Episode 60 - Welcome to LA!

Hon tog min hand sedan gick vi in på planet och slog oss ner. 
Jag satte mig i den chockande sköna stolen och tog mina hörlurar och sattte på musik.
Jag hade såklart hela Justins nya album på mobilen. Han hade inte börjat lansera det än. 
Han skulle göra det nu nästa vecka, samtidigt som hans turne...
Han kommer inte ha lika mycket tid för mig längre..
Justins låg ' Be alright ' började spelas och jag tittade ut genom fönstret.
Sagta såg jag hur vi lämnade stratford bakom oss. 
Tårar började falla. Jag ville tillbax till Justin. 

 
 
 
'' Tiffany!''. hörde jag en röst säga och skakad epå mig.
'' mm!''. mumlade jag och öppnde ögonen.
'' Välkommen till LA!''. log mamma.
Jag tittade ut genom fönstret, vi stog på LA's flygplats. Jag nickade lite smått och tog mitt handbagage och gick av planet.
Det stog två flyttbilar bakom planet som lastade in våra grejer.
Sen kom vår bil ut ifrån planet. Jag suckade och hoppade in. 
'' Har vi ens ett hus?''. suckade jag och mamma startade bilen.
'' Tiffany, ja det här vi!''. sade hon och började köra.
Los angeles var faktist rätt vackert, har aldrig varit här. Så det var faktist lite kul.
Vi körde in på ett kvarter med massasnygga hus, wow. 
Pappa måste verkligen lagt ner massa pengar. 
Vi körde förbi ett hus där det kom ut två tjejer, en tjej var lite mörkhyad med mörkt hår, andra ganska vit med mörkt hår. 
Dem skrattade och gick längs gatan. 
Påminde lite om mig och Brianna. Mamma svängde upp på en tomt och jag hamnade i chock.
Huset var gignatiskt, vitt och stort. Det såg nästan ut som ett slott..
 
Tumblr_lhe6cjdn9b1qenff7o1_500_large
 
Alla husen på den här gatan var lika lyxiga, lika snygga och lika stora! 
'' wooow..''. 
'' Gillar du det?''. flinade mamma.
'' Jaaa!''. utbrast ajg och log stort. Los angeles var inteså dumt iallefall!
Mamma gv mig hemnyckeln och jag sprang in. 
Jag hamnade i chock när jag såg hallen, så stor, golvet var hur blankt som helst. 
Allt stog perfekt till, inte ett damkorn nån stans! 
'' Det är mycket finare i verkligheten!''. log mamma.
'' Har du sett alla rum redan?''.
'' Ja på bilder! Jag älskade det, gör du?''. 
Jag nickade.
Vi gick runt i huset och tittade runt, det var så vackert, och stort! Väldigt stort för två personer!
'' gå och kolla ditt rum!'' .log mamma.
Jag sprang upp på övervåningen och frma till en vit dörr där det stog '' Tiffany '' på.
Jag öppnade sagta dörre coh log stort. Rummet var hur stort som helst. 
En dubbelsäng stog motväggen, perfekt bäddad. Jag hade en platt tv, WIC som var dubbelt så stor som min gamla. EN stor balkong, ett eget STORT badrum med ett jätte stort badkar, sen i ena hörnet ett skribord med en laptop, och en långstor vit soffa. 
Jag la mig i sängen och tog upp mobilen. 
Va? Vänta? Klockan var 15.00? Va? 
Jag skrattade för mig själv, LA ligger 3 timmar bakåt gemfört med Stratford! 
så klockan var 18.00 där nu. 
Jag slog Justins nummer och han svarade på en gång.
'' Hej älskling!''. sade jag.
'' Hey sötnos, hur är de?''. 
'' Sådär.. Huset är helt gudomligt.. Men utan dig känns allt tomt..'. sade jag och la mig ner i sängen.
'' Naw, jag slår vad om att du kommer få det underbart, även fast jag inte är där..''. 
Jag log. '' hoppas det.. Vad gör du?''. 
'' Ligger i soffan och kollar på hockey, själv?''. 
'' Ligger i min säng.. Du ska veta hur skön den är, slår vad om att ha sex här är gudomligt!'' .fnissade jag.
'' Åh sluta! ''. skrattade han.
'' Jag älskar dig, men måste lägga på!''. 
'' Jag älskar dig med!''. 
Jag log innan jag la på.
Med ett litet leende börjad ejag packa upp fotton och småsaker. På sängbordet ställde jag en bild på mig och Justin. 
Vi skulle klara det här..
När jag var klar böt jag om till ett par rena shorts och en t-shirt innan jag sprang ner.
I köket satt mamma och ringde massa samtal.
'' Jag går ut!''. sade jag.
'' Okej, gå inte vilse!''. 
'' nejdå!''. 
Jag lämnade huset bakom mig och gick längs gatan.
Då slog jag Zac's nummer.
'' Zac här?''. sade han i andra änden.
'' Hej, det är TIffany!''.
'' HEY!''. utbrast han.
'' Lust att göra något?''. 
'' Jag är inte i Stratford, tyvärr!''. 
'' Heh jag är i LA dumbom!''. skrattade jag.
'' Va?''. sadehan chockat.
Jag srkattade för mig själv och skådade alla vackra hus som jag gick förbi.
'' Ja jag har precis flytat hit.. ''. 
'' Ofta? Vart är du? Jag kan hämta dig?''. 
'' Jag bor på Hill Street, kom hit!''. 
'' Okej, hejdå!''. sade han glatt och la på.
Jag slog mig ner på en bänk och började spela på min mobil. Jag var i en helt främmande stad och kände 2 personer här. 
Det kändes ju skönt. Just nu ville jag ha Jusitn här. Så vi kunde se LA tillsammans, även fast han har vairt här 100 gånger. 
'' Hej !''. sade en röst. 
Jag tittad eupp. Där stog dem där två tjejerna. 
 
 
'' Hey!''. log jag.
'' Du är hon som flyttade in där borta va?''. sade hon den mörkhyade och pekade bort på mitt hus.
Jag nickade. '' japp, idag!''. 
'' Jag är Shay!''. sade den mörkhyade! 
'' Och jag är Emma!''. log den andra. 
'' Jag är Tiffany!''. log jag och skakade hand med dem båda. 
'' Juste hon som är tillsammans med Justin bieber va?''. flinade Emma.
'' Japp, det är jag!''. fnissade jag. 
'' Shay bor där, bara ett par hus ffrån dig, och jag lite längre ner på gatan!''. sade Emma.
'' Jaha, va kul, då kanske vi träffas?''. 
dem nickade. '' Ja, antar att du itne har några vänner här?''. sade Shay. 
'' Nja, bara 1..''. log jag. 
En bil stannade bakom oss och tutade till. En röd Audi. 
Taket var ner vevat och i bilen satt Zac. 
'' Ey Tiff kommer du?''. log han coh tog av sig sina solglas ögon.
Shay och Emma tittade chockat på mig. '' Zac efron?''. nästan viskade Shay.
'' Ja! Men hörrni jag måste gå, jag bor ju där borta så det är bara att hälsa på!''. log jag.
'' Okej! Vi ses Tiffany!''. log dem. 
Jag hoppade in i Zac's bil och han log stort och omfamnaed mig. 
'' Skönt att se dig tiff!''. 
'' Skönt att se dig med!''. log jag.
 '' Såå ska jag visa dig LA baby?''. flinade han.
Jag skrattade och nickade. Han slog på radion på högsta volym och började köra. 
 
Efter några timmar har Zac visat mig det 'viktigaste' av LA, det var hur fint som helst. 
Vackra stränder, som jag inte har långt till. 
Samt massa köpcenter och sånt!
'' så vad tror du om LA?'. log han.
'' Vackert...Vet du vart, Romans highschool ligger?''. 
'' Japp, det är min skola vadåra?''. 
'' Jag ska börja där!''. 
'' VA?!''. 
'' Jaaa, klassen under dig!''. flinade jag.
 
18 AGUSTI:
 
Idag var det första dagen på skolan. Helgen spenderades lite med Zac och fixat hemma med mamma!
Justin och Jag har pratat i telefon varje kväll och smsat på dagarna. Saknaden efter honom var stor.
Det gjorde nästan ont.
Jag drog på mig en vit biege klänning, med en vit kavaj. Sedan ett par smycken. 
Jag packade en väska med mobil nycklar ohc massa papper som ska till rektorn.
 
Tumblr_m2jsso6fxr1rr3fnfo1_500_large
Nervositeten steg, tänk så hatar alla mig? 
När jag var klar med sminkningen och plattningen med håret skuttade jag ner i mina pumps till köket. 
Där stog mamma och.. lagade frukost.. Hon brukade aldrig laga frukost?
Hon tar alltid ett äpple?
'' Varför lagar du frukost?''. sade jag chockat.
'' Jag är glad!''. 
'' Och då lagar du frukost?''. 
Hon nickade och ställde fram massa taldrikar och skålar med mat på bordet.
Jag slog mig ner mittemot henne och tittad echockat på henne.
'' Varför så glad?''.
'' Jag har fått ett nytt jobb!''. 
'' Jasså? Vart?''. sade jag lite ointresserad.
'' På Victoria Secret..''. 
JAg öppnade munnen. '' Säg inte att du är en modell?''.
Hon brast ut i skratt. '' Neej! Jag jobabr som butiksbeträde!''. 
Jag nickade. Sedan högg jag in. 
Min mobil började ringa. Snabbt tog jag upp den ur väskan och läste på skärmen. '' Babe <3''.
'' Hej älskling!''. sade jag.
'' Tja sötnos,hur är de?''. 
'' Lite nervöst..''. sade jag och bet mig i läppen.
'' Det kan jag förstå, men lova att ringa mig när du slutar och berätta allt?''.
Jag fnissade till. '' Klart jag ska babe!''. 
'' Min turne startar idag.. ''. började han. '' Jag ska till Malaysia, i nån dag sen vidare..''. sade han meden liten suck.
'' Vi kommer kunna prata i tele va?'.
'' Inte lika ofta..''.suckade han.
Jagsuckade. Mamma mötte min blick och tittade medlidande på mig. 
Hon hade hört. 
en bil tutade till utanför, Zac var här.
'' Men Justin jag måste lägga på nu, Zac ärhär!''. 
'' Okej..love you!''.
'' Love you to!''. sade jag och la på.
Mamma tänkte säga nånting men jag stoppade henne.
'' Hejdå, vi ses sen!''. 
Sen sprang jag ut.
Jag hoppade in i hans nu, silvriga cab och gav honom en kram.
'' Ny bil varenda dag?''. fnissade jag.
'' Haha nej, tänkte ta den här för en gångs skull!''. flinade han.
Han började köra och nervositeten steg mer och mer.
'' Nervös?''. flinade han.
'' Skoja itne.. Tänk så hatar alla mig?''. 
Han skrattade högt. '' Går du med min kommer alla älska dig!''.
Jag log. '' Jo tjena skrytarn!''. 
Han öppnade mmunnen och skrattade sedan.
Jag skruvade upp volymen på radion och andades tungt.
Vi närmade oss skolan. Nu var nervositeten på topp. Allas blickar flög på oss. 
Precis som det vart första dagen på skolan för mig och Brianna. 
När vi anlende och allas blickar kom på oss. 
'' Bara le!'. viskade han och vi klev ut ur bilen.
Jag nickade och klistrade på ettt leende. VI möttes vid framsidan av bilen. Jag krokade fast min arm i hans och vi gick in till skolan. 
Jag var van ed uppmärksamheten, tyvärr. 
Beliebers kommer slå ihjäl mig. 
När vi kom in för skolans dörrar viskade han nära mitt öra.
'' Är nån taskig mto dig, säg till mig!''.
'' Tack! Vart är Rektorn?''. 
'' Längst ner i korridoren till höger, jag ska hälsa p mina vänner, vi ses sen!''.
Jag nickade. Han pussade mig på kinden innan han sprang bort till sina kompisar.
Jag gick genom den långa korridoren, klackarna klickade i golvet för varje steg jag tog.
När jag kom till rektorn öppnade jag snabbt dörren och klev in.
'' Hej!''.  sade en kvinna i kanske 50års olden.
'' Hej.. Ehm.. Jag är nny här.. TIffany Jones!''. log jag.
'' Jaha!! hej! ''. utbrast hon. '' Här är ditt schema, några böcker, penna och sudd! Och ditt skåpnummer!''. 
'' Tack!''. log jag och tog emot allting och lämnade henne bakom mig.
Blickarna flög på mig igen. Kul Zac var med sina vänner och jag blev ensam.
Jag letade upp mitt skåp nummer. 365! 
Brevid mitt skåp stog två tjejer med ryggen emot mig. Nervöst gick jag fram och öppnade skåpet och la in allting.
'' Tiffany?''. sade en röst. Jag vände mig om där stog Shay och Emma!
'' Hey!''. utbrast jag.
'' Går du här?''. flinade Shay.
'' Japp..''. log jag.
'' Va kul! Vi har skåpen brevid varandra!''. log hon.
'' Heh aa det har vi vistt!''.sade jag smått blygt.
Jag la in min väska och tittade på schemat. Engelska. 
'' Vad har du för lektion?''. log Emma.
'' Engelska..''. 
'' Vi går i samma klass!!!''. nästan skrek hon.
Jag röck till och log sedan. '' aha, tack och lov.. Slipper vara ensam..''. flinade jag.
'' Kom vi börjar snart!!''. utbrast Shay och drog med mig till lektionen.
Jag satte mig brevid Shay och Emma brevid nån tjej bakom oss. 
Dem var verkligen änglar. 
En man kom in i klassen. Han var klädd i gamla kläder kanske från 70 talet och glasögon. 
'' Hej klassen!''. 
Alla svarade med ett lamt ' Hej '. 
'' Jag är Mr Patrick, och kommer ha er i Engelska det här läsåret!''. log han.
'' Han är en vädligt bra lärare, men reta inte upp honom!''. viskade Shay.
Jag nickade och gav henne ett leende.
 
Lektionerna var verkligen tigta på varandra. 5 minuter emellan
Shay och Emma hade varit med mig hela tiden. 
Nu var det dags för lunch. Jag var vrålhungrig.
Emma stog vid sitt skåp några meter ifrån mig och Shay. 
Vi la in våra böcker och jag tog fram en ltien spegel och satte på mig lite läppglans.
Ja kände ett par armar om min midja. 
När jag vänder mig om står Zac där med ett busigt fli.
'' hej!'' log jag.
'' ser att du fått vänner!''. sade han coh tittade på Shay och Emma som stog och stor log.
'' Japp! Zac det här är Emma och Shay, Emma Shay det här är Zac!''. log jag.
'' Hej!''. sade dem i kör.
Zac log stort innan han mötte min blick.
'' Trodde du var ensam, men ska du ha skjus efter skolan?''.
Jag nickade. '' Aa !''..
'' bra men vi möts vid mitt skåp efterskolan!'. 
jag nickade och gav han en kram innan vi gick till lunchen.
'' Ååh han är sååå snygg!'. utbrast Shay.
'' Ta han! Jag vill itne ha honom, har min älskling !''. log jag.
'' tror du han vill ha mig?''.
'' fråga?''. fnissade jag.
 Vi kom in i den stora matsalen, hela skolan var här och åt. Den var dubbelt så stor som på min gamla skola. Snabbt tog vi mat. Spagetti och Köttfärsås. Kul. Min och Justins favorit rätt.
Jag fällde en tår innan jag tog åt mig så mycket som jag trodde jag skulle orka. Sedan slog vi oss ned vid ett bord.
'' Tiffany hur håller du och Justin ihop?''. sade Emma. 
Jag böjde mig över bordet och tvingade fram ett leende.
 
Tumblr_m760j0c7k91qfobtzo1_500_large
 
'' Vi pratar varje dag, på scype på kvällerna och så!''. sade jag.
'' Är det itne jobbigt? Jag menar.. Jag skulle inte klara mig vara utan min kille så här länge?''. sade Shay.
Jag nickade. '' Det är det.. Men jag har lovat både mig och Justin att vi ska klara det!''.
Dem nickade. '' Vi finns iallefall här, eller hur emma?''. log Shay.
'' Absolut!''. 
Jag log stort. '' Tack, även fast vi inte känner varandra så bra!''. fnissade jag.
Jag började äta. Det gjorde så ont att vara utan Justin. Han var flera tusen mil ifrån mig. 
Vi kunde bara prata i tele. Och nu börjar hans turne.
Jag fällde en tår och tårkade snabbt bort den. Men det kom en till.
'' Tiff?''. sade Shay och la en arm på min rygg.
Jag skakade på huvudet och reste mig upp och sprang ut från matsalen med tårarna fallande ner för kinderna.
Blickarna va rpå mig, men just nu sket ja i det.
Jag sprang in på toan och tog upp mobilen och slog justins nummer.
'' Hej det här är Justin! Jag kan tyvärr inte svara just nu, lämna ett medeleande efter pipet!''. 
Jag suckade. Det pep till och jag tog ett djupt andetag.
'' Justin.. Ring mig snälla..''. snyftade jag och la på. 
Jag lutade mig mot handfatet och tårkade tårarna och fixade till mitt smink.
Toadörren flög upp och in kom Shay och emma.
'' Är det Jusitn? Förlåt vi skulle inte tagit upp de!''. tjöt Shay.
'' Det är lugnt.. Det är bara jobbigt att vara ifrån honom..'' log jag.
Dem båda kramade om mig sedan började min mobil vibrera. Det var Justin.
'' Justin!''. tjöt jag snyftandes!
'' Tiffany har det hänt nått, jag hörde ditt medelande!!''. sade han oroligt.
'' Nej.. Jag saknar dig bara!''
'' Naw, hjärtat jag saknar dig med!''. sade han och snyftade till.
Shay och Emma tittade på mig med guliga leenden.
'' Gråter du?''. 
'' Ja! Min älskling gråter, då gråter jag!'.
'' Naw baby!''. sade jag och tårkade min tårar.
'' Jag är i Malaysia nu.. Ska ha en konsert om 15 minuter, så tror jag måste göra mig redo! Jag ringer dig ikväll okej?''. 
Jag nickade. Men kom på att han inte kunde se det. '' okej, jag älskar dig!''.
'' Jag älskar dig med!''. 

 
Tror ni ' Jiffany ' kommer klara långdistans förhållande?;) 

Har nu planerat in hur dem ska mötas, och det är bara några kanske 3,4,5 kapitell dit också!
Så ni slipper vänta! ;) 
Hoppas bara det inte blir för tråkigt!:P 

När jag nämner det kommer ni direkt fatta!
 
 
 

Kommentarer
Zelma

Jättebra! Justin,Brianna,Chaz & Ryan borde ses........

Svar: Okeej, ska fixa in det!;)
Maya Lindberg



2012-07-20 @ 21:24:13
Zelma

Och Tiffany!



2012-07-20 @ 21:24:58
Emma Hultgren

Hej! jag är admin på sidan " justin bieber should come to sweden" som du kanske hört om, haha ;) Men jag ville bara säga att jag hittade din novell häromdagen och jag såg att du redan var på kapitel 56 eller nått på 50 jag läste det senaste kapitlet, oh jag var så inne i den att jag var tvungen att läsa från kapitel 1 o uppåt! så jag gjorde det och läste ALLT på 2 dagar! Den är ju så jäkla bra, sluta aldrig skriva :D oj dethär blev långt ...men ville bara att du ska veta att den är faktiskt SJUKT bra så tro inget illa om den för om den fanns på bok skulle det lätt vara min favorit bok! :) o vissa gånger var jag så inne i den så jag börja gråta när tiffany skulle flytta..haha du hör ju men förlåt för lång kommentar men din novell ÄGER och du skriver den jätte bra!:D

kram emma!

Svar: Naaw! Blev tårögd!:') Hoppas du stannar, skiter i om det vart långt, as gulligt ju!:) Tack att du läste igenom allt! Super gulligt!:D
Kram!
Maya Lindberg



2012-07-20 @ 21:24:59
Sonja

Sjukt bra! Du förvånade mig facktist! Trodde de inte skulle vara något bra!:) tror säkert Justin fixar så an kan komma till LA med turnén!:) hahah du är bäst! Längtar som vanligt till nästa kapitel^^

Svar: Never say never! ;)
Maya Lindberg



2012-07-20 @ 22:58:50




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback