Episode 70 - New Years Eve.

Jag smörjde in håret med shampoo och duschade av det.
Sedan smörjde jag in kroppen med tvål sen håret med balsam.
Jag skjölde av min kropp samt hår innan jag tog en handuk och lindade den om min kropp.
Sedan klev jag ut ur ducshen och smörjde in min kropp med en hudlotion.
Sedan gick jag ut till mitt rum och drog på rena underkläder och ett par shorts samt linne.
Jag slog igång '17 again' innan jag kröp ner i sängen och drog täcket om min kropp.
Det ända jag hoppades på nu var att nyårsafton blir riktigt roligt utan Justin.
Och utan problem..

 
 
NYÅRS AFTON: 
 
Jag vaknade av att min mobil ringde för tredje gången.
Med en frustrerad suck tog jag mobilen från sängbordet och svarade.
'' Hallå..''. 
'' Cass? Sover du?''. sade en bekant röst.
'' Ja Kate. Jag sover..''. mumlade jag trött.
'' Hallå! Va? Klockan är snart två!''. tjöt hon.
Mina ögon for upp och jag kollade på klockan.
Hon hade rätt, klockan var kvart i två.
'' Oj..''. mumlade jag.
'' Hur kan du sova nu? Vi måste bestämma vad vi ska ha på oss?''. tjöt Kate.
Typsikt Kate. Oroa sig över det när det är flera timmar kvar.
'' Kate lugna dig.. När ska Bonnie komma?''. mumlade jag.
'' Är redan här, hon väckte mig vid tolv och tvingade mig hit!''. hörde jag Bonnies röst.
Ett hest skratt lämnade in strupe.
'' Lider med dig!''. sade jag och satte mig på sängkanten.
Bonnie skrattade. '' När kommer du?''. 
'' Jag måste klä på mig och äta något, sen kommer jag.''. 
'' Okej, hejdå!''. 
'' Hejdå!''. skrattade jag och la på.
Sedan gick jag in till min WIC och tog fram ett par jeans och en långärmad tröja i vitt.
Jag kunde inte fatta hur jag kunde sova så länge.
Just efter allt om hänt.
Förvirrad tog jag på mig kläderna och sminkade mig med lite mascara och kammade igenom håret innan jag gick ner.
Jag undrar om Jenna är hemma.
Det var otroligt tyst så antagligen inte.
Ett leende spreds på mina läppar. Det betydde att hon sov över hos sin 'jobba kompis'. 
Jag skrattade lite för mig själv och gick in till köket och började göra i ordning frukost.
 
När jag ätit upp min frukost ställde jag in all disk i diskmaskinen oc hgick in på toan för att borsta tänderna.
Sen gick jag ut till hallen och drog på mina uggs och tog på mig imn jacka.
Trots att det var snö ute lyste solen och det var rätt varmt.
Jag gick ut till min bil som Bruce kört hem åt mig sen julafton och hoppade in och startade den.
Jag började köra mot Kate's hus, hon bodde några kvarter bort men jag hade ingen lust att gå.
När jag kom fram till hennes jätte lika vita hus parkerade jag bilen brevid Bonnies bil på deras stora uppfart.
Kate var välldigt bortskämd, och hennes föreldrar var båda sten rika. 
Men tack och lov skryter hon inte om det och beter sig inte som Jessic och hennes hundvalpar i skolan.
Hennes föreldrars bilar var borta så jag öppnade bara dörren och gick rakt in.
'' Kate?''. ropade jag.
Fotsteg hrdes från trappan och strax efter såg jag en uppspelt Katelyn med Bonnie bakom sig.
'' Hej!''. utbrast kate och kramade om mig.
'' Hej Kate!''. skrattade jag och kramade tillbaka.
 
Dagen gick till att tillsammans med Katelyn och Bonnie leta upp vad vi skulle ha till festen ikväll.
Och det var inte de lättaste. 
Kate kunde inte välja mellan typ 10 olika klänningar.
Jag själv brydde mig inte så mycket.
Det var bara en fest, enligt mig.
För Kate var det som att världen skulle gå under om man inte såg snygg ut.
Klockan närmade sig fyra och vi skulle beställa pizza.
Kate hade envisats om att vi skulle göra sallad men både jag och Bonnie var sugen på pizza så hon hade inget val.
Bonnie hade ringt och beställt pizza för 10minuter sen, medans vi väntade satte vi oss framför tv:n och chillade.
Min mage kurrade var tredje minut tack vare att jag knappt åt något imorse.
Det plingade på dörren och ingen reste sig upp så jag beslöt att hämta pizzan.
Jag tog pengarna av Katelyn och gick ut till hallen och öppnade dörren.
Ett litet leende spreds på mina läppar innan jag mötte ett par vackra gröna ögon.
Framför mig stog en super snygg pizza kille. 
Han var för snygg för att vara en pizza kille helt klart.
'' Hej!''. fnissade jag.
'' Tjena, var de ni som beställt pizza?''. log han.
Hans leende var precis lika vackert som hans ögon.
'' Aa precis!''. sade jag och tog emot pizzan.
JAg ställde den på hallbordet innan jag tog pengarna och gav dem till honom.
'' Vad gör en sån vacker tjej som du på nyårs afton då?''. flinade han.
En liten röd nyans spreds om mina kinder.
Varför rodnar jag? Och varför flörtar han med mig?
'' Jag ska festa lite med mina vänner! Du då? Du ska väl inte jobba?''.
Han skrattade och skakade på huvudet. '' absolut inte, jag slutar om en halvtimme! Sen ska jag festa jag med!''. 
Jag nickade.
'' Cassandra, vad gör du ?''. ropade Katelyn.
Fotsteg kom närmre coh närme och tillslut dök Kate upp brevid min sida.
'' Har du betalat?''. sade hon.
Jag nickade.
Hon vände sedan blicken till pizza killen och ett lömskt leende spreds på hennes läppar.
'' Okej.. Ehm.. Cass kom nu!''. sade Kate.
'' Aa.. Eh.. Hejdå tack för pizzan!''.
Pizza killen skrattade. '' Lungt beautiful!''. sade han och vände sig om och gick till sin bil.
Kate smällde igen dörren och tog tag om mig och drog mig in till vardagsrummet.
'' Han var sååå snygg!''. tjöt hon.
Jag skrattade. '' Kanske lite!''.
'' Såg du inte hur han flirtade med dig?''.
Jag skrattade. '' Han flirtade ionte med mig!''.
'' Vad har hänt?''. sade Bonnie som varit inne i sin mobil.
'' Pizza killen flirtade som en idiot med Cass! Gav henne leenden och kallade henne saker!''.
Ett lömkst leende spreds på Bonnies läppar. '' Oj oj cass!''.
'' Men sluta! Jag har Justin! ''. mumlade jag och skrattade.
'' Men han var rätt snygg, erkänn..''. flinade Kate.
'' Ja lite, nu äter vi..''. skrattade jag .
 
Efter att vi ätit och plockat undan allting drog Katelyn upp oss till hennes rum.
Hon gick in till sin WIC som var lika stort som själva hennes rum och började leta bland hennes hundra tusen klänningar.
Jag blev chockad över hur mycket kläder hon hade.
Och helt ärligt var dem riktigt snygga och det flesta märkeskläder.
Jag slog mig ner på hennes säng medans hon och Bonnie gick in till Kates WIC och började testa klänningar.
En suck lämnade min strupe.
Jag hade ingen lust att göra mig fin, för jag hade ingen att göra mig fin för.
Hade Justin kommit hade det varit en helt annan sak. 
Åh Justin, jag saknade honom så mycket.
Jag skulle göra allt för att han var här och hade sina läppar mot mina just nu.
'' Cass?''. 
Hans armar om min kropp. 
Känna lukten av hans otroligt goa parfym.
'' CASS!''. 
Jag vaknade ur mina tankar och såg att Kate stog framför mig och vinkade med handen.
'' Aa?''. sade jag.
'' Då får gå in och ta nån klänning du vill ha, jag och Bonnie går in till rummet brevid och sminkar oss vid det stora sminkbordet. Du har smink där om du vill låna!''. sade Kate och pekade på hennes lilla sminkbord framför en stor spegel.
Jag nickade.
Med en suck gick jag in till hennes WIC (walk in closet) och ställde mig mitt i rummet.
Hon hade sorterat in alla kläder i färger.
Jag gick till dem blåa klännningarna och började leta..
Jag kom ihåg att min mamma älskade blå och klädde mig alltid i blåa kläder.
Hon tycke jag såg så vacker i blått.
 
Efter att ha letat ett tag hittade jag en blå 'one shoulder' glittrig klänning. 
Till dem tog jag ett par hudfärgade rätt höga pumps och en liten handväska i samma färg.
Jag gick ut och la det på Kate's säng och satte mig ner vid hennes sminkbord.
Jag testade ut en bra fondation på handleden innan jag smörjde in den i ansiktet.
Efter det tog jag lite puder och rouge om ansiktet och sminkade på lite blå glittrig svag ögonskugga.
Jag tog sedan på mig lite mascara, läppglans och tog lite parfym av Kate.
Hon hade verkligen allt.
Med ett litet leende tog jag hennes locktång och lockade mitt hår.
Det var inte ofta jag hade det, eftersom det var så jobbigt att locka det.
Jag gick sedan fram till klänningen och tog av mig mina kläder och fort på med den.
Sedan tog jag på mig pumpsen och stoppade ner lite pengar, mobil och nycklar i väskan.
 
När jag äntligen var klar gick jag ut från rummet och hörde röster från nedervåningen.
Jag kunde tyda på att både Bonnie och Katelyn var där nere, sen hörde jag Roy's, Alex och Bruce's röster.
Med ett litet leende gick jag ner för trappan och såg alla stå vid ytterdörren med blickarna på mig.
Jag mötte Bruce blick som gick snabbt upp och ner för min kropp och hans mun var lite öppen.
En röd nyans spreds om mina kinder.
'' Wow girl, du är ju super het!''. sade Kate och kramade om mig.
Ett skratt lämnade min strupe. '' Är de inte för mycket med klänningen?''.
Både hon, Bonnie, Roy och Alex skakade på huvudet och Bruce bara stog där med blicken osäkert på mig.
'' Absolut inte, du är perfekt!''. flinade Bonnie och sneglade på Bruce.
Hon märkte antagligen att han tittade väldigt mycket.
'' Så.. Ska vi gå?''. sade jag lite smått nervöst.
Killarnas blickar brände mot min hud.
'' Ja självkalrt!''. sade Alex och vaknade ur sina tankar. '' Va fin du är!''. sade han sedan och omfamnade mig.
Ett fnitter lämnade min strupe. '' Tack Alex, du ser inte så dum ut du själv!''. 
Han gav mig ett leende innan vi gick ut till killarnas Range Rover och hoppade in.
 
Vi skulle tydligen till en fest lite utanför stratford som hölls i en stor vit herrgård.
Allt var gratis också, tack och lov..
När vi kom till hergården var jag först otroligt chockad över hur fint huset var, och för att det var hundratals med folk som dansade och  hade otroligt kul.
Helt ärligt har jag aldrig varit på en sån här stor såkallad 'fest' förut.
Och det var på något sett läskigt för jag hade inte Justin om min sida, och jag kände ingen. 
Vi började gå på vägen upp mot huset och då märkte jag att det låg röda muggar lite här och var.
Skulle inte vilja vara en av dem som städar upp det här sen.
När i kom in i det stora huset insåg vi att alla var typ på baksidan där poolen var och ett stort DJ bås samt en bar brevid. 
Allt var i ett stort tält med genomskilnig plast så man kunde se ut.
Även fast det var vinter var det otroligt varmt.
En servitör kom upp till oss med en bricka med champange glas på. 
Vi alla tog ett varsit glas innan vi började gå genom huset.
'' Vi måste dansa Cass!''. tjöt Kate.
Jag nickade. '' Ja sen när jag fått i mig mer alkohol!''.
'' Åh.. Tråkmåns!''.
Jag skrattade. '' Vill helst inte komma ihåg det, så vi väntar ett tag!''. 
Hon nickade.
Bonnie hade försvunnit till någon gammal vän, Alex gick runt lite och Kate drog med Roy ut på dansgolvet och började dansa.
Då var det bara jag och Bruce kvar.
Det var tyst mellan oss. Trotts att musiken dunkade var det ändå pinsamt att bara så brevid honom.
Så jag slängde i mig all dricka från glaset. 
'' Jag ska hämta mer, kommer snart!''. sade jag.
Bruce gav mig en nickning sedan började jag gå tillbaka in till huset.
Det var då jag insåg att dem också hade en liten bar. 
Wow dem som ägde det här var säkert sten rika.
Jag beslöt bara för att beställa en drink sen skule jag inte dricka något mer.
Jag ville inte vara stup full som jag brukar bli på fester.
När jag kom till baren var det en rätt ung tjej som stog coh gjorde drinkar.
'' Ett glas redbull vodka!''. 
Hon gav mig ett leende och fixade iordning en drink åt mig.
Jag tog emot den för att sedan började jag gå genom folk massorna ut till baksidan igen och mötte på Bruce. 
Med en suck slog jag ner mig på en av solstolarna bakom oss.
'' Jag är ledsen att Justin inte är här, han ville verkligen komma..''. sade Bruce.
Jag nickade. '' Jag vet.. Det känns så konstigt utan honom..''. 
'' Jo har aldrig varit ifrån han så här länge, haha. Alltid haft koll på honom..''.
Jag skrattade. '' Han är inte ett litet barn Bruce och inte jag heller, du behöver inte hålla koll på oss..''. 
'' Jag håller inte koll på Justin längre, han är en stor pojke!''. 
Ett högt skratt lämnade min strupe. '' Jo det är han väl!''. 
'' Så vad säger du om att dansa lite?''.
Jag skakade hastigt på huvudet. '' Dansar inte utan att dricka!''. 
'' Jo kom igen, ta några till drinkar då?''.
'' Nej, jag vill inte bli så full ikväll..''. 
Han nickade. '' Du ska dansa ändå!''. 
Sekunden senare tog han tag om min handled och drog mig ut till folkmassorna som dansade framför DJ båset.
Musiken dunkade i mina öron och flera strålkastare med olika ljus träffade mina ögon.
Basen gjrode så mitt hjärta dunkade högre, men jag på något sett gillade de.
Jag började göra mig i takt till musiken och svänga mina höfter åt sidorna.
Bruce stog framför mig och rörde på sig han med.
Han kunde faktist dansa. Han var inte direkt dålig på det.
'' Tack!''. flinade han.
Det var då jag insåg att jag sa det sista högt.
En röd nyans spreds om mina kinder. '' Förlåt, tänkte högt..''. 
Han tog tag om min hand och snurrade runt mig in till sin famn.
'' Jag kan danssteg som du inte ens visste existerade!''. viskade han
 
 
 
En rysning for genom ryggraden. Hans röst lät så sexig.
'' Jasså?'' .
Han log snett och nickade. 
'' Japp!''. 
Jag gav ifrån mig ett skratt innan jag gick ifrån hans omfamning och började dansa lite för mig själv. 
Efter at ha dansat i någon timme kände jag hur slut jag blev.
'' Kan vi sätta oss nån stans?''. skrek jag för att få Bruce höra mig.
Han gav mig en nickning innan han tog min hand och vi började gå genom folkmassorna.
Tänk att om någon timme var det 2013. 
Ett nytt år och en ny start.
Jag har bestämt att jag ska inte gå i skolan nästa år, utan att söka ett jobb och jobba i stället.
Sen om jag känner för de efter något år att börja i skolan igen, gör jag det.
Vi slog oss ner på två höga barstolar och tog varsitt glas champange som vi ställde på det höga bordet framför oss.
Jag tog upp min mobil och kollade om någon smsat.
Inget.
Inget från Justin. Inte ens ett sms.. 
Med en suck stoppade jag tillbaka mobilen i min lilla väska och tittade upp för att sedan möta BRuce's blick.
'' Vad är de?''. frågade han.
'' Trodde bara Justin skulle höra av sig..''.
Han nickade. '' Han gör det säkert sen..''. 
'' Hoppas det.. ''. suckade jag.
'' Hey..''. sade han coh tog min hand. '' Han hör av sig..''. 
Ett litet leende spreds på mina läppar innan jag nickade.
Vi pratade ett tag innan jag lät blicken gå ut över folket som dansade.
Bonnie dansade med någon mörk kille och skrattade för fullt, Kate och Roy stog en bit bort från alla och bytte saliv, Alex stog coh snackade med två blonda tjejer som fnissade och lekte med en hår slinga.
Jag var glada för deras skull att dem hade någon.
En tjej med svart hår gick fram till Bruce med ett litetleende på läpparna.
'' Vill du dansa?''. frågade hon.
Bruce bet sig i läppen innan han vände blicken mot mig. 
'' Jag vet inte..''. 
'' Bruce dansa med henne, jag klarar mig!''. 
Han tittade på henne innan han nickade. '' Visst!''.
Hennes leende blev - om nu möjligt - större innan deras händer flätades ihop och dem gick ut och dansade.
Med en suck drack jag upp det sista av min champange och tog upp min mobil.
Fortfarande inget.
Jag tittade istället på klockan 22.43.. 
Det var ju ett tag innan nedräkningen började.
Men vad gjorde jag igentligen här när jag inte hade någon att kyssa.
Jag var här i onödan.
Istället kunde jag vara hemma med Jenna och räkna ner med henne.
Om inte hon var med killen som hon hade en liten 'chrush' på.
 
Jag kände att efter en halvtimme att jag ville gå hem.
Alla här hade super kul medans jag bara satt här och tittade på alla.
Jag letade efter Kate eller någon som jag kunde medela att jag skulle hem.
Men alla var borta bland folket som stog och dansade.
Det var i stort sett menings löst.
Den här herrgården var så mycket större än vad jag trott.
Så dem kunde vara vart som helst.
Jag gav upp och gick ut till framsidan där musiken inte var lika hög och ringde en taxi.
Tack och lov var den i närheten och kom efter några minuter.
När jag hoppat in i taxin, sa jag min adress till taxi chaffören.
Medans han åkte tog jag upp min mobil och kollade om Justin smsat.
Inget sms.
Hade han glömt bort mig?
Var han upptagen?
Vem var han med?
Vad gjorde han just nu?
Tankar började snurra runt i mitt huvud.
Tänk så smet han ut till någon fest och dansar just nu med någon blond bimbo? 
Eller tänk så är han stup full och ligger med någon?
Snabbt skakade jag av mina tankar.
Jag kunde lita på Justin. Han hade sagt att jagkunde lite på honom.
Men kunde jag lita på den fulla Justin var frågan.
'' Miss, vi är framme!''. sade chaffören.
Jag vaknade ur mina tankar och insåg att taxin stog utanför mitt hus.
Jag tog snabbt fram pengar och gav det till honom.
'' Behåll växeln!''. sade jag och klev ur bilen.
Sedan började jag gå upp för sten gången mot mitt hus. 
Jag var både ledsen och besviken.
Varför kunde inte Justin höra av sig?
När jag kom fram till ytterdörren tog jag upp min väska och tog upp mina nycklar.
Jag stoppade in hemnyckeln i låset och vred om, öppnade dörren och gick in.
När jag kom in i hallen hängde jag av mig min jacka och la nycklarna på hallbordet.
'' Jenna?''. ropade jag.
Inget svar.
Min blick gick ner till golvet och jag såg en röd fläck.
Jag tog snabbt av mig skorna och böjde mig ner och insåg att det var blod.
Min blick gick snabbt upp och det var ett blod spår in till köket.
 
 
Jag visste inte vad jag skulle göra.
Paniken steg inom mig.
'' Jenna?!''. ropade jag igen fast lite högre.
Fortfarande inget svar.
Det var helt knäpp tyst i huset. Det var nästan så man hörde mitt hjärta slå i 180. 
Jag gick sagta med skakiga ben efter blodspåret.
När jag kom in till köket böjde jag upp huvudet och drog efter andan.
Hela köket var fullt med blod.
Det var blod på golvet, skåpen, väggarna, köksbordet, allt.
'' JENNA!?!?''. skrek jag med paniken i rösten.
Jag såg hur det var ett blodspår mot vardagsrummet.
Det såg ut som att någon hade dragits ut från köket.
Tårar bildades i ögonen.
Jag skyndade mig fram med väskan i handen till köksbänken och tog en av knivarna.
Det var då jag insåg att flera av dem var borta.
Jag tog den störstaste jag kunde hitta och gick försiktigt genom köket för att inte trampa på något blod.
När jag kom ut till vardagsrummet såg jag spåret fortsätta bakom en av sofforna.
'' Jenna?''. sade jag.
Jag skyndade mig fram bakom soffan.
Ett högt skrik lämnade min strupe innan jag kände hur min väska och kniven lämnade mitt grepp och föll mot golvet.

 
OMG! :o

Tror ni det är Jenna?
Eller tror ni det är någon annan?:O 
Maybe Justin?:o 

Killen Jenna hade en chrush på?:o 

KOMMENTERA!
Förlåt att det dröjde! :( <3

Kommentarer
Haya

Mer snälla!!!
Kommer dö!!



2013-05-18 @ 19:36:39
Sonja

OMG!!!! OMG VA SPENNANDE!!! Nu måste bästa komma snart !! Kommer ju döö annars :o OMG!!!! :o :o :o



2013-05-18 @ 20:46:00
Anonym

Snääääääälla lägg upp ett till snart, jag dör om du inte lägger upp ett till är helt jäkla besatt av din novell har läst 'Life goes on' och 'Criminal love' typ 8 gånger



2013-05-18 @ 20:58:07
Anonym


Snälla sätt in ett nytt innan tisdag jag dör annars



2013-05-18 @ 21:12:26
Ya lava

Kfkxklfnxnkxkfkf guuuuud så bra



2013-05-18 @ 21:19:02
Marie

O-M-G!!!!! du för inte bara sluta ett kapitel så!! omg sjukt braaa mer mer merrrrrrrrr!! <3 :*



2013-05-18 @ 21:54:13
Anonym

Meeeeer, hahhaha jalla dör snart!!



2013-05-18 @ 22:00:47
Emelie

Jätte bra ! :)
Mer :)



2013-05-18 @ 22:22:27
Tina

Meerr!!!



2013-05-18 @ 22:52:39
Julia

Omg jag kommer inte kunna sova :O såååååååååååå braaaa!! Snälla lägg upp ett snart! Jag vet att du ibland har svårt att få tid att skriva, men snälla bara ett jätte kort så man får veta vem det var? Love yoou! <3



2013-05-18 @ 23:35:56
Tilde

OMG KOMMER INTE KUNNA VÄNTA INTE SOVA ELLER NÅGOT SNÄLLA LÄGG UT NÖSTA SNART INNAN JAG DÖR



Blogg: http://fames.se/justinbiebers
2013-05-19 @ 00:22:41
Ellen

ÅHHH va bra!!! Mer, mer meeeerrr 😝👏



2013-05-19 @ 10:13:03
Michelle

OMG mer nu!!!



2013-05-19 @ 10:40:14
Ida

DEN ÄR SÅÅÅ BRA!! MER MER MER!!



Blogg: http://idaaaperssonn.blogg.se
2013-05-19 @ 14:41:03
Jennifer

SU FÅR INTE SLUTA SÅDÄR!!! Jag svimmar nästan!! :P :D



Blogg: http://jennasliv.devote.se
2013-05-19 @ 15:04:14
Jennifer (igen)

Su=DU



2013-05-19 @ 15:04:46
Amanda

ÅHHH DU MÅSTE SKRIVA NÄSTA IDAG ANNARS TROR JAG ATT JAG DÖÖÖR :O



2013-05-19 @ 15:25:48
Matilda

Omg men sluta!!! Shit! Vad händer?! Är så rädd och nervös!! Hjälp!!! Hoppas nästa kommer snabbt! Vill veta vad som händer!! Du är as bra! Dina berättelser är så verkliga!!! Puss



2013-05-19 @ 17:40:23
Celebnovell

OMG Dog på slutet! Längtar tills nästa!



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-05-20 @ 15:51:27
Biebstoory

Hej hej!♥ Din novell är gryyyym aså! Har läst den sedan du publicerade första kapitlet. Har till och med läst din förra novell: Life Goes On. Båda är sjukt bra! Skulle du vilja göra länkbyte med mig?♥ Kram :)



Blogg: http://biebstoory.blogg.se
2013-05-20 @ 20:02:12




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback