Episode 2 - Why don't you ask me?

'' Ja min lektion börjar om 3 min! Har du fysik?''
Min rkopp skakade, jag ville inte komma försent.
'' Japp.. ''.
Jag log. '' Bra då springer vi!!''.
Snabbt tog jag tag i hans hand och började springa genom korridroen, ner för en trappa och genom den sista korridoren fram tills dörren. Vi hann precis in innan Mr Spraks stängde igen dörren.
Det fanns en bänk kvar, med två tomma platser.
'' Antar att det blir du och jag!''.
Jordan log milt och vi sprang bak till platsen i hörnet.
Sedan började ett helvete.

Jordan hade inte frågat mig om jag vill gå på balen. HAn tänkte.. eller? Det var den näst sista lektionen och Jordan var på väg mot mig. '' Tjaba!''. Han låste upp skåpet och jag gjrode det samma.  '' Hej!''.
Han log. JAg tog mina böcker och han sina, när skulle hann fråga?
'' Ehm jordan?''.
Nu skulle jag fråga. Han har bettett sig som att vilja gå med mig? Frågat vad jag skulle ha på mig osv..
Han log stort. '' Ja?''
'' Vill du..gå på.. ehm.. balen.. med.. ehm.. mig?''. Jag var nervös, riktigt nervös.
Han drog på munnen. '' Åh.. Ehm.. Tiff.. En har redan frågat mig.. och jag tackade ja..''
Där flög den lyckliga stunden iväg.
Jag tvingade fram ett leende. '' Jaha.. Okej.. ''.
Snabbt tog jag mina böcker och sprang till Meg som stog på andra sidan korridoren med Brianna. '' Heej va-..''
Innan Meg han säga nått drog jag in båda två på tjejtoan. '' Jordan har en dejt till balen!!!''.
Dom tappade hakorna, precis som jag trodde. '' Ofta? Vem?''.
'' Ingen anning.. Han sa aldrig det. Eller han kanske skulle men jag sprang iväg.. Det vart riktigt pinsamt..'' 
Dom började skratta och jag suckade. '' Kom nu lektionen börjar!''
Dom nickade och vi gick armkrok till Engelskan.
Hela dagen hade jag undvikit Jordan, så fort han pratat med mig har jag kommit på en bortförklaring.
Det var nu sista lektionen på dagen.. Idrott.
'' Har Jordan sagt nåt?''
Jag och tjejerna stog i omklädningsrummet, såklart var vi dom sista kvar.
Snabbt vred jag på huvudet. '' Nja, typ. Jag har lixom.. undvikit honom..''
'' Tiffanyyyy...'' Dom suckade med ett leende.
'' Jag vet.. Men det bara blev så..''.
Vi drog på oss kläderna snabbt och jag satte upp håret i en toffs och gick ut.
Alla satt på bänkar och blickarna flög på oss när vi kom ut. '' Miss Jones, Lee, White.. En försening till och ni får underkänt!''. Vi var inte direkt favoriter hos idrottsläraren.
Snabbt satte vi oss ner på bänken och skämdes ihjäl. '' IDag blir det vollyboll. Jag delar in er i två lag, ett ända klagomål om lagen så får alla göra styrketräningar hela lektionen!!''. 
Han var verkligen hård, lite läskigt hård mot oss. När han delat in oss i två olika lag, röd och blå ställde vi oss upp.
Jag var med Jordan, Meg och massa andra. Typsikt Jordan. Idrottsläraren  slängde bollen till andra laget och blåste i visselpipan. '' Börja! ''. 
Joe survade snyggt över bollen till våran sida och matchen var i gång.
På läktaren satt Ryan, Chaz och Nolan. Några killar från andra klassen. 
Deras blickar var fästa på mig vilket fick mig bli okoncentrerad.
'' HÄR JAG ÄR FRI!!!!''. Både jag och Jordan skrek samtidigt och Lilly sköt bollen mot vårt håll. '' JAG HAR DEN!''. Jag slängde mig efter bollen. '' NEJ JAG HAR DEN!''. Jordan slägde sig oxå efter bollen. 
Det var det avgörande poängen. Det stog 6-6.
I en hård smäll krockade jag in i Jordan och han föll bak mot marken. Han landade på ryggen med mig över honom.
Jag tittade djupt in i Jordans bruna vackra ögon och vi båda log. Det var som att hela världen stannade för nån sekund. Man kunde verkligen drunka i hans vackra ögon.
Ett högt skratt hördes från läktaren, men jag sket i det. 
Det var bara Jordan som betydde nått nu.
Kevin räddade matchen genom att stå bakom mig och Jordan och slå till bollen i sista sekund.
Alla ljublade och skrek och kramade varandra medans jag och Jordan låg där och stirrade på varandra.
Britney tittade med mördarblicken på oss och gick sedan med bestämda steg bort. '' Vi går hem Tiff, stanna du!'' Meg och Bri gick skrattandes iväg och sedan vart vi ensamma. '' Kom!''.
Jordan reste sig upp och hjälpte mig upp och vi gick till läktaren och slog oss ner.
Det var tomt i hallen, så det ekade för varje ord man sa.
Jordan tog ett djupt andetag. '' Förlåt för det där imorse.. Men jag visste inte om du ville gå på balen med mig.. Så jag sa ja till en annan.. Och jag gillar dig verkligen, men jag vill inte bara dissa henne nu. Hon kommer starta värsta rycktet och massa andra..''. Han var ärlig, jag såg det. En tår föll ner för hans kindvilket fick mig le.
Jordan Brown grät? 
'' Jordan.. Det är lugnt.. jag förstår om du är upptagen! det är lugnt!''.
Jag la min hand på hans lår och log. Jordan tittade upp och log stort. '' Tack!''
'' Så vem tar du med på dansen?''
'' Britney ! '' .
Jag tappade hakan. Britney? Var han fullt seriös? '' aha..''.
Jag fake log. Vad skulle jag göra? Jag kände tårarna bränna inom mig.
'' JAg måste gå..!''.
JAg rusade ut till omklädningsrummet. Så fort jag kom in slängde jag upp skåpet och drog på mig kläderna. Packade väskan och rusade ut till min bil. Snabbt satte jag mig i den och körde som bara den hemmåt.
Jag kände mig sjukt taskig att bara dra, men britney. Det gjorde ont,för ont. 
Tårarna kom ,jag kunde inte hålla dom inne. Britney visste att jag har känslor för Jordan, jag slog vad om det.
Så fort jag kom hem sprang jag upp till mitt rum och slängde mig i sängen. Tårarna flödade och mobilen vibrerade.
' Jordan <3 ' stog det för 11 gången. Men jag klickade på upptaget. HAn ringde och ringde och ringde. Men jag fortsatte klicka på upptaget.
Jag orkade inte. '' Tiff? ''. Min bror stog utan för och knackade på.
'' Mm..'' fick jag fram och dörren öppnades och han kom in.
'' Har det hänt nåt? prata med mig!''.
Han slog sig ner brevid mig i sängen och la armarna om mig.
'' Jag gillade en kille. Trodde han gillade mig. Så tog han en annan till dansen. ''.
Han suckade. '' Glöm honom, du kommer hitta nån myyyyycket bättre!''.
Nath pussade min panna och drog handen fram och tillbaka över min rygg.
'' Shh jag är här.. shhh!''.
Det var skönt att vara i hans famn, jag kände mig alltid trygg. JAg lät tårarna flöda. 
Jag hade gillat Jordan sen 7:an och han märker inte mig förens nu, och då tar han Britney..
Kunde det bli värre?.
'' tror du jag kan vara hemma från skolan imorgon? jag orkar verkligen inte se honom på ettt tag..''.
Jag snyftade till och tårkade tårarna som kommit.
'' Ja, jag får mamma och pappa tro att du är sjuk. Antar att du inte vill att dom ska veta?''
Jag skrattade till. '' Nja, inte direkt. Orkar inte prata med dom osv.. ''.
Vi båda suckade.
'' Haha, men äkta dig. Men vet aldrig om han är som.. ja du vet..''.
En tår kom så fort jag tänkte på det.
'' Mm.. Men kan jag få vara själv ett tag?''
Han nickade och kramade ommig och försvann ut från mitt rum. Jordan och jag var väldigt mycket när vi var små.
Har massa bilder på oss när vi badade i lera, snöbolls krig. Allt.
Sen våran lilla söta puss i hans träkoja som han hade då. Han hade den knappast nu.
Jag tog upp mobilen och läste dom få sms jag fått av Jordan..
''Vad hände Tiff? ''
'' Säg nånting, vad har hänt?''
'' Okej.. Jag vet att det är Britney. MEn du vet hur hon blir.. Jag är så ledsen.'''
'' Tiff svara när jag ringer, är orolig snälla! Puss. ''
Med en lätt suck klickade jag in på skärmen.
'' Jag lever.. Men behöver vara ifred okej? Vi ses på fredag..''
Sen så väntade jag på svar.
'' Bra.. Förlåt för idag.. Jag ska låta dig vara ifred.. Fredag.. Balen.. Aa.. Kram <3 ''
Sedan la jag mobilen under kudden och gick in i badrummet för att tvätta bort allt mitt smink som runnit.
Ett högt skratt kom när jag såg hur jag såg ut i spegeln, en panda.
Snabbt tvättade jag bort allting och satte upp håret i en knut. Sen drog jag på mig mina mjukis och ett linne och gick ner. '' Hej gumman, det är nya avsnitt av Ghost Wisperer, vill du kolla med oss?''.
Mamma PAppa och Nathaniel satt i soffan och jag nickade lätt och slog mig ner mellan Nath och Mamma.
Några timmars tvtittande gick jag och hela familjen til lvåra sovrum och taggade ner. Jag var helt slut efter allt gråtnades ikväll. När jag kommit ner i min säng
stängde jag av tv:n och försökte somna. Men det gick inte. Jag tänkte bara på Jordan.
Om hur Britney kommer klänga och hålla på med honom på dansen.
Efter ett tag tillslut somnade jag.
Jag satt i mitt rum och skrev lite på låtar till min nya skiva '' Belive ''. Den skulle bli gryyym.
'' JUSTIN KOM NER HIT!''.
Mamma var på nedervåningen och hade pratat i telefon i snart 1 timme. Jag suckade och joggade ner för trappan och in i köket där mamma satt med ettt leende på läpparna. '' Sätt dig!''. Bad hon mig och jag satte mig mitt emot henne.
'' Ja.. Vadå?''. 
Hon log, vilket fick mig le.
'' Vi ska till Stratford imorgon!''.
Jag tappade hakan, Stratford? Till Ryan, Chaz? Ett stort leende spred sig på mina läppar.
'' Skojar du? Imorgon?''.
Hon skrattade. '' Nej, du och jag ska dit. Jag har hyrt ett hus. Och vi får stanna hur länge vi känner för det.''.
'' DET ÄR JU FANTASTISKT!!!''.
Jag slängde mig glatt runt hennes hals och kramade henne hårt.
Och hon bara skrattade och kramade tillbaka.
'' Kommer snart ska bara ringa Ryan och Chaz. ''.
Jag sprang upp till mitt rum och slängde mig efter min iphone och slog Ryans nummer.
Tack och lov svaradehan efter nån signal. '' Ryan?''.
'' JAG KOMMER TILL STRATFORD IMORGON!!!!!!!!'' ljublade jag och vilket fick honom skrika till.
JAg brast ut i skratt. '' OFTA?''. Man hörde Chaz skrika i bakrunden.
JAg hade inte träffat dom på snart 1år. Bara snackat på skype och så. '' NEJ! IMORGON!''.
Dom andades lugnt och jag gjorde desamma. '' Wow.. Får äntligen träffa dig!''.
'' Ja! Nice ju! Men ni måste lägga på. Men ringer imorgon när jag sitter på planet! Åker runt 10.00 ungefär!''.
'' Bra, vart åker du ifrån?''.
'' L.A.. !''
'' Wow.. Aa men vi ses imorgon bro!''
'' Hälsa alla från mig. Ses!''. MEd ett leende la jag på och loggade snabbt in på twitter.
* Going back to Stratford for a while.. Feels good! #misscanada *
Sedan gick jag ner och la mig i soffan och kollade på fotboll.
''iphone ringsignal''.
Jag log och tittade på skärmen '' Selena <3 ''.
'' Hej!''. 
Jag log.
'' Hej sell!''.
'' Såg att du ska tillbaka till Stratford, hur länge?''.
'' Hur länge då? ehm.. typ hur länge jag vill!''.
'' Aha.. Men vi håller kontakten va?''
'' Sötnos, ja det är klart! Vi kan snacka skype och så på kvällarna!''.
Mamma stog och tittad epå mig med ett brett leende.
'' Bra. Kommer sakna dig!''
'' Kommer sakna dig med!''.
Vi snackade ett tag och sedan la vi på.
Jag och Selena var typ vad sk aman säga, på G. Vi är inte tillsammans, för jag vet inte om jag är redo.
Visst hon är sjukt vacker och så, men jag vet inte riktigt än.
Kanske inte är redo för att förhållande, och nu när jag ska iväg.
Min mobil ringde. ' Alfredo ! ' stog det. '' Yoo Alfredo!''
'' Yoo biebs! Lust att göra nått? Tråkar sönder på hotellrummet..''.
'' Sure! Möt mig vid Hard Rock Café då?''
'' Aa jag tar med Kenny! Han måste tydligen hänga med!''
'' A men det är lugnt, drar direkt. Ses om 5!''
'' ses!''.
Jag sprang ner och mötte på mamma i hallen. Hon tittade frågandes på mig. '' Träffa Alfredo!''.
Hon nickade och jag sprang ut till bilen för att undvika papsen.
Jag startade bilen och körde mot cafét. När jag kom fram pakerrde jag och gick fram till Alfredo och KEnny som stog vid entrén.
'' Yoo!''.
JAg gjorde mitt handslag med Alfredo och sedna mitt med Kenny. '' LEggo!''. Jag log och vi gick in och tog ett bord.
Jag och Alfredo skulle tjocka oss, det var våran sista dag tillsammans. Vi beställde allt möjligt, glass, chockadshake. 
När allt stog framför oss högg vi in. '' Ey tat lugnt, jag tar en bild!'' Kenny tog upp iphonen och riktade den på mig och Alfredo. Och tog en bild. '' Instagram.. Om 3..2..1..''. 
Jag och Alfredo log och började äta igen.
Det kändes som att jag skulle bli fet när som helst.

Hur kommer det gå när Justin åker till Stratford ? ;) 

Episoderna blir ganska korta eftersom det tar mindre plats när jag skriver så här!:/
Men men :D 

Kommentera tycker jag!:*

Kommentarer
elena

super bra



2012-02-24 @ 07:17:45
Anonym

jättebra hittade bloggen nyss ,btw gör du länkbyten?



Blogg: http://mystoorie.blogg.se/
2012-02-24 @ 21:37:45
Anonym

har länkat :)



Blogg: http://mystoorie.blogg.se/
2012-02-24 @ 22:28:27




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback