Episode 26 - Don't.. Okey?

Hon var mållös. Sedan sprack hon upp i ett leende. Jag hade börjat berätta om Jordan men det glömde hon så fort jag nämde Justins beteende.
'' SÅ GULLIGT!''. tjöt hon och kramademig.
'' Shh! Selena vet inget, bara jag Justin, Zac som tydligen sett och hört allt och du! och du får itne säga?''.
Hon skakade på huvudet.
'' Svär på min mammas död!'. sade hon och jag log.
'' bra, nu går vi ner! Dom sätter nog på en annan film snart!''. sade jag och hon log.
vi gick ner och möttes av allas blickar.
Jag satte mig ner på min plats och Bri satt i hörnet brevid Zac.
När den andra filmen börjat kände jag Justins hand igen.
'' Okej.. Justin sluta nu okej? ''. viskade jag.
Men han började skratta igen.

Kvällen rullade på, vi hade nu sett 3 skräckisar och 1 komedi. 
2 filmer kvar. Klockan var ungefär 01.12 och alla var hypra.
Jag hade småskällt på Justin för det han gjort med handen och då hade han slutat.
Tack och lov. Men igentligen ville ja inte att han skule sluta, men det var bäst så.
Han ville säkert att vi skulle hålla oss till bästavän relationen.
Vi satt i soffan och glodde på vanlig tv. Alla snackade i mun påvarandra utom jag.
Jag satt tyst och skådade ringen jag fått av Justin.
En löftes ring.
På nått sätt ville jag ta av mig den, men jag kunde inte.
'' Tiff! Kom!''. sade Zac sexigt och höll fram sin hand.
Jag tog glatt tag i den och han la armen om min midja för att sedan leda mig ut till altanen.
'' Vad är de?''. sade jag.
''Har du sett hur mycket Justin glor på dig?''. sade han och jag sken upp.
'' Seriöst?''. skrattade jag.
'' Japp! Han skådar alla dina små rörelser och ler varje gång!''.
'' naw.. Men.. vi är bara vänner.. bästavänner.. och han har Selena..''. mumlade jag.
'' Men skärp dig! Ser du inte hur han håller på ? Handen? Sina små ord? sitt beteende? blickarna?''. sade Zac.
Jag började tänka och han hade rätt.
'' men.. han sa att han bara ville vara bästavänner..?''.
'' när sa han de?''. log Zac.
Justin hade aldrig sagt det. Han hade inte sagt ett skit om att han ville bara vara bästavänner. Men eftersom han gav mig ringne kanske?
'' men.. han gav mig ju en löftes ring?''. sade jag och höll upp handen.
'' och det är inte så att du kan ta av dig den ?''. .log Zac.
'' jo..''. mumlade jag.
'' Sa ju det! Jag vet att du har känslor för honom och jag vet att ni båda försöker göra varandra avundsjuka!''. log Zac och jag nickade.
'' mm.. men vi går in dom väntar nog!''. sade jag.
Han la sin arm om min midja sen gick vi in. 
När vi kom fram till vardagsrummet såg jag Justin och Selena sitta och kyssas i soffan.
Jag mötte Briannas blick och hon röck osäkert på axlarna.
Att se dom kyssas gjorde ont. Jätte ont. Jag ville vara tjejen som kysste honom, det skulle vara jag.
Jag tittade upp på Zac som var nästan ett huvud längre än mig och han bet sig i läppen.
Tårarna kom och jag vände om och sprang in på toan och låste om mig.
Jag slog mig ner på toalett locket och la ansiktet i händerna. 
Tårarna kom, det sista jag ville se var dem kyssas. 
'' Babe! Öppna!''. sade Zac och knackade på dörren.
'' Nej!!''. sade jag besämt.
Jag hörde att han gick iväg men kmo strax efter tilbaka.
Han fipplade med låset och fick sedan upp det och öppnade dörren.
Jag såg att ahn hade ett par nycklar i handen, tydligen fick han upp låset med dem.
Zac stängde dörren och låste sedan.
'' Tiffany..''. började han och kom fram till mig och hukade sig framför mig.
'' Mm?''. mumlade jag och mötte hans blick.
'' Gråt inte..  Om det får dig må bättre kan vi också kyssas och hålla på?''. log han.
Jag tårkade tårarna snabbt och log.
'' Om du vill?''. sade jag och han nickar.
'' jag är singel så det skadar inte lixsom?''. sade han och vi skrattade lite.
Jag gav han en kram och lånade lite fondation av Pattie så man inte skulle se att jag gråtit.
När vi kom ut i soffan satt Justin och Selena och as garva, Brianna höll på med sin mobil och Vanessa skrattade med 'paret'.
Zac och jag slog oss ner i soffan och han la armen om mig.
Vi bad Vanessa sätta igång en skräckis till. 
'' Bri sätt dig här!''. sade jag och klappade mellan mig och Justin.
Hon log och satte sig där. Jag hon och Zac delade nu täcke, vilket var skönare.
Jag var inte bekväm med Justin när han nu kysst Selena för kanske första gången den här veckan?
Filmen började och Justin gick ut till köket för att fylla skålarna med chips för typ 3-4 gången.
'' kyss mig!''. viskade jag nära Zac's öra.
Han skrattade till och smekte min kind och jag satte mig upp för att försöka kyssa honom.
Jag stannade när våra näsor nuddades.
'' kyss mig då!''. viskade jag och han skrattade.
Han tröck försiktigt våra läppar emot varandra. Dom masserade varandra och jag satte mig atuomatiskt i hans knä med båda benen på varsin sida om honom.
Jag la armarna om hans nacke medans vi kysstes. Ärligt gillade jag hans kyss, men Justins mer.
Våra tungor masserade varaandra och jag såg i ögonvrån hur Justin satte sig nervös i soffan.
'' Okej sluta ät upp varandra!''. mumlade han.
JAg skrattade och tittade på honom.
'' Bara för du är avundsjuk!''. skrattade jag.
'' Är jag inte alls!''. sade han och försökte dölja att han var de.
'' sluta klaga då!''. sade jag och kysste Zac igen.
När filmen började satte jag mig ner igen och Brianna log mot mig.
'' Jag vet vilket knep du kör!''. viskade Brianna.
'' sshh!'.. sade jag och hon skrattade.
Justin tittade på mig om och om igen, han var orolig för han skakade på sitt ena ben och bet sig i läppen.
'' Kan nån hämta fler redbulls i källaren?''. sade Vanessa.
'' håller med1''. sade Selena.
'' okej jag gör det, fastnade itne för filmen ändå så!''. sade jag och reste mig upp.
Jag gick ut till hallen och tog på mig ett par tofflor och gick mot dörren till källaren.
När jag tänt lampan gick jag ner för trappan och letade. Lampan var svag och hjälpte knappt nånting.
Jag gick runt där nere och hittad einte kylen som drickorna låg i.
Ett par armar slingrade sig runt min midja och vände mig snabbt och tröck mig mot väggen.
Jag röck till men han inte reagera förns jag var mot väggen.
Jag mötte hans blick, det var Jusitn.
'' Hey!''. sade han busigt.
'' Tja!''. sade jag lite små surt.
'' Varför så sur?''. sade han.
'' Därför jag vill!''. mumlade jag och böjde ner mitt huvud.
Men strax efter satte Justin pekfingret och höjde upp de.
'' Är det bara för jag och Sell hånglade?''.sade han och log snett.
'' Kanske!''.
'' Oj! Lite avis? Du har Zac ju? Ni ser ju ut att vara så käääära!''. sade han överdrivet.
Jag började skratta, han ahde inte anat att jag hade Zac som avundsjukskille.
Han tittade konstigt på mig men jag fortsatte skratta.
'' Och varför skrattar du?''. sade han och log stort.
'' Du har itne märkt va?''. log jag.
'' Nej vadå?''. sade han nyfiket.
'' Nej inget Justin! inget!''.
Han tittade med ett höjt ögonbryn och log.
'' Det är inget okej?''. skrattade jag och gled ner för väggen för att försöka ta mig ur från hans grepp.
Men tyvärr hamnade jag till ett sämre ställe, vid hans midja.
'' Oj oj har går du fortfram!''. srkattade Justin och jag började rodna.
Jag klev ut sidan och gick bort mot kylen som visade sig vara rakt framför mina ögon.
När jag tagit en platta med redbulls så såg jag Justin stå kvar mot väggen och skåda mina rörelser.
'' Du är patetisk vet du de?''. skrattade jag.
'' Desamma barbie!''.
'' Ful är du också!''. skrattade jag. Hoppas att han visste att jag var oseriös.
'' Du med, så ful att jag snart spyr! ''. sade Justin och gick närmre mig.
'' Du har en sån fulklädstil det ser ut som dju är hemlös!''.
vi båda skrattade efter varjes meningar, vi var så oseriösa.
'' ska du säga, ser ut som en fattiglapp!''. sade Justin som nu var framme vid mig och smekte min kind.
'' Du har så fula ögon, så fult leende och hår..''. viskade jag.
'' Desamma Barbie! Tror jag kommer spy snart!''. skrattade Justin och närmade sig mig.
'' Och du får sluta hålla på och flörta med mig, jag har Zac och du Selena!''. sade jag och han klev ett stig farm och la armen om min rygg och tryckte mig närmre.
'' Tvinga mig!''. sade han och jag höll på att smälta.
Han visste verkligen hur man fick en tjej på fall.
'' Justin sluta okej? Selena är en underbar person och jag vill inte att hon ska hata mig, eller dig! Och Zac han är helt underbar! ''.
'' Det är du med!''.
'' Men sluta!! Seriöst! Du får inte bara gå fram och få mig vilja kyssa dig hela jävla tiden! Så patetiskt sluta Justin seriöst! Kommer inte kunna hålla mgi!''. sade jag seriöst, men jag kunde inte låta bli att småle.
Justin lutade våra pannor mot varandra och jag stirrade på hans blöta ljusrosa läppar.
'' Kyss mig då!''. viskade han.
''Nej sluta! Justin !!!'' tjöt jag och backade bak men Justin följde efter.
'' Tvinga mig då Barbie!''.
'' SLUTA!!''. skrek jag och började springa, men jag kunde faktist inte hålla mig för skratt.
Justin började jaga mig nere i källaren tills jag gömde mig under trappan och han hittade mig inte.
'' Tiffany vart är du?''. sade han med oro i rösten.
Jag fnissade lite när jag såg Justin gå oroligt runt i källaren.
Han försvann jag såg inte vart han togvägen, det skrämde mig.
Jag reste mig upp och gick fram.
'' Justin?''. sade jag och tittade runt i det nästan mörka rummet.
'' Bööh!''. skrek Justin och kom bakifrån och kramade mig.
Jag skrek allt vad jag hade och vände mig om för att slå till Jusitn i magen, men inte så hårt!
Han skrattade ihjäl sig. Vi tog redbullarna och gick upp.
'' Vad har ni gjort?''. skrattade brianna.
'' Justin skrämde skiten ur mig..''. mumlade jag surt.
Justin började skratta ännu mer nu, men hans skratt var så underbart... Det fick mig bli på bra humör.
Jag satte mig ner i soffan mellan Zac och Brianna och fortsatte kolla på filmen.
Klockan närmade sig 3 och alla var fortfarande pigga efter all redbull. 
'' ska vi bestämma vem som sover med vem?''. sade Zac.
'' JAG OCH VANESSA!''. skrek Selena rkat ut så alla började skratta.
Jag trodde hon ville sova med Justin? Jag log lite för mig själv och dom tog soffan eftersom den var så stor.
'' Jag vill ta den största madrassen med två andra! ''. sade jag och log.
'' Och jag ville helst inte sova med killar!'' .sade brianna och log mot mig.
Jag fattade vad hon höll på med.
'' Okej då sover Jag, Zac och tiffany på dubbel madrassen på golvet! Och du brianna på den andra madrassen!''. Brianna nickade ochställde sin väska på sin säng.
'' Så får jag stå ut med er två... igen..''. sade jag och suckade oseriöst.
Zac och Justin skrattade lite innan vi flyttadesoffbordet till sidan av för att lägga den störstadte masdrassen på.
Som tur var hade alla i rummet varsitt täcke så slapp jag dela med nån.
Jag la mig ner på madrassen i mtiten och tog mina två kuddar och täcke och la mig under dom.
'' Jag ska bara hämta min mobil!''. sade Justin och klev upp ur soffan coh skulle gå rakt över madrassen, antagligen såg han itne mig.
Så han föll rakt ner på madrassen och gav i från sig ett skrik.
Jag började as garva som alla andra och satte mig upp.
'' Vafna du klunde sagt att du la dig ner!''. sade han och kunde inte hålla sig för skratt.
'' Nej!''. sade jag skrattnades och han gick ut till köket för att hämta sin mobil
När han kom tillbaka så gick han över mig nogrant så han inte skulle ramla.
Selena och Vanessa la sig ner i soffan med kuddarna och täckerna. Sedan la Justin ochZac sig ner och Brianna vid våra huvud.
'' Hallå.. Kan vi inte köra sanning och konka?''. sade Zac och jag röck till.
'' Ja!'. utbrast alla.
Jag tittade på Zac med '' jag-kommer-döda-dig '' blicken och han skrattade och pussade min panna. 
Vi flyttad eut mdarassen coh soffan ifrån varandra och slog oss ner i en ring.
Brianna sprang och hämtade en tom flaska från en papperspåse i köket.
'' Okej ,jag börjar! Och vänta lite.. Man MÅSTE göra det som sägs, inte tveka eller springa iväg eller göra nått fusk!''. sade Brianna och tittade busigt på mig.
'' Måste man vara med?''. mumlade jag.
'' Jaa!! Kom igen nu!''. sade Justin och puttade till mig med axeln mot min axel.
'' Men.. ''. mumlade jag.
'' KOM IGEN NU TIFFANY!!''. tjöt alla i kör och jag log.
'' Okej då.. Men det är bara två killar ju?''. sade jag.
'' Kan ringa Chaz och Ryan om du vill?''. sade Jsutin.
'' Mm!''. sade jag och kände mig lättad.
Han slog upp mobilen och satte på högtalarna.
'' Hallå?''. sade Ryan, han lät inte trött.
'' Yo Ry Justin, Tiffany, Selena, Vanessa, Brianna och Zac här!''. sade han och vi började garva.
'' Ey Chaz Jusitn är i telefon!''. sade Ryan och Chaz kom springandes.
'' Ey vill ni komma över vi har typ 'sleepover' !''. skrattade Jusitn.
'' Visst, vi lana men det suger som vanligt! Behöver vi ta med nått?''.
'' Nope! kom nu direkt!''.
'' Okey seyah!'
'' Yeah!''. han la på.
Jag och Zac tog två till madrasser från övervåningen och bar ner dom och ställde dom på golvet brevid Briannas.
Vi tog fram grejer till dom också och började prata.
Dörren flög upp och in kom Ryan och Chaz springandes.
Välldigt glada.
'' TJA!''. skrek Ryan och alla skrattade.
Dom slängde av sig kläderna och kom fram till oss.
'' Ska vi sova där?''. log dom.
'' Ja, det är tänkt så!''. sade Selena och dom skrattade.
'' ZAC HEY!'. skrek dom och gjorde ett handslag med Zac.
'' känner ni varandra?''. sade jag småchockat.
'' Aa, träffat han på galor vi hängt med Justin på och så!''. log Chaz.
'' Jaha! ''. log jag.
Zac la armen om mig och jag log.
Ryan och Chaz tittade på varandra sedan mig och Zac.
Dom log stort och slog sig ner i ringen.
'' Okey, vi ska köra sanning och konka!''. log Vanessa glatt.
'' Okey! visst!''. log dom och Brianna tog flaskan och placerade den i mitten av ringen.
'' Man får itne hoppa av eller fuska eller vägra sakerna! Man MÅSTE göra dom!''. sade Brianna.
Alla mm:ade och hon snurrade flaskan.
Den snurrade och snurrade, och jag hoppades på att den inte skulle komma på mig.
Den snurrade sagtare och sagtare!
''Nej nej nej!!'' tänkte jag.
Den stannade.. På mig..


Vad ska Tiffany ta? Sanning eller konka?;) 

Vad kommer då Brianna säga?;)

Kommentera :* <3

Kommentarer
Amina

OMB! Snälla mer idag, jag ber dig snälla! Du är ju hur som helst bra på att skriva noveller! Snälla mer ikväll =)<3



2012-04-20 @ 11:15:14
Anonym

HON KOMMER TA KONKA!!! O BRIANNA KMR SÄGA KYSS JUUUUUUUSTEEEEN!!! OMB!!



2012-04-20 @ 11:18:48
LOVISA

ÅÅÅÅÅHHH GAL1 BRA!!!!



Blogg: http://timeforever.blogg.se/
2012-04-20 @ 15:59:51
Madicken

OMG<3 jääätte bra:D



2012-04-20 @ 18:37:01
Julia

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!



2012-04-20 @ 20:09:23
Sandra

Det är helg nu..kan vi inte bara SNÄLLLAAAAA få ETT kapitel idag? Ett till alltså? !!! NUUU!! :D:D:D



Blogg: http://justinsmexybieber.blogg.se/
2012-04-20 @ 22:24:48
Anonym

jag har börjat med en ny novell kika gärna in och säg vad du tycker om den:)



Blogg: http://mystoorie.blogg.se/
2012-04-21 @ 18:14:30




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback