Episode 8 - You Kept It.

Jag kände hur en hand tog tag i min handled och drog upp mig. 
Hastigt drog jag efter andan och kände hur jag hamnade mot något hårt men varmt. 
Mitt namn ropades av någon, någon som var bekant. 
Jag la mina händer på personens bröst med ögonen fortfarande stängda. 
Jag vågade inte öppna dom, jag vågade inte se den som ska döda mig i ögonen.
Det får absolut inte vara det sista jag ser innan jag dör. 
'' CASS!''. skrek en röst. 
Jag vaknade hastigt till liv och mina ögon for upp i ren chock. 
Det var den sista personen jag trodde skulle stå här framför mig just i den här sekunden!
 
 
 
'' J-justin?''. stammade jag fram och blinkade som en idiot. 
Min syn var suddig då tårarna rann men jag såg honom. 
Jag såg Justin. 
Han stog framför mig, han var här! 
'' Vi måste gå! Dom jävlarna kommer döda oss! Kom!''. sade Justin och tittade djupt in i mina ögon. 
Jag var chockad, hade han kommit tillbaka för mig? 
Var det här nån halucination?
Hastigt skakade han i mig och fick mig smälta in allt. 
'' V-vad gör du hä-är?''. stammade jag fram. 
'' Vafan ser de ut som? Jag räddar dig! Kom nu!''. sade han stressat och drog mig mot fönstret. 
Han öppnade fönstret och frösökte dra ut mig men jag vägrade. 
'' Vänta!!''. tjöt jag och rusade fram till sängen. 
Jag böjde mig ner och drog ut lådan jag hade. 
Snabbt öppnade jag locket och tog grejerna och lindade in dom i min tröja så han inte såg.
'' Vafan Cassandra, vill du fucking dö?''. muttrade han. 
Jag skyndade mig fram till honom och såg hur han tänkte ta dom men jag höll dom intill min kropp.
Han fick absolut inte se grejerna. 
Han himlade med ögonen och sköt upp fönstret innan han tittade på höjden. 
'' Vi måste hoppa!''. sade han.
Mina ögon for upp. '' Va? Nej!''. tjöt jag. 
Jag visste att jag skulle göra mig illa. 
Det var för högt. 
Han klättrade ut genom fönstret innan jag fatta vad som hänt. 
Han hade hoppat över till trädet en bit ifrån huset. 
Jag tittade förskräckt ner och sedan på honom. 
Jag skulle aldrig klara det här. 
Det var för långt till marken, men också till trädet han var vid. 
'' Kom igen, hoppa till mig!''. sade han och höll ut sina armar.
Hastigt skakade jag på huvudet. '' Jag kommer inte klara det!''. 
Han nickade. '' Jo kom igen!''. 
Jag tog ett djupt andetag och skådade höjden igen.
Rök spreds i mina lugnor.
Det brann i huset, hade dom tänt på huset?
Bankningar hördes på dörren och sedan började någon försöka sparka upp den. 
Paniken steg inom mig, jag skulle dö. Jag visste det. 
'' Cassandra, skynda! ''. 
Jag skakade på huvudet och tårakde tårarna som rann. '' Jag kan inte Justin, jag kommer ramla!''. 
'' Det är okej, jag har dig, det är okej!''. sade han lugnande. 
Jag klättrade hastigt ut från fönstret och ställde mig tryckt mot husväggen. 
'' Hoppa!''. sade han och tittade stressat på mig. 
Jag var så osäker.
Han skulle inte kunna fånga mig, han skulle låta mig falla. 
'' Litar du på mig?''. sade han.
Min blick mötte genast han och jag såg smärta i hans ögon. 
Det var som det gjorde ont för honom att säga det där. 
Men jag kunde inte fatta att han var så dum. Tror han jag litar på honom efter allt han gjort mot mig? 
Hur skulle jag kunna lita på honom? 
Jag visste att jag inte kunde lita på honom, men i det här ögonblicket var jag tvungen. 
Jag hörde hur dörren gick sönder och jag såg hur en man stog utanför och tittade in.
Tack och lov var inte dörren öppen helt. 
Ena väggen i mitt rum blev snabbt svart och jag förstog direkt att elden spridit sig till mitt rum.
Snabbt knep jag ihop med ögonen och slängde mig från huset mot trädet. 
Ett lågt skrik lämnade min strupe då jag var beredd på att träffa marken. 
Men någon tog i mig.
 

Jag öppnade mina ögon och mötte Justins blick som var bara några centimeter ifrån mig. 
Hans armar var om min kropp och jag var tryckt mot hans varma bröst. 
'' Jag har dig!''. sade han lugnande. 
Våra pannor var pressade mot varandra och våra bröst ihop pressade. 
Hela jag blev så nervös så jag tappade balansen men Justin var snabb med att ta tag i mig. 
Vilket gjorde så vi var - om nu möjligt - ännu närmre varandra. 
Jag kände hans kalla andedräkt mot min hud, lukten av mint och rök spreds i mina lungor.
Typiskt Justin lukt.
'' Vi måste gå!''. viskade han fram lika borta som jag. 
Jag nickade och kände hur han tog ett hårt grepp om mig innan han hoppade den sista biten ner till marken. 
Jag höll för mitt liv fast i honom och vart genast lättnad när mina fötter nuddade marken. 
Han hade räddat mig, det sista jag trodde han skulle göra. 

Vi skyndade oss ut från gården till rangerovern som stog vid kanten av vägen. 
I den satt Alex, Roy och Nolan! 
'' Vart är Ver, Seth och Nick?''. sade Justin direkt. 
'' Dom tog andra bilen och åkte i förväg!' .sade Roy och började köra.
Jag lutade mitt huvud mot den kalla bilrutan och suckade. 
Elden hade spridits till mitt rum, vilket betydde att mina grejer var för sent att rädda. 
Vad ska jag göra nu? 
Allt jag hade med mig vart upp bränt antaglien. 
Och jag vägrar låna kläder av Veronica. 
Roy körde en bit på motorvägen innan han svängde av och in i skogen. 
Efter några kilometer var det nått kamping stopp där en bil redan stog parkerad.
Lutad mot den stog resten av gänget och pratade förfullt. 
Roy parkerade brevid dom och han och killarna klev ur bilen.
Själv satt jag kvar och stannade inne vid varmen i bilen.
Justin gick direkt fram till Veronica och gav henne en mjuk kyss, en kyss han brukade ge mig.
Dem alla började genast prata med varandra och började små argumentera. 
'' Är brandkåren och dom där?''. sade Nick. 
Nolan nickade och la ner sin mobil i fickan. 
'' Vi var på en klubb och fick veta att någon gjort inbrott, okej?'. sade Nolan. 
Dem alla nickade innan dom började små prata. 
Jag suckade och tog fram mina grejer jag haft under tröjan. 
Min blick fästes på dom och tårar bildades i mina ögon. 

JUSTINS PERSPEKTIV: 

Jag avslutade kyssen med Veronica och la armen om hennes midja innan jag vände blicken till bilen.
Cassandra satt kvar i bilen med huvudet lutat mot fönstret. 
Killarna började snacka om vad som hade hänt och Nolan ringde ett par samtal. 
'' Vart tog du vägen? Jag trodde du skulle följa med mig ut?''. sade Veronica. 
Jag skakade på huvudet. '' Var tvungen och hämta nån först!''. 
Hon tog genast ett kliv ifrån mig.
'' Oh no you didnt!''. sade hon och la armarna i kors. 
Jag himlade med ögonen. '' Jag var tvungen Ver! Kom igen..''. suckade jag.
'' Gjorde ni något?''. 
'' Vafan nej? Såklart inte?''. sade jag irriterat. 
Hon suckade. '' Okej..''. 
Jag drog hennes kropp tillbaka till min och la min haka på hennes huvud. 
Min blick gled på Cass som började fippla med något i sin tröja. 
Var det grejerna som hon var så besatt av att hämta?
Nyfikenhet tog över mig och jag tog bort min arm från Ver.
'' Ska hämta min mobil i bilen, kommer snart!''. sade jag och gick ifrån gänget. 
Vi hade slagit oss ner vid ett bord en bit ifrån bilen. 
Jag smög fram och tittade in i baksätet där hon satt. 
Hennes huvud hängde ner och i hennes hand var halsbandet jag gav henne för flera månader sen. 
Det halsbandet jag gett henne strax efter hennes syster dött och jag varit otrogen. 
Smärtan i bröstet kom genast tillbaka då jag insåg hur mycket smärta jag skadade henne. 
Jag var så dum att jag trodde hon aldrig skulle få veta vad jag gjort. 
Men jag hade så klart så jävla fel. 
Jag spände hårt käken och såg hur hon tog fram nånting ur kuveret. 
Det var en bild på hennes familj. 
Jag såg hur tårar började rinna ner för hennes kinder men hon tårkade snabbt bort dom. 
Ännu en bild dök upp, men denna gång var det en bild på hon och mig. 
Vi båda hade stora leenden på läpparna. 
Jag vaknade ur tankarna av att killarna ropade på mig. 
Och jag var inte den ända som vaknade ru sina tankar, Cassandra med. 
Jag vet inte hur fort det gick men på nån sekund var grejerna undan gömnda och tårarna tårkade. 
Hon gav mig en kall blick innan hon drog armarna om sin kropp. 
'' Vad?''. ropade jag och gick tillbaka till killarna. 
'' Bad en polare checka huset och dom har dragit, vi kan dra tillbaka men huset är inte det vackraste!''. sade Nolan frustrerat. 
Det kunde jag nästan förstå, det var hans hus i stort sett.
'' Bra, då drar vi!''. sade jag och gick tillbaka till bilen. 
Dom följde snabbt efter och vi alla hoppade in i bilen. 
Roy körde iväg från kamping platsen och Veronica och resten körde efter i deras bil. 
Jag sneglade på Cassandra som satt med blicken ner i sitt knä.
Hennes kinder var lite smått röda och blöta sen hon grät. 
Jag suckade innan jag vände blicken framåt. 

Väl framme vid huset gav vi alla ifrån oss ett 'oh shit'. 
Möblerna på altanen var huller om buller, vissa av fönstrerna var helt borta. 
Andra hade bara några pistol skott igenom. 
Vissa delar av huset var i en nyans av svart. 
Tack vare elden som kommit igång. 
Och det här var bara utsidan. 
Roy parkerade bilen och vi alla skyndade oss ut. 
Vi började rusa mot huset och jag slet upp dörren i ren panik. 
Jag möttes genast av en svag stank av rök och började hosta. 
'' Vafan!''. muttrade jag och gick in. 
Dom hade vänt upp och ner på hela huset. 
Det såg förjävligt ur.
'' Ah men för i helvete, hur fan ska vi fixa de här?''. tjöt Nick som kommit in strax efter oss med resten.
'' Det är en jävlarns bra fråga..''. muttrade Roy och kliade sig i nacken. 
Jag vände mig om och kollade på gänget, men jag såg att nån fattades.
Cassandra. 
Genast fick jag panik men höll det inom mig.
'' Okej vi kollar igenom hela huset och se vilket rum som är värst. ''. sade jag. 
Dem nickade och började söka igenom huset.
Veronica stog vid ytterdörren och vägrade gå in. 
'' Vafan Veronica, kom hit!'. 
Hon skakade äcklat på huvudet. 
'' Ser du hur det ser ut? Mina nya louboutin kommer bli smutsiga Justin!''. 
Ibland kunde hon vara irriterande som bara den, men jag älskade henne.
Det gjorde jag faktist. 
Hon brukar inte vara så här illa, jag antar att det är för Cassandra dök upp..
'' Okej, dra hem då! Jag hör av mig när stället är fixat!''. fräste jag irriterat.
Hon nickade och gav mig en slängpuss innan hon gick. 
Jag skakade på huvudet innan jag gick upp till övervåningen. 
Direkt svängde jag ner åt vänster i korridoren mot Cassandras rum.
Dörren stog på glänt och jag hörde hur någon hostade lite smått.
Jag knackade lite på dörren innan jag sköt upp den.
'' Cassandra?''. 
När jag fått syn på hela rummet vart mina ögon som bowling klot.
Halva rummet - om inte mer - var svart och det var fullt av aska. 
Jag antog att elden spridit sig in hit men inte hunnit längre. 
Hela hennes garderob var uppbrunnen, sängen också, sen lite trämöbler som vi ställt in här. 
'' Shit..''. sade jag.
Cassandra suckade och hostade svagt. 
Hela rummet stank aska och luften var dålig. 
Jag höll själv på att börja hosta. 
Snabbt skyndade jag mig fram och öppnade fönstrerna i rummet och lät det vädra lite. 
'' Jag är ledsen för det här, Cassandra!''. sade jag och drog handen igenom mitt hår. 
'' Skit samma..''. suckade hon och tog dom grejerna som klarat sig och la ner dom i sin resväska som i stort sett klarat sig förutom några små repor. 



'' Guys, Nicks rum är där branden startade och det går in-..''. sade Roy men avbört sig när han såg Cassandras rum.
''-.. Oh.. Eh.. Aa jag antar att branden som startades i Nick rum spreds sig in hit..''. 
Nicks rum är längst bort i korridoren och ligger brevid Cassandras så antagligen. 
Cassandra nickade och bet sig i läppen. 
'' Vart ska jag sova?''. sade hon och la armarna i kors. 
Roy kliade sig i nacken. 
Resten av killarna dök upp bakom honom och skådade rummet. 
Jag antog att det var Nicks och Cassandras rum som var värst. 
'' Jadu, Nick tog extra sängen och sover inne hos Alex. Resten har bara enkel sängar förutom-..''. 
''-.. Nej!! NEJ!''. avbröt jag honom. 
Jag visste precis vad han skulle säga. 
Det var att jag var den ända som hade en säng stor nog att passa två personer. 
Cassandras ögonbryn höjdes. 
'' Förutom?''. 
'' Justin!''. sade Roy snabbt. 
Jag gav ifrån mig ett frustrerat stön och spände käken. 
'' Hm.. Ser ut som att vi får dela säng Justin! Som gamla tider, va?''. sade hon och gav mig en konstig blick innan hon tog sina grejer och lämnade rummet. 


När hennes fotsteg tystnat i korridoren började grabbarna små skratta.
'' Håll käft vafan!''. sade jag frustrerat. 
Jag visste redan nu att Veronica skulle döda mig. 
'' Damn, den där tjejen skulle gärna få dela säng med mig!''. sade Nolan. 
Alex knuffade lätt till honom på axeln och skrattade till.
'' Ey sluta, hon är som min syster!''. 
'' Du stoppade inte Justin när han knullade din 'syster'?''. sade Nolan. 
Jag spände hårt käken och tittade på Nolan som stängde käften. 
Alex skakade på huvudet och gick iväg. 
Jag antog att han gick till sitt rum.
'' Asså damn, vafan har hänt med Cass?''. sade Roy och log snett.
Antog att han var imponera över att hon var så kaxig. 
'' Jag har ingen jävla anning!''. sade jag och gav ifrån mig en suck. 
Den kommande veckan kommer bli ett rent helvete.



Hihihih, oj hur ska det här gå, va?:D 

Hoppas ni gillar det, fick ut ett rätt snabbt eller hur? 
Kom hem idag från kontaktfamiljen och började skriva som en idiot direkt! 
Så nu har jag fruktansvärt ont i mina fingrar och ska lugna ner mig och kolla på nån film! ^^ 

Kommentera nu, älskar er! :D







 


Kommentarer
Jessica

Asså omg Gud vilket grymt kapitel! Tycker så synd om cassandra



2013-11-24 @ 23:50:56
Anonym

OMG det här blir bara bättre och bättre



2013-11-25 @ 00:31:36
Anonym

så bra!!!!!



2013-11-25 @ 12:27:57
Anonym

Vad hände med Cassandras gamla bästa vänner Bonnie o de? Vårt är det? Hoppas de kommer tillbaks snart.

Svar: I kanada antagligen? Dom har ett liv där?
Maya Lindberg



2013-11-25 @ 14:00:52
astrid

Såg just en kommentar och jag har inte tänkt på det men, vars är Bonnie och Kate?;O
Asbra kapitel som vanligt!

Svar: I kanada? Dom har familj och ett liv där som dom inte bara kan lämna? Trodde ni förstog det!
Maya Lindberg



2013-11-25 @ 14:58:20
Valerieeeeexo

Hhhahahahha yeessssss dom ska sova t sammans!! :D



2013-11-25 @ 17:26:52
Anonym

Omb.......



2013-11-25 @ 17:27:31
caroo

Oherregud va synd det var om cassandra!! :(



2013-11-25 @ 17:28:20
Celebnovell

Sjukt bra - precis som alltid. Du lyckas varje gång slänga in en överraskning. :D♥



Blogg: http://celebnovell.blogg.se/
2013-11-25 @ 17:54:44
Wilma

Du är så sjukt duktig och kapitlet var grymt! Hehe, älskar när resten av killar säger att Cassandra är snygg och sånt! Åh hoppas att Cassandra träffar några vänner eller något, precis som bonnie och kate innan :) Eller kanske att Justin börjar få lire mera känslor för Cassandra! Men hur det än blir kommer det bli amazing!



2013-11-25 @ 20:20:15
Emelie

jätte bra ! :)



Blogg: http://emelajzaan.blogg.se
2013-11-25 @ 21:12:49
astrid

haha jahaaa, jag är inte så snabbtänkt men nu fattar jag ju!;D



2013-11-28 @ 16:42:25
Anonym

kommer Bonnie och Kate tillbaka till novellen?



2013-12-03 @ 16:27:18




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback