Episode 60 - The Bieber Family!

Man kunde gott och väl höra röster innifrån så dem var antagligen hemma.
Justin böjde sig fram och klickade två gånger på ringklockan.
'' Jag tar de!''. ropade en ljus röst. 
Sedan hörde man snabba fotsteg mot dörren.
Justin bet sig hårt i läppen innan dörren öppnades.
En hög flämtning hördes från Justin och hans grepp om min hand hårdande tusen gånger.
Hans min föll vid öppen och ögonen vattnades men på något sett såg jag ilska blandad bland tårarna.
Vad är de som kan ha påver.. 
Jag avbröt mig själv när jag mötte ett par hazel bruna ögon, samma färg som Justins.
Men dem tillhörde ingen mindre än en liten flicka.

 
 
 
'' J-jazzy?''. sade Justin likt en viskning.
Mina ögon for upp. 
Det kunde inte vara sant. Men hur?
Jazmyn stog lika chockad som oss. Stackars lilla flicka. Tänkte jag.
'' Jazzy gumman vem va..-' En kvinna dök upp vid dörre öppningen med ett brett leende på läpparna.
Men när hon såg oss försvann det sagta.
'' Justin?''. sade hon. Hennes ögon blev helt vattniga.
'' Mamma?''. sade Justin.
Min blick flög på Justin. 
Hans ögon var lika vattniga som hans mamma.
Snart skulle jag också börja gråta.
'' JuJu?''. sade Jazmynäs ljusa stämma.
'' Hej Jazzy.. ''. sade Justin och hukade sig ner.
Tårar började rinna ner för hans kinder. 
Hur är de möjligt? Var inte hon död? Hela jag var förvirrad just nu.
Jazmyn slängde sig om Justins hals.
'' Juju!!''. utbrast hon igen och ett gulligt fnitter lämnade hennes strupe.
Justin kramade hårt om hennes lilla kropp. 
Där brast det för mig.
Några tårar rann ner för mina kinder. 
'' Vad du är blivit stor! '' sade Justin.
Ännu ett fnitter lämnade Jazmyns strupe.
'' Vart är du varit Juju..''. sade hon sedan.
Justins blick mötte min.
'' Jag har varit på semester..''. sade han och bet sig i läppen.
Jag visste att han tyckte det var jobbigt att ljuga. MEn han var tvungen.
Antagligen var han lika förvirrad som mig vid det här laget.
Min blick gick upp och mötte Justins mammas blick.
Floder av tårar rann ner längs hennes kinder.
'' Jazmyn gå in och lek med Jaxon så kommer vi snart!''. sade hon med skakig röst.
Jazmyn gav henne en lätt nickning innan hon skuttade in i huset.
Genast ställde Justin sig upp och spände knytnävarna.
Jag såg att Justin var på väg att få ett anfall.
'' Justin.. Lugna dig..Jazmyn är i rummet brevid..''. sade jag och drog en lugnande hand över hans arm.
Han nickade och tog djupa andetag.
'' Kom in så kan vi prata..''. sade Pattie och tårkade sina tårar.
Vi båda nickade och klev in i huset.
Det var inte som jag hade trott.
Det var hur lyxigt som helst. Antar att familjen Bieber fått mycket pengar den senaste tiden.
Vi stog tysta i hallen. 
Ingen av oss sa något.
'' Ehm.. Föresten jag är Pattie..''. sade Pattie och sträckte fram sin hand.
Med ett milt leende tog jag handen.
'' Cassandra, Justins flickvän..''. sade jag.
Jag hade fortfarnade inte vant mig vid ordet 'flickvän' eftersom alla redan visste att vi var ett par.
Hennes ögon for upp.'' Åh..''. 
Sedan log hon brett. '' Trevligt att träffas..''.
'' DEsamma!''. sade jag.
'' Mamma..''. en liten pojkes röst avbört våra tankar.
Bakom Pattie stog en liten pojke med ljust hår och vackra bruna ögon.
'' Jaxon!''. sade Justin.
'' Justin?''. sade Jaxon och sken upp i ett stort leende innan han sprang fram till Justin och kramade om honom.
Justin kramade genast tillbaka och ett leende var klistrat på hans läppar.
Han måste verkligen vara lycklig av att äntligen träffa sina syskon.
'' Ska ni gå och prata så tar jag hand om Jazmyn och Jaxon?''. sade jag och log vänligt.
'' Är du säker babe?''. sade Justin och släppte ner Jaxon på golvet.
Jag nickade. 
Han gick fram till mig och gav mig en mjuk kyss.
'' Var inte så hård mot henne.. ''. viskade jag.
Han nickade. '' Jag lovar..''. 
Jag log vänligt mot Pattie innan jag böjde mig ner till Jaxon.
'' Hej Jaxon, jag heter Cassandra och är din storebrors.. vän..''. sade jag och log mot honom.
Ett blygt leende spreds på hans läppar.
Ett skratt lämnade mins trupe. '' Är du lite blyg Jaxon?''. 
Hans kinder blev en ljus rosa färg.
'' Vad säger du om att gå in till din stora syster och leka lite?''. 
Han sken upp i ett stort leende innan han tog min hand och drog mig mot vad som jag antog var vardagsrummet
Jag han slänga en sista blick bakåt och se Pattie och Justin omfamna varandra innan dem gick in till köket.
 
JUSTINS PERSPEKTIV:
 
 
När Cassandra gått iväg med Jaxon till vardagsrummet vände jag blicken till Mamma. 
 '' H-hur kan.. kan hon vara här?''. stammade jag förvirrat fram.
'' Jag ska berätta allt Justin! Jag lovar!''. sade hon och kramade om mig.
Hennes famn. Helt ärligt har jag saknat den.
Hastigt kramade jag hårt tillbaka.
Kan inte fatta att jag lämnade min familj, vafan tänkte jag med?
Hon log svagt mot mig innan vi gick in till köket.
Jag blev chockad över hur snyggt hus dem hade. Det hade jag verkligen inte förväntat mig.
Jag slog mig ner vid köks bordet tillsammans med mamma mitt emot.
'' Berätta..''. svarade jag kallt.
Hon harklade sig innan hon tog ett djupt andetag.
'' När du lämnade oss den dagen på sjukhuset fick vi ett medelande av doktorn att det fanns en chans att Jazmyn kunde överleva. Men det krävde tid. Vi försökte få tag i dig Justin. Men du slöt oss ute. Du ignorerade oss. Sen hämtade du dina grejer och stack. Du sa inte ens hejdå. ''.sade hon med tårar i ögonen.
'' När du gett oss tecken på att du inte ville veta av oss var vi tvungna att släppa dig.. Vi gick igenom massa strålbehandlingar, kemoterapi, och kirurgi. Det tog runt 1år och 2månader innan cancern var helt borta. Desamma var du. Vi försökte få tag i dig, men jag antog att du bytit nummer eftersom vi inte kom fram.''. sade hon.
Jag nickade. Det var sant. Jag skämdes så mycket över att komma tillbaka att jag lämnade dem och böt nummer.
Jag var en jävla idiot då, men det är jag väl fortfarande.
'' Vi försökte ringa dig i 2 månader, på massa nummer vi fick av polisen. Du svarade aldrig. Så vi gav upp. Vi hade tänkt berätta för dig att Jazmyn klarade sig. För vi visste hur mycket hon betyder för dig. Men.. Vi gav upp.. Du måste förstå att vi inte orkade vänta på att du skulle komma tillbaka! Efter dem här åren trodde vi du aldrig skulle komma tillbaka.. Men det gjorde du!''. sade hon med ett svagt leende.
Jag tårkade bort en tår som rullat ner för min kind. Fan va töntig jag kände mig.
Men hon var min mamma, min familj. Hon födde mig.
'' Förlåt att jag bara stack.. J-ag.. Jag orkade inte se min lilla syster dö. Det var för mycket. Och jag skämdes över att lämnat er, jag vågade inte komma tillbaka..'' mumlade jag och tittade ner i bordet.
Mamma sträckte fram sina händer och la dem på mina.
'' Det viktiga är att du är här, att du kom tillbaka..''. sade hon och log svagt.
Jag nickade. Men jag kände fortfarande en gnutta skuldkänslor.
'' Vart är pappa?''. sade jag.
'' Han jobbar. Han borde komma hem om runt 10-15 minuter..''. 
Jag bet mig i läppen. '' Tror du han är förbannad?''.
'' Jag vet inte Justin. Men jag hoppas han blir glad.''. 
'' Hoppas jag med..''. 
Hon reste sig upp och jag efter innan vi båda omfamnade varandra.
Jag hade saknat hennes kramar. Helt ärligt.
Det kanske låter lite töntigt men jag kände mig som hemma i dom. 
'' Kan jag få spendera tid med Jazmyn och JAxon?''. 
Mamma nickade. '' SJälvklart! Vill ni ha mat? skulle precis börja laga lunch!''.
Att skippa frukosten var ingen bra ide. '' Aa ..''. sade jag och log milt.
Jag lämnade köket och gick in till det stora vardagsrummet där Cassandra, Jazmyn och Jaxon satt på golvet framför tv:n och lekte med en tåg räls.
Jag passade på att luta mig mot dörrkarmen och skåda dem.
'' Bruuuumm!''. sade Cass och drog en bil längs golvet.
Ett leende spreds på mina läppar. Ibland kunde hon vara för barnslig.
'' TUUTUU!'. skrek Jaxon och drog tåget på rälsen.
Jazmyn satt brevid med sin lilla 'docka' och kammade dens hår.
'' Bruuuuumm! ''. sade Cass och drog bilen över golvet och upp i luften och gjorde nån konstig rörelse.
Jaxon såg hur glad ut som helst och började röra en anna bil brevid och göra samma brummande ljud.
Ett högt skratt lämnade min strupe. 
Deras blickar vände mot mig och hela Casssandras ansikte blev illrött.
'' har ni kul?''. flinade jag och gick fram till dem.
JAzzy och Jaxon nickade hastigt innan dem fortsatte leka.
Cassandra reste sig upp oh gick fram till mig och jag la min arm om hennes midja och hon om min mage.
'' Gick de bra?''. frågade hon.
Jag nickade och gav henne en mjuk puss på kinden.
Vi stog där ett tag och kollade på när Jazmyn och Jaxon lekte för fullt.
'' Cassie Cassie jag vill visa dig min docksamling!''. sade JAzmyn och ett gulligt fnitter lämnade hennes strupe.
'' Ja.. Eh.. självklart Jazzy!''. sade hon och log.
Jazmyn sprang snabbt ivag och jag kunde inte låta bli att le.
Det var så länge sen jag såg henne så här glad.
På sukhuset försökte hon hålla humöret uppe för våran skull.
'' Gå babe..''. sade jag och puttade lite på henne.
'' Tar du hand om Jaxon?''. 
Jag nickade. '' Självklart!''. 
Hon gav mig en snabb puss innnan hon skyndade sig efter Jazzy.
 Jag slog mig ner på golvet vid Jaxon. 
Hans blick mötte min innan han log.
''hej..''. sade han.
'' Hej Jaxon..''. flinade jag. '' Vad gör du för något?''.
'' Leker med bilar.''. sade han stolt.
Ett skratt lämnade min strupe. '' Får jag vara med?''.
Han nickade och gav mig en bil.
Efter ett tag la jag ner bilen och skådade Jaxon.
Han har växt så himla mycket dem senaste åren. Han kunde knappt gå när jag var i familjen.
Nu springer han runt och leker rövare. 
'' Så vad säger du om att gå till Jazmyn och Cassie?''. sade jag.
Jaxon nickade och reste sig upp och sprang iväg.
Jag skyndade mig efter honom och stannade upp vid Jazmyns rum.
Dem satt på golvet vid hennes rum och Jamyn satt med nån docka och Cass bara satt där.
'' Har ni kul?''. flinade jag.
Jazmyn nickade. '' Jag gillar henne.. Hon är snäll!''. 
Cassandra log stort. '' Du är snäll du med Jazzy!''. 
'' Är ni flickvän och pojkvän?''. sade Jazmyn och log sött.
Cass tittade på mig och sökte svar.
'' Ja det är vi Jazmyn. Så vad säger ni om att gå ner och kolla vad det blir för mat?''. flinade jag.
Ärligt talat ville jag bara ner.
Allt i rummet var rosa.Det gav mig huvudvärk.
Jazmyn och Jaxon sprang ner först medans Cassandra gick sagta fram till mig.
'' Hej!''. flinade hon.
Jag log. '' Tja baby!''. 
Hon lutade sig fram och gav mig en mjukkyss innan vi båda gick ner.
Vi gick in till köket och såg Jazmyn och Jaxon sitta vid köksbordet medans mamma lagade mat.
'' Ni äter här va?''.
Både jag och Cassandra nickade.
'' Vad blir det för mat Mrs Malette?''. sade Cass.
Ett litet skrattl ämnade Mammas strupe. '' Åh kalla mig Pattie gumman! Spagetti och Köttfärsås!''. 
Mitt leende på läpparna vart om nu möjligt större.
'' Min favorit rätt!''. sade både jag och Cassnadra i kör.
Vi mötte varandras blickar innan jag såg en röd nyans spridas på hennes kinder.
Jag gav henne en mjuk puss vilket gjorde att Jazzy och Jaxo gav ifrån sig äckliga ljud.
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV:
 
Jag kunde inte vara lyckligare. Den här sidan av Justin har jag aldrig sett.
Den var så annolrunda men så underbar.
Han var så snäll, och helt perfekt.
Man kan verkligen inte tro att han är i ett ''gäng''. Jag undrar om ens Pattie vet om det?
Men jag beslöt att inte säga något.
'' Så.. ''. sade Pattie coh ställde fram det sista på bordet. '' Ni kan slå er ner!''. 
Vi gjorde osm hon sa och slog oss ner på varsin stol.
'' Det ser jätte gott ut!''. berömde jag.
'' Tack Cassandra!''. log hon och gav Jazmyn och Jaxon deras 'egna' små taldirkar och bestick.
Ytter dörren öppnades och jag kände hur Justin stelnade till brevid mig.
'' Hallå!''. ropade en mörk röst.
'' I köket Jer!''. ropade Pattie.
Jag tog Justins hand under bordet och kramade om den hårt.
Man hörde hur han klädde av sig i hallen innan hans fotsteg hördes mot köket.
'' Så vad bli-..''. Han avbröt sig själv när han såg Justin sitta vid köksbordet.
Hans ögon blev genast svarta och hela han spändes till.
'' Vad gör han här?''. röt han.

 
HUR TROR NI DET GÅR MED JEREMY?:o 
Bra/Dåligt? :) 

KOMMENTERA!

Älskar er!
 
Btw, vill ni ha ett kapitell fortare?


RÖSTA PÅ MIG! :D
http://etagemodellen.se/bidrag/maya-lindberg/ 

SKULLE BETYDA ALLT, MIN DRÖM ÄR ATT BLI MODELL, OM INTE FÖRFATTARE! :D
Kram
 
 

Kommentarer
Anonym

Tror att han typ är arg för att Justin är där och att han är besviken för att han lämna dom när jazzy hade cancer



2013-03-22 @ 19:19:40
Anonym

Jaaaa ett kapitel fortare! Det är så bra! Börja nästan gråta! :(



2013-03-22 @ 19:20:41
Agi

Åhhhh vad glad jag blir att jazzy klarade sig och att hans mamma förlät honom! Nu e dt bara jeremy kvar... Awsome kapitel :D Ps har röstat på dig, hoppas att du uppnår dina drömmar :*



2013-03-22 @ 19:59:04
Emelie

Jätte bra! <3



2013-03-22 @ 20:40:47
Frida❤

Jätte super duper bra! <3



Blogg: http://fridacarbin.blogg.se
2013-03-22 @ 20:43:20
Zelma

Det går inte och rösta tyvärr :/ men as bra kapitel iaf!



Blogg: http://swaggiebiebz.blogg.se
2013-03-22 @ 20:45:20
Emelie

Kom snälla med det andra kapitel så fort som möjlig vill värkligen läsa!!!!:))



2013-03-22 @ 21:34:04
maie

OOMMMBBB SJUKT BRAAAA!!!! MÅSTE HA MER MER MER NUUUUU!!!



2013-03-22 @ 21:58:42
Anonym

Omg så bra kapitel men jag tror att jermy kmr bli irriterad först men bli glad senare eller så blir han skit förbannad o nt förlåter justin. Längtar till nästaa!!



2013-03-22 @ 22:29:51
Anonym

Såååå jävla BRAAA!!!!! Meraaa



2013-03-22 @ 22:57:00
Sonja

Ååh!!!! Så jävla bra!!!:o åh längtar massor till nästa!:( hoppas de kommer ut snabbare!:) du är as fin så du skulle kunna bli modell men hoppas du blir författare också för jag kommer köpa dina böcker!!!:) du är grym!!



2013-03-22 @ 23:05:25
Elena

Mer snälla;)



2013-03-23 @ 08:37:24
Celebnovell

OMG meeeer!!



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-03-23 @ 11:36:50
sara

OMB MER MER MER MER MER



2013-03-23 @ 12:14:31
sara

OMB MER MER MER MER MER



2013-03-23 @ 12:14:36
Rebecca

Mer snälla!!!😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
Kan snälla nästa komma ut idag???!😍



2013-03-23 @ 12:33:17
Anonym

Mer pleas☺



2013-03-23 @ 18:05:42
Anonym

Wooooooaaaa fan va grymt! Börja gråta när dom stod i dörr öppningen!! Haha lame men what ever liksom? Aja jag hoppas Jeremy tar det bra, men antar att han inte kommer göra det.. Hehe



2013-03-23 @ 18:38:16
Olivia

Fyfan va bra!! Älskade det!!! Skynda med nästa!! <3<3<3<3



2013-03-23 @ 22:00:22
Lanya

Mer snälla kan nästa komma ut idag??:)❤❤❤



2013-03-24 @ 12:47:30
Haya

Mer!!!;)



2013-03-24 @ 18:19:58
Annika

När kommer nästa??



2013-03-25 @ 06:45:40
Anonym

jag hoppas verkligen att det går bra...



2013-03-25 @ 21:19:39
Aise

Snälla nästa måste komma ut snart går in och tittar 24/7 om det har kommit ut något nytt



2013-03-26 @ 17:22:24
Alva

När kommer nästa måste ha mer det är så bra



Blogg: http://jbieberstories.blogg.se
2013-03-26 @ 21:06:46
Anonym

jeremy kan ju egentligen inte säga så mycket eftersom han också lämnade sin familj och kom tillbaka efter några år och ville ha en andra chans, precis som justin. Dubbelmoral

Svar: Ehm va snackar du om? Justin är inte känd i den här novellen. Och Jeremy har varit där hela tiden? Jag skriver en EGEN novell med EGNA ideer.. Hade inte Jeremy varit närvarande hade jag skirivt det för länge sen.
Maya Lindberg



2013-03-27 @ 01:30:28
maie

När kommer nästa kapitel ut? Längtar som faaan



2013-03-27 @ 06:52:50
s.

När kommer nästa? jag längtar sjukt mycket!! Älskar din novell



2013-03-27 @ 16:57:33




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback