Episode 25 - Mysterious!

Strax efter tog han tag om hela min kropp och drog den in i sin famn.
Hans arm drogs om mina axlar och den andra om min midja.
Direkt började mitt hjärta bulta fortare och mina andetag blev ojämna.
Det här var något jag inte förväntat mig. 
'' Sov nu..''. mumlade han och la sin haka försiktigt mot mitt huvud.
Det här hade varit ett perfekt tillfälle att berätta allt.
Berätta hur hans flickvän är en lögnare, svikare, och utsätter oss alla för fara. 
Men jag kunde inte, jag kunde inte slösa bort ett sånt här ögonblick trots att jag ville. 
Jag beslöt att inte svara, utan tog ett djupt andetag för att slappna av och slöt mina ögon.

 
 
 
DAGEN EFTER: 
 
'' Ska vi säga något?''. hörde jag en röst säga.
'' Nej ser du inte hur jäkla söta dom är?''. sade en annan. 
Jag rynkade på ögonbrynen i förvirran.
Det ända jag såg var svart, och rösterna var så långt borta.
'' Ja men ska vi väcka dom?''. sade den första rösten.
Det blev tyst ett tag och jag kände hur min kropp slappnade av igen.
'' EY! VAKNA TURTURDUVOR!!''. skrek en mörk röst och i ren chock öppnade jag ögonen.
Min blick for till dörren där Alex, Nick och Roy stog med armarna i kors och log lömskt.
Ett frustrerat stön lämnade min strupe och jag la mig ner som jag låg från början.
Jag kände hur ett par armar tog ett hårdare grepp om min kropp.
'' Gå ut för i helvete!''. sade en hes mörk röst som fick hela mig rysa i välbehag.
Skratt hördes och jag gosade mig mer in i min kudde.
Armarna omkring mig drog mig närmre intill sig och våra ben var inlindade i varandra.
Hjärtslag hördes väldigt starkt mot mitt öra och kudden jag låg på åkte upp och ner sagta.
Det tog ett tag att inse vad som faktist hände här.
Mina ögon for upp i chock då jag insåg att jag låg med huvudet på en persons bröst med dens armar omkring mig.
Och inte vilken person som helst. 
Justin. 
Mitt ansikte låg vid hans hals nästan och hans kind mot mitt huvud. 
Jag tittade upp i chock och mötte Justins blick som var lika chockad som mig.
Genast hoppade vi ifrån varandra i chock och jag bet mig nervöst i läppen.
'' Förlåt..''. mumlade jag.
Han drog en frustrerad han igenom håret och skrattade till.
'' Du kunde inte rå för det, inte jag heller för den delen. Du skakade och frös hela natten och jag antog att det bara blev såhär..''. sade han.
Ett litet leende spreds om mina läppar och jag kunde känna hur hårt mitt hjärta dunkade. 
Fjärilarna i min mage vaknade till liv och jag var tvungen att titta bort för att inte visa mina tok röda kinder.
'' Sov du gott?''. sade Justin med sin otroligt sexiga röst.
Jag vände blicken mot honom och nickade. '' Ja, gjorde du?''. 
Ett leende spreds på hans läppar som han försökte gömma innan han nickade. '' Aa..''. 
Jag kunde direkt känna hur mina kinder blev - om nu möjligt - ännu rödare. 
Skulle jag vara ärlig var det här en av dom få bästa nätterna jag haft.
Det var ovanligt att jag sov ut hela natten utan att vakna någon gång.
Justin tog fram sin mobil och i smyg placerade jag blicken på hans nakna bröst.
Jag var hundra procent säker på att han har varit på gymmet väldigt många gånger sen sist jag såg honom.
Tack vare alla hans nya tatueringar vart han så sjukt sexig.
Nästan för sexig.
Jag hade sån lust att bara dra mina fingrar över hans tatuerings gömda armar, men det var fel.
Han hade tjej och jag fick inte bli för fäst vid honom.
Trotts att jag redan var det fick jag inte bli det ännu mer.
Isåfall skulle jag aldrig klara se honom i den smärta han utsatte mig för.
Han suckade och la ner mobilen igen och genast drog jag iväg blicken. 
Jag kände hur hans blick brände mot min hud och jag var tvungen att kolla på honom.
Hans blick var placerad på min höft då mitt linne åkt upp. 
Genast tittade jag ner och såg det stora ärret som var placerat där sen natten då vi slogs mot Slyder och hans gäng.
Jag drog genast ner tröjan men Justin var snabb och dra upp den.
'' Är det där-..''. 
''-.. Från den kvällen vi attackerade Slyder och hans gäng, ja..''. mumlade jag och suckade.
Hans ögon studerade ärret nogrant och hans fingertoppar gled försiktigt över de.
'' Har du fortfarande metall skivan i?''. 
Jag nickade. '' Ja det har jag, det måste jag annars skulle jag knappt kunna gå..''. 
Han mötte chockat min blick. '' Gör det ont?''. 
Med en suck nickade jag återigen. '' Det gör jävligt ont så fort jag anstränger mig, men jag får smärtstillande som jag kan ta..''. 
Han tittade djupt in i mina ögon och spände käken. '' Det är mitt fel! Jag skulle aldrig låtit dig följa med den kvällen! Jag skulle låst in dig i bilen, vad som helst, så hade du inte blivit skadad!''. 
Genast tog jag tag i hans hand och mötte hans blick. 
Flashbacks från den kvällen for i mitt huvud.
Jag kommer ihåg hur förkrossad jag blev när jag såg Justin ligga skjuten på golvet och kämpa för sitt liv. 

Jag vände mig hastigt om och såg Justin ligga på golvet och hosta och vrida på sig.
'' Justin!''. tjöt jag och hukade mig ner brevid honom.
'' Fuck!' .sade han ooch tröck på sitt sår.
Jag slet upp hans t-shirt och såg att såret var djupare än vad jag trott. Han måste till sjukhuset.
Tårarna vällde upp i mina ögon och paniken steg.
Vad skulle jag göra?
'' BRUCE!!!! ROY!! NÅGON HJÄLP!!'. skrek jag och tårarna började rinna ner för mina kinder.
Jag drog min ena hand över Justins kind och tittade in i hans ögon.
'' Det kommer bli bra! '''. snyftade jag fram.
'' Fan va det gör ont!''. fräste han.
''' Shh! Prata inte!''. sade jag och la hans huvud i mitt knä.
Han började smått skaka av  smärta vilket gjorde så jag började gråta ännu mer.
Han fick inte dö. Jag skulle aldrig klara mig utan honom.
'' Jag älskar dig!''. sade jag och bet mig hårt i läppen.
'' J-jag älskar d-dig med!''. stammade han fram innan hans ögon sakta slog igen.
Tårarna blev häftigare och paniken steg ännu mer.
'' HJÄLP NÅGON!! BRUUUCE!!''. skrek jag med full hals.

Jag rös genast av obehag. 
Den paniken jag hade kunde jag fortfarande känna, jag trodde jag hade förlorat honom.
'' Sist jag kollade var det du som skadades mest av alla Justin! Det jag hade var inget gemfört mot dina skador!''.
'' Jag vet, men det gör fortfarande ont när jag tänker på hur mycket jag skadat dig Cassandra!''.
Jag kramade om hans hand.
'' Tänk inte på mig, jag överlever allt.''. sade jag och skrattade till lite.
Han log mot mig. '' Jag vet, och det är jag jäkligt glad över!''.  
Mina kinder blev genast röda och hela jag skämdes som bara den.

'' Jag trodde jag hade förlorat dig..''. mumlade jag efter flera minuters tystnad.
Våra händer var fortfarande fäst vid varandra och hans blick brände på mig.
'' Va?''. 
Jag suckade. '' När Cain sköt dig, jag trodde jag hade förlorat dig för alltid..''. 
En rysning for längs min ryggrad bara av att säga hans namn. 
Jag visste fortfarande inte om Cain var vid liv eller inte. 
Det har gått flera månader sen jag sist såg honom och han har inte hört av sig. 
Han kramade om min hand och flyttade sig närmre mig.
'' Du skulle aldrig kunna förlora mig..''. sade han mjukt.
Min blick mötte hans och jag svär att jag kunde se den gamla Justin där inne.
Den Justin jag blev förälskad i.
Mitt hjärta började slå fortare och jag nickade svagt.
Jag visste inte vad jag skulle säga.
Han höjde min hand mot sin mun och placerade en mjuk puss på den vilket förvånade mig på hög nivå.
Jag hade aldrig trott att han skulle göra det.
Och varför gjorde han de?
'' Klä på dig och gå ner och käka! Du behöver gå upp ett par kilon!''. flinade han.
Jag log svagt och nickade innan jag tog ett par kläder och gick in på toan.
När jag låst dörren lutade jag mig mot den och pustade ut.
Vad hände precis?
Vad hade hänt med den irriterande och idiot till Justin?
Den han varit dem senaste dagarna? 
Snabbt böt jag om och tvättade ansiktet och satte upp håret i en knut. 
Med en suck lämnade jag toaletten och fann rummet tomt. 
Jag tog upp min mobil och svarade på några sms från Bruce innan jag gick ner till nedervåningen.
När jag kom ner satt dem flesta i köket och ett par i vardagsrummet.
Jag beslöt att gå in till köket då min mage krävde mat just nu.
När jag kom in satt Justin på en av stolarna och ett par av grabbarna. 
Snabbt tittade jag på honom och han tittade inte ens på mig.
'' Godmorgon!''. sade jag och fick ett par retliga leenden från killarna. 
'' Godmorgon! Sovit gott?''. flinade Nick.
Jag himlade med ögonen. '' Kanske jag har!''. 
Justin tittade fortfarande inte på mig, nu visste jag att vi var tillbaka på ruta 1. 
Med en suck öppnade jag kylskåpet och letade efter mat.
Skulle Justin hålla på såhär kan han bara dra åt helvete.
Vara snäll mot mig privat men framför gänget blir han den irriterande och ilskna personen.
Frustrerat tog jag juice paketet och hällde upp lite i ett glas.
Jag hade tappat matlusten redan. 
Varför blev jag förvånad. 
Jag tog mitt glas och lämnade köket och gick in till vardagsrummet där Kim, Marcus och Nolan satt och pratade.
Genast slog jag mig ner brevid Kimberly och suckade.
Hennes blick fästes på mig och hon tittade frågandes på mig.
'' Vad är de?''. 
Jag suckade. '' Jag vet inte! Åh, jag blir bara så irriterad..''. muttrade jag.
'' Va?! Varför?''. frågade hon.
'' Jag tror Justin har två personligheter, han är sitt gamla jag med mig men sen när gänget kommer blir han den idioten han oftast är..''.
Jag såg hur både Nolan och Marcus vände blicken till mig och lyssnade noga.
'' Han kanske inte vet vad han känner.''. mumlade Kim.
Jag nickade. 
'' Det är bara så frustrerande, han var hur underbar som helst i morse men ny bara knäppte det till och han blev sur och ignorerade mig..''. 
'' Ta det inte personligt, han var precis så i början när vi alla grabbar flyttade ihop här.. Humörvsängningar och ena dagen var han en person andra motsatsen.''. sade Nolan och fick min uppmärksamhet.
'' Men varför är han det nu då?''. frågade jag frustrerat.
'' Du var en stor del i hans liv Cassandra, det var en jävligt stor chock för både han och dom andra när du dök upp på vår tomt! Han hade gett upp hoppet om dig, han trodde till och med att du var död!''. sade Nolan och lutade sig bakåt i fotöljen. 
'' Borde han inte vara glad att jag dök upp? Det är egentligen jag som borde spöa skiten ur honom efter allt han gjort mot mig..''. sade jag och la armarna i kors.
'' Egentligen ja, men du vet hur Justin är! Det var ett mirakel att Veronica hittade honom och fick honom stabil efter det som hände mellan er! Han var helt knäckt. Det kommer ta tid innan han vänjer sig vid dig och jag vet att du inte heller är helt van att vara vid honom! Vi alla kan se hur ni båda hatar varandra men ändå älskar varandra!''. sade Nolan och log snett.
Jag lät varenda ord av vad han sa åka runt och runt i mitt huvud innan jag förstog vad han menade.
'' Vänta.. Veronica hittade Justin?''. sade jag frågandes och började tänka igenom allt jag hört henne säga med John Slyder.
Nolan nickade. '' Hon kom och knackade på dörren en kväll när vi precis flyttat in och sa att hon hade gått vilse och ville låna våran telefon. Hon såg förjävlig ut och Justin hjälpte henne med kläder och mat. Sen stannade hon ett par dagar och sen skjusade Justin hem henne och det slutade med att hon kom fler och fler gånger och dom fick 'en grej'.''. sade Nolan och jag rynkade förvånande på ögonbrynen.
Varför skulle hon gå vilse här ute?
Det var flera mil in till civilitationen och som jag vet finns det inget hus dem närmsta 5 kilometrarna. 
Det måste varit något dom fixat ihop så Veronica skulle träffa på Justin.
Det var deras plan alltihop. 
'' Nolan?'. frågade jag.
Han tittade på mig. '' Ja?''.
'' Tycker inte du att det är konstigt att hon kan gå vilse när det är mer än 10 kilometer in till civilitationen? Jag menar vad skulle hon göra här ute? En tjej som henne?''. frågade jag.
Han röck på axlarna. '' Hon sa att hon varit och kampat med några vänner och gått iväg för att ringa någon och gått vilse!''.
Det dök bara upp fler och fler frågor i mitt huvud.
'' Hon hade gått vilse när hon skulle ringa någon? Men kom hit och sa att hon ville låna er telefon?''. frågade jag.
Nolan röck återigen på axlarna.
'' Hon måste väl tappat den på vägen, du vet Veronica hon är rätt slarvig!''. skrattade han.
Jag nickade och tvingade fram ett leende. '' Ja hon är väldigt slarvig..''. mumlade jag och spände käken.
Skulle jag berätta?
Men skulle dom tro mig?
Jag hade all rätt att kunna hitta på något sånt här för att få bort Veronica från huset så jag slapp se henne, dom skulle tro att det var precis det jag gjorde.
Dom vet hur mycket jag hatade henne och säga att hon sammarbetade med John Slyder och kanske har en affär med honom skulle vara som att säga att tomten fanns.
Det skulle dom aldrig tro. 
Jag såg hur Kimberly vände uppmärksamheten från Marcus till mig och försökte se vad jag tänkte.
'' Är de något?''. frågade hon.
Jag skakade genast på huvudet. '' Nejdå!''. 
 
:P

Dagen rullade på.
Jag vet inte hur många män som sprang runt i hela huset och renoverade rummen som förstörts. 
Det ända jag hade gjort var sitta i vardagsrummet med en kopp te och lyssnat på musik och skrivit lite i min gamla dagbok som tack och lov klarat sig från branden. 
Det kom och gick människor hela tiden, jag hade knappt sagt något ord sen konversationen med Nolan.
Den fick mig tänka ordentligt.
Varför gjorde Veronica så här?
Varför var hon med John och med Justin?
Känade hon något på det?
Just nu var det så mycket frågor i mitt huvud så jag höll på att bli tokig.
Och det värsta var att hon skulle komma förbi senare ikväll. 
Med en suck fortsatte jag skriva i min dagbok.
Det kändes så annorlunda.
Jag har inte skrivit ett ord i den här sen den tiden jag var med Justin. 
'' Dom dåliga sakerna stannar hos dig. Du kan inte fly från dom, även fast du vill..''. mumlade jag samtidigt som jag skrev ner det och stängde sedan igen boken. 
Jag tog sedan ur hörlurarna ur mina öron och stängde av musiken.
Klockan närmade sig 14.00 och det var kaos på övervåningen då Justin satt krav på jobbar killarna att mitt rum ska bli klart så fort som möjligt.
Trotts att dom knappt förstår engelska säger Justin de om och om igen. 
Jag reste mig upp från soffan och kände hur mina ben somnat då jag suttit ner så himla länge.
Jag la allting på vardagsrumms bordet innan jag gick in till köket och la min kopp i diskkon.
Sedan gick jag igenom huset till baksidan och såg hur alla satt vid ute möblerna på gräsmattan och snackade.
Solen lös och det var otroligt varmt. 
Det här var en av dom sakerna jag gillade med LA, värmen och vädret. 
När det är sol och varmt är det underbart.
Jag - trotts att jag var klädd i mjukis byxor - gick ut till gänget och slog mig ner i soffan brevid Kimberly och Nick. 
Dem alla pratade för fullt och killarna satt och drack öl.
Justin satt med en öl i handen och mötte min blick i någon sekund innan han tittade bort.
Jag suckade och drog upp knäna mot mitt bröst. 
I säkert 15 minuter satt jag bara där och lyssnade på när alla pratade.
Mitt huvud var överfullt av frågor som jag ville få svar på, men jag visste att jag inte kunde ställa dom.
'' Så vart tar du Veroncia ikväll?''. frågade Nick, Justin.
'' Nån tråkig resturang inne i stan bara.''. sade Justin och mötte min blick.
'' En dejt alltså?''. sade Nick och log snett.
Justin himlade med ögonen och nickade. '' Ja en dejt!''. 
Jag kände hur mitt hjärta gjorde ont av bara tanken på att han ska på en DEJT med en tjej jag avksyr.
Vad har jag gett mig in på..

 
 
Ojoj, mycket hände!
Vad tycker ni?:) 

Säger det igen, förlåt att det dröjde..
Hade 2 nationella prov i veckan, ingen höjdare direkt! :( 

Love youu, kram!
 
 

Kommentarer
Rebecca

Kan inte hon Beratta allt nu! Skulle va kul!:)



2014-03-23 @ 17:12:28
Celebnovell

Sjukt bra! Btw lycka till med nationella :)



Blogg: http://celebnovell.blogg.se/
2014-03-23 @ 17:50:43
Ylva

Hoppas hon hittar mer fakta om ver! Jätte bra! Kan inte cass vara lite mer bad? Och mer drama haha🙌👍👍👍👍



2014-03-23 @ 18:18:59
Anonym

Älskar din novell



2014-03-23 @ 19:23:55
Anonym

Jättebra!, lika bra som alltid. Längtar tills nästa :) hoppas det gick bra på nationella och lycka till med dem andra som kommer :)



2014-03-23 @ 19:26:39
Emelie

åhh jätte bra! :)
hoppas hon berättar och dom tror på henne eller att hon skriver det i sin dagbok och typ att hon inte vågar berätta så läser nån det och förstår, hade varit kul :)



2014-03-23 @ 19:44:48
Anonym

Fangirlar varje gång ja ser att du har lagt upp ett kapitelet! Grymt



2014-03-23 @ 20:21:55
Anonym

Hon la ju dagboken i vardagsrummet, och hon har skrivet ner det där med Veronica, tänk så läser justin det 😳Holy shit fu är grym



2014-03-23 @ 20:23:08
Michelle

Jag älskar det :)



2014-03-23 @ 21:12:15
ebba

AS BRA



2014-03-23 @ 22:13:41
Fanny

Jätte bra och älskar deras morgon👆
Jag tror att något inte så bra kommer hända på dejten !



2014-03-23 @ 22:14:01
Sanna

Åååååh va bra!!! Har längtat efter nästa kapitell sedan det förra och nu längtar jag redan såååå mycket till nästa!!! :D



2014-03-23 @ 22:53:13
Anonym

Oommmmmgggggggaaaadddddddddddddddddddddddddddd❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️



2014-03-24 @ 21:37:21
Mandah

Grymt!



2014-03-24 @ 22:00:08
Anonym

OMB Justin är ett svin igen kan typ inte hon berätta om Veronica så hon får gå dejten



2014-03-25 @ 06:50:24
Anonym

Asså ÅÅÅÅH så bra!!! Hoppas hon berättar allt snart!!!



2014-03-25 @ 23:38:24
Anonym

mmmmeeerrrrrrrrrrrrr



2014-03-27 @ 20:15:02
Anonym

mmmmeeerrrrrrrrrrrrr



2014-03-27 @ 20:15:03




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback