Episode 81 - Breakfast!

Jag lutade mig ner för att kyssa henne men hon knuffade med all kraft hon hade bort mig.
'' Så du kommer inte låta din pojkvän kyssa dig?''. fräste jag irriterat.
'' Jag vet inte om du fortfarande är min pojkvän, Justin! Jag behöver få tid att tänka..''. andades hon ut.
Hon satte sig nervöst upp i sängen och bet sig oskyldigt i läppen.
'' Fuck it Cass! Jag orkar inte vänta! Jag vill ha dig kvar hos mig!''. 
Hon suckade åter igen. '' Då är de inget vi längre Justin..''. 
Jag kände hur hela jag bröt i tusen bitar.
Men för henne vägrade jag visa de.
Förbannat nickade jag och muttrade någon svordom innan jag rusade ut ur huset och smällde dörren efter mig.

 
(ick veta nyss att programmet min kompis använder till bilderna krashat.
Så vet inte hur vi ska göra nu!)
 
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV:
 
Det har gått snart 3 timmar sen Justin var här och vi gjorde slut.
Och jag har spenderat dem här 3 timmarna att gråta och försökt och somna på en tom hård säng.
Min mobil har vibrerat oavbrutet dem senaste timmarna.
Men såklart har jag ignorerat de.
Jag ville inte prata med någon nu.
Och jag hade ingen stans att ta vägen.
För i gästrummet hemma hos grabbarna sov Bonnie så vart skulle jag sova?
I soffan?
Glöm de.. 
Jag hörde hur ytterdörren på nedervåningen öppnades.
Och jag hoppades med all hopp jag hade att de inte var Justin.
Dörren intill mitt rum öppnades och där stog ingen mindre än Bruce.
'' Hej!''. sade han.
Jag bet mig hårt i läppen. '' Hej!''. 
Han gick nervöst fram och slog sig ner på sängen brevid mig.
'' Vad hände? Justin kom in springandes skrikandes och var skitförbannad och har inte lämnat sitt rum..''. 
Jag suckade.
'' Vi gjorde slut..''.
Jag såg hur han inte blev chockad men försökte ändå leka de.
'' Oj..''. 
'' Lek inte chockad Bruce, du visste att de skulle hända..''.
Han nickade.. '' Förlåt..''. 
Det blev tyst mellan oss.
Jag hade ingen anning om vad jag skulle säga, och jag antar att Bruce inte hade de heller.
'' Ehm.. När kommer du hem?''.sade han.
'' Jag är hemma Bruce..''.
Han skakade på huvudet. '' Du ska med tillbaka!''.
Hastigt skakade jag på huvudet. '' Absolut inte, jag har ingen stans att sova!''. 
'' Du är singel så du kan gärna dela säng med mig!''. flörtade han.
Jag himlade med ögonen och slog han lekfullt på armen.
'' Sluta..''. 
'' Men seriöst, du kan dela säng med mig, alla vill ha dig där! Tro mig!''. 
Jag suckade. '' Jag vet inte..''. 
'' Och alla är på din sida, vi hörde allt Justin sa Cass..''. 
Jag svalde hårt och nickade. '' Är de säkert att vi kan dela säng?''.
'' Självklart! Kom nu, vi kan ta något att äta på vägen hem!''. 
Ett leende spreds över mina läppar. '' Bruger king?''. 
Han skrattade. '' För dig!''. 
Jag tog hans hand och vi reste oss upp och gick ut till hans bil.
Vi beslöt att låta min stå kvar så kör jag hem den imorgon eller något.
 
'' Det här är sååå gott!''. stönade jag och tog ännu en tugga av min hamburgare.
Bruce skrattade. '' Jävligt gott!''. 
Han hade diekt fått mig på bra humör sen vi lämnade mitt gamla hus.
Vilket jag var välldigt tacksam över då jag gråtit hela dagen nästan.
Vi satt i hans bil med våran mat då ingen av oss orkade gå in.
Och faktist så hade vi det riktigt kul.
Han sa massa dåliga skämt som fick mig skratta så jag grät.
Jag åt upp de sista av min mat innan jag stoppade ner allt i själva påsen de kom i och slängde de i soptunnan precis utanför mitt fönster.
'' Klar att åka?''. log Bruce.
Jag gav han en lätt nickning innan han började göra.
Nervositeten steg inom mig. 
Jag skulle behöva möta hela gänget nu, och kanske Justin.
Jag kände hur Bruce tog min hand och klämde åt den.
'' Det kommer gå bra!''. 
Med en suck nickade jag. ''Hoppas de!''. 
 
 
När vi kom fram till huset såg jag att det var tänt så alla var hemma.
Och Justins bil stog här så han var också hemma.
Bruce parkerade sin bil innan vi båda klev ur.
Nervositeten var högre än någonsin.
Hur skulle alla reagera när jag kom in?
Vad skulle dom säga?
Helt plötsligt kände jag hur någon bar upp mig i sin famn.
Ett högt ljust skratt lämnade min strupe.
'' BRUCE SLÄPP NER MIG!''. tjöt jag samtidigt som jag skrattade.
'' Nej! Du kommer vägra gå in så de här är de ända sättet!''. sade han och började springa.
Höga skratt lämnade min strupe tills han öppnade dörren och släppte ner mig.
'' Du gav mig nästan en hjärtattack!''. skrattade jag.
'' Är jag så snygg?''. 
Jag himlade med ögonen mot hans 'cockyness' innan jag tog av mig skorna och hängde av mig min jacka.
Jag var fortfarande i min pjamas så jag behövde inte byta om sen när jag ska sova.
Vilket var rätt skönt.
När jag precis skulle vända mig om och gå in till vardagsrummet kände ja hur två personer omfamnade mig.
Hastigt fölljag bakåt men fick genast upp min balans.
'' Vi är så ledsna Cass!''. sade två bekanta röster.
Katelyn och Bonnie.
Jag kramade genast tillbaka och höll in tårarna.
Folk visste att jag bara grät ännu mer när folk kramade mig, men ändå så gjorde dom de.
'' Det är lugnt!''. sade jag och avslutade kramen.
Dom tittade lidande på mig innan dom tittade på Bruce och log.
Antagligen för dom hört mig skratta och att han fick hit mig.
'' Du kan sova inne hos mig om du vill!''. sade Bonnie.
Jag skakade genast på huvudet. '' Jag delar säng med Bruce!''. 
Dem båda tittade lite småkonstigt på oss men nickade sedan.
Dem tog tag om mina armar båda två och drog mig in till vardagsrummet där alla satt med blickarna på allt utom mig.
Jag var lite förbannad på grabbarna utom Alex och Bruce då dom var med när Justin gjort allting.
Kate gav Roy en menande blick innan han gick fram till mig.
'' Förlåt att jag inte sa något.. Men han typ hotade oss..''. sade han och tittade smärtsamt på mig.
Jag bet mig hårt i läppen och nickade. '' De är lugnt jag förstår..''. 
Han gav mig ett leende innan han omfamnade mig.
'' Jag är så ledsen över de justin sa, han menade de inte!''. 
Jag suckade. '' Innerst inne gjorde han nog de..''. 
 Han gav mig en medlidande blick innan resten av killarna bad om ursäkt.
Och de va nu jag insåg att Nick kommit hem.
Vi slog oss sedan ner i vardagsrummet och började prata.
Och helt ärligt kändes de välldigt konstigt utan honom här.
Medans alla pratade satt jag lite tyst för mig själv och hamnade i min egen lilla värld.
Det var så mycket i mitt liv just nu att mestadels av tiden bestod av att tänka.
'' Jorden anropar!''. skrattade Bruce och drog en hand framför mitt ansikte.
Jag vaknade direkt ur mina tankar och fnittrade till.
'' Förlåt! Kom av mig lite!''. 
Han skrattade. '' Vi frågade vilken film du ville se?''.
'' Nån skräck..Inget romantiskt skit..''. suckade jag.
Han nickade. '' Då blir de skräck, Nick välj någon!''. sade han.
Jag, med Bruce om min högra sida och Bonnie på min vänstra satt i soffan med Alex intryckt brevid Bonnie.
Medans Nick satt i ena fotöljen och Kate och Roy satt på golvet framför soffan tillsammans med Seth. 
Jag tog åt mig den sista filten vilket gjorde att alla klagade då de bara fanns 3 filtar.
'' Vad, jag behöver en filt till mig själv!''. 
'' Dela med Bruce och ge filten till Alex och Bonnie!''. sade Nick.
Jag suckade och gjorde som han sa och tog en del av filten Bruce använde och drog den över min kropp.
Jag var nu tvungen att sitta välldigt nära honom eftersom filtarna vi hade var inte direkt stora.
Men ingen av mig och Bruce hade något emot de.
Vi var riktigt bra vänner och ingen skämdes för de.
Jag lutade mitt huvud mot hans axel och såg hur filmen började.
Tydligen skulle vi kolla på någon film som hette Sinister som dom pratat om i veckor för att se.
Och jag har hört att den är riktigt obehaglig och så, så man kan säga att jag inte var taggad så värst mycket.
Bruce började röra på sig för att hitta en skön ställning men de slutade med att hans arm låg om mina axlar och han satte sig still.
Ett litet leende spreds över mina läppar innan jag gosade mig närmre honom.
Jag kunde inte rå för de.
Jag var van att göra de mot honom.
 
Filmen gick och jag kunde inte riktigt fokusera på den.
Jag hade för mycket att tänka på just nu.
Min hand drogs upp mot halsbandet somlåg i min ficka och jag tittade på de.
Jag försökte slänga det när jag var dragit härifrån men jag knde inte.
Min kärlek för Justin fanns fortfarande där.
Och jag visste att de var riktigt silver och hela rubbet.
Utan att någon såg gav jag halsbandet en puss innan jag la ner den i fickan.
Det var löjligt men jag saknade den Justin som fanns när han var med mig.
Inte den idioten han blivit efter Vegas.
Jag slog precis upp blicken i tv:n och såg hur pappan i huset höll upp ett photo mot fönstret och när han drog bort de stog en man eller kvinna med ett kritvitt ansikte borta i buskarna i trädgården.
Ett högt skrik lämnade min stupe och Bonnies och jag gömde mig i Bruce bröst.
Killarna började direkt skratta hur rädda vi båda blev.
Och jag var inte ens beredd på vad som skulle hända eftersom jag inte hängt med i filmen.
'' Du kan titta nu Cass!''. skrattade Bruce.
Jag skakade på huvudet. '' Nej jag kommer få en hjärtattack!''.
Han skrattade igen. '' Nej kolla nu!''. 
Så bestämd jag var satt jag kvar med ansiktet inborrat i hans bröst.
Jag hatade skräckfilmer och vägrade titta något mer.
Fotsteg hördes från trappan och jag förstog direkt vem de var men kollade inte upp.
'' Varför skriker ni?''. sade en hes sexig röst.
Vi alla vände oss om mot där hans röst kom i från och slutade genast skratta.
'' Eh.. skräckfilm..''. sade Roy.
Jag mötte dem vackra hazelbruna ögonen och såg hur han tittade på mig och Bruce och spände käken.
Hastigt tittade jag bort och bet mig i läppen.
Tårarna hotade att rinna men jag vägrade låta dom falla.
Inte inför alla just nu.
Vi alla tittade lite nervöst på varandra och på Justin.
Jag märkte då att han stog bara i mjukis utan tröja. 
Och den där magen. Den magen som tidigare varit min.
Det vart pinsamt tyst och jag beslöt att bryta den genom att resa mig upp och gå förbi Justin ut till köket.
Där öppnade jag kylen och tog fram cola flaskan och fyllde ett glas.
Jag tog genast ett djupt andetag och drog handen genom mitt hår.
Jag visste att jag skulle träffa honom flera gånger men de gjorde ändå så himla ont att se honom.
Snabbt vände jag mig om och skulle gå ut ur köket och krockade in i ett hårt bröst.
Jag tittade upp och mötte Justins blick.
'' F-förlåt..''. stammade jag fram men rörde mig inte ur fläcken.
Jag var som fryst.
'' De är lugnt Cass!''. sade han med sin hesa sexiga röst.
Hastigt spände jag käken och öppnade munnen.
'' Kalla mig inte de... Snälla..''. nästan viskade jag ut.
Jag såg hur han spände käken och nickade. 
Han skulle precis öppna munnen och säga något men jag avbröt honom genom att skaka på huvudet.
'' Hejdå Justin..'' .sade jag och skyndade mig ut till vardagsrummet.
Med en suck slog jag mig ner i soffan brevid Bruce igen och drog filten om min kropp. 
Jag lutade mitt huvud mot hans axel och slöt mina ögon.
Just nu hade jag ingen ork att kolla på filmen.
På något sett fick Justin mig att tappa humöret, inte konstigt.
 
DAGEN EFTER:
 
Jag vaknade till av att tårar rann ner för mina kinder.
Hastigt satte jag mig upp i sängen och öppnade ögonen.
Jag drog mina händer om mina kinder och kände hur tårar runnit.
Vad drömde jag igentligen?
Med en suck tittade jag runt i rummet och såg att Bruce inte låg brevid mig.
Strax efter hörde jag duschen slås på så jag antog han var där.
Jag drog knäna upp mot mitt bröst och fäste armarna runt dom. 
Varför grät jag i sömnen?
Jag har aldrig gjort de tidigare?
Med en suck tog jag mobilen och kollade klockan.
11.12. 
Sen började jag spela Candy Crush för att fördriva tidden lite.
Jag ville inte gå ner ensam ifall Justin var där nere.
Badrumsdörren öppnade och ut kom Bruce med bara en handuk om midjan.
Pinsamt kollade jag genast ner i mobilen och låtsades som jag inte sett något.
Ett hest skratt lämnade Bruce strupe. '' Du kan kolla, de spelar ingen roll!''. 
Jag nickade lugnt och bet mig i läppen.
'' Har du gråtit?''. frågade han.
'' Grät i sömnen!''. 
Hans ögonbryn åkte upp och han nickade. '' Är du okej?''.
Jag nickade. '' Tror de..Kommer inte ihåg vad jag drömde!''. 
'' Aha okej!''. sade han.
'' Hänger du med ner och äter frukost?''.
'' Ah Ah Ah!''. sade han och höll upp ett finger. '' Du ska få frukost på sängen!''.
Mina ögon for upp. 
'' Va`?''.
Han skrattade och nickade. '' Precis! Jag går ner och fixar frukost åt oss!''. 
'' Du behöver inte!''.
Han började dra på sig kläder och jag brydde mig inte speciellt mycket.
'' Jag vill!''.
Jag suckade. '' Okej visst! Vad ska jag göra medans?''. 
Han röck på axlarna. '' Ta en dusch eller nått, du kan låna ett par mjukis och en t-shirt av mig!''. 
Med ett leende nickade jag och reste mig upp.
Sedan gick jag in till hans badrum som hängde ihop med hans rum och låste dörren efter mig.
Snabbt drog jag av mig kläderna och satte på duschen på lagom vatten innan jag klev in.
Jag kände hur det jumna vattent rann ner längs min kropp vilket gjorde att jag slappnade av.
Det är en av massa saker jag inte gjort den senaste tiden.
Jag har haft så himla mycket i mitt huvud och varit så nere och ledsen så jag aldrig hunnit slappna av.
Efter att ha stått och slappnat av i kanske 10 minuter tvättade jag håret med shampoo och balsam.
Tyvärr var de här Bruce dusch så han hade bara killshampoo & balsam så jag var tvungen att rvätta mitt hår med det, men helt ärligt luktade de riktigt gott.
Det luktade Bruce.
Ett fnitter lämnade min strupe innan jag sköljde av tvålen av min kropp. 
Jag klev sedan ut ur duschen och kände hur den kalla luften träffade min hy.
Snabbt drog jag en handuk om min kropp och på med ett par underkläder jag tagit med in och gick ut till rummet.
Inget spår av Bruce syntes till men på sängen låg ett par mjukis byxor och en t-shirt.
Ett leende spreds om mina läppar innan jag drog på mig dem.
Precis som jag förutspått luktade dom också Bruce.
Det var inget mot hur Justin luktade men det luktade riktigt gott.
Jag kröp sedan ner under täcket i Bruce oändligt sköna säng!
Den var stor och man sov riktigt bra i den.
Jag hörde fotsteg som närmade sig rummet och strax efter kom Bruce in med en stor bricka med frukost på.
Med ett leende slog han sig ner i sängen och placerade brickan framför oss i sängen.
'' Du hade verkligen inte behvt gjort de här!''. sade jag och tittade på honom.
Han log. '' Jag ville, ät nu!''. 
Min mage kurrade genast till av de sm fanns på brickan.
Ägg, juice, te, mackor, bacon, allt möjligt som jag älskade.
Det fanns också e skål med massa frukt i. 
'' Herregud Bruce, har du gjort allt de här?''.
Han nickade. '' Gillar att laga mat!''. 
'' Det är gudomligt gott!'. 
'' Tack!''. log han nöjt.
Vi satt och åt frkosten som var godare än någonsin innan Bruce började plocka av vindruvorna.
'' Gapa!''. 
Mina ögon bryn höjdes innan jag öppnade munnen.
Han flyttade sig lite längre bort i sängen och slängde sedan en vindruva så jag skulle fånga den.
Vilket jag totalt misslyckades med då den träffade min kind.
'' Bruuuuce! Du suger på att kasta!''. skojade jag.
Han skrattade. '' Du suger på att fånga!''. 
Han kastade en till som tr'ffade mig rakt i ögat vilket fick oss båda skratta hysgteriskt.
Jag kände hur någon kollade på oss och insåg då att dörren intill Bruce rum var öppen.
Och längre ner i korridoren stog Justin med blicken på oss med spände knytnävar.
Han var förbannad.

 
Förlåt att de dröjde, men jag vill inte sitta inne och skriva när de är sol ute & jag har sommar lov.
Hoppas ni förstår!

Kram.
 

Kommentarer
Anonym

Såååå sjuuuukt braaa!



2013-07-25 @ 10:44:46
Amanda

Så otroligt bra! Nu har jag bara en fråga som du inte behöver bli arg på och jag frågar detta för jag ÄLSKAR din blogg men vet du nästan när nästa kommer? Snälla svara för jag vill så gärna veta!



2013-07-25 @ 11:05:14
Anonym

Så sjukligt bra! Värd väntan! Längtar till nästa<3



2013-07-25 @ 11:13:54
Anonym

Jättebra! Älskar din blogg, längtar tills nästa<3



2013-07-25 @ 11:29:48
Emilia

Så grymt bra! Vi förstår, iallafall jag❤👋



2013-07-25 @ 11:43:05
amanda

Åh så bra! Älskar slutet där!
Nästa är värd att längta till, helt klart! :D



Blogg: http://nattstad.se/turkozapantern
2013-07-25 @ 11:49:50
Anonym

OMG!! Så grymt bra!!! Vet inte varför men vill inte att Cass och Bruce blir tillsammans. Lider med justin här :)



2013-07-25 @ 12:28:11
Jessica

Tack så sjukt mycket för att du la ut det! Du gjorde min dag!



2013-07-25 @ 12:28:31
Emelie

Jätte bra! :)



2013-07-25 @ 12:56:06
celebnovell

Cass och Bruce är faktiskt ganska söta, men jag lider fortfarande med Justin. Detta var perfekt! Ta den tid du behöver för att skriva för när det väl kommer ut så kommer all väntan vara värd. ♥



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-07-25 @ 13:04:43
Anonym

Åh du är så sjukt bra på att skriva och jag ÄLSKAR din novell, det ända jag bryr mig om är att du inte slutar med novellen och jag är sjukt tacksam att du lägger ut kapitel, speciellt när du har sommarlov! Du har inte dåligt uppdatering, dom flesta noveller lägger kanske ut ett varje vecka, man kanske inte vill sitta inne varenda dag på sommarlovet och skriva når solen skiner ute!
Ps: du är jätte fin!!



2013-07-25 @ 14:34:43
Lola

Gör såna bilder som du gjorde på lgo, de var ganska ok! Bra kapitel :)

Svar: Igo?
Maya Lindberg



2013-07-25 @ 15:04:03
Maria :*

Äntligeeeen!! Sjukt bra kapitel! Just nu tycker jag om Bruce mer än Justin



2013-07-25 @ 15:25:49
Fanny

Så himla bra tror seriöst att dethär var ett av dem bästa kapitlerna!:D



2013-07-25 @ 15:46:12
Agi

Omg Justin kommer typ misshandla Bruce! Saknar Justin och Cass tillsammans :( Skit bra skrivet!



2013-07-25 @ 15:57:44
Ellen

Åhhh så bra!! jag håller med Maria. Tycker mer om Bruce nu än Justin...



2013-07-25 @ 16:36:07
Anonym

Så sjukt bra, men saknar cass och justin<3
Ta den tiden du behöver vi väntar:)



2013-07-25 @ 17:47:44
Anonym

Jätte bre länktar tills nästa! Men ta den tiden som du behöver vi alla har sommarlov så man vill typ inte göra något men ta din tid. Vi får alla lära oss att vänta, när jag tänker efter så var det ganska dåligt av oss att tjata.
Kram



2013-07-25 @ 17:58:44
Astriid<3

Förstår att du vill göra något annat än att bara sitta inne på sommarlovet, det är ju bara en gång per år;)
Jättebra kapitel iallafall, precis som de andra:D



2013-07-25 @ 20:12:08
Agnes

Åh, Jag vill att Justin och Cassandra ska bli ett par igen :(
Men riktigt bra kapitel! :****



Blogg: http://justinbdrew.blogg.se
2013-07-25 @ 20:21:35
Aya

Sjukt bra som vanligt! Lider med justin!



2013-07-25 @ 21:07:40
Thilda

sjukt bra!! värt väntan :D, längtar till nästa fast jag lider helt klart med justin!! :(( men är bara att bita ihop och hoppas på att dom löser det tillslut och det blir dom igen! :)



2013-07-25 @ 23:09:23
nora

mer"!



Blogg: http://biebnovells.blogg.se
2013-07-26 @ 11:18:35
Anonym

Snälla mer



Blogg: http://biebnovells.blogg.se
2013-07-27 @ 21:23:20
Anonym

BRA !!!



2013-07-29 @ 06:58:05
Anonym

Så himla bra tycker faktiskt att Bruce och Cassandra är söta tillsammans!



2013-07-29 @ 15:04:15
Anonym

kan nästa komma snart? Jag hann skriva 5 kapitel på min blogg innan du han skriva någon.

Svar: Och? Skiter i om du lägger ut kapitell varenda dag för de gör inte jag, och jag har inget som helst intresse om din blogg eller dina kapitel så sluta kommentera.
Maya Lindberg



Blogg: http://biebnovells.blogg.se
2013-07-29 @ 22:52:54
i'mjustsaying

Asså kan ni bara sluta.vi har sommarlov!!! Och hon ta bara vara på den genom att göra alla roliga saker som man inte kan göra när det är skolan.Det hjälper inte att ni skriver "när kommer nästa" hela tiden.det är bara irriterande,om ni tycker att det tar för lång tid kan ni lika höll sluta läsa novellen och sluta klaga hela tiden för det vissa av oss har tålamod och väntar för att vi förstår henne.Så bara sluta!!!!!!!.Det är jobbigt henne också :)



2013-07-31 @ 11:10:46
Erika

Vad heter jbieberstories på instagram? Sjukt bra novell btw :)

Svar: Tyvärr så har jag ingen instagram! Har inte tid för mer grejer just nu! :/
Maya Lindberg



Blogg: http://erikaaskebjers.blogg.se
2013-07-31 @ 23:21:38




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback