Episode 20 - How Could You?

JAG KOMMER HA BILDER PÅ ASHLEY BENSON NU! SÅ NI VET!
HON ÄR TIFFANY NU! :D


Vi redigerade bilderna och mamma postade upp dom på internet.
'' Ska vi ta och röra på oss hemmåt?''.
jag och Brianna nickade och städade upp efter oss och lämnade sedan byggnaden och gick mpot bilen.
vi hoppade in och knäppte på oss bältena.
Mamma vred om nyckeln och bilen stratade.
Sedan backade hon ut från parkeringen och körde ut på gatan.
När vi äntligen kom hem körde mamma upp på uppfarten och jag kunde itne låta bli att slänga en blick mot Justins hus.
Mamma gick in och Brianna stirrade chockat på Justins hus med mig.
Justin kramade om den brunhåriga tjejen jag sett där tidigare och närmade sedan hennes läppar.
Det var tomt utan Tiff. Hon trodde mig inte, och jag talade sanning. Jag visste nu vilken idiot Jordan är.
Ryan och Chaz tror mig, och är på min sida. Jag ska sätta dig den jäveln, ingne får såra Tiffany.
Hon är inte värd det.
Cailtinn skulle komma hit och pigga upp mig. 
Hon skulle komma om 5 min.
Jag la mig trött i soffan och stirrade tomt rakt fram i tommaintet och väntade.
'' Justin?!?''. skrek Cailtinn och klev rakt in.
'' Här inne!!''. skrek jag och man hörde hur hon sparkade av sig sina skor och kom in.
Hon log när hon såg mig och jag ställde mig upp för att sen omfamna henne.
'' Hur är det?''. sade hon och smekte min kind och tittade mig i ögonen.
Jag ryckte på axlarna och vi slog oss ner i soffan.
'' Berätta..''. sade hon och jag nickade.
Jag berättade vad jag sett, och hur tiffany reagerade. Jag berättade alltså allting. Precis allt.
Med Cailtinn kunde jag prata ut, hon och Tiffany kunde jag prata ut med.
'' Oj.. så hon hatar dig?''.
Jag nickade.
'' Oj.. ska jag prata med henne?''.
Jag skakade på huvudet.
'' kommer inte hjälpa.. jag ska sätta dit den jäveln.. ingen sårar min bästavän!''. fräste jag.
'' Justin gör inget du kommer ongra okej?''.
'' Jag gör allt för TIffany..''. mumlade jag..
'' Okej nu glömmer vi det, här jag köpte varsin Chai latte och munk!''. sade hon och tog upp det och la det på bordet.
Jag gav henne ett leende och slog sedan på tv:n.
Vi drack vår Chai latte och åt våra munkar, och kollade på AFV och skrattade ihjäl.
Cailtinn kunde alltid få mig på bra humör, det har hon alltid.
Precis som Tiffany.
Det gick barav inte att sluta stänga av tankarna på henne. Hon betydde för mycket för mig.
Timmarna gck och det var dags för Cait att gå hem.
Jag dig på mig skorna ich följde henne till hennes bil.
" hejdå Justin! Sköt om dig!".
Hon omfamnade mig hårt.
" hejdå cait, jadå! ".
Hon låssade på kramen och närmade sig mina läppar.
" cait.. Jag kan inte!". Viskade jag när våra näsor var mot varandra.
" snälla..". Viskade hon tillbaka.
" jag är inte redo en.. Jag är ledsen!".
" det är lugnt, jag förstår! Vi ses!".
Hon gav mig ett leende och hoppade sedan in i sin bil. Sedan lämnade hon min tomt och försvan.



(lessen över mina fram spolningar!)
1 MAJ:


Det var nu den 1 maj, Tiffanys födelsedag.
Jag och Tiff bråkar fortfarande. Hade försökt pratat med henne i skolan men hon lyssnar inte.
Ingen av hennes vänner heller.
Vi började bråka den sista första April, så vi har bråkat i 1 månad.
Det var tomt utan henne. Ryan, Chaz eller Cai fyller inte tomrummet.
Mina känslor blev några snett starkare nu när vi bråkade, för jag kämpar att få henne tillbska.
Den 11 har vi skolavslutning här i Stratford!
(vi säger det)
Eftersom vi får varmt fortare !
Jag hade köpt presenter till henne, ska verkligen inte missa hennes födelse dag.
Skiter i vad hon säger.
Jag vaknade ut ur mitt drömmande av att mamma viftade framför näsan på mig.
" Justin är upp din frukost, om du ska hinna till skolan måste du åka snart!".
Jag log och niclkade.
" jag åker nu! Sköt dig!".
" det vet du att jaggör!".
Hon log och pussade på min hjässa och tog bilnycklarna och gick ut till bilen.
Jag skådade bilen somkörde ut från parkeringen och bort.
Snabbbt åt jag upp frukosten och sprang till toan och borstade tänderna.
Sen fixade jag till håret och sprutade på min parfym.
Med ett litet leende gick jag ut till hallen och drog på mig mina skor och tog på mig min skinjacka.
Mina bilnycklar,plåmbol och mobil la jag ner i fickan och gick ut till min bil.
Jag hoppade in, knäppte på mig bältet och startade bilen och körde mot skolan.
När jag andlende fick jag allas blickar på mig, men inga dåliga blickar.
Jag parkerade och klev ur. Ryan och Chaz kom fram springandes till mig och vi gjorde våra handslag.
" tjena broos!". Sade jag och skrattade.
" vi börjar snart, kom nu biebs!". Sade Chaz och drg med mig in.
Vi gick förbi Tffanys skåp, där stog hon med Jordan, Bri och Meg och skrattade.
Men slutade tvärt när dom såg mig.
Tiffany mötte min blick och kg log lite smått, kunde inte motstå, hon var så söt.
Jag skrattade lite och gick fram till mitt skåp och tog mina böcker och gick till lektionen.
Lektionerna rullade på. Tiffanys vänner hade sjungit för henne på lunchen. Hon hade fått presenter av alla möjliga och hade alltid ett leende på läpparna tills hon såg mig.
Men det gjorde mig inget, jag skulle dra hem till henne ikväll och gratta henne, de kunde hon inte undgå.
Skolan har nu slutat och jag och Tiffan hade missat ett prv när vi 'skolkade' den fredagen förut.
Så nu var vi tvungen att göra de.
Det var ett historia prov, och kag hade pluggat till det. Betyg var viktiga och vi gick ut skolan i år också.
Äntligne hade jag sluppit hemskola, de var sö tråkigt. Skolan hade inte så många beliebers, eller nja. Dom har nog lugnat sig.
Tiffany reste sig upp och lämnade fram provet.
" hejdå Tiffany! Ha en bra födelsedag!". sade Miss Turner.
" tack de ska jag!". sade hon och lämnade klassrummet.
När dörren stängt reste jag mig upp och lämnade fram provet.
Jag hade suttit klar i 10min, väntade på att Tiffany skulle bli klar.
" ha en trevlig dag Miss Turner!" sade jag glatt.
" tack desamma Justin!".
Jag log och lämnade klassrummet. När jag kom fram en vit såg jag Tiffany stå och gömmansif bakom ett skåp.
Jag tänkte precis ropa på henne då jag hörde röster. Från två personer.
Nyfiket gömde jag mig en bit bakom Tiffany och lyssnade.
Mitt hjärta stannade, de bar Jordan och Megan.
Såklart tjuvlkiksde jag lite, precis som Tiffany!
" jag skiter i henne! Jag vill ha dig!!". Sade Jordan och tröck Megan försiktigt mot skåpet och la pannorna emot varandra.
" jag vill ha dig Jordan.. Men du måste dumpa henne!". Sade Megan.
" jag driver med henne, det ver du och du och Drake ska ge mig pengarna! Hon är en lättöurad idiot!". numlade Jordan.
" hih vart är hon föresten?".
" hemma tror jag! Tror jag såg henne lämna skolan! Men glöm henne! Jag har aldrig älskat henne, om du tror de trorndu fel! Hon betyder INGET för mig INGET! Jag älskar dig Megan! Sen första gången jag såg dig!..".
Megan rodnade och log stort.
" jag älskar dig med! Om du driver med subban i 1 mån till får du 1,000 kr till!".
" oh yeah! Jag ska ta dig och mig  till Hawaii och fixa en svit så vi kan göra det vi brukar! Baby du och jag!". Sade Jordan och kysste henne.
Jag tittade äcklat på dom och spg sedan Tiffany som stog lutad mot skåpet i tårar.
Det gjorde ont, jätte ont att se henne sådär ledsen! Jag ville bara krama om henne!
Hon klev argt fram och Jordan och Megan tittade chockat upp.
" JÄVLA IDIOT!!!". skrek hon så det ekade och gick argt fram.
" Tiff.. De..".
".. HÅLL KÄFTEN!!". avbröt Tiffany jordan. " fyfan! Fyfan säger jag! Jag trodde dina känslor var äkta! Fyfan Jordan! Jag trodde de menade nånting, alla ord och meningar betyder inget nu! Tack så jävla mycket!". Fräste hon.
" Du skriker inte på min kille så där!!". Försvarade Megan hokom.
" och du megan.. Jag trodde fan du hade nått vett i dig! Men tydligen inte! Du är en jävla f**ta som bara kan dra åt evete!!! Och jävligt schysst att förstöra min födelsedag!! Här Jordan! Du kan ta ditt halsband som du gav mig ocj ge det till subban där!!" sade Tiff och slängde ett halsband på Jordan.
" Seriöst du borde fan lyssnst på alla andra! De var fan värt att såra dig för 1000 spen! Idiot!!". Sade Jordan.
" Jag förlorade en underbar vän tack vare er! Som alltid fanns för mig, som Alltid fick mig
Le! Dra åt helvete! Megan pratar du någonsin med mig mer slår jag ihjäl dig! Brianna är på min sida så du förlorade två vänner! Kul va?".
Tiffany grät, det hörde man. Det var nästan så jag började gråta!
" tiff.. Jag.. Jag..".började Megan.
Megan hade ångrat sig nu när hon förlorat Brianna också, men rätt åt henne!
'' Tiffany.. det var inte-..''.
''..- Jag kommer aldrig kunna glömma att du utnyttjade mig.. Du är inte den jag trodde du var Jordan..''. viskade hon.
'' Jag..''.
" gå... bara gå!!!". mumlade Tiffany och snyftade till.
Megan fällde nån tår och sedan vände dom på klacken och gick hand i hand ut.
När entré dörren brast Tiff ut i mer floder.
Hon skrek nästan. Jag kunde inte fatta att dom gjorde så mot henne.
Jag gick tyst fram bakifrån henne och la armarna om henne.
" Justin?". viskade hon och vände sig om.
Hennes ögon var blodsprängda, mascaran hade runnit och hennes kinder var rosa.
" Det är jag!". viskade jag och hon snyfade!
" förlåt! Förlät! Förlåt!!". Viskade hon sedan Och kramade mig hårt.
" Det är lugnt! Såja.. Det är lugnt!".
Jag tröck hennes huvud mot mitt bröst och kände hur min tröja blev blöt.
" såja!!' såja sötnos!! Shhh" sade jag och pussade hennes huvud.
" jag..hur kunde.. Dom?". Snyftade Tiffany.
" skit i dom! Dom är inte värd din uppmärksam het eller tårar!".
Hon nickade in mot mitt bröst och tårkade sina tårar.
" vill du följa med mig hem? Min mamma jobbar hela natten!".
" gärna!".
Jag log och vi tog våra grejer från skåpen. Sedan flätade jag ihop våra händer och gicl ut till min
Bil.
" vi kan gå ut och äta ikväll? Bara du och jag? Som din födelsedags middag?". Log jag.
" ja det vill jag! Jätte gärna! Men jag går hem nån timme innan då? Vill inte åka hem nu, dom kommer bara fråga vad som hänt..".
Jag nickade. " det går jätte bra!".
Jag körde upp på uppfarten och parkerade bilen. Jag klev snabbt ut och sprang sedan till andra sidan och öppnade bildörren åt Tiffany.
'' Tack!''. sade hon och log.
'' Var så lite!''. sade jag och flätade samman våra händer och gick in.
Hon var min bästavän, och mådde skit just nu. Och jag skulle finnas här! Oavsett vad!
Vi gick in och stänmgde dörren efter oss. Sedan la vi alla våra grejer på soffan i hallen och gick in till vardagsrummet.
hon satte sig ner och stirrade ut i tomma intet.
'' Gumman!''. sade jag och tog en filt och satte mig brevid henne och virrvlade den runt oss.
'' idioter..''. mumlade hon och fällde en tår.
'' Glöm dom.. Okej? ''.
'' Okej!''. viskade hon och la huvudet mot min axel.
Jag la armen om henne och trog dummen på hennes överarm.
Sedan slog jag igång tv:n och satte på nått random program.
Då och då började hon små gråta. Det gjorde ont, jag klarade inte av att se henne ledsen.
Men på ett sett var jag glad att hon var singel, då har hon mer tid för mig, hihi!
Jag lutade mitt huvud mot mitt huvud och nynnade på ett par låtar.
Dörren for upp och in springandes kom Brianna. Tårarna flödade på henne och Tiffany ställde sig upp.
'' Jag är så ledsen!''. sade hon och Tiffany sprang fram och kramade hårt om henne.



Uh-oh... Vad kommer hända i skolan dagen efter? 
KOMMENTERA:*


Btw, ni kan väl ge ideer istället för att kommentera MEER osv. ? ;)

Kommentarer
Tove

Hejsan!! Jag har tyvär ingen ide :( Men jag längtar till del 21!!! Jätte bra novell, mycket bättre än min!!



Blogg: http://onedirectionhistories.blogg.se/
2012-04-09 @ 21:34:24
Anonym

Jättebra!!!! men jag undrar om juustin och tiff kommer bli tillsammans`



2012-04-10 @ 09:11:20
Sonja

Bra novell! Har precis läst genom den och den ÄGER! Kika gärna in på min bieber-novell! Skulle betyda guld! Kram<33



Blogg: http://jssmn.blogg.se/
2012-04-10 @ 11:31:47
Amina

Varför var det Cailin som kysste Justin istället för Selena? Dom var ju på G? Men aja. Jag tycker att Selena ska vara med i Storyn och försöker ta Justin ifrån Tiffany och så blir allt komplicerat. Och Justin börjar gilla Selena samtidigt som han är tillsammans med Tiffany. Det skulle vara spännande att läsa. (Btw, jag är ingen Selena fan) SNÄLLA MEER! AWESOMEE!



2012-04-11 @ 18:30:03
MARRIZ

Jag tänkte bara fråga en sak:

Jag har väntat i ca 3 dagar på del 21,så jag undrar om du är upptagen,om det tar lång tid att komma på något eller om du liksom inte orkat skriva?



Och jag menar inte att du ska bli stressad eller så och det gör inget,jag BARA UNDRAR!



PS:MEEER!



2012-04-12 @ 20:39:21




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback