Episode 79 - Exchange LA !


Jag sprang fram till honom och stödde händerna på mina knän och andades högt.
'' Vad gör du här?''. sade han och jag tittade upp. 
Jag ställde mig sedan upp och mötet hans blick ännu en gång.
'' Varför har du inte sagt något? ''. sade jag och andades högt.
'' Jag.. JAg ville inte att du skulle bli sur.. ''. 
'' Tror du inte jag blir sur när du bara tänkt att åka utan att säga något till din bästavän`?''. tjöt jag med gråten i halsen.
'' Jag ville inte att du skulle oroa dig, det är min dröm att bli soldat Tiffany!''. sade han och jag hamnade i chock.
Jag kände hur allt började snurra och jag fick lite svårare att andas.
'' Soldat?''. sade jag och kände hur allt snurrade mer och mer.

 
Jag lutade mig mot bilen och andades tungt.
'' Åh.. Du.. Du visste inte?''. sade han och drog på munnen.
Jag skakade på huvudet och drog handen över ansiktet. 
Soldat? Mådde killen bra eller?.
Han tittade på mig med en medlidande blick och drog sig hårt i håret.
Jag drog efter andan och ställde mig upp.
'' VAFAN TÄNKER DU MED?!''. skrek jag så han ryggade undan. Till och med jag gjorde det!
Jag visste inte vad som var med mig, jag har alldrig vart så här arg förut!
'' Tiff! Lugna dig!''. sade han och höjde sina händer.
'' JAG TÄNKER FAN INTE LUGNA MIG NÄR MIN BÄSTAVÄN TÄNKER GÅ MED I KRIGET!!!! ÄR DU DUM I HUVUDET ELLER? JAG VILL INTE ATT DU SKA RISKERA DITT LIV!!!''. skrek jag så högt jag kunde.
Halsen brände, men just nu sket jag i det! Jag sket i allt, ilskan hade tagit över.
'' Tiff! Ta det lugnt, okej? ''. sade han med lugnton. 
'' VARFÖR SKA DU OFFRA DITT LIV FÖR? VARFÖR? JAG VILL INTE FÅ ETT SAMTAL DÄR DEM SÄGER ATT DU HAR BLIVIT SKJUTEN OCH INTE ÖVERLEVT ZAC!''. skrek jag och tårarna började rinna ner för mina kinder.
'' JAG VILL INTE ATT DU SKA DÖ!''. skrek jag och tårarna blev bara mer och mer.
Han gick fram till mgi och drog in mig i sin famn.
'' Shh.. Tiff..''. sade han och drog handen över mitt bakhuvud.
'' Jag vill inte förlora dig..''. viskade jag mot hans bröst.
'' Du kommer inte förlora mig! Jag klarar det här! Jag vet det!''. sade han och jag grät mot hans bröst.
'' Varför Zac? Varför ska du gå med i kriget? ''. snyftade jag.
'' Min pappa var en av soldaterna när han var ung, han har uppfostrat mig som soldat, jag ångrar inget med min skådespelar karriär, men jag kände för något nytt! Då slog armén upp i mitt huvud, klarade min pappa sig, klarar jag mig! Han var stark, det är jag med! Jag har det i blodet Tiffany! Det är en av mina drömmar!''. sade han med lugnande röst.
'' Zac.. Jag kan inte tvinga dig att stanna, är det din dröm ska du få den uppfyld.. MEn snälla klara dig! Riskera inget! Snälla! JAg vill inte ha någ-...''.
''..- Det kommer inte ringa hem någon, jag lovar!''. sade han. 
JAg tittade upp och mötte hans blick, han hade tårögda ögon. Det gjorde ont att se honom så, han var min bästavän. 
'' Ska vi gå in? Jag har ett par timmar på mig att åka till lägret!''. sade han.
JAg nickade och vi gick in. Vi slog oss ner i soffan, min blick flög ner på mina händer.
Hur kunde han bara sådär åka ut till kriget? När jag äntligen var lycklig skulleh han till kriget.
Jag suckade. HAn gjorde mig förbannad, bara lämna mig sådär. Och hna hade inte tänkt säga något heller.
'' Tiff..'. sade han och jag tittade argt upp.
 
Tumblr_m975b9vbra1rcu1vho1_500_large
 
'' Mm..?''. mumlade jag småsurt. 
'' SNälla var inte sur..''. sade han och tog mina händer.
JAg mötte hans blick och vart direkt lugnare. Halsen brände, huvudet värkte och mina ögon var ömma. 
Huvudet hade värkt hela dagen, antagligen för jag druckigt för lite som vanligt!
'' JAg är inte sur..''. sade jag och han tittade menande på mig. '' Okej lite, men mest.. rädd..''. 
Han satte sig närmre mig och tog mina händer i ett hårdare grepp.
'' Var inte rädd okej?''.
Vad tänkte han med? Tror han inte jag är rädd att han ska bli skadad eller dö? 
Jag vill inte förlora honom. Verkligen inte. 
Han kunde jag prata med om saker som jag inte pratar med Emma och Shay eller för den delen Justin.
Med honom var allt annorlunda, som att jag kan säga vad som helst och jag vet att det inte kommer vidare.
ATt allt jag säger stannar hos honom, att han alltid finns här och skyddar mig oavsett vad.
Jag älskade honom, väldigt mycket, han får mig alltid le. Ingen kan vara en bättre vän än honom.
'' Du tror inte jag är rädd att du ska blis kadad eller dödas?''. sade jag och fnös lite.
'' Jo, men du behöver inte vara det! Jag kommer komma hem när du minst anar det, okej?''. 
JAg nickade med en suck. 
'' Du har ju Emma, Shay, Justin, Ryan, Brianna och alla möjliga Tiffany? Du kommer inte vara ensam...''. 
'' Men det är det att..''. sade jag och möttehans blick.
'' Vadå TiffPiff?''. 
'' Jag kan inte prata med dem, på det sättet jag pratar med dig!''. 
 
Tumblr_m852lu8w761rsn3k1o1_500_large
 
'' Vad menar du?''. sade han.
'' Att, när jag pratar med dig är allt annorlunda! För jag vet att jag kan lita på dig till 100%, och med dem. ÄR det en anning osäkert! Men med dig, är allt bra.. Jag skämms inte att vara med dig, jag är mig själv..''. sade jag och han log.
'' Naw.. Jag älskar dig!''. sade han och kramade mig.
'' JAg älskar dig med Zac!''. sade jag och kramade tillbaa. '' OCh jag kommer verkligen sakna dig.. Hur länge är du borta?''. 
'' Vet inte riktigt, kanske 2 veckor först, sen är jag hemm i 5 dagar ungefär, sen åker jag igen en längre tid!''. sade han ohc jag nickade. 
'' DEt kommer bli tomt i skolan..''. 
'' Ja vet, men du har ju Keegan EM och Shay!''. 
Jag flinade och nickade. 
'' Ja, tack och lov!''. 
Vi började prata lite innan vi gick ut till hans bil. 
'' Ska du ah skjus hem!?''. sadeh an.
Jag nickade. '' Eller.. till skolan, hehe..''.
'' Säg inte att du drog från skolan?..''. sade Zac och log snett.
Jag rodnade och tittade ner. '' Kaaanske!''.
'' Tiffany!''. skrattade han. Jag flinade och hoppade in i hans bil innan han började köra mot skolan.
När vi kom fram kom Em, Shay och Keegan ut joggandes från entrén mot vårt håll.
Vi båda klev ur bilen och mötte dem halvvägs.
'' Vi skulle berättat.. Men efter han åkt!''. sade Em andfått.
'' det är lugnt! jag förstår..''. sade jag och log.
Dem kramade mig hårt och jag mötte Keegans blick. '' Förlåt att jag var så grinig och så.. Men var orolig..''. 
Han nickade. '' De är lugnt, det skulle jag också bli!''. sade han coh blinkade med ena ögat.
Jag flinade och kramade om honom och vände blicken mot Zac.
'' Jag kommer verkligen sakna dig, lova att försöka skicka brev? atar att du inte får ha mobiler?''. skrattade jag.
Zac skrattade högt och kramade om mig. '' Jag ska skicka brev, jag lovar! Kommer sakna dig med! Och svara på dem!''. flinade han.
'' Det ska jag!''. sade jag.
Jag krmaade honom ytterligare en gång innan han puussad emig på kinden och hoppade in i bilen.
Han vinkade lätt åt oss innan han började köra. 
Jag suckade. Nu var han borta.
Emma och Say kom fram och kramade om mig båda två.
Jag fällde ett par tårar innan jag tog ett djupt andetag.
'' Så vilken lektion ahr vi?''. 
'' Hah.. Tiff.. Vi har slutat för 15minuter sen!''. flinade Shay.
Jag spärrade upp ögonen och log. '' Jasså? Oj..''. 
Dem skrattade högt innan vi gikc in mot skolan och tog våra grejer.
 
 
 '' Jag är hemma!''. skrek jag när jag kom innanfördörren. Idag ville jag bara ligga i Justins famn och gosa.
Jag fick inget svar. När jag tagit av mina kläder och slängt väskan i hallen hörde jag musik från studio rummet.
Antagligen var Justin där.
När jag smygit in såg jag han stog med ett par hörlurar och mick och sjöng.
Jag hörde inget så jag slog i gång ett par hörlurar så jag hörde vad han sjöng.
 
You're who I'm thinking of
Girl, you ain't my runner up
And no matter what your always number one

My prized possession, one and only
Adore ya, girl I want ya
The one I can't live without
That's you(that's you), that's you(that's you)
You're my special little lady
The one that makes me crazy
Of all the girls I've ever known
It's you, it's you..
 
Jag log och fällde en tår. Det var Favorit Girl, han sjöng den för mig för länge sen!
Justin tittade in i studion och mötte min blick.
Han sprack upp i ett leende och drog luggen åt sidan och log större.
 
Tumblr_m68o15kuph1rpisebo1_500_large
 
Jag skrattade högt innan jag kände ett par armar om
'' Hur är de?''. sade hn.
'' Jag älskar dig!''. sade jag och kramade honom.
'' Jag älskar dig med, mest av allt!''. sade han och kramade tillbaka.
 '' Kom!''. sade jag och drog med han ut från studion till soffan.
Jag puttade ner honom och la mig sedan i hans famn. Han la armarna om mig direkt och drog mig närmre.
'' Varje gång du vill mysa har du något på hjärtat, vad är det babe?`''.
'' Zac.. Har gått med i kriget.''. Jag kände hur han röck till. Precis som jag anade.
'' Va? Har han?''. sade han chockat.
'' Ja.. Han sitter säkert på planet dit nu...''.
'' Har han inte sagt något tidigare?''. Jag skakade på huvudet.
'' Han ville inte att jag skulle oroa mig.. typ..''.
'' Okej.. men sa du hejdå och så?''.
Jag nickade och suckade. '' Men nu vill jag mysa.. tyst..''. mumlade jag och Justin fnissade.
 
Vi låg tysta i säkert nån timme om inte mer och bara mös. Det här älskade jag.
Ligga i Justins varma famn och få lätta smekningar på ryggen.
'' Du?''. sade Justin helt plötsligt.
'' Mm?''.
'' Jag ska ut med Alfredo, Marvin och några från crewet typ om någon timme, är det okej?''.
'' Självklart! Stanna inte hemma för min skull!''.
'' Hade inte tänkt det heller!''. sade han med ett bsuigt flin.
'' Hallå!''. sade jag och slog till han löst på bröstet.
'' haha jag skojade! ''.
'' tur för dig de!''. flinade jag och pussade honom.
Jag lät han gå upp för att fixa mig, själv stannade jag i soffan. Ska be Kenny eller någon komma med ett par BEn & Jerry glassar och ett par sorliga filmer.
Typsikt mig.
'' Babe, jag drar nu! Ring om det är något?''.
Jag nickade. Han gick fram till mig och böjde sig över soffan för att ge mig en lätt kyss.
'' Vi ses sen! Gå nu!''. sade jag.
Han skrattade och gav mig en slängkyss innan han lämnade lägenheten.
Jag satte igång ' The Vow' som jag älskade. Jag föreställde mig hur det skulle vara om det var jag och Justin, jag skulle inte komma ihåg honom! Et tpar tårar rann ner för mina kinder.
Men jag tårkade snabbt bort dem, det skulle inte hända.
Det knackade på dörren. JAg suckade och släpade mina trötta ben till dörren.
När jag öppnat stog Shay och Emma med stora leenden. Min blick flög ner i deras händer där det var ett x antal kassar, massa kassar!
'' Vad gör ni?''. flinade jag.
'' Vi ska ta dig ut på en ny club som öppnar ikväll!''. flinade Shay.
'' Det är Onsdag?''. flinade jag och lutade mig mot dörren.
'' Och? Clubben sägs vara hur stor coh lyxig som helst, OCH VI HAR VIP PASS!''. sade Em och skrek det sista.
'' JAsså? Så ni hade tänkt gå bakis till skolan?''.
'' Om vi ens går till skolan?''. flinade Shay.
'' Haha jag vet inte..''.
'' Jooooo, kom nu!''. sade dem och drog in mig i sovrummet.
DEm satte mig på sängen och började hänga upp massaoutfiter på garderobs dörrarna.
SEdan ställde dem ett par skor under och tittade seadn på mig.
'' Vad?''. sade jag frågandes.
'' Men daaah, välj en outfit!''. fnissade Shay.
'' Aha..''. fnissade jag och ställde mig och upp skådade outfiterna.
Jag hm:Ade lite och tog lite saker från alla outfiterna och bildade en egen och la den på sängen.
'' Vad sägs om det här?'. flinade jag.
'' Ja ! ja ! Vekrligen!''. sade Shay och skådade outfiten.
'' Verkligen!''. upprepade Emma.
JAg flinade och drog av mina kläder och på med dem andra.
Den var nästan hel svart men sjukt snygg.
 
 
Shay och Em böt också om, kunde inte fatta att jag ska ut på en club på en skoldag.
Men nån gång kan man väl skippa skolan lite? eller?
JAg började genast sminka mig. Klockan 20.00 skulle clubben öppna, klockan var 19.25 nu!
Sminkningen vart helt okej, lite annorlunda men okej! Sedan plattade jag mitt hår noga, innan jag tog på ett par smycken.
På sängen satt Shay och Emma klara.
'' Wow, hur länge har ni varit klara?''.
Dem skrattade. '' 15 minuter kanske!''.
'' Oj förlåt!''. pep jag.
Vi tog våra små väskor och packade ner det viktigaste. Mobil, läppglans, plåmbok, nycklar osv..
Sen låste jag dörren och vi gick mot hissen.
Den här kvällen skulle bli grym, ny club, nya personer, och det bästa. Det var skoldag imorgon.
Pirre slank igenom min kropp! Jag kände på mig att den här kvällen skulle bli lyckad.
'' Vet ni vart clubben ligger?''. flinade jag.
'' Ja, vi tar en taxi!''. flinade Emma.
JAg nickade. Hissen stannade och dörrarna öppnades. Dem tog tag i mina armar och vi gick ut fårn hissen. UTanför lägenheten var det ett par paps. Men det gick ändå att komma igenom.
Vi vinkade in en taxi och hoppade snabbt in.
'' Vart ska ni?''. sade en utländsk man.
'' till Exchange LA Club!''. sade Emma stolt.
'' Jasså? Party eller?''.
Ett skratt lämnade våra munnar. '' Antar det!''.
Han skrattade han med och började sedan köra.
Det tog ungefär 5-10min innan han stannade. '' Sådär ja! ''.
'' Tack. hur mycket?''.
'' Äsch, jag bjuder!''.
'' Naw tack!''. sade Emma och vi klev ut.
Klubbdörrarna var öppna, utanför stog två stora vakter, mycket större än Justins!
Det var också en väldigt lång kö utanför, antagligen för dem som måste stå på en vänte lista.
Emma tog fram tre pass och gav oss ett varsitt innan vi började gå förbi kön.
Musiken dunkade ända ut till gatan, röster, skrik, och skratt hördes innifrån.
Det här skulle bli underbart.
Dem två killarna tittade ner på oss, även fast vi hade högklackat var den typ 2 huvuden högre än oss.
'' Pass tack!''.sade den ena.
Vi räckte fram våra pass. '' Välkommen in till Exchange LA tjejer! ''. sade han och log.
'' Tack!''. utbrsat vi och skuttade in.
Det var proppfullt med folk på dans golv, vid barer, bord! Det var hur snyggt som helst här inne.
 
'' Vad sägerni om varsin drink?''. sade jag glatt.
Dem nickade och vi började gå mot baren. Massa blickar från killar kom på oss.
Men jag ignorerade dem, jag hade min Justin!
Vi satte oss på varsin barstol och jag vinkade hit bartendern.
'' Tja vad får det lov att vara?''. flinade han. Han var rätt söt faktits.
 '' Hm.. Ta något gott, och häftigt!''. fnissade jag.
'' Ska bli!''. sade han och blinkade med ena ögat.
JAg rodnade lite och såg hur han blandade i hop tre drinkar.
'' Varsegod!''.
Jag öppnade min mun. Drinkarna var korallblå! '' Wow, tack!''. sade jag och gav han pengar för dem.
 
 
'' Var så lite Tiffany!''.
Jag tänkte precis fråga varför han visste mitt namn, men eftersom jag är tillsammans med Justin Bieber vet nog alla det.
Vi tog våra drinkar och gick ut till dansgolvet. Drinken smakade blåbär och alcohol. Riktigt god.
Jag var noga med att inte spilla ut någon medans vi rörde oss genom dansgolvet till ett ställe med ett par soffor oh bord.
Vi slog oss ner och började dricka.
'' Så vad säger ni om ett par till?''. flinade Shay.
JAg nickade hastigt. Shay var blyg i vanliga fall, men varje gång vi kliver in i nån club förendras hon.
Till en helt annan person.
Vi beställde drink efter drink, samma också. DEn hette något med Blueberry blue!
Jag var lätt påvärkad, och enligt bartendern så var det rät så mycket alkohol idem.
Och vi hade druckigt runt 4-5 stycken?
'' Kom vi dansar!''. sade jag och ställde mig upp. Jag kände hur allt började snurra och hur blodet pumpade.
'' Oh yeah!''. tjöt Emma och sträckte upp handen i luften innan jag drog med dom till dansgolvet.
Det var faktist inte så trångt som jag troddde det var. Det var både killar och tjejer över allt.
Mina tankar for mot Justin, undra vad han gjorde? Ringde jag nu skulle han döda mig.
Att festa på en onsdag är inte direkt bra, men roligt är det!
OCh det var inte lite ungdommar här heller så vi var inte driekt ensamma.
Musike blev högre, alkoholen stank från allas munnar runt om kring.
Jag och Shay började dansa lite med varandra, på vårat sett. Nära så alla killar kollade på en.
Jag vände blicken mot Emma som stog coh dansade med någon kille.
Killen mötte min blick, det var då  jag insåg att det var Keegan.
Jag gav han ett leende och han skrattade. Sedan vände han blicken mot Em igen.
Dj:n satte på '' Don't wake me up - Chris Brown ''. Jag älskade den låten, var helt såld på den.
När refrengen kom igång skrek både jag, Shay, Emma, Keegan och han kompis Leo!
''  DONT WAKE ME UP UP UP UP UP UP !''. skrek vi och alla andra i salen.
Basen pumpade, vilket fick en på sjukt bra humör.
Min blick for genom dansgolvet på allt dansande folk. Alla skrattade, sjöng, skrek och hade roligt.
Precis som vi.
Min blick for runt men stannade på en person som var välldigt bekant.
Dens ansikte vreds upp.
Då stannade allt i nån skund när jag såg vem personen ett par meter ifrån mig var.

VAD SÄGER NI?!?!?! :D
 
DET HÄR ÄR DET LÄNGSTA KAPITTLER JAG GJORT I HELA MITT LIV!!! :D
 
ÄR JÄTTE NÖJD, ÄR NI? :)
 
Men ursäkta att ni fick vänta ;) Men var det inte värt det?;)

NU SKA ALLA KOMENTERA SOM LÄSER BLOGGN OCH SÄGA VAD NI TYCKER!:D
 
Förtjänar jag inte det ;)

Kram på er!:*
 
 
 

Kommentarer
Marriz

Zac? Justin?…hahah vem är det? ;) ?
Heh, jag har suttit i typ tio min och tänkt 8D
Selena?



2012-08-29 @ 18:48:19
Anonym

mycket nöjd :D mer du är grym maya <3 :***



2012-08-29 @ 20:28:48
Zelma

Kanske Megan?



2012-08-29 @ 20:37:13
Sonja

Kanske Justin??:o sjukt bra! Förlåt att jag inte kommenterat på ett tag men när jg läst kapitlet sen när jag ska kommentera måste jag alltid göra något sen glömmer jag:/ men iaf! Grymt bra men lite mer romantik?^^



2012-08-29 @ 22:38:32
Felicia

Justin?? Det va ett jättebra kapitel! :)



Blogg: http://Nattstad.se/feliciadutra
2012-08-29 @ 22:46:13
alice

Justin?.. gud va bra din blogg är!!



2012-08-29 @ 22:57:13




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback