Episode 71 - Pain.

Jag såg hur det var ett blodspår mot vardagsrummet.
Det såg ut som att någon hade dragits ut från köket.
Tårar bildades i ögonen.
Jag skyndade mig fram med väskan i handen till köksbänken och tog en av knivarna.
Det var då jag insåg att flera av dem var borta.
Jag tog den störstaste jag kunde hitta och gick försiktigt genom köket för att inte trampa på något blod.
När jag kom ut till vardagsrummet såg jag spåret fortsätta bakom en av sofforna.
'' Jenna?''. sade jag.
Jag skyndade mig fram bakom soffan.
Ett högt skrik lämnade min strupe innan jag kände hur min väska och kniven lämnade mitt grepp och föll mot golvet.

 

 
BRUCE PERSPEKTIV:

Jag ville inte lämna Cassandra ensam, men jag ville inte heller säga nej till tjejen framför mig.
Men när Cassandra sa att det var okej tog jag tjejens hand och gick ut bland folket.
Hennes händer drogs om min nacke och mina placerades på hennes midja.
Vi började dra oss i takt till musiken med pannorna mot varandra.
Min blick flög lite då och då på Cassandra som satt där helt ensam.
Helt ärligt kände jag mig som en idiot att lämna henne där helt ensam.
Men jag har bestämt mig att inte dansa så länge.
Tjejen framför mig hette tydligen Perrie och var från Toronto.
Helt ärligt var hon riktigt vacker, men inte min smak direkt.
Musiken dunkade och svettet bildades mellan Perrie och mig.
Jag kom helt av mig. 
Perries händer var över hela min kropp och jag vart helt borta i hennes gröna ögon.
När jag vaknade ur mina tankar insåg jag att det gått säkert 30minuter.
Med paniken inom mig vände jag blicken dit Cassandra tidigare satt och fann platsen tom.
'' Ehm.. Perrie jag måste gå.. Jag har haft jätte kul!''. sade jag.
Hon tittade förvirrat på mig. '' Okej.. Ehm.. Hejdå..''. 
Jag gav henne ett snabbt leende innan jag tryckte mig genom folket bort mot huset.
När jag kom fram dit Cassandra tidigare satt var hennes dricka upp drucken.
Jag tog upp min mobil och slog hennes nummer.
Signaler gick fram men hon svarade inte.
Fan! 
Jag skyndade mig in till huset och letade igenom varenda rum och hittade henne inte.
Hon kanske åkt hem?
Jag sprang ut från huset och bort mot min bil som vi tagit hit.
När jag kom in i bilen startade jag den direkt och började köra.
Tänk så har någiot hänt henne?
Jag kan inte svika Justin. Ha litade på mig.
Jag tog upp min mobil och skickade iväg ett sms till Roy och skrev att jag var påväg till Cassandras hus.
Paniken vart - om nu möjligt - ännu värre.
Jag slog hårt på ratten och gasade ännu mer för att komma dit fortare.
Min mobil började vibrera.
Snabbt tog jag upp den och svarade.
'' Bruce!'. sade jag lite smått irriterat.
'' Tja, vad gör du?''. sade en bekant röst.
Justin.
'' Eh.. Inget själv bro?''. 
'' Försöker få tag i Cassandra! Vet du vad hon gör?'. 
Paniken steg ännu mer.
'' Hon är hemma!''. ljög jag.
'' Varför svara hon inte då?''. 
Jag svalde hårt. '' Eh.. Hon kanske sover..''. 
'' Kan du åka till henne och checka så allt är okej? Sen ringa upp mig?''. 
'' Självklart..''.
'' Tack man!''. sade han och la på.
Jag tröck gasen i botten och körde förbi alla bilar på motorvägen.
 
När jag äntligen kom in på Cassandras gata körde jag fortfram till hennes hus.
Jag tvär stannade bilen vid hennes uppfart och slängde mig ut ur bilen.
Det lös i vardagsrummet och i köket.
Antagligen var hon hemma, eller så var det Jenna.
Jag joggade fram till hennes dörr och knackade på.
Ingen öppnade.
'' CASS?''. skrek jag.
Strax där efter hörde jag hur någon grät.
Jag slängde upp dörren och möttes av massa blod på golvet.
Gråtandes hördes ännu mer nu när jag kom in i huset.
Jag tittade in i köket och möttes av en syn jag aldrig velat se.
Det var blod överallt. Vafan har hänt här?
Jag vände mig om och sprang in till vardagsrummet och fann Cassandra sitta på golvet full med blod framför en livlös kropp.
'' Cass?''. sade jag chockat.
 
 
Hon vände huvudet och mötte min blick.
Hennes ögon var blodsprängda. 
Vafan har hänt här igentligen?
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV:
 
En hög smäll hördes från sakerna jag tappade.
Jag föll ner på knä framför hennes kropp samtidigt som tårar forsade ner för mina kinder.
'' Jenna?''. fick jag fram.
Framför mig låg Jenna med blod runt sig och på sig. 
Jag började hastigt skaka på henne hysteriskt.
'' Jenna!! VAKNA!''. skrek jag.
Jag tog hennes handled och kände på hennes puls. Inget.
Tårarna blev bara fler och fler.
Hon var den ända familje medlem jag hade kvar, min pappa räknas inte som familj just nu.
Jag böjde mig ner framför hennes ansikte för att känna om hon andades.
Det gjorde hon inte.
'' JENNA!''. skrek jag.
Min röst höll på att spricka, och tårarna gjorde så min syn blev suddig.
Jag började köra hjärt och lugn räddning och insåg då att blod börjader rinna från hennes mage.
Försiktigt lyfte jag upp hennes tröja och såg att hon blivit knivhuggen flera gånger.
Mina händer vart helt blodiga, samt klänningen och mina ben.
Men i det här tilfället sket jag i allt.
'' Snälla Jenna! Lämna mig inte!''. tjöt jag och skakade på hennes kropp.
Hennes ögonlock var stängda och munnen vidöppen.
Hon hade ett par blåmärken på armarna, om halsen och några små sår i ansiktet.
'' Vem har gjort så här mot dig!''. grät jag och tog hennes hand.
Jag höjde den mot min mun och gav den en lätt puss.
Hennes kropp var helt kall.
Jag hörde hur mitt namn ropades och hur ytterdörren slängdes upp men jag brydde mig inte att kolla dit.
'' Cass?''. sade en bekant röst.
Mitt huvud drogs mot personens håll och jag mötte Bruce oroliga blick.
Tårarna blev ännu fler av att se honom här.
Han skyndade sig fram till mig och tappade hakan när han såg Jennas livlösa kropp framför mig.
Han kände på hennes puls och andingstag men bet sig i läppen när han insåg att hon inte fanns längre.
'' H-hon är-r d-död.. B-bruce!''. stammade jag fram mellan tårarna.
Jag kunde knappt andas, jag visste inte vad jag skulle göra.
Vem hade gjort så här mot henne? 
Vem skulle kunna göra något så här fräckt. 
'' Shh!''. sade Bruce och drog mig in i sin famn. 
 
Tumblr_mip7npt44i1s2kyfro2_r1_500_large
 
'' Det kommer bli bra!''. sade han.
'' Det gör ont Bruce. Så ont.''. snyftade jag fram.
Han drog mig ännu mer intill sig och la sin haka på mitt huvud.
'' Andas, ta djupa andetag!''. sade han.
Jag gjorde som han sa och fick snabbt tillbaka den normala andningen.
Min blick gick till Jenna som låg helt blodig på golvet. 
'' Kom, vi tar dig till vårt hus!''. sade Bruce och hjälpte mig upp på fötter igen.
'' M-men.. J-jenna..''. stammade jag fram.
'' Seth och dem får fixa det, okej?''. 
Jag nickade.
Bruce tog min hand och vi skulle precis gå ut fårn huset då jag stoppade honom.
'' Vänta!''. 
Jag sneglade snabbt på klockan och insåg att det bara var några sekunder kvar på 2012.
Jag vände mig om och sprang fram till Jenna och böjde mig över henne och placerade en mjuk puss på henne spanna.
10..9..8.. 
'' Jag älskar dig, och jag kommer hitta den personen som gjort det här mot dig och få den lida!''. viskade jag.
Jag smekte hennes kind och bet mig hårt i läppen.
7..6..5..
'' Du har varit den bästa systern jag någonsin kunnat fått, jag vet inte hur jag skulle klarat mig utan dig! Jag önskar bara jag kunde vara här och gjort något. Det här skulle inte hända dig, jag är så ledsen!''. snyftade jag.
Jag pussade hennes hand innan jag reste mig upp och tog en filt och la den över hennes kropp.
4..3..2..1. 
'' Jag älskar dig, och gott nytt år!''. snyftade jag.
Hon var borta. 
Borta föralltid.
Jag gick sedan fram till Bruce som la sin jacka om mina axlar innan vi gick ut till hans bil. 
Han gav mig min väska som han tog med och vi klev in i bilen.
Jag hade inga skor på mig och att gå i vintern barfota ner för den kalla stengången var inte skönt.
Men just nu ville jag bara komma bort där ifrån.
Bruce började köra i över 100km/timme, jag hade förväntat mig att känna rädlsa.
Men det ända jag kände just nu var smärta.
Tårarna rann fortfarande ner för mina kinder.
Jag kunde inte stoppa dem.
Jag kände hur Bruce tog min hand och flätade in dem innan han tittade mig i ögonen.
'' Det kommer bli okej! ''. 
Det var nästan så att jag trodde på honom.
Men att inse att jag förlorade min syster, och min mamma, gjorde så ont att jag bara ville gråta ännu mer.
Han körde äntligen upp på uppfarten till sitt hus och inga bilar stog här.
Så jag antog att allav ar kvar på festen.
Bruce insåg att jag inte hade några skor och sprang runt och bar upp mig i sin famn. 
Han sparkade upp ytterdörren försiktigt med foten innan han gick in och upp till Justins rum.
Han gick fram och la mig ner försiktigt i sängen innan han gav mig en av Justins tröjor och mjukis byxor.
Sedan satte han sig på sängkanten och tog mina händer.
'' Det kommer bli bra, lita på mig..''. 
Jag tittade djupt in i hans ögon och nickade svagt. 
'' Jag ska bara gå och ringa några samtal så kommer jag tillbaka, okej?''. 
Jag nickade återigen.
'' Vila, du behöver det..''. 
Han reste sig sedan upp och gick ut mot dörren.
'' Bruce..''. sade jag och han vände sig om.. '' Tack..''. sade jag.
 
Tumblr_llpuy0quay1qedzelo1_500_large
 
Han gav mig ett litet leende innan han gick ut ur rummet och stängde dörren efter sig.
Med all energi jag hade kvar böt jag om till Justins t-shirt och mjukis byxor.
Sedan gick jag in till hans toa och tittade mig själv i spegeln.
Jag såg ut som ett monster.
Sminket hade runnit och jag hade kletat ut det över hela mitt ansikte.
Snabbt tvättade jag bort allt med vatten och tvål och satte upp håret i en knut innan jag gick tillbaka till Justins säng.
Jag kröp ner under täcket och stängde ögonlocken.
All energi jag haft sen partyt har försvunnit.
Just nu ville jag bara ha Justin här och krama om.
Tårarna bildes återigen i mina ögon då jag fick upp bilder i huvudet från Jennas döda kropp. 
'' Jag är så ledsen!''. grät jag. 
Allt är mitt fel. Om jag skippat det dumma partyt och varit hemma med henne hade inget av det här hänt.
Allt är mitt fel. Allt är mitt fel. Allt är mitt fel.
 
JUSTINS PERSPEKTIV:

Jag satt ute på verandan tillsammans med Mamma, Pappa, Jazmyn, Jaxon, Mormor och Morfar.
Fyverkerier var över hela himlen.
Både Jaxon och Jazmyn var helt uppspelta och hoppade runt som galningar.
Vi hade tidigare smällt några raketer och smällare, och det gjorde dem ännu galnare.
Hela kvällen, eller snarare dem dagarna jag varit här har jag alltid haft ett ljöligt leende på läpparna.
Och det gick inte bort.
Jag hade också en konstig känsla i magen. Lycka. 
Jag var lycklig.
En gång för alla.
'' Kolla Juju!''. tjöt Jazmyn och pekade på en stor rosa raket som nyss smällt.
Jag bar upp henne i min famn och ställde mig närmre fönstret.
'' Kolla, där är ett hjärta!''. sade jag och pekade på ett hjärta som formades på himlen.
Jzmyn började hoppa i min famn och sprattla som en galning.
'' Jazzy ta det lugnt, du kommer göra illa dig!''. 
Hon fnittrade. '' Näää!''. 
Jag himlade med ögonen innan jag satte mig ner i en av sofforna med Jazmyn i knät.
Jag tog sedan mitt glas med champange och drack några klunkar.
Mamma hade låtit mig dricka, men inte för mycket.
Visst jag accepterade det, men jag skulle hur gärna vilja vara hemma med Cass..
Cass.. Jag undrar hur hon hade det.
Hon var säkert på den där festen dem skulle till och hade det super kul.
Jag kunde se hennes leende framför mig, och bara det fick mig le.
Min mobil började plötsligt vibrera. 
'' Juju, kolla!''. 
Jag sneglade ner på mobilen Bruce's namn lyste.
'' Jazzy jag måste ta det här, gå till mamma!''. sade jag och satte henne enr på golvet.
Hon sprang ivrigt till mamma och satte sig i hennes knä.
Jag skyndade mig ut från altanen och in till mitt rum och svarade.
'' Hallå?''. 
'' Justin! Du... Du måste komma hit,det har.. har hänt en sak.. Kom hit NU''. sade han stressat.
'' Wow.. Bruce ta det lugnt, vad fan har hänt?''.
'' Hon.. Hon är död..Hon är fucking död!!''. skrek Bruce frustrerat.
Strax efter hörde jag en vas träffa golvet.
'' BRUCE CHILLA FÖR FAN! VEM ÄR DÖD?''. skrek jag.
'' Jenna.. ''. 
Mitt hjärta stannade. '' Va?''. 
'' Jenna blev mördad Justin, och gissa vem som hittade henne!!''. tjöt Bruce.
Mina ögon for upp. Cassandra.
'' Cassandra?''. mumlade jag förbanat.
Jag kände hur ilskan fyllde min kropp, samtidigt smärta.
Jag kunde se framför mig Cassandra gråta helt hysteriskt.
'' Precis! Hon är helt knäckt, hon ligger i ditt rum och gråter. Hon slutar inte gråta Justin! Jag vet itne vad jag ska göra!''. sade han med panik i rösten.
Ett frustrerat skrik lämnade min strupe innan jag tog fram min väska coh slängde i alla kläder i den.
'' Jag kommer hem Bruce, jag måste vara där för henne.''. 
'' Jag bokar närmsta planet, det går om 4 timmar!''. 
'' Tack..''. sade jag och han var på väg att lägga på. '' Vänta.. Ta hand om henne tills jag kommer!''.
'' Jag lovar bro..''. sade han och la på.
Stressat tog jag allt jag hade med mig och tröck ner det i väskan.
Jag måste träffa henne.
Jag måste träffa henne, nu. 
Det knackade på dörren och strax efter kom mamma in.
'' Justin vart ska du?''. 
'' Hem Mamma, Cassandras syster dog. Jag måste vara där för henne!''. sade jag stressat.
Mitt hjärta dunkade bara fortare och fortare.
Varför var jag inte där.
Jag kunde gjort så det inte hände.
Mamma satte ahanden chockat för munnen när hon insåg vad hon nyss hört.
Ilskan blev bara mer och mer i min kropp.
JAg ska döda dom jävlarna som dödade Jenna.
Helt plötsligt tog jag tag i sängbords lampan och slängde den i marken.
Mamma backade chockat tillbaka medans ajg slog till väggen med all den kraft jag kunde.
'' Det är mitt fel! Mitt fel!''. röt jag.
Jag mötte mammas blick. Rädlsa. 
Det var de ända jag såg i hennes ögon.
'' Mamma... Förlåt..'. sade jag.
Hon gav mig ett skakigt leende innan hon öppnade munnen. '' Det är lugnt Justin..''. 
Tårar började sedan bildas i ögonen.
Jag gråter inte. Jag gråter aldrig.
Men att höra att min tjej brytit ihop var inte lätt.
'' Justin.. Lyssna på mig..''. sade mamma coh tog mitt ansikte i sina händer.
Jag nickade.
'' Det är INTE ditt fel. Du kunde inte gjort något för att hindra det. Snälla ta inte åt dig skulden Justin!''. sade hon och tittade oroligt in i mina ögon.
'' D-det är mitt fel.. Mitt fel.. allt är mitt fel Mamma! ''. sade jag.
Jag kämpade med allt jag hade att hålla in tårarna och jag lyckades.
'' Nej Justin. Det är det inte! ''. 
Jag försökte få in det hon sa men det gick inte.
Allt jag hade i mitt huvud var att det var mitt fel.
Att allt det som hänt Cassandra var mitt fel. 
'' Säg hejdå till alla sen skjusar jag dig till flygplatsen!''. 
Jag nickade och bet mig i läppen innan jag gick ut och sa hejdå till min familj.
Jag visste att jag skulle sakna dem.
Men just nu visste jag att Cassandra behövde mig, och jag skulle vara där för henne.
Oavsett hur töntigt det låter.

 
 
VAD SÄGER NI?:D 

Jag vet att ni kanske är besvikna över att Jenna dog. 
Men man kan inte alltid få som man vill! :) 
Jag kände att det måste bli så här för att bli super bra sen!:) 
Har allt planerat till Criminal love ll ! ;) 

Kommentera nu, älskar er! :) 
 
 

Kommentarer
Anonym

Super duper bra! Men synd att Hanna dör! Kan nästa komma ut snart? Innan lördag! Snälla snälla snälla!!!



2013-05-21 @ 17:49:29
Anonym

Asså guuuud! Kapitell 72 snaaaart snälla bästa du! Jag kollar din blogg hela tiden! Och jag blir alltid helt överlycklig när ett nytt kapitell har kommit! Hoppas nästa kommer snart!



2013-05-21 @ 18:09:18
Maddo <3

Skiiiiiit bra!!! Kan inte fatta att Jenna dog :(
Längtar till nästa del!



2013-05-21 @ 19:23:30
Alexandra

OMG! sååå sjuuukt bra!! Förstår inte hur du kan vara så bra på att skriva!!? det är heelt sjukt! Varje kap är de bästa jag har läst! När kommer nästa! <3 <3



2013-05-21 @ 19:34:52
Celebnovell

Bäst! Förstår inte att hon dog - Cass är ju helt förstörd! Längtar efter att få veta vem som gjorde det!



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-05-21 @ 19:37:00
Fanny

Jätte bra!! Kan inte fatta att hon är död!



2013-05-21 @ 20:45:20
Tilde

SHITT 72 NU SNÄLLA JAG DOG VAD BRA SERIÖST MÅSTE FÅ VETA AD SOM KOMMER HÄNDA SNÄLLA LÄGG UPP NÄSTA !! JAG KAN INTE VÄNTA



Blogg: http://fames.se/justinbiebers
2013-05-21 @ 21:12:00
Anonym

Måste veta nästa! Vill veta vad som hände med cass, med justin, vad som händer, vem som är mördaren och om det blir något sex!!!!! ( fast kanske inte nu eftersom Jenna är död ) men kan de ha sex snart???



2013-05-21 @ 22:08:00
Anonym

Måste veta nästa! Vill veta vad som hände med cass, med justin, vad som händer, vem som är mördaren och om det blir något sex!!!!! ( fast kanske inte nu eftersom Jenna är död ) men kan de ha sex snart???



2013-05-21 @ 22:08:24
Sonja

Asså OMG!!! Jag Dööör så spännande :o så där kan du ju ite sluta :o jag kommer dö!! Vill ha nästa nu!! Såååå jävla bra!!! OMG!! Jag vill ha nästa nuu för vill veta vad som händer med cass och justin!! Osv!! Snälla nästa snart!!:o



2013-05-21 @ 22:37:30
Olivia

OH.MY.GOD. Hon kan inte dö!! Fick värsta flashbacken till när hon dog i serien.. :'(



2013-05-22 @ 01:15:03
Matilda

Hjälp! Gråter!!! Är så himla ledsen asså!!! Jätte bra skrivit! Älskar dig, puss



2013-05-22 @ 07:22:28
Michelle

NEJ!!! Varför döde du Jenna??? :(



2013-05-22 @ 10:40:22
Anonym

Meraaaaa.!!!



2013-05-22 @ 11:58:59
lover

OMG Kääär!! kollar varje dag om de komit ett nytt. asso de här va sjukt bra

MEEER' älskar dig<333333333



2013-05-22 @ 16:44:05
Julia

Gud va jag grät! Skit bra som vanligt! Vet inte vad jag ska säga, typ samma sak jag skriver varje gång, för det är lika bra varje gång! Om inte lite bättre, men jag vet inte vad jag ska skriva för att beskriva hur bra det är! Fan! Jag som bara skulle skriva en kort kommentar... Aja! Bajsbra iaf! Älskar dig, Och din novell, och hur du skriver, och dina ideer och allt! Puss



2013-05-22 @ 17:44:51
Anonym

kolla gärna in min blogg! :)



Blogg: http://stronglove.devote.se
2013-05-22 @ 20:28:30
Haya

OMG!! stackars Jenna!!



2013-05-22 @ 20:48:58
Marie

O-M-G!! de e allt jag har att säg :O :'(



2013-05-22 @ 22:23:54
Jennifer

Nej men du kan väl inte bara döda henne!? <:O

men det var ett superkapitel :)<3



Blogg: http://jennasliv.devote.se
2013-05-23 @ 14:33:04
Lanya

:((



2013-05-23 @ 16:30:39
Anonym

Snälla Gud 72 snaaaart! Så himla himla himla bra!
Juste btw, kommer Justin komma hem i nästa kapitell? :)



2013-05-23 @ 22:22:18
Anonym

OMG !! Stackarn !!
Kolla in min blogg,
Www.stronglove.devote.se



Blogg: http://stronglove.devote.se
2013-05-24 @ 16:23:21
Anonym

Kan det snälla komma ut i morgon! Klarar inte av att vänta mer!!



2013-05-25 @ 00:52:26
Anonym

Snälla kan det komma ut i dag jag orkar inte stå ut mer!! Snälla snälla snälla!!när ska justin och cass ha sex??



2013-05-25 @ 09:37:10
Anonym

Bra!!!<33
Team Custin!<3



2013-05-25 @ 12:24:02
Nelly

Kan det komma ut i dag,? Jag dööör av väntan!! Snälla*



2013-05-25 @ 13:06:43
S

Nästa ikväll snälla!!:(



2013-05-25 @ 16:02:34
Anonym

Kan nästa komma ikväll snälla:))



2013-05-25 @ 17:36:22
astrid

jag grät när jag läste dedär. jag grät. fyfan så tragiskt och satan vad bra du är på skriva!
jag blir jätteemotionell nu men jag orkar inte bry mig, gud så hemskt...



2013-05-25 @ 19:01:17
Matilda

Jag läser det om och om igen! Helt underbart! Puss



Blogg: http://myjustin.blogg.se
2013-05-26 @ 01:05:21




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback