Episode 68 - Girl time!

'' Bra. Du håller väl koll på henne i natt?''.
Bruce suckade. '' Chilla man! Hon är säker här! Föntrerna är låsta och dörrarna..'.
'' Tack bro. ''.
'' Sluta vara så jävla orolig, hon är okej! Chilla!''. skrattade han.
Ett hest skratt lämnade min strupe.
'' Jag vet bara inte om jag skulle klara mig om något händer henne!''. 
'' Jo jag vet! Men du vi hörs sen!''.
'' Mm. Hejdå!''. sade jag och la på.
Fan va jag saknade henne..
Och det värsta var att det bara gått en dag.. Hur skulle jag klara mig?

 


CASSANDRAS PERSPEKTIV:

Jag vaknade av att solen sken rakt mot mina ögon lock.
En frustrerad suck lämnade min strupe innan jag satte mig upp i sängen vilket jag inte skulle gjort då mitt huvud värkte något så oändligt.
Jag la mig tillbaka ner i sängen och la täcket över mitt ansikte.
Hur mycket drack jag igår igentligen?
Jag började sagta få tillbaka minnen från igår.
Ett leende spreds över mina läppar, helt ärligt var det otroligt kul. Även om jag inte minns riktigt allt. 
Jag kom ihåg hur jag dansade runt tillsammans med Kate och Bonnie.
Hur Bruce hjälpte mig upp till Justins underabra säng.
Hur han sa godnatt och lämnade mig.
Mitt huvud dunkade och gjorde ås fruktansvärt ont.
En dusch skulle nog passa perfekt nu.

Jag reste mig upp från sängen och insåg att jag var i en av Justins t.shirt.
'' hm? hur kom jag i den?''. mumlade jag medans jag gick in till Justins garderob och tog ett par mjukis och ett linne innan jag gick in på hans egna toa och klev in i duschen.
Jag lät vatten vara lite kallt, min kropp var stek het och värkte så otroligt. 
Efter 5-10 minuter kände jag hur min kropp slappnade av och hur värken gick sagta bort.
Dock gjorde mitt huvud fortfarande riktigt ont.
Jag tog en handuk och virrvlade den om min kropp innan jag klev ur duchen.
Snabbt letade jag igenom Justins skåp och hittade en alvedon.
'' Tack Justin!''. sade jag glatt för mig själv och tog ett glas han brukade ha här inne och fyllde det med vatten och svalde tabletten.
Sedan drog jag på mig mina underkläder, äckligt nog fick jag ta på mig dem igen.
Sedan drog jag på mig Justins mjukis och ett av hans linnen.
Kläderna var rikigt stora för mig, men jag brydde mig inte. 
Dem var mysiga och luktade Justin.

Jag lät mitt hår vara blött och hängandes ner för min rygg medans jag gick ut från toan och tog min mobil från sängbordet och lämnade rummet. 
Jag såg då att jag fått ett sms, igår klockan 21.13 från ' Robert ', min såkallade Pappa. 
Osäkert slog jag upp smset och läste.
''God jul min prinsessa, tankade på ett par tusen på ditt kort som en julklapp! älskar dig  ''. 
Idiot, tänkte jag och raderade smset och la ner mobilen i fickan.
Jag sneglade på klockan på väggen utanför Justins rum.
12.14!.
Jag hade sovit riktigt länge. 
Jag röck på axlarna innan jag gick ner för trappan ner mot nederåvningen.
Röster hördes från köket, antar att några var vakna.
När jag kom in i köket möttes jag av Bonnie, Bruce & Alex. 
'' Godmorgon!'' ,mumlade jag med hes röst.
'' Morgon!''. mumlade alla i mun på varandra.
'' Vart är dem andra?''. 
'' Nick ligger uppe och sover. Roy ligger på vardagsrumms golvet tillsammans med Seth som ligger i soffan!''. flinade Bonnie. 
Jag skratade. '' Vart är Kate?''. 
'' Hon sitter inne i vardagsrummet och plockar upp alla muggar och så!'' 

Jag nickade. Jag kanske borde hjälpa henne. Faktist så var jag en av dem som stökat ner.
Så jag gick in till vardagsrummet och såg Kate stå med en soppsäck och slängde massa saker.
'' hej!''. log jag.
Hon tittade upp och ett leende spreds på hennes läppar. '' Hej!''. 
Hon var klädd i var jag antog var Roys kläder, för dem var några storlekar större än vad hon var.
'' Jag hjälper dig!''. flinade jag.
'' Åh tack! Var lugn killarna sover som jag vet inte vad. Har försökt väcka dem men det är omöjligt!''. 
Ett skratt lämnade min strupe. '' Ignorera dem. Dem kommer må så jävla dåligt när dem vaknar, precis som jag gör!''. 
'' Du också? Mitt huvud värker som bara den!''. 
'' Mitt med! Usch!''. 
Vi skrattade tillsammans innan vi plockade upp allt skräp och tog bort all disk.
Vi hade verkligen stökat ner.
När vi plockat undan allt i vardagsrummet ställde vi tillbaka sofforna som - jag vet inte hur - flyttat sig.
'' Vafan..''. mumlade Roy och satte sig upp från golvet.
Jag skrattade. '' Morgon Roy!''. 
Han öppnade sina ögon och tittade runt i rummet. '' Vafan gör jag här?''. 
Katelyn skrattade bakom mig. '' Du däckade babe!''. 
Han drog handen genom håret. '' Seth!!! Vakna!''. skrek han med mörk hes röst.
Seth satte sig upp hastigt och öppnade ögonen. '' Huh?'. 
'' Godmogon!''. flinade jag och gick sedan in till köket igen.

Dagen spenderades hemma hos killarna. 
Jag fick höra att det var Justin som igentligen betalat hela huset, så i stort sett kan jag kalla det Justins hus. 
Vi hade suttit inne i vardagsrummet, kollat på filmer och ätit pizza.
Alla hade verkligen värsta baksmällan så ingen orkade knappt resa sig ur soffan.
Jag hade precis kommit hem helt slut efter dagen, även fast vi knappt gjort något.
Mina kläder hade jag lagt i en kasse och gått hem i ett par av Justins mjukis och hans linne.
Jag älskade att gå i hans kläder.
Det var nog det bästa som fanns. 
'' Jenna ?''. ropade jag när jag kom innanför dörren.
Inget svar. 
Antagligen var hon fortfarande på jobbet.. 
Jag tog av mig skorna och jackan och gick in till köketoch kollade på hennes schema på kylskåpet.
Hon slutade 16.00 och klockan var strax efter 15.00 nu.
Sn insåg jag att jag inte lagat mat på länge, och det var dessutom min tur att göra det idag.
Jag tänkte efter ett tag på vad jag skulle göra. 
Och det fick bli kötbullar och makaroner.
Det var lätt att göra.

Dagen fortsatte, Jenna kom hem och vi käkade tillsammans, sedan var jag tvungen att ta fram mina läxor som jag glömt och gjort och plugga.
Klockan närmade sig snart 11 och jag satt fortfarande och plugga.
Jag har missat så mycket som jag måste ta igen på. 
Imorgon skulle jag inte göra något specielt. 
Jag skulle antagligen bara vara hemma.
Jenna och också ledig då så vi hittar väl på något.


 DEN 30:ONDE DECEMBER: 

Jag vet inte vart jag ska börja.
Dem senaste dagarna har varit upp och ner.
I tisdags (den 25) spenderade jag med Jenna på starbucks, vi pratade om allt möjligt.
Det kändes som vi inte gjort det på ett tag så det var riktigt skönt att få prata ut.
Jag hade berättat för henne om Justin och vårat förhållande, hur det gick osv.. 
Och hon hade lyssnat på varenda ord jag sa. 
I onsdags spenderade jag den med Bonnie. Vi hade inte riktigt spenderat tid ensamma på ett tag.
Och det var i stort sett vi som träffades först av alla, om vi inte räknar med Justin. 
Vi satt hemma hos henne och tröck i oss chokladdoppad frukt, plattar, smoothies och pratade.

'Jag slog mig ner i Bonnie's säng tillsammans med brickan med allt vi skulle äta. 
Medans tog Bonnie fram filmer som vi troligtvis skulle se.
Jag kände hur mobilen plingade til lvilket fick mig slänga mot över sängen för att ta den.
Jag hade hoppats på att det var Justin som smsat, han har inte hört av sig på hela dagen.
Och såklart var jag tjurig och tänkte inte kontakta honom. 
Men en besviken känsla tog över min kropp när skärmen lysde 'Bruce', men på något sett var det något inom mig som vart glad att han hört av sig.
Jag låste snabbt upp mobilen och läste smset.
' Hur mår du?' 
Finns iallefall någon som bryr sig om mig.
' Helt okej, du? :) '
' Jo bra, har inte sett dig på ett tag, vart är du?'.
Vart ifrån kom alla frågor? Hade det hänt något? Är någon efter mig?
Jag kom och tänka på Cain, hur han var efter mig. 
Är han efter mig igen? 
Massa frågor bubblade upp i huvudet, men jag kom och tänka på att Justin och resten av gänget hade lovat att hålla koll på mig och alltid veta vart jag var.
Det kanske var därför han frågade så mycket.. Eller? 
' Hos Bonnie! Har de hänt något?'.
Jag väntade sedan i några sekunder efter ett svar, men det kom aldrig.
Med en suck låste jag mobilen och la mig tillbaka i sängen.
Strax efter slog sig Bonnie ner sig brevid mig. 
'' Har de hänt något?''. frågade hon och kollade på mig oroligt.
Jag suckade igen. '' Jag vet inte.. Justin har inte hört av sig på hela dagen..''. 
'' Vem var de som smsade nu då? Du verkade se så glad ut!
'' Va?''. sade jag chockat.
'' Du satt och log..''. flinade hon.
En liten ljusrosa nyans spreds om mina kinder.
'' Det var Bruce, han undrade hur jag mådde och så, det fanns någon som brydde sig om mig!''. 
Ett fnitter lämnade hennes strupe. '' Gulligt av honom..''. 
Jag nickade innan jag tittade ner på mobilen, precis då vibrerade den och han hade svarat. 
' 'Nej inget har hänt, ville bara kolla så du var säker. Justins regler du vet.. ;)'. 
Leendet som jag tidigare haft kom tillbaka på mina läppar. 
' Bra! Jo, han har rätt mycket regler.. ^^ '. 
'' SE! Nu ler du igen!''. 
Jag himlade med ögonen åt Bonnie och låste mobilen och la den i bakfickan.
'' Va spelar de för roll?''. flinade jag.
'' Gillar du honom?''. frågade hon.
Här gick man rak på sak.
Min mun föll vid öppen. '' Nej! Jag har pojkvän Bonnie!''. 
Hon himlade med ögonen. '' Man kan fortfarande ha en liten mini chrush på nån annan!''. 
'' Bonnie, du börjar bli som Kate! Sluta!''. mumlade jag och bet mig i läppen.
'' Förlåt, men jag kan inte undgå att undra.. Han är så snäll mot dig, och varje gång du ser honom ser man hur du blir plötsligt glad, och som på julafton, han hjälpte dig och du hängde typ över honom"''.
En suck lämnade min strupe. '' För det första,han är snäll mot alla, för det andra, jag blir glad när jag ser nästan alla, för det tredje, jag var full Bonnie! Jag kommer knappt i håg vad som hände. Han hjälpte mig upp på Justins rum ochkläddeavmigochdrogpåmigenavjustinst-shirtar sedan gick han..''. 
Hennes ögon for upp.
Jag hade tagit den delen där han klädde av mig otroligt fort för hon att inte höra den.
Men jag förstog direkt att hon hörde. 
'' HAN GJORDE VAD?''. 
'' Han hjälpt mig att byta om för jag var så full att jag inte klarade det själv, okej? Ingen big deal.''. 
'' Vet Justin om det ?''. 
Jag himlade med ögonen.. '' Nej och han kommer inte få veta det heller, han kommer bli helt förbannad och ja..''. 
Bonnie gav ifrån sig en suck. ''' Jaja, ska vi kolla på någon film?'.
Jag nickade..' 

Jag märkte dagen efter då vi alla träffades hur Bonnie gav mig blickar så fort jag var nära Bruce.
Och helt ärligt förstår jag inte varför.
Han och jag är vänner, jag har Justin. Och jag älskar honom.
Jag vet inte ens om jag har några känslor för Bruce.
Kanske nån, han är ju riktigt snygg.. 
Men jag skulle adlrig kunna göra så mot Justin. Aldrig.
Iallefall Torsdag och Fredag spenderades tillsammans med Katelyn och Bonnie. 
Vi gick runt lite i startford på torsdagen och på fredagen hade vi en ' Work out' dag. 
Vi gjorde massor med styrke träningar, vi sprang och tränade lite boxning och så. 
Det var något nytt för oss tillsammans, men vi hade riktigt kul iallefall. 

Men det ända jag tänkt på dem senaste dagarna är Justin, Justin och Justin. 
Jag saknade honom något så otroligt.
Han hade bett om ursäkt dagen efter jag varit hos Bonnie och pratat med mig i nån timme.
Han hade spenderat dagen med sina småsyskon och inte haft mobilen med sig.
Vilket han annars alltid brukar ha.
Imorgon var det nyårs afton och Justin hade sagt att han kom hem den 1:a Januari. 
Tydligen ville inte Pattie att han skulle komma tillbaka på nyårsafton för hon förstog att han skulle dricka. 
Såklart ville jag ha honom här, men ibland kan man inte få som man vill.
Och jag accepterar självklart att han är hos sin familj.
Jag är otroligt glad över de, att han äntligen är lycklig. 

Idag hade jag inte gjort så mycket.
Sprang lite runt kvarteret och stäade lite.
Klockan närmade sig 14.00 och jag var vrålhungrig.
Jenna var och träffade någon vän från jobbet och hon skulle komma hem nån gång ikväll.
Jag tog på mig mina skor och min mysiga svarta jacka innan jag la ner plåmboken och mobilen i fickan innan jag lämnade huset.
Eftersom solen lös och det var fint väder, trots att det var vinter beslöt jag att gå.
Det var dock inte så långt till affären så. 
 
Efter ungefär 5 minuter var affären inom synhåll.
Jag skyndade mig lite men tvär stannade när jag såg en bekant figur stå vid gränden av affären där jag tidigare sett Justin slå ner en kille för otroligt länge sen.
Han stog lutad mot väggen med en cigg i munnen.
Jag såg inte så mycket av honomhan hade en luva på sig.
Men personen gav mig kalla kårar.
Innan han la märke till mig skyndade jag mig in till affären och tog en korg och började handla.
Med skakiga ben gick jag genom affären.
Jag kunde inte riktigt koncentrera mig på vad jag skulle handla.
Jag var så nervös att jag skulle se honom igen. 
Men det kunde inte vara han? Var inte han i stort sett död? 
Jo det var han, jag måste inbillat mig.

När jag fått tillbaka min koncentration lugnade jag ner mig lite.
Jag gick längs hyllorna och skulle precis svänga och och gå till mjölken då jag krockade in i någon.
'' Oj för-..''. Jag avbört mig själv när jag mötte dem där kalla ögonen.
Det kunde inte vara möjligt.
'' Nähmen Cassandra! Vad trevligt att se dig här!''. sade han med sin äckliga röst och gav mig ett lömkst leende.
Paniken steg inom mig innan jag släppte korgen och började jogga åt andra hållet bort från honom.
Hur kunde han vara här? 
Var inte han död efter att vi skjutit honom`? 
'' Vart ska du? Har du inte saknat mig''. ropade han efter mig och skrattade hest.
Svettet började bildas om min kropp och paniken var obeskrivlig.
När jag kommit en bit ifrån honom tog jag hastigt upp mobilen och slog det första nummret jag kom och tänka på.
Tårar började bildas i mina ögon.
Signaler gick fram innan personen svarade.
'' Bruce här!''. 
'' Bruce!!!''. tjöt jag och kände hur tårarna var på väg.
'' Cassandra? Vad har hänt?''. 
Jag hörde oron i hans röst. 
Mina andetag var snabba och det var otroligt svårt att prata.
'' H-han.. Han är h-här..''. stammade jag fram och hela min syn blev suddig av tårarna.
'' Vem? Vem är där Cassandra!''. ropade Bruce igenom mobilen.
'' C-cain..''.
 

 
Jag är ledsen att det dröjde. 
Kom ihåg till nästa gång att om ni tjatar kanske det tar längre tid. 
Och sluta hota med att lämna mig, för jag vet att ni inte kommer göra det, eller hur? :)

Kram.. 
 
 
 
 

Kommentarer
Anonym

Du har rätt! Men det andra får komma ut innan onsdag!!!



2013-05-09 @ 14:01:38
Anonym

Cass och bruce får INTE BLI TSM! Helt seriöst. De får inte omg



2013-05-09 @ 14:41:35
Jessica

Det gör inget att det dröjer! Och alla som säger att det måste komma ut innan en speciell dag kan gå och ta sig! Var glada att hon lägger ner SIN tid för att göra kapitel som NI ska få läsa och njuta av



2013-05-09 @ 14:56:48
Tilde

sjukt braaaa!! :)))) När kommer nåsta! BRUCE OCH CASS FÅR INTE BLI TSM SNÄLLALALALAL !<3



Blogg: http://fames.se/tildemattsson
2013-05-09 @ 15:39:01
Tina!;)

Bästa kapitlet!! Du är bäst!!❤



2013-05-09 @ 16:47:32
Julia

Omg såå jäkla bäst! Alla dina kapitel är så sjukt bra! Och helt klart värda väntan! Om det tar en vecka att uppdatera måste väl alla fatta att du har en anledning till det, även om det bara är att du inte har haft tid pgd prov eller nått? Förstår mig inte på människor ibland... Aja jag kommer alltid vara på din sida! Och aldrig lämna din blogg! För du äger! Puuusss



2013-05-09 @ 17:25:42
Olivia

Du ska inte behöva ha någon tid att hålla om du måste stressa så blir resultatet inte bra.. Ta din tid och skit i alla idioter!



2013-05-09 @ 17:33:28
Marie

OMB!!! JÄTTE BRAAA VILL HA MER NUUUUUUUU! <3 :*



2013-05-09 @ 17:46:31
Matilda

Omg!! Mitt hjärta dunkar som fan!!! As rädd för Cain ju!!!! Så äcklig är han! Hatar han!!! Ush! Men vill verkligen veta bad som händer!! Så jag längtar tills nästa :) puss



2013-05-09 @ 18:02:39
Anonym

VAD DU EN SKRIVER SÅ FÅ VERKLIGEN INTE CASS OCH BRUCE BLI TSM DET SKULLE VARA SÅ ÄCKLIGT DET ÄR JUSTIN HON SKA VARA MED



jag kommer aldrig lämna sidan !!!



2013-05-09 @ 18:42:44
Melissa

I would never leave u love!!!



2013-05-09 @ 19:20:08
-

Jag dör! Det är så himla bra! Men Cass och Bruce får inte bli tsm!
Det ska vara Justin och Cass! Enligt mig! Men sjukt bra!



2013-05-09 @ 21:51:33
Fanny

Jätte bra!!! :D
Du är så himla duktig, du borde bli författare!! <3<3



2013-05-09 @ 22:12:20
Anonym

Bra som vanligt!!!
Jag tycker Jenna och Bruce borde bli tillsammans!
Puss



2013-05-09 @ 22:14:50
Anonym

Cass och Bruce får absolut inte bli tam! Då förstör det hett alltiet!!!



2013-05-10 @ 08:37:03
Michelle

Jag älskar det :) Men Bruce & Cass får INTE bli tillsammans!!



2013-05-10 @ 09:16:04
Julia

ÅÅÅÅÅÅ!!! Varför gör du såhär! Vill veta vad som händelser det är så spännande! Men om du inte mår bra så ta din tid att skriva, de som lämnar den här novellen har ingen hjärna! Jag kommer inte gå någonstans! TACK SÅ MYCKET FÖR ATT DU FINNS!



2013-05-10 @ 10:41:21
Emelie

Jätte bra! <3



2013-05-10 @ 17:07:58
Ella

ÅHH SÅ BRA DIN NOVELLE ÄR!!! 😍😍👏👏👏



2013-05-10 @ 18:17:13
Matilda

Asså läser det om och om igen!!! Bästa!!! Älskar dig! Du gör mitt liv bättre!! Stay strong!! Puss på dej



2013-05-10 @ 19:08:29
Celebnovell

Herregud vad bra - hjärtat dunkade i 180 på slutet! :S



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-05-13 @ 18:51:17




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback