Episode 82 - Shopping with the BestFriend!

'' Tja babe, tänkte just på dig!''. sadehan och jag log!
'' Hey, kan du hämta mig?''.
'' Men du slutar väl inte förns om 2 timmar?''.
'' Jo jag vet, men jag spydde på biologin..''.
'' Va? Är du okej?''. sade han och jag nickade. Men kom på att han inte såg mig.
'' Ja, mår bara lite illa!''.
'' Jag kommer direkt, håll ut baby!''.
'' tack älskar dig!''. sade jag och la på.
Sedan andades jag djupt för att inte spy igen.
HAn skulle komma snart. Tack och lov..

 
 Det var nu kväll, jag och Justin låg i soffan och kollade på tv.
Klockan var runt 18 och illamååendet gick över för nån timme sen.
Jag saknade Zac, som bara den. JAg vet inte hur många gånger jag skrivit till honom. Och han inte svarat.
Tänk så var han död? Eller skadad? Och ingen skulle säga något?
Han lovade att komma tillbaka, han lovade att jag inte skulle få ett samtal hem om att han hade dött.
Justin hade tydligen tänkt ta ut mgi på en dejt, men vi beslöt att ta det imorogn istället.
Jag var inte helt frisk.
'' Shay ringer!''. sade Jutsin och viftade med min mobil framför mina ögon.
Jag vaknade till ur min lilla värld och tog den och joggade in till sovrummet.
'' Hej!''. sade jag.
'' TIFF!''. utbrast Shay. Jag hörde hur hon grät, men också skratta.
'' Vad är det?Har det hänt något?''.. sade jag chockat.
'' Nate har hänt!!''. tjöt hon.
'' Va? Vad menar du?''.
'' HAN KOMMER HEM!!!!''. skrek hon så jag var tvungen att flytta mobilen från örat kanske 5 meter!
'' VA?''. utbrast jag sen.
'' JA HAN KOMMER HEM! HAN LEVER TIFFANY!! ''. Man hörde hur tårarna forsade.
'' Aw gummaN! Jag är så glad för din skull! När kommer han?''.
Som ni vet var ju Nate an Marin Soldat, nått år innan Zac blev det, och Shay har ju inte hört något från honom på flera månader. Och nu äntligen har hon det!
'' Lördag!! ååhh!! Jag gråter som bara den!!''.
'' Jag förstår det! Aw, gud va glad jag blir! ''. sade jag.
Jag kom coh tänka på Zac, skulle inte han komma hem? Men borde inte dem ringt? Lever han inte?
'' Men du jag måste gå nu! Vi hörs imorgon!''.
'' Det gör vi!''.
'' hejdå!!''. sade hon och la på.
Jag släppte en tår, tänk så var Zac död? Hur skulle jag klara mig?
Snabbt tårkade jag tårarna som kommit och gick ut till Justin. '' Vad sa hon?''.
'' Nate, hennes bror kommer hem på lördag, han var med i kriget sen 1 rå tillbaka..''.
Justin tittade på mig. Han förstog att jag tänkte på Zac.
Han drog in mig i sin famn och ströck en varm hand om min rygg.
'' Zac lever.. Tiffany tro inget annat! Dem har inte ringt eller hur?''.
Jag nickade. Tårarna började komma och hela Justins tröja blev blöt.
Jag lungnade strax ner mig och började käka massa glass.
'' babe.. ät inte så mycket..''. började Justin tjata efter det 3:Dje ben och Jerry packetet.
'' jag vill..''. muttrade jag.
'' du kan äta mig istället..''. sade han och jag flinade busigt.
'' jasså? är du godare än glassen då?''. sade jag och han log snett.
'' det är de du som avgör!'' .sad ehan coh flörtade.
'' okej.. hmm.. njaa.. jag vet inte..''. skojade jag.
'' Va?''. sade han chockat och slängde sig över mig.
Han höll i båda mina armar över huvudet och börjad ekittla mig.
Vilket jag hatade. Jag skrek coh skrattade och tårarna sprutade. Jag kämpade med att ta mig låss, vilket var menings löst.
'' JUUUUSTIN!''. skrek jag.
Han skrattade högt och kysste mig.
'' du bad om det!''.
'' dum du är..''. muttrade jag.
Han låg kvar över mig, med pannorna lutade mot varandra.
'' jag vet att ud älskar mig.''.
'' jasså?''. sade jag och låtsades vara seriös.
'' ja, eller jag hoppas det!'. sade han coh vart seriös.
JAg brast ut i skratt och tröck mina läppar hårt mot hans.
Han var snabb med att besvara den och började sedan le. Vilket förstörde hela kyssen.
'' jag skojar med dig, klart jag älskar dig!''.
Han flinade och kysste mig igen. Gud vad jag älskar pojken! Det var helt otroligt.
Vi låg i soffan hela kvällen, Pattie var över ett tag för att lämna lite grejer till köket och sånt.
Sen har det bara varit jag, Justin, massa snacks och olika filmer.
Dem här kvällarna älskade jag.
Justin låg raklång i soffan med mig mellan sina ben och lutad mot hans bröst.
Hans armar var om mig och låg över mina på min mage. På tv:n var det friends with benefits.
Riktigt rolig.
'' Tänk att Justin Timberlake och Usher bråkade om mig..''. sade jag.
'' Jupp.. Ganska svårt att tro.. Men Usher var den rätta.. Ångrar inget..''. sade han.
'' Förstår det, Usher är en helt underbar person!''.
Jag kände hur Justin log mot mitt huvud sedan pussade han platsen försiktigt.
'' tänk om inte jag hade sagt något om Jordan och Megan, och du inte varit kvar efter skolan.. då kanske ni vart tillsammans nu..''. mumlade Justin.
' heey!''. sade jag och vände mig om för att möta hans blick.
'' mm?''.
'' jag har alltid tyckt om dig..pytte lite.. men för varje gång vi umgicks vart känslan starkare.. Min och Jordans kärlek var.. inte äkta.. Men våran är det.. Till 100%!''. sade jag.
Justin log och pussad emig på näsan.
'' jag älskar dig!''.
'' älskar dig mer!''.
'' nej för jag älskar dig mest!''.
'' jag älskar dig mer än mest!''. sade jag och Justin skrattade.
'' jag älskar dig ända upp till stjärnstopp och tilbaka! HAH!''. sade Justin.
Jag suckade. '' Åh du vann.. Grattis bigboy.. Men jag älskar dig ändå mest!''. sade jag
Han skrattade och tröck sina läppar mot mina. Leendet växte, både för Justin och för mig.
 
Tumblr_m9exdcnmfw1r6ryl3_large
 
'' vi är så dåliga..''. mumlade jag efter våran failade kyss.
Justin skrattade. '' verkligen!''.
Jag la mig tillbaka mot hans bröst och vände blicken mot tv:n.
En av mina små drömmar var att ha en '' JAg älskar dig fight'' med den jag älskar.. Och det hade jag precis.
Leendet blev större och större hur än jag tänkte på hur lycklig jag var med Justin.
Så här lycklig var jag inte med Jordan, inte med någon kille.
Från början var jag en av dem blyga tjejerna, nu är jag jag vet inte vad! Ett monster.
I sängen, med mina vänner, med Justin, hemma, över allt!
'' kom ihåg våra lilla dejt imorgon kväll!''. mumlade Justin nära mitt öra.
'' jadå!''. flinade jag.
'' jag kommer inte vara hemma när du vaknar, ska fixa lite grejer!''.
'' ooooh vad kan det vara till!!'' .sade jag och spelade fundersam.
Justins skratt klingade nära mitt öra. Så underbart . '' Svårt att gissa huh? Men kan du inte ta ut Shay på stan och shoppa eller något? Så slipper du sitta inne och tjocka dig!''.
'' Jo det kan jag säkert, har säkert ändå inte något att ha på mig!' .
Justin fnös. '' Har du sett din garderob? Du har ju inte ens använt hälften!''.
Rodnaden steg på mina kinder. Han hade rätt.
Jag svarade inte utan drog filten upp över ansiktet.
 
Jag vaknade av att solensstrålar träffade mig rakt i ögonen. När jag fått up mina trötta ögon insåg jag att jag låg i våran säng.
'' justin..''. mumlade jag och vände mig och skulle precis lägga armen mo honom då den föll löst ner i sängen.
Han var itne där.
Då slog det mig, han skulle inte vara här.
Sängen var kall och tom, som den alltid är utan Justin.
Klockan på sängbordet visade 11.17! Lagom tid att vakna vid. Jag tog min mobil och gick upp ur sängen och ut till vardagsrummet. Hela lägenheten lös upp av alla solstrolar. Det var väldigt varmt så jag öppnade glasdörrarna ut till våran '' balkong ''.
Sedan slog jag igång MTV på tv:n. Musiken hördes i hela lägenheten.
Jag flinade och tog upp min mobil för att smsa Shay.
'' lust att gå på stan idag? xx ''.
Efter några sekunder plingade mobilen till.
'' Gärna! Jag kommer förbi dig om 20? xx ''.
Jag flinade, hon sa aldrig nej. Det var en av dem bästa sakerna med henne.
'' bra! x''.
Sedan gick jag in i min WIC för att ta på mig en randig trekvarts tröja, med en turkos/grön kjol. Sedan ett snyggt halsband, antar att det skulle vara varmt idag.
Sedan vart det en biege snygg väska till, håret fick vara platt och sminkningen med mascara.
Skor vart det ett par vita enkla pumps.
 
Afla-ce-trenduri-i-materie-de-moda-trebuie-sa-urmezi-i-toamna-Asta-foto_7_large
 
Sedan gick jag ut till köket för att göra iorning en smoothie.
Jag tog fram frysta jordgubbar, hallon och sedan banan, vaniljkräm och lite till.
När allt låg i mixern tröck jag på knappen så allt blandades och vart en ljusrosa färg. Sedan hällde jag upp det i ett stort glas och slog mig ner i soffan.
 
Dörren plingade till vilket fick mig rycka till. Sedan gick jag mot dörren och mötte Shays mörkbruna ögon.
'' Redo för shopping girl?''. flinade hon.
'' Om jag är!''. flinade jag.
Jag stängde av tv:n och la glaset från smoothien i diskkon och tog mina väska coh gick ut.
Det var rätt så mycket folk på stan, vilket det alltid är en lördag.
Våra klackar klickade mot asfalten och papsen bakom gick efter och fottade för fullt.
'' Vart är Justin?''.
'' Är du otrogen mot Justin med Zac Efron?''.
'' Vad hände på Exchange LA Tiffany?''.
'' TIFFANY HÄR!''. tjöt alla papsen.
Jag tog på mig mina solglas ögon och drog med mig Shay in i första bästa galleria.
Där fick dem inte komma in, som tur är.
Vi gick runt i alla möjliga affärer och shoppade, det vart bara mer och mer kassar.
Min mobil började ringa, ochd et från nån av alla 7 kassarna.
Jag suckade och började genast leta igenom alla kassarna. tillslut hittade jag den och svarade snabbt.
'' Hallå?''.
'' Tiff?''. sade en bekant snyftande röst.
'' Brianna?''. sade jag småchockat.
'' Mm..''.
'' Vad är deT?''.
'' Jag gjorde ett jätte stort misstag och jag behöver dig!!!''. tjöt hon snyftandes.
 
Tumblr_lqtnzwb1pe1qlbkhso1_500_large
 
 
'' Bri? Vad har hänt?''. sade jag chockat och mötte Shay's oroliga blick.
'' Jag är så ledsen Tiffany!! Så ledsen!!''. tjöt hon!.
Vad snackade hon om? Jag fattade inte ett skit?.
'' Brianna? Vad snackar du om? Jag förstår inte? Varför är du ledsen?''.
Jag hörde en bekant röst ropa efter henne ibakrunden.
'' jag måste gå!''. tjöt hon och la på.
Jag suckade, vad höll hon på med? Jag har massa att tänka på, vad jag ska ha på mig ikväl, Zac, vad Justin och Jasmine snackade om och nu Brianna?.
'' Vad sa hon?''. sade Shay och krokade fast våra armar.
'' att hon gjort ett mistag och behövde mig, men hon sa inte vad för något..''. suckade jag och röck på axlarna.
'' Aha... Gud.. ''.
Jag nickade. '' Ett till problem är det sista jag behöver.. Först Zac, Sen outfit till ikväll, Justin och Jasmine, och nu Brianna..''. suckade jag.
'' Men det där med Justin.. ta upp det på dejten?''.
Jag skakad epå huvudet. '' Då kommer jag förstöra dejten?''.
'' Nej! Säg bara att mobilen låg framför dig och det plingade till och du trodde det var Ryan? Så såg du han och Jasmines sms? Han blir inte sur.. Jag lovar, prata med honom ikväll okej?''.
'' Okej då..''.
'' Men nu, fokusera på klänning tills ikväll!!''. tjöt Shay.
Jag fnissade och vi började sedan gå runt i massa märkes affärer.
 
Det hade nu gått flera timmar och klockan var 15.25 och vi satt i en taxi på väg till mig.
Vid 19.00 skulle Justin nu hämta mig, för jag vart lite sen.
Shay hade ställt up patt fixa mig, vilket jag vart sjukt glad över! Hon ärbäst på att sminka folk.
När vi kom in gjorde jag i ordning varsin smoothie till oss för att kunna fokusera mer på sminkningen och det.
'' hur vill du ha håret?''.
'' hm.. upp satt lockigt du vet som typ bröllops frisyr haha!''. flinade jag.
'' Jaha, så som min mamma hade?''.
Jag nickade. Vi gick sedan in till sovrummet och jag slog mig ner vid smink bordet.
Hon började med att locka mitt åhr för att sedan sätta upp det i en toffs där bak. Hon lockade sedan min lugg på varsin sida i perfekta lockar.
Sedan smetade hon ut fondation i mitt ansikte med tunnt lager puder över. Sedan lite ögonskugga, eyeliner och rouge! Mascaran gjorde vi i slutet + läppglanset.
'' Nu till klänningen!''. tjöt Shay glatt.
 
Tumblr_m8rfdhjcik1rsd9coo1_500_large 
 
Jag flinade innan jag drog  på mig ett par sexiga underkläder, för att sedan flytta blicken till min WIC:
Där klänningen hängde, helt perfekt..
Kvällen skulle bli perfekt, inget eller ingen skulle förstöra det, inte nu!
 


KOMMENTERA!

Förlåt för tråkigt, men det kommer mer drama!:)

Sista draman nu, eller ja.. Kanske kommer lite till ;)

Vad tycker ni?;)
älskar er!
 
 
 

Kommentarer
elena

super bra



2012-09-05 @ 22:18:47
amina

MEEER! SNÄLLAAAA DET VAR DE BÄSTA !



2012-09-06 @ 11:15:49
Anonym

Super !!!!!



2012-09-06 @ 16:37:07




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback