Episode 31 - Alone.

Jag mötte Kevins blick och såg hur han var förvånad över mittt utbrott.
'' Kom nu!''. mumlade Justin och tog tag i mig och öppnade dörren och gick ut.
'' Det här är inte över..''. ropade John efter och jag kände hur jag höll på att kolappsa när vi kom en bit ifrån rummet.
Justins händer kramade genast om min kropp och höll upp mig så jag inte skulle ramla ihop.
Tårar rann ner för mina kinder och hela jag skakade i ren panik.
'' Hur kan han göra.. Så här mot mig!''. snyftade jag fram.
'' Shh! Jag är här, det kommer bli bra!'. mumlade Justin och pussade mitt huvud. '' Dom kommer inte röra dig en gång till, jag ska göra allt för att skydda dig!''. 
Min blick mötte hans och han tårkade genast bort tårarna som rann ner för min kind.
'' Jag lovar!''. 

 
 
 
 
'' Hon har inte pratat med någon på 2 dagar..''. hörde jag Kimberly mumla till någon av grabbarna i köket.
Min blick var fast på brasan som hade höga lågor av eld.
Det var sant.
Jag hade inte pratat med någon sen den kvällen. 
Det var som att alla ord togs ifrån mig. 
Jag hade varit paralyserad i 2 dygn utan att äta, dricka och jag sov max 3 timmar per natten.
Jag drog mina knän närmre min kropp och tittade in i brasan.
Viskningar hördes ifrån köket och jag förstog direkt att det var om mig.
Vad skulle jag annars tro?
Ingen av dom har knappt pratat med mig dem senaste dagarna. 
Sen jag bröt ihop i bilen på väg hem från balen har ingen sagt ett ord.
Jag är dock tacksam över det då jag får vara ifred. 
Ytterdörren öppnades och in kom ett klickande ljud.
Direkt förstog jag vem det var.
'' Justin!!''. tjöt Veronica med sin ljusa röst ifrån hallen.
'' Köket Ver!''. ropade Justin och hon skyndade sig in i köket.
Irriterat himlade jag med ögonen.
Just nu önskar jag att jag berättat för gänget allt hon gjort, men jag vet att det skulle få konsekvenser och det värsta skulle vara om dom inte trodde mig.
'' Vart är psykfallet? Jag hörde att hon flippat ur totalt!''. sade Veronica med en hög ton antagligen så jag skulle höra.
'' Ver!'. sade Justin bestämt och Veronica skrattade.
'' Vad?! Det är ju sant! Hon ser ju helt psyksjuk ut!''. skrattade Veronica.
'' Sluta! Du har ingen jävla aning om vad hon går igenom just nu din äckliga bitch!''. hörde jag Kimberly ryta. 
Förvånat höjde jag på ögonbrynen och lyssnade noga på vad som sades.
'' Ursäkta? Du har ingen rätt att kalla mig det där! Jag får ha min egna åsikt!''. försvarade Veronica.
'' Inte i det här huset och inte i samma rum som mig. Jag tänker inte sitta här och lyssna på all bullshit du säger Veroncia! Du är en idiot och förtjänar inte Justin eller att ens vara här!!''. sade Kimberly med ilska i rösten.
Jag kunde känna ett litet leende bildas på mina läppar.
Det kändes skönt att ha någon som står upp för en.
'' Okej!! Nu lugnar vi ner oss! Kimberly gå ut på alltan så fixar vi drinkar!''. hörde jag Nolan säga.
Strax efter hördes ett flertal fotsteg och strax efter såg jag Kimberly, Alex, Marcus och Nick gå ut och sätta sig på altanen och slå igång lite musik.
Med en suck drog jag en filt om min kropp och la hakan på mina armar som var fästa om mina knän.
'' Jag kan fixa drinkar!!''. hörde jag Veornica tjuta överlyckligt.
Jag sneglade in till köket och såg Veronica stå mitt i köket med världens minsta shorts och världens minsta linne i ett par supe höga pumps. 
'' Visst! Bara jag blir full...''. sade Nolan och suckade frustrerat.
Jag antog att han inte gillade när folk argumenterade, det kan jag också förstå.
'' Ska psykfallet också ha?''. sade Veronica.
'' Veronica!!''. röt Justin till vilket fick mig hoppa till i chock.
'' Förlåt, ska Cassadandra också ha?''. sade Veronica med irritation i rösten.
Jag skrattade dovt och skakade på huvudet.
'' Det antar jag, fixa det här vi går ut på altanen!''. sade Justin och strax efter såg jag han och resten av gänget gå ut på altanen.
Det var genast tyst i huset och ett dovt ljud av röster och musik hördes från altanen.
Jag hörde Veronica fippla runt i köket och frågar ni mig lät det inte bra. 
Hon nynnade på någon låt och gick runt med sina klickande pumps på sten golvet.
Jag blev bara irriterad över att höra ljudet av hennes pumps. 
Min blick gled ner för min kropp. 
Jag var inte det vackraste, min kropp var klädd i ett par mjukisbyxor samt en stor t-shirt, mitt ansikte var osminkat och håret var uppsatt i en lös knut. 
Jag hade ingen lust att se vacker ut, jag hade helt seriöst inte lust med något.
Svagt hörde jag alla prata och skratta på altanen och jag ville så gärna vara där med dom, men jag ville vara själv och inte behöva prata, prata om den kvällen, eller något för den delen!
'' Jag antar att du också vill ha?''. sade en ljus röst.
Jag vaknade till ur mina tankar och tittade upp och mötte Veronicas blick.
Hennes läppar var format som ett falskt leende och jag såg ilskan i hennes ögon.
Jag tittade på henne irriterat och tog glaset som hon höll mot mig.
Hon stog kvar i någn minut, antagligen för att se om jag skulle säga tack vilket inte skulle hända.
Hon himlade med ögonen och la armarna i kors.
'' Hoppas du gillar drinken, det är min special!''. sade hon och tvingade fram ett falskt leende och tog brickan med alla glas i och gick ut till altanen.
Jag himlade med ögonen och satte mig bekvämare i soffan och tog en klunk.
Skulle jag vara ärlig var drinken riktigt god och kanske något jag precis behövde.

JUSTINS PERSPEKTIV:
 
'' Jag sa det till henne ba, bruden du måste chilla ställ dig i kö bland resten av tjejerna som vill ligga med mig!''. sade Roy och skrattade stolt. 
Han och sett gav varandra en give me five och jag himlade med ögonen. 
Jag har suttit i säkert 20 minuter och lyssnat på killarnas samtal om allt från himmel till jord.
Det var så mycket olika saker som snackat om så jag höll på att bli galen. 
Jag älskar dom är killarna jävligt mycket men fan va dom kan vara irriterande ibland.
Mina tankar var dock p ett helt annat ställe än här.
Jag har, dom senaste dagarna inte tänkt på något annat än Cassandra. 
Jag kunde inte släppa hennes ansiktsutryck när hon såg att det var Liam, eller Kevin eller vafan han heter.
Det var ren smärta man såg och det gjorde så jävla ont i mig. 
Den smärtan har suttit i sen den kvällen och varenda jävla sekund har jag tänkt på henne.
Så fort jag ser henne bara värker det i hela kroppen. 
Jag önskar jag kunde göra något, men jag vet fortfarande itne hur hon och jag är i för relation.
Om vi hatar varandra, är okej, jag hade ingen aning! 
Efter att jag lovat henne att jag skulle skydda henne stängde hon av, hon blev tyst och visade ingen känsla alls och det har hon inte gjort på 2 dagar. 
Det skrämde mig, jag har aldrig sett henne så här. 
Kanske var det en av hennes metoder för att vara stark, jag var så jäkla förvirrad just nu så jag hade ingen aning.
'' Hääär, min speciallitet!''. sade Veronica som dök upp ut på altanen och ställde ner en bricka med massa glas på bordet. 
Jag rynkade på ögonbrynen och tittade på henne.
'' Sen när kan du göra drinkar?''. frågade jag. 
Jag har aldrig sett henne göra drinkar och jag visste inte ens att hon kunde.
Med hennes IQ vet man inte vad hon kan göra och inte.
'' Sen alltid! Det är mycket du inte vet om mig babe!''. flinade hon och satte sig i soffan brevid mig och tog ett glas till mig och henne. '' Drick och njut!''. 
Jag bet mig i läppen och tog en klunk. 
Det var riktigt gott, men kanske dock lite tjejigt för mig. 
Smak av hallon och hade färgen rosa, men vad skulle jag förvänta mig. 
Alla började genast dricka och snacka för fullt. 
Jag däremot försvann återigen in i mina tankar. 
Jag visste inte att jag skulle tänka på just det här, men jag vill ha Cassandra här.
På något sett mår jag bättre av att veta vart jag har henne. 
Och att se henne får något i mig bli lycklig. 
Jag vet att det låter jävligt cp men det är sant, jag har fortfarande ett par känslor kvar för henne, det kommer jag alltid ha. 
 

(lyssna om du vill)
 
'' Så babe, vad ska vi göra ikväll?''. viskade Veronica tätt intill mitt öra.
Jag himlade genast med ögonen.
'' Sluta..''. 
'' Kom igen Justin, jag vet att du vill!''. sade hon. 
Jag puttade bort henne försitkgit och tittade irriterat på henne.
Jag visste inte vad det var med mig men jag tålde henne inte, det var något med henne som jag bara inte gillade längre. 
'' Sluta Veronica! Inte ikväll!''. sade jag med lite attityd.
Hon suckade och la armarna i kors.
'' Kom igen, vi kommer vara själva..''. sade hon.
Jag rynkade på ögonbrynen och tittade på henne.
'' Vadå själva? Dom andra bor också här?''. sade jag surt.
Vad tänker hon med.
'' Men dom kommer åka!''. sade hon och tittade menande på mig.
Jag suckade frustrerat och drog handen igenom mitt hår.
'' Jag går och tittar till Cassandra..''. mumlade jag.
Veronica tog genast tag i min hand och drog ner mig.
'' Lämna mig inte baby, snälla stanna!''. 
Det ända jag kunde tänka på var Cassandra och hur jävla mycket jag ville bort här ifrån.
'' Skärp dig Veroncia! Jag kommer tillbaka snart!''. fräste jag till.
Hon tog genast bort handen och satte sig lite längre ifrån mig och tittade åt ett annat håll. 
Jag reste mig sedan upp och gick ut från altanen och in i huset. 
Återigen drog jag handen genom håret och kliade mig nervöst i nacken.
Jag visste inte hur det här skulle gå, jag visste inte ens om jag skulle ha modet att kunna gå fram och snacka med henne. 
Hon kanske inte ens vill snacka med mig?
Jag tog ett djupt andetag och gick in till vardagsrummet.
Min blick for till soffan där Cassandra låg med huvudet hängandes över armstödet på soffan, hennes arm hängde ut över soffan och på golvet låg glaset med drinken vi alla fått utspillt och tusentals glasbitar.
'' Cassandra?''. sade jag och skyndande mig fram för att se hennes ansikte.
All luft for ut mina lungor och mina knän vek sig.
Hennes hud var vit som snö och läpparna var en nyans av blå, hennes ögonlock var stängda och huvudet lutat åt sidan. 
Jag tog tag i hennes arm och kände huden som var kallare än normalt. 
Paniken steg inom mig och jag började genast skaka på hennes kropp.
'' HJÄLP!! ALEX, ROY, NÅGON!!''. skrek jag med full hals.
Jag lutade mig över hennes mun och lyssnade på om hon andades, vilket hon gjorde, men knappt. 
Jag kände på hennes puls och den var lika svag.
Strax efter kom hela gänget in rusandes till vardagsrummet i panik, och den bara ökade när dom alla insåg vad som hade hänt.
'' Bär upp henne till sängen, ta en blöt handuk och ett glas vatten! Hennes puls är svag men hon kommer klara sig!''. sade Nolan och genast gled mina armar om hennes kropp och lyfte upp henne i famnen.
Sen skyndade jag mig så fort jag kunde upp till mitt rum i ren panik och la ner henne i sängen under täcket.
Min hand smekte bort en liten hårslinga ur hennes ansikte och såg hur blek och kall hon var.
'' Cassandra?''. mumlade jag med lugn röst och smekte hennes kind. 
Hennes bröst höjdes upp och ner och jag förstog att hon andades.
Upp springandes kom Nolan och Roy med ett glas med vatten och en blöt handuk.
'' Alla gå ut!! Hon behöver lung och ro!!''. ropade Roy och försökte trycka ut Kimberly och Alex som försökte komma in i rummet.
'' Jag måste till henne!! Hon är som min syster!!''. skrek Alex i ren panik.
'' Alex! Skräp dig, hon lever men det är knappt!''. skrek jag och sekunden senare stängdes dörren och ett tag hördes röster utanför som försökte ta sig in.
Hennes kropp började skaka av hur mycket hon frös och jag visste inte vad jag skulle göra.
Jag visste att hon inte skulle gilla det här men jag visste att det var det ända sättet.
Försiktigt kröp jag under täcket och drog hennes kropp mot min för att få henne varm.
'' Shit! Du är iskall!''. sade jag och kramade om hennes kropp.
Jag tog ett djupt andetag och tog den blöta handuken som var rätt så varm och tröck den mjukt och försiktigt över hennes ansikte och hals.
Jag skådade hennes ansikte nogrant och kunde inte undvika att int tycka att hon var så sjukt vacker.
Trotts att hennes hy var blekt och hennes läppar näst intill blåa var hon ändå så vacker.
Jag la ifrån mig handuken och drog täcket närmre våra kroppar så vi skulle hålla värmen bättre.
Min ena hand drogs över hennes arm för att värma den lite medans den andra smekte hennes kind. 
Jag vet inte hur länge vi låg där men då och då tryckte jag handuken mot hennes hud och värmde hennes kropp. 
Det var på något sett underbart att ligga såhär, hon nära min kropp.
Men ändå så var det så fel. 
Jag visste inte vad som hade hänt henne men jag hade en aning. 
Det knackade till på dörren och jag mumlade ett svagt ' kom in '. 
'' Tja!''. sade Roy och gick in och satte sig på säng kanten.
'' Tja..''. svarade jag och tittade ner på Cassandra.
'' Jag.. Eh.. Tror du vill se det här..''. sade han och höll upp det trasiga glaset Cassandra druckit ur.
Jag rynkade genast på ögonbrynen och tog glaset i mina händer.
Mina ögon studerade glaset noga och i botten av glaset samt på kanterna såg man ett vitt pulver, direkt luktade jag och kände hur en stark lukt fyllde min näsa. 
Jag kände hur ilskan bubblade upp inom mig.
'' Knark?''. fräste jag.
Roy nickade. '' Jag tror du har en aning om vem som gjorde det..''. 
Jag nickade genast och spände käken.
Självklart hade jag en aning om vem det var, eller snarare, jag visste vem det var. 
Jag tänkte resa mig upp och dra ner till nedervåningen men Roy stoppade mig.
'' Lämna henne inte Justin! Det där nere kan vänta, okej? Jag ser till så att allt är som det ska..''. sade han och la en hand på min axel.
Jag släppte ut ett djupt andetag och nickade.
'' Tack Roy!''. 
Han log milt och reste sig upp.
'' Det är lugnt, se till att hon blir bra nu!''. 
Jag nickade och såg hur han gick ut ur rummet och stängde dörren efter sig. 
Sedan suckade jag och la mig ner bekvämare och kramade om hennes kropp försiktigt.
Mina händer gled längs hennes hud och jag kände hur den sagta började bli varmare. 
Lättnad for över mig och jag förstog att allt skulle bli bra. 
Paniken jag haft försvann sagta och jag har aldrig varit såhär lättad i hela mitt liv.
För en sekund trodde jag att jag hade förlorat henne för alltid. 
Förlorat en person som betyder så jävla mycket för mig. 

CASSANDRAS PERSPEKTIV: 
 
Jag kände hur något varmt placerades mot min hud och hur hela min kropp värkte av en obeskrivlig konstig smärta.
Jag knep ihop med mina ögon och försökte få bort smärtan men den blev värre, huvudet värkte något så fruktansvärt och kroppen var nästan bortomnad av svaghet.
Min hals var torr och hur jag än försökte fick jag inte ut ett ljud. 
Mina ögon öppnades sagta och mötte ett par hazel bruna ögon.
'' Hej!''. sade Justin med en hes röst och gav mig ett litet leende.
Jag rynkade genast på ögonen och lät min blick gå runt i rummet.
Varför låg jag i Justins säng?
Och först och främst, varför låg jag på Justins bröst med hans armar om min kropp.
Jag såg hur han böjde sig över mig och tog ett glas och gav det till mig.
'' Drick, du behöver det!''. 
Jag sa inget utan tog glaset med vatten och tömde det på några sekunder. 
Han tittade nogrant på mig med ett leende och tog sedan det tomma glaset och placerade det på dens tidigare plats.
Försiktigt satte jag mig upp och kände hur kroppen var svagare än någonsin.
'' V-vad hände?''. fick jag fram i en hes röst. 
'' Du blev drogad!''. sade Justin och spände käken.
Mina ögon for upp och jag tittade chockat på honom.
'' Va?!''.
Han suckade och nickade. '' Veronica drogade dig..''. 
Förvirrning och ilska bubblade upp inom mig.
Hur kunde hon göra något sånt mot mig?
Jag hade aldrig trott att just hon kunde göra något sånt. 
När jag precis skulle öppna munnen för att säga något kände jag hur något ville upp.
Genast tittade jag upp i panik och slängde mig ur sängen och vinglade bort till toaletten.
Mina ben vek sig ett x antal gånger men när jag äntligne kom in till toaletten spydde jag direkt i toaletten.
Jag hörde Justin komma in springande strax efter och tittade chckat på mig.
'' Gå..''. sade jag fram och lutade mig över toaletten.
'' Nej, jag tänker inte lämna dig när du är så här!''. sade han och började ta papper och ge det till mig.
Sedan förberedde han ett nytt glas vatten samt tandkräm och en tandborste åt mig.
När jag kände hur hela jag var slut på energi satte jag mig på toalett locket och spolade.
Jag tog toalett pappret och torkade mig om munnen.
Min hud brändes och hela jag var snurrig.
'' Hej hej, ta det lugnt!''. sade Justin och placerade en blöt handuk som var riktit kall mot min panna.
Jag kände genast hur min kropp lugnade ner sig och hur den blev svalare.
Ett djupt andetag for ur mig och jag tog glaset med vatten och sköljde ur munnen.
Sedan ställde jag mig upp med hjälp av Justin för att titta mig i spegeln.
Min haka föll till golvet av synen framför mig.
Jag såg sjuk ut.
Min hud var vitare än vanligt, det var mörka ringar om mina ögon som syntes en gnutta, mina läppar var lite smått blåa och mina ögon såg livlösa ut.
Justins blick brände mot min hud och jag försökte så gott jag kunde att ignorera den.
Han hade sett mig så här.
Han hade sett mig se ut som något jag nyss spytt upp.
Genast skämde jag och tvättade av ansiktet samt borsta tänderna. 
Sen satte jag upp håret i en ny hästsvans och tog ett djupt andetag.
'' Är du okej?''. frågade Justin som stog lutad mot väggen.
Jag nickade smått och slickade mig om läpparna.
'' Kom, du behöver ta det lugnt!''. 
Jag kände hur han placerade sin arm om min midja och hjälpte min vinglande kropp tillbaka till sängen.
När jag lagt mig ner kände jag hur bekväm sängen var och hur trött hela min kropp var.
Justin la sig i sängen efter mig och tittade nervöst på mig.
'' Eh.. Vill du ha något?''. sade han och jag skakade på huvudet.
'' Nej tack..''. 
Han nickade svagt och vi båda la oss under täcket.
'' Vad är klockan?''. mumlade jag.
'' 07.44 på morgonen!''. sade han och jag nickade.
Jag måste varit borta hela natten. 
Hade han tagit hand om mig hela natten? 
Jag såg de blöta handukarna på nattuksbordet och alla tidningar och papper, mm. 
Han måste suttit uppe och kollat till mig hela natten.
Jag la mig ner med huvudet på kudden och vände blicken till Justin som kollade upp i taket.
Han såg verkligen utsliten ut. 
Och det var mitt fel.
'' Tack för att du.. Ehm.. Tog hand om mig!''. viskade jag nervöst fram.
Han vände sig om och låg på samma sett som mig och log milt.
'' Jag lovade att jag skulle skydda dig, och det är precis vad jag gör!''. 
Jag kände hur hela jag bubblade av lycka av hans ord, det var något jag aldrig trott skulle hända och jag hade verkligen inte trott att han skulle säga det där. 
Mina kinder blev en svag nyans av röd och direkt borrade jag ner ansiktet i kudden.
Ett hest skratt lämnade Justins strupe.
'' Kom här, sov!''. sade han och drog min kropp intill sin. 
Jag la mitt huvud på hans bröst och kände hur han drog armarna om min kropp.
Det var så här det skulle vara. 
 
 
 
AHH VA GULLIGT ELLER VAD SÄGER NI?!?! :3 
 
- Vad tycker ni om Veronicas lilla grej? 
- Vad tycker ni om hur Justin agerade om hela händelsen? 

Hoppas ni gillar det, ska försöka få upp ett till den här veckan.
Om inget kommer ivägen förstås.

Kram på er!
 

Kommentarer
Ylva

Jätte gulligt av honom! Vilken badass ver är ;) HAHAH
Grymt bra kap! 😍🔫👊



2014-05-12 @ 20:16:34
amanda

Awww så gulligt! :D

Hahaha badass Ver där ;)!

Riktigt bra kapitel som vanligt!! :D



Blogg: http://amandamariajennifer.blogg.se/
2014-05-12 @ 21:11:18
Frida

Gud så bra! Nu tycker ja att de är dax att berätta för justin, och han dumpar henne så de sjunger om de ;)) hahaha cassandra oxh justin ska de vara :)



2014-05-12 @ 21:50:20
Ebba

Omg såå bra 😍 justin är så söt & snäll



2014-05-12 @ 22:27:40
Anonym

Omnvggg de va så fkn. Bbrraaaaaaa musiken justin cass assåå alltttttttt!!!!!!!❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💗💗💗💗💗💗💗💗💗😱😱😱😱😱😱



2014-05-12 @ 22:43:46
Moa

aww så himla gulligt<3
Åå det är jätte bra som vanligt



2014-05-12 @ 22:52:54
Anonym

Omg omg omg jag dör! Bäst är du!!!! Usch hatar Veronica



2014-05-12 @ 23:31:19
Anonym

Så gulligt hoppas han gör slut



2014-05-12 @ 23:45:36
Anonym

Sjukt bra som vanligt, så gullig justin e men cass borde berätta om veronica snart



2014-05-13 @ 00:53:52
Anonym

Jag älskade det!!! Så grymt! Hade seriöst en klump i halsen under hela kapitelet tyckte så synd om cass och justin! Och Victoria den bitchen asså😂 hoppas cassandra berättar för Jutin snart :)



2014-05-13 @ 01:18:49
Anonym

Jag älskade det!!! Så grymt! Hade seriöst en klump i halsen under hela kapitelet tyckte så synd om cass och justin! Och Victoria den bitchen asså😂 hoppas cassandra berättar för Jutin snart :)



2014-05-13 @ 01:19:32
Michelle

Jag älskar det :)



2014-05-13 @ 12:03:48
Emelie

as bra ! :)



2014-05-13 @ 15:42:46
Fanny

Jaaaaaaaaa omg fangirlar som värsta idioten, så himla härligt när dem har sina moments. men tycker verkligen att cass ska berätta om Veronica till Justin nu och att hon inte ska komma undan med det här!



2014-05-13 @ 22:19:23
Linn

SÅ HIMLA BRA! MUSIKEN KAPITLET ALLT!



2014-05-14 @ 22:14:00
Linn

SÅ HIMLA BRA! MUSIKEN KAPITLET ALLT!



2014-05-14 @ 22:14:00
Linn

SÅ HIMLA BRA! MUSIKEN KAPITLET ALLT!



2014-05-14 @ 22:14:02




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback