Episode 12 - Ex-Girlfriend!

Jag kände hennes närvarå bakom mig, det var nästan så jag kände hennes andetag mot min hud.
Hastigt vände jag blicken till henne och ställde mig som en blockering för henne.
Hon rynkade på ögonbrynen och skakade på huvudet och gick förbi mig.
Jag såg hur hon gick fram till Liam som genast sken upp som en sol.
'' Hej, Cassandra!''. sade hon och sträckte fram sin hand och log smått.
'' Liam Haze!''. sade han och tog hennes hand och placerade en mjuk puss på den. 
Irritationen spreds inom mig.
Varför bjöd vi ens hit honom? 

 
 
 

'' Du ser ut som att du kom ut ur ett tidningsomslag!''. flirtade han och hon fnissade till.
Det var nog första gången på länge jag sett henne skratta genuint. 
'' Det är för att hon gjorde det!''. skojade Nolan.
'' Gjorde hon?''. sade Liam och höjde på ögonbrynen.
Irriterat tittade jag på Cassandra som stog generad framför Liam.
'' Hon är min..''. vräkte jag ur mig utan att tänka ordentligt.
Min mun hängde öppen och jag såg hur Cassandra vände som om och tittade på mig.
Jag slickade mig nervöst om läpparna och andades djupt.
'' Hon är en gammal vän!''. muttrade jag med sammanbitna tänder. 
Ett hånskratt lämnade Cassandras strupe vilket fick mig himla med ögonen. 
Jag såg hur besvikenhet spreds i hennes ögon vilket fick mig titta bort.
Jag hade gjort henne besviken. 
'' Justin berättade aldrig att ni hade en snygg tjej i hans gäng!''. flinade Liam.
Cassandra skrattade.
'' Låt oss bara säga att min ankomst var oväntad!''. mumlade hon tyst. 
Liam höjde på ögonbrynen. '' Hur komemr de sig?''. 
Cassandra släppte ut ett skakigt andetag. '' Jag hade lite ouppklarade affärer helt enkelt!''. 
'' Vilken typ av ouppklarade afffärer?''. sade Marcus och korsade armarna över bröstet. 
Jag såg hur hon funderade över svaret.
'' Det har inte ni med att göra!''. sade hon och log snett mot dom.
 
•••

'' Så vad är det som händer?''. sade Marcus och tittade på mig.
Vi alla satt i vardagsrummet som vi lyckats få till som det var förut och små pratade. 
Cassandra satt brevid Liam och dom små pratade och hon fnissade då och då. 
Jag har försökt ignorera det men har inte lyckats så bra. 
Jag slickade mig om läpparna innan jag suckade.
'' Krays är vad som händer.. Vi måste få bort dom ur bilden.. Fort. Dom förstörde vårat hus, sedan hotade dom oss. Det är döds seriösa med allt. Det är antingen dem eller oss. Krays vill inte ha hoss i branchen över huvud taget så vi måste få bort dom..''. sade jag lugnt. 
'' Aha.. Du snackar om Ronnie och Reggie?''. mumlade Liam.
Jag nickade. 
Jag tog upp en mapp som jag och Roy fixat ihop.
Den innehöll massa information om Krays och vad dom gjort och lite sånt. 
Jag öppnade den och började gå igenom lite av grejerna då jag hörde Cassandras röst. 
'' Justin, låt mig se!''. sade hon och försökte kolla i mappen. 
Hennes ena hand placerades på min axel och hela jag röck till.
Hennes berörning sände kalla kårar längs min rygg rad och jag kände elektriska gnistor bryta ut genom hela min kropp.
Mina tankar försvann för en kort sekund. 
Antagligen av bristen av min och Cassandras fysiska kontakt under dessa månader 
All luft sögs ur mina lungor när jag vände mig om och såg hennes nyfikna ansikte. 
Jag andades djupt och bet ihop.
'' Skicka runt den!''. sade jag och gav den till henne.
Hon tog den och slog sig ner brevid Liam och dom båda kollade igenom den tillsammans. 
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV:

Efter informerat Liam, Marcus och Kimberly om vad som hänt och hur vi ska fortsätta började alla röra sig runt i huset. 
Tydligen skulle Liam och dom bo nere i källaren där dom fixat till lite och ställt in madrasser. 
Källaren var ju trotts allt en riktigt cool källare. 
Det fanns ett biljardbord, stor plastma tv, massa tv spel, flipper spel, en bubbel pool, bastu..
I stort sett allt. 
Jag satt kvar i soffan i vardagsrummet med Liam brevid mig. 
Helt ärligt var han en riktigt snygg och trevlig. 
Han fick mig faktist skratta och bli på ett bra humör då morgonen inte börjat bra. 

'' Det verkar inte som om du hör hemma här!''. sade Liam vilket fick mig vände uppmärksamheten till honom.
Jag skakade på huvudet och skrattade. 
'' Du är inte den första som säger det..''. sade jag och ryckte på axlarna. 
'' Åh, fan förlåt! Jag menade inte att förolämpa dig! Jag bara..-''- 
''-.. Nej, nej!!''. avbröt jag honom. '' Det är okej, jag menar jag ser inte ut som den typiska bad ass tjejen som är en del utav det mest ökänga gäng i LA!''. skrattade jag.. 
Ett leende spreds på hans läppar och nickade. 
'' Föresten du ser inte ut som att du hör hemma här heller!''. sade jag och höjde mina ögobryn.
Han skrattade innan han tog en klunk av sin öl han hade i handen.
'' Du är inte den första som säger det heller!''. flinade han vilket fick mig fnissa till. '' Men det är en lång historia!''. sade han och ryckte på axlarna. '' Jag hade hela mitt lvi planerat av mina föräldrar. Jag skulle ta examen, gå på en av världens finaste skolor.. Det har varit min familjs grej i generationer.. Låt oss bara säga att det inte var min grejj.. Jag är inte en 'skolkille' som du kanske ser!'. skrattade han och visa sina ljusa vita tänder. '' Jag kom in i alla typer av problem när jag var runt 15, inte ens min familj kunde få mig tillbaka på rätt spår.. Sen blev jag utsparkad från skolan och mina föreldrar ville inte ha mig.. Så ja!''. sade han med en liten röst. 
Hans vackra ögon tittade in i mina och direkt spetsade jag läpparna i en fast linje.
Jag visste inte vad jag skulle säga. 
Helt ärligt var jag chockad över det han sa. 
'' Asså.. Wow.. Ja-jag är ledsen! Det måste ha varit riktigt hårt.. Jag menar du var ju så ung och allt!''. sade jag och jag kände hur en sorg sköljde över mig. 
'' Hörru, det är okej! Bry dig inte om det!'' .sade han och skakade på huvudet och gav mig ett litet leende.
Jag log mot honom. 
'' Jag har blivit framgångsrik som mina föreldrar ville, men kanske inte pås amma sätt!''. skämtade han.
Ett litet skratt lämnade min strupe åt hans kommentar. 
Jag var glad över att han kunde skoja om något sånt här. 
Det skulle aldrig Justin kunna göra. 
Han skule bli döds seriös och bli sur eller arg.
'' Wow det var ett lamt försök att göra ett skämt om att vara en brottsling..''. skrattade Liam. ''Jag sumpade chansen att försöka imponera på dig med min humor eller hur?!''. 
'' Du känner mig inte ens!''. skrattade jag. 
'' Du har rätt, det gör jag inte.. Men snart så, eftersom vi kommer spendera mycket tid tillsammans!''. viskade han och jag brast ut i skratt. '' Men jag kan tyda på om någon är en bitch eller om någon är en gullunge bara genom att kolla på den! Men du sötnos gör mig så intresserad, för du är något annat!''. flinade han.
Jag skrattade åt hans försök att flörta med mig. 
Han var ett riktigt charmtroll men jag tror inte det skulle bli något mellan oss. 
Inte ett förhållande! 
'' Så säg mig, vad förde dig hit? Vad fick dig lämna ditt vanliga liv och bli en del av det här?''. frågade han.
Jag suckade och stängde min ögon. 
'' Han gjorde det..''. muttrade jag innan jag tog en klunk av min cider. 
Liam rynkade på ögonbrynen och vände sig om för att titta på Justin som stog och pratade med Marcus och Kimberly. 
'' V-vänta lite nu..''. vräkte han ur sig. 
Jag såg hur han försökte få ett grepp om själva situation. 
'' Du menar, som i Justin?''. andades han ut.
Jag nickade och undvek ögonkontatk med honom.
'' Jag är inte en gammal vän till honom.. '' .suckade jag.. '' Jag och Justin var.. Jag är hans ex flickvän..''. mumlade jag med en mjuk röst.
Jag såg hur hans ögon vidgades och hans mun föll vid öppen.
Han vart helt chockad. 
Jag är också rätt chockad över att jag varit tillsammans med Justin. 
Vi var så olika men ändå så lika. 
Allt mellan mig och Justin var så himla komplicerat.
'' Du var hans flickvän?''. sade Liam chockat. 
'' Mm..''. sade jag och bet mig i läppen. 
'' Åh..''. sade han och svalde hårt.
Jag tog ett djupt andetag.
'' Det var länge sen! Och det är över nu. En massa saker har föränrats sedan dess. Han har förändrats, jag har förändrats.. Allt är i det förlutna nu och som du kan se är han redan helt nöjd med Veronica!''. sade jag och himlade med mina ögon.
Liam blinkade ett par gånger och jag såg hur han lät mina ord tränga in i hans hjärna. 
Jag förstog inte varför han vart så chockad. 
Är Justin och jag så olika att man inte kan tro att vi är tillsammans?
Passar vi inte tillsammans? 
Det var tyst ett tag. 
Det ända man hörde var låg musik och röster som snackade med varandra.
Jag lutade mig bakåt i soffan bekvämare och kliade mig nervöst i nacken.
Jag gillade inte tystnader.
Det fick mig bli så himla nervös och orolig. 
'' Men.. Eh.. Är du över honom?''. frågade Liam och tittade rakt på mig.
Jag särade på läpparna för att säga något, men såklart ska jag tappa orden.
Just då jag skulle tvinga fram orden närmade såg Justin för att ta två flaskor öl som stog på vardagsrums bordet. 

Untitled

Vi båda vart genast tysta och Justin rynkade på ögonbrynen. 
'' Vad händer här?''. sade han med låg röst.
'' Ingenting, vi snackar bara!''. sade Liam stelt.
Justin vände sig om för att skicka mig ett sympatiskt leende innan han gick tillbaka till Marcus och pratade. 

Alla kom så småning om tillbaka till vardagsrummet och vi alla började snacka med varandra.
Jag snackade mest med Liam och Alex.
Det var dom jag kände mig bekvämast att prata med. 
Iallefall just nu, det var rätt stelt mellan mig och Justin så han går det inte att konversera med. 
Vi alla satt och små pratade när ytterdörren öppnades och en ljus röst skrek till.
'' Hallååå?''. 
Jag himlade genast med ögonen och hörde klackar klicka mot parkett golvet.
Strax efter dök Veronica upp i vardagsrummet med världens kortaste kjol och världens uringade linne.
Hon fick minsann klä sig sådär men jag fick inte ha shorts och linne.
Justin kan ju inte tänka. 
Irritationen spreds inom mig.
Jag hade hoppats på att slippa henne ikväll. 
Jag avskydde henne så det skrek om det.
'' Veronica!''. sade Justin och log milt.
'' Hej babe!''. sade hon och gick fram och kramade om Justin och gav honom en blöt kyss.
Hennes blick sedan över dem nya personerna i rummet. 
'' Hej Marcus, Liam.. Kimberly!''. sade hon och henne leende försvann när hennes blick placerades på Kimberly.
'' Hej bitch!''. sade Kimberly och vinkade lätt.
Veronica himlade genast med ögonen och slog sig ner i Justins knä.
Genast började hon babbla på så det skrek om det.
Frustrerat tittade jag på min mobil och såg att klockan snart var halv fem. 
Inte mer, tänkte jag.
Jag reste mig upp och ursäktade mig ur rummet och sprang upp på övervåningen.
Snabbt rotade jag i min väska och hittade det jag letade efter.
Mitt cigg paket. 
Det får mig slappna av, Justin hade rätt, det gjorde så man slappnade av och vart lugn. 
Jag är dock inte beroeende av rökning. 
Helt ärligt kan jag sluta när som helst, men jag behövde ciggen när jag var här.
Det visste jag.
Det skulle bli så jobbigt att jag behövde något som lugnade mig, och jag hade rätt. 
Att röka är dock inte bra för mig, men man lever bara en gång, eller vad säger dom?
Jag stoppade ciggpaketet i bakfickan tillsammans med tändaren och gick ner. 
Jag smög förbi vardagsrummet och öppnade ytterdörren och gick ut.
Solen vart fortfarande uppe och det var riktigt varmt. 
Med en suck slog jag mig ner på trappan på verandan och tog ut en cigg. 
Jag tog tändaren och tände ciggen och andades ut.
Varenda muskel i min kropp slappnade av och jag lutade mig bakåt. 
Jag flög in i mina tankar men avbröts snabbt av en röst bakom mig.
'' Är det okej om jag slår mig ner?''. 



Hmmmm.. 
Vem tror ni det är?:D 

Nu ligger jag säkert på stranden och har 40 grader varmt på andra sidan jordklotet.. 
Medans ni har säkert snö storm! ;) 
Hoppas ni har det kul i kalla snö:iga Sverige! 
Själv har jag säkert sjukt bra i varma Australien! :D

Älskar er, och kommentera på nu så jag får ett leende när jag går in på bloggen när jag kommer hem! 

PUUUUSS! :)
 

Kommentarer
Anonym

Vi har tyvärr inte fått snö än :'(



2013-12-18 @ 18:16:41
Frida

Förhoppningsvis är det justin :') men de är säkert Liam. Jag gillar inte honom, han kmr leda till trubbel :O superbra



Blogg: http://Fridacarbin.blogg.se
2013-12-18 @ 19:27:39
jnoveller

Menar INGET illa då jag typ avgudar din novell, men det är rätt taskigt när du skriver hela tiden att du harndet så bra i australien och att vi ska ha det så bra i "kalla sverige med snöstormar" osv, förlåt om du tar illa upp! Men bara så du vet. Grymt kapittlel!



Blogg: http://jnoveller.webblogg.se
2013-12-18 @ 19:59:35
Emelie

jätte bra :D



Blogg: http://emelajzaan.blogg.se
2013-12-18 @ 20:09:41
Jessica

Hoppas det är Justin i slutet!! Hade varit så perfekt



2013-12-18 @ 20:42:52
Celebnovell

Ugh din retsticka.. fast till våran lycka - eller fasa (kan inte bestämma mig) - så finns det inte ens lite snö i Sverige, eller iallafall i Göteborg. XD
Sjukt bra kapitel.
Sv: Det kanske är Alex? :)



Blogg: http://celebnovell.blogg.se/
2013-12-18 @ 21:27:49
Nadin

ååååh världens bästa!! undrar vem det är? jag tror det är Liam



2013-12-18 @ 22:09:49
Nadin

ååååh världens bästa!! undrar vem det är? jag tror det är Liam



2013-12-18 @ 22:09:49
Nadin

ååååh världens bästa!! undrar vem det är? jag tror det är Liam



2013-12-18 @ 22:09:50
Anonym

Hoppas att det är justin!!!



2013-12-18 @ 23:51:48
Anonym

jag tror de e liam sen typ justin ser och misstolkar det och det blir problem annars så skulle de bli mer chockade om det var deal aså han som lärde henne allt

btw hoppas du har det bra i Australian det finns tyvärr inget snö här iaf inte i Malmö



2013-12-19 @ 00:57:53
ebba

det e säkert Liam men hoppas att det e justin :)



2013-12-19 @ 20:38:15
Ylva

GRYM ! Kvinna hur kan du skriva så bra? 😁👍💗

Liam? Kanske.😊



2013-12-19 @ 23:07:20
cawee

Bhahahaaa neehråååå ja e Oxo på semester nu!! :) ja har ju fan blivit jätte brun de va längesen!



Iallafall ja hoppaaaasssssss det är justin ja hoppasss,



2013-12-20 @ 10:09:29
Michelle

Jag älskar det och jag tror det är Liam eller Justin :)



2013-12-20 @ 10:46:53
A

As bra! 👊



2013-12-20 @ 13:09:55
Anonym

Det är Liam elr Alex men jag hoppas det är Justin



2013-12-20 @ 13:57:27
Anonym

Det är Liam elr Alex men jag hoppas det är Justin



2013-12-20 @ 13:57:29
Ylva

När kommer du tillbaka till Sverige ?

Svar: Nyår
Maya Lindberg



2013-12-22 @ 23:00:06
Anonym

Bra!



2013-12-26 @ 00:42:09




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback