Episode 78 - I'm coming home.

'' Jag vill fucking glömma de, men jag kan inte. Jag vill göra om det! ''. suckade jag. '' ÅÅÅH varför är jag en sån jävla idiot?''. skrek jag frustrerat.
'' Ey bro chilla! Hon beöver inte få reda på de. Vi kommer inte säga något!''. 
Jag tittade upp och mötte hans blick och nickade.
'' Men säger du ett jävla ord om det till henne, lovar jag att jag skjuter skallen av dig!''.
Roy skrattade och nickade. '' Säger inte ett skit bro!''.
En lättnad tog över mig coh jag la mig i sängen.
'' När drar vi hem?''. 
'' Imorgon runt fyra går planet..''. sade Roy och lämnade rummet.
Hon kommer aldrig få reda på det. Tack och lov. Jag kände inte en människa på den där baren.. 
Så det var omöjligt.. 
Men jag kommer hem baby.. 

 
 
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV:
 
Jag vaknade av att jag väl utvilad.
Sagta slog jag upp ögonen och satte mig upp i sängen.
Med en suck tog jag min mobil och kollade om jag fått något sms. 
Chockad såg jag att det stog '' Justin '' samt smset han skrivit.
' Jag kommer hem baby! '. stog det.
Mit hjärta började genast slå fortare. 
Kom han hem idag?
Vad skulle jag säga?
Vad skulle han säga?
Det känns som jag inte träffat han på evigheter!
Jag sneglade samtidigt på klockan och såg att den var snart 12 och tydligen gick deras plan på eftermiddagen.
Nervöst gick jag in på smset från den okända och bet mig i läppen.
Med en suck la jag mobilen på sängbordet och gick in på toan.
Jag behövde verkligen en dusch just nu. Rensa tankarna.
Snabbt drog jag av mig kläderna och klev in i duschen och lät de kalla vattnet rinna över min kropp..
 
BRUCE PERSPEKTIV:
 
Jag vaknade för ungefär 1 timme sen och har bara legat och tänkt i sängen.
Justin och grabbarna skulle komma hem idag.
Och jag ville snacka med Cassandra om de.
Jag reste mig upp ur sängen och började gå längs korridoren mot Justins rum där hon var.
Jag knackade först på men hörde sedan att duschen var på.
Så jag klev rakt in och la mig på sängen och väntade på henne.
Jag såg hennes mobil ligga på sängbordet upplåst.
Nyfiket tog jag den och skulle kolla lite.
Jag vet att de var fel av mig men jag kunde inte låta bli.
Min blick for till skrämen och mina ögon åkte genast upp över synen jag såg framför mig.
Hon hade fått ett sms får två dagar sedan med texten  Ser att din kille har det mycket roligare än dig! ;)' 
Tillsammans med en bild på Justin med en blond smal tjej i knät med tungorna nedkörda i varandras halsar.
Jag tänkte precis ringa upp personen men såg att de var okänt.
Vem fan är så dum i hvuudet att skicka en sån bild till Cassandra?
Och vafan gör Jusitn ute på en bar när han och grabbarna skulle leta efter Slyders gäng?
Ilskan steg inom mig.
Jag stirrade förbannat på bilden framför mig.
Är han helt dum i huvudet?
Just nu hade jag lust att bryta nacken av honom.
Förstår han inte vad Cassandra går igenom just nu?
Dörren från toaletten öppnades och ut kom Cassandra i handuk.
'' Shit Bruce!''. sade hon chockad och satte handen på hjärtat.
Hon såg att jag hade hennes mobil i min hand.
Hennes haka föll ner i marken och hon skyndade sig fram och tog den ur min hand.
Tårar bildades i hennes ögon och hon låste snabbt mobilen.
'' Ehm..''. sade hon och bet sig i läppen.
Just nu sket jag i om hon bara stog i handuk.
Jag var så jävla förbannad.
'' Hur kunde han fucking göra så mot dig?''. röt jag.
'' Bruce lugna dig..''. 
Hon såg chockad ut över att jag var så förbannad.
Helt ärligt hade jag ingen jävla anning varför jag var så förbannad. 
Jag visste att det här skulle hända så småning om. 
Justin kan aldrig hålla sig till en tjej!
'' Hur fan kunde han?''. röt jag och reste mig frustrerat upp.
 
 
Det var inte ofta jag blev förbannad, men när jag var det var det inte och leka med.
Jag har alltid haft ett hett temperament men dock inte visat det.
Den ända som sett mitt riktigt förbannad är Justin. 
'' Bruce släpp det okej? Snälla!''. sade Cass med lugnande röst.
Jag började ta djupa andetag och knep ihop ögonen.
Jag började sagta lugna ner mig och titta in i Cassandras vackra ögon.
'' Shit förlåt!''. 
Ett nervöst skratt lämnade Cassandras strupe. '' Det är lugnt Bruce, jag har sett Justin arg ett par gånger!''. 
JAg gick fram till henne och drog in henne i en kram.
Hon kramade nervöst tillbaka samtidigt som hon höll i handuken som det gällde liv och dö.
'' Ehm Bruce.. Kan jag få byta om?''. sade hon och blev lite ljus rosa om kinderna.
'' Självklart! Kom in till mig när du är klar!''. 
Hon nickade sagta innan hon gick till sin väska.
Jag lämnade rummet och gick till mitt rum och slängde mig i sängen.
Hur fan dum i huvudet kunde Justin vara igentligen?
Han får förklara sig till Cassandra när han kommer hit eller så slår jag ihjäl honom.
Cassandra har gått igenom tillräckligt och mår ändå tillräcktligt dåligt.
 
Jag satt och väntade på min säng tills dörren öppnades och in kom Cassandra.
Hon hade på sig ett par tajta jeans som formade hennes ben och rumpa perfekt.
Till det hade hon en vit pösig blus och hennes hår låg lite blött längs hennes rygg.
Damn hon var snygg.
Hon gav mig ett nervöst leende innan hon slog sig ner i sängen brevid mig.
'' Vad ville du?''. sade hon med sin underbara röst.
Shit höll jag på att bli beroeende av henne?
'' Prata.. För de första om bilden!''. 
En djup suck lämnade hennes strupe.
'' Vad är de om den?''.
'' Ska du prata med Justin om den?''. 
Hon skakade direkt på huvudet. '' Jag tänker vänta tills han berättar de för mig.. Om han gör de..''. 
Jag nickade. '' Okej.. Hur mår du?''. 
Hon röck på axlarna. '' Alla mina känslor är över allt just nu.. Och.. ja..''. 
Hon bet sig hårt i läppen och tittade ner.
'' Vill du att jag ska snacka med honom sen?''.
'' Nej.. Vi väntar tills han berättar de själv..''. 
Jag nickade. '' Han är en idiot, och han kommer be om ursäkt!''. 
Jag omfamnade henne i en kram innan jag reste mig upp.
'' Kom!''. sade jag och sträckte ut handen.
Hon tittade förvirrat på mig. '' Va? Vart ska vi?''.
'' Jag ska ta dig på frukost!''. 
Ett leende spreds över hennes läppar innan vi lämnade mitt rum.
'' ALEX VI DRAR UT ETT TAG!''. skrek jag innan jag gick ner för trappan.
'' Mm..''. hörde jag han mumla tillbaka.
Han låg antagligen och sov.
Vi gick ner tillsammans och drog på oss skorna och jackorna innan vi gick ut till min Rang Rover.
Vi båda hoppade in och jag startade bilen och började köra.
'' Vart ska vi?''. sade Cass glatt.
'' Jennie's inne i stan, deras frukost är hur god som helst!''. 
Hon nickade. '' Jag har hört om det stället, men aldrig varit där!''. 
Jag log mot henne innan jag körde ut på motorvägen så det skulle gå fortare.
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV:

När vi kom fram till Jennie's parkerade Bruce utanför och vi båda klev ut.
Den kalla luften träffade min hud.
Vintern höll på att försvinna men det var fortfarande otroligt kallt.
Och jag var inte direkt ett fan av vintern kan jag säga.
När vi kom in till det såkallade fiket satt det lagom med folk där inne.
Lukten av nygjorda våffflor fyllde min näsa vilket gjorde att min mage lät till.
Ett fnitter lämnade min strupe och Bruce gav mig ett leende.
Vi gick igenom fiket och slog oss ner vid ett fönster bord. 
En ung tjej med rosa förkläde och uppsatt hår kom fram till oss med breda leenden.
'' Hej, ska ni äta?''. log hon.
Vi båda nickade. '' Frukost!''. 
Hon gav oss varsitt leende och en varsin frukost meny innan hon kilade iväg bakom disken i fiket.
Jag behövde inte titta igenom menyn för jag visste redan vad jag ville ha.
Våfflor med varm oboy.
'' Har du redan bestämt dig?''. flinade Bruce.
Jag nickade. '' Våfflor med varm oboy!''. 
Han tittade på mig och log. '' Tar nog samma!''. 
Den unga tjejen kom tillbaka och vi sa våra beställningar.
Hon lämnade oss med ett stort leende och började göra i ordning det vi ville ha.
Vi började genast prata men blev strax efter avbrytna av en ljus irriterande röst.
'' Nähmen Cassandra, det var länge sen!''. sade en bekant röst.
Jag kände genast igen den och tittade upp och mötte dem blåa ögonen.
'' Jessica..''. muttrade jag. '' Vad vill du?''. 
Jag hade trott att jag slapp henne sen sista gången jag såg henne, men tydligen inte.
'' Meh! Kan man inte säga hej till en gammal vän?''. sade hon och log falskt.
 
rebekah mikaelson | via Tumblr
 
'' Gammal vän? Vi var aldrig vänner!''. fnös jag irriterat.
Just nu ville jag bara få bort henne. 
Jag tålde henne inte och klarade inte av att ha henne här just nu.
'' Åh jag hörde om din syster, så tråkigt!''. sade hon och låtsades vara ledsen.
Ilskan spreds inom mig.
Där gick gränsen.
'' Jessica gå! Nu!''. fräste jag.
Ett pipigt skratt lämnade hennes strupe. '' Jag har inte sett dig tillsammans med Justin på ett tag, har han dumpat dig över någon hora?''. 
Ilskan byggdes upp inom mig så hela jag började svettas.
Bruce tittade förbannat på Jessica men hon verkade inte bry sig.
'' Åh, du är Bruce va? Justins vän? Jag är Jessica!''. sade hon och sträckte fram sin hand medans den andra höll på med en blond slinga av hennes hår.
Bruce tittade äcklat på hennes hand men hälsade inte på henne.
Hon drog bort handen och vände blicken till mig.
'' Jaja, jag ska gå! Glad att din syster blev mördad, då får världen en mindre hora!''. sade hon och började gå bortåt.
Jag reste mig hastigt upp och tog tag om hennes handled så hon var tvungen att vända sig om.
När hon kom hel vänd mot mig slog jag med all kraft jag hade hennes rakt över kinden.
Ett pipigt skrik lämnade hennes strupe innan hon rusade ut ur fiket med sina två vänner.
Med alla blickar på mig slog jag mig ner vid bordet igen och lugnade ner mig.
Bruce började små skratta åt mig.
'' Vad?''. muttrade jag.
'' De där var ett jävligt bra slag!''. sade han.
Ett leende spreds över mina läpapr. '' Var de?''. 
Han nickade. '' För en tjej, ja!''. 
Jag blev genast på bra humör och strax efter dök våra våfflor och varma oboy:er upp så vi började äta och låtsades som att inget hade hänt.

Efter vi ätit och pratade och skrattat lämnade vi fiket och gick ut till bilen.
'' Så ska vi dra hem eller? Justin kommer hem om ungefär 3½ timme!''. sade Bruce.
Jag tog ett djupt andetag och suckade. '' Måste vi?''. 
Han skrattade hest. '' Vi måste. Du måste prata med honom!''.
Jag suckade. '' Okej, kan vi bara åka till ett ställe först som jag inte varit på på ett tag?''. 
Bruce nickade. '' Självklart säg bara vägen..''. 
Jag nickade innan Bruce började köra.
Jag visste precis vart jag ville åka.
För dem senaste dagarna har jag börjat tänkt på honom.
Vart var han? 
Mådde han bra?
Varför hörde han inte av sig tillbaka?.
Så många frågor kring honom snurrade runt i mitt huvud just nu.
Han var min bästavän och bara lämnade mig.
Vi körde i ungefär 30 minuter innan vi kom fram till de bekanta stället.
Jag klev ur bilen och strax efter klev Bruce också ur.
Jag började gå mot stället jag var på med han och suckade. 
Min blick for till den bekanta skylten '' Stratford falls ''. 
'' Vad är de här för ställe?''. frågade Bruce.
'' Liam tog mig hit förut..''. 
'' Liam, den Liam som du umgicks med?''.
Jag nickade. '' Vad hände med honom?''.
Jag såg hur Bruce genast blev nervös och undvek min blick.
'' Bruce? ''. 
Han röck nervöt på axlarna. '' Har ingen anning!''. 
Men han mötte fortfarande inte min blick.
Han ljög.
'' Vart tog han vägen Bruce?''. 
'' Han lämnade bara Stratford okej?''. sade han frustrerat.
Jag bet mig i läppen och nickade.
Jag trodde inte på honom, han visste vad som hade hänt. 
Men jag beslöt att lämna de. 
Jag började gå på stenarna som jag tidigare gått på då jag ramlade i och Liam as garvade.
 
Jag hoppade sedan ner från stenen och gick ut på alla dem små ute i vattnet.
'' kom, vi kör en lek!''. sade jag med ett leende.
Liam skrattade och kom fram till mig.
'' Vad för lek?''. 
'' Hm.. Vi ska gå så fort över alla stenarna, densom ramlar i förlorar!''. flinade jag.
'' Plus kommer bli blöt!''. flinade han.
'' Men kom igen, solenskiner och det är jätte varmt!''.
'' Okej, då!''. flinade han.
Jag kände mig som en 3 åring, verkligen.
Vi började hoppa runt på stenarna och skrattade åt hur löjliga vi var.
Jag stannade för att böja mig ner, magen värkte så mycket av allt skratt.
'' Akta så du inte ramlar!''. flinade Liam.
Jag skrattade till. '' Aldrig!''. 
Jag skulle precis ta ett kliv till en annan sten då jag halkade tll och föll bakåt mot vattnet coh dem hårda stenarna.
Hela jag blev blöt och min rygg började värka.
Liam skyndade sig fram till mig och hukade sig ner.
'' Det här var inte din turdag!''. skrattade han.
'' Verkligen inte! Hjälp mig upp!''. skrattade jag.
Han tog tag om min arm och drog upp mig så jag föll i hans armar.
Omedvetet hamnade vi för nära varandra så jag kände hans andetag mot min hud.
Jag backade hastigt bakåt och harlkade till.
 
Ett leende spreds på mina läppar.
Han fick mig alltid le. Och han var alltid på bra humör.
Helt ärligt saknade jag honom. 
Trotts att han lämnade mig ensam på balen.
'' Vad tänker du på?''. 
Jag hade inte märkt att jag stog ute på stenarna med Bruce framför mig med blicken på mig.
'' På Liam..''. 
Han bet sig hårt i läppen. '' Glöm honom!''. 
'' Hur? Han sa aldrig hejdå.. Jag var inte redo att han skulle lämna mig..''. 
'' Du måste glömma honom. Han var en idiot som bara drog! Okej?''. 
Han tog mitt ansikte i sina händer och tittade in i mina ögon.
Jag suckade och nickade. 
'' Jag förstår inte vad jag gjorde honom..''. mumlade jag.
Det var tyst ett tag innan Bruce tog mina händer.
Vi började gå runt på isen som fanns och dem stenar som syntes över vattnet.
Det var rätt skönt här ute.
Det var tyst och knappt någon här.
Jag förstår inte varför jag inte kommit hit flera gånger. 
Vi var där ett tag innan vi satte oss på en bänk lite längre bort.
Solen var uppe och gjorde så isen smälte mer och mer.
Jag önskar bara man kunde stoppa tiden.
Sitta här och tiden står stilla.
Och att man slapp oroa sig över massa saker och vara i tid osv..
 
image
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
• Hans starka armar drogs om min lilla kropp och mina armar om hans hals •
 
 
'' Vi kanske borde dra nu, Alex har hämtat dom på flygplatsen nu så dom kommer om 40minuter ungefär.''. 
Jag nickade.
Vi reste oss upp och gick till bilen.
Jag ville igentligen inte möta Justin.
Men jag var tvungen. Jag behövde prata med honom.
Nervositeten steg inom mig när Bruce började köra ut mot motorvägen.
Hur skulle jag reagera?
SKulle jag skita i honom?
Ge honom en kram?
En kyss?
Jag hatade att ha så många frågor i mitt huvud.
Det gjorde mig så himla stressad och så frustrerad.
Det tog ungefär 30 minuter att åka ifrån Stratfords falls och när vi svängde in på den bekanta gatan kände jag hur mitt hjärta slog dubbelt så fort.
Ju närmre vi kom ju nervösare blev jag.
Bruce märkte såklart de och tog min hand och kramade om den.
Den stora bilen som dom använder stog ute på gatan.
Dom var hemma.
'' Åh nej! Måste vi göra de här!''. sade jag nervöst.
Bruce nickade. '' De måste vi Cass!''.
Jag suckade frustrerat. '' Jag vill inte!''. 
Han skrattade och körde upp på uppfarten och klev ur bilen medans jag satt kvar.
Jag ville inte gå in.
Bruce gick runt bilen och öppande bildörren och tvingade mig att gå ut.
'' Bruce jag vill inte!''. sade jag.
Han skrattade. '' Kom nu det är inte så farligt!''. 
Jag suckade och gick med honom längs gången till ytterdörren.
Han öppande den och bad mig gå före.
Nervöst gick jag in och möttes av massor med väskor i hallen.
'' Hallå!''. ropade Bruce. 
Fotsteg hördes från vardagsrummet och mot hallen.
Och strax efter dök världens finaste människa upp framför mig.
Tårar bildades i mina ögon.
Jag kunde inte kontrollera det, jag hade saknat han så himla mycket!
'' Justin..''. andades jag ut.
Ett leende spreds om hans läppar innan han höll ut sina armar som jag direkt sprang in i.
Hans starka armar drogs om min lilla kropp och mina armar om hans hals. 
Jag drog in doften av hans underbara perfym och kramade om honom hårdare.
'' Hej baby girl!''. sade han och skrattade hest.
Trotts det han gjorde mot mig i Las Vegas kunde jag inte undgå att erkänna att jag saknat honom så enormt.

 
YAY! 

Haha Justin är hemmaaa! :D

Fick ut ett innan jag åkte! ;) 
Planet går 06.00 imorgon bitti, och vi blir hämtade 03.30..
Så jag kommer typ inte sova..
Så kanske skriver lite på andra kapitlet! ;)

Men nu ska jag börja packa lite, sen ut och äta med mamma.
Hon fyller år idag! ;) 

Kram!
 

Kommentarer
Anonym

Så grymt bra! Och vad fort det gick, hann ju knappt blinka haha (; längtar tills nästa! (;
Ha en trevlig resa och hoppas du får det bra! :)



2013-07-03 @ 15:35:30
Celebnovell

Gud vad bra - ville inte att det skulle ta slut.
Ha så skönt på resan och grattis till din mamma - även om jag inte känner henne. :P♥



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-07-03 @ 16:06:05
Nelly

Kan inte ett till komma snälla snart



2013-07-03 @ 17:20:56
Emelie

Sjuuukt bra! :)



2013-07-03 @ 21:40:55
Anonym

Sjukt bra!!! Längtar till nästa



2013-07-04 @ 02:59:10
Anonym

Grymt bra! Meeerr!!



2013-07-04 @ 11:19:25
Maria :*

Sjukt bra!



2013-07-04 @ 11:35:29
astrid

omggggg, jag undrar vad som kommer hända med allt om den där bilden?:$

när du är i turkiet, kommer det vara nåt tidsinställt då?:)



2013-07-04 @ 18:49:15
Jasmine❤❤

Heej❤ du är jätte duktig på att skriva!! När kommer nästa kapitel? Jag vet att det inte var länge sen du skrev men jag bara undrar❤ det här är en av dom bästa fanfictions jag har läst❤



2013-07-05 @ 02:33:55
Josephine

Din novell ÄGER! kolla gärna in min! JNOVELLER.WORDPRESS.COM



Blogg: http://jnoveller.wordpress.com
2013-07-10 @ 16:26:15




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback