Episode 3 - What if?

Jag var tvungen att få tillbaka min lycka, få tillbaka mitt liv.
Oavsett hur ont det kommer göra på vägen dit. 
Jag var tvungen att lämna Bruce, och han var tvungen att försöka gå vidare, det var de jag ville för honom.
Att han aldrig skulle titta tillbaka. 
Aldrig bli en medlem i deras gäng igen. 
Men jag visste att han skulle må mycket bättre och klara att leva själv när han fått träffa mig, när han fått se att jag lever!
Jag skulle sakna honom, det skulle jag.
Men jag behövde få min hämnd, jag behövde se Justin gå igenom den smärta jag gått igenom innan jag kunde gå vidare i mitt liv.. 

 
 
 
 
Jag omfamnade hans muskellösa överkropp och kramade om hoom hårt.
Vi stog vid min bil och kramades som galningar.
'' Jag kommer sakna dig..''. sade jag i en svag röst. '' Tack för allt du gjort för mig och alltid funnits här..''. sade jag.
Han gav mig ett leende. 
'' Sköt om dig okej?''. mumlade han och placedade en mjuk puss på min hand.
'' Du också..  Jag hatar att säga hejdå.. Men jag lovar dig att du kommer se mig igen..''. sade jag. 
Han la sina händer om mina kinder och gav mig en mjuk puss.
'' Hejdå Cassandra.''. sade han innan han släppte mig ur sin famn. 
Jag bet mig hårt i läppen för att hålla in tårarna och öppnade bil dörren och skulle precis kliva in då han stoppade mig.
'' Vänta..''. sade han. '' Stanna hos mig!''. andades han ut. '' Jag kan ta hand om dig, göra dig glad!''. 
Jag släppte ut en mjuk suck. 
'' Jag kan inte..'. sade jag och suckade.  '' Jag har så mycket känslor för dig.. Men för honom också..''. 
Han skulle precis öppna munnen då jag stoppade honom.
'' Jag måste göra det här för att få mig tillbaka på rätt spår igen.. Snälla förstå..''. mumlade jag. 
Han suckade. '' Vi ses nästa gång!''. 
Jag nickade och hoppade in i bilen, och startade den.
Jag kände hur en tår föll ner för min kind. 
En del av mig ville stanna hos honom, en annan inte.
Jag tog ett djupt antedag och tog ner ett fotto från luckan i taket och tittade på det.. 
Det var den sista bilden som togs på mig och Jenna tillsammans.. 
Jag tittade på kortet och kände hur tårar bildades i mina ögon.
Det sista jag gjorde innan jag lämnade Stratford var att lämna så mycket blommor jag kunde på hennes grav.
Jag hade så mycket skuldkänslor över vad jag gjorde. 
Det var mitt fel att hon dog. 
Jag ska hitta dom som gjorde det mot henne, det lovade jag henne. 
Snabbt tårkade jag tårarna som runnit.. 
'' Jag ska bli lycklig för din skull min underbara syster!''. sade jag innan jag la tillbaka kortet och började köra. 
 
Avståndet till honom blev bara kortare och kortare. 
Jag kunde känna hur svettet bildades i min panna, den varma LA solen träffade mitt ansike genom glaset och orsakade mig att bli otroligt varm och nervös. 
Mitt hjärta dunkade mot mitt bröst och yrsel tog nästan över mig.
Men jag kunde inte låta det hända.
Jag måste vara fokuserad. 
Jag had mentalt förberett mig på de ögonblick då jag ätligen skulle få se honom igen efter flera månader. 
Såklart visste jag att det skulle bli en chockerande känsla för min kropp.
Och jag var inte säker på om den skulle klara det. 
Men jag visste att det fanns en chans att den gjorde det. 
Jag visste också att jag skulle bryta ihop av att se honom, men jag har lärt mig att dölja mina känslor och dölja mitt ansikte.. 
Jag kunde bara be och hoppas på att min kropp klarar det här.. 
Massor av frågor snurrade runt i mitt huvud. 
Hur skulle jag reagera när jag skulle se honom med en annan tjej?
Jag minns hur för några veckor sedan när Dean tog med mig till en kompis av han som haft mycket kontakt med Justin den senaste tiden.
Han hade tydligen hjälpt till att få Justin bli den han blev. 
Hans namn var Kave och han berättade hur han visste allt som hört i Justins liv sen jag kom in i det. 
När jag berättade vad jag ville, skrattade han åt mig.
Han såg ner på mig.
Han såg mig som en rädd liten flicka osm inte kunde skydda sig själv. 
Men trotts det hjälpte han mig med hur man skyddar sig sjäv på ett specieltl sätt.
Ett helt annat sätt än vad Dean lärt mig. 

Han berättade för mig vad jag var tvungen att göra för att få bort den rädda lilla flickan inom mig.
Så jag gjorde det. 
Jag gjorde allt han bad mig om. 
Jag frågade honom om han kunde ta reda på info  om Justin till mig.
Vilket han såklart tvekade på. 
Men jag kom ihåg en kväll några veckor efter Justin dragit hur han tog mig in till ett rum för att prata med mgi. 
Jag kom ihåg dom exakta orden han sa till mig.
''  Jag är rädd för att du ska veta att Justin gått vidare.. Han har varit med en tjej sen någon vecka tillbaka, jag fick precis reda på det själv.. Du kanske vill ändra dina planer...''. 
Jag minns inte vad som hände efter det.. 
Men Dean berättade att jag fick någon sorts attack som fick mig försvinna ett tag.. 
Känslan att höra någon säga at han inte bryr sig ett dugg längre om en.. 
Han ljög. Han sa till mig att han aldrig skulle älska någon annan än mig. 
Men någon inom mig trodde inte på det. 
Han hade inte haft ett förhållande innan mig, varför skulle han ha ett efter mig?
Trotts smärtan tog jag mig igenom allt.
Jag raderade mitt minne av att Justin kanke hade en tjej och fokuserade på mig. 
Även hade jag frågotr i mitt huvud som, var han lycklig med henne?
Jag ville så gärna veta, men jag kunde inte ta modet att kolla upp det..

Jag kände hur jag genast blev nervös och vill vända.. 
Vända tillbaka till Bruce. 
Men min kropp fortsatte framåt trotts att min hjärna ville vända.
Jag tog ett djupt andetag och gasade lite fortare..

Justin här kommer jag.. 

JUSTINS PERSPEKTIV:

Jag tog ciggaretten mellan mina läppar, suger in röken innan jag stängde ögonen och släppte ut den genom mina näsborrar. 
Jag lutade mit huvud bakåt och kände hur min krop genast slappnade av. 
Helt inne i mina tankar mindes jag första dagen jag träffade henne.
Hur hon ogillade att jag rökte.. 
Det var jävligt länge sen.. 
Jag körde över henne, jag visste det.. 
Jag ville inte se att någon annan körde över henne, jag vet inte hur.. 
Under min tid med henne bröt jag mång löften, jag vet att det är en dålig sak.. 
Men det är inte värre än att bryta en person.. 
Precis det jag gjorde.. 
Det kändes förjävligt men jag gjorde det.. 
Jag älskar henne fortfarande lika mycket som jag gjorde inne.. 
Men jag visste att det skulle sluta någon gång, och jag var tvungen att få ett slut på oss..
Innan det blev värre..
Och det var precis det jag gjorde..
Men det dödar mig.. Det gör det fortfarande.
Det dödar mig att när jag vaknar upp med någon annans armar lindade om mig..
Det dödar mig när jag säger '' jag älskar dig '' till någno som inte är hon..
Det dödar mig att jag hör hennes röst och ser henne, när hon inte är där..
Det dödar mig att jag somnar varje kväll och undrar vad som hände med henne..
Varje andetag jag tar dödar mig, varje hjärtslag dödar mig.. 

Det låter roligt faktist.. Jag har aldrig föreställt mig att vara så här töntig.. 
Men jag lämnade mitt hjärta i Stratford.. 
Dem första veckorna var hemska.. 
Jag kunde inte sova, inte äta..
Jag satt inlåst på mitt rum och stirrade ut genom fönstret.
Dödade jag henne? 
Jag visste inte om hon levde eller inte.. 
Och idiot som jag är tog jag aldrig reda på det heller..
Jag var trasig..
Jag trodde inte det fanns något som skulle hjälpa mig..
 
Men då träffade jag Veronica.. 
Hon hade samma vänner som Seth och Roy tydligen.. 
Tack vare det träffades vi.. 
Jag behövde glömma Cassandra och Veronica fanns där.. 
Först var hon min medicin för att glömma Cassandra men sedan började hon utvecka känslor för mig och Roy och Seth pushade oss att börja såkalla dejta.. 
Bli ett par.. 
Jag tvekade först.. 
Jag kunde inte tänka mig med någon annan än Cassandra.. 
Men jag var tvungen att gå vidare och Veronica var mitt nästa steg mot ett nytt liv.. 
Vi har varit tillsammans i snart 5 månader.. 
Hon är omtänksam, söt och inte på tala om sexig.. 
Men hon är inget som Cassandra.. 
Jag älskade henne, men hon är för klängig och vill bestämma så mycket.. 
Veronica är bara annorlunda, det är så mycket som skiljer henne från Cassandra.. 
Cassandra var oskyldig och blyg medans Veronica var raka motsattsen.. 
Det kanske är andeldningen till att hon får mig glömma Cassandra? 
Hon kan ju inte påminna mig om henne på nnågot sett? 

Efter vi lämnat Stratford gick min och Bruce vänskap neråt.. 
Han ville inte prata med mig och var kall och stel.. 
Jag antar att mitt beteende mot Cassandra förendrade honom.. 
Han klarade inte av att se mig som en idiot antog jag.. 
Jag saknar honom det gör jag.. 
Men ibland kunde han vara ett pain in the ass såklart, men han har trotts allt varit där för mig sen första början..
Alex har varit annorlunda mot mig, också kall och säger inte så mycket.. 
Han stog också nära Cassandra antog jag.. 
Däremot har Roy, Seth och Nick varit på bra humör och är som inte Cassandra ens funnits.. 
Visste det gör mig förbannad men det fick mig tänka mindre på henne..
I gruppen har också en gammal vän till mig kommit. 
Nolan Sharp. 
Han hjälpte mig med lite grejer för ett par år sen.
Det var han som ägde det nuvarande stället vi just nu bodde på. 
Man kan säga att han blev utslängd från sitt gäng och behövde ett nytt och vi välkomnade han.. 

Jag satt ute på våran veranda på baksidan liggandes i en av sofforna och rökte. 
Det var den ända plats jag kunde få vara lite ifred på. 
En plats där jag kunde slappna av på.. 
Jag släckte ciggen och la mig bekvämare för att vila lite. 
Men avbröts av att Nolan kom in.
'' Ey Justin!''. sade han.
Jag suckade. '' Vad är de?''. 
'' Det är någon som är här för att träffa dig!''. sade han med ett snett leende. 
Jag suckade. '' Jag har inte lust att hjälpa någon liten jävel med att fixa knark eller nått, säg åt han att dra.''. 
'' Det är en tjej Justin!''. sade han och skrattade hest till.
'' En tjej?!''. frågade jag chockat. 
Aldrig dem senaste måanderna jag bott här har en tjej kommit hit förutom Veronicas idioter till vänner. 
'' Jag frågade henne om sitt namn men hon bara skrattade..''. 
Jag rynkade frågandes på ögonbrynen och slickade mig om munnen. 

(65) justin bieber | Tumblr

'' Okej? Sa hon varför hon kom?''. 
Han skakade på huvudet. '' Nej, hon sa bara att hon ville träffa dig..''. 
'' Aha..''. sade jag och suckade. 
'' Jag släppte bara in henne för hon såg farlig ut, och hon är sexig som fan!''. skrattade han.
Runt Nolans villa har vi en mur eftersom jag inte kanske är så älskad.
Vi har en stor grind som man åker in igenom och vi släpper aldrig in folk här som vi inte känner.
Jag har aldrig sett Nolan göra det förut. 
Men om tjejen var sexig var det väl ett undantag!
'' Ta in henne här då..''. sade jag. 
'' Hon står utanför Justin..''. sade han.
Jag suckade och reste på mig och gick förbi honom mot ytterdörren.
Snabbt sneglade jag in i vardagsrummet och såg Roy, Seth och Nick sitta och snacka.
Då antog jag att Veronica var upp på vårt rum och fixade naglarna, vad fan vet jag.
Jag öppnade den hastigt och såg en ford mustang boss 302 bil i mattsvart vilket fick mig tappa hakan.
Vilken tjej kör en sån bil?

Dem svarta tigtha jeansen kramade hennes tonade ben och höfter perfekt.
Hennes svarta jacka hängde löst runt hennes överkropp när hon böjde på hennes bildörr och hennes mörka choklad aktiga håret var lockat och hängde över hennes axlar. 
Jag kunde inte få en bra bild av hennes ansikte på grund av det stora solglasögonen som täckte den övre halvan av hennes vackra ansikte. 
Hon såg så jävla bekant ut. 
Det var som om allt gick i slow motion det ögonblicket av någon konstig andledning.
Hon to av sig sina solglasögon vilket avslöjade hela hennes ansikte.
Det var då instinkten slog mig hårt. 
De vackra bruna ögonen, dessa läppar, det jävla vackra ansikte jag inte kunde radera ut ur mitt minne även om jag försökte. 
Mina ögon vidgades och min andning kvävdes. 
Jag särade mina läppar i chock, jag försökte andas men det va rsom om all luft flög ur mig. 
Hela min kropp domnade och mina händer började hysteriskt skaka. 
Jag kunde känna den välbekanta täthet i bröstet samtidigt som min mage sjönt till marken.
Mitt hjärta stannade till och slutade pumpa blod.
Det var i det ögonblicket som alla minnen flög tillbaka till mig. 
Det här kunde inte vara på riktigt. 
Hon smällde igen dlrren till hennes bil med en smäll. 
Ett litet mysteriskt leende lekte i hörnen av hennes läppar. 

'' Det var ett tag sen, Justin..''. 


 

AAAAH DÖDA MIG INTE NU!!! 

Vad tycker ni? 

Är så tacksam över att en kompi till mig mejlar mig ideer direkt när hon kommer på dom till novellen. 
Vet inte hur många melj jag får om dagen från henne, haha! (: 

KOMMENTERA!! :D

 


Kommentarer
Jessica

Du kollar ju också på vampire diaries och Cassandra har ju typ alltid sätt ut lite mer som elena, men för mig ser hon ut mer som Katherine nu tycker jag! Haha jag kommer bli så mobbad nu efter som att elena katheriene är samma person men man ser stor skillnad på dem! Och jag är så glad över att Cassandra (enligt mig) ser mer ut som katheriene nu! I te för att du visat någon bild men så du beskrev henne låter hon mer farlig och kaxig ut!
Iallafall, bäst är du. Älskar kapitlet! Det blev as bra! Är hemma från skolan med världens hosta men du fick min morgon att bli bättre! Tack



2013-10-22 @ 11:04:02
Anonym

Omg världens bästa blogg, världens bästa skrivare och världens bästa kapitel! Meeer, du dödar mig!



2013-10-22 @ 15:57:07
astrid

vill du döda mig eller?:( åhh, värsta drogen ju!



2013-10-22 @ 15:58:24
OLJWFJOJOFOJFA

PAAAAH! DU KAN INTE SLUTA SÅ DÄR!



2013-10-22 @ 16:14:36
Anonym

Asså AAAA så jäkla grym gråter😭😭



2013-10-22 @ 16:20:40
Anonym

OMG OMG JAG FUCKING SKAKAR HÄÄÄR



2013-10-22 @ 17:12:43
Celebnovell

Sjukt bra! Perfekt uppdatering är det nu också! :D



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-10-22 @ 17:32:20
Anonym

foooortsätt! Så sjukt bra asså:)



2013-10-22 @ 18:40:44
Anonym

SÅÅÅÅ JÄVLA BRA !!!!!!



2013-10-22 @ 20:40:25
Emma H

Jag dör så jävla grymt du skriver. Jag blir helt fast när jag läser, allt känns så äkta och ahhh man blir ju galen.Fortsätt precis så som du gör nu! YOU GO GIRL!



2013-10-22 @ 20:50:00
Anonym

OMG sååå jävla gryyyyymmmmmm!!!!



2013-10-22 @ 21:17:16
Emily

OMFG!!! Döda mig nu!! Älskar dig och din novell!!



2013-10-22 @ 22:10:24
Vanja

Me likey



2013-10-22 @ 22:20:38
Anonym

OMG! !!! YEEEESSSS!!!! ÄNTLIGEN träffades dem igen:) haha vet inte ens vad jag ska skriva tror man kan märka det men det var skit bra iaf



2013-10-23 @ 00:45:31
Anonym

Kan vi få mer snälla idag



2013-10-23 @ 15:30:14
Anonym

Jwkamhsjwkanjs OMFG! BÄÄÄÄÄÄÄÄST! Guuuuuud, längtar till nästa kapitel så sjuuuukt mycke



2013-10-23 @ 17:50:45
Anonym

Jwkamhsjwkanjs OMFG! BÄÄÄÄÄÄÄÄST! Guuuuuud, längtar till nästa kapitel så sjuuuukt mycke



2013-10-23 @ 17:50:45
Tilde

ordlös..........



Blogg: http://justinbdrew.blogg.se
2013-10-23 @ 19:55:41
Fanny

Awesome, kul att det kommer kapitel så ofta nu! :D



2013-10-23 @ 21:10:42
Aya

Försöker du döda mig kvinna?!? För jag dör här borta! Så jävla bra!!



2013-10-23 @ 22:14:32
Stella

Du kan ju inte sluta just där!
Försöka döda mig så!!!!
Sjuuuuktbra!!



2013-10-24 @ 16:09:57
Anonym

åhh älskar kapitlet<3



Blogg: http://justinbieberloveeer.bloggplatsen.se
2013-10-25 @ 16:15:42
Anna

Omg!!
Håller med alla andra, älskar det verkligen



2013-10-27 @ 01:41:40
Anonym

Omggg caant breathe srsly vi behöver ett nytt kapitel nuuu,, såå grym



2013-10-27 @ 10:48:25
Emelie

Jätte bra :)



Blogg: http://emelajzaan.blogg.se
2013-10-31 @ 19:47:39




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback