Episode 11 - New people!

'' DET FUNGERADE ELLER HUR?''. skrek jag och kände hur ilskan tog över mig.
Jag såg hur Alex gick fram och tog tag i mig lugnande.
'' Lugna dig Cassandra!''. sade han.
Jag tog djupa andetag och stängde mina ögon.
Nu var jag tvungen att ta det lugnt, mitt hjärta skulleinte klara av det annars. 
'' Justin håll bara käften okej? Du har ställt till det tillräkligt, och hon gjorde det som var bäst i den där situationen! Hade hon inte gjort det hon gjorde kanske vi inte kommit ut!''. väste Nolan. 
Justin vart genast tyst och omfamnades av Veronica som kramade om honom och pussade på honom.
'' Men du inser väl vad det här betyder eller hur?''. sade Nolan och tittade på mig. 
Jag höjde mina ögonbryn och la tillbaka min pistol.
'' De har precis förklarat krig! Vi kommer behöva mer hjälp än det här!''.

 
 


Efter att ha lugnat ner oss hoppade vi alla in i våra bilar och lämnade platsen.
Justin och jag tillsammans i min bil. 
Jag knackade med mina fingrar nervöst på ratten och tog djupa andetag. 
Jag föröskte tvinga den fråga som ville ur mig bort från mig. 
Tyävrr så fungerade det inte. 
Det var bara något jag var tvungen att få ur mitt bröst.
'' Gör hon dig lycklig?''. vräkte jag ur mig innan jag ens hann tänka efter.
Justin vände blicken och tittade på mig. 
'' Vad menar du?''. andades han ut i en liten röst. 
'' Veronica.. Gör hon dig lycklig?''. 
Han tittade genast ner i sitt knä och slickade sig om läpparba ''Ja!''. sade han och nickade.
Jag kunde känna ett sting av smärta träffa mitt hjärta och jag började genast andas tyngre.
'' Älskar du henne?''. frågade jag och kände hur mina ögon blev tyngre och tyngre av färska varma tårar.
'' Det gör hon väl..''. stammade han och kliade sig nervöst i nacken.
Jag sög in ett djupt andetag och tog ett hårt grepp om ratten och blinkade tillbaka tårarna.
'' Gör hon dig gladare än vad jag gjorde dig?''. frågade jag med skakig röst.
Justin suckade och stängde sina ögon. 
'' Cassandra, ja-..''.
'-.. Gör hon?''. frågade jag högre och bet mig i läppen. 
'' Snälla tvina mig inte svara på det här!''. viskade han och jag såg hur hans ögon vart glänsiga.
'' Hon gör dig lyckligare, eller hur?''. sade jag och vågade inte göra ögonkontakt.
Rädlsan för att jag skulle rbyta ihop framför honom var för stor. 
Men han kunde omöjligt förstå vad det här kändes som, därför han älskade inte mig längre.
Justins ögon tittade på mig och i det ögonblicket hade jag en stark längtan över att få komma ut ur bilen och lämna honom bakom. 
Jag hade haft fel om att tänka att det jag och Justin hade var speciellt, det var det inte.. 
Han var inte speciell. 
Jag fick inget svar på min fråga, precis som jag förväntat mig.
Jag skakade på huudet och parkerade bilen utanför huset innan jag gick ut och slängde igen bildörren. 
Han tittade på mig med sina stora bruna ögon, i hopp om att jag på något sätt skulle stanna. 
Jag ville bara försvinna. 

Jag kunde känna hur mina inälvor sjönk, desamma med mina knän. 
När jag äntligen kommit in i huset och upp till övervåningen och in på min toa som lyckas klara sig helt okej ifrån skadorna föll jag ner på marken, 
Jag lutade mot dörren och lät den hålla min balans. 
Jag trodde att jag visste vad smärta var som, alla saker jag varit med om har gett mig en smärta.
Men ingen smärta som den här.
De jag fått tidigare var inget mot det här.
Smärtan i bröstet, värken bakom ögonen.
Jag vet nu att saker och ting aldrig kommer bli desamma igen!
Du tror att du vet vad kärlek är, och du tror att du vet vad smärta är.
Men det gör du inte, du vet ingenting.

Oavsett hur många filmer du tittar på, låtar du lyssnar på, och vänner du snackar med. 
Kommer du aldrig förstå riktig smärta av kärlek. 
Det du vill är bara att försvinna, att gråta känns som att blöda, hela världen snurrar runt dig. 
Ordet smärta kan inte beskriva vad du känner inuti. 
Det är bortom all smärta, all raseri, all sorg. 
Du känner allt men ändå inget. 
 
Tumblr

Så fort jag var ensam inne på toan kände jag hur sorgen tog över mig omedelbart. 
Tårarna började rinna ner för mina kinder och känslan av att någon river bort en del av mitt hjärta kom tillbaka. 
Jag kunde inte förstå att tjejen igår var jag. 
Jag trodde aldrig jag skulle vara den tjejen som får sitt hjärta krossat igen efter allt jag varit med om. 
Hur kunde jag låta mig själv vara så sårbar som jag var? 
Frustration tog över mig och tårarna föll som floder. 
Den attityd som jag har nu var tvungen att bli värre. 
Jag var tvungen att bli den tjejen jag var den tid jag var ifrån Justin igen, inte den som jag var då jag var med Justin!
Oavsett hur mycket han kommer hata mig för den personer jag måste vara är jag tvungen att vara henne.
Jag är tvungen att vara den kaxiga tjejen, även fast jag innerst inne inte vill. 
 

JUSTINS PERSPEKTIV/DAGEN EFTER:


Jag hade beslutit att sova på soffan inatt. 
Argumentet mellan mig och Cassandra gick över styr och jag visste att hon behövde vara själv. 
Frustrerat satt jag i köket och drack kaffe. 
Jag hade inte fått någon sömn inatt. 
Känslan jag haft inom mig hela natten har varit så obehaglig och kall. 
Det var som smärtan jag haft dem första veckorna ifrån Cassandra kom tillbaka på nytt.
Oavsett vad kan jag fortfarande känna den. 
Känna den smärtan jag utsatt henne för och min egen smärta. 
Den kryper under min hud och fäster sig i mitt huvud som jag inte kan få ur.
Även hur mycket jag försöker är den känslan och smärtan allt kvar långt inne i mig. 
Ibland kan jag glömma bort att jag har Veronica så fort jag ser Cassandra.
Det är som jag vill nå ut och röra henne, omfamna henne i mina armar och säga att hon fortfarande är min. 
Men det kan jag inte.
Och långt inne inom mig vet jag att jag hatar det så jävla mycket. 
Jag hatar att hon inte är min.
Att hon kan göra vad hon vill med vilken kille som helst.
Ju mer saker som förändras, destu mer föreblir desamma.
Jag är inte säker på vem som sa det först, antagligen Shakespeare eller nån annan av dom mesarna bak i tiden. 
Jag har aldrig gett min uppmärksamhet till litteratur klasserna i skolan ändå så. 

Jag har alltid varit en person som flyr från smärtan. 
Det var det jag gjorde mot Cassandra. 
Jag gjorde det jag är bäst på. 
Blev en annan person och sket i folks känslor. 
En del av mig känner mig som en jävla pajas över att jag gjort det. 
En annan del är jävligt glad att jag blev den person jag varit en gång i tiden. 
Men jag visste själv inte om jag gjort ett bra val. 
Veronica däremot är överlycklig över att vi är ett par och säger att jag gjort allt helt perfekt. 
Men hur smart är hon igentligen?
Inget illa menat.. 

Jag var helt borta i mina andetag och röck till när jag fångade synen av Cassandra gå in i köket.
Hon tittade inte ens på mig, hon helt ignorerade min närvaro, som om jag var osynlig. 
Jag bet mig hår i läppen och höjde armen för att klia mig nervöst i nacken. 
Min blick flög på henne och jag granskade hennes ansikte noga. 
Hennes ögon var svullna och lite röda. 
Det såg ut som hon gråtit. Eller kanske inte? 
Hon såg ut så varje morgon. 
Kanske är det någon allergi som hon har? 

Justin

Jag särade min läppar för att säga något, men kanske det var en dålig ide efter vad som hände igår?
Men den obekväma tystnaden höll på att kväva mig, men tack och lov började hon prata.
'' Kommer det nån idag?''. mumlade hon i sin ljusa mjuka röst med ryggen vänd mig mot. 
Hennes röst var fortfarande desamma som förut.
Kanske var det de enda som inte ändrats på henne.
En harkling lämnade min strupe. '' Eh.. Aa! Några vänner kommer för att hjälpa till ett tag.. Dom bort faktist vara här snart.. Så du borde klä på dig!''. muttade jag och nickade mot hennes kläder. 
Min blick gick över hennes kropp.
Dom korta jeans shortesn som hon hade på sig kramade hennes kurviga höfter perfekt, hennes långa tonade ben visades sjukt mycket vilket fick mig bita mig i läppen.
Hennes överkropp var klädd i ett pösigt vitt linne som man såg smått igenom. 
Efter så många månader och hon har fortfarande en sån enorm inverkan på mig. 

Hon vände sig hastigt om för att titta på mig.
'' Jag är klädd?''. sade hon.
Jag himlade med ögonen. '' Jo, men sätt på något annat!''. 
'' Vad är det för fel med mina kläder?''. sade hon och rynkade på ögonen och såg ner på sin outfit.
'' De är för avslöjande!''. sade jag med ett ögon kast.
Hon flämtade till och rynkade på ögonbrynen.
'' Det är det inte alls!''. sköt hon tillbaka. 
Jag suckade. '' Jo, det är de!''. 
Frustrerat tittade hon på mig. 
'' Nu gör du som jag säger och går och byter om!''. sade jag med en aning stränghet i rösten.
Hon knöt sin käke och trängde in blicken i mina ögon.
'' Du kan inte tala om för mig vad jag ska göra!''. muttrade hon ilsket.
'' Det gjorde jag precis!''. sköt jag tillbaka och höjde ögonbrynen hånfullt. '' Gå nu!''. sade jag och nickade mot dörren. 
Hon himlade med ögonen åt mig och muttarade något innan hon lämnade köket. 
Jag släppte genast ut en förvärrad suck. 
Jag var redan på väg att bli frustrerad. 
Hastigt la jag ansiktet i händerna och stängde mina ögon. 
Att försöka få bort de små timmar sömn jag fått var svårt. 
Jag var förvirrad till max, och det var inget jag kunde kontrollera. 

Kimberly Kole, Marcus Navé och Liam Haze! 
Tre personer som kommer vara en medlem i vårt gäng ett tag fram över. 
Marcus Navé är en kille runt 28-29 år som jag och Bruce haft väldigt mycket kontakt med för flera år sen. 
Han känner Bruce väldigt bra och tack vare de lärde jag känna honom. 
Han är tyst, snabb, stark och orädd.
Precis det vi behövde.
Marcus är en kille som man tror är helt ofarlig då han ser så jävla glad ut hela tiden, men han ska man akta sig för.
Bruce berättade massor om honom förut och jag kan säga att jag blev både imponerad och chockad.  
Kimberly Kole, Marcus brud. 
En riktigt het och sexig tjej som är runt 24 år och som har jävligt mycket attityd, men när man lärt känna henne är hon en riktigt snäll och lugn tjej, hon och Cassandra är faktist rätt lika varandra.
Hon är smidig och skicklig på att smyga runt och ta sig in på ställen.

Sist men inte minst. 

Liam Haze, han å andra sidan är en annan katergori.
Han är inte den typiska 19 åriga kille från USA.
Hans föräldrar skickade honom till Vegas på nått tränings läger när han var 14.
Dom förväntade sig att han skulle bli framgångsrik och vara med i militären som sin bror.
Låt oss säga att saker och ting inte gick och blev som föräldrarna ville.
Liam ville inte hålla sig till lägrets regler, så när han var 15 fick han massa problem till exempel droger, drack välldigt mycket och hamnade i bråk.
Och tillslut blev han utkastad från skolan och vägrade flytta tillbaka till sin familj.
Även fast hans familj hatade honom brydde han sig inte.
Han lärde sig leva på gatan och passar in i vår livsstil.
Han vet hur man tjänar pengar snabbt och väl, men också är han riktigt stark och kan slåss.

När det kom till mig var han ofarlig. 
Han är en person som jag inte har något stort emot. 
Men det var en grej med Liam som jag störde mig på. 
Den grejen han var känd för, sin charm!
Han hade sin väg med ord när man snackar om tjejer.
Han vill ha tjejernas uppmärksamhet, kärlek och pasion.
Och han skulle göra vad som helst i världen för att få det han ville ha.
Det är vad jag hört om honom iallefall.  

Men tack och lov visste jag att han inte skulle ge sig på Veronica, hon är inte hans typ.
Dessutom visste han bättre än att bråke med min tjej. 
Men jag visste att ögonblicket Cassadra skulle vara i hans närvo skulle han inte kunna sluta fokusera på henne. 
Jag viste att han skulle vilja ha henne. 
Jag visste att han inte skulle sluta förrän han har henne. 
Och helt ärligt skrämde det skiten ur mig. 
Om jag ska vara ärlig vill jag inte ha honom någonstans nära henne, jag ville inte att han ens skulle titta på henne, tänka på henne, eller ens prata med henne. 
Men det skulle bli svårt att stoppa honom för att komma nära henne.. 

'' Dem är här!''. sade en röst. 
Jag vaknade till ur mina tankar och såg Seth stå vid köks ingången. 
Mina läppar särade sig i chock, jag hade trott att jag skulle åtminstonde få lite tid att tänka. 
Med en djup suck reste jag mig upp och gick ut med honom till verandan på framsidan. 
Jag såg hur Nolan, Roy och Nick stog och hälsade på Kimberly och Marcus några meter framför. 
Strax efter klev Liam ur bilen och gick fram och hälsade. 
Jag, Alex och Seth stog kvar på vernadan och tvingades strax efter gå ner och hälsa på dom.
'' Navé!!''. sade jag och log.
Marcus tittade på mig och sken upp i ett leende. 
'' Bieber!''. sade han gav mig en ''kill'' kram!
Jag skrattade. '' Fan du har blivit ännu brunare än sist jag såg dig!''. skojade jag.
Marcus var som sagt mörkhyad och jag brukar alltid skämta med honom om att han blir brunare och brunare. 
Det har varit min grej mellan han och mig.
'' Och du med! Fan du kommer vara lika brun som mig snart!''. skrattade han. 
'' Fan det är skönt att se dig, det var ett tag sen!''. sade jag.
Han nickade. '' Det var de!'. 
Jag såg hur hans blick gick runt över människorna. 
Direkt förstog jag vem han saknade. 
'' Vart är Bruce?''. 
'' Han lämnade gänget för några månader sen!''. sade jag och nickade stelt. 
Hans ögonbryn höjdes. '' Jasså? Åh fan va tråkigt!''. 
Jag nickade. 
Sedan vände jag blicken till Kimberly som stog och höll på med sin mobil.
'' Kim!''. sade jag och hon tittade upp.
Ett leende spreds på hennes läppar innan hon omfamnade mig i en kram.
'' Det var ett tag sen Justin!''. fnittrade hon. 
'' Det var de, och du blir bara snyggare och snyggare!''. sade jag och blinkade åt henne. 
Hon skrattade. '' Glöm och dröm Bieber, du är inte min typ!''. sade hon. 
Jag himlade med ögonen och skrattade. '' Jag vet babe, jag driver!''. 
Sedan placerade jag en mjuk puss på hennes kind. 
Liam stog snett bakom henne och snackade med Alex.
Han såg mig och gick stelt fram och spände överkroppen.
'' Tja Bieber!''.
'' Tja Haze!''. sade jag och nickade stelt mot honom. 
Jag tittade runt och såg ingen skymt av Cassandra.
Kanske det var bra att hon inte kom ut. 
Jag hörde snabba fotsteg komma och strax hörde jag Cassandras ljusa röst. 
'' Förlåt att jag är seg, jag bö-..''.
Hon avbröt sig själv när hon såg dem tre nya människorna stå nedanför verandan med blickarna på henne.
Jag såg hur ett litet leende spreds på Liams läppar vilket fick min ilska bubbla upp. 
Cassandra gick ner för verandan och ställde sig lite i bakrunden. 

Untitled

Jag kände hennes närvarå bakom mig, det var nästan så jag kände hennes andetag mot min hud.
Hastigt vände jag blicken till henne och ställde mig som en blockering för henne.
Hon rynkade på ögonbrynen och skakade på huvudet och gick förbi mig.
Jag såg hur hon gick fram till Liam som genast sken upp som en sol.
'' Hej, Cassandra!''. sade hon och sträckte fram sin hand och log smått.
'' Liam Haze!''. sade han och tog hennes hand och placerade en mjuk puss på den. 
Irritationen spreds inom mig.
Varför bjöd vi ens hit honom? 

 


 

ETT TILL KAPITELL! 

Vad tycker ni att det kom 3 nya personer in i bilden? :D 
Liam spelas av Josh Hutsherson.
Kimberly (Kim) spelas av Vanessa Hudgens.
Och Marcus spelas av någon som jag inte kan namnet på men är med i The Originals serien! ^^

KOMMENTERA NU, ÄLSKAR ER MEST! :)


Puuuuuss

 

 


Kommentarer
Jessica

Skit bra kapitel!
Tycker Justin behandlar henne helt fel!



2013-12-13 @ 14:27:17
Anonym

Damm så bra



2013-12-13 @ 15:17:16
astrid

damn girl, du kan verkligen skriva!



2013-12-13 @ 15:59:47
Anonym

Bääästa kapitlet. Du har fått jätte bra uppdatering, din novell äger och du skriver som en gud. Hur kan du, du är grym iallfall!



2013-12-13 @ 16:45:48
Anonym

Blev överlycklig när jag så att du hade lagt upp ett kspitel! Grym kspitel! Men jag ville att justin erkänna för sig själv att han älskar fortfarande cass. Det skulle vara jätte gulligt.



2013-12-13 @ 16:55:16
Ylva

Gud va bra! Men Justin har inte lov att bästema över henne!😶
Mer DRAMA och att hon inte sak fråga honom om sånt typ haha
Men asså att hon visar att hon har förendrats och blivit en ny person lixom 😘💖



2013-12-13 @ 18:04:31
Emelie

jätte bra ! :)



Blogg: http://emelajzaan.blogg.se
2013-12-13 @ 18:19:25
Celebnovell

Super bra! ♥



Blogg: http://celebnovell.blogg.se/
2013-12-13 @ 18:59:26
Sarah

Jätte bra!



Blogg: http://mybiebslovestorys.blogg.se
2013-12-13 @ 19:10:07
Biebsworldstory

åh så sjukt bra men Justin o cass måste bli ihop juh, inte justin och veronica :/



Blogg: http://biebsworldstory.blogg.se
2013-12-13 @ 21:45:00
Michelle

Jag gillar det och killen som du inte kunde namnet på heter Charles Michael Davis :)



2013-12-13 @ 22:54:09
Ylva😊

DRAMA😁🔫💖💖💖💖💖💖💖😜👊

Jätte braaaaaa



2013-12-16 @ 22:53:00




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback