Episode 74 - Sleep over!

Han visste precis vad jag gillade. Vi hade varsin WIC och toaletten var dubbelt så stor som min.
Alla väggar var vita, så vilka möbler som helst passade in. Jag gick ut på balkongen. 
Det fanns en stor pool och ett par solstolar. Vi hade en hel balkong + pool för oss själva!
Och utsikten var fantastisk. Alla människor såg ut som myror här ifrån.
här skuttade jag runt i en lägenhet som kostade en förmögen het!
Det är inte alla som har det!
Och det är inte alla som har en pojkvän som är Justin Bieber!
Jag slängde mig i den stooora sängen och tog upp mobilen.
Direkt slog jag Justins nummer och ringde.

 
 
'' hej älskling!''. sade han.
'' tja babe!''. sade ajg med ett leende.
'' Sååå, vad tycker du?''. sade han.
Jag kunde se framför mig hur han bet sig i läppen.
'' nja jusitn..''. började jag.
Jag hörde hru han drog efter andan. '' Jag älskar den!!''. tjöt jag sen.
Jag hörde hur han skrattade och pustade ut. 
'' damn babe du srkämde livet ur mig!''. sade han. 
'' hehe förlåt, jag älskar den verkligen!'' .sade ajg.
'' Bra den kostade runt 5-..''. han avbröt sig själv. '' Det var ignet..''. 
Skuldkänslorna bubblade upp. Den här lägenheten var säkert jätte dyr.
 
Tumblr_m81eajssej1qg3f0qo1_500_large
 
'' Tiffany?''. sade han.
'' Justin.. Hur mycket kostade lägenheten?..''.
'' Tiff! Bryr dig inte om det! Okej? ''.
'' Justin.. Vad kostade den?''.
'' Tiffany, snälla! Det är inge fara, jag har massa pengar!''. 
JAg suckade. '' okej.. säger du det så.. ''. 
'' Men du, jag kommer hem om 3 dagar, kanske tilloch med imorgon om jag har tur''.
'' Imorgon?''. sade jag förvånat.
'' Ja, jag ahde ett par itnerjuver som jag kunde ta i LA! jag ska snacka med Scooter sen ringer jag!''.
'' Okej, puss!''.
'' Puss!''.
Jag la på och la mig ner i sängen coh skådade det stora sovrummet.
Ett leende spreds på mina läppar. 
Min blick fastnade på ett par fotton som satt på ena väggen i vardagsrummet.
Det var bilder på mig coh Justin, sen på Ryan, Chaz och brianna! min familj och Justins familj. 
Jag log och gick sedan ut till köket och tog ett äpple. 
Nu skulle jag åka hem till mig och packa ihop mina grejer, och imorgon ska jag åka hit och packa in allt!
Jag lämnade lägenheten bakom mig och tog hissen ner.
Papsen var som tur var borta. 
Jag gick ut till bilen och började köra hemåt med ett leende på läpparna.
 
När jag kom in i mitt hus satt mamma och Ted i soffan och kollade på tv.
'' Hej Mamma!''. sade jag.
'' Hej gumman!''. 
'' Jo juste, jag ska packa ihop lite grejer och sedan imorgon åka till min och Justins lägenhet!''. sade jag.
Mamma tyckte det var helt okej att jag flyttade iväg med Justin!
För antagligen kan hon och Ted få mer ensam tid!.
'' Okej gumman! Får jag se lägenheten sen?''.
'' Ehm.. Ja, men inte än..Den är hur fin som helst!''. sade jag.
'' Bra!''. sade hon.
Jag suckade och himlade med ögonen innan jag skuttade upp på övervåningen.
Jag tog två kartonger och la dem på sängen. SEdan packade jag ner lite småsaker.
Fotton, handväskor, smycken och sånt. Skorna och det fick nån hjälpa mig med!
Det skulle jag inte klara själv!
När jag var klar ställde jag dem i mitt ena hörn av rummet sedan ringde jag Shay.
'' shay här!''. sade hon med sin glada 'Shay-röst'. 
'' Tja, tiff här!''.
'' jaha heej!''. fnissade hon.
'' har du lust att komma över?''. 
'' ja gärna! kommer direkt!''. 
'' bra pusshej!''.
'' pusshej!''. fnissade hon.
Jag skrattade och la på. 
Efter några minuter öppnades dörren och in kom Shay.
'' Hej!''.sade jag glattt.
'' hej på dig!''. flinade hon och satte sig brevid mig i sängen.
'' Justin har köpt en jätte vacker lägenhet åt mig och honom..''. började jag.
'' Va??!? Ofta?!?!''. sadeh no chockat.
'' Ja.. Var och kollade på den idag..''. fnissadejag.
'' Omg! När ska du dit igen?''.
'' Imorgon, vill du hänga med?''. 
Hon nickade hastigt. '' Om jag vill!''. 
Jag skrattade och slog på tv:n. Det var nån skräckis som började om 20min som vi tänkte kollapå. 
'' Vill du sova här?''. log jag.
'' ja, men kan jag låna kläder av dig då?''. 
'' Öh nej? haha såklart ud kan!''. skojade jag.
Hon skrattade till och vi gick ner till köket.
'' Ska vi poppa popcorn?''.
Jag nickade och slängde in en påse i mickron. Jag tog 4 redbull och två glas och ställde det på en bricka. 
Sedan stlälde jag fram en skål och väntade på popcornen skulle bli klara.
När vi var klara sprang vi upp till mitt rum och bäddade ner oss i sängen. 
Filmen började precis och jag tog fram popcornen
Skräckfilmen var i slutet och jag satt med min nalle i famnen och slängde popcron i munnen.
 
Tumblr_m7k5jjrqns1qk0np5o1_500_large
 
Så fort nått kom upp skrek både jag och Shay. Därefter skrattade vi.
Shay satte sig tightare brevid mgi och kramade om min arm.
Eftertexten rullade och jag och Shay satt fastfrusna.
'' Det var..''. 
''.. läskigt..''. avslutade jag henne.
'' Mhm.. jag kommer itne kunna sova..''.
'' Inte jag heller..''. mumlade jag..
Vi stängde av tv:n och la oss ner i sängen.
Jag slöt mina ögon och försökte somna. Men mina tankar drogs till Justin, vår lägenhet, samt skräckfilmen vi nyss sett.
Jag rensademina tankar coh smsade snabbt Justin.
'' Godnatt älskling! Jag älskar dig! xx''. 
Sedan la jag mobilen och somnade.
'' TiffPiff! vakna !''. sade Shay och skakade på mig.
JAg slog upp mina ögon och mötte Shays blick.
'' Mm?''. 
'' Klockan är snart 13.! ''.
'' Oj, jaha!''. fnissade jag och satte mig trött upp. Jag log lite, jag skulle få gå tillbaka i lägenheten.
Den underabra lägenheten.
Jag gick trött upp och drog på mig ett par trasiga jeans och en snygg t-shirt. Shay fick låna ett par Jeans och ett linne!
'' Så ska vi åka förbi subway och köpa frukost?''. flinade jag.
'' åh va gott, gärna!''. sade hon och log stort.
''Bra!'.sade jag och log.
Vi tog varsin flyttlåda, och jag tog min väska där jag hade ltie kläder. 
Jag skulle sova över i lägenheten inatt, jag ville bort fårn mamma. Vi har umgåts så mycket så det börjar bli irriterande.
Väl nere var det tomt, som vanligt!
Jag suckade lite innan jag tog mina bilnycklar och gick ut med Shay hack i häl.
Vi hoppade in i bilen och jag började köra.

Väl framme vid subway sprang hon in och köpte varsin macka åt oss och jag tog upp min mobil.
Jag skrev lite med Matt påfacebook och loggade sedan in på twitter.
Följarna ökade för varje sekund.
Snabbt slänge jag ut ett litet tweet, vilket skulle skapa kaos.
 
* Heading over to my new apartment with me bestfriend Shay! :) What are you doing?:D*

Snabbt loggade jag ut för att inte läsa alla hattweet som flödade in.
Bildörren öppnades och in hoppade Shay med en påse. 
'' Tack! Jag betalar dig sen!''.
'' Nej nej! Det är lugnt Tiff!''. sade hon och höll upp händerna i luften.,
'' Tack Shay!''.log jag.
'' Vad är inte bästavänner till för?''. flinade hon.
Jag log mot henne innan jag började köra. Jag hade ett väldigt bra minne, så det var ingen biggie att hitta dit.
När jag parkerat bilen sprang Shay snabbt ut ur bilen och stog med munnen öppen med blicken riktad mot huset.
'' Skojar du?..''. sade hon.
'' Nope,högst upp bor vi!'. fnissade jag.
'' Omg.. Jag måste se det! Skynda!!''. tjöt hon och tog ett fast grepp om min hand och började jogga in mot 'receptionen'.
Väl inne tröck hon på hissen och drog mig med i den.
'' iiih, tänk att du och Justin ska flytta tillsammans, så gulligt! ''. sade Shay glatt.
'' Ja.. Men du får komma förbi ofta när din bil kommer!''. log jag.
'' Ja, den kommer nästa vecka! Då ska det köras!''. 
Jag skrattade högt innan hissen plingade till och vi gick ut.
Det var tre stora lägenheter på våningen. Men min och Justin's var störtst, tydligen!
Jag gick fram till dörren och tog fram nyckeln som jag hängt på min nyckelknippa och låste upp.
'' Redo?''. flinade jag-
'' Om jag är!''. sade Shay.
Jag skrattade lite innan jag öppnade dörren och Shay rusade in.
Hon sprang runt i alla rummen med munnen öppen och skrek tyst för varje rum hon kom i.
'' Omg Tiff! Den är ju helt perfekt, pool, hela rubbet!!''. sade hon och slängde sig om min hals.
'' Ja vet! Tänk att jag ska bo här Shay!!''. sade jag lika glatt.
'' Ja, gud!''. 
Hon följde efter mig tillsovrummet och slängde sig i den stora sängen.
'' Till och med sängen är skön!''. sade hon och började hoppa upp och ner. '' Bra att ha sex i också!''. sade hon och jag skrattade högt.
'' Tack Shay för informationen!''. skrattade jag.
'' Så lite baby!''.skrattade hon.
Jag skakade på huvudet och öppnade dörrarna till min WIC. Mina ögon spärrades upp och jag drog efter andan.
'' Tiff? Vad är det?''. sade Shay och dök upp på min sida.
'' Woow.. ''. mumlade hon.
'' Varför sa han inte att han skulle fylla garderoben med kläder, skor, smycken och handväskor? Den här WIC är ju större än min? ''. sade jag chockat.
Justin hade fyllt varenda liten detalj med kläder och accesoarer.Han var helt underbar.
 
Tumblr_m6rlme3xar1r6wct5o1_500_large
 
Allt var i märkeskläden ,tilloch med pjamaserna. 
Jag tog ett par steg in och ställde mig i mitten av rummet.Det var helt underbart.
'' Ja, han har ju smak för underlkäder iallefall!''. sade Shay och höll upp ett par knallrosa string med ett par diamanter på. 
'' Lägg av!'' .sade jag och drog åt mig dem och slängde dme tillbaka i lådan.
Vi började kolla igenom kläderna, killen hade smak. 
'' Önskar jag också hade en kändis kille..''. mumlade hon.
'' Drake?''. fnissade jag.
'' euw! Neej! ''.skrattade hon.
'' Zac?''. 
'' Han är ju inte ens känd längre?''. sade hon.
'' Va?''. sade jag chockat.
'' Har du inte hört?''. sade hon och jag skakade på huvudet. '' Han har lagt av med sin film karriär, allt! Han vill vara en normal kille igen..''. sade hon.
Va? Vad pratade hon om? Hade Zac lagt av? Va? 
'' Han har itne sagt nått till mig?''. sade jag i nästan en viskning.
'' aha.. det står överallt på internet.. Papsen har lämnat honom nu.. Ingen är intresserad över honom längre!''.
'' Men.. Men..  VI hade massa paps efter oss när vi var ute?..''.
'' dem följde efter dig Tiff! Inte Zac! Han la ner kändisgrejer för typ en och halv vecka sen? har han inte berättat?''.
Jag skakade på huvudet. Varför? Varför har han gjort det? Jag trodde han var lycklig?
'' Nej.. Men.. Nu glömmer vi honom och äter!''. 
Hon nickade och vig ick ut till köket och tog varsin macka och började käka.
 När vi ätit klart satte vi oss i soffan och slog igång den storat tv:n.
 '' ska du sova över här?''. sade Shay.
Jag nickade.'' Japp! Vill vara ifrån mamma!''. sade jag.
Hon nickade .'' Men hur kommer ajg hem?''.
'' Ta min bil, parkera den påmin uppfart och lägg nycklarna vid vänsterfram däcket!''. flinade jag.
'' Bra, men jag måste nog åka.. Klockan är snart 18 och mamma är säkert orolig!''. 
'' Okej, men vi ses väl?''.
Hon nickade glatt. '' Det gör vi! hejdå!''.
'' Hejdå!''.sade jag.
Ja hörde hur ytterdörren stängdes igen. Nu var jag ensam. Igen.
Jag kunde ta en duscch, så jag luktade gått innan Justin kom hem!
MEd et litet leende satte jag på MTV, som tur var var det musik på.
Jag skruvade upp volymen och gick till dörren för att kolla så den var låst.
När jag var klar gick jag in i min WIC och tog ett par mjukis och en t-shirt från Justins WIC och gick in på toan.
Jag sket i att låsa, det var ändå bara jag här.
JAg drog av mig kläderna och la dem i en av tvättkorgarna och klev sedan in i duschen.
Det varma vattnet rann ner för min kropp, mitt hår var genomblött. Jag ville inte gå ut här ifrån.
Det vart en svag dimyta över glasdörrarna. Jag log lite och skrev sedan '' i love you, xx your Tiffany!''.
Jag tog lite duschkräm och smörjde den över min kropp.
Jag böjde mig framåt för att smörja in mina ben, för att sedan raka dem.
När jag ställde mig upp igen tog jag duschstrålen och slog igång vattnet.
Jag skulle precis skölja av min kropp då jag kände två armar om min midja.
Ett tyst skrik lämnade mina läppar och duschhandtaget föll mot kakelgolvet.

 
Oboy.. Vem är det?:o
 
Zac?:o
 
Jag vill bara tacka för alla era kommentarer, det betydde verkligen de ni sa!
Att ni skulle stanna då jag lägger ut nästa novell också.. Började allvarligt nästan gråta!:')
Ni får mig seriöst le! :') 
Grät en skvätt för folk sa att dem inte skulle stanna efter den här, sen skrev jag det där, och era kommentarer gjorde min dag!:')
Tack, verkligen!

Hoppas ni ger andra novellen en chans, som sagt. Jag lägger ut 5 episoder + Prolog och så lägger jag ut ett inlägg där ni får skriva EXAKT vad ni tycker!:)
Men som sagt den här novellen är inte slut än!;) 
 
Som ni vet börjar skolan nu.. Min imorgon.. Jag börjar 8:an och får betyg för första gången..
Vilket gör mig nervös, uppdateringen kanske inte blir det bästa..
Men jag ska försöka!:) 
 
you know, love you!
 

Kommentarer
Timeforever- Justin Bieber novell

ASSÅÅÅ ÅH DIN NOVELL JAG ÄLSKAR DEN, helt klart en av dom bästa novellerna jag läser, du får ALDRIG då menar jag ALDRIG sluta skriva, jag kommer följa denna blogg så länge du kommer fortsätta som jag hoppas blir FÖRALLTID, massor av kramar!!!



Blogg: http://timeforever.blogg.se
2012-08-15 @ 23:09:33
JB

De är justiiiin!! :D



Blogg: http://justinbstoryys.blogg.se
2012-08-15 @ 23:25:25
Ilham sabah <3

Mer mer mer!!!!



2012-08-16 @ 00:02:26
Ida

jag börjar på tisdag och får oxå betyg och jag börjar i 6:an, det känns sådär :/ men as bra mer mer!!!!



2012-08-16 @ 09:06:58
Hanna

Hej, jag började läsa din blogg igår och i början tyckte jag att det var lite overkligt. Men när jag väl fortsatte läsa och kom till de sista kapitlen kunde jag inte sluta läsa! Du är otroligt duktig på att skriva. Jag tycker att du ska fortsätta skriva för jag kommer att läsa din blogg! Jätte spännande! När kommer näsa kapitel, vill läsa det nu! :D<3



2012-08-16 @ 16:39:49
Myybieberstoory

SV; Hej :) Jag gör mina bilder på Ipiccy.com, Picasa och ibland Photoshop Elements 10! ;) <3



Blogg: http://www.myybieberstoory.blogg.se
2012-08-16 @ 20:17:23
Felicia

Meeeeer!!! Skriiv den äger jag kommer stanna kvar heeeeellllllllaaaa tiden!!!!!



2012-08-17 @ 10:54:05
Saga Forsberg

Kolla din mail, din design är klar :)



Blogg: http://www.bieberlaugh.blogg.se
2012-08-17 @ 22:02:03
Zelma

Du är bäst!



2012-08-18 @ 14:56:43




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback