratta och blev sagta men säkert seriös som jag.
För någon sekund hade vi båda glömt bort argumentet vi hade igår, och för någon sekund trodde vi båda att allt var som förr.
Men det var raka motsatsen.
'' Jag ska.. Ehm.. Duscha nu..''. sade jag och skyndade mig in på toaletten.
Jag önskar bara att det kunde vara normalt mellan mig och Justin.
Att vi kunde ha en normal konversation utan något pinsamt eller något argument.
Men jag antar att det skulle ta ett tag innan det skulle hända..

 
 
 
 
Jag gjorde den sista locken i mitt hår och lät håret falla ner över min vänstra axel.
Sen tog jag ett djupt andetag och tog på mig halsbandet som låg på bland alla mina saker.
Min blick gick över mig själv i spegeln och jag bet mig i läppen.
Klänningen satt perfekt om min kropp och kramade om alla mina kurvor perfekt.
Det var helt otroligt hur mycket jag tyckte om den här klänningen.
Hur Justin kunde veta att jag skulle gilla den här var fortfarande en stor fråga i mitt huvud.
'' Cassandra är du klar?''. ropade Kimberly utanför dörren.
'' Strax!''. ropade jag tillbaka och sprutade på mig lite parfym samt tog min silvriga lilla väska med allt jag behövde inuti.
Jag var nervös, riktigt nervös.
Att gå på bal och ha på mig klänning var inget jag planerat, och det var inget jag egentligen gillade. 
Min blick gick över min kropp ännu en gång.
Det var länge sen jag kände mig så här vacker. 
Jag vet inte hur länge men det känns som flera år. 
Min blick föll på den lilla silvriga pistolen som Roy gett mig.
Alla var tvungen att ha något sorts skydd med sig.
Jag drog upp klänningen och satte fast den i ett band som jag hade på låret. 
Sedan tog jag  mina grejer och öppnade dörren och gick ut.
Utanför stog Kimberly med ett stort leende på läpparna.
'' Wow, snacka om vacker!''. sade hon och kramade om mig försiktigt.
'' Pfft! Ska du säga!''. log jag och kramade tillbaka.
'' Justin kommer tappa hakan när han ser dig!''. flinade hon.
Jag himlade med ögonen. '' Jag klädde inte upp mig för hans skull! Jag gjorde det för att inte skämma ut mig själv på balen!''. 
Hon skrattade. '' Men ändå, han kommer inte kunna hålla sig borta från dig.''.
'' Kom nu!'' .sade jag och tog hennes arm och gick ner för trappan.
I hallen stog hela gänget i kostymer och snackade för fullt.
Det var rätt underbart att se flera snygga killar i kostym i ett och samma rum.
Vissa av dom har jag inte ens sett i kostym här.
Min blick föll på Justin som var den första att inse att vi var på väg ner.
Hans blick föll längs min kropp och hans mun öppnades en gnutta.
Jag drog nervöst handen genom mitt hår och tog det sista trappsteget ner.
Uppmärksamheten lades på oss och Kimberly skuttade genast fram till Marcus och lämnade mig själv framför dom alla.
'' Ska vi åka?''. mumlade jag och log nervöst.
'' Wow...''. sade Liam och jag fnissade till. 
Han och jag hade inte pratat så mycket sen han försökte kyssa mig och allt blev helt fel.
Jag kände Justins blick bränna mot min kropp och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte gillade det.
'' Babe har du sett min mobil?''. sade en ljus röst och ut från köket kom Veronica.
Mitt glada humör föll genast och jag bet mig hårt i kinden för att inte vända om och inte följa med.
Ingen hade sagt något om att hon skulle med, att hon ens var här. 
'' I din väska!'. sade han coh vände uppmärksamheten till henne.
Hon fnissade till och log stort. '' Ops!''. 
Jag himlade genast med ögonen och tittade på hennes klänning.
Varför blev jag förvånad att hennes klänning var tajtare än någonsin så hennes bröst nästan ploppade ur.
Den var inte heller snygg och passade inte på henne.
Jag antog att hon tog den bara för den var riktigt kort och tröck upp hennes bröst.
'' Hej snygging!''. sade Nolan och jag rynkade på ögonbrynen och titta på honom.
'' Sluta Nolan!''. sade jag en gnutta äcklat.
Han höll upp händerna i försvar och skrattade. '' Skojade!''. 
Jag skrattade och följde efter alla ut ur huset.
Mina höga pumps klickade mot marken och innan vi kom ner på grusvägen tog jag tag i Liam för att inte glida ner med klacken i gruset och fastna.
Han skrattade högt och såg hur jag gick för att inte fastna.
Jag skulle ljuga om jag sa att det inte såg konstigt ut.
'' Sluta!''. 
'' Jag sa inget!!''. sade han och skrattade till.
'' Du skrattade! Du vet inte hur svårt det är att gå i höga pumps, jag har inte gjort det sen.. Ja ett tag..''. mumlade jag och bet mig i läppen.
Hans hand gled om min midja och bar upp mig så jag lutades mot hans mdja och nuddade inte marken.
Förvånat tittade jag på honom men sa inget.
Jag visste inte att han var så här stark.

När vi äntligen kom fram till stället där balen hölls vart jag riktigt förvånad.
Lokalen den var i var hur stor som helst, jag skulle lätt kunna gå vilsa inuti. 
Musik hördes och röster. 
Vid dem två stora dörrarna som var ingångarna stog två vakter och en man med en lista i handen.
Liam och Alex tog tag i varsin av min arm vilket fick mig skratta till innan vi gick längs den långa gången upp mot entrén. 
'' Namn?''. mumlade killen med listan i handen.
'' Bieber!''. sade Justin och killen skannade igenom listan direkt.
Han gav vakterna en nickning innan dom släppte in oss i det stora huset.
Min blick gick runt i den super stora lokalen. 
Det här var bortom mina förväntningar.
Det kryllade av människor, både på dansgolvet och vid baren.
Det pratades för fullt och skratt hördes.
Med en suck såg jag hur gänget gick in i lokalen och började göra sig bekväma med folket.
Vissa av dom började snacka med vissa som jag antog dom kände.
Här stog jag och inte kände en ända människa förutom gänget.
Jag gick, med försiktiga kliv, fram till baren som var lite längre in i lokalen och lutade mig mot den.
'' Ett glas vitt vin!''. mumlade jag och bartendern nickade.
Det tog bara några sekunder innan ett glas med vitt vin var i min hand.
Jag tänkte precis betala men mannen stoppade mig.
'' Det är gratis alkohol ikväll!''. 
Mina ögonbryn höjdes och ett leende spreds på mina läppar.
Kanske var det inte så dumt att komma iallafall. 

'' Jag orkar inte dansa mer Kimberly! Mina fötter värker!'. sade jag och Kimberly skrattade.
Vi hade dem senaste 15 minuterna dansat lite tryckare, mm, för att roa oss själva.
Och helt ärligt hade jag inte ont i fötterna jag ville bara bort till baren.
Folk tittade på oss och det gjorde mig obekväm. 
Hon nickade och skrattade återigen.
'' Det är okej, jag vet att du vill till baren!''. 
Jag skrattade och lämnade henne till Marcus som strax efter dök upp och började dansa med henne.
När jag kom fram till baren beställde jag som vanligt ett glas vin.
'' Gör det till två!''. sade en mörk röst som fick mig vända mig om.
Brevid mig stog en man som kanske var något år äldre än mig, hans hår var mörkbrunt och hans ögon var isblåa.
Jag skulla ljuga om jag sa att han inte såg bra ut.
Med ett leende log jag mot honom och vände mgi sedan om för att ta en klunk av mitt vin.
'' Lust att dansa?''. flinade han och lutade sig med sin ena arm över baren.
'' Jag är inte en som dansar!''. ljög jag.
Jag visste inte ens hans namn men han var ju riktigt snygg.
Han ryckte på axlarna och log snett.
Det var nästan så hela jag skulle bli röd av hur vacker han faktist var. 
'' Jag såg dig tidigare!''. sa han och lutade sig fram nära mitt öra. '' Och då verkade du inte som en som inte dansar!''. 
Min blick gick runt i salen.
Vad skulle jag göra? 
Plötsligt fick jag syn på Justin som stog lutad mot en av väggarna längre bort med blicken rakt på oss
Han pratade smått med en kille brevid men var inte så inne i samtalet. 
Han tog en stor klunk av sin öl och tittade nästan läskigt på mig. 
Jag visste att han var avundsjuk och nu har jag chansen att göra de större.
'' Du sa aldrig ditt namn!''. sade jag och vände blicken till mannen brevid mig.
'' Lucas, du sa aldrig ditt!''. flinade han så ett litet leende spreds på mina läppar.
'' Cassandra!''. 
Han ler återigen och lutar sig framåt. '' Cassandra, vad säger du om att dansa?''. sade han och höll ut sin hand mot mig. 
Jag bet mig i läppen och tittade lockande på handen.
Snabbt sneglade jag på Justin och bara genom det var mitt beslut löst.
Jag placerade min hand i hans stora och en pirrig och konstig känsla for genom min kropp.
Dock kunde jag inte tyda på om det var bra eller en dålig känsla.
'' Visst!''. 

 
 
JAG VET ATT DET ÄR KORT FÖRLÅT! 

Men ska bort på onsdag hela helgen & ska hem på söndag så ska skriva nästa kapitell redan nu & göra det i samma längd som det här och lägga upp det någon gång den här veckan! 
Hoppas det är okej, min kontaktfamilj har flyttat till Lindesberg utanför Örebro så jag hjälper till lite med flytten och så! 

Drama är på väg, kanske säger det hela tiden!
MEN DET KOMMER! :D 

Love you
 
 

Kommentarer
Jessica

Så sjukt bra, gör inget att det var kort



2014-04-28 @ 22:05:55
Anonym

Längtar tills nästa!!



2014-04-28 @ 22:07:22
Anonym

Jättebra! Vill att Justin ska bli ännu mer avis så att han går fram till cass och Lucas och bryter deras dans :)



2014-04-28 @ 22:12:20
Cawi

OOOMMBBB LÄNGTARRR!!❤️❤️❤️❤️



2014-04-28 @ 22:20:07
Anonym

OMG VAA BRAAAA!!! ÄLSKAR DET!!! Fick typ panik i slutet och ba OMG NEJ VA SKA HÄNDA NUUUUUU!!! Hahahaha, kan knappt vänta till nästa kapitell, älskar det!! IIIIH!!



2014-04-28 @ 22:53:05
Emelie

skit bra!! :)



Blogg: http://emelajzaan.blogg.se
2014-04-29 @ 06:09:40
Michelle

Jag gillar det :)



2014-04-29 @ 10:16:52
Ylva

Jag älskarrrrr drammmmaaaa🙈👍😱😱
Jätte bra kap😘



2014-04-29 @ 17:30:58
ebbbbaaa

Love it



2014-04-29 @ 22:02:09
ebbbbaaa

Love it



2014-04-29 @ 22:02:10
Anonym

Guuuuuud vad du är bäst på att skriva! Helt klart favoritnovellen.



2014-05-02 @ 17:15:26




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback