Episode 6 - Only a dream.

Jag skakade direkt på huvudet och vände mig om för att fortsätta in i köket, men stoppades direkt när han tog ett hårt grepp om mina armbågar och tryckte dom mot mitt bröst. 
'' Släpp mig!''. väste jag chockat. 
'' Nej!''. sade han med ilska i rösten.  '' Jag känner inte ens dig längre, jag kan inte fatta att jag ens lät mig själv bli kär i dig!''. spottade han fram. 
Mina läppar skildes genast åt i chock och mina ögon fylldes med varma tårar som gärna ville falla. 
Hastigt ökade mina hjärtslag och mina anteag blev ojämna. 
'' Jag hatar dig!''. mumlade jag innan jag tog med all min kraft och tog mig ur hans grepp. 
Jag vände mig om för att titta in i hans ansikte en sista gång. 
Alla möjliga tankar och frågor flög runt i mitt huvud.
Men jag kunde inte bry mig, i det ögonblicket kunde jag svära på att jag fortfarande älskade honom. 

 
 
 
'' Jag älskar dig.. Det vet du va?''. mumlade han hest.
Min kropp låg på hans tillsammans med hans armar lindade om min midja. 
Mina händer var placerade under min haka på hans bröst och min blick var på han.
'' Jag älskar dig med!''. sade jag och log milt.
Han hand togs bort från min midja och smekte min kind. 
'' Fuck.. Jag kan inte fatta det här..''. sade han.
Ett litet fnitter lämnade min strupe.
'' Vadå?''. 
Han slickade sig om sina läppar och tittade djupt in i mina ögon.
'' Att du är min.. Bara min!''.
Lyckan bubblade upp inom mig och ett stort leende spreds på mina läppar. 
'' Varför kan du inte fatta de?''.
'' Du är så himla vacker, underbar, perfekt.. Och jag.. är jag.''. sade han och skrattade hest.
Mina ögobryn höjdes.
'' Vadå du är du? Du är den mest otroliga och underbaraste killen jag känner!''. 
Han bet sig i läppen och ett leende spreds på hans läppar. 
'' Fan va jag älskar dig Cass!''. sade han och gav mig en mjuk puss.
Återigen lämnade ett fnitter min strupe. 
'' Jag älskar dig mer Justin!''. 
'' Pfft, det är omöjligt!''. 
Jag skakade på huvudet och slickade mig om läpparna.
'' Det är de inte din nörd!''. 
Han skrattade högt vilket fick en rysning glida längs min rygg rad. 
Hans blick borrade sig djupt in i min och vi båda blev tysta.
Jag vet inte hur länge vi bara låg så och tittade på varandra, men det var underbart! 
'' Jag kommer aldrig älska någon lika mycket som jag älskar dig!''. 
Mina ögon började genast stickas av hans ord och strax efter bildades tårar.
'' Aw, babe gråt inte! ''. sade han och bar upp mig närmre sitt ansikte och kramade om mig.
'' Du gör mig så himla lycklig Justin, jag vet inte vad jag skulle göra utan dig!''. tjöt jag och höll in tårarna.
'' Baby, shh! Börja inte gråta!''. 
Hans händer placerades på mina ljusrosa shorts och klämde till.
Ett ljust skrik lämnade min strupe innan jag började fnittra till. 
'' Justin!!''. tjöt jag och han började skratta. 
Jag slog direkt till honom löst på bröstet innan jag rest mig upp och kollade mig snabbt i spegeln. 
Mina ljusrosa sov shorts hade åkt upp och min t-shirt hängde halft innan för shortsen.
Snabbt rättade jag till kläderna innan jag gick ut för dörren och till nedervåningen. 
Justin skrek efter mig men jag valde att ignorera det.
Jag var inte sur jag ville bara reta honom lite. 
När jag kom in i köket började jag göra i ordning bacon, ägg, och pankakor. 
Jag sneglade på klockan samtidigt som jag stekte bacon.
11.36, Justin har fått mig sova länge igen, som vanligt.
Helt plöstligt kände jag hur ett par varma armar slingrade sig om min midja.
Hela jag röck till men insåg snabbt att det bara var Justin.
Min blick for ner över hans kropp, ett par gråa mjukis byxor och en vit t-shirt klädde hans kropp. 
'' Varför lämnade du mig babe?''. sade han och placerade en puss på min axel.
'' Hungrig!''.  sade jag och fortsatte laga i ordning frukost.
Självklart var jag tvungen att laga trippelt så mycket frukost då hela gänget skulle ha.
Jag hörde snabba fotsteg flera stycken ner för trappan och sekunden efter kom Seth och Roy in springandes in i köket samtidigt som dom brottades med varandra.
'' VEM STEKER BACON?''. skrek dom samtidigt.
Både jag och Justin började skratta och dom stog där helt andfådda och såg helt nyvkana ut.
'' Jag, och ja ni ska få!''. sade jag.
'' JA!''. skrek dom samtidigt som två små barn.
Jag himlade med ögonen och såg hur dom slog sig ner vid bordet. 
Justin gav mig en mjuk puss innan han också slog sig ner. 
Dem började genast snacka och jag kunde inte låta bli att titta på Justin. 
Han var så perfekt, han var så perfekt för mig!.

Frukosten gick riktigt bra.
När jag lagat klart alltihop väckte Justin resten av gänget som kom ner och käkade. 
Jag satt placerad i Justins knä då stolarna inte räckte till.
Inte för att jag hade något emot det. 
Hans armar var om min midja och hans haka låg på min axel. 
Nick började babbla om hur jag tidigare när vi bott tilslammans lagat frukost åt dom..
Sen såklart började alla snacka om gamla minnen vilket fick mig rodna som en idiot.
Såhär gjorde dom alltid mot mig.
Men vad ska jag säga
Dom är trotts allt min familj..

•••
 

Hela jag for upp ur säng i ren panik. 
Svettet rann längs min panna och mitt hjärta dunkade fortare än någonsin. 
'' Det var bara en dröm..''. viskade jag för mig själv.
Jag tog genast djupa andetag och försökte lugna ner mig. 
Det var så länge sen jag drömt om Justin, så himla länge sen.
Jag var chockad, riktigt chockad.
Mitt hjärta dunkade fort vilket var otroligt farligt då mitt hjärta är svagt och dåligt.
Jag sneglade på klockan, den var någon minut efter 10.
Med en suck klev jag ut ur sängen och drog på mig ett par shorts och en t-shirt.
Min mage krävde efter något att äta och mitt huvud efter en värktablett!
Jag kom ner till köket och det var tyst på hela nedervåningen. 
Antar att alla ligger och sover, dem är ju grabbar och har alltid sovit länge.
Jag tog fram lite allt möjligt och började göra pannkaks smet, steka bacon och ägg. 
Samtidigt som de rostade jag massa bröd och tog fram pålägg. 
Fotsteg hördes och dom kom närmre och närmre köket. 
Jag hörde hur dom genast stannade till vid köket. 
Min blick drogs mot personen och mötte ett par hazelbruna ögon. 
Jag bet mig hårt i läppen och tittade på honom snabbt.
Han var klädd i ett par mjukis och en t-shirt. 
Precis som i drömmen, det var lite creepy.
'' Godmorgon..''. mumlade jag och såg hur hans blick gled över min kropp.
'' Morgon!''. mumlade han tillbaka och gick och tog ett glas med vatten.
Jag fäste blicken på spisen där jag stekte bacon och ägg. 
 
Queen Katherine Pierce | via Tumblr

Det sista jag ville var starta ett bråk med Justin det första jag gjorde.
Hans blickar brände på min hud, jag antog att han var chockad över att se mig stå här. 
Tack och lov sa han inget utan lutade sig mot köksbordet och drack på sitt vatten.
Jag väcktes ur mina tankar när någon kom ner rusandes för trappan. 
In i köket kom Seth och Roy in springandes samtidigt som dom brottades.
Mitt hjärta började genast dunka snabbare, precis som i drömmen.
'' VEM ÄR DET SOM STEKER BACON?'. skrek dom i kör.
Mina ögon vart stora som bowling klot och min haka föll öppen.
Jag la blicken på Justin som stog lika chockad som jag. 
Han satte vattnet i halsen och började genast hosta samtidigt som hans blick var i min.
En konstig känsla bubblade upp i min mage vilket fick mig bli orolig. 
Varför hände det här?
'' Jag, lagar frukost till allihopa.. nästan..''. sade jag och tänkte på Veronica.
'' JA!''. skrek dom i kör och slog sig ner vid bordet. 
Snabbt slängde jag blicken på klockan på köks väggen, 11.36. 
Mina ögon vart större och min blick mötte Justin.
Varför vart han lika chockad som jag när han kollade på klockan?
Jag såg hur Justin slog sig tveksamt ner vid bordet brevid grabbarna och började småprata med dom. 
Ibland sneglade jag dit och såg hur Justin samtidigt sneglade mot mitt håll. 
Varför vart han så konstig helt plötsligt?
Jag la min fokus på frukosten och efter kanske 10-15 minuter kom Nick ner tillsammans med Nolan och Alex, dem alla nästan nyvakna.
'' Är det bacon jag känner?''. sade Nick med morgon röst.
Jag log milt och nickade. 
'' Damn girl! Du får stanna här hur tlänge du vill!''. sade Nolan och jag skrattade tyst. 
Dom slog sig också ner vid bordet men jag såg att det saknade nån.
Vart var Veronica? 
Precis som han läst mina tankar öppnade Nolan munnen.
'' Vart är Veronica?''. sade han och kollade på Justin.
Justin röck på axlarna.
'' Hon drog ut i går vid 2-3 på natten nån gång. Skulle väl ut och festa!''. sade han med hes röst.
Det var första gången den här morgonen som jag hört hans röst tydlig. 
Den gamla Justin morgon rösten var fortfarande kvar.
Och gud vad jag fortfarande älskar den.
'' Ser man på.''. sade Nolan och började göra i ordning en rostad macka. 
Jag lagade det sista som var kvar innan jag ställde de på bordet.
Det var då jag insåg att det inte fanns någon plats över till mig. 
Jag bet mig hårt i läppen och backade bakåt och lutade mig mot köksbänken.
Samtidigt smuttade jag lite på mitt te som jag gjort i ordning. 
Helt ärligt var jag inte sugen på något att äta, jag brukar aldrig äta frukost längre. 
Jag vände blicken till köksbordet och såg hur Justin mötte min blick.
Det var något i hans ögon som jag inte kunde tyda. 
Men en sak var sant, han visste något, och han var  nervös över det. 
Men vad?
'' Ey, Cass!''. 
Jag ryckte hastigt till av smeknamnet och såg att Alex ropade på mig. 
'' Sätt dig i mitt knä!''. sade han och log. 
Ett litet leende spreds på mina läppar innan jag gick fram och slog mig ner i hans knä. 
Tack och lov satt han på andra kortsidan av bordet rätt långt ifrån Justin. 
Bordet dom hade var mer smalt än bred så avståndet var rätt okej. 
Han log mot mig innan han fortsatte äta sin frukost.
Jag drack nervöst av mitt te samtidigt som jag slängde en snabb blick på Justin.
Han hade varit ovanligt tyst idag. 
Jag hade en känsla över att han var nervös, nästan rädd.
Gänget satt och pratade om gårdagens match medans jag var helt inne i mina tankar. 
'' Jag har inte ätit så här god frukost sen du lagade den sista Cass!''. sade Seth.
Med ett ryck vaknade jag ur mina tankar och log mot honom.
'' Tack Seth!''. 
'' Allvarligt, du fattar inte hur mycket jag längtat! Det var ju flera månader sen..''. 
'' Då du och Justin fortfarande var tillsammans!''. fyllde Nick i. 
Jag röck hastigt till och desamma gjorde Justin.
Vi gav varandra en snabb blick innan vi tittade bort.
Justin harklade sig innan han kliade sig nervöst i nacken.
Det var tyst, pinsamt tyst. 
Jag tror Nick förstörde hela morgonen för min del. 
'' Kom ni ihåg den gången...''. började Roy och jag försvann fort in i mina tankar.
Varför var det här så likt drömmen? 
Jag såg hur Justin också var helt inne i sina tankar men hans blick var fäst i min.
Minnen från när vi var tillsammans spelades upp i mitt hvuud. 
Jag kunde inte förstå vad som gick fel. 
Varför gick allt som det gick?
Kunde inte jag fått vara lycklig en längre tid? Kanske hade jag varit lycklig idag som då.. 
Massa tankar for runt i mitt huvud innan jag fokuserade på Justin.
Han tittade på mig som om han kände vad jag kände. 
Varför reagerade han som jag på sakerna som var lika i drömmen?
Om inte.. Om inte han drömde samma dröm!

KORT JAG VET!

Förlåt men min data har blivit jätte konstig! :(
Vet inte vad jag ska göra, får ingen ny.. 

Men jag älskar er, kommentera!

Kram!
 
 

Kommentarer
Emelie

Jätte bra !



Blogg: http://emelajzaan.blogg.se
2013-11-12 @ 17:05:30
Celebnovell

Har en känsla av att dom båda har drömt samma sak... jag menar annars kan det väl inte vara en ren slump... eller? :P
Sjukt bra! ♥



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-11-12 @ 18:24:31
Jessica

Omg jag jag lovar dem drömde samma dröm!!! As grymt kapitel och jag tycker inte alls deg va kort! As bra kapitel



2013-11-12 @ 19:50:14
Wilma

Åå du skriver så grymt bra älskar hur du skriver



2013-11-12 @ 20:11:49
Emily

Omfg!! Seriöst girl you dödar mig!!! Fatta vad glad jag blev när jag såg att du hade lagt upp ett kapitel! Längtar sjukt mycket till nästa.. Ta den tid du behöver! :)



2013-11-12 @ 20:20:19
Anonym

Jättebra, de måste drömt samma. Men de måste bli tillsammans igen och Veronica får lämnas! Jättebra:)



2013-11-12 @ 20:46:09
Aya

Sjukt bra! Tror de drömde samma sak. För de reagerade likadant på allt de andra gjorde typ. ;) ❤️



2013-11-12 @ 22:40:53
Anonym

Jag kommer explodera snart😭😭 herregud DU SÄ HIMLA BRA!!!! Längtar till nästan



2013-11-12 @ 23:35:10
Anonym

OMGGG!! SÅÅ BRA! du skrivet verkligen jätte jätte bra!!!! på ett sånt bra sätt, jag älskar det!!!



2013-11-12 @ 23:51:04
Marie

OMG OMG OMG!!!! BÄSTA KAPITLET PÅ LÄNGE!!! åhh dom måste prata om drömmen, måste ha nåsta kapitel nuu!! jätte bra gumman fortsätt så!!



2013-11-13 @ 19:58:20
Fanny

Jätte bra



2013-11-13 @ 22:12:35
astrid

åh så jävla bra du är! seriöst, jag älskar ditt sätt att skriva!



2013-11-16 @ 15:06:13
cawi

Ombb älskar det nästaaaaa



2013-11-17 @ 02:31:27
Anonym

SÅÅÅÅÅÅ Himla bra!!

Undrar bara när nästa ungefär kommer? Vill veta vilken dag jag ska hålla utkik :)
Men du behöver absolut inte stressa! TA DIG DIN TID!!



2013-11-17 @ 10:22:04
jnoveller

Hej älskar din blogg har följt dig ända sen life goes on, du skriver som en riktig ängel seriös.... Synd bara att uppdateringen är dålig:/ inget illa menat!!!

SKULLE BETYDA GULD OM DU ELLER NÅGON ANNAN KLICKA IN PÅ MIN NOVELLBLOGG:) handlar om justin ofc, nytt kapittell kommer med ca 3 dagars mellanrum:) älskar din blogg<3



Blogg: http://jnoveller.webblogg.se
2013-11-19 @ 09:05:43




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback