Episode 4 - Im not gonna make it!

Ryan låg i sängen och höll på att göra massa saker med en basketboll.
'' Sååå.. Justin ska du gå på maskeradbalen imorgon?''.
Jag pausade spelet och tittade på honom. '' Vilket maskeradbal?''.
'' Min skola håller i den. Alla som vill i våran ålder får komma!''.
JAg nickade. '' Du borde komma!''. Jag tittade på Chaz som tog en näve popcorn.
'' Vet inte. Känner ingen där. Bara ni två?''.
'' Nej, Cailtinn kommer vara där också!''.
Jag skrattade. '' Okej! Men har ingen dejt heller?''.
'' Det är väl bara bjuda nån där ? Finns massa snygga tjejer som säkert inte har en dejt! ''
Jag nickade. '' Ska tänka över det!''.
'' Tänk fort, maskeradbalen är imorgon!''
Jag hade inte gått till skolan Onsdag, Torsdag eller idag.. Fredag. Jag hade mått dåligt, och väldens huvudvärk som inte gått över.
Idag var det maskeradbalen och jag ville verkligen inte gå. För det första hade jag ingen dejt, för det andra kommer Jordan vara där, men han känner nog inte igen mig om jag har mask?
Klockan var 12.24 och jag vaknade för nån minut sedan. Nath hade bestämt vara hemma med mig idag, för han ville inte lämna mig ensam när jag inte mådde bra. 
Jag skådade min klänning hänga på en galje på min garderobs dörr. Jag reste mig upp och drog på mig den.
Sedan allt jag skulle ha på mig ikväll. '' NATH!!!''. ropade jag och gick ut för mitt rum. Sedan gick jag mot trappan ner till nedervåningen, tv:n var på så han måste vara där nere.
'' Kan jag ha det här?''. 
Jag tittade upp och Nath stog där chockad. '' Wow.. Ja verkligen!''.
'' Men det kommer se bättre ut när jag har smink och fixat håret!''.
Han log och skrattade. '' Men det var jätte fint!''.
Jag nickade som tack och gick ner och gick runt lite för att gå in i klackarna som var väldigt höga.
'' Tiff, kan du hämta posten?''. Nathaniel skrek från köket medans hans gjorde i ordning frukosten åt oss.
Jag mm:ade lite lätt och låste upp ytterdörren och gick ut. Det kändes lite läskigt när folk kollade. 
Okej jag hade min klänning på mig, men ändå. Jag gick för gången och fram till brevlådan.
Den kalla vinterluften plåste mitt hår bakåt och jag rös till.
Snabbt tog jag posten och gick in mot huset. Det var en stengång upp till ytterdörren vilket skrämde mig, jag var rädd för att ramla. Det var glashalt. Jag stannade och bläddrade igenom posten, räkningar och reklam som vanligt.
'' Här är posten!''. Jag slängde posten på bordet och gick upp till mitt rum för att ta av mig klänningen. Nogrannt hängde jag den på galjen igen och ställde skorna nedanför.
Sedan vart det bara ett par mjukis och ett linne. Min mobil började ringa och jag tittade '' Meg <3'' stog det.
'' Heey!''. Svarade jag glatt.
'' Heey! Du kom inte idag!!''. Hon lät ledsen.
'' Jag vet förlåt.. Men jag vill inte se Jordan. Fattar inte hur han kan ta Britney till balen när han vet hur mycket jag hatar henne..''.
'' Jag vet.. HAn frågar efter dig hela tiden vart du är, hur du mår.. Tror han gillar dig!''.
'' Neej! då skulle han bjudit mig till balen.''.
'' Föresten kommer du på balen?''.
'' Japp, tror det. Men har fortfarande ingen dejt.. Du har ju Max och Bri har Cevin..''.
'' MEn jag kan fixa nån till dig?''¨
'' Nej det är lugnt, jag vill inte ha nån.. Men du jag måste ner och äta frukost nu! Men vi pratar sen!''.
'' Ja det gör vi! Puss!''
'' Puss!''.
Sedan la vi på. Jag joggade ner till köket med mobilen i handen och slog mig ner vid matbordet och började äta en rostad macka med oboy. '' Vem ska du gå med på balen?''.
'' Ingen..''. svarade jagmed en suck.
'' Varför inte? Finns nog massa killar som vill gå med dig?''.
'' Ja.. Men jag vill inte gå med dom.. Ville ha Jordan, eller ingen..''.
Han suckade och tittade ledset på mig. '' Kan vi snälla byta samtalsämne ?''. Jag tittade lite småsurt på honom och han nickade lätt.
Vi började prata om hur han och hans förra tjej gjorde slut, vilket fick honom deppig.
'' MEn Nath, vi spelar wii.. Det blir man glad över!''.
Han nickade och log. Vi gick ut till vardagsrummet och startade wii spelet, det vart mario.
'' HOPPA HOPPA HOPPAAA!!!! NEEEEEEEEEJ!!!!''. 
Han as garvade åt mig när jag fick mina utbrott på kontrollen för den inte gjorde som jag sa. Mitt temprament funkade itne till Wii, har bitit sönder en wii kontroll vilket jag fick utegångsförbud för.
'' bit inte sönder kontrollen bara!''.
Jag log.. '' Nejdå, ska försöka.. Men störda spel!''.
hårt slängde jag kontrollen i fotöljen några meter ifrån mig och Nath började asgarva.
'' Skit speeeel!!''. Jag suckade.
Nath satt fortfarande och garva vilket fick mig på dåligt humör.
Dumma bror.
°°°
Klockan var nu 16.23 och jag och familjen satt runt bordet och käkade tacos. Det var riktigt trevligt, för en gångs skull. Balen började klockan 19.00 och jag skulle börja ta och fixa mig snart.
'' Får jag gå från bordet?''. Jag la bisticken på taldriekn och log mot mamma.
'' Självklart gumman! Nath du skjusar henne till dansen? ''.
'' Ja det gör jag väl!''.
'' Tack för maten!''. Jag ställde disken på köksbänken och joggade upp til mitt rum.
Jag slog mig ner vid mitt stora sminkbord och sminkade mig nogrant och fint.
När jag vart klar med sminkingen efter 30 min ungefär, började jag borsta igenom mitt hår.
Jag plattade det ner för mina axlar lite snyggt, och satte upp luggen i ett hårspänne.
Jag böt underkläder och tog på mig klänningen och skorna. Sedan sprutade jag på lite hårspray i håret och parfym på halsen och handlederna. Mitt smycke jag fått när jag var nyfödd med ett silverhjärta med mina initsialer tog jag på mig och et par matchande örhängen. 
Jag vart helt fantsatisk. Klockan var 18.49 och jag skulle ut till limmon som Nath hyrt åt mig.
När jag kom ner för trappan stog Nath där och log mot mig.
'' Vacker som vanligt!''.
Jag stor log mot honom '' Tack!''.
Han nickade som ett ' varsegod ' och kramade sedan försitkigt om mig.
vi stog i hallen och väntade på mamma skulle komma med kameran då det plingade till.
Vem skulle komma nu? 
Jag gick fram till dörren och öppnade, där stog Britney och hennes två vänner.
Dom tittade chockat på mig upp och ner och såg sedan sura ut.
'' Åh vad vill ni?''. sade jag surt.
'' Prata med dig, kom!''.
Jag gick osäkert ut och stängde dörren om mig.
'' Jordan är min okej? Han vill inte ha dig.. Ser jag dig röra honom igen, kommer du verkligen ångra dig!!!''.
Jag log. '' Du skrämmer mig itne Britney! Ingen kan förstöra min kväll ,jag skiter fullständigt om du går med Jordan, seriöst. JAg kan få bättre gumman!''.
Hon tittade på sina två kompisar som jag inte kunde namnen på och puttade sedan mig bakåt mot blomrabbaten.
Jag föll och landade i snön, hela klänningen vart blöt och jord fastnade på min klänning där bak.
'' IDIOT!''. skrek jag argt.
Snabbt reste jag mig upp och puttade henne ner i snön.
Hon hade på sig mjukis och en jacka, hon hade planerat det här.
Jag mulade henne och hon började mula mig och riva i min klänning. Hela jag kokade över. Nath kom utspringandes och bar upp mig och höll fast mig medans Britneys kompisar höll ihenne.
'' Är ni helt dumma i huvudet eller?''. Nath var riktigt arg. 
Men jag hade ingen anning om på vem/vilka.
'' Vad?''. Britney stog arg helt tillsnöad, blöt.
'' JAg såg allting! Fyfan dra Britney innan jag polisanmäler dig!!!! Idiot!!!!'' fräste Nath.
'' haha Tiff du kommer aldrig hinna till balen! hahhahh!''.
Sedan sprang hon iväg.
Jag hukade mig ner och grät. Tårarna forsade, min kväll var förstörd.
Sååå förstörd. Idioter. Mitt smink kände jag rinna och jag ville inget annat än dö.
'' Tiff kom!''. 
Nath bar upp mig och sprang in med mig. Tårarna slutade inte rinna, min kväll var förstörd. Var bara att irnga Meg och Bri och säga att jag inte kommer.
Han satte mig i soffan och tittade ledset på mig.
'' kan jag få min iphone? jag ska ringa meg och säga att jag inte kommer!!'' snyftade jag fram.
'' Nej! Skärp dig! Jag ska ringa ett samtal, för din skull. Och du SKA på den där balen okej?''
Han var bestämd, vääääälldigt bestämd.
Sedan försvann han ut till hallen. Mamma och Pappa kom in till mig och kramade ommig.
'' Gumman Nath fixar det här okej? Han fixar det här!''.
'' Nej! Han kommer inte hinna, jag måste vara på dansen innan 19.30 för då kommer balens drottning och kung utsees, och jag får inte missa det..''.
'' NATH HON MÅSTE VARA PÅ DANSEN INNAN HALV!!''.
Pappa skrek högt och tydligt till Nath som var i hallen.
'' OKEJ !''. skrek han tillbaka.
Jag begravde mig i mammas famnoch pappa gick ut till Nath för att se vad han höll på med.
'' Shh gumman!''.
Mamma tröstade mig, hela jag var förstörd. Det fanns ingen mening att fixa sig, jag skulle ändå inte hinna.
Ytter dörren for upp och in kom Nath's ex Lanah in springandes med en stor väska och en klänning i en svart påse.
'' Tiff kom!!''.
hon drog upp mig till rummet och drog av mig min klänning.
'' Vad gör du?''. sa jag chockat.
'' Fixar dig till dansen! Jag har själv råkat ut för det här, och det ska inte hända dig!''.
Jag log och tårkade tårarna.'' Tack Lan!!!'' Jag kramade om henne och sednan började hon tvätta bort mitt smink.
När hon tagit bort mitt smink sminkade hon om mig med nytt.
Hon var stylist, tack och lov. Hon sminkade mig på ungefär 7 min, och började sedan locka mitt hår i kortskruvar.
Lanah flög runt i rummet fram och tillbaka, hit och dit. Bara för mig. Hur orkar hon ens vara här efter allt bråk hon och Nath haft?
Mina tankar for runt till balen. Jordan och Britney. Men skulle Britney hinna? 
Okej såklart hon skulle.
Lanah drog mig upp och ställlde mig mitt i rummet.
Hon var stressad, svett rann från hennes panna men hon tårkade snabbt bort det.
'' Blunda!''.
Jag nickade och blundade, hon satte på mig en välidgt bekväm kl'nning och bad mig ta på mig ett par hög klackar.
Sedan dekorerade hon mig med smycken.
'' Kom!''. Hon ledde mig en bit och stannade mig. '' Nu.. Titta!''.
JAg öppnade sagta mina ögon och hamnade i chock, jag var vacker.
Mitt hår, alltv ar perfekt.
Den vita klänningen, det såg ut som jag skulle gifta mig. Men ska man till en bal ska man vara vacker.
'' JAG ÄLSKAR DIG!'' tjöt jag och slängde mig runt hennes hals.
'' Jag älskar dig med! Så spring ner, klockan är 18 över. Du hinner!''.
'' VÄNTA!''. Hon ångrade sig och jag vände mig om.
Hon höll fram en glittrig mask och jag log som tack.
Snabbt tog jag på den.
Jag fick en tår men hon torkade bort den och jag gick snabbt ner.
'' NAAAAAAATH!''. skrek jag när jag var halvvägs i trappan.
Han sprang ut i hallen och log.
'' Du är vackrare än först! Kom vi måste skynda oss! ''
Han drog mig ut till bilen, jag han inte es ta kort med mina föreldrar.
Jag kunde inte sluta le. Han gjorde det här för min skull.
Han hade hyrt en limmo, han körde och jag satt där bak, mobbad.
Klockan var 19.26.. Vi skulle aldrig hinna.



Tror ni hon hinner ? :/

Kommentera... Vet att det kanske är dåligt.. :/

Kommentarer
maddie

love it<3



2012-02-27 @ 13:25:32
maddie

love it<3



2012-02-27 @ 13:25:48
ellen

mer mera mer mera skitbra :)



Blogg: http://ezzcape.blogg.se/
2012-02-27 @ 15:31:34
Moa

Såå bra!



2012-02-27 @ 17:01:44
Sara

Kan inte hon Britney bara slänga sig i fucking vägg!

Jätte bra



Blogg: http://jbieberstoriies.blogg.se/
2012-02-27 @ 17:11:49
Alexandra

Super bra! meeerrraaa :D



2012-02-27 @ 17:28:13
Sara

btw killen på bilden är sjukt snyyyyygg!



Blogg: http://jbieberstoriies.blogg.se/
2012-02-27 @ 20:13:51
Amina

Meeeer, du är sjukt bra <3!



2012-02-28 @ 18:40:08




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback