Episode 6 - In them team !

Jag vände mig om mot henne och hon drog upp mina såkallade snören som var lindade där bak och jag drog snabbt av mig klänninge och gav ifrån mig ett stönade ljud.
'' SKöööönt, klänningen satt som jag ve tinte vad!''.
Dom log och drog av sina klänningnar, jag gav dom varsin stor t-shirt och tog en själv.
Alla skulle sova i min säng, klockan var trots allt 23.29, så ingen orkade bära upp extra sängar och sånt.
Meg slog på '' The notebook '' , som var min favorit film. Jag älskade den verkligen.
Men dom andra tyckte den bara var okej, vilket förvånade mig. Vi hade alltid samma smak i nästan allt.
Efter halva filmen var mina ögon som tunga stenblock, Bri hade somnat precis när filmen börjat, och Meg 10minuter efter.
Här låg jag helt ensam i ett svart rum och tänkte..
Jag tänkte på Justin..







Jag och grabbarna gick längsgatan på väg hem. Mina tankar flög till den tjejen från balen.
Vem var hon? Hon var sjuk vacker, dom delarna jag såg, underbart gullgit skratt, allt med henne kändes rätt!
Jag måste få reda på vem det var! Jag måste hitta henne, hon kan vara den för mig. Det kändes så rätt.
Så här kändes det aldrig med Selena. Den kalla vinterluften nuddade min hud och jag rös.
Det var riktigt kallt, men jag var snart hemma.
'' Justin, såg du den rödhåriga tjejen jag dansade med?''. Hon var så underbar så det finns inte. '' Justin?!?!''.
'' Va?''. jag väcktes ut ur mitt tänkande och tittade frågandes på Ryan.
'' Såg du hon rödhåriga tjejen som jag dansade med?''.
Jag hade ingen anning om vad han pratade om men svarade snällt. '' Aa vadåra?''.
'' Hon gav mig sitt nummer!''.
'' Oooh Ry har ragg!''. Jag skrattade åt Chaz som retade Ryan för hon rödhåriga tjejen.
Med händerna i fickorna och blicken ner i asfallten gick vi där mitt i natten på väg hem.
Jag kunde inte sluta tänka, inte på henne.
'' Vi ses imorron va? Kan du inte träna till en i hockey laget? ''. Ryan och Chaz tittade på mig.
Snabbt skakade jag på huvudet och kom tillaka till jorden.
'' Eh.. Aa.. Visst! Ring mig!''. 
Dom nickade och gick in till sig och och jag gick ensam mot mitt hus.
Kanske skulle jag hitta henne om jag börjar på Stratford high, eftersom hon sa att hon gick där? 
Jag började jogga och kom tillslut in på min gata. Snabbt sprang jag till mit hus och in. 
I soffan satt mamma och drack en kopp kaffe. '' Jag vill börja på Stratford High!''. sade jag direkt och log mot henne.
'' Va kul Justin! Jag har fått hem allting ifall du ville börja, så det är bara gå till rektorn på måndag och prata med henne!''. Hon log glatt mot mig och jag nickade.
'' Bra!''
°°°
Min mobil började ringa vilket fick mig piggna till. Snabbt dorg jag den till mig coh svarade trött.
'' Hallå?''.
'' Justin vart fan är du?  Träningen börjar om 10 min?''.
Chockat tittade jag påmin väcka klocka 12.50. Shit träningen började om 10 min.
'' SHIT! Jag försov mig, skyndar mig så fort jag kan, hej!''.
Jag la på, for upp ur sängen drog på mig ett par mjukis och en tjocktröja. Mitt hår fick vara som det var.
Snabbt packade jag väskan och sprang ner.
In i köket, tog ett äpple, pussade mamma på pannan. '' Hejdå, är sen!''. sade jag stressat och rusade ut i hallen.
Drog på mig skorna och sprang ut med väskan hängandes över axeln.
Ishallen var inte så långt här ifrån nån gata kanske om inte mer.
Jag sprang och sprang. Det blev svårare och svårare att andas.
Jag såg något framför mig, det kom närmre och närmre. Allt blev smånurrigt för jag var så himla andfådd.
Till slut kände jag en hårdsmäll mot min panna och låg sedan på marken.
'' Aj, shit!''. Jag satte mig upp och satte handen på pannan.
När jag tittade framför mig satt det en blond tjej där, med blod på läppen, och började få en plåtira.
'' OJ!! Förlåt! gud! shit förlåt mig!''. Jag ställde mig snabbt upp och hjälpte henne upp.
'' Det är l-l-u-ungt..''. stammade hon när hon mötte min blick.
Hennes ögon var isblåa, håret blond. Hon var bekant, men kom inte på vart i från.
'' Är du okej? Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, skulle sett mig för!''.
'' Det är okej. Helt säkert! Jag skulle också sett mig för!''. Hon log.
'' Bra. Men ja.. har brottom, min träning börjar om 5 min så jaa.. ''.
Vi båda skrattade lite.. '' hejdå!''. sade hon och jag log och började springa igen.
Vem var hon? och varför var hon så bekant?
När jag äntligen kom fram till ishallen rusade jag in i omklädnings rummet där Chaz och Ryan satt klara.
'' Förlåt, jag försov mig!!''.
Dom nickade lätt. '' Men skynda dig ! Coatch kommer få utbrott!''.
Jag nickade lslängde runt allting i omklädnings rummet tills jag fått på mig skridskorna, overallen, handskarna och en mössa. 
Eftersom jag spelat hockey förut slapp jag hjälmen, som dom andra i laget då.
Vi sprang ut till isen, vi hann precis.
Träningen rullade på och Coatch berömde mig hela tiden, ärlligt, jag hade skills på hockey.
När träningen var slut åkte alla ut från planen.
'' BIEBER!''. skrek Coatch och jag vände mig om och åkte ut til honom nästan mitt på planet.
'' Aa Coatch?'', sade jag nervöst.
Han tittade sur tpå mig, osm han gör 24/7.
'' Grattis, du är med i laget!''. Han slängde en tröja med ett nummer på och gav mig ett milt leende.
'' Oh! Tack Coatch! Tack tack!!''.
Jag åkte glatt där ifrån och gick ut till omklädnins rummet.
'' BIEBS IN THE TEEEAAAM!!''. skrek jag och alla skrek och applåderade.
Vi började prata om hockeyn, medans vi duschade och böt om. 
Jag vill aldrig lämna Toronto, för mycket perfekt här.
När jag var klar gjorde jag sällskap med Ryan och Chaz, in inan jag svängde in till min gård och dom fortsatte bort.
'' Ey, vad ska ni göra ikväll?''.
Dom vände sig om och ryckte på axlarna.
'' Ingen anning!''.
'' Spelkväll?''. 
Dom log. '' Gääärna!''.
'' Jag fixar drickan, ni fixar plats och spel!''.
Dom nickade och fortsatte gå och jag gick in.
Med en smäll slängde jag ner väskan på golvet i hallen och sprakade av mig skorna, hängde upp jackan och gick in till köket.
'' Heej!''. sade jag glatt åt mamma som satt vid sin laptop vid köksbordet.
'' Hej, hur gick det på träningen?:
Jag log. '' Bra, jag kom med i laget!''.
Hon sprack upp i ett leende och lade huvudet på sned. '' Grattis! Jag visste att du hade talang!''.
Jag öppnade kylskåpet och tog ut en redbull och drack upp den på nån sekund.
'' Du kanske ska ta en dusch?''.
JAg skrattade och luktade på min tröja, hon hade rätt. Med ett leende nickade jag och sprang upp till mitt rum och gick in till mitt egna badrum och hoppade in i duschen.
När jag dushcat i kanske 10 minuter 15. Drog jag på mig rena kläder och fixade frillan lite snabbt.
Sedan lade jag mig i sängen och loggad ein på twitter på min laptop.
Det knackade till på dörren och mamma kom in.
'' Justin jag ber om hemskt mycket om ursäkt, men dem behöve rmig på jobbet, kommer nog vara där hela natten! Om inte mer! Jag är ledsen, men klarar du dig själv?'' Mamma bet sig i läppen medan jag stor log.
'' JAdå, Ryan och några kompisar kommer över och vi ska ha spelkväll!''.
Mamma log och nickade.
'' Sköt er, och ha inte sönder nått. OCH städa upp efter er, och jag ska inte behöva påminna er!!!''.
Jag nickade allvarligt och hon försvan ut. Efter nån minut hörde jag ytterdörren stängas och jag flög upp ur sängen.
Snabbt slängde jag mig över hem telefonen och ringde Ryan.
'' Ryans hus, ryan här?''. svarade han uttråkad.
'' MAMMA JOBBAR HELA NATTEN VI KAN HA SPELKVÄLLEN HÄR!''' skrek jag atuomatsikt och andades sedan.
Måste kontrolerea mina utbrott.
'' Perfekt! Men är det okej om jag tar med mig några extra från klassen?''
'' Killar?''
'' Aa, tjejer skulle bara bli uttråkade, haha! Men vilken tid kan vi alla komma?
'' Ta med er chips, dricka spel coh sånt. Kom runt kanske 17.00 ? Alltså om några timmar?''.
'' Okej, bra. Ses sen, måste väcka Chaz, han har somnat på golvet.. ''
'' Haha ses!''.
Sedan la jag på.
Jag städade lite här och var och gick sedan ner och slog mig ner vid tv:n och bara väntade.
Några timmar senare plingade det på dörren. JAg for upp ur soffan och sprang och öppna.
Där stog Ryan och Chaz med ungefär 3-4 stycken  killar bakom sig.
'' Tja, kom in!''.
Dom log och sprang in. Vi riggade upp det lite coolt i vardagsrummet och slog oss sedan ner i soffan.
'' Vad heter du?'' Jag frågade en mörkhårig stark killes som satt brevid mig i soffan.
'' Jordan, du är Justin va? Som ska börja på Stratford high på måndag?''.
Jag nickade. '' Aa.. Är skolan bra?''.
'' Ja helt okej faktist! ''. Vi log.
Hans mobil plingade till och jag kunde inte låta bli att tjuvkika.
Det var ett sms från nån som hette ' Tiffany ', och hon hade skrivit något med att hon bad om ursäkt att hon inte hört av sig eller något sånt.
'' Ska vi börja spela eller?''. sade Drake, en av Jordans bästavänner.
'' SJälvklart!''.  svarade vi andra och startade något skjut spel.
Vi började köra och skrek åt varandra, men på ett snällt sätt. Vilket fick en brista ut i skratt efter alla utbortt när man förlorat.
Drake, Jordan och nån kille som hette Edwin var i ett lag, medans jag Ryan, Chaz och Oliver i andra.
Vi körde hockey, och måste jag erkänna var alla riktigt duktiga!
I pausen tog jag en näver godis och smaskade i mig, drack sedan upp min redbull.
Efter vi har spelat i 2½ timmar så skulle vi vila nån timme, händerna värkte och man var helt slut efter alla roliga utbrott.
'' Justin var du på dansen?''. Jordan tittade på mig. Jag tänkte fortfarande på vem tjejen var från dansen.
'' Ja det var jag, var du?''
Han skrattade. '' Klart jag var!''.
Sedan skrattade jag ite falsk, men han hade inte märkt någon skillnad.
'' Vem gick du med?''.
'' Jag gick inte med nån. Men jag träffade en undebrar tjej där.. Men jag vet bara inte vem det är.. Jag stör mig så jävla mycket på det.. ''.
Jag suckade och han suckade. '' Förstår. Men leta då? Sätt upp sånt här stånd på skolan om vem hon kan vara, typ en bild på hur hon såg ut och så, kanske hon kommer fram?''.
Jag började as garva, men det var inte en så dum idé faktist.
'' Vem vet!''.
Sedan började vi spela igen..
Det var nu måndag morgon och dags för skolan. Jag satt i köket och smaskade i mig min frukost.
Mamma hade åkt till jobbet tidigare för hon behövdes, som vanligt.
Jag satt och käkade en toast och drack oboy, skolan började om 40min, och strax skulle Ryan och Chaz komma hem till mig och vi drar sedan till skolan.
Jag åt upp min frukost och tog mina nycklar och så och väntade på stt Ryan och Chaz skulle komma.
Snabbt sprang jag och borstade tänderna och hörde hur dörren plingade till.
Jagsprang och öppnade och där stog dom..
'' Tja, klar?''.
Jag nickade.'' Aa ska bara hämta mina grejer!''.
Dom nickade lätt och jag sprang och hämtade min mobil, nycklar och plåmbok.
Jag gick ut i hallen, drog på mig en varm jacka och skor.
'' LEggo!''.
Vi gick ut och gick längs trottoaren, den var täckt av is. Allt var täckt av is. 
Jag såg ut som bambi på hal is när jag gick där och halkade runt i mina supras. Chaz och Ryan stog och asgarvade åt mig, jag antog att det såg väldigt roligt ut.
'' Justin du kanske skulle tagit ett par bättre skor?''. 
Jag tittade på Chaz som stog och försökte andas efter sin skrattattack.
'' Nej då, har bra balans, så kommer inte ramla!''.
'' Jo det ser vi sen!''.
Vi skrattade och jag reste mig upp. När jag tog ett steg kände jag hur foten gled, och nån sekund senare låg jag på marken med två garvande killar framför mig.
Jag kunde inte hålla mig, så jag börjad oxå garva så det ekade på dom tomma gatorna.
'' Kom nu!''. Ryan sträckte ut sin hand och jag tog den och han drog snabbt upp mig.
'' Vad var det jag sa!''. Sa Chaz stolt och jag slog löst till honom.
Vi började gå mot skolan och pratade föfrfullt om helgen.
När vi äntligen kom till det som var skolan flöög alla blickarna på oss, men det var inte så förvånat.
Vi gick över parkeringen och hörde hur alal började viska när vi gått förbi dom.
Men det sket vi i, jag öppnade entré dörren och följde med Ryan och Chaz till deras skåp.
'' ska ni hänga med till receptionen?''.
'' Kan inte, måste förbereda oss för fysikprovet.. ledsen..''
Jag nickade. '' Lugnt, men vi ses sen! ''.
dom nickad eoch försvan... Vart låg receptionen?
Jag chasade och gick i en lång korridor, och längstfram låg recepitonen.
I receptionen satt en kvinna i 40 års oldern och höll på med massa pappersabeten.
'' Ursäkta mig! Men jag är ny här.. Jag skulle hämta mina grejer här?''.
Hon tittade upp och sprack ut i ett leende.
'' Justin, hej! Ja visst, här är schema, böcker och penna, sudd! ''. Hon gav mig grejerna och jag log.
En blond tjej kom in i rummet och ställde sig och pratade med nån lärare som stog vid sidan av.
Hennes blonda hår var uppsatt i en knut, hon hade ett parljusa jeans och ett linne med en brun kofta.
riktigt snygg!
''Men jag kan itne hitta till mitt skåp?''.
'' Vänta.. Tiffany.. Kan du visa Justin till sitt skåp ?''.
Hon tittade på receptionisten och hennes ögon blev stora när hon mötte min blick.
Jag vet att jag träffat henne, hon var så bekant, men kunde inte placera vart ifrån.
'' Ehm.. visst..'' svarade hon tyst och jag log.
Jag följde efter henne ut och genom korridoren fram til len korridor med nästan bara skåp och bänkar.
'' Här är ditt skåp!''. Hon pekade på ett blåttskåp, med en liten skylt där det stog ' 199 '.
Jag öppnade la in grejerna och tog Englelska böckerna.
'' Vad har du för lektion?..''
'' Enge-..'' hon avbröt sig själv när hon såg mina engelska böcker.
'' ska vi ta sällskap?''.
'' mm..'' svarade hon lite lätt och tittadener.
Jag såg att hon inte ville.
'' Men du behöver inte! Tänker inte tvinga dig eller nått!!'' sade jag snabbt.
'' Men jag vill! Det är lugnt! '' .
Jag nickade och följde med henne till lektionen.


Hur kommer det gå? :D

Kommentera, vet att det är ett tråkigt kappitell, men såna måste komma då och då!:P

Kommentarer
Amina

Mer snälla :D Lova att du gör en imorn? <3 Kan inte VÄNTA!!!! =)<3



2012-03-03 @ 01:59:35
ellen

jättebra mera



Blogg: http://ezzcape.blogg.se/
2012-03-03 @ 08:46:31
Madicken

Love it <3



2012-03-03 @ 13:06:57
Amina

Snälla mer kan inte vänta längre!!!! :)<3



2012-03-03 @ 16:06:36
Amina

När ska du skriva en till? =)<3



2012-03-04 @ 21:46:08
Anonym

Awesooom!:]



2012-03-05 @ 08:01:10
Camilla

Vill ha meeeeer !:D



2012-03-05 @ 08:01:32




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback