Episode 49 - the bitch is back..

'' Vad är deT?''.
'' Inget okej?''. sade jag.
'' men.. okej... jag älskar dig ialleflal..''. 
JAg log. '' Jag älskar dig med!''.
Honp gav mig en snabb puss. Sedan gick jag hemåt. 
När jag kom hem såg ajg mamma ligga och sova i soffan.
'' Mamma.. mamma..'', fnissade jag och la en filt över henne.
Sedan pussade jag henne lätt på pannan innan jag smög upp till mitt rum.
Mina ögon stängdes vilken sekund som helst.
Jag drog av mina jeans och la mig i kallingar i min sköna säng.
Jag drog täcket över mig och log, så skönt.
Precis då jag skulle somna fick jag ett sms av henne

 
Jag hade precis duschat och klätt på mig då klockan närmade sig 13.00.
Idag skulle jag tillbringa dagen med henne, hemma hos mig.
Tiffany hade inte hört av sig idag. Antagligen var hon med Matt.
Jag undrar om Tiffany Gillar Matt. Kanske lämnar hon mig för honom?
Eller?
Idag skulle jag spendera dagen med Matt. Justin var väldigt konstig i går kväll.
Men vad gör man. Han skulle antagligen spendera dagen med henne.
Som valigt. Han ljuger och ljuger.
Och det gör ont, för ont. Varför vad har jag gjort honom?
Matt skulle kommer hem till mig om några minuter. Sen tog vi min bil till stan.
Efter som han inte har någon.. än..
Jag var klar. Jag hade tagit på mig ett par vita shorts med nitar, sen en grå t-shirt och massa smycken. 
Mitt hår var i lockar, som vanligt och sedan tog jag på mina vita jeffery cambpell skor!
Jag har blivit jätte kär i dem skorna nu när sommarlovet börjar.
Kommer tvinga in Matt i massa skoaffärer.
Det ringde på dörren.
Jag öppnade och där stog han, min saknade vän Matt.
'' MATTY!''. skrek jag.
'' TIFFY!''. skrek han och vi började as garva.
Typiskt Matt, han kallr mgi alltid Tiffy.. Och jag honom Matty.
Jag log och tog min mobil, plåmbok, solbrillor och vi gick ut til min bil.
Jag hoppade in på förar sidan och han brevid mig.
Bilen rullade ut för gatan. Nu passade jag på att köra förbi Justins hus och kolla om han vill hänga med.
När vi kom utanför såg jag en silvrig köra upp på hans uppfart.
Jag sagtade av, vemv ar det?
Bilen parkerade på en av Justins tre parkeringar. 
'' Tiffany varför st-..''.
Matt avbröt sig själv när han såg den silvriga bilen som min blick var fast vid.
Bildörren öppnades ut kom en svart hårig tjej. Hennes hår var i långa lockar. Hon var bekant.
Kanske det var Jusitns hem lärare? Eller var hon inte lite för ung?
Justin öppnade ytterdörren och mötet tjeje i en kram. What?
'' Jag behöver inte att saker ska bli ännu mer konstigare..''. sade jag och suckade.
 
 
Tumblr_m5xf42wvrp1qd2k1no1_500_large
 
 
Sedan började jag köra där i från. Jag orkar inte.
Nu skulle jag bara glömma det här..
Matt försökte prata med mig om ''tjejen'' hela vägen till stan. Men jag ignorerade honom.
Nu ville jag ha en bra dag med min bästavän.
Vi närmade oss stan, jag parkerade min bil på en offentlig parkering, sedan gick vi in mot stan.
Inga paps syntes till, tack och lov.
'' Matt nu ska du fan få följa med mig in på en skoaffär!''. fnissade jag.
'' Jaja..''. mumlade ahn.
'' Iiih!''. fnissade jag och tog hans arm och vi gick in till en Jeffery Campbell affär.
Där inne fanns flera hyllor md massa Jeffery Cambell skor i alla olika färger.
Och former. Fanns till och med Pumps.
Herregud. Det här var himlen.
'' Omg.. Matt.. Hit flyttar jag..''. sade jag och tappade hakan.
'' Dem är faktist rätt snygga..''. erkände Matt.
'' Jag vet.. i love them!''.
Jag började genast pröva nästan alla skor i butiken.
Efter ungefär 1½ timme i butiken köpte jag 4 par skor. Ja jag vet. Men jag var kär.
Ett par svarta med nitar, ett par rosa med nitar, ett par vanliga turkosa och ett par med vit spets.s!
Matt gav mig konstiga blickar, seriöst det var hjärtan i mina ögon.
'' Seriöst.. 4 par skor? Snacka om att det blir över 10,000 spen Tiff..''.
'' Jag vet.. Men. Jag har pegnar.. Massa.. Pappa och mamma är rika vet du.. ''. flinade jag glatt.
nu var jag jätte lycklig.
Vi gick ut fårn affären, jag fökjde med Matt att köpa lite kläder, han stog ut med mig så det var han förkänad.
Efter en hård dag med shopping och ett par paps satt vi trötta i bilen på väg hem. 
Matt skulle hänga med mig hem och vi skulle hjälpas åt att laga någon mat.
När vi kom in emd alla kassar, har nog aldrig shoppat så har mycket i mitt liv. Specielt inte med Matt.
'' Hallå?''. skrek jag.
'' Hej gumman kan vi få prat amed dig?''.
'' Ska bara lämna grejerna på mitt rum!''.
Jag och Matt sprang upp på mitt rum och jag lämnade grejerna. Han skulle vänta på mig där medans mina föreldrar pratade med mig.
Jag sprang snabbt ner och slog mig ner vid bordet vid resten.
'' Ja vad ville ni?''.
'' Jo.. Pappa ska bort ett tag..''. sade mamma.
'' Va? Varför?''.
'' Jag ska iväg till England och jobba i två-tre veckor..''. sade han och jag suckade. 
Pappa åkte alltid bort att jobba. Han jävla jobb.
'' Okej.. När åker du?''.
'' Jo.. Ikväll.. Klockan 20.00 går flyget.. Alltså om 3 timmar..''.
'' VA?!??!''. skrek jag och jag kände tårarna bränna.
'' Skrik inte Tiffany..''. sade mamma.
'' NI KUNDE JU INTE SAGT DET TIDIGARE.. ÅÅH !!''. skrek jag och tårarna forsade sedan sprang jag upp på mitt rum.
Jag slängde mig i Matts famn och han kramade hårt om mig.
'' Jag hörde.. Du beöver inte berätta..''. 
Jag nickade och kramade hårdare om honom.. 
Är så glad att ha honom här. Han fanns alltid här.
Efter ett tag föll jag i en djup dvala..
 
°°°
 
'' Tiffany..''. 
Jag vaknade av min pappas röst. 
'' mm?''. mumlade jag och märkte att Matt var borta. Framför mig satt pappa.
'' Jag vill inte skiljas åt som ovänner.. Och jag är ledsen att jag inte berättat något. Men du har haft det så bra och jag jobbat så mycket.. ''. 
Jag nickade.'' Det är lugnt..''. 
Han drog in mgi i sin famn då några tårar kom.
'' din mamma skjusar mig till flygplatsen om 10minuter, jag kommer verkligen sakna dig!''.
'' jag kommer sakna dig med..''. sade jag och tårkade tårarna.
Jag följde honom ner då jag såg Matt sitta i soffan och kolla på tv.
Mamma stog i hallen påklädd, med två resväskor, pappas.
'' Hejdå pappa.. Jag älskar dig!''. sade jag och kramade om honom igen.
'' Jag älskar dig med skruttan! Vi ses sen, jag ringer dig då och då!''. 
Han pussade mitt huvud.
Sedan lämnade dem huset.
Då var jag ensam med Matt.
Jag satte mig vid Matt i soffan och suckade. Han tittade  på fotboll, jaja kan väl stå  ut.
'' Hur är de?''. sade han. Jag röck på axlarna. '' Sådär..''. 
Han nickade och krmade om mig.
Sedan tittade vi på fotboll.
 Mamma skulle inte komma hem förns inatt, eftersom det var några timmar till flygplatsen.
Men för mig gjorde det inget.
Min mobil plingade till. Säkert Justin.
Men nej.. Okänt. 
'' I bet you remember me..''. 
Stog det. Nej.. Nej.. Nej!
Jag började skaka. Blickar från den kvällen flög tillbaka. Nej nej nej!
'' NEEEEEEJ!!!!'. skrek jag och började skaka hysteriskt.
'' TIFAFNY! LUGNA DIG!''. skrek Matt och kramade hårt om mig. 
Sagta började jag sluta skaka. Tårarna forsade. Hon var tillbaka. 
'' Vad är det!?''. nsätan skrek Matt av rädsla.
'' H-hon.. är-r tillba-aka-a..''. stammade ajg.
'' Va? vem är tillbaka?''. sade han oroligt.
'' Hon..''. sade jag och lutade mig chockat bakåt. 
Matt la armarna om mig och vi satt så hela kvällen.
Jag slöt mina ögon och sov nån timmme.
Matt smekte mitt huvud mjukt.
" matt..". viskade jag.
" ja?". 
" vatten..". 
Han nickade och gick ut till köket. De vart tomt. Jag vat inte säker.
Nån sekund senare kom Matt meD ett stort glas iskallt vatten.
" tacl!".  Jag drack några klumkar inna hag stälde glaset på bordet.
Matt satte sig brevid mig och tittade oroligt på mig.
" vad hände tidigare..?". frågade han nervöst.
" Hon smsade..".
" vem är hon?".
" jag vet inte.. Men hon misshandlade mig..". Jag ljög. Jag visste gått och väl vem det var.
" men! Polisen kan spåra hennes nummer?". 
" jG orkar inte mer kaps Matt. Jag är fortfarande inte frisk..". 
Han nickade.
" jag förstör.. Förlåt..". 
" smsen fick ja. Nån månad innan misshandeln.. Den ville att jag skullle lämna Justin.. Men jag älskar honom.".
Matt nickade. " okej.. Fan att det är just du..". 
Jag niclade och la mig i hans knä med mitt huvud.
Vi kollade på roliga filmer halva natten, det hjälpte mig att glömma allt.
Matt sov i naths gamla rum. Han orkade inte gå hem.
Jag drog av mina kläder och kröp ner i sängen. Jag var trött även om jag spvit ett tag.
Min mobil plingade till.  Ett sms från Justin.
" godnatt, älskar dig min ängel!" Xoxo!". 
Jag log. Han skickar alltid gulliga sms till mig på kvällarna.
 
 
 
 
Jag hade skitit i Natha födelsedag. Pappa var ju borta, så vad gjorde det om jag inte kom?
Mamma och massa andra kom? 
Men jag hade ialleflal skickat ett sms.
Det var den 1 Juli nu. Justin hade ringt då och då. Vi hade träffats nån timme iförr går.
Det kom in sms från henne varje dag. Jag var trött på att mobilen plingade och plingade.
Men inget direkt hot.
Jag var rädd. Mamma hade inte fått reda på något. Inte Justin heller.
Han får inte veta.
Jag och Matt satt i soffan hemma hos mig och kollade på the vampire diaries.
Mamma var hos Nath ett tag nu så vi var ensamma.
Jag saknade Justin, så der gjorde ont. Hans läppar, hans berörning.
Min mobil plingade till. Okänt.
" jag vet att du vill veta vem "justins mystiska tjej" är.. Och jag vet.. ". 
Jag röck till, som tur var märkte inte Jordan något.
" jag lyssnar..". 
Efter ett tag plingade det till igen. Jag hamnade i chock. Tårarna brände
" its me bitch! xoxo " stog det.
Sen var det en bild på Selena och Justin som dem tagit med antagligen hennes telefon.
Justin gjorde en grimas och Selena gömde munnen.Hur kunde han göra så här mot mig?
Okej han visste inte vem den som smsade mig var. Men ändå. 
Jag skrev ett snabbt sms till Justin. 
'' vi behöver prata..''.


DAM DAM DAAAM!

Kommer Justin erkänna att hanv arit med Selena? Kommer Tiffany berätta om misshandeln? 
Det får ni veta i nästa, dam dam dam !;)

Lessen för kort, love u!
Å stavfelen, soooorry!
Men vill få ut så många kapitell som möjligt innan jag drar.. <3

Kommentarer
Anonym

Dumma Justin som inte kan hålla sig till bara Tiff :/
Jättebra :)

Svar: vem har sagt att han gör något med den andra ?;) Kram
Maya Lindberg



2012-06-25 @ 21:42:56
isabellew

åhhhh så bra!



Blogg: http://isabellewistrand.blogg.se
2012-06-25 @ 23:29:41
Anonym

omg den där bitchen asså



2012-06-25 @ 23:40:46
Ewweh

Meer! Grymt bra



2012-06-26 @ 02:51:32

Omg!!! Meeeera nuu!!:)



2012-06-26 @ 10:17:17

snälla!! ett kapitel nu ikväll!! :D

Svar: Kommer imorgon tror jag, kaaaanske ikväll !;)Kram
Maya Lindberg



2012-06-26 @ 18:44:32




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback