Episode 14 - Screw School!

˜" åh duuu!!!!". Tjöt jag och doppade handen i den smeten som blev över tidgare.
Justin började springa och jag efter honom.
Han sprang till vardagsrummet och snubblade över en av Jaxons leksaker.
Jag som reagerar trögt ramlade över honom och hamnade på honom.
Hab tittade chockat på mig och jag log busigt.
Sedan drog jag sträck i ansiktet på honom med smeten och han kunde inte röra sig.
Justin började skrik och jag gjorde inte ens något?
" va?". sade jag fundersamt och sedan kände jag mjöl över hela mig och Justin!
Jag vände mig hastigt om och spg Jazmyn och Jaxon stog där med busiga flin.
" NEJ NU NI!!". Skrek jag och Justin i kör och därefter började ett underbart roligt krig.


Jag, Justin, Jazmyn och Jaxon låg helt utmattade i soffan. 
Det var mjölöverallt och det ända som vi lyckats med var tårtan.
Den var klar att äta. Men det var nog dags att städa huset först.
'' Det där var sjukt kul!''.sade jag andfådd.
Justin tittade på mig och log.
'' Välldigt! haha din min när jag knäckte ett ägg i ditt hår!!!'' .sa Justin och började skratta.
'' Sluutaaa!!! fick ju utbrott.. nu är jag helt kladdig, som ni!''.
Jaxon drog bort lite ägg från armen och stoppade det i munnen.
'' Nej Jaxon!!''. tjöt Justin och sedan börejade alla garva.
'' Kom vi tar stora duschen och duschar innan vi städar!''. sa Justin och vi bar in småungarna till badrummet.
Duschen var stor, precis som Justin sade.
Vi stängde dörren och gick in i duschen, med kläder på.
Justin slog på vattnet och alla skrek, det var iskallt.
'' SKRUVA UPP TILL DET VARMA!!!!''. skrek jag och han asgarvade och gjorde det.
Vi stog där dyngblöta fyra stycken i en dusch och duschade. 
Det var lite trångt, man var rädd att slå till dom små hehe!
Jaxon halkade till och började nån sekund senare gråta.
'' Shh gubben!''. sade jag och bar upp honom.
Jag skakade lite lättoch han slutade gråta.
'' Såja, har du ont?''.
Han skakade på huvudet och jag satte honom på govlet tillsammans med Jazzy.
Dom började sedan leka med badankor och actionfigurer och jag och Justin stog och skådade dom.
Jaxon sätt att prata var uur gulligt, han kunde knappt prata. Men var ritkigt duktig för att vara så där liten.
'' Aaj!''. sade jag och tittade på min svullna arm. 
Den var blå, röd och välldigt svullen.
'' Shit vad har hänt??''. sade Justin chockat och skådade min arm.
'' Du vet när jag hoppade upp på din rygg och vi ramlade?-''. 
Han nickade.
''- tjjaaa.. jag slog i armen riktigt hårt i bordskanten!''.
'' Du sa ju att du inte gjorde illa dig?''. Justin tittade nogrant på min arm och klämde lite och jag småskrek.
'' Ja.. men jag ville inte att du skulle oroa dig..''. jag tittade ner på golvet och bet mig nervöst i läppen.
'' Tiffany.. det där kan ju vara brutet? det är allvarligt? ''.
Jag nickade. '' Jag vet förlåt.. ''.
Han kramade om mig och jag honom. Våra kläder klibbade ihop sig och vi gav varandra ett leende.
'' Kom vi går och kollar på din arm!''. 
Justin drog mig ut ur duschen och gav mig en handuk. Jag drog av kläderna och virrvlade den runt mig.
Justin stog med en handuk runt midjan, vilket fick mig dööö.
Hans mage.. Kändes som amn kom till himlen.
'' ey mina ögon är här uppe!''.
Jag skrattade och tittade bort. Och rodnade.
Han skrattade lite och drog mig sedan ut till köket.
Att vara naken i handuk med Justin var fatkist inte obekvämt. Men lite sådär skönt. Jag brukar inte kunna vara i en handuk för killar, mne Jusitn gick de? 
Jag satte mig i ena v stolarna i köket, det var väldigt stökigt, med mjöl och hela fadderullan.
Han tog en isgrej och la den på min arm.
'' Här håll den!''.
Jag nickade och gjorde som han sa. Det var skönt, och efter ett tag gick svullnaden mer och mer ner.
'' Är det okej om jag lindar ett bandars runt? ''.
Jag nickade och han lindade bandarset runt min arm.
'' Inte för hårt!!!''.
'' Nejdå förlåt!''. sade han och låssade lite.
'' Tack Justin!''.
han log.
'' Var så lite! Men vi borde börja städa, vill du låna kläder nån tröja eller nått?''.
'' Gärna!''.
Vi gick upp till hans snygga rum och jag fick ett par mjukis och en pösig tröja.
Det bästa var att dem båda lucktade Justin.
Vi gick ner och tårkade Jazmyn och Jaxon som suttit och lekt och drog på dom nya kläder.
Jag och Justin städade medans barnen kollade på tv.
Vi damsög, tårkade golven och bänkarna i köket.
Efter 1½ timme ungefär såg allt hyffsat ut, då skulle vi börja äta tårtan.
Jag skärde upp bitar till var och en och gav det till Justin, Jaxon och Jazmyn. 
Vi tittade på Ellen Show, vilket ungarna inte gillade haha! 
Klockan närmade sig 22.00 och Pattie kom hem.
Jag var sp trött så det fanns inte, efter sllt idag.
Hade skit kul, har inte haft det på länge.
Men armen gjorde dortfarande ont. Men tog flera värktabletter.
" hej!". Sade hon glatt!
"hejhej!". Svarade vi.
Jag kände hur tunga min ögonloc var, jag låg lutad mot justins axel och han med sitt huvud mot mitt.
" Jazmyn! Jaxon kom eran pappa är utanför!!".
Allt började bli svart och jag hörde hur barnen sprang ut.
Sen blev det tyst.
Nån la en filt över mig och Justin, antagligen Patte.
Sedan släcktes allt och man hörde fotseg i trappan.
Och sen blev det tyst.
Jag la mig helt ner på den delen som är lång med Justin halvsovande brevid.
" godnatt!". mumlade jag trött och drog filten närmre mig.
" mm.. Go..natt..".
Justin drog filten närmare sig och jag var tvungen att flytta lite närmr honom.
Sedan hamnade jag i en djup dvala.
°°
Jag vaknade och tittade på klockan 11.14!
" Justin vakna!". Jag skakade lite smått på Justin som låg brevid mig.
" mm..". Mummlade han.
Jag var riktigt trött! Faktist!
Jag skakade ännu en gång på Justi och u satte han sig upp som jag och öppnade ögonen.
" godmorgon..".
Jag skrattade åt hans hesa röst och ruffsiga hår, haha!
" tjena trollet!". sade jag skrattande.
Han skakade på huvudet och satte på tv:n.
" hungrig?". Frpgade Justin och precis då kurrade mjn mage.
" tar det som ett ja!". Han log snett och vi gicl ut till köket och jag slog mig ner.
Han gjorde i ordning varma mackor .
Vi började äta och Justin såg funderrsam ut.
" vad är det?".
" vad är det för datum".
Jag tittade på hans kalender på väggen.
" fredagen den 24 Februari.".
Han tittade på mig och log.
Jag rök till och tittade chockat på han, precis som han kollade på mig.
" SHIT SKOLAN!!!!". Skrek vi i kör.
Klockan var 12.03. Var det ens någon idé att gå till skolan?
" måste vi gå? Kan vi inte bara ta set lugnt? Sjukanmäla oss?". sade jag och tog Den sista biten av min macka.
" jo.. Hehe busigt!". Han tog upp sin mobil och då skyndade jagmig att ta nägra tuggor av hans mackor.
Innan han hann se nät la jag tillbaka den.
" vad gjorde du?". sade han skrattandes.
" inget!". Sade jag och spg oskyldig ut!
" jag spg nog!!!"".
" JAG GJORDE INGET!!!". Skrek jag och sprang iväg.
Med Justin efter mig.
'' JUSTIN SLUTA!!!''. skrek jag och sprang upp till hans rum och låste dörren.
Jag la mig under täcket och hoppades på att han itne kunde komma in.
'' Blondie jag har nyckel!''. sade han och låste upp dörren.
Jag försökte hålla andan men var inte så lätt när man inte fick syre.
'' Oj var är lilla Tiffany.. vet att du är i garderoben!''. sade Justin coh jag höll mig för skratt.
Nästan sekund hoppade han över mig och jag skrek.
Han började kittla mig och jag skrek för livet.
'' SLUUUUTAAA!!''.
Han slutade, tack och lov.
'' Så går det när man snor biebers toast!''.
Jag började garva och slog löst till honom.
Vi gick ner och jag kom och tänka på min mobil. Shit!
Snabbt slängde jag mig i soffan och kände mellan soffkuddarna och där var den.
8 Sms från Jordan. 
3 Samtal från Mamma.
Jag började med att ringa mamma, hon var nog liiiite viktigare.
'' Hallå?''. sade hon.
'' Hej mamma!''. sade jag.
'' Åh Tiff! Hej! Vart är du!??!''.sade hon oroligt.
'' Hos Justin, jag somnade här igår!''.
'' Jaha.. Jag förstog nog att du var hos honom!''.
Vi båda skrattade.
'' Men jag måste lägga på nu.''
'' Men ska du inte till skolan?''.
'' Mår inge bra hejdå!''.
'' hejdå hjärtat!''.
Sedan la vi på.
Justin slog på tv:n och började kolla på hockey.
Och jag smo hatade hockey, haha!
Jag slog Jordans nummer och ringde honom med. förhoppnings vis hade han rast nu.
'' Yo Jordan här?''. sade han och jag log bara av hans röst.
'' Hey Tiffany här!''.
'' TIFF! Vart är du??''. sade han chockat.
'' KOM IGEN DÅ, SKJUT SKJUUUUUUT!!!! JAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!''. skrek Justin och något lag gjorde mål.
'' Aha.. hos biebs?''. han lät ledsen..
'' Mm! Jag somnade här i går, jag och han var barnvakt åt hans småsyskon!''. sade jag osäkert.
'' Okej!''.
'' Jag gjorde inget med honom okej? Jag älskar ju dig?''.
'' Bra.. Men du lketionen börjar, jag hälsar dina vänner att du är hos han!''.
'' tack! älskar dig mest!''.
'' älskar dig mer än mest!''.
Sedan la vi på.
'' Aw så gulligaaaa!!''. sa Justin med bebis röst.
Jaqg boxade lätt till honom och gick sedan till tv:n.
Förvånat hade han bytit kanal till Desperate Housewives! Vilket var sjukt snällt. Hanförstog nog att jag hatade hockey, haha!
Det var kul att reta Tiffany. Hon kunde aldrig bli sur, för hon vet att jag får henne på bra humör.
Vi hade ebstämt att vara vänner, eller snarare bästavänner. Jag kunde berätta allt för henne.
OCh jag tänkte inte direkt försöka förstöra för hon och Jordan, för det är honsom bestämmer vem hon vill ha.
Och i det här läget, Jordan!
Men jag accepterade det, jag var nöjd med henne som bästavän. Fast än jag ville vara mer.
'' Vill du ha en smoothie?''. 
Hon nickade.
vi gick ut till köket och jag tog fram massa frukt och sånt.
'' den, den och den!''. sade hon och pekade på tre frukter.
'' bra val, älskar den blandningen!''. sade jag och hon log.
Jag stoppade i det i smoothiemaskinen och lite till saker och körde igång.
hon tog fram två glas och sugrör och jag hällde i.
Smoothien vart rosa, såg riktigt gott ut.
Vi gick oss och satte oss i soffan. Jag skåde henne när hon stoppade sugröret i munnen och hennes smala kinder blev smalare och sugröret blev mörkt! 
'' Vad?'' sa hon skrattandes med munnen full av smoothie.
Jag skrattade och drack lite. '' Inget!''.
Hon skakad epå huvudet och återgick till tv:n.


Hej sötnosar!:)

Tråkit att säga det här men jag ska till Örebro imorgon (lördag) och stanna där till kanske söndag kväll!:/

vet inte om det blir något kappittel,, antingen utan bild eller inget alls!:/

och fick dåligt med kommentarer på förra... trodde ni hade längtat till den :/

men men.. 

kommentera om ni vill ha utan bild eller inget!:)

kram <3


Kommentarer
Anonym

Jättebra!!!



2012-03-30 @ 17:55:39
Wilma

Jag bor typ i Örebro ;) Haha, jättebra kapitel som vanligt!! :)



Blogg: http://onedirectiontolove.bloggplatsen.se
2012-03-30 @ 21:05:12
Anonym

din design är klar och har mejlat dig nu :)



2012-03-31 @ 15:59:35
Linnea

Awesoooome!:D



2012-04-01 @ 10:53:30
Kelly

Kan det bli bättre?!?!:**



2012-04-01 @ 10:53:56




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback