Episode 83 - Old Justin.

Jag hörde hur hon genast sken upp som en sol.
'' Förlåt för att mitt ex kom in, det var inte planerat direkt..''. sade jag och gick förbi vardagsrummet in til köket.
Ett fnitter lämnade hennes strupe. '' Det är lugnt Justin!''. 
'' Bra, så vi kan väl göra om de här någon mer gång?''. sade jag och flinade för mig själv.
Ännu ett fnitter lämnade hennes strupe vilket jag fattade som väldigt irriterande.
'' Självklart!''. 
'' Bra babe, vi hörs sen!''. 
'' Det gör vi, puss!''. 
Jag la genast på samtalet och tog en öl från kylskåpet och gick ut till vardagsrummet.
Direkt såg jag Cassandras blick brännas på mig.
Hon hade hört hela samtalet..

 
får använda av mig liknande som de här nu... 
 
 
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV: 

Det har gått snart en vecka sen jag gick in på Justin och den där tjejen. 
Och jag kan säga att de bara blir värre.
Det började med någon tjej per dag, men nu har det höjts till tre!
Dem kommer ut och in springandes som leksaker! 
Själv tycker jag synd om dom att dom blir så utnyttjade av Justin, men det är deras eget fel.
Bruce har fått mig tänka på andra saker vilket jag är tacksam över.
Att se Justin med en annan tjej dagen efter gjorde ont, men jag lärde mig att kontrollera det.
Eller ja Bruce lärde mig kontrollera det.
Smärtan fanns inte längre kvar,kanske djupt djupt inne i mig men inget jag brydde mig om.
Jag hade lärt mig att acceptera att Justin låg med tjejer.
Vi var ju trotts allt inte tillsammans.
Dock accepterar jag inte att han börjat blivit kaxigare och dricker i stortsett varje dag.
Vi alla här hemma såg hur han sagta kom tillbaka till den gamla Justin.
Den som jag hoppas på att han aldrig skulle bli igen.
Han blir bara värre för varenda dag.
Jag vill knappt kolla på honom längre.
Just nu satt jag tillsammans med gänget i vardagsrummet och snackade.
Såklart var Justin uppe på sitt rum som vanligt.
Han har knappt lämnat det så ja.. 
Han hängde inte med oss längre heller, kanske Roy och Seth lite då och då..
Inge av oss visste om han har en tjej där uppe eftersom vi nyss kom hem.
De var måndag den 28 januari och värmen började komma.
Chockerande för oss alla. 
Dem brukar ha välldigt långa vintrar här i Stratford.
'' Så, Cass vi hörde att de var 'girlsnight' på 24 klubben inne i stan och du ska gå!''. flinade Bonnie.
'' Ska jag?''. skrattade jag.
Hon och Katelyn nickade. '' Japp!''. 
Jag suckade. '' Jag gillar inte att festa längre..'''. sade jag och tänkte på allt som hänt när jag druckit med Justin.
Det har fått mig att undvika klubbar.
'' Åh kom igen, det är bara tjejer där och kanske några manliga strippor!''. flinade Kate.
Jag såg genast hur Roy vände blicken på Kate som log oskyldigt.
'' Du ska inte gå!''. sade han bestämt.
Hon suckade. '' Snälla Roy, jag kommer inte göra något, jag har ju dig!''. sade hon och placerade en puss på hans kind.
Jag kunde inte undgå att tänka på hur otroligt gulliga dom var tilslammans.
Han har blivit så mycket annorlunda på ett bra sett sen dom började dejta.
'' Okej då, jag går!''. sade jag.
Kate och Bonnie sken genast upp som solar innan dom drog mig med dom upp till gästrummet där bonnie bodde lite då och då.
Jag såg hur det var hur mycket kläder som helst över allt.
Det här rummet höll på att bli en WIC, haha!
'' Vad har ni gjort med rummet igentligen?''. skrattade jag.
'' Lite ändringar!''. skrattade Kate.'
Vi började genast välja ut klänningar som vi skulle ha.
Jag tog en klänning med svart runt brösten och ljusrosa nederdel, samt min skinjacka och väska och ett par svarta pumps med lite nitar på.
Jag la det på sängen i rummet och sminkade mig lite lätt med fondation, ögonskugga och mascara.
Sen lät jag mitt hår vara lite små lockigt innan jag drog på mig kläderna.
Jag och tjejerna vart ungefär klara samtidiga innan vi gick ner.
I vardagsrummet satt killarna och när vi kom ner kom Bruce och Roy ut till hallen.
Jag kramade genast om Bruce som hade ett brett leende på läpparna.
'' Ta det lugnt i kväll, är de något är de bara att ringa!''. sade han.
Jag log. '' Tack Bruce.''. 
Vi avslutade kramen och precis då kom Justin ut från köket med en öl i handen.
Han stannade hastigt upp och lät sin blick gå upp och ner för min kropp innan han bet sig i läppen.
Jag kände hur mina kinder grna ville bli röda men jag vägrade låta de hända.
'' Wow.. Eh.. Vart ska ni?''. sade han nervöst.
'' Ut!''. sade jag och tittade bort från honom.
Han gav oss en sista blick innan han gick upp till sitt rum.
'' Vi måste gå nu, taxin väntar på oss!''. tjöt Kate och drog med mig och Bonnie ut ur huset och in i taxin som väntade på oss.
 
När vi tog första steget in till baren kände jag hur mitt party humör slogs igång.
Ikväl lskulle de vara en kväll utan Justin och utan kaos. 
Det var en lättnad för mig för då kunde jag släppa loss.
Jag lät blicken glida runt klubben.
Det var unga tjejer överallt och två barer samt en stor scen med två stripstångar på.
Ett skratt lämnade min strupe då jag hade en ide om vad dom kommer anvädas till. 
Vi beställde 3 shots var som vi placerade framför oss.
'' Okej, den som dricker upp dom segast betalar alla drinkar resten av kvällen!''. flinade Bonnie.
Ett leende spreds på mina läppar. '' Kör till!''. 
Vi ställde oss beredda framför shoten medans bartendern räknade den.
'' 3..2..1 KÖR!''. skrek han.
Jag tog direkt första shoten med munnen och svalde hela på en gång.
Sedan samma med dom två andra så fort jag kunde.
När jag äntligen var klar skrek jag högt trots den brännande smaken i halsen.
'' KLAR!''. 
JAg såg då att Kate hade två kvar och Bonnie drack precis upp sin sista.
'' KLAR!''. skrek hon med ett skratt och tårkade sig runt munnen.
Ett frustrerat stön lämnade Kates strupe innan hon drack upp sin sista.
'' Okej det ser ut som att jag bjuder ikväll!''. sade hon med ett leende och suckade.
Jag skrattade till innan jag beställde en 'sex on the beach'.
Tack och lov försvann den brännande känslan i halsen efter shoten efter nån minut.
 
Efter att ha druckigt massa drinkar så slog vi oss ner vid ett bord vid scenen.
Tydligen skulle de bli något uppträdande om någon minut.
En man kom upp på scenen med en mick i handen och ett brett leende.
'' Hello girls!''. sade han och log stort. 
'' Så jag har en liten överaskning för er!''. asde han och blinkade med ena ögat.
Man hörde hur vissa tjejer gav ifrån sig ett 'oo:ande'. 
'' Så! ÄR NI REDO?'', skrek han. 
Vi alla skrek direkt ' Ja!' samtidigt som vi drack av våra drinkar.
'' Grabbar, kom ut!''. sade han och lämnade scenen.
Skynket på scenen drogs bort och musik började spelas.
Alla tjejer i klubben började genast jubla vilket orsakade mig att skratta.
Framför oss ställde sig en kille med en svart rock, svart hatt och paraply och började sagta dansa.
Strax efter dök två till killar upp bakom honom och dansade med sina paraplyn till ' Its raining men'. 
Dem kollade sexigt på tjejerna längst framme vid scenen innan ytterligare två killar ställde sig längsbak med varsitt paralply.
Lysen började förars på scenen och dem började röra sig mer med sina paraplyn.
Man såg dock inga av killarnas ansikten eftersom hattarna satt så långt ner och dom hade paraplyna för hela tiden.
Dem gick fram några steg och den såkallade refrängen i låten kom och dom fällde upp paraplyna och började snurra dom runt.
Den första killen som klivit på scenen klev fram på själva scene gången ut i publiken medans dem 4 andra ställde sig på sina platser på scenen.
Dem började röra sig smått utan paraplyrna och drog sedan av sig sina hattar och slängde ut dom i publiken.
Tjejerna skrek genast högre och fångade ett par av deras hattar och vart galna.
Själv skrattade jag otroligt mycket tillsammans med Bonnie och Kate.
Det var riktigt spännande och roligt att kolla på dom när dom uppträdde, och dom alla såg rätt bra ut.
Jag fokuserade blicken på den ensamma killen som jag tyckte jag kände igen.
Men eftersom jag stog så långt bak i klubben kunde jag inte tyda på vem de var.
Men min magkänsla var inte åt det bra hållet.
'' Det här är ju sjukt! ''. skrattade Kate och gungade huvudet med i musiken.
'' Men riktigt roligt!''. fyllde Bonnie i och skrattade.
Strax efter killarna tagit av sig hattarna drog dom av sig sina rockar vilket visade deras stora muskler och en sorts killkorsett (?) och slips. 
Den ensamma killen började sedan köra ett såkallat solo nummer och gled fram längs golvet vilket gjorde ås tjejerna blev galna.
Dem skrek dubblet så högt och drack av sina drinkar medans dom skrattade.
Dom tog sedan av sig deras sorts tröja vilket avslöjade deras muskler.
Helt ärligt hade dom otroligt sexiga biffiga kroppar om ni frågar mig.
Sedan sagtade dom av och lyset på scenen släcktes och dom sprang av scenen.
Höga skratt lämnade min strupe.
'' Det här var trots allt ingen dum ide!''. sade jag och Bonnie, Kate nickade.
Jag drack snabbt upp det sista av min drink och ställde den på bordet framför oss.
Sedan reste jag mig upp och drog ner min klänning lite.
'' Jag går och köper en ny drink!''. sade jag.
Kate gav mgi genast pengar och jag skrattade.
 
Yum.  | via Tumblr
 
Jag hörde på vägen till baren hur ett annat dans nummer slogs igång.
Jag beslöt att ignorera det och fortsatte till baren.
När jag kom fram till baren var de tack och lov tomt.
Dem flesta tsom var här var antagligen framme vid scenen och dreglade sönder.
'' Ehm, jag tar en redbull vodka tack!''. sade jag och log mot bartenden.
Han nickade och började göra i ordning min drink.
Jag hörde musiken dunka vid scenen men fokuserade på killen som gjorde min drink.
När han var klar betalade jag honom och tog drickan och lämnade baren.
Det var fullt med tjejer hela vägen vid borden och där vi satt.
Så för att komma till vårat bord visste jag att jag var tvungen att gå längs scenen fram.
Med en suck tryckte jag igenom mig mellan dom få tjejerna som stog i min väg och mot scenen.
Precis då såg jag hur kilen som alltid stått längst fram körde ett solo och gjorde en volt ner för scenen och lyckligtvis hamnade han framför mig.
Jag tittade chockat upp och mötte hans blick.
Direkt kände jag hur jag tappade andan och hur nästan drinken gled ur mitt grepp.
'' Slyder?''. sade jag tyst så bara han hörde.
''  Men va trevligt att se dig här!''. sade han och log snett.
Jag skulle precis gå bort från honom då han tog tag i min hand och snurrade in mig i sin famn.
Jag kände hur nervositetn steg inom mig.
Vad skulle han göra?.
'' Jag kommer inte göra nånting gullet! Dansa bara med mig och ge resten av brudarna lite show!''. 
Jag stog där utan något ord som vägrade komma ur min mun.
Han började dansa runt mig med sina händer som rörde på min kropp.
Jag kände hur en obehaglig känsla spreds i min kropp.
Han hade gjort saker mot mig ,gjort mitt liv till ett helvete men jag var för rädd att göra något.
Snabbt bar han upp mig och placerade mig på scenen och la sig över mig.
Tjejerna började skrika som galningar medans jag bara ville bort.
Han gv mig ett snett leende innan han började dra sin neder del mot mig.
Jag bet mig hårt i läppen och knep ihop med ögonen.
Jag hatade det här, jag absolut hatade de här!
Han skulle precis rulla oss runt då jag rullade åt motsatta håll och ner från scenen.
Jag lyckades ställa mig upp och skynda mig iväg mot Bonnie & Kate.
När jag kom fram till dom tittade dom chockat på mig.
'' Vafan var de där?''. tjöt dom och skrattade.
'' D-det är slyder..!''. tjöt jag.
Deras ögon for upp och jag nickade.
'' Därför var han så bekant!''. sade Bonnie och satte chockat handen för munnen.
'' Jag måste ha något att dricka!''. sade jag och tog båda deras glas med wiskey och drack upp.
Dem tittade på varandra sedan på mig.
'' Mår du bra?''.
Hastgit nickade jag. '' Kom vi går bort till dansgolvet!''. sade jag och drog med mig båda till dansgolvet som låg på andra sidan klubben.
På vägen dit tog vi varsin rosa drink som dom bjöd på gratis och jag drack direkt upp den.
Jag behövde glömma att Slyder var i klubben och rädlsan jag hade inom mig.
 
 
Detta är en av dom bästa nätterna jag haft med tjejerna.
Om man bortser från att Slyder var där. Men tack och lov såg jag inte till honom något mer i kväll! 
Vi gjorde vår väg hem, såklart rätt så berusade i en taxi.
Vi sjöng högt hela resan hem till alla möjliga låtar på radion, låtar som vi inte ens kunde.
Taxi chaffören tittade på oss och skrattade högt, jag tyckte faktist rätt synd om honom.
Men det är ändå han som fick betalat för att köra hem fulla tjejer som oss.
Jag kollade ut ur taxin och såg att vi var framme.
Med höga skrattt som lämnade våra strupar snubblade vi ur taxi, efter vi betalat. 
Jag tittade upp på det stora huset och såg Justin stod lutad mot sin fiskerkarma på gården. 
Han kollade förbannat på mig samtidigt som han tog ett bloss av ciggen han höll i.
Jag försökte ta mig samman och agera normalt, men alkoholen var fortfarande i mitt systen.
Bonnie och Kate tog varsin av mina händer och vi gick upp längs gången. 
'' Om du behöver oss är vi på övervåningen!''. viskade Bonnie i mitt öra.
Jag nickade och såg hur dom gick in med oroliga blickar på mig.
Jag gick fram till Justin och han bara tittade mig upp och ner och sedan tog ett annat drag av sin cigg.
'' D-du röker!''. sluddrade jag och pekade på cigaretten.
Han höjde sina ögonbryn. '' Du är full!''. svarade han rakt på sak.
'' Men det är annorlunda!''. sade jag. ''Du sa att du inte skulle röka!''. sade jag och kände hur jag nästna föll bakåt men lyckades hålla min balans. 
'' Men jag vill, du kan inte kontrollera allt jag gör!''. sade han och drog ut sin mobil för att ignorera mig.
'' Jag ser hur de är..''. sade jag och gjorde ett försök att gå till dörren men snubblade och kände ett par armar fånga mig innan jag hann nudda marken.
'' Du ramlar alltid när du är full!''. sade han och skakade på huvudet vilket fick mig rulla mina ögon.
'' Jag mår bra!''. sade jag och tryckte bort honom och började gå mot huset men han fångade mig igen. 
'' Tror du verkligen att jag kunde hålla mig medan du är i den där klänningen!''. frågade han och hans händer drogs om min midja. 
'' Du är en idiot Justin!''. fräste jag och knuffade bort honom. '' Tror du verkligen att jag skulle förlåta dig om du försökte ligga med mig? Då har du fel!''. sade jag och skakade på huvudet.
Han sköt mig blickar som jag tydde på att han var arg. 
'' Idiot!''. mumlade jag och kände honom pressa mig mot ytterdörren och vände mig runt.
'' Tror du verkligen att kalla mig namn kommer göra den här situatonen bättre?''. frågade han med sammanbitna tänder.
'' Lämna mig ifred!''. sade jag och försökte trycka bort honom.
Han höjde armen vilket orsakade mig att hastigt sätta mina händer över mitt huvud
Ingenting hände och jag tittade upp för att se honom titta på mig med sorg.
'' Du trodde att jag skulle slå dig..''. viskade han i chock och en tår rann ner för min kind.
'' Jag skulle aldrig slå dig Cassandra!''. sade han och tittade in i mina ögon efter svar. 
'' Jag går och lägger mig!''. sade jag och kämpade med att hålla in tårarna innan jag kom in till huset.

 
Förlåt att de dröjde! 
Men har verkligen haft fullt upp i veckan! :(
Och idag är det 1 år sen jag avlivade mina katter så jag är lite ledsen, så ja! :(

Hoppas ni gillar de! 

Kram, love you!
 
 
 

Kommentarer
Anonym

Jätte bra! Merrr nu snälla



Blogg: http://biebnovells.blogg.se
2013-08-08 @ 14:02:14
Anonym

Jättebra:)



2013-08-08 @ 14:40:21
Jessica

Jätte bra!! Det gör inget om det dröjer!
Synd det där med sina katter!



2013-08-08 @ 14:57:00
Emelie

Jätte bra! :D



2013-08-08 @ 15:41:17
Filippa

Lika jävla bra som vanligt! Längtar till nästa kapitel - som alltid!!

Angående collagen, om du vill kan jag hjälpa dig? Jag är inte världens bästa på att göra dem, men helt okej. Bara om du vill såklart :)

Svar: Kan du maila mig ett par som ett exempel på hur du gör dom? :) Vore as schysst!
[email protected] ! :)
Kram
Maya Lindberg



Blogg: http://biebdreams.blogg.se
2013-08-08 @ 16:03:08
Julia

Bäst!

Slutet fick mitt hjärta att hoppa <3



2013-08-08 @ 16:17:25
astrid

Bästa slutet på lääääänge! Eller sämsta, jag vet inte... Så sjukt spännande, nu börjar det ju hända nåt mellan dom igen:')



2013-08-08 @ 19:28:52
Tilde

jagärdöd.



Blogg: http://Justinbdrew.blogg.se
2013-08-08 @ 22:35:30
Celebnovell

Helt.sjuk.hur.perfekta.dina.kapitel.är.



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-08-09 @ 00:03:27
:)

awesome kapitel!! <3 . jag tänkte bara,du skrev på ett kapitel att typ cass skulle sluta skolan och hitta ett jobb men nu skriver du att hon ska börja skolan igen om ett par veckor eller något liknade.undrar bra,menar inget elakt!! :)

Svar: Hon får bestämma om hon vill eller inte. Skolan börjar om ett par veckor men jag sa aldrig att hon skulle gå! ;)
Maya Lindberg



2013-08-09 @ 06:45:43
Fanny

Gud alla kapitel är så grymma!



2013-08-09 @ 10:09:10
Maria :*

O-M-G!! SJUKT BRA KAPITEL!!



2013-08-09 @ 14:29:54
Anonym

Så sjukt braaaa! Som alltid! Kommer Justin och Cass bli tillsammans igen?



2013-08-09 @ 15:32:47
Ellen

Omg ssåå braaa !!!😍😍



2013-08-09 @ 17:32:17
Amanda Bieber<3

Så himla bra, jag tror jag dööör x( Beklagar för dina katter <3



2013-08-09 @ 19:41:30
Aya

Lika bra som vanligt!!!



2013-08-10 @ 02:00:01
Michelle

Jag älskar det :)



2013-08-10 @ 12:20:37
Anonym

Du kan ju alltid göra bilderna i gimp, jätte enkelt :)



2013-08-11 @ 00:14:55
Anonym

ÅHHHH HERREGUUDDDDD! SÅ HIMLA BRA ! <33



2013-08-14 @ 22:37:15
Jessy

Snälla, nästa kapitel idag!! D:



2013-08-15 @ 16:14:26
Lmssy

Så bra, om du vill ha collage till dina inlägg så kan jag göra dem åt dig :) Om du vill se några exempel på dem jag har gjort så kan du bara gå in på Lmssy.blogg.se :)



Blogg: http://lmssy.blogg.se
2013-08-15 @ 18:58:37
Anonym

Kan du göra ett instagram konto om novellen??

Svar: Nej!
Maya Lindberg



2013-08-16 @ 17:17:09
Alexandra

Så sjuukt bra!!! Snälla kan näste kapitel komma upp snart?! jag vill inte stressa dig, men dina kapitel är så himla bra så jag vill att dem ska komma upp så fort som möjligt! Kan inte vänta tills nästa kommer!!
En fråga: Jag har för mig att du skrev någon stans förut att du hade tänkt på en del 2 av Criminal Love, och att du redan visste allt du skulle skriva i den. Jag undrar om det kommer komma en del 2? Snälla säg att det gör det,jag älskar den här noveller!!!! Är tacksam för svar!

Svar: Ja det kommer komma en del 2 av Criminal Love! :)
Maya Lindberg



Blogg: http://alexandrafehrms.tumblr.com
2013-08-16 @ 19:35:29
Alexandra

Så sjuukt bra!!! Snälla kan näste kapitel komma upp snart?! jag vill inte stressa dig, men dina kapitel är så himla bra så jag vill att dem ska komma upp så fort som möjligt! Kan inte vänta tills nästa kommer!!
En fråga: Jag har för mig att du skrev någon stans förut att du hade tänkt på en del 2 av Criminal Love, och att du redan visste allt du skulle skriva i den. Jag undrar om det kommer komma en del 2? Snälla säg att det gör det,jag älskar den här noveller!!!! Är tacksam för svar!



Blogg: http://alexandrafehrms.tumblr.com
2013-08-16 @ 19:36:06




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback