Episode 5 - The bitch is back!

På väg mot skolan fick jag ett sms. Det var fårn Bonnie.
'' Jag kommer till skolan, febern är borta, bara lite ont i magen, men kommer ändå! xx''.
Ett stort leende spreds på mina läppar innan jag skyndade mig till skolan!
När jag väl kom fram såg jag Bonnie stå och med blicken fast på något några meter ifrån.
Jag rynkade på panan och gick fram till henne.
'' Hej, vad kollar du på?''. sade jag.
'' Jessica..''. Var det ända hon sa.
Jag följde henne blick bort till en blondhårig tjej som stog och klängde över Justin.
Du måste skoja..

 
Jag kände en konstig känsla bubbla upp inom mig när jag såg hur hon stog och klängde över Justin.
Hur hon försökte vara så söt som möjligt.
Jag var 100% säker på att jag hörde hennes pipiga röst ända vägen hit.
'' the bitch is back..''. sade Bonnie.
'' Vem är de?''.
'' Skolans 'gueen' Jessica. Hon har varit i Bahamas på Modeveckan. Hon åkte förra veckan så du han inte träffa henne..''. mumlade Bonnie.
'' Aha.. !''.
Vi stog och inspekterad varenda liten rörelse hon gjorde. Hon hade blont långt hår, fin hy, fin klädstil, vackert leende. Inte så konstigt att Justin står vid henne.
Men hon såg inte direkt bitchig ut, hon såg ut som en snäll tjej men jag har antagligen fel.
'' Hey Cass!''. ropade en bekant röst och både jag och Bonnie vände oss om.
Där kom Eric gåendes med ett brett leende.
'' Hey!''.utbrast jag.
'' Vi pluggar hos dig idag va?''. log han.
'' Japp, Min syster jobbar kväll så vi har huset för oss själva!''. sade jag och insåg då att man kunde misstolka det.
Både Bonnie och Eric började skratta och en röd nyans spreds på mina kinder.
'' Sluta! Ni fattar!!!''.tjöt jag
'' Haha jag fattar Cass, ta det lugnt!''. sade Eric och la en arm om min axel.
JAg skrattade lågt och andades djupt för att försöka få bort rodnaden.
'' Åh fuck..''. mumlade Eric helt plötsligt.
'' Va?''. sade jag och tittade upp.
Mot oss kom hon Jessica med Justin, Seth, och han som kallat mig bitch, jag är säker på att det var han som ringde Justin igår, så antagligen är det Roy.
'' ERIC!''. utbrast hon och slängde sig runt halsen på honom.
Han stog chockat till innan han sedan la armarna om henne.
''  Hej Jess!''. sade han. Man såg hur han tvingade fram ett leende.
'' Gud va länge sen det var, hur mår du?''. sade hon och log läskigt stort.
Justin sneglade på mig lite då och då, men jag orkade inte bry mig.
'' Awesome, du?'. sade han.
'' Jätte bra!''. log hon.
Hennes blick flög sedan på mig och leendet försvann.
'' Och vem är du?''. sade hon spydigt.
Jag skrattade till.Hon var verkligen inte som jag trodde. '' Cassandra, jag antar att du är Jessica?''. sade jag lika spydigt tillbaka.
'' Mhm! Jag antar att du är hon nya tjejen alla pratar om!''.
Hennes blick vandrade över min kropp. Jag hatar såna här människor.
Dem som tror att dem bestämmer över alla och tror att dem är störst bäst och vackrast!
 
Tumblr_m3w7qqwpr51rnuzwy_large
 
Jag skådade min egne kropp och jag hade ett par svarta slimmade jeans, höga svarta klackar, en lite biege topp med min skinjacka över.
'' Ja det är jag!''.
Hon höjde ögonbrynen en gång och tittade bitchigt på mig vilket fick mig börja garva.
Hon är så patetisk.
'' Kom Eric och Bonnie vi drar från töntarna!''. sade jag och tog tag i Bonnie's och Eric's armar och började gå in mot skolan.
Jag slängde bak en blick och mötte Justins. Snabbt tittade jag bort ochgick in genom entrén.
Jag och Eric hade tydligen engelska, Bonnie hade Fysik, så vi skulle skiljas åt.
Igår på en av rasterna hämtade jag alla mina böcker hos Rektorn för jag skulle silppa göra det å varje lektion.
'' Ska vi gå?''. sade Eric.
Jag gav han en lätt nickning innan vi började gå mot Engelskan.
Vi var en av dem första att komma in iklassrummet.
Vi slog oss ner på vår vanliga plats på högersida av raderna imitten.
Klassrummet fylldes med fler och fler elever, sist med Jessica, Justin och Seth.
En stor suck lämnade min mun.
'' Den här lektionen kommer inte bli rolig..''. mumlade jag och Eric skrattade till.
'' Hej Jessica, ser att du är tillbaka!''. utbrast Mr Leroy.
'' Ja! Har faktist saknat skolan!''. sade hon och log sockersött. Men för mgi såg det bara äckligt ut.
'' Hoppas du haft det bra!''.
'' Det har jag!''. log hon och började gå längst raderna.
Hon satte sig ner på en tom bänk i mitten raden och drog ner Justin brevid sig.
Han suckade tyst, men hon lyckades tydligen inte höra den.
Justin satt i stort sett brevid mig. Det var bara ett mellan rumm som skulle föreställa e av raderna mellan bänkarna.
Jag lät min blick glida över klassen men stannade då den mötte ett par andra.
Justins.
Hans vackra ögon var klistrade i mina, jag ville inte dra bort mina fårn hans.
Aldrig.
Ett litet leende spreds på mina läppar, desamma på Justins.
'' Justin! Lyssnade du på nått jag sa?''.
'' Cass lyssnade du ens på ett skit jag sa?''.
Både Jessica och Eric pratade med oss, men det var som om vi var i en egen liten värld.
Eric puttade till mig vilket fick både mig och Justin vakna till.
'' Öh. förlåt..''. mumlade jag och Eric skrattade till.
Jag såg Justin sitta och snacka med JEssica och skratta, eller ja det var hon som skrattade!
Justin satt där mest uttråkad.
 Lektionen rullade på. Det var bara att lyssna och skriva ner olika meningar.
 

När det äntligen blev rast skyndade jag mig ut med Eric hack i häl.
Han hade sitt skåp ett par ifrån mig. Bonnie hade på andra sidan korridoren någonstans.
det var ändå alltid hon som kom till mig.
Jag lämnade Engelska böckerna och såg att vi hade Kemi.
Första gången den här veckan!
'' Säg att du har kemi, vill inte sitta själv!''. sade en röst och jag röck till.
Där stog Bonnie.
'' Haha ja det har jag, när börjar vi?''.
'' Om 5 minuter..!''.
Jag nickade. Skåpet brevid öppnades, Justins skåp.
Där stog han och tog ut sina böcker.
Sedan såg jag hur Jessica kom mot honom.
'' tja snygging!''. sade hon och kramade honom.
'' tja!''. svarade han och kramade itllbaka.
'' Så vil du göra något efter skolan? Jag har huset för mig själv.. ''. sade hon och drog sitt finger över hans vältranade mage.
Seth och Roy som stog brevid fnissade till och stog och skådade dem.
Bonnie tittade äckalt på dem vilket fick mig skratta.
'' Nej är upptagen! ''. sade han spydigt.
'' Aha.. Men i helgen då?''.
'' Kanske. Vet inte om jag har tid för dig..''. sade han och hon nickade.
Ett högt skratt lämnade mina läppar innan jag gick till Eric.
Han stog och snackade med någon från sitt fotbollslag antar jag.
'' Hej!''. sade jag och han röck till.
'' Tja!''.
'' Vad har du?''.
'' Matte du?''.
'' Kemi med Bonnie..''.
'' Men vi ses väl på lunchen?''.
Jag nickade. Han gav mig en snabb kram innan han joggade iväg mot matten.
Bonnie gav mgi ett litet leende innan vi gick till Kemin.
När vi kom in kände jag hur det luktade unket och rök. Antagligen hade klassen innan gjort något experiment.
Jag och Bonnie slog oss ner i mitten av klassrummet och det började genast fyllas.
Såklart skulle Justin och Jessica komma in iklassummet, varför blev jag förvånad?
'' Okej Elever, det här är den första Kemi lektionen på den här veckan, jag har nu märkt att ni inte klarar att sitta tillsammans hur ni vill, så jag har placerat in er i grupper, och det är två och två, ni ska sitta så dem kommande lektionerna, och göra experiment tillsammans!''. sade Mr Anderson och alla suckade.
Han började rabbla upp paren två och två. Bonnie hamnade med nån kille vid namn Henry.
'' Justin Bieber och Cassandra Davids!''. sade Läraren och fortsatte sedan rabbla upp namn.
Mina ögon spärrades upp. Fan, fan, fan.
Jessica kollade med en mördar blick på mig, jag gav henne ett falskt leende innan jag tittade ner i min bok.
'' Så sätt ersom jag ropade upp.. NU!''. ropade han och alla reste sig upp och alla började gå runt i klassrummet till sina platser.
Jag satte mig ner brevid Justin på våran bestämda plats och stirrade rakt fram för att undvika hans blick.
Mr Anderson började förklara hur försöket skulle gå ut på.
Min mobil vibrerade till. Jag sneglade ner och såg att det var från Bonnie.
'' Justin stirrar på dig..''. stog det.
Jag låste mobilen och sneglade på Justin, hon hade rätt. Han stirrade på mig.
'' Så sätt igång! Ta varsitt bås och hämta grejerna till.''. sade läraren.
En suck slank ur min mun, jag hatar det här.
'' jag vet att vi båda hatar det här lika mycket, men vi kan göra det här roligt genom att jobba och inte bråka.. Jobba som vänner!''. viskad eJustin nära mitt öra så hela jag rös.
'' Okej, visst.. Du hämtar grejerna jag.. förbereder..''. mumlade jag.
På något sett gjorde det ont när Justin sa ordet vänner. Varför gjorde det ont? Jag ville intev ara mer? Eller vill jag?
Justin reste sig upp och gick och hämta grejer som vi behövde medans jag gick till ett bås och tog emot allt.
 
 
Vi skulle göra något försöka med att tända på Magnesium.
Men skulle ha en stor blå gasoltub med en orang sladd till en brännare.
Man skulle först sätta på en ventil på gasoltuben så syre kom igång. Sedan skulle man tända på den oranga grejen på brännaren så det uppstod en låga.
'' Vad ska vi göra nu?''. sade Justin.
Jag läste lite i boken och förklarade sedan. '' Vi ska ta en magnesium bit och hålla den i lågan så denkommer börja brinna.. ''.
'' Okej.. ''. sade Justin och skulle precis ta magneisumet framför elden då jag stoppade honom.
'' STOP!''. ropade jag till.
Justin tittade chockat upp och mötte min blick. '' Titta förfan inte in i lågan, du kan bli blind!''. sade jag.
'' Aha.. Oj..''. sade han coh kliade sig i nacken.
Typiskt tecken på att han var nervös.
Vi tog på oss skyddglasögon och tände på magnesiumet. Direkt börajde det blixtra och lyste vitt.
Vilket fick hela mig hoppa till avrädlsa och slänga mig mot Justin.
Jag borrade in ansiktet i hans bröst och hela hans bröst korg vibrerade. Han skrattade.
Jag tittade upp och vart helt röd i ansiktet.
'' Gud.. Fan.. Förlåt..''. mumlade jag och backade undan.
'' Det är lugnt, ey du kan stanna kvar här babe!''.sade han och la armen om mina axlar.
Jag blev ännu rödare i ansiktet och skymde det snabbt med mitt hår.
 Han kallade mig babe, Justin Bieber kallade mgi babe! Varför blir jag så glad?
Det var ju bara ett ord?
'' Ska vi göra igen?''. sade han och jag nickade.
Han tog bort armen från mina axlar och vi gjrode igen, denna gång vart jag inte lika rädd.
Jessicas blickar brände på mig, hon tittade på oss hela tiden, hade hon problem eller?
När vi var klara med försöket slog vi oss ner på vår plats och jobbade med ett par frågor.
Jag vart klar tidigare än alla andra, kanske för jag kollade på facit då.
Mina tankar vandrade in på mamma, hur hon älskade Kemi när hon var i min ålder, hur hon gav mig knep till prov och experiment.
En tår slank ner för min kind.
'' Mår du bra?''. viskade Jusitn.
Fan han har sett mig gråta.
'' Jag mår bra, tack..''. sade jag och tittade ner i min bok.
   
 -
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var äntligen dags för lunch. Jag mötte upp
Bonnie och Eric som stog och pratade vid mitt skåp.
Tydligen hade dem känt varandra ett tag, men aldrig riktigt umgåtts.
'' Hej !''. utbrast jag och öppnade mitt skåp.
'' Hej, gick det bra på Geografin?''.sade Bonnie.
'' Japp, var utan alla, ingen Justin och inte ni!''. flinade jag.
'' Haha okej, men skynda jag är hungrig!''. sade Eric.
JAg la snabbt in mina bäcker i mitt skåp och sneglade över till Jessicas skåp.
Där stog hon och slängde sig precis om Justins hals och kramade om honom.
Hans händer drogs ner till hennes rumpa och klämde åt vilket fick henne skrika till.
Jag tittade snabbt bort och skyndade mig till matsalen tillsammans med Eric och Bonnie.
Vi ställde oss i mat kön, det var min favorit rätt. Spagetti med köttfärs sås.
När vi tagit mat gick vi oss och slog oss ner vid ett av borden.
'' Så vad gjorde ni på Kemin?''. sade Eric.
Ett litet leende spreds på mina läppar så Bonnie slog mig hårt på armen.
'' Aj! Vad var det där bra för?''. sade jag.
Hon spände sina ögon i mina. Det var då jag fattade med det där med Justin på KEmin.
Jag himlade med ögonenoch tittad epå Eric.
'' Vi gjorde ett experiment bara och svarade på ilte frågot!''. sade jag.
'' Aha, hoppas vi får göra det imorgon, orkar inte ha massa genomgångar så tråkigt..''. sadehan och jag nickade.
Justin, Seth, Roy och Jessica med hennes två vänner anlände in i matsalen.
Justin hade såklart inte sett mig så jag passad epå att kolla på honom så länge jag kunde!
Han tog ingen mat alls, han tog inte ens en taldrik, inte hans vänner heller.
JAg har aldrig sett han äta, äter han aldrig eller?
Dem lämnade mat kön och började gå. Justins blick mötte min vilket fick mig rodna lite.
Han gav mig ett litet leende och såklart såg Jessica det.
Hon var precis på väg hit då jag reste mig upp.
'' Jag går och hämtar dricka!''. sade jag och skyndade mig bort till där man hämtar mjölk eller vatten.
Jag tog ett klas och började fylla den med mjölk.
'' Cassandra?''.sade en pipig röst.
Jag vände mig omoch mötte Jessicas bitchiga ögon.
'' Mm`?''. sade jag.
'' Du rör inte Justin! Han är min, fattar du? Min!''. sade hon argt.
Jag fnissade till. '' Justin kanske är din, men du är definitift inte Justins!''. sade jag och jag såg ilskan speglas i hennes ögon.
'' DU! Du vet inte ett skit om mig coh Justin, jag gillar honom och han gillar mig! Du rör inte honom är du trög eller? ''. sade hon.
'' Du säger inte åt mig vad jag ska göra och inte göra!''. sade jag.
Nu blev jag sur, hon hade inte rätt att kalla Justins sin. För det var han definitift inte.
Hon ittade ner på sin taldrik full med köttfärsås och spagetti sedan på mig.
Åhnej, hon vågar inte!
Nästa sekund kände jag hur hon trycckte taldriken mot min biega blus.
'' IDIOT!''. skrek jag när jag insåg att hela min tröja var full med spaggeti och köttfärsås.
'' Vad ska du ha på dig nu då?''. sade hon coh skrattade.
Allas blickar var på oss. Ett par skratt hördes, viskningar och oo:anden.
Jag knäppte upp min blus och tittade över mitt svarta linne som gick precis över naveln. Lite litet, men jag slänge bara på mig kläder imorse!
Sedan hängde jag blusen över armen och tittade på henne.
'' Det här!''. sade jag spydigt.
'' Justin vill fortfarande inte ha dig!''. sade hon spydigt.
'' Så bra, jag vill inte ha honom heller!''. röt jag argt.
'' Bra för då kan jag ta honom!''. sade hon ännu mer spydigt.
Jag tttade äcklat på henne och sedan på Justin och hans vänner som stog chockade ett par meter bakom.
Justin mötte min blick, på ett sett gjorde det ont. 
Att säga att jag inte vill ha honom, kanske jag ville de? Kanske bara jag inte insett det. Sluta var dum nu Cass, du gillar inte honom!
'' Varsegod, men säg förfan inte att han är din förns du är hans!''. röt jag och gick förbi henne.
Jag mötte Justins blic, hans ögon speglade av sorg och chockering. Jag rullade in läpparna i min mun och skyndade mig ut från matsalen med alla blickar på mig.
Jag gick in på tjejtoan och ställde en stol för dörren så ingen kunde komma in.
Frustrerad satte jag mig ner på golvet och tröck upp knäna mot bröstet.
Så här var inte min gamla skola, allla behandlade alla lika! Det här var så mycket annorlunda.
Även fast jag ser stark ut är jag svag inombords.
Där ute ville jag bara gråta. Att det finns människor som henne.
Jag kom och tänka på hur det var i 5:an då jag blev mobbad av den nya killen, hur mamma drog in mig i sin famn och sa att allt skulle bli bra.
Jag saknade henne, hennes lena stämma och omfamningar. Tårar började rinna ner för mina kinder.
När det gällde min mamma blev jag som en liten 3åirig flicka som förlorat sin nalle.
Min mamma betydde allt för mig, och nu är hon borta för alltid. Jag klarade  inte ens att besöka hennes grav i Atlanta för jag visste att jag skulle bryta i hop.
Tårarna rann och rann, dem slutade inte. Jag kände hur nån fförsökte få upp dörren men tack och lov stog dörren där.
Jag hröde hur dörren ramlade undan och hur dörren öppnades. Jag orkade inte kolla upp. 
Tårarna bara rann, jag ville bara ha min mamma här.
'' Gå..''. snyftade jag fram.
Persnen kom och satte sig ner brevid mig och la armarna om mig och drog in mig i sin famn.
Min blick for upp och jag vart faktist chockad.

 
Vem är de?;)

KOMMENTERA ÄLSKLINGAR!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Anonym

Du är jättteeee bra på att skriva noveller!!! Jag går in och tittar typ 10 gånger om dagen för att se om du skrivit något nytt,novellen ääääägggeeer!!! och du också!!:D Jag tror det är Justin förresten :)



2012-10-03 @ 17:29:55
Nia

Gryyymt braa <3



Blogg: http://jdbieberstories.blogg.se
2012-10-03 @ 18:07:03
Alwaybieberfever.blogg.se

Oooooooomg!!!<3



Blogg: http://Alwaybieberfever.blogg.se
2012-10-03 @ 18:16:47
Felicia

As bra! Jag tror det är justin! :)



Blogg: http://Nattstad.se/feliciadutra
2012-10-03 @ 18:22:53
elena

super bra



2012-10-03 @ 19:57:15
Hanna Hoflin

så bra!
Första jag tänkte på var Justin, men när jag tänker lite mer kanske det lika gärna kan vara eric?



2012-10-03 @ 20:01:04
valentina

närkommer nästa



2012-10-03 @ 20:43:30
Anonym

Omg du dödar mig mig med din bästa novell <3 meraaaaa



2012-10-03 @ 21:46:51
:D

Justiiiiiiin? ;) längtar till nästa!



2012-10-03 @ 22:28:22
Anonym

Jaag är kär i din noovell... Oooh meeer



2012-10-04 @ 00:45:50
Zelma

Justin



2012-10-04 @ 06:45:38
Julia

Guuuud så jävla bra! Jag lämgtar efter dina kapitel varje dag, Jag är beroende! ;) hoppas det är justin <3



2012-10-04 @ 09:36:21
MARIE

sjukt bra asså jag vill bara ha mer och mer <3 <3 <3



2012-10-04 @ 10:24:08
Nadin

OOOOOMMMMMBBBBBBBB !!!!! DU MÅSTE LÄGGA UT KAPITEL 6 IDAAAG!!! :D <3



Blogg: http://Nadinooss.blogg.se
2012-10-04 @ 16:59:04
Nadin

Btw, jag troor de är JUUSTIIIN <3 :D



Blogg: http://Nadinooss.blogg.se
2012-10-04 @ 16:59:40
Zelma

När kommer nästa för att det är så jävla bra! BTW om ni tycker om One Direction kolla gärna min och min kompis blogg! <3 ;)



Blogg: http://onediirectiondiary.blogg.se
2012-10-04 @ 17:21:05
:P

skit bra! Checka denna blogg www.onediirectiondiary.blogg.se handlar om one direction :)



2012-10-04 @ 20:57:10
helena

kan inte vänta till nästa!!!!!!! Du äger,kan sitta från dag till natt för att läsa alla dina noveller!som jag brukar göra,bli författare tjejen! <33



2012-10-04 @ 20:59:24
Manar

AWESOME KLART DET ÄR JB



2013-06-20 @ 01:20:51




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback