Episode 19 - Need!

Jag satte chockat handen över munnen och backade bakåt.
Det här har gått för långt.
Jag måste göra något åt det här.
I ren panik skyndade jag mig bort till mitt och Marcus rum och tog upp Marcus mobil som låg i sängen.
Sedan bläddrade jag igenom kontakterna och hittade den person jag sökte.
Genast klickade jag på 'ring' och höll telefonen mot örat.
Toner gick fram vilket gjorde mig sjukt nervös.
'' Hallå?''. 
Hörde jag tillslut i andra sidan av samtalet. 
'' Jag behöver din hjälp, och det är akut!''. 

 
 
 
 
 CASSANDRAS PERSPEKTIV:
 
Jag vaknade av att mitt huvud gjorde fruktansvärt ont. 
Med en suck satte jag mig upp i sängen och titade runt i rummet.
Brevid mig låg en snarkande Justin med ryggen vänd mot mig. 
Mina ögon for upp. 
Jag hade inte märkt att han ens lagt sig här. 
Jag måste somnat igår när jag hade mitt lilla 'break down'.
Försiktigt reste jag mig ur sängen och skyndade mig in på toaletten och låste dörren om mig.
Jag pustade lttat ut och tittade mig i spegeln.
Hastigt föll jag bakåt i chock och tittade på mig själv i spegeln.
Jag såg förjävlig ut.
Min mascara var gletat över kinderna och ögonen, mitt hår var ruffsigt och min näsa röd.
Utan att kolla mig i spegeln en gång till hoppade jag direkt in i duschen och försöka se normal ut. 

Efter att ha tvättat mitt hår och min kropp klev jag ur duschen och drog en handuk om min kropp.
Sedan tittade jag mig i spegeln och tack och lov såg jag normal ut. 
All mascara var borta och min hy var fräch och len.
Med ett litet leende borstade jag tänderna och smörjde in min kropp med en av mina bodylotion så jag för det första skulle lukta gott men också för jag älskar när min hud blir len. 
Jag öppnade sedan dörren och tittade ut och kollade om Justin fortfarade sov.
Vilket till min förvåning han gjorde, trodde han hade vaknat vid det här laget. 
Jag smög sedan ut och fram till byrån Justin gett mig så jag kunde ha något att lägga mina kläder i.
Tyst öppande jag en av lådorna och tog fram rena underkläder samt ett par jeans shorts och ett linne med lite spets på. 
Jag kastade en snabb blick på Justin innan jag drog på mig trosorna under handuken och släppte den mot golvet.
 
Brocken Dreams.

Min rygg var mot Justins håll men det spelade ingen roll, för han sov. 
Det var iallefall vad jag trodde.
'' Nice röv!''. sade en hes röst.
Hastigt hoppade jag till och vände huvudet bakåt och såg Justin sitta upp i sängen med ett snett leende på läpparna och med blicken på mig.
Jag himlade genast med ögonen och tog fort på mig bh:n.
'' Har inte du en tjej att knulla?''. sade jag och stog fortfarande med ryggen mot Justin.
Justin skrattade hest. '' Vad är grejen med attityden? Trodde vi var över med den vid det här laget?''.
Ett sarkastiskt skratt lämnade min strupe. '' Vi VAR, ja! Men saker förendras, folk förendras!''. 
'' Vafan menar du med det?''. sade Justin med lite attityd.
Jag hade äntligen klätt på mig och vände mig om mot honom.
'' Tror du jag tänker vara vän med dig efter den idiot du var mot mig igår? Va?''. sade jag och la armarna i kors.
'' Vafan gjorde jag?''. 
Jag skrattade irriterat. '' Vet du inte vad du gjorde förtjänar du inte ens att vara min vän Justin!''. 
Irriterat skakade jag på huvudet och lämnade rummet.

Han gjorde mig så irriterad och frustrerad, och jag ville inte vara på ännu mer dåligt humör än vad jag redan var när jag vaknade.
När jag kom ner satt bara Nolan inne i vardags rummet och läste tidningen.
Frågandes tittade jag på honom.
Sen när läser någon i det här huset tidningen?
Jag gick in till köket och gjorde i ordning lite te till mig innan jag satte mgi i vardagsrummet med honom. 
Han titttade upp och mötte min blick när jag kom in och gav mig ett litet leende.
Jag besvarade det och slog mig tyst i soffan.
Tv:n var inte på så det vart lite obekväm tystnad. 
Jag såg hur han la ner tidningen och tittade på mig.
'' Hej, är du okej?''. sade han till mig och jag kunde känna misstanken i hans röst.
Genast nickade jag utan att göra nåogn ögon kontakt. 
'' Vad hände igår kväll?''. mumlade han. 
Jag knöt min käke och tittade bort. 
Han la huvudet på sne och tittade nyfiket på mig. 
'' Cassandra titta på mig!''. sade han med en strängare röst. 
Jag suckade och tittade åt hans håll. 
Ska jag erkänna var jag arg, och lite ledsen, jag ville inte titta på någon eller prata med någon på grund av att jag var rädd att bryta ihop ännu en gång. 
Hur kunde jag vara så dum att jag trodde jag skulle klara det här själv?
Utan någon att prata med eller dela mina känslor med?
Hur skulle jag kunna berätta allt? 
'' Ja, din vän visade tydligt att jag inte betydde något för honom. Och det värsta är att jag vill inte titta på någon, prata med någon, le mot någon eller öppna mig för någon som inte är Justin eller är en nära vän till mig. Är ditt namn Justin Bieber? Jag tror inte det..''. sade jag irriterat.
'' Jag fattar att du inte ville prata! ''. sade han coh reste på sig och skulle lämna rummet.
Jag sträckte mig snabbt efter hans arm och höll honom tillbaka. 
Skuld byggdes upp inom mig över mitt dåliga beteende. 
'' Nolan, vänta..''. sade jag. '' Det är inte det att jag inte vill prata med dig. Jag vill bara inte prata om det..''. sade jag och suckade. 
'' Åh..''. sade han och nickade. '' Jag fattar..''. 
Jag skickade honom sedan ett ursäktande leende. 
Han böjde sig ner och placerade en puss på min hand och log. 
'' Vad han än gjorde mot dig, oroa dig inte för det..''. mumlade han.
Mitt leende försvann direkt. 
Jag såg hur han lämnade rummet och jag reste mig snabbt upp.
Ner för trappan kom Marcus nyvaken och gäspade för fullt.
'' Marcus vet du vart Liam är?''.sade jag.
'' Han åkte iväg tidigt imorse för att vara för sig själv, tror han kommer tillbaka snart..''. 
Jag nickade och suckade. 
Var det mitt fel?
Efter att jag sa att jag inte såg honom som mer än en vän? 
'' Förlåt, fan det är mitt fel!''. sade jag och fick panik.
'' Hej va lugn, det är inte ditt fel! Tänk inte ens på det!''. sade han menande. '' Den killen är lite speciell och konstig i huvudet. Han gör saker han inte borde göra hela tiden så du kan vara lugn!''. 
Ett litet skratt lämnade min strupe. 
'' Jag tror ändå det är mitt fel..''.
Han skakade på huvudet. '' Det är det inte, sluta tänk på det!''. 
Jag suckade och nickade sedan. 
Men jag kunde inte undgå att känna skuldkänslor, var det mitt fel ändå?
Tiden gick och fler och fler vaknade och satte sig i köket och började käka frukost.
Jag satt själv kvar i vardagsrummet och stirrade ut i tomma intet.
Just nu hade jag ingen lust med att se Veronica trycka ner sin tunga i Justins hals som hon gör varje gång jag kommer in i rummet. 

ANONYMT PERSPEKTIV:
 
Direkt efter samtalet jag fått ringde jag upp den person jag visste skulle kunna fixa det här. 
Ilska, frustration allt bubblade upp inom mig. 
Jag visste inte vad jag kände just nu men allt var mixat. 
Hur kunde hon vara så jävla dum att sätta sig i den situationen?
Det jag fått höra var illa nog så jag var tvungen att åka dit och vara där för henne.
Trotts konsekvenserna. 
Jag hade ingen anning om vart hon var men det lät inte bra. 
'' Hallå?''. sade en mörk röst på andra sidan telefonen.
'' Tja, är det Rick?''. sade jag och kliade mig nervöst i nacken.
'' Aa, vem är det jag snackar med?''. 
'' Det är inte viktigt just nu, jag är en bra vän till Cassandra och jag behöver din hjälp..''. 
Jag hörde hur han suckade. 
'' Vad har hon gjort nu då?''. 
Ett hest skratt lämnade min strupe. '' Inget speciellt, jag behöver bara åka till henne! Vet du vart hon är?''. 
'' Ja, jag har kontakter som håller koll på henne lite, varför vill du veta?''. 
'' Jag måste åka till henne, och det är idag!''. 
Snabbt sneglade jag på klockan, den var kvart över 2 på morgonen.
Han suckade. '' Okej, vart är du?''.
'' Las vegas..''.
'' Fan.. Men jag har en kille i Vegas som kan fixa flygbiljett åt dig?''. 
Mina ögon åkte upp, det hade jag inte direkt förväntat mig.
'' Jag kan betala flygbiljetten själv!''. 
'' Nej det är lugnt, han fixar dom gratis..''. 
 
•••
 
 
Jag suckade frustrerat och tittade ner på min mobil. 
Klockan närmade sig 4 och jag satt på en av bänkarna i Vegas största parker. 
Det var någon kille Gail som skulle möta upp mig och ge mig biljetterna men han har inte dykt upp än, och jag börjar bli frustrerad och arg. 
'' Yo!''. sade en mörk röst. 
Jag tittade genast upp och såg en kille stå framför mig med luva på sig.
'' Är du Gail?''. sade jag och reste mig upp. 
HAn nickade och tittade runt och kollade ås inga människor var nära.
'' Här!''. sade han och gav mig ett brev med flygbiljetten i.
Genast öppnade jag brevet och såg hur biljetten var till LA! 
Var hon kvar i LA? 
Med Justin? 
'' Är hon i LA?''. 
Han nickade. '' Det tog ett tag att hitta henne, Ricks kontakter var inte direkt duktiga på att hålla koll på henne!''. sade han och himlade med sina ögon. 
'' Med Justin?''. frsäte jag.
'' Mhm!''. sade Gail och nickade. '' Undra vad han gjort och sagt till henne den här gången..''. 
'' Va? Är hon med honom?''. sade jag chockat.
Han nickade. '' Hon har bott med honom hela tiden, hörde att dom haft lite bråk och råkat ut för saker!''. 
Jag himlade med ögonen.
Det jag hade trott var att hon skulle snacka med honom och sedan dra.
Vafan tänker hon med?
Oj juste det är Cassandra vi snackar om, den nya Cassandra.
Jag gav ifrån mig en suck innan jag nickade. 
'' Okej tack Gail.''. sade jag.
Han gav mig en nick och försvann sedan i Las Vegas mörka gator...

Cassandra vad för skit har du satt dig själv i... 

CASSANDRAS PERSPEKTIV:
 
Jag suckade och reste mig upp och gick upp till mitt och Justins rum.
Veronicas röst hördes även fast jag var i vardagsrummet och det gjorde mig så irriterad.
Jag stog inte ut med henne. 
När jag kom upp till rummet tog jag fram min neccesär och sminkade mig lite .
Sedan lockade jag håret lite grann, det skadar inte att vara lite fin ibland.
Jag satte mig sedan i sängen och tog fram min dator som jag inte användt på evig heter.
Sedan loggade jag in på en facebook account jag gjort för att kunna hålla koll på människorna i stratford. 
Jag klickade in på Katelyns facebook och läste några av hennes statusar. 

'' Shoppat med min underbara vän Bonnie, saknas bara en!''. 

Tårar bildades i mina ögon. 
Jag kände mig så jävla taskig över det jag gjort mot dom. 
Dom hade ingen aning om jag levde eller inte, jag hade inte kontaktat dom på flera månader. 
Små tårar rann ner för mina kinder och jag torkade snabbt bort dom.
Saknaden efter dom var så himla stor.
Men kanske var det här det bästa, jag utsatte dom inte för fara iallefall.
Dom var säkra. 
Jag suckade och loggade ut från facebook och kliade igenom mina bilder jag hade på datan.
På något sett hade jag lyckats ha kvar alla bilder från tiden innan allt skit, jag lyckades ha min data kvar och säker.
Det var den jag i stort sett var mest rädd om.
Hela mitt liv fanns i den, trotts att jag flera gånger velat kasta datan och börjat om, kunde jag inte.
Det var för mycket som fanns där som jag behövde ha kvar:
Jag började gå igenom bilderna jag hade.
Ett par av dom var bilder på mig och Justin, dom få som fanns på oss tillsammans. 
Resten var på min familj, mina vänner, hela mitt liv. 
Jag slog snabbt igen datan för att inte gråta ännu mer. 
Det gjorde ont att kolla på bilderna, för allt som hänt har varit mitt fel.
Jag suckade och drog upp knäna mot mitt bröst.
Den här dagen skulle bli lång och tråkig. 
Klockan var snart 13.00 och jag var så himla uttråkad, vad fanns det att göra igentligen?
Genast kom jag och tänka på att dom hade en liten skjut bana lite längre in i skogen där dom sköt ibland.
Kanske skulle jag kunna gå dit och skjuta lite?
Fördriva tiden lite... 
Jag skulle precis resa mig upp ur sängen då jag hörde någon prata välldigt högt på nedervåningen. 
Genast åkte mina ögonbryn ihop förvirrat och sekunden senare öppnades dörren in till rummet.
'' Det är någon här som vill träffa dig!''. sade Alex och såg allmänt glad ut.
Hans leende var större än jag någonsin sett det och hela han var energifylld och sprallig.
Jag hade aldrig sett honom såhär, vad har hänt?
'' Va?''. sade jag chockat.
Vem skulle vilja se mig?
Ingen vet att jag är här?! 

ANONYMT PERSPEKTIV:
 
Jag körde in genom dom stora grindarna och lät blicken gå över den stora tomten och huset.
Genast såg jag hur huset var riktigt förstört på vissa ställen.
Det var antagligen det här Gail pratat om.
Jag parkerade strax utanför verandan och slog igen bildärren med en smäll. 
Sedan lutade jag mig mot motohuven som en av Ricks kontakter gett mig och la armarna i kors. 
Jag sög in ett djupt andetag och suckade.
Det kändes som jag håll på att kvävas.
Hur skulle alla reagera?
Visst jag har varit en del av den här gruppen men mycket har förendras, folk har förendras.
Jag såg hur en till bil kom in körandes och parkerade en bit ifrån min.
Sekunden senare klev en ung kille ut ur bilen.
En kille jag visste precis vem det var.
'' Liam?''. sade jag och log snett.
Hans ögon for upp och han gick fram till mig.
'' Damn, det var inte igår man såg dig!''. skrattade han och gav mig en kort kram.
Jag skrattade. '' Kan säga desamma!''. 
'' Jäkla snygg bil hörru, vart fick du tag i den?''. sade han och kollade in bilen.
'' Kontakter du vet!''. skrattade jag.
Han skakade på huvudet och öppnade motorhuven och började kolla på in bilen.
Efter att han kollat lite vände han sin uppmärksamhet till mig.
'' Så, vad gör du här?''.
'' Cassandra..''. sade jag.
Hans ansiktsutryck förednrades genast.
'' Åh.. Jag fattar..''. sade han och log nervöst. '' Ska jag hämta henne?''. 
Jag nickade och såg hur han försvann in i huset.

Hmm, kanske inte så svårt att lista ut vem det är va?;)
Kommentera, kram! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Rebecca

Meeer nu dä är sååå spännande :)



2014-02-08 @ 18:43:24
Lmssy

Såå underbart! :)



Blogg: http://lmssy.blogg.se
2014-02-08 @ 18:50:16
Celebnovell

SÅ SJUKT PERFEKT! ♥



Blogg: http://celebnovell.blogg.se/
2014-02-08 @ 19:26:12
Anonym

Ååhhhh hoppas det är Bruce!!!!! Jätte bra kapitel bäst är du



2014-02-08 @ 19:34:33
Frida

Är de bruce? :O hoppas fan att justin blir avis som bara den, han är inte så snäll mot cassandra å gör henne avis!



2014-02-08 @ 19:35:18
Anonym

Jättebra! Hoppas Justin blir jätte avis på Cassandra och Bruce (om det är han). Och så inser Justin att hon inte vill ha Veronica!



2014-02-08 @ 19:53:26
Anonym

Åh it's Bruce ;)



2014-02-08 @ 21:46:00
Anonym

JAAAAA BRUCE!!! I love him!!!



2014-02-08 @ 22:48:25
Emelie

sjukt bra ! :))



Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se
2014-02-08 @ 23:01:46
Maie

OMG BRUCE!!! :D



2014-02-08 @ 23:59:49
Michelle

Jag gillar det :)



2014-02-09 @ 01:05:11
Moa

Hoppas det är Bruce:D



2014-02-09 @ 01:21:21
Stella

Omg! Meeer! ❤️😍😍😍😍



2014-02-09 @ 12:24:32
Anonym

OMB Bruce åh vill ha nästa kapitel nu sååå bra



2014-02-09 @ 13:41:01
astrid

asbra!!



2014-02-10 @ 14:03:01
Arii

Bäst!!!!!!👌😳😳😳💥💥💥💥💥💥



Det är Bruce ! 🙈💁 hoppas jag!



2014-02-10 @ 15:23:50
Anonym

Jättebra. Det måste vara Bruce, och det hoppas jag att det är



Blogg: http://justindrewbieberstoorys.blogg.se
2014-02-11 @ 19:07:24
Anonym

jätte bra! hoppas att det är bonnie, saknar henne i novellen



2014-02-12 @ 23:23:44




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback