Episode 69 - Scene.

När jag kommit en bit ifrån honom tog jag hastigt upp mobilen och slog det första nummret jag kom och tänka på.
Signaler gick fram innan personen svarade.
'' Bruce här!''. 
'' Bruce!!!''. tjöt jag och kände hur tårarna var på väg.
'' Cassandra? Vad har hänt?''. 
Jag hörde oron i hans röst. 
Mina andetag var snabba och det var otroligt svårt att prata.
'' H-han.. Han är h-här..''. stammade jag fram och hela min syn blev suddig.
'' Vem? Vem är där Cassandra!''. ropade Bruce igenom mobilen.
'' C-cain..''

 
 
'' VA?! VART ÄR DU?''. skrek Bruce. 
'' A-afär-ren v-vid mig-g..''. stammade jag fram.
'' Jag kommer, göm dig! Jag ringer dig när jag är där, okej?!''. sade Bruce och la hastigt på. 
Jag tog djupa andetag och ställde mig mot väggen lite bakom en hylla. 
Jag visste att jag var i andra änden av affären.
Så för att komma ut måste jag gå igenom hela affären, vilket gör att jag kan träffa honom igen.
Hjärtat dunkade hur snabbt som helst.
Vad händer om han hittar mig?
Kommer han kidnappa mig igen?
Men det ända jag kunde tänka på var, hur fan klarade han sig?
Vi sköt honom i bröstet, hur är de möjligt?
Helt plötslgit började min mobil ringa vilket fick mig skrika till.
Men mitt hjärta lugnade snabbt ner sig när jag såg att det bara var Bruce.
'' H-hallå?''. viskade jag.
'' Jag är här, vart är du?''. 
'' Vid hyllorna med flingor i, jag står bakom dem mot väggen..''. sade jag och tog djupa andetag.
Jag kände någon ta tag om min arm vilket fikc mig tappa andan.
'' Det är jag!''. sade en bekant röst. Bruce.
Hastigt slängde jag mig om hans hals och kramade hårt om honom.
 
 
'' H-hur kan.. kan han l-leva?''. stammade jag fram.
'' Jag vet inte Cass! Men vi måste gå ut här ifrån! Inte den vanliga vägen, jag såg några av hans polare utanför!''. 
Jag nickade hastigt med tårar som ville rinna ner för mina kinder.
'' Är dem ute efter mig?''. 
'' Jag vet inte! Men vi måste ut härifrån NU!''. sade han och tog mig om midjan och började gå genom affären mot 'bakvägen'. 
VI gick genom affärren med blickarna på varenda person vi gick förbi. 
'' Så det är Bruce nu? Dissat Justin Cassie?''. sade en hes röst bakom oss.
Bruce tvär stannade och vi vände oss om och såg Cain stå där tillsammans med Dexter och en annan kille som jag aldrig sett förut.
'' Ställ dig bakom mig Cass!''. sade Bruce.
Jag gjorde som han sa och ställde mig bakom honom och höll i hans arm.
Jag var livrädd.
För jag visste vad dem här killarna var kapabla till.
Och efter allt Cain gjort mot mig så vet jag att han säkert kan göra värre saker.
'' Aw va gulligt, Bruce skyddar lilla Cassie!''. 
'' Kalla mig inte Cassie!''. fräste jag.
'' Ooooh fiesty, jag gillar!''. sade Cain och Dexter skrattade hest.
'' Vad vill du Cain?''. röt Bruce. 
Jag kände hur blickar från människor som handla brände mot min rygg. 
Jag hoppas absolut inte att Bruce och Cain ställer till en ännu större scene än vad det redan är.
'' Inget speciellt! Får man inte vara trevlig?''. flinade han.
'' Du kan inte vara trevlig!''. 
Cain skrattade. '' Dåligt humör ser jag?''. 
Både jag och Bruce fnös till. 
'' Kan vi gå Bruce?''. mumlade jag. 
Bruce nickade innan han vände sig om och tog tag i mig och började gå.
'' Jag hade inte gått om jag var du!''. 
Bruce skrattade. '' Och varfför inte?''. 
Jag hörde hur något laddades. Paniken steg inom mig.
Hastigt vände vi oss om och såg Cain hålla i en pistol innan för jackan.
'' På en mat affär? Allvarligt Cain?''. skrattade Bruce.
Cain nickade. '' Varför inte? Jag gillar att få uppmärksamhet!''. 
Bruce nickade. '' Ser det..''. 
Bruce mumlade något till mig som jag inte uppfattade.
Strax efter tog han tag om min arm och började springa bort mot bakvägen.
Jag typ drogs efter honom för mina ben orkade inte med farten.
Fotsteg hördes bakom oss. 
Jag sneglade snabbt bakåt och såg Cain och Dexter springandes med pistoler i handen.
Svettet rann längs min rygg och mitt hjärta dunkade så fort. 
Bruce sprang bak där lastbilarna lastar av varor och sprang ner för en trappa bort mot en stor lucka som antagligen var vägen ut.
Mina fötter samarbetade inte vilket resulterade att jag ramlade och slog pannan mot betong golvet.
Bruce tvär stannade och hjälpte mig fort upp.
'' Är du okej?''.
Jag nickade och han öppnade luckan så vi började springa bort mot hans bil som stog parkerad några meter från affären.
Mitt huvud gjorde fruktansvärt ont, samt mitt knä. 
Jag kände hur jag blev yrare och yrare tack vare smällen. 
Vi skyndade oss till bilen, tack och lov fick jag Bruce att stödja mig på.
När vi var några meter ifrån bilen avfyrades pistolskott mot oss.
Ett ljust skrik lämnade min strupe innan jag duckade och sprang till andra sidan av bilen.
Cain och Dexter stog och sköt mot bilen och gick närmre och närmre. 
Jag hoppade snabbt in i bilen tillsammans med Bruce. 
Hjärtat dunkade bara fortare och fortare.
Vad hade hänt om jag blev träffad. 
Bruce startade snabbt bilen och körde med gasen i botten bort från affären.
Jag kände hur något började rinna längs min panna. 
Snabbt drog jag handen över det och insåg att det var blod.
JAg drog hastigt efter andan vilket gjorde så Bruce vände blicken till mig.
'' Shit, är du okej?''. 
'' Eh. .Aa! Det snurrar bara lite!''. sade jag.
'' Vi åker hem till mig och fixar de där..''. 
Jag nickade innan jag la huvudet bak mot sätet. 
 
När Bruce körde upp på uppfarten till hans och killarnas hus knäppte jag upp bältet. 
Han stannade bilen och vi båda klev ur.
Jag kände hur jag blev yr och det blev svårt att gå.
'' Bruce..''. mumlade jag och lutade mig mot bilen.
Han skyndade sig runt bilen och la rmen om mig så jag kunde få lite stöd.
Sedan började han gå mot huset.
Vi gick upp för trappan och upp mot hans rum. 
Det var tyt i huset så jag antog att ingen var hemma.
Han hjälpte mig in till sitt egna badrum och bar upp mig och satte mig på toalettbordet.
'' Är du okej?''. frågade han tredje gången.
Jag log milt och nickade. '' Det svider bara lite!''.
Han nickade och tog fram lite bumulls tussar och lite sprit som man renar sår med.
'' Det är kommer svida..''. 
Jag bet mig i läppen och nickade.
Sedna började han tvätta såret och tvätta bort allt blod.
Min blick fastnade på hans ansikte.
Hans perfekta käkben, vackra ögon, läppar.. 
Jag hade aldrig tittat riktigt noga på honom, och han var riktigt vacker. 
'' Så.. Jag ska ta en salva och ha den i såret så det inte blir infekterat..''. sade han coh tog en topps med lite salva på.
Jag bara nickade och lät han göra jobbet. 
Sedan drog han med den i det lilla såret. Det sved men jag klarade mig.
'' Har du ont nån annan stans?''.
'' Högra knät!''. sade jag och han vände blicken ner till mitt knä.
Mina jeans hade blivit smutisga och man såg lite blod.
'' Ehm... du måste ta av dig dina jeans!''. 
En röd nyans spreds om mina kinder innan jag nickade.
Jag knäppte upp jeansen och lät Bruce dra av dem.
Tack och lov hade jag en lång tröja så jag kunde dra ner den över min rumpa och nederdel.
Han tvättade sdan ner det lilla skrapsåret på mitt knä och satte ett plåster på det.
'' Tack Bruce!''. sade jag oh log milt.
'' Så lite!''. sade han och hjälpte mig ner från bänken.
Jag fick hjälp ut till hans säng där jag satte mig och drog på jeansen.
Sedan reste jag mig upp och insåg att klockan snart var 18.00 och Jenna har kommit hem, och jag har inte lagat mat.. 
'' Ehm.. Jag måste åka hem.. Kan du skjusa mig?''. sade jag och log milt.
'' Ja visst!''. sade Bruce.
Jag skulle precis gå förbi honom då han stannade mig.
'' Är du verkligen okej?''. 
 
 
'' Jag överlever. På något sett gör jag det alltid.''. sade jag och röck på axlarna.
Bruce nickade. '' Jag finns alltid här om det är något.. ''. 
Ett leende spreds på mina läppar. '' Tack..''. 
Sedan gick vi båda ner till nedervåningen och drog på oss ytterkläderna och gick ut till bilen.
 
Efter en lång tystnad svängde Bruce upp på min uppfart.
Jennas bil stog parkerad samt var huset upplyst.
Så jag antar att hon är hemma.
'' Ehm. Tack för idag..''. sade jag och bet mig nervöst i läppen.
'' Så lite..''. sade han och log. 
'' Du.. Vi måste inte berätta det här för Justin va? Jag vill inte att han ska oroa sig..''. 
Bruce nickade. '' Om du vill det så..''. 
Jag log smått. '' Tack igen!''.
Han gav mig ett snett leende innan jag klev ut ur bilen och gick upp till mitt hus.
 
När jag kom in var tv:n på och det lucktade nylagad mat ända ut i hallen.
'' Hallå!'', ropade jag.
Jag hörde fotsteg komma ut till hallen och mötte Jennas blicl.
'' Hej, vart var du?''.
'' Jag skulle gå och handla men träffade på en gammal vän så vi pratade..''. ljög jag.
Jag ville inte ljuga, men jag var tvungen. 
Jag kunde inte berätta att jag nästan blev skjuten.
'' Vad har hänt med din panna?''. utbrast hon.
Jag skrattade. '' Jag skulle testa hans skateboard och ramlade!''. 
Jenna skrattade. '' Låter som typsikt du!''.
Jag nickade.
'' Föresten jag lagade lasange som precis blev klar!'.
Ett leende spreds på mina läppar. '' Gud jag som precis var hungrig!''.
Hon gav mig ett leende innan vi gick ut till köket och slog oss ner vid bordet och började käka.
 
Efter vi käkat och pratat om allt möjligt hjälptes vi åt att duka av och ställa in allt i diskmaskinen.
Jenna försvann upp på övervåningen medans jag tog en kopp te och slog mig ner i soffan i vardagsrummet.
Jag frös något så otroligt så jag lindade säkert 3 filtar om mig.
Sedan tog jag upp mobilen och såg att Justin smsat mig 3 gånger och ringt 2. 
' Hej babe, vad gör du?'. 
' Cass? '. 
' Ring mig när du ser de här. '. 
Ops. Jag hoppas han inte var förbannad. För då är jag körd.
Jag tittade på tiden han skickats smsen.
Runt 16.40. Då jag var i affären. 
Snabbt slog jag hans nummer och la mobilen mot örat.
'' Cass!''. hörde jag Justin hesa sexiga röst säga.
'' Hej!''. sade jag och bet mig nervöst i läppen.
'' Varför svarade du inte för?. 
Jag suckade. '' Jag var och handlade och hade inte ljudet på..''. 
'' Bra, är du okej?'.. 
Jag suckade igen. Kunde alla bara sluta fråga hur jag mår? 
'' Ja jag är okej!''. muttrade jag.
Justin suckade frustrerat. '' Varför så sur?''.
'' För alla frågar hur jag mår hela jävla tiden, jag mår bra..''. 
'' Babe ta det lugnt! Vi bryr oss om dig, okej?''. 
'' Mm..''. mumlade jag.
Det var ttyst. 
Både jag och Justin satt tysta och sa inget.
'' Ehm.. Jag kommer ju hem dagen efter nyårsafton..''. 
'' Aa..''. sade jag.
Varför blev det pinsamt helt plötsligt?
'' Jag är ledsen att jag inte kan fira nyårs afton med dig.. Jag lovar att gott göra dig..''.
Ett leende spreds på mina läppar. '' Du behöver inte Justin!''.
'' Men jag vill baby!''. 
Jag kunde höra leendet som var på hans läppar med.
'' Jag älskar dig..''.
'' Älskar dig med baby!''. 
'' Jag måste ta en dusch sen ska jag ringa och snacka med Kate om festen imorgon.''. 
'' Okej.''. muttrade Jusitn.
Jag visste att Jusitn inte gillade att jag gick på fester utan honom.  
Men jag tänker inte sitta hemma på nyårs afton.
'' Jag kommer inte göra nånting. Jag kommer bara dricka lite och umgås med Bonnie och Kate..''. 
'' Okej, jag ringer Bruce och ber han hålla koll på dig..''.
Jag himlade med ögonen. '' Okej Justin! Du kan lita på mig!''.
'' Bra, älskar dig.''.
'' Älskar dig med..''. sade jag och la på.
Jag drack upp det sista av mitt te och stängde av tv:n och skulle precis gå upp då jag möttes av Jenna i trappan.
Hon var klädd i en mörkblå klänning tillsammans med en skinnjacka och ett par pumps.
Hennes hår var lockat och hon hade på sig rätt mycket smink.
'' Vart ska du?''. frågade jag chockat.
'' Ehm.. JAg har en dejt..''.
'' Nu?''. frågade jag.
Hon nickade. '' En man från jobbet frågade ut mig!''. 
En röd nyans spreds om hennes kinder. 
Jag sprack upp i ett stort leende. '' Oj! Men då måste du skynda dig!''.
Hon skrattade. '' Vänta inte på mig, jag kommer hem sent!''.
'' Okej, kom ihåg och använda kondom!''. ropade jag medans jag gick upp för trappan.
Hon skrattade högt innan hon stängde dörren efter sig och låste.
Jag var glad för hennes skull.
Hon har inte träffat så många killar. Och jag blir alltid så glad när hon gör det.
För att se henne lycklig gör mig lycklig.
Jag gick upp till mitt rum och in på toaletten och drog av mig mina kläder.
Jag kände att jag verkligen behövde en dusch efter vad som hänt idag.
Att duscha fick mig rensa tankarna, vilket jag behövde.
 
Jag lät det kalla vattnet rinna ner för min kropp.
Med en suck lutade jag min panna mot kakel väggen och bet mig i läppen.
Varför var allt så komplicerat?
Vaför kunde inte Cain vara död.
Och varför kunde inte Justin vara här just nu och duscha med mig.
Jag saknar honom, hans kramar, lukt, läppar. 
Hela han är som en drog för mig.
Jag smörjde in håret med shampoo och duschade av det.
Sedan smörjde jag in kroppen med tvål sen håret med balsam.
Jag skjölde av min kropp samt hår innan jag tog en handuk och lindade den om min kropp.
Sedan klev jag ut ur ducshen och smörjde in min kropp med en hudlotion.
Sedan gick jag ut till mitt rum och drog på rena underkläder och ett par shorts samt linne.
Jag slog igång '17 again' innan jag kröp ner i sängen och drog täcket om min kropp.
Det ända jag hoppades på nu var att nyårsafton blir riktigt roligt utan Justin.
Och utan problem..

 
FICK UT ETT TILL RÄTT SNABBT! :D
Hade inget att göra så skrev, och slutade med att jag skrev klart ett helt kapitell! :D

Så, tror ni nyårsafton blir utan problem?;)

Kram
 

Kommentarer
Anonym

Jätte bra!! Det känns som om Cassandra och Bruce har något på gång hoppas inte det för Justin och Cassandra passar bäst!! Älskar novellen, du skriver också jätte bra,



2013-05-11 @ 15:52:48
Anonym

Bruce och hon blir väl inte tillsammans?

Svar: Nej dem är 'nära' vänner!
Maya Lindberg



2013-05-11 @ 16:07:15
Olivia

Åh!! Älskar den här bloggen så mycket!! <3 Och alla som tror att dem kan stoppa det som händer mellan Cass och Bruce genom att kommentera tror fel.. Det kommer antagligen inte "sluta" med dem, det är sånt som händer i vilken serie som helst. (Typ alla serier) Jag tycker att det gör allt mer spännande och intressant.. :) <3



2013-05-11 @ 16:10:23
Nadin

Grymt!! Like always men är ja den enda som e dirtyminded? Liksom kapitel 69, 69 hahaha



2013-05-11 @ 16:14:54
Tilde

Fy f*n vad bra, en av mina favoritnoveller helt klart! När kommer nästa så sjuuuuukt bra!



Blogg: http://fames.se/tildemattsson
2013-05-11 @ 16:52:04
Anonym

Älskar novellen men det går lite segt :/



2013-05-11 @ 16:56:29
Marie

Jätte bra.. men saknar Justin och Cass moments. If you know what i mean ;) hahahh :* <3 annars sjukt bra!!



2013-05-11 @ 17:02:54
Anonym

Sjukt bra! Men justin måste vara med i nästa! Hoppas i alla fall... Cass och Bruce får absolut inte bli tam! Snälla!!:)



2013-05-11 @ 18:03:15
Ellen

Jag gillar att Bruce och Cass har något, de blir mer spännande😝 Super bra kapitel 👏



2013-05-11 @ 18:45:44
Anonym

Jätte bra! :)



2013-05-11 @ 21:10:15
Sara

Det är jätte tråkigt att läsa när Justin inte är med



2013-05-11 @ 21:34:44
Anonym

MORE ! :)
& dramaa thanks ! :D



2013-05-11 @ 22:06:33

Tror inte att nyårsafton blir utan problem!
Gud vad snabb du va! Kom ihåg att vi väntar tills du har tid! Iallafall jag! Du måste skriva en bok om det här! Hade lätt vart en av dom första som köpt den!



2013-05-11 @ 23:16:12
Matilda

Haha Nadin, jag med!! Hahahah bra att jag inte är ensam! Haha! Men jätte bra att du fick ut det så snabbt! Älskar det! Jätte spännande. Men jag hade tyckt de va lite roligt ifall Justin fick reda på det med Cain, för det blir lite kaos då och de e kul! Puss på dej! En fråga: vart bor du?



2013-05-11 @ 23:51:56
rebecca

Bruce eller någon annan kille får inte förstöra för Cassandra för det ha varit tillräckligt med problem mellan Justin och Cassandra tycker jag!! As bra skrivet förresten!



2013-05-11 @ 23:52:58
Michelle

Bruce och Cassandra får inte bli ihop! Jag älskar kapitlet :)



2013-05-12 @ 10:35:08
Amandish

Skitbra som vanligt <3



2013-05-12 @ 18:34:33
Anonym

Bara en fråga, kommer Justin hem i kapitel 70?
Jag längtar till nästa!



2013-05-12 @ 19:46:38
Anonym

Jag tycker att hon ska behärska sig på nyår så att hon inte blir stupfull som vanligt



2013-05-12 @ 20:12:20
Anonym

Vill att justin är med i nästa och att de har sex!



2013-05-13 @ 15:52:50
Celebnovell

Superbra! Längtar efter kapitel 70! ♥ :)



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-05-13 @ 19:02:22
Fanny

Jätte bra!!!



2013-05-14 @ 21:29:28
Nelly

Kan det komma ut innan fre?



2013-05-14 @ 21:45:08
sonja

tycker det är spännande mellan Bruce och Cass men tycker att Justin ska komma på dom någongång eller att de råkar gå förlångt osv, så blir de lite drama ;) bara en idé, men hoppas nästa kommer snart!börjar gå segt nu;)



2013-05-15 @ 16:34:02




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback