Episode 20 - Show time!

'' Jäkla snygg bil hörru, vart fick du tag i den?''. sade han och kollade in bilen.
'' Kontakter du vet!''. skrattade jag.
Han skakade på huvudet och öppnade motorhuven och började kolla på in bilen.
Efter att han kollat lite vände han sin uppmärksamhet till mig.
'' Så, vad gör du här?''.
'' Cassandra..''. sade jag.
Hans ansiktsutryck förednrades genast.
'' Åh.. Jag fattar..''. sade han och log nervöst. '' Ska jag hämta henne?''. 
Jag nickade och såg hur han försvann in i huset.

 
 
 
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV:
 
'' Cass! Du måste komma nu!'. sade Alex och jag skyndade mig fort ur sängen.
Jag var helt förvirrad just nu.
Mitt hjärta dunkade fort och mina känslor var helt blandade.
Jag följde efter honom ner och ut genom ytterdörren.
Där såg jag hela gänget stog på vernadan med ryggarna mot mig.
Vad kollade dom på?
Jag tryckte mig igenom dom och sökte med blicken efter det dom kollade på.
Framför mig stog en bil jag aldrig sett förut.
Lutad mot bilen stog en person som jag inte sett på veckor, en person jag saknat så himla mycket.
'' Bruce?!''. sade jag chockat. 
Hans blick mötte min och ett leende spreds på hans läppar.
Hur fan kom han hit?
Mitt hjärta dunkade fortare och jag började springa, springa som om någon jagade mig.
Jag slängde mig om hans hals och kramade hårt om honom.
Han skrattade hest och drog sina armar om min kropp.
'' Hej snygging!''. flinade han och la armen om min midja och höll mig nära sin kropp.
Jag drog in ett djupt andetag och kände hur mitt hjärta dunkade hårt.
'' Vad gör du här Bruce?!''. sade jag chockat.
'' Jag gör dig en tjänst!''. flinade han.
Innan jag ens kunde smälta det han sa tröck han sina läppar mot mina, nästan för hårt.
Mina ögon vidgades direkt och mina händer drogs automatiskt till hans hals.
Jag slöt mina ögon och kysste honom tillbaka.
Hans hand vilade på min midja och den andra smekte min kind och drog mig ännu närmre sig. 
Våra läppar smälte in i varandra och jag hade nästna glömt hur underbart det var att kyssa honom.
Det var såklart annorlunda, och inget gemfört med dom kyssar Justin ger. 
Ingen kunde slå dom kyssarna.
Jag kände hur sagta men säkert vi båda avslutade kyssen och han skrattade för sig själv. 
En rysning for genast längs min ryggrad och ett leende spreds om mina läppar.
Vad hade just hänt? 
Det var så himla många frågor i mitt huvud just nu, men jag visste att jag var tvungen att vänta på svar. 
Både glädje och panik spreds inom mig.
Men kanske var det bra att han kom hit trotts allt?
'' Jag har saknat dig!''. mumlade han och log.
'' Jag har saknat dig med Bruce..''. log jag. 
'' Så, ska du presentera mig för dina vänner?''. 
Med ett leende gick jag stolt fram till gänget med han vid min sida. 
Men när vi kom fram kände jag hur min blick for ner till marken och jag blev plötsligt nervös. 
Kanske var jag inte beredd på det här.
'' Bruce!''. log Alex. '' Vafan gör du här?''. sade han och rusade genast fram till Bruce.
Jag tog detta som en möjlighet att titta på Justin som tittade förbannat bort.
Han var riktigt arg, hans käke var hårt knuten och han drog Veronica närmre sig. 
'' Jag kom för att besöka en gammal vän!''. flinade Bruce och tittade ner på mig. 
Roy, Nick och Seth gick sedan fram och dem alla gav varandra en typisk 'man kram'. 
'' Bruuuuce!''. sade en mörk röst som tillhörde Marcus. 
Jag såg hur Bruce leende vart mycket större och dom gav varandra en hård kram.
Dem var trotts allt välldigt gamla vänner.
'' Fan, det var länge sen!'''. sade Marcus.
'' Ja, vi får snacka sen Marc!''.sade Bruce. 
Jag såg sedan hur han vände blicken till Justin. 
'' Bieber!''. sade Bruce med ilska i rösten.
'' Calan!''. muttrade Justin. '' Vad gör du här?''. sade han med mörk röst.
Bruce drog mig genast närmre sig. '' Åh har du inte berättat för dom babe?''. sade han och tittade ner på mig.
Mina läppar föll genast ner i chock. 
Jag förstog ingenting.
'' Berätta vad?''. muttrade Justin.. 
'' Att jag skulle komma idag för att se henne!''. 
Vad pratade han om? 
Jag hade ingen anning om det här. 
Han blinkade till med ögat och genast förstog jag vad han höll på med.
'' Åh, jag måste ha glömt! Bruce ska stanna här några dagar!''. sade jag och log fake mot Justin.
'' Eller veckor!''. fyllde Bruce genast i. 
Jag såg hur Justin knöt sin käke ännu mer och tittade hårt på mig och Bruce.
'' Jaha, vilken överaskning!''. sade Justin och skrattade hest. 
Jag förstog direkt att han fejkade alltihop.
Han var inte alls så glad som han visade. 
'' Skulle helst tagit med henne någon annan stans, men kände mig rätt dum att stjäla henne ifrån er!''. flinade Bruce.
'' Dum? Du gör oss en tjänst..''. muttrade Veronica.
Genast rullade jag mina ögon irriterat.
'' Ursäkta? Och du är?''. sade Bruce och tittade ointresserat på henne.
'' Justins flickvän!''. sade hon och log stolt. 
'' Aha, aaah!'. sade Bruce och nickade. '' Du är hon!''. 
Hon tittade frågandes på Bruce.
Men strax efter spred sig ett flörtigt leende på hennes läppar. 
Ilska bubblade upp inom mig, hon har Justin och då låter hon fan Bruce vara. 
'' Jag har hört mycket om dig!''. sade Bruce och log falskt.
Jag hade lust att skratta, hon var så patetisk.
'' Bra saker antar jag?''. flinade hon retsamt och snurrade fingret runt en hårslinga
'' Nä inte direkt!''. svarade Bruce och hans falska leende försvann. 
Jag kunde inte hålla mig längra. 
Genast brast jag ut i skratt och höll handen för munnen för att dämpa dom.
Veronica tittade ilsket på mig. '' Sa du något Cassandra?''. 
'' Ja, jag skulle bara säga att du..-''. sade jag och tittade på Bruce. ''-.. behöver komma in för jag har saknat dig och vi har så mycket att prata om!''. sade jag och blinkade mot Bruce.
Nick glappade ihop händerna. '' Låt oss gå in då!''. 
Dem alla gick in före oss och genast stannade jag till Bruce.
Han log mot mig och pussade min kind.
'' Vad gör du Bruce?''. viskade jag och drog mina armar om hans överkropp.
'' Åh, det är show time baby!''. flinade han och blinkade till med ena ögat. 
 
JUSTINS PERSPEKTIV:
 
 
Ilska. 
Den ilska jag kände just nu var obeskrivlig. 
Hur fan kunde den där jävla idioten bara trampa in här och tro att han äger allt och alla. 
Jag ogillade honom starkt, och det är av flera anledningar.
En av dom att han ens vågade lägga sina läppar mot Cassandras, INFÖR MIG!
Vi alla satt i vardagsrummet. 
Cassandra satt i Bruce's, hennes huvud låg på hans axel och hans hand smekte hennes nakna lår.
Direkt sög jag in ett skarpt andetag.
Bara tanken av honom röra henne gjorde mig galen.
Jag kunde inte bry mig mindre om det faktum att det hade något på gång, att han var hennes axel att gråta på. 
Och var han ens medveten om att jag och Cassandra också hade något? 
Och att jag var i samma jävla rum som dom just nu?
Irriterat korsade jag amrarna över bröstet och glodde på dom som var alltför upptagna med att mysa. 
Jag kände hur Veronica lindade sina armar om mina axlar och nafsade lite på mitt öra.
'' Vad säger du om att visa dem hur man gör?''. viskade hon med låg röst.
Jag tryckte genast bort henne. '' Inte nu Veronica!''. muttrade jag.
Sedan vände jag blicken till Bruce.
'' Hur hittade du ens det här stället? Jag menar du är inte från LA!''. 
Bruce vände genast uppmärksamheten till mig. 
'' Nope, men jag har mina kontakter precis som du Justin!''. flinade han. 
'' Som?''. 
'' Tyvärr det har inte du något med att göra!''. sade han och log snett.
 Jag tittade på Cassandra som sett med ett snett lömskt leende på läpparna.
Jag visste inte vad jag skulle säga. 
Kanske hade hon förendrats över dom här månaderna?
Och vad händer om hon aldrig kommer bli som förr?
Jag rös bara av tanken. 
Det är inte så att vi kan 'vara' något, allt det är bakom oss.
Men jag ville inte att hon skulle sluta upp som det här, jag ville inte att hon skulle bli som mig. 
'' Bruce?''. sade hon mjukt och tog hans hand. 
Jag såg den bekanta blicken i hennes ögon.
Så brukade hon titta på mig en lång tid bakåt, före allt som hände. 
Jag kände hur mina inälvor vred sig när hon tog hans hand och ledde honom till hennes rum.
Det här kan inte lsuta bra.
Jag kände hur mitt huvud började göra ont och rummet började snurra.
Vem är hon?!
'' Du vekar ha förlorat Romeo!''. skrattade Nolan brevid mig.
'' Håll käften!''. muttrade jag och knuffade till honom. '' Jag kan inte fatta att han är här, det kommer bara fucka upp allt ännu mer!''. 
'' Det kan du inte vara säker på!''. svarade Alex. 
Jag tittade på honom.
'' Åh inte? Kommer du ens ihåg vilket jävla svin han var i Stratford? Umgick med min tjej, sov i samma säng som min tjej! Sen vem vet fan vad mer han gjorde med henne?!''. fnös jag och höjde min röst.
'' Men snälla Justin, han var till stor hjälp i gänget! Det vet du!''. sade Roy irriterat.
Jag skakade på huvudet.
'' Skulle inte han varit där..-''
''-.. Skulle inte du bett oss alla lämna?''. avbröt Alex mig.
Jag tittade på honom och såg hur ilskan bubblade upp inom honom.
'' Skitsnack Justin!! Det vet du själv! Du skulle lämnat iallefall!!''. röt Alex förbannat. ''Du skulle inte varit en jävla idiot mot henne i första hand!!'. fortsatte han och gick ut och smällde dörren efter sig.
Jag hade aldrig sett Alex så som han var nu.. 
Men han har alltid varit som en bror till Cassandra så det kan förklara flera saker. 
Men trotts det var han var jävligt annorlunda.
Han blev aldrig arg, inte ens mot sin bror Nick. 


 
HEEJ!!

FÖRLÅT ATT DET DRÖJDE! :( 
OCH FÖR ATT DET VAR KORT!
Känner mig jätte dum för att det tog typ 1 vecka.. 
Usch var inte mening att det skulle ta sådan lång tid! :(

Förlåt, verkligen! 

Men vad tycker ni om att Bruce kommit in i bilden igen?! :D 
Och hur tror ni det kommer gå?:D 

Kommer ni ihåg att Alex och Nick är syskon?;)
Tror dom flesta glömt bort det, jag också lite grann faktist! ^^ 

Men det var anledningen till varför Alex var tvungen att följa med till LA!
Dom har i stort sett bara varandra och Nick ville inte lämna honom! 

Kanske nämnt det men är inte säker!

Hoppas ni gillar det, har sport lov nu och ska gå på lovskola måndag & tisdag..
Usch! ;(
Min lärare tvingade mig..

Jaja ska försöka skriva så mycket som möjligt i veckan!
Måste börja på min uppsats till Svenskan också..
Ännu mer usch!

Kram


Kommentarer
Michelle

Jag älskar det och jag är glad att Bruce är tillbaka :)

Bara så du vet så stavas det förändras inte förendrats.

Svar: Vem bryr sig? Det är inte så att ni inte fattar...
Maya Lindberg



2014-02-16 @ 13:12:33
Jessica

Omg något så sjukt bra!!! Verkligen värt väntan!! Och enligt mig va kapitlet inte alla kort!!
Åh älskar att Bruce kommit tillbaka ochvhur svartsjuk Justin är!!! Love it



2014-02-16 @ 13:41:05
Ylva

JAG ÄLSKAR DIG!🙀🙌
Jag hoppas det blirdrama på gång snart😏

Ja, jag minns det iallafall😊👏



2014-02-16 @ 13:49:38
Anonym

OMB så fkn braaa



2014-02-16 @ 14:20:22
Emelie

sjukt bra !! :)



Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se
2014-02-16 @ 16:10:23
Celebnovell

Lika bra som alltid! :D



Blogg: http://celebnovell.blogg.se/
2014-02-16 @ 17:16:46
Anonym

Jättebra! Roligt att Bruce är tillbaka :)



Blogg: http://justindrewbieberstoorys.blogg.se
2014-02-16 @ 19:16:38
Anonym

Omg😍 älskar när justin är avundsjuk och stt han blir irriterad när Veronica klänger



2014-02-16 @ 19:30:38
Lmssy

Så underbart bra kapitel! :)



Blogg: http://lmssy.blogg.se
2014-02-16 @ 20:35:08
Sanna

ÄLSKAAAARR DETTA!!



2014-02-17 @ 20:28:51
Nelly

Asså den första som kommenterade hjälpte dig och sa hur det stavas! Hon sa inte det Om va fan kan du inte stava eller? Hon sa det mer som bara så du vet så stavas det så. Bara så det inte blir fel i skolan. Så svarar du så argt. Det är ganska taskigt mot henne. Du kunde ha svarat tack för du på pekade det men jag tror alla förstår haha.



Blogg: http://nattstad.se/nellyeriksson
2014-02-17 @ 20:31:42
Anonym

OMGGGG LOVE DIIINNN NOVEELL❤️❤️❤️🙏🙏🙏



2014-02-17 @ 22:03:13
astrid

Bättre sent än aldrig, särskilt då de är ett såhär bra kapitel!;D



2014-02-17 @ 23:01:41
Ellen

OMG OMG OMG JAG ÄLSKAR DEEE😍😍😍😍😍😍😍😍😍



2014-02-18 @ 01:38:40
jnoveller

jätte bra! kika gärna in på mina noveller!<3



Blogg: http://nattstad.se/jnoveller
2014-02-18 @ 11:46:39
Anonym

Jätte bra kapitel! Det var värt väntan ! :)



2014-02-18 @ 20:14:06
Anonym

Varför kan du inte börja uppdatera 2gånger i veckan ist för bara 1, självklart bara om du har tid då



2014-02-21 @ 16:59:09




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback