Episode 53 - Trial !

 
'' Tiffany Jones misshandlad? Läs mer på sidan 16!''.
 
Stog det. Justin la armen om mig och vi bläddrade upp på sidan 16.
 
'' På torsdagskvällen i Stratford sägs det att Justin Biebers flickvän Tiffany Jones blev misshandlad!
Grannarna hörde skrik, saker gå sönder och tillsist polisen! Det sägs att Justin Bieber kom i sista sekund!
Vi vet fortfarande inte vem det är som gjort så mot Tiffany, vi åter kommer mer om det senare!''. stog det.
 
Justin kramade om mig och pussade på mittt huvud, jag har inte läst om oss på jätte länge.. Tydligen visste dem inte om våran 'paus' som tur var.
Just nu kunde ingen ta Justin i från mig. Han ska stanna hos mig.
 
 
 
 
Justin stannade hos mig till 1och halv timme innaN rättegången.
Jag tog på mig ett par trasiga jeans och ett ljautosa linne i olika mönster.
Sedan satte jag upp håret i en toffs och sminkade mig lite lätt.
Sedan gick jag ner. Mamma stog klar i köket.
Pappa var fortfarande och jobbade. Han bara lämnade oss, nu när jag behövse honom.
" justin då?". Sade jag när vi gick ut till bilen.
" han möter oss där, jag lovar!".
Jag nickade och hoppade in i bilen. Sedan började mamma köra, det här skulle bli en lång dag.
 
Väl framme vid rättegången slog jag och min advokat Lena oss ner vid ett bord, bakom oss sätt mina nära och kära i en massa rader.
På andra sidan satt Selena med hennes advokat, bakom hennes nära och kära.
Justin satt tätt bakom mig och jag svalda hårt.
Framför oss satt åklagaren, hon med klubba haha! Brevid var det tomt, där skulle jag få sitta. Samt Selena och tydligen några vittnen som hört oss den kvällen.
Åklagaren började prata om vad som händer med Selena och bblablalba. Hon satt och 'grät' inte för jag vet om hon var seriös eller om hon bara ville ha uppmärksamhet.
'' Okej Tiffany Jones kom upp..'. sade tanten med den vita peruken.
Jag nickade och reste mig uåpp. DEt var tyst. Det ända man hörde var mina klackar som klingade i golvet fram till stolen.
Jag slog mig ner och mötte massa ögonkontakter som jag inte ville se. Till exsempel Vanessa som satt bakom Selena. Hon gav mig mördar blickar.
Jag svalda hårt innan jag lyssnade på åklagaren.
'' Okej, berätta allt som hände på kvällen den 15:onde Juni.. ''.
Åklagaren + alla i salen vände uppmärksam heten till mig.
Ja jag skulle vara ärlig, berätta allting!
''.. och sen svartnade allting och jag vaknade sedan upp på sjukhuset..''. abslutade jag.
Justin satt med tårar i ögonen, samt Ryan, Chaz, Brianna och främst min mamma.
Pappa kunde inte ens komma till rättegången, nu var jag besviken.
Trodde han skulle finnas här för mig.
'' Du sa att du fått sms av Miss gomez också?''.
Jag nickade.
'' Vad löd dem?''.
'' PROTEST!''. skrek Selenas advokat.
'' Varför är det det Mark?''.
'' Smsen skrevs av Selena och måste godkänas att ta upp!''.
'' Mark, det är rättegång och jag bestämmer! Nå Tiffany berätta..''. fräste hon.
Marks atte sig ner och jag såg hur Lena log.
Jag andades djupt, tårkade sedan några tårar som kommit. '' Mest hot om att jag skulle lämna Justin.. ''.
Åklagaren nickade. '' Tack du kan gå och sätta dig..''.
Hon var inte direkt trevlig. Jag nickade och skuttade fram till min plats. Det här var illa.
Selena hade berättat sin historia, vissa saker hade hon utelämnat och berättade allt i fel ordning.
Ett par vittnen kom upp och berättade vad dem sett och hört. Sen berättade Justin sin historia.
Jag såg hur nära han var på att bryta ihop under hans historia. Ja det var hårt för oss vbåda.
Åklagaren pratade med våra advokater ett tag och ett par till.
Snart skulle beslutet sättas om Selena hamnade i fängelse, eller få ha något annat.
'' TYSTNAD!''. skrek åklagaren och slog med klubbani bordet.
Alla blev knäpp tysta.
'' JAg har kommit fram till ett beslut.. ''.
Jag svalde hårt. ''. Miss Selena Gomez ska få 5 år i fängelse! därefter ha en övervakare i 1 år!''. sade hon.
Alla bölrjade viska och prata. Ett litet leende spreds på mina läppar.
'' VAA?!?!''. utbrast Selena. Tårarna rann för hennes kinder.
'' Ja Miss gomez?''.
' NI KAN INTE GÖRA SÅ HÄR MOT MIG? JAG HAR FAMILJ, VÄNNER OCH FAANS?''. skrek hon.
Hon fick pnaik och började skrika och skaka. Två vakter tog henne och drog ut henne från salen.
Selenas advokat följde snabbt efter.
Åklagaren kom fram till mig och Lena.
'' Tack så mycket!''. utbrast Lena.
'' Jag gör bara mitt jobb..''. sade hon lite grinit.
Jag skakade hennes hand och vände mig sedan om för att se Justin stå tårögd bako mig.
Jag slängde mig runt hans hals och kramade honom hårt.
'' DEt är äntligen över!!''. nästan skrek jag och tårarna rann.
'' Äntligen!!''. sade han och kysste mina lälppar.
När vi lugnat ner oss mötte jag Selenas föreldras blickar. Dem var föstörda. Det var hon som hade gjort fel ändå hatade dem mig. Inte konstigt. Hon kommer sitta i fängelse..
Jag hölrde Selenas manager och ett par i hennes creew snacka i hop sig.
'' Vi drar en vit lögn och säger att Selena lägger ner sin karriär för hon har inge ork..''. sade han.
Dem andra nickade och skakade hand som ett löfte. Idioter det kommer aldrig funka.
Scooter och Justins crew som stöttat mig kramade hårt om mig.
Där efter kom Ryan, Chaz och Brianna fram.
'' Tack för erat stöttande!''. jag kramade om Ryan och Chaz hårt.
'' allt för dig sius!''. log Chaz.
Sedan gick dem till Justin som pratade med Kenny.
Brianna stog kvar, vi båda tårögda.
'' Det är äntligen över sis!''. sade hon och slängdesig runt min hals.
'' Jag vet!''. sade jag och tårarna rann.
Vi stog och kramades i säkert 5 minuter. Allt var äntligen över. Jag kunde ha ett nromalt liv utan att vara rädd att gå utanför dörren.
'' IKVÄLL HOS WENDYS STOR MIDDAG!''. skrek Scooter.
Alla jublade sedan lämnade vi salen ocoh gick ut till våra bilar.
'' Ska jag följa dig hem?''. sade Justin.
Jag nickade och tog hans hand.
'' Kan vi gå.? behöver friskluft..''.
Han nickade, trottsallt var det inte så långt.
'' Mamma vi går hem.. ''.
Mamma nicjade och hoppade in i bilen och körde iväg som resten av gänget.
Vi gick hand i hand på en trottoar på väg hem.
Det var tyst, men inte pinsamt tyst. De va gulligt tyst.
'' jag älskar dig.. det vet du va?''. Justin log mot mig.
'' jag älskar dig med!''. sade jag och pussade hans kind.
' föresten visste du att Matt gillar dig?..'. sade Justin.
JAg brast ut i skratt. '' MAtt.. Gillar mig? haha tror itne de, han vet att jagä älskar dig justin, han skulle aldrig göra nåt!''. log jag.
'' hoppas de..''. sade Jusitn osäkerrt.
'' Vadå litar du inte p mig?''. suckade jag.
'' Joo! Men litar inte på honom..''.
Jag nickade och stnnade upp.
'' Ey babe, jag älskar dig, men älskar honom.. som vän!''. jag såg hur han spände käken, han trodde jag mena kärlek.
'' som vän, inget mer!''. tillägde jag.
HAn nickade. Jag la mina händer om hans kinder och kysste han mjukt.
Mina fötter började göra ont efter dem höga klackarna. Ska man vara fin får man lida pin säger mamma!
I nästa sekund låg jag i Justins famn och skrek.
'' Vad gör du?''.
'' Du ser förjävlig ut när du inte orkar gå i klackar, så räddar dig !''. flinade han.
'' mongo!''. skrattade jag.
Efter nån minut var vi hemma hos mig. Justin skulle tyldligen bära mig hela vägen till dörren.
Så gentleman han är, haha!
'' Ska du följa med in eller..?''. sasde jag när vi stog utanför min dörr.
'' Jag vet en som saknar dig sjukt mycket..''. sade han.
'' vem?.''.
'' Brianna, ni har knappt umgåts på sista tiden.. Tycker ni borde göra nånting ikväll..''. sade han.
'' Men.. Kan inte Du, jag Ryan, Chaz och Brianna tälta eller något någon stans imorgon?''.
'' Kan vi väl, men ring Brianna, och gör nånting! Hon saknar dig verkligen ! Och jag snackar med grabbarna!''.
'' Bra, älskar dig!''.
'' älskar dig med!''. sade han och kramade om mig, sedan möttes våra läppar i en kort sekund.
Jag gick in till mig och med lycka slängde jag av mina klackar.
Jag hamnade i en chock är jag kom in i vardagsrummet. Allting stog på sin plats, shit!
'' Oj!''. sade jag.
Mamma log. '' Jag vet, det märks inte ens attdet har hänt något!''.
Jag fnissade. '' Är det okej om jag träffar Brianna?''.
Mamma nickade. Jag sprang upp på mitt rum och slog Briannas nummer.
'' Brianna?''. sade hon i andra änden.
'' Hey.. Det är Tiffany..''.
'' Åh hej!''.
'' Har du lust att göra något?''.
'' Ja jätte gärna..''. Vi båda var nervösa. Kanske för vi inte umgåts så mhycket på sista tiden.
'' Bra, jag ska bara byta om sen kan jag hämta dig så vi drar till stan?''.
'' Aa visst! Puss.''.
'' Puss!''.
Jag log och sprang in i garderoben och kollade efter kläder. Eftersom det var varmt ute tog jag på mig ett par jeans shorts och en rosa shorta. Sen massa smycken.
575020_383248561712125_2137207337_n_large
När jag gjort det tog jag min lilla vita axelväska och packade ner plåmbok, bilncyklar, läppglans och mobil.
När jag var klar sprang jag ner och mötte mamma i hallen.
'' Vart ska du?''.
'' Jag ska träffa Brianna, remember?`''. flinade jag.
' Jaha, juste förlåt! Ha så kul!''.
Hon kramade om mig, sedan tog jag på mina vita jeffery campbell och sprang ut till bilen.
Jag startade bilen och började köra mot Briannas hus.
När jag väl kom fram tutade jag till. Strax efter kom hon skuttnades ut från huset och hoppade in i bilen.
'' Heey!''. flinade jag.
'' Heeej på diiiig!''. flinade hon. Vi omfamnade varandra sedan började jag köra mot stan.
'' ÄR du hungrig?''.
Hon nickade. '' Har inte ätit nånting på hela dagen så..''.
'' Inte jag heller! Såååå vad säger du.. Mc donalds?''.
Hon log stort och nickade.
När vi anlende till Mcdonalds var det inte en ända paps. Som tur var kan jag säga.
Där emot några fans som ville ha MIN autograf. MIN!
Det chockade oss båda.
När vi skrivit några autografer så gick vi  in och beställde mat.
Som vanligt tog vi det vanliga. Varsin Mcfeast meny, cola utan is och chili cheese tops!
Vi slog oss ner vid ett bord i hörnet, så inga paps såg oss.
'' såå vad har hänt dem sista dagarna?''. log jag.
'' Megan ringde.. Hon ville ha tillbaka MIG, men jag la på.. Hon är så falsk..''.
'' Megan.. Juste.. Hon hade jag glömt...''.
'' Usch ja.. Seeen..'' .flinade hon. En liten rodnad steg på hennes kinder.
'' Vadå?''. flinade jag.
'' JAg och Chaz.. är tillsammans..''. flinade hon och la huvudet på sne.
 
Tumblr_m6kgo5nxkw1rw0xdao1_500_large
 
'' ÅH GRATTIS!'' utbrast jag.
'' Shhhh!!''. sade hon och sattte fingret för munnen¨.
'' Förlåt.. Men du hänger väl med imorgon? Vi ska tälta hela gänget!''.
'' Jätte gärna, men säg inget. Jag och Chaz har sagt att de ska vara hemligt tills de perfekta til´lfället..''.
'' Som imorgon?''. fnissade jag.
Hon nickade. SEdan började vi snacka om hur ensam Ryan kommer bli, haha!
Två par och Ryan, stackarn alltså!

När vi ätit upp gick vi lite i affärerna, dem stängde snart så vi skyndade oss. Jag köpte inget men kollade mest.
'' Tror jag måste hem och börja packa, vi åker runt 10.00 imorgon..''. log jag.
'' Oj, samma här!''. flinade hon.
Jag böjrade köra mot hennes hus och släppte av henne.
'' VI hämtar upp dig här tror jag, eller så hämtar Ryan och CHaz upp dig!''.
'' Bra, vi ses!''.
Hon kramade mig och sprang sedan in. Jag älskade Brianna, hon fanns alltid hos mig. Och nu ska jag finnas hos henne.
Sedan körde jag hemåt.

När jag kom inanför dörren satt mamma i köket och åt pasta sallad.
'' Har du ätit?''. frågade hon.
'' Ja, åt med Brianna på Mcdonalds!''. log jag.
Hon nickade. '' Öh, juste imorgon är det okej om Jag coh gänget åker ut och campar över natten?''.
'' Ja visst, är Justin med?''.
Jag nickade. '' Självklart, han ingår i gänget mamma!''.
'' Då är det okej, men ni får vara lugna och ta det försiktigt okej?''.
'' Jaa mamma vi kommer inte direkt bli mördade av en serie mördare?''. fnissade jag.
'' Men efter allt som har hänt vill jag bara att ni ska vara försiktiga.. ''.
'' Mamma vi har tre killar med oss, det är lugnt!''.
'' bra, ring mig om det händer något..''.
'' Jadå!''. flinade jag och pussade hennes kind innan jag sprang upp på mitt rum.
Jag tog fram min stora sorts ryggsäck. Vad skulle jag behöva?
Jag packade ner mjukis, en tjocktröka, myggsprej, bättre skor, solglasögon, bikini, handuk, och lite till!
Så jag ska åka i shorts och linne ochg ett par lätta skor.
När jag var klar närmade sig klockan 23.00 och jag var rätt trött.
Jag kröp ner i sängen och tog fram mobilen och skickade iväg ett sms till Justin.
'' Fixar ni mat, tält och sånt? Kram<3 ''.
'' Japp, eller har du ett stort bra tält? ;p kram<3 ''.
Jag tänkte efter, det hade vi faktist. Jag kampade mycket med min familj när jag var liten.
'' Ja det har jag, ska jag ta med det? Då får du och grabbarna fixa mat, INTE BARA SKRÄP MAT och sovsäckar! ;) <3''.
'' Aa gör det! Haha nejdå älskling ;) Vi tar med oss sallader och sånt, men lite skräpmat!:* <3''.
'' Okej då, tänker inte bli fet.. :* Men jag ska ta och sova, godnatt älskar dig!! :*<3''.
'' Godnatt, älskar dig med babe! :*<3''.
När vi smsat klart ´gosade jag ner mig och slöt mina ögon.
Nu skulle jag kunna sova utan att tro att jag skulle dö. Det var en lättnad.

 
Jaaaa, dem ska campa.. ;)
Hur kommer det gå?;)

Lite tråkigt kapittel men men!
Och det där med rättegången fan jag suger på det! Har inte direkt varit med på en sån nån gång.. :P
Men hoppas det duger..
 
Älskar er!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Marriz

Jätte bra!

Första kommentaren😁



2012-07-04 @ 12:30:14

Det var ändå jätte bra!!:D



2012-07-04 @ 12:55:25
Zelma

Selena kommer komma in i bilden när de campar. Elr?



2012-07-04 @ 12:59:46
JB

Mer! :)



Blogg: http://justinbstoryys.blogg.se
2012-07-05 @ 01:17:17
 Mybiebs 

Haha just nu hatar jag selena haha men det är ju bara en novell så.. och du är SJUKT BRA!!!!!!! Har läst så långt på 2 dagar, vilken min mamma tycker det är jobbigt att hon ser mig bara sitta vid datorn hehe 😋 #belieberforlife #jelena



2012-07-21 @ 01:55:17
 Mybiebs 

Haha just nu hatar jag selena haha men det är ju bara en novell så.. och du är SJUKT BRA!!!!!!! Har läst så långt på 2 dagar, vilken min mamma tycker det är jobbigt att hon ser mig bara sitta vid datorn hehe 😋 #belieberforlife #jelena



2012-07-21 @ 01:55:20




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback