Episode 17 - ''You slut!''

Jag fnissade till innan vi båda gick mot lobbyn. 
När vi kom fram satt stog Justin lutad mot väggen med ett surt ansiktis utryck.
Jag skrattade tyst innan jag kramade om Alex och Kim och hejade sedan på resten.
'' Ska vi dra nu eller jag vill duscha!''. muttrade Justin.
'' Vafan är du bitter för?''. sade Nick och skrattade. 
Jag skrattade igen och Justin mötte min blick i en sekund.
Strax efter såg jag hur dom vände blickarna till mig och jag satte genast handen för munnen. 
Kimberly tittade på mig med ett lömskt leende och resten små log.
Justin himlade med ögonen och började gå mot bilarna.
'' Kom nu innan jag slår ner er alla..''. muttrade han irriterat

 
 
 
 
•••
 
Jag vaknade av att min mobil började ringa. 
Med ett irriterat stön öppnade jag ögonen och satte mig upp. 
Min blick for runt i rummet och jag insåg att jag låg i soffan. 
Jag måste somnat här igår när jag, Liam, Kimberly, Alex och Nick satt och snackade för fullt och körde lite fråge lekar. 
Direkt när vi kommit hem från hotellet gick Justin till sitt kontor som han nu kallar det och stannade där hela kvällen, Roy och Seth var inne i spel rummet och körde xbox tillsammans med Nolan. 
Sen satt vi ute i vardagsrummet och umgicks lite. 
Kvällen igår var rätt lugn. 
Vi snackade lite om vad som hade hänt på klubben och tack och lov var alla oskadda. 
Den som varit mest utsatt var Kimberly som drack mest av drinken av oss alla. 
Men hon är som hon var innan tack och lov. 
Jag satte mig upp i soffan och kände hur mina ögon sved av soljuset som lös in i rummet.
Snabbt tog jag min mobil som låg på bordet och svarade.
'' Hallå?''. 
Min röst var hes och jag var inte säker på om den ens hördes.
'' Cass?! Är du okej?!''. 
Rösten var välldigt bekant, Bruce. 
'' Bruce? Va? Vad pratar du om?''. sade jag. 
Jag sneglade på klockan på väggen och den var strax före tio så ingen hade förmodligen vaknat än. 
'' Jag hörde vad som hände i förr går på klubben! Är du okej?!''. tjöt han. 
Det var då det slog mig. 
Att prata med mig när jag är nyvaken är inte det smartaste.
'' Ja jag är okej! Bruce det var två dagar sen!''. sade jag och sträckte lite på mig för att få kroppen vakna till.
'' Jag vet och jag är så jäkla ledsen över att jag inte fick reda på det tidigare och hörde av mig!''. sade han. 
'' Det är lugnt, allt är lugnt nu..''. 
Han suckade. 
Det var tyst ett tag innan han började prata.
'' Jag hörde av Alex att ni blivit drogade? Vem gjorde det?''. 
Ett litet leende spreds över mina läppar då han berättade att han snackat med Alex. 
Dem båda hade berättatt att dom inte pratat på ett tag så det var positivt. 
'' The Krays..''.
'' VA?! Vafan ni ska ju hålla er borta från dom!!''. tjöt Bruce irriterat. 
Jag suckade. '' Jag vet, vi alla trodde det var lugnt men dom bara dök upp ifrån ingenstans den kvällen!''. 
'' Åh! Fan Cass du gör mig så jävla orolig när du är med dom! Du kommer få dig själv bli dödad!!''. sade han med en mix av irritation och ilska. 
'' Bruce det är lugnt!! Justin hjälpte mig och vi klarade oss alla...''.
'' Hjälpte dig? Ni fucking delade rum och låg med varandra!!''. skrek Bruce.
Jag hade aldrig hört honom höja rösten, speciellt inte mot mig. 
Mitt hjärta började genast dunka fortare. 
Varför hade Alex berättat de? 
Varför hade han sagt det till Bruce av alla människor? 
'' Ja, jag vet vad som hände. Du delade rum med Justin och dom hörde er skratta och skrika.. Vafan Cassandra varför lämnar du över dig så jävla lätt till honom?!''. tjöt han.
'' Vänta Vänta Vänta lite nu!!'' tjöt jag med panik i rösten. '' Jag låg INTE med honom Bruce, INTE! Vi började prata om gamla minnen och han började kittla mig.. Bruce.. D-det var som.. som gammla tider.. Han var den gamla Justin..''. 
Min röst sänktes och började bli skakig.
'' Så ni låg inte?''. sade han.
'' Vi låg inte.. Hur kan du tro att jag skulle göra något sånt? Justin trodde precis likadant när jag berättade att jag sovit hos dig..''. suckade jag.
Han skrattade hest. '' Berättade du?''. 
'' Nej han tjuvlyssnade den jäveln och hörde konversationen jag och resten hade..''. muttrade jag.
Bruce skrattade återigen. '' Önskat att jag kunde varit där och sett hans min..''. 
Jag himlade med ögonen.. '' Sluta okej, jag mår bra och allt är bra här.. Du behöver inte vara orolig!''. 
'' Okej, då ska jag inte störa, antar att jag väckte dig?''.
'' Mhm det gjorde du!''. 
Han skrattade. '' Förlåt, gå och lägg dig igen! Puss!''.
'' Puss!''. sade jag och la på. 
Jag skrattade tyst och reste mig upp ur sofan.
Min hals var riktigt torr och jag behövde verkligen något att dricka.
Nyvaken och trött drog jag mina slöa ben längs golvet in mot köket. 
Mina ögon orkade knappt hålla sig uppe så det var ett mirakel att jag hittade fram till kylen och lyckades ta fram juice paketet. 
Jag suckade för mig själv och hällde upp juice i ett glas innan jag stängde kylskåps dörren.
När jag vände mig om såg jag en figur sitta vid köksbordet vilket fick mig genast rycka till och glaset for i golvet med en smäll.
'' Vafan!!''. tjöt jag i ren skräck.
Vid köksbordet satt Justin och drack kaffe med blicken i sin mobil.
Hans blick höjdes och såg på glaset som låg på golvet.
'' Du kunde sagt att du satt där!!!''. tjöt jag och satte handen på hjärtat.
Det kändes definitivt som jag skulle få en hjärt attack. 
'' Du kunde kollat runt i köket?''. sade han hest. 
Jag suckade och böjde mig ner för att plocka upp glasbitarna. 
Genast reste han sig upp och gick fram till mig.
'' Jag fixar det, gå och ta en dusch.. Du behöver det!''. sade han kallt.
Mina ögonbryn höjdes.
'' Ursäkta?''. 
Attityden kom fram som en försvarsmekanism.
'' Du hörde mig! Gå och duscha!''. 
'' Vafan har du vaknat på för jävla sida? Tycker du borde gå och lägga dig och vakna upp på rätt för en gångs skull..''. muttrade jag och lämnade köket irriterad.
Jag trodde han och jag var över det här.
Men tydligen inte.
Ska han vara en kall idiotisk person mot mig kan jag vara en kall bitch mot honom. 
Han har inte sett min värsta sida än.. 
Och det hopppas jag han inte behöver heller.

Efter att ha tagit en dusch och klätt på mig hördes röster från nedervåningen. 
Klockan var nu strax efter elva så alla måste i stort sett vaknat nu. 
Jag lät mitt hår vara lite fuktigt och tog på mig ett par tights och ett linne tillsammans med mina fluffiga tofflor innan jag skyndade mig ner för att möta gänget. 
När jag kom in till köket för andra gången den här morgonen satt som jag trodde alla vid bordet, snackade och åt sin frukost.
'' Godmorgon!''. sade jag och log.
Liam som stog lutad mot köksbänken gav mig en mjuk kram direkt. 
'' Godmorgon snygging!''. flinade han.
Jag himlade med ögonen. 
Han var alltid så flörtig, men det var inget jag hade emot.
Frukosten flöt på och tack och lov var Justin tyst och höll på med sin mobil.
Han försökte väl få tag i Veronica som inte dykt upp sen festen. 
Jag hoppades nästan på att hon blivit kidnappad och misshandlad, men det var något jag höll till mig själv. 
Justin var sur som vanligt, nästan för sur.
Konstigt hans flickvän är ute på äventyr och gör ja vem vet vad.. 
Efter alla käkat sin frukost förflyttade vi oss till vardsgsrummet och slog på tv:n. 
Jag låg med benen över Liams knä och lutade mitt huvud mot Kim's axel.
Hon var en av dom få människor jag kännt mig bekväm med. 
'' Hey Kim, har du någon bra hudkräm jag kan låna? Min hud har blivit riktigt torr!''. sade jag och vände blicken upp mot henne.
'' Ja, det har jag faktist. Du kommer få babylen hud, tro mig killarna gillar de!''. flinade hon.
Liam drog sin hand om min midja och arm.
'' Du har redan len hud! Tro mig jag vet!''. flinade han flörtigt.
Jag skrattade tillsammans med Kim och himlade med ögonen.
'' Du får det låta så sexuellt Liam!''. flinade jag.
'' Det kanske var det som var meningen!''. sade han och blinkade med ena ögat.
Jag skakade roat på huvudet och vände blicken till tv:n.
Den här dagen känns som att den kommer vara lugn, en av dom få lugna dagarna man får här. 
 
Katherine twirling her hair | via Tumblr

Men ack så fel jag hade.
Efter ett flertal minuter efter min konversation med Liam öppnades ytterdörren och in kom ett klickande ljud.
Precis som någon som går i tex pumps.
Då förstog jag direkt vem det var och jag visste att den här dagen inte längre skulle bli lugn.
Sekunden senare dök den smala figuren upp i vardagsrummet med ett stort leende på läpparna.
'' Hey guys!''. log ingen mindre än Veronica. 
Justin for genast upp ur soffan och gick mot henne.
'' Vart i helvete har du varit?!? Du anar inte hur jävla orolig jag har varit?! ÄR du helt dum i huvudet eller? Du kunde förfan ringt?!''. skrek Justin med full hals förbannad.
Hennes leende försvann direkt och byttes ut mot rädsla.
'' J-jag var med Neomi! Jag träffade henne på klubben.. Och jag sov hos henne!''. sade hon nervöst.
Justin var framme vid henne och såg riktigt ilsken ut.
'' Vad gjorde du igår då? Och varför kunde du inte ringt mig? Va svara mig Veronica!''. röt han ilsket.
'' Jag var och shoppade med henne, min mobil hade dött Justin!! Jag kunde inte ringa dig! Förlåt!''. tjöt hon och tårar vällde upp i ögonen på henne.
Jag såg direkt att hon fejkade tårarna. 
Om det vore någon är det jag som vet hur riktiga tårar ser ut.
'' Åh fuck.. Ver..''. suckade han frustrerat när han såg henne börja gråta.
'' Förlåt Justin! Det var inte meningen att göra dig orolig eller arg!''.  sade hon och spelade ledsen.
Jag utbytte en blick med Kimberly som tydde på att hon såg vad jag såg. 
'' Åh babe förlåt!''. sade Justin och kramade om henne.
Hon grät en stund till innan hon kramade tillbaka och tårakde tårarna.
'' Jag ska inte göra om det, jag lovar babe!''. 
'' Bra baby!''. sade Justin och kysste henne mjukt.
Äcklad tittade jag genast bort och tog upp min mobil.
Jag började genast smsa med Rick om dem senaste dagarna som gått. 

Efter några minuters av 'förlåtelse ta' slog sig  Veronica ner i fotöljen i vardagsrummet.
Justin gick in till köket, antagligen för att fixa något att dricka.
Jag såg hur hon tittade äcklat på mig och Kimberly. 
Det var inte dirket något man inte såg.
'' Men jag hoppas ni hade en rolig kväll iallefall!''. sade hon och log mot gruppen.
Vi utbytte genast blickar och himlade med ögonen.
Hon har inte hängt med alls. 
'' Oh ja, jävligt kul. Några av oss vart drogade, men visst hade ni kul, Cassandra?''. sade Nolan och tittade på mig med ett lömskt leende.
Jag förstog dirket vad han menade.
Det mellan mig och Justin. 
Visste alla här inne om vad som hade hänt eller? 
När orden lämnade hans strupe såg jag genast hur alla började röra på sig smått obekvämt, jag hade fått mitt svar. 
'' Håll käft Nolan!''. fräste jag. 
Jag kände hur mian kinder fick en ljusrosa nyans, och det var det värsta som kunde hända just nu.
Vafan är det för fel på mig? 
Varför händer det här just mig?
'' Du rodnar!!''. tjöt Roy och skrattade.
 
tumblr_m335nhkzv61ro1hxp.gif (500×281)

Jag tittade allvarligt på honom.
'' Jag rodnar aldrig..''. muttrade jag.
Såklart en lögn, men en liten lögn skadar väl inte?.
'' Vafan snackar ni om?''. tjöt Veronica förvirrat och irriterat. 
Jag mötte hennes blick och log falskt. '' Inget speciellt!''. 
'' Okej, något har hänt! Vafan hände? Huh?''. snäste hon ilsket och tittade mellan mig och Nolan och resten.
Hon var tyst i några sekunder innan hon verkade fatta på ett ungefär vad som hade hänt.
'' DU!''. skrek hon och pekade på mig.
Mina ögon bryn höjdes och jag tittade irriterat på henne. 
'' Vafan har du gjort?''. skrek hon.
Jag flämtade i irritation. '' Jag har fan nte gjort någonting. Så jag skulle uppskatta om du kunde hålla käft, du ger mig huvudvärk!''. spottade jag fram.
'' Lyssna på mig din bitch, lyssna noga!''. fräste hon. '' Du berättar för mig vad som hände den kvällen och du borde berätta sanningen eller..-''.
''-.. Eller vadå?''. avbröt jag henne. 
'' Alex!''. tjöt hon och tittade på Alex som satt tyst i soffan. 
Han suckade. '' Ja?''. 
'' Var sov ni någonstans?''. frågade hon med ett falskt leende. 
'' Vid något motell. Vadåra?''. 
'' Hur många rum hade ni?''. 
'' De hade bara fem rum och-..''. 
''-.. Vem delade Cassandra rum med?''. avbröt hon honom.
Det här var rena polisförhöret. 
Vem tror hon att hon är, hon kan inte bossa över Alex. 
Speciellt inte honom, han är som en bror för mig!
Mina ögon vidgades vid hennes sista fråga. 
Jag tittade på Alex i ren chock om att han inte skulle säga, men han såg så rädd ut så jag visste att det var ingen ide. 
'' Um.. Justin..''. svarade han.
Direkt for Veronicas blick på mig och hon skrek högt.
'' DIN JÄVLA HORA!''. skrek hon och slängde sig mot mig. 
'' VAFAN KALLADE DU MIG?''. skrek jag tillbaka i rent försvar och for upp på mina ben. 
'' JAG VARANADE DIG ATT HÅLLA DIG BORTA FRÅN HONOM!''.
Ilskan bubblade upp inom mig och jag skulle precis slänga mig på henne då Liam tog tag om min kropp och höll mig tillbaka.
Veronica blev tillbaka dragen av Nolan som stog irriterad över vårt 'bråk'. 
'' Släpp mig Liam!!''. fräste jag i ren ilska.
'' Oh snälla, du skulle aldrig röra mig om du kunde!''. sade Veronica spydigt och skrattade.
Jag kände hur ilskan blev värre och värre, hon är den ända människan som kan få mig så här himla arg.
'' Vill du slå vad?''. fräste jag tillbaka.
'' Cass, lugna ner dig!''. sade Liam med lugnande röst. '' Ta djupa andetag, du skakar som jag vet inte vad!''. 
Jag nickade och backade bakåt lite mer in i hans famn och tog djupa andetag.
Genast kunde jag känna mina hjärtslag gå snabbare och snabbare. 
Vilket inte var positivt.
'' Vafan händer här?!''. sa en hes mörk röst.
Jag kunde höra Justins fotsteg från köket in till vardagsummet, ja det här skulle ju bli kul.
'' DU!! Din jävla idiot, hur fan kunde du göra såhär mot mig?!''. skrek Veronica.
Nästa sekund slog hon hårt på hans bröst så han tog något steg bakåt i ren förvånad. 
'' Vafan snackar du om?!''. sade han förvirrat.
'' Du låg ju förfan med henne!!''. skrek hon. 
Mitt ansiktutryck förändrades genast till ett chockat, det gjorde Justins med.
'' Va?!''. sade han chockad. '' Det är skit snack, jag låg inte med henne?!''. sade han sedan och pekade på mig.
Han gjorde inte ens ögonkontakt vilket fick mitt hjärta göra ont.
'' Vi delade bara ett rum, det är allt! Jag rörde inte ens henne för i helvete! Vi var trötta och det fanns inte så många lediga rum! Hon somnade innan vi ens han tänka klart! Förfan Veronica hur kan du troatt jag skulle göra något sånt mot dig? Va?''. sade han ilsket men hans röst vart mjukare i slutet. 
Jag kunde känna mina ögon svida och tårarna vällde upp. 
Han pratade om mig som jag var en hora som bodde på gatan.
Jag kan inte fatta att han kan prata om mig på det sättet. 
Minnen kom upp i mitt huvud, den gången han låg med Jessica när jag och Justin i stort sett var tillsammans. 
Hur han legat med tjejer på fyllan, antagligen, när vi var tillsammans. 
Jag minns hur det kändes som någon stack in en kniv i mig. 
'' Du vet att allt är i det förlfutna. Jag är med dig nu, det är dig jag vill ha!'. sade han lugnt till Veronica.
Jag kunde känna hur mina kinder brände och hur ilskan for igenom min kropp.
'' Jag skulle aldrig göra så mot dig babe, titta på mig!''. mumlade han lugnt och skakade på henne. '' Det var bara en galen kväll och vi var tvunga att tillbrigna natten tillsammans. Det är allt, tror du verkligen jag skulle göra så mot dig?!''. sade han och vände ryggen mot mig, lyfte upp hennes haka och tittade henne i ögonen.
'' Jag är ledsen.. Jag antar att jag överreagerar..''. sade hon och skakade på huvudet. '' Jag var dum nog för att tro att du faktist skulle ligga med henne!'. sade hon och tittade på mig med en äcklad blick.
Jag svär att jag kunde höra honom skratta åt hennes kommentar, men lågt. 
'' Jag är ledsen att jag agerade som en dum bitch babe!''. sade hon och kysste honom.
Just nu hade jag lust att kräkas. 
Liam märkte hur jag fortfarande skaka båda av smärta och ilska.
'' Cass..''. viskade Liam och tittade på mig med ledsna ögon.
'' Rör. Mig. Inte!''. röt jag fram och gick ut från vardagsrummet så fort jag kunde. 
Just nu måste jag få bort min ilska innan jag skulle skada någon.
I ren panik öppnade jag dörren till källaren och skyndade mig ner.
I ena delen av det stora rummet hade dom deras såklallade 'tränings hörna'.
Perfekt ställe att få bort ilskan på.
Jag skyndade mig fram men tappade orken och slog mig ner på en av bänkarna.
Alla känslor tog kål på mig. 
Jag la ansiktet i mina händer och tog djupa andetag.
Strax efter hörde jag dörren öppnas och hur lätta fotsteg kom ner.
'' Cass?''. sade ingen mindre än Kim.
'' Hej..''. mumlade jag och tårkade dom få tårar som kommit.
'' Jag är så ledsen för det där!''. sade hon och kramade om mig.
Först vart jag chockad men kramade sedan tillbaka.
'' Det är lugnt!''. 
Hon skakade på huvudet. '' Det är det verkligen inte, att hålla på som han gör är verkligen inte okej!''. 
Sedan slog hon sig enr brevid mig och tittade lidande på mig.
'' Jag är van Kim..''. 
'' Säg inte så, du är bättre än så här! Gråt inte över en idiot som han, glöm honom! Du kan få så jäkla mycket bättre Cass!''. 
Jag suckade och nickade sedan..
'' Kanske. Det finns ingen annan jag kan älska så mycket som Justin..''. 
'' Bruce?'. sade hon och log smått.
Jag skrattade. '' Jag skulle kunna älska honom, men inte lika mycket som jag älskar Justin..''. 
'' Det är ett steg framåt iallefall..''. flinade hon.
Jag log milt åt henne och nickade.
'' Men nu ska jag låta dig få ut dina känslor ifred, jag har lagt min träningsväska här nere med kläder i, låna dom om du vill!''. 
Jag log mot henne som tack innan jag såg hur hon lämnade rummet.
Så, dags att få ut ilskan!

 
KOMMENTERAAA! :D

Vad tycker ni om Cassandras och Kimberly's relation?:)
Cassandras och Liam's?:) 


Älskar er & PS det kommer mer drama! ;)
 
Puuuus
 
 
 
 

Kommentarer
Lovisa

Kan inte Cass typ bjuda upp Bruce eller något? VÄRLDENS BÄSTA NOVELL!! döör så bra, asså på riktigt bäst!!



2014-01-26 @ 18:44:25
Emelie

sjuuukt bra ! :))



Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se
2014-01-26 @ 18:52:40
Michelle

Jag älskar det :)



2014-01-26 @ 19:05:54
Anonym

Omb såå bra Justin borde va snällare



2014-01-26 @ 19:07:52
Anonym

Super bra!!



2014-01-26 @ 19:08:16
Anonym

Jättebra!



Blogg: http://justindrewbieberstoorys.blogg.se
2014-01-26 @ 19:22:04
Celebnovell

Åh herregud. Älskar verkligen din novell. ♥



Blogg: http://celebnovell.blogg.se/
2014-01-26 @ 19:24:24
Anonym

Skulle de inte kunna vara att hon stormar ut ur huset bara och försvinner några dagar o sen visar de sig att de faktist hänt något ganska farligt med henne ;) hur som helst så var kapitlet bäst :)



2014-01-26 @ 20:42:02
Anonym

Älskar novellen,! Men gillar inte Liam



2014-01-26 @ 20:55:49
Lmssy

Det bli



Blogg: http://lmssy.blogg.se
2014-01-26 @ 21:24:01
Lmssy

Det blir bara bättre och bättre! Om de ens är möjligt.. :)



Blogg: http://lmssy.blogg.se
2014-01-26 @ 21:24:50
Mybiebslovestorys

Jätte bra! :)



Blogg: http://mybiebslovestorys.blogg.se
2014-01-26 @ 23:13:00
🙊

Drama😱😍



2014-01-26 @ 23:16:27
Anonym

Shit! Sjukt bra!!! Vill att det ska hända något mellan cass och Liam 🙈 typ att hon kysser honom framför justin O så 🙈 han kommer ju explodera avbilda och svundsjuka haha



2014-01-27 @ 00:16:19
Arii

JA! Drama! 👌😁😍😍

Jag älskar dig!!!!!!!!❤️

Jag älskar hur hon och Kim är med varandra och förstår varandra! Samma med Liam! Fast jag tycker Bruce borde komma in i "bilden" lite mer👍😁😁😁



2014-01-27 @ 16:42:45
Ellen

Åhhhh bruce😂😍👏 jag tycker också som Arii jag gillar Liam o hon men Bruce borde komma in lite mer👏👏 ❤



2014-01-27 @ 23:47:39
Fanny

Love it



2014-01-28 @ 16:25:27
Anonym

MENAR INGET ILLA NU!!! men det skulle vara jätte kul om du kanske tog någon dag mer på dig att skriva den så dom kanske blir lite längre??:)dom är rätt så långa nu också men man orkar ju inte vänta så länge;) kram!



2014-01-28 @ 17:27:23
hedvig

Omg så sjukt asbra!!!!!!!!!!!!:o



2014-01-29 @ 17:23:12




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback