Episode 82 - Joanna.

Mina ögon bryn höjdes innan jag öppnade munnen.
Han flyttade sig lite längre bort i sängen och slängde sedan en vindruva så jag skulle fånga den.
Vilket jag totalt misslyckades med då den träffade min kind.
'' Bruuuuce! Du suger på att kasta!''. skojade jag.
Han skrattade. '' Du suger på att fånga!''. 
Han kastade en till som tr'ffade mig rakt i ögat vilket fick oss båda skratta hysgteriskt.
Jag kände hur någon kollade på oss och insåg då att dörren intill Bruce rum var öppen.
Och längre ner i korridoren stog Justin med blicken på oss med spände knytnävar.
Han var förbannad.

 
ONSDAG 23 JANUARI:
 
Jag satt just nu i soffan i vardagsrummet med en bok i handen. 
Efter 'incidenten' med Justin i måndags vart allt så pinsamt.
Han hade inte lämnat sitt rum förutom när han hämtade nått att äta.
Som tur var hade han bara dragit in på sitt rum när han sett mig och Bruce.
Jag beslöt att inte tänka på honom mer och kom istället att tänka på att skolan börjar den 1 februari.
Eftersm dem renoverar skolan kommer vi börja senare tack och lov.
Jag hade verkligen ingen lust att gå men jag visste att jag var i stort sett tvungen.
Jag suckade och slog igen boken. 
Bruce var upp på sitt rum desamma med Kate och Roy.
Alex, Nick och Seth var i de såkallade 'spel' rummet och Bonnie satt i soffan brevid mig med en bok i handen hon med.
'' Vad är de?''. sade Bonnie och tittade oroligt på mig.
'' Jag är uttråkad..''. suckade jag och bet mig i läppen.
Hon skrattade högt. 
'' Ska du inte med ut ikväll och käka då? Tror alla ska med!''. 
Jag skakade på huvuvdet.
'' Stannar hellre här, har ingen lust att gå ut!''. 
Hon nickade. '' Okej!''. 
Vi satt och snackade ett tag innan min mobil började ringa.
Jag läste vem de var och skyndade mig sedan snabbt bort från vardagsrummet.
'' Hej Pattie!''. sade jag nervöst.
'' Hej! Hur är allt?''. sade hon.
Och jag hörde på rösten hur lycklig hon var just nu.
'' Bara bra hurså?''.
'' Har försökt ringa Justin men han svarar inte!''. sade hon oroligt.
Jag bet mig hårt i läppen. '' Han sover tror jag!''. 
Hon skrattade. '' Jaha då förstår jag! Jag och familjen tänkte komma och hälsa på dig och Justin i veckan är de okej? Så får Jazmyn och Jaxon träffa dig igen, dem saknar dig!''.
Hastigt tog jag ett djupt andetag.
'' Jag vet inte Pattie.. Ehm.. Jag och Justin har gjort slut...''. sade jag.
Jag hörde hur hon drog efter andan.
'' Va?!''.
'' Mm..''. 
'' Men gud! Vad har han gjort nu då?''.
Ett hest skratt lämnade min strupe. '' Vi bråkar välldigt mycket bara..''.
Jag ville inte berätta sanningen för henne.
Inte just nu iallefall.
'' Men gumman! Jag är så ledsen!''. 
'' Det är lugnt Pattie! Men jag tror inte de är så bra om ni kommer just nu, jag och Justin försöker reda ut saker!''. ljög jag.
I själva verket ville jag inte att hon skulle komma hit när han vart så lätt arg och så.
'' Jag förstår! Ta hand om er!''.
'' De ska vi! Hejdå Pattie!''. sade jag och försökte låta så glad som möjligt.
'' Hejdå!''. sade hon och la på.
Jag suckade och la ner mobilen i byxfickan.
Sedan gled jag ner längs väggen och la ansiktet i händerna.
Varför ska allt vara så komplicerat?
Jag satt där ett tag och bara andades. 
Jag hatade att ljuga för folk, speciellt för Pattie som inte gjort något ont. 
Fotsteg hördes och sen kom Alex Seth och Nick ut från spelrummet och skrattade.
Snabbt reste jag mig upp och log milt mot dom.
'' hänger du med ut och käkar?''. sade Alex.
Jag skakade på huvudet. '' Nej jag stannar hemma! Tar någon macka eller nått!''. 
Han nickade innan dom gick ut till hallen.
'' BRUCE, ROY, KATE KOM NU!''. ropade Nick och strax efter hördes fotsteg och dem kom strax efter ner.
Bonnie kom ut från vardagsrummet och dem alla började klä på sig.
Själv stog jag lutad mot väggen och skådade dom.
'' Vad ska du göra då medans vi är ute?''. sade Kate och kom fram till mig.
'' Tror jag ska ta en springtur eller nått!''. sade jag.
'' Aha okej, jag tror Justin är ute så du har huset för dig själv!''. 
Jag nickade. '' Okej har de så kul!''. sade jag.
Dem sade ett snabbt hejdå innan dom gick ut till bilen och åkte iväg.
Jag suckade innan jag gick upp till såkallade mitt och Bruce rum och böt om till tränings kläder.
De fick bli ett par tighta svarta träningsbyxor, ett rosa linne och en träningsjacka.
Sen satte jag upp håret i en hästsvans och drog på mig mina jogging skor.
Jag började sedan stretcha lite innan jag tog mina hörlurar och ipod och joggade ner.
Innan jag kom ut slog jag igång lite musik innan jag tog mig ut i den kalla luften.
Tack och lov var de inte så mycket snö ute eftersom det snart blir vår här.
Och jag kan ju säga att jag tröttnat på snön vid de här laget.
 
'' These battle scars, don't look like they're fading. Don't look like they're ever going away!''.sjöng jag innan jag sagtade av och gick upp längs gången mot huset.
Jag har sprungit bort flera kvarter och upp i skogen lite.
Det är verkligen skönt att få friskluft och röra på sig, sen får jag bättre motion också.
När jag kom en bit upp på gården såg jag Justins fisker karma stå parkerad utanför garaget.
Så jag antog att han kommit hem från vart han nu varit.
Och de värsta var att jag såg inte till resten av gängets bil, så då var de bara jag och Justin hemma.
 Nervöst öppnade jag dörren och gick in.
Sen stängde jag dörren efter mig innan jag joggade upp till Bruce rum.
Snabbt drog jag av mig jogging skorna och gick in på toaletten för att sedan dra av mig kläderna.
Jag satte upp mitt hår i en knut och klev sedan in i duschen. 
 
i'm not enough. not this time
 
Jag lät de kalla vattnet rinna ner för min svettiga kropp.
Helt inne i min egna lilla värld vaknade jag till då jag hörde något.
Jag kunde inte tyda vad det var men antagligen var de Justin som gjorde något.
Jag klev ut ur duschen och drog en handuk om min kropp innan jag gick ut till rummet.
Direkt började jag leta efter neccesären som skulle lega i min väska vilket den inte gjorde.
Med en suck började jag slänga runt alla mina grejer i rummet men hittade den inte.
De var då de slog mig.
Justins badrum.
Mentalt slog jag till mig själv.
Hur dum är jag att jag glömt den där.
Så nu hade jag inget val att gå in dit i bara handuk eftersom jag behöver min hudkräm och lite så.
Förhoppningsvis sov han, eller man kan ju hoppas.
Jag drog handuken tightare om min kropp innan jag gick ut ur rummet bort mot hans.
Hans dörr var såklart stängd men jag hörde massa ljud ifrån hans rum så han var antagligen vaken.
Försiktigt knackade jag på hans dörr.
'' Justin?''. 
Inget svar men ljud hördes fortfarande.
Irriterat knackade jag på en gång till men han svarade inte.
Så jag beslöt att öppna dörren och gå in själv.
Jag tog ett djupt andetag och öppnade dörren och direkt möttes jag av stanken av sex och alkohol.
Hastigt rynkade jag på pannan innan jag försökte få fram synen i mörkret.
'' Justin?''. 
Jag tände hastigt lampan och ett litet 'shit' hördes.
I sängen låg Justin, men inte ensam. På honom låg en brunhårig tjej och stönade förfullt. 
Chockat drog jag efter andan och såg hur Justin puttade av tjejen från honom och drog täcket tigtare om deras svettiga äckliga kroppar.
'' V-vad gör.. d-du här-r?''. sade han chockat.
Själv blev jag chockad att han inte skrek på mig eller fräste åt mig.
Det kanske var de här han behövde för att inte få utbrott hela tiden.
'' Jag.. Eh.. Glömde min neccesär i ditt badrum..''. sade jag och höll för mina ögon och skyndade mig in på toan.
Jag kände hur jag gärna ville gråta. Men jag kunde inte.
Han och jag har gjort slut och han har gått vidare.
Jag tog min neccesär som stog i ett av hans skåp och vände mig om och krockade in i Justins bröst.
Hastigt backade jag bak och höll i handuken hårdare.
Framför mig stog Justin med ett par boxer på sig, ruffsigt hår och svettig.
Jag ville inte ens tänka på vad han gjort med den där tjejen.
Och inte ens tänka på att han gjorde de med en annan än mig.
'' J-jag..''. sade han men jag avbröt honom.
'' Säg inget. Vi har gjort slut och du har gått vidare, jag fattar..''. sade jag med lite attityd.
'' Det var inte meningen att du.. ehm.. skulle se de där!'. sade han och kliade sig i nacken.
Snabbt tog jag en titt på hans bara över kropp.
Lika sexig som alltid.
Seda tittade jag upp och mötte hans blick och nickade.
'' De är lugnt! Jag bryr mig inte om du knullar någon hora från gatan!'. sade jag och skulle gå förbi honom då han tog tag i min handled och drog mig tillbaka.
'' De är inte lugnt Cass! Du skulle fan inte sett de där, och jag är fucking ledsen för de!''. tjöt han.
Jag såg hur hans blick gled ner för min kropp.
Trotts allt stog jag naken under handuken.
Och han märkte de nu.
Jag såg hur han slickade sig om munnen och bet sig sedan i läppen.
Precis det han gör när han ser något han gillar.
Jag kände hur hans andeträckt stank mint och alkohol.
Antagligen har han varit ute ch druckit och hittat tjejen på vägen hem.
'' Släpp mig Justin.'' fräste jag.
Även fast jag älskade när vi rörde varandra ville jag bara bort.
Han gav ifrån sig ett frustrerat stön innan han släppte min handled och lät mig gå ut från badrummet.
Där möttes jag av den brunhåriga tjejen i ett par tigta shorts och ett kort linne.
Hon log stort mot mig innan hon gick fram till mig.
'' Hej, jag är Joanna''. sade hon och sträckte ut handen.
Jag klistrade på ett fake leende och tog hennes hand och skakade den.
'' Cassandra, Justins ex som också bor här!''. nästan fräste jag fram.
Hon tittade chockat på mig och sedan bak på Justin som stog bakom mig.
Jag släppte hennes hand och log ännu falskare.
'' Ni behövde inte sluta för jag kom! Fortsätt ni!''. sade jag och 'Joanna' tittade chockat på mig.
'' Eh..J-jag måste nog gå.. Ring mig!''. sade hon till Justin och tog sina grejer och skyndade sig ut ur rummet.
Strax efter hörde jag hur ytterdörren smälldes igen.
Nöjt skulle jag precis lämna hans rum då Justin öppnade munnen.
'' Vafan var de där?''. fräste han.
Jag vände mig om och höjde ögonbrynen. '' Vadå?''. 
Han himlade med ögonen. '' Du vet vad jag snackar om! Hon var ett bra ligg och du skrämde iväg henne!''.
'' Oj de är förfan inte hela världen Justin!''. fnös jag samtidigt som jag gömde smärtan i rösten.
Han skulle precis öppna munnen men en figur ställde sig vid dörren och avbröt honom.
'' Vad händer här då?''. 
Jag vände mig om och mötte Bruce oroliga blick.
Ingen av oss hade märkt att hela gänget kommit hem, antagligen var vi för upptagna med att snacka med varandra.
'' Inget, kom Bruce!''. sade jag och gav Justin en sista blick innan jag tog Bruce hand och lämnade rummet.
När vi kom in till Bruce rum gick jag frustrerat fram till min väska och tog fram rena kläder och la dom på hans säng.
'' Vad var allt de där om?''. frågade han.
Jag röck på axlarna och lät handuken falla till marken.
Just nu vlle jag bara klä på mig och lägga mig i sgängen.
'' Oh shit!''. sade han och försökte kolla bort men jag såg hur han tjuvkikade.
Snabbt drog jag på mig kläderna som var ett par mjukis och en ts-hirt som tillhörde Bruce.
'' Cass, vad hände och vem var den där tjejen som rusade ut ur huset?''.
Jag suckade.
'' Ett av Justins 'toppen' ligg..''. 
Bruce ögon spärrades upp. '' Va?!''.
Jag nickade. '' Du hörde mig. Skulle hämta min neccesär och såg dom tillsammans, svettig och skit..''. 
'' Är du okej?''.
Med en stor suck kände jag hur tårarna började rinna ner för mina kinder.
'' Jag vet inte Bruce!''. snyftade jag.
Han gick fram till mig och slog armarna om mig.
 
^^ | via Tumblr
 
'' Shh!''. sade han och drog en lugnande hand på min rygg.
'' Jag orkar snart inte mer Bruce!''. tjöt jag.
Han höll mig hårt i sin famn i flera minuter.
Helt ärligt ville jag inte röra mig, jag ville bara att tiden stannade.
'' Du är en stark tjej, och låt inte Justin trycka ner dig! Han är inte sig själv just nu..''.
Jag tog ett djupt andetag och nickade.
'' Tro mig, du förtjänar mycket bättre än honom!''. 
Ett litet leende spreds på mina läppar. '' Tack Bruce!''.
Jag kom helt in i min egen lilla värld för ett tag. 
'' Cass?''. 
Jag vaknade till och insåg att vi fortfarande kramades.
Eller ja, jag kramade honom.
'' Förlåt..'. sade jag och en röd nyans spreds om min kinder.
Jag hade inte rodnat på evigheter, och i vanliga fall var de bara Justin och lyckades få mig rodna-
Ett hest skratt lämnade hans stupe. '' Kom vi går ner!''. 
Jag nickade innan jag gick tillsammans med honom ner.
När vi gick förbi Justins rum hörde jag hur duschen var igång.
Att bara tänka på att han tvättar av sitt och Joannas svett gör mig spyfärdig.
Såklart märkte Bruce att jag stannade till och tog min hand och drog ner mig för trappan.
Klockan närmade sig halv 9 och just nu satt alla förutom Justin, Katelyn och Roy i vardagsrummet och kollade på tv.
Vi gick in och slog oss ner tillsammans med dom i soffan.
Jag kände hur deras blickar brände mot min hud. 
Antagligen vet dom vad som hänt.
Jag kände hur någon tog tag i min hand och kramade den.
Hastigt tittade jag upp och mötte Alex oroliga blick.
Jag gav honom ett skakig leende innan jag kramade tillbaka.
Alex var minst av oss alla och har alltid varit som en lilllebror för mig.
Jag har alltid varit minst i min familj så det var skönt att kunna säga att han var som min lillebror.
'' Är du okej?''. sade han så bara jag hörde.
'' Jag klarar mig!''. svarade jag och bet mig i läppen.
Han gav mig ett medlidande leende innan vi vände blicken till tv:n.
 
 
JUSTINS PERSPEKTIV:
 
Efter att Cassandra kommit in när jag låg med Julia, eller vad nu hennes namn var tog jag direkt en dusch. 
Jag var så frustrerad över mig själv,
Jag kände knappt några kuldkänslor.
Det var hennes eget fel att hon gick in när jag knullade den där bruden.
Jag såg smärtan i hennes ögon när jag försökte prata med henne inne på toan.
Visst det gjorde ont inom mig men jag kunde inte visa de.
Hon har gått vidare med vad jag tror är Bruce och jag har gått vidare med festandet och massa brudar.
Jag saknade henne något så otroligt, även fast jag inte ville de.
Sure jag älskade henne fortfarande men jag klarade inte av hennes gnällande och att hon grät hela tiden.
Det var inte min grej.
Förhållande är inte min grej igentligen, men med henne jag vet fan inte vad som hände.
Vi var som magneter som drogs till varandra.
Och jag kunde inte hålla mig borta från henne, och jag kämpar med all min kraft nu att göra samma sak.
Jag har sett hur lycklig Bruce gör henne dem senaste dagarna.
Ja, det gör ont men vi har gjort slut och det är hennes val vem hon går till nu.
Frustrerat drog jag en hand genom mitt blöta hår och skruvade vattnet till iskallt.
Allt det jag sa till Cass idag bara flög ur mig.
En del av mig ångrar de, en del inte. 
Jag hade tidigare idag gått ut till någon bar utanför stan och träffat hon Josefin tjejen och dragit med henne hem.
All frustration och smärta jag hade inom mig gick ut när jag drack och kåg med andra tjejer.
Det är mitt sätt att glömma Cass..
Och inte tala om hur mycekt jag hatar Bruce just nu.
Han tog min tjej ifårn mig.
Jag har sett från första gången han träffade Cass hur han direkt föll för henne.
Jag är nästan 100% säker på att han har känslor för Cass.
Blir inte förvånad om dem legat, Bruce får nästan vem som helst i säng..
När jag duschat klart tog jag en handuk och drog den runt min midja innan jag gick ut till mitt rum.
Jag drog sedan på mig ett par rena kläder och märkte en lapp som låg på min säng.
Förvirrat gick jag fram och läste på den.
' Ring mig xox Joanna ', sen ett nummer.
Det var då det slog mig.
Det måste varit tjejen jag låg med. 
Nu vet jag iallefall hennes namn..
Jag tog min mobil och slog in nummret innan jag drog ner till nedervåningen.
På vägen ner slog jag hennes nummer och tröck på grön lur.
'' Joanna?''. svarade hon med ljus röst.
'' Tja Justin här!''. 
'' Åh hej!''. sade hon.
Jag hörde hur hon genast sken upp som en sol.
'' Förlåt för att mitt ex kom in, det var inte planerat direkt..''. sade jag och gick förbi vardagsrummet in til köket.
Ett fnitter lämnade hennes strupe. '' Det är lugnt Justin!''. 
'' Bra, så vi kan väl göra om de här någon mer gång?''. sade jag och flinade för mig själv.
Ännu ett fnitter lämnade hennes strupe vilket jag fattade som väldigt irriterande.
'' Självklart!''. 
'' Bra babe, vi hörs sen!''. 
'' Det gör vi, puss!''. 
Jag la genast på samtalet och tog en öl från kylskåpet och gick ut till vardagsrummet.
Direkt såg jag Cassandras blick brännas på mig.
Hon hade hört hela samtalet..

 
 
Varsegod..
 
love you
 

Kommentarer
Anonym

Bra! Hoppas nästa kommer snart och inte om 30 dagar!

Svar: Jävla kaxig du är, du vet att jag kan blockera dig från min blogg om du fortsätter så där..
Maya Lindberg



Blogg: http://biebnovells.blogg.se
2013-08-01 @ 17:03:51
Celebnovell

Gud jag älskar varenda en av dina kapitel. Varje stycke, varje mening, varje ord du skriver passar som en pusselbit in till kapitlet. Jag kan inte få ner i ord hur bra du skriver, det är helt sjukt! ♥



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-08-01 @ 17:13:47
Emelie

Jätte bra !
kan du inte skriva ur justins perspektiv lite oftare ? :)

Svar: Jo självklart, men det är annorlunda och rätt svårt att se de ur ett killperspektiv!Men ska försöka få in han lite här och där! :)
Maya Lindberg



2013-08-01 @ 17:46:11
Tilde

JAG ORKAR INTE, DU SKIVER SOM EN ÄNGEL OM INTE BÄTTRE DU ÄR SÅ SJUKT DUKTIG. SNÄLLA SIG ATT JUSTIN OCH CASS BLIR TILSAMMANS IGEN. GRINADE NÄR DE GJORDE SLUT OCH HÅLLER PÅ ATT BÖRJA NÄR JAG SER HUR JUSTIN BEHANDLAR CASS. DIN NOVELL ÄR HELT KLART MIN FAVORIT SÅ SJUKT BRA KAN INTE FÖRKLARA MED ORD HUR MYCKET JAG GILLAR DEN. STRUNTAR I OM DE TAR TID INNAN DE KOMMER UPP FÖR DE ÄR SÅ VÄRT ATT VÄNTA LOVE U



2013-08-01 @ 17:48:57
Anonym

Oh herregud vad braaa!



2013-08-01 @ 18:31:57
astrid

åh gud, du är så otroligt bra på att skriva! även om det kanske tar lite längre tid så är det värt det till 110%
älskar att det var från justins perspektiv också, jag har saknat det;)



2013-08-01 @ 19:00:53
Anonym

OMG DU ÄR SÅ BRA!!!!!!!!



2013-08-01 @ 19:21:03
Anonym

Love you too!!



2013-08-02 @ 01:52:22
Anonym

Okej förlåt för jag skrev så där uppe men jag liksom läser 11 bloggar och din är den absolut bästa! Vart ända gång det ploppar upp ett byt kapitel så blir jag så glad! Ibland börjar jag till och med gråta! Jag har en fråga! Kommer inte cass och justin bli ihop igen? Det är ju så det ska vara!

Svar: Så småning om kommer dom! Men säger inte när! :)
Maya Lindberg



Blogg: http://biebnovells.blogg.se
2013-08-02 @ 10:38:55
Michelle

Jag gillar det :)



2013-08-02 @ 10:52:27
Agi

OMG asså jag vill ge Justin en fet smäll även om det här inte är påriktigt! Du skriver så jävla bra! :D



2013-08-02 @ 13:19:49
Sarah

SÅ JÄVLA BRAAAA!!!!



2013-08-02 @ 14:47:27
Fanny

Gud alla dina kapitel är verkligen jätte bra!



2013-08-02 @ 22:47:29
Hon alla vill ha! :*

Jag tycker Cass ska bli tsm med Bruce, Justin kommer ff bara med i novellen, bara att får ett annat perspektiv! Och du behöver inte göra som alla andra noveller så att Justin får tjejen (Cass) och sånt. Det blir bara trist! Men aja min åsikt iaf..



2013-08-03 @ 01:27:29
Anonym

Moore :D



2013-08-04 @ 01:51:25




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback