Episode 26 - Stratford Falls !

'' Fan, du måste inte se mig så här..''. sade ajg och tårkade mina tårar.
'' Det är lugnt!''.
'' I stortsett räddade du mig från Justin.. Så tack!''. flinade jag.
Ett leende spreds på hans läppar.
'' Var så lite. Man gör inte så där mot tjejer!'. 
Jag skakade på huvudet.
'' Men jag ska ta och åka hem nu.. Så. Vi ses..''. sade jag.
'' Kan vi inte hitta på något? Jag vill inte heller vara kvar..''. 
Jag kunde inte låta bli att le. '' Det låter bra.!''.

 
 
 
 
Vi satt nu i Liams ursnygga Audi ute på motorvägen. Den var riktigt bekväm att sitta i.
'' Så vart ska vi?''. flinade jag mot Liam.
'' Det får du se!''. flinade han.
En suck lämnade min strupe.
Jag skruvade upp radion och '' This Kiss - Carly Rae Jepsen'' kom på radion.
Jag började genast sjunga med. 
Liams blick brände mot min kind.
'' vad?''. flinad ejag.
'' Va fint du sjunger!''. flinade han.
Jag fnös. '' Jo eller hur!''. 
Han nickade. '' Allvarligt, du sjunger riktigt bra!''. 
Jag skakad epå huvudet. '' Du är inte riktigt klok.''. 
Ett skratt lämnade hans fylliga läppar. '' Nej det kanske jag inte är, men jag vet att du är riktigt bra på att sjunga!''. 
Han gasade på och svängde av vid nästa avfart. 
Jag hade ingen anning om vart vi var på väg.
Han gasade på lite innan vi kom in på en liten väg. 
Vart var han på väg?
Att sätta sig i en främlings bil kanske inte var så bra. 
Han verkade ju snäll?
 
Jag tog upp min mobil och började spela TempleRun. Tiden gick. Var vi framme snart?
'' Så, framme!'. sade Liam.
Jag tittade upp för min mobil och möttes av skog, några bord och stolar. Som en campingplats.
'' Vad är de här?'' sade jag.
Liam pekade på en skylt. 
' Stratford falls!'. stog det med stora bokstäver.
Jag rynkade på ögonbrynen.
'' Vad är de här Liam?''. 
Men jag kunde inte undgå att le.
'' Kom!''. sade han och drog ut mig ur bilen.
 Jag följde med honom ut ur bilen. Vi gick på en grusväg en liten bit. 
Det ända man hörde var något susande och skogens läten.
'' Liam vart tar du mig?''.
Han skrattade. '' Följ med mig bara!''.
Jag följde nyfiket med tills han stannade mig.
'' Jag kommer hålla för dina ögon nu.!''. sade han och ställde sig bakom mig och satte handen över mina ögon.
Han gick försiktigt farmåt.
Susandes hördes väldigt högt. 
Helt plötsligt stannade han och man hörde hur han skrattade till.
'' Så!''. sade han coh tog bort händerna.
Jag stog mitt framför ett stort vatten fall. Min haka föll allvarligt till golvet.
'' Wow!''. sade jag mållös.
'' Visst är det vackert?''. flinade han.
'' Verkligen! Hur hittade du det här stället?''.
'' Bråkade lite med mina föreldrar för en lång tid sen, tog bilen och bara åkte. Då hittade jag det här stället!''. flinade han.
'' wow.. ''.
Vi slog oss ner på en stor sten med fötterna ner hängnade och började snacka.
'' Vilken skola gick du på tidigare innan min?''. sade jag.
'' Jag kommer från LA, så bodde där tills 2-3 månader tillbaka. Jag gick inte ens på nån skola, jag jobbade i min pappas verkstad. Men pappa slängde ut mig och jag flyttade hit och vart tvungen att börja skolan igen för att lära mig något!''. sade han och tittade ut över vattnet.
Jag nickade. '' Aha.. Vart bor du då?''.
'' Med ett par kompisar.. Du då, kommer du härifrån eller?''. 
Jag skakade på huvudet. '' Nej kommer från Atlanta, min mamma omkom i en bil olycka och pappa drog, lämnade mig ensam med min storasyster, vi flyttade hit och började om på nytt..'. sade jag och tittade ner i mitt knä.
'' Aha.. Förlåt..''. 
Jag skakade på huvudet. '' De tär lugnt, jag måste kunna prata om henne..''.
Han nickade.
Vi satt där tysta ett tag, men det var bara skönt.
'' Så.. Du och Bieber har nånting eller?''. sade Liam.
Jag röck på axlarna.
'' Jag vet inte om vi hade något, jag sov hos honom, vi kysstes. Men jag visste inte om det var något mer, jag visste inte ens om han gillade mig. Och tydligen inte eftersom han utnyttjade mig..''. mumlade jag och tittade ner.
'' Aha.. ''. 
Jag hoppade sedan ner från stenen och gick ut på alla dem små ute i vattnet.
'' kom, vi kör en lek!''. sade jag med ett leende.
Liam skrattade och kom fram till mig.
'' Vad för lek?''. 
'' Hm.. Vi ska gå så fort över alla stenarna, densom ramlar i förlorar!''. flinade jag.
'' + kommer bli blöt!''. flinade han.
'' Men kom igen, solenskiner och det är jätte varmt!''.
'' Okej, då!''. flinade han.
Jag kände mig som en 3 åring, verkligen.
Vi började hoppa runt på stenarna och skrattade åt hur löjliga vi var.
Jag stannade för att böja mig ner, magen värkte så mycket av allt skratt.
'' Akta så du inte ramlar!''. flinade Liam.
Jag skrattade till. '' Aldrig!''. 
Jag skulle precis ta ett kliv till en annan sten då jag halkade tll och föll bakåt mot vattnet coh dem hårda stenarna.
Hela jag blev blöt och min rygg började värka.
Liam skyndade sig fram till mig och hukade sig ner.
'' Det här var inte din turdag!''. skrattade han.
'' Verkligen inte! Hjälp mig upp!''. skrattade jag.
Han tog tag om min arm och drog upp mig så jag föll i hans armar.
Omedvetet hamnade vi för nära varandra så jag kände hans andetag mot min hud.
Jag backade hastigt bakåt och harlkade till.
'' Vi kanske borde åka in till stan.. Det börjar bli sent..''. sade jag.
Han nickade.
Vi gick i tystnad tillbaka till bilen och lämnade stället.
Det hade varit helt tomt, vilka åker inte dit? Det var ju hur vackert som helst.
 
 
Liam sagtade av utanför mitt hus efter att jag förklarat i kanske 20minuter.
Jag hade fått lånat hans jacka eftersom hela min rygg var blöt och jag började frysa!
'' Tack för allt idag!''. sade jag och log mot honom.
Liam log. '' Det är lugnt..''. 
'' Visste inte vart jag skulle ta vägen och du fanns där. Även om vi inte känner varandra!''. 
Leendet på hans läppar blev större.
'' Du är speciel Cass, det är något med dig som jag dras emot. Jag vet inte vad, kanske det vackra leende, ögonen? Det otroligt gulliga skrattet?''. sade han.
En röd nyans spreds på mina kinder. Typiskt.
'' Sluta!''. fnissade jag.
'' Är bara ärlig, varje tjej borde få höra det där. Iallefall dem som är värda de!''.
'' Jag måste gå nu, men vi ses väl imorgon?''.
Han nickade.
Jag böjde mig framåt och kramade om honom. Det ända jag tänkte på när han kramade mig var Justin.
Varför tänkte jag på Justin när jag var med Liam!
Sedan började jag gå upp för gången och in i huset.
'' Hallå!''. ropade jag när jag kom innan för dörren.
'' Hej!''. ropade Jenna tillbaka.
Jag sparkade av mig skorna och hängde av mig jackan. Det var då jag insåg att jag glömt gett Liam hans jacka.
Äsch jag ger den till honom imorgon.
Jag gick sedan upp för trappan in till mitt rum för att byta om.
JAg drog av mig mina blöta tröja, sedan linnet under hade klibbat fast sig mot huden.
Snabbt drog jag av mig mina fuktiga jeans och gick in till badrummet.
Där hängde jag upp dem över mina värmehängare så dem skulle tårka.
Min hud var iskall och krivvit.
Jag drog på mig en svart långärmad tröja och ett par gråa mjukis byxor. Sedan mina fluffiga rosa tofflor.
När jag var klar tog jag min mobil och skuttade ner till vardagsrummet.
Jenna låg nerbäddad i soffan och halvsov.
'' Kan jag byta kanal?''. sade jag och slog mig ner i fotöljen.
Hon nickade.'' Jag ska ändå gå upp och lägga mig i sängen!''. Sedan reste hon sig upp och tog sitt täcke och kudde.
'' Godnatt då!''. sade jag och sneglade på klockan. 17.14!'. 
Hon fnissade till. '' Jag kanske kommer ner sen om jag inte kna sova, tyvärr får du äta själv!''.
Jag nickade till som svar.
Sedan lämnadehon mig själv i vardagsrummet.
Jag slängde mig raklång i soffan och drog filten över mig medans jag slog på ' Greys Anathomy '. 
Helt plöstligt brakade det till och regnet öste ner. En suck lämnade min strupe innan jag sneglade på tv:n igen.
 
Helt oavbrutet började tårar strimma ner för mina kinder.
Jag saknade honom. Något så otroligt. 
Även fast allt som hänt kan jag inte sluta tänka på honom.
Hans svarta ögon när Liam drog bort honom från mig. Hans slag mot min kind. 
Mina tankar började rulla in på Jessica.
Hennes mening började eka i mitt huvud.
'' Du är patetisk. Du är patetisk, Du är..''.  
Hastigt knackade det på dörren vilket fick mig vakna till ur mina tankar.
Jag suckade och reste mig upp ur soffan och gick ut till hallen.
Snabbt drog jag bort maskaran under mina ögon och gick fram coh öppnade dörren.
Jag kände hur mitt hjärta hoppade ett steg när jag såg honom stå utanför min dörr dyngblöt. 
'' Vad gör du här?''. röt jag och skådade hans genomblöta kläder.
'' Jag vill be om ursäkt! Det var inte meningen att skrika på dig, jag blev bara så förbannad på det sättet du kollade på Liam. Sen slaget var verklige inte menat på dig. Jag skulle ALDRIG slå dig, ALDRIG! Snälla Cass, jag saknar dig!''. 
Justins blöta hår hängde ner över hans ansikte och vatten droppade ner. Hans läppar var ill röda och blöta. 
Han var så otroligt sexig, nu ville jag bara slänga mig runt hans hals och kyssa honom. 
Han försökte få tillbaka mig genom en ursäkt, glöm och dröm. 
För det första ljög han, för det andra låg han med Jessica, och för det tredje slog han mig + skrek åt mig.
En ursäkt räcker inte längre.
Ilskan bubblade upp inom mig. 
'' Håll dig borta från mig !''. röt jag.
 
Tumblr_lmyc4dikwv1qd3wjro1_500-1_large
 
Jag skulle precis stänga dörren då han satte foten emellan.
'' Lyssna på mig Cass! Du har all rätt att vara arg, men lyssna bara på mig!''. sade han och öppnade dörren.
Min styrka var inget gemfört med hans.
'' Varför ska jag lyssna på dig? Allt du säger är ändå lögner!''. tjöt jag med tårarna rinnande ner för mina kinder.
'' Sluta! Cass..''.
'' Gå Justin! Lämna mig ifred!''. sade jag argt.
Han skakade på huvudet. '' Nej, inte förns du lyssnat på mig.''. 
'' Går inte du går jag!''. sade jag tog på mig mina skor och jacka och rusade ut förbi honom. 
Regnet öste ner och hela jag blev blöt bara på några sekunder.
Jag sprang och sprang ner för gatan, in på en stig och in i skogen.
Tårarna strömmade ner för mina kinder. Jag sagtade ner farten och stannde.
Jag var mitt i en skog och renget öste ner så marken bildades till lera.
Mina vita convers var helt bruna av all lera, typiskt.
Jag slog mig ner på ett träd som fallit ner och la ansiktet i mina händer.
Tårarna rann bara ännu mer. Varför ska livet vara så svårt?
Och varför ska jag alltid bli sårad? 
Vädret vart bara värre och värre. Hela jag var blöt. Jag började röra på mig genom skogen.
Det var tyst, det ända man hörde var regnet som träffade marken och fågelkvitter.
Hur kunde jag allvarligt vara så dum att springa in i en skog? Jag kommer inte hitta ut.
Jag gick och gick genom skogen, mina skor var genomblöta och helt bruna.
Efter ett tag slutade det äntligen regna, tack och lov.
Jag skymtade en väg längst bort i skogen. Ett litet leende spreds på mina läppar innan jag började jogga dit.
När jag äntligen kom ut ur skogen insåg jag att det var en bro.
Jag gick ut på bron och tittade ut över vattnet. Det var så vackert.
Min blick for runt på stället, vart var jag någonstans?
 
'' Cass!''.sade en röst.
Hastigt vände jag mig om och såg Justin stå där, genom blöt.
'' H-hur hittade du mig?''. stammade jag.
'' Ehm jag har satt en gps i din mobil.''. sade han nervöst och kliade sig i nacken.
'' Va?'. utbrast jag.
Han nickade. Jag tog upp min mobil och slängde den ut över bron.
'' Cass lyssna på mig.''. sade Justin och steg ett steg fram.
Jag skakade hastigt på huvudet. '' Nej! Jag tänker inte lyssna på dina lögner!''.
En suck lämnade hasn strupe. '' Vill du veta varför jag gjorde de?''.
Jag nickade svagt.
'' För jag mår dåligt Cass! Jag har inte erkänt det för någon och ingen har verkat märkt det! Jag hade ingen att prata med. Sen har jag ingen kontakat med mina föreldrar, dem fucking hatar mig! Cain skickar sms till mig om att han ska döda dig, han skickar bilder på dig när du byter om och det var han som slog fucking ner Jenna! Jag gör allt för att skydda dig och du stöter bort mig!'. tjöt han med armarna i luften.
Jag var som förstenad.
'' C-cain?''. 
Han nickade. '' Ja, han har varit nära dig hela tiden, utanför ditt fönster, han skriver massa sjuka sms till mig om dig och hotar mig att döda dig om jag inte gör som han säger!''. 
'' V-va?''.sade jag och tårarna börjae rinna.
'' Jag ljuger inte, jag örsökte skydda dig. Man vet aldrig vart Liam kommer ifrån!''. 
Jag fnös. '' Liam är ingen klle i ett gäng, verkligen inte! Vi pratade idag och han öppnade upp sig för mig, och det skulle aldrig någon som Cain göra!''.
'' Hur vet du de?''. sade Justin.
Jag suckade. '' Jag bara vet det okej?''. tjöt jag och tårarna stömmade.
Jag vände mig om och började gå iväg från Justin, jag ville inte se honom just nu. 
'' Cass jag mådde sämst när vi var, men så fort du log kände jag hur allt blev bättre och bättre, det var du som fick mig gå från dåligt till bra! Jag hade inte ens någon att snacka med!''. 
'' Du hade mig!!''. skrek jag och vände mig om.
 
Tumblr_mdpdd4pkyb1qbjt25o1_500_large
 
Justin bet sig hårt i läppen innan hans ögon blev glansiga. Drömde jag eller började Justin nästan gråta.
Han tittade bort från mig för att blinka några gånger.
'' Justin jag orkar inte mer! Vi har bråkat och bråkat hela tiden. Jag orkar inte. Det är helt underbart att vara med dig men just nu känns det som jag inte vill längre. Jag har bara hamnat i trubbel när jag varit med dig, jag har nästan dött Justin!''. sade jag med tårarna rinnande ner för mina kinder.
'' Jag vet! Och jag är fucking as ledsen över det, men jag kan inte släppa dig!''. sade han.
Jag tog några steg fram till honom och la mina händer om hans kinder.
''Du måste Justin! Jag klarar inte det här mer!''. sade jag och tittade djupt in i hans ögon.
Han skakade på huvudet. '' Nej jag tänker inte bara glömma dig!''. röt han frustrerat.
'' Du måste.. '. sade jag och tårkade mina tårar.
Han skakade återigen på huvudet. '' Nej fan eller!''. 
Jag suckade. '' Jag går hem.. Det börjar bli mörkt.. Du borde också gå hem..''. sade jag.
'' Säg inte åt mig vad jag ska göra!''. fräste han.
Jag suckade. '' Hejdå Justin.''. 
Sedan började gå in på samma stig som jag tagit hit. efter 5-10 minuter kom jag ut på min gata.
Det var riktigt obehagligt att ha dyngblöta kläder på sig, så jag får byta om ännu en gång.

 
Hmm... Vad tyckte ni om kapittlet? Tyckte det vart sämst. Seriöst. Sämst. :p 
Jag färgade håret medans jag skrev så var inte riktigt fokuserad. 

Men hoppas ni gillade det iallefall, love you!
 

Kommentarer
Anonym

Det var as grymt!!!! Du äger fett mycket!!!! Så grymt duktig du är! Men kanske till nästa gång kan det hända något mer spännande! Fast det här kapitlet var grymt! Längtar redan till nästa! Snälla få ut det över i morgon eller något sådant! Haha!:)



2012-11-22 @ 21:59:18
Linnéa Thelén

Det var ett asbra kapitel, vill ha mer. Hon kan inte förlåta honom nuuuuuuuuuu :O blir lite mixed känslor.



Blogg: http://Http://arwens.blogg.se/
2012-11-22 @ 21:59:49
Anonym

OMG DET VA DEN BÄSTA !!!!!!!



2012-11-22 @ 22:16:00
roza97

Haha, helt okej kapitel!! Men har fortfarande samma åsikt om liam.... Snälla skriv nästa kapitel snart... :)<3



2012-11-22 @ 22:22:44
Farin

Skoja inte! Värsta grymma kapitlet ju! Hahahar en kompis som får flinta-style pms varje gång ngn nämner Liam! ;)



2012-11-22 @ 22:28:35
Anonym

Faktiskt bra!



2012-11-22 @ 22:35:17
MARIE

aså skämtar du med mig din novell fick mig att får tårar såhär e du!! <3 meeeer



2012-11-22 @ 22:36:40
Ilham sabah

Omg blev fucking tårögd *.* <3 älskar den merr



2012-11-22 @ 22:56:27
Sonja

Vafan säger du???:o de vart ju fan as bra!!!:o men för att hon ska kunna förlåta honom nu så tycker jag typ att han ska visa henne att han vill ha henne, han ska säga till Jessica att sluta och kanske göra lite gulliga saker till henne och sen kanske sjunga en låt till henne mitt i cafeterian!!:o :D OMFG!! Tänk om han sjöng!!^^ fan vad gulligt :) sen faller hon för honom ^^ men sen får han inte vara otrogen något mera!:/ blir förmycke då! Men du äger och jag läääängtar till nästa så otroligt mycket!:)



2012-11-22 @ 23:02:08
Sandra

Håller helt och hållet med Sonja om det där med sången i cafeterian, om att han ska säga till jessica att sluta osv! ÅÅH SÅ BRA DU ÄR!
Iallafall.. ehm, jag har gjort ett inlägg om din blogg nu, så aah! :)



Blogg: http://justinsmexybieber.blogg.se
2012-11-22 @ 23:26:06
Linn

Hatar Liam mrn gillar kapitlet, hajha Farre jag hatar ju honom inte kontigt att jag får flintaryck haha :)<3



Blogg: http://teamelc.blogg.se
2012-11-23 @ 07:11:09
Julia

Det var as gryyyyymt! Asså så spännande! Hur kan du säga att dett var så där? Jag längtar till nästa så sjukt mycke! Jag vill att dem ska bli ihop igen:P du ska veta att jag faktiskt började gråta till det här kapitlet:') såå sorligt tycker jag! det är jätte bra och jag hoppas nästa kommer upp snart, och hoppas du mår bättre <3



2012-11-23 @ 12:51:34
Zelma

as bra ju! det sonja kommenterade var jättebra! använd dig av det!



Blogg: http://onedirectiondiary.bloggplatsen.se
2012-11-23 @ 16:57:12
Anonym

Gryyyyyyymt. !!! Meeeer !! 😍😍😍



2012-11-23 @ 22:02:26
Anonym

Gryyyyyyymt. !!! Meeeer !! 😍😍😍



2012-11-23 @ 22:02:26
Josse

Sure, btw, har du 100+ besökare dagligen? I sånna fall kan vi göra i ett inlägg, du är i alla fall inne bland länkarna nu. Kram :)



Blogg: http://foreverbbieber.blogg.se
2012-11-23 @ 22:04:14
Anonym

OMG MEEER , kan dom inte bli ihop ? Snälla kan dom ha sex ? ❤



2012-11-23 @ 23:12:21
Emelie

Sjukt bra! <3



Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se
2012-11-24 @ 01:54:42
Emelie

Sjukt bra! <3



Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se
2012-11-24 @ 01:54:42
Anonym

Meeeeeeeer !!! Sjuukt bra jag typ grät , jag hatar Jess !!! Usch !! Älskar dejjjj !!!!! 💜💜💜💜💜💜



2012-11-24 @ 11:36:41
Anonym

Meeeeeeeer !!! Sjuukt bra jag typ grät , jag hatar Jess !!! Usch !! Älskar dejjjj !!!!! 💜💜💜💜💜💜



2012-11-24 @ 11:36:42
Anonym

Meeer , nu jag vill att j & C ska bli tsm igeeeeen !!! 😍😍



2012-11-24 @ 12:10:39
Anonym

jag hatar liam ! varför ska han komma och förstöra allt ! gör som sonja sa ! för den idén var as bra ! älskar dejj !!! blev tårögd när jag läste det här ! snälla lova att lägga ut en på söndag !!



2012-11-24 @ 14:54:49




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback