Episode 61 - Calm down.

'' Det ser jätte gott ut!''. berömde jag.
'' Tack Cassandra!''. log hon och gav Jazmyn och Jaxon deras 'egna' små taldirkar och bestick.
Ytter dörren öppnades och jag kände hur Justin stelnade till brevid mig.
'' Hallå!''. ropade en mörk röst.
'' I köket Jer!''. ropade Pattie.
Jag tog Justins hand under bordet och kramade om den hårt.
Man hörde hur han klädde av sig i hallen innan hans fotsteg hördes mot köket.
'' Så vad bli-..''. Han avbröt sig själv när han såg Justin sitta vid köksbordet.
Hans ögon blev genast svarta och hela han spändes till.
'' Vad gör han här?''. röt han.

 
 
 
Jag kände skräcken inom mig. Min blick for till Pattie som stog med munnen öppen.
'' Hej pappa!''. sade Justin nervöst och bet sig i läppen.
'' Vad gör du här?''. röt han ännu en g¨ng.
'' Jag hälsar på min familj!''. sade Justin en anning irriterad.
'' Nu passar de va? Men inte efter alla dessa år? Pfft..''. fräste Jeremy.
Jag såg hur arg Justin blev. Antar att han fått humöret av Jeremy.
Jag ville skratta åt min tanke men det skulle bara dra uppmärksamheten till mig.
'' Jeremy.. Inte inför barnen..''. sade Pattie och tittade menande på honom.
'' Då går vi väl här i från.''. muttrade Justin och reste sig upp och gick förbi Jeremy ut till vardagsrummet.
Jag kände att jag var tvungen att följa med. 
Jag antog att dem inte visste hur Justin var arg. 
Då var de min 'plikt' att hålla koll på honom.
'' Ursäkta oss Pattie!''. log jag och gick snabbt efter dem.
'' Hur fan vågar du bara klampa in i huset så där? Förstår du inte hur du har påverkat barnen när du lämnade oss?''. röt Jeremy.
Jag ställde mig snabbt vid Justins sida och flätade in hans hand i min.
'' Jag vet, Jeremy! Mamma har redan tagit emot min ursäkt, vafan varför kan inte du gör de också?''. röt Justin tillbaka.
Jeremy skrattade humorlöst. Det var nästan läskigt hur lika dem vara varadra.
'' För du lämnade oss, utan ett jävla hejdå! JAg trodde fan du var en bättre person Justin!''. fräste Jeremy.
Justin skulle precis ta ett steg fram då jag stoppade honom genom att dra tillbaka honom.
Han bet sig hårt i läppen.
Jag såg att dem båda kokade av ilska.
Det var faktist riktigt läskigt. Har Jeremy lika humör som Justin då blir de illa.
'' Föresten vem fan är de där?''. sade Jeremy och vände blicken till mig.
Hela Justin stelnade till på settet Jeremy talade till mig.
Justin släppte min hand och tog flera steg fram så deras näsor nästan nuddades.
'' Det är min tjej, pratar du till henne sådär igen lovar jag att det inte kommer sluta bra!''. fräste Justin.
Jag såg hur Jeremy ryckte till och backade bakåt.
Jag var snabb med att vara framme vid Justin och dra tillbaka honom till den tidigare plats vi stått på.
'' Lugnt Justin!''.
'' JAG TÄNKER FÖRFAN INTE VARA LUGN! HÖRDE DU HUR HAN TALADE TILL DIG?''. skrek Justin mot Jeremy som stog stel framför oss.
'' Justin Drew Bieber, skräp dig! Du med Jeremy! Ni båda beter er som ni vore små ungar. Ni båda lägger av och kommer in och äter. Aldrig har jag sett er skrika på varandra så där förut! ''. röt en röst bakom oss.
Vi alla vände oss om och mötte en arg Pattie.
Justin slappnade sedan av och vände blicken till Jeremy igen.
'' Förlåt Jusitn. Du är min son. J-jag skulle inte reagerat så..''. mumlade Jeremy.
'' Det är lugnt. Men våga bara tala till Cassandra så igen..''. muttrade Justin och gick in till köket.
Jag stannade kvar och mötte Jeremy's blick.
'' Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Jag hade ingen anning om att Justins temperament var så där..'. sade Jeremy.
'' Eh.. Det är lugnt..''. sade jag och log svagt.
'' Har han alltid varit så där...''. sade han och väntade på att jag skulle säga mitt namn.
'' Cassandra. Ja.. Så länge jag har kännt honom.''.
'' Oj.. Hur har du stått ut?''. 
Ett litet skratt lämnade min strupe. '' Man vänjer sig..''. 
Han log. '' Du är inte rädd för mig va?''.
Jag skakade på huvudet. '' Tro mig Justin är värre!''. 
'' Förlåt för de. Antar att ha fått temperamentet av mig!''. sade Jeremy nervöst och kliade sig i nacken.
'' Antagligen..''. log jag och vände på klacken och gick in till köket igen.
Jag slog mig ner brevid Justin och gav han ett svagt leende.
Han böjde sig fram och placerade en mjuk puss på min kind innan vi alla började äta.
Strax efter kom Jeremy in i köket och slog sig ner och började äta han med.
Dem ända som sa något var Jazmyn och JAxon som berättade om deras dagar på dagis, Pattie har svarat med korta svar, desamma med Jeremy.
Justin och jag har suttit tysta och utbytit blickar lite då och då.
'' Tack för maten Pattie, den var otroligt god!''. sade jag och log milt.
'' Åh tack så mycket! ''. sade hon och log brett.
Det var nu jag insåg hur mycket hon ock Justin liknade varandra.
Det var något som gjorde att man såg att dem var släkt.
Hon plockade ihop disken och stoppade in den i diskmaskinen.
'' JuJu vill du kolla på film med mig?''. sade JAzmyn blygt.
'' Självklart Jazzy!''. sade Justin och log svagt mot henne.
Hon och Jaxon flög upp ur stolarna coh ut mot vardagsrummet.
Justin gav mig ett litet leende innan han gick efter.
'' Jag går in och jobbar på kontoret..''. sade Jeremy och lämnade bordet han med.
Jag satt själv klar och såg Pattie plocka undan allt fårn bordet.
Genast kände jag mig taskig och började hjälpa henne.
'' GUd du behöver inte hjälpa till!''. sade Pattie.
'' Jag vill. Det är lugnt!''.
Hon gav mig ett varmt leende innan vi båda hjälptes åt att plocka undan alt från bordet.
'' Hur länge har du och Justin varit tillsammans?''. sade Pattie helt från det blå.
'' Några veckor ungefär..''. sade jag,
Helt ärlig var jag inte säker. Det har kännts som att vi varit ungefär tillsammans hela tiden vi umgåtts.
Dock vet jag att vi gjorde det 100% klart för nån vecka sen.
'' Hur har han varit?...''. sade hon lite smått nervös.
'' Som sagt har han väldigt svårt att kontrolera sin ilska. Och ja..''. sade jag.
Jag ville absolut inte berätta om Justin och hans vad ska man säga  'karriär'. 
Hon skulle blivit förstörd. Och ifall hon ska veta är det Justin som ska berätta. Inte jag.
Ett litet skratt lämnade hennes strupe.. '' Jag förstår. Han har fått det av sin far..'' log hon.
Jag nickade. '' Kunde nästan förtå det.
'' Föresten var bor han? eller ni?''. 
'' Justin bor tillsammans med ett par vänner i ett otroligt fint hus, och jag sover över där lite då och då.''. 
Hon nickade. '' Har han det bra?.. Du vet.. Med hans vänner?''. 
Jag nickade och log. '' Det har han. Verkligen..''. 
'' Går han i skolan?''. 
'' Ja. Tillsammans med mig!''. 
Hennes leende på läpparna vart omöjligt större. '' Wow.. Tänk att jag missat så mycket..''. 
'' Helt ärligt är det inte så mycket.. Allt är bra hemma i stratford.. Lugnt.. ''. sade jag lite nervös.
Jag ljög. Och det kändes inte bra.
Men jag visste att jag var tvungen. JAg kunde inte berätta att Justin dödat hela runt 10 personer tillsammans med sina vänner.
Och det vet jag inte är ett skit mot vad han gjot innan jag kom in i bilden.
 '' Åh va bra.. Helt ärligt saknar jag Stratford en hel del.. ''. 
'' Det kan jag förstå.. Atlanta är lite annorlunda mot Stratford..''.
Hon nickade. '' Ska du fira jul tillsammans med dina föreldrar?''. 
Jag kände hur det stack till i mitt hjärta. '' Nej. Min syster. Min mamma dog för nått år sedan, och min pappa lämnade oss..''. sade jag och tvingade fram ett leende.
Hon satte genast handen för munnen och hennes ögon for upp.
'' Gud jag ber så hemskt mycket om ursäkt!''. 
Jag log. '' Det är lugnt Pattie. Du kunde inte veta..''. 
Sekunden senare drog hon in mig i sin famn.
Jag var chockad men strac efter kramade jag löst tillbaka.
'' Vill ni inte fira jul här med oss då?''. 
Jag skakade på hvudet. '' Jag skulle jätte gärna vilja det, men jag vill inte lämna min syster själv.. Men jag tror Jusitn skulle uppskatta det!''. 
'' Åh ja förstår. Jag går och pratar med honom. ''. 
Snabbt gav jag henne ett svagt leenede innan hon försvan till vardagsrummet.
Jag väntade ett tag innan jag gick efter dem.
Pattie och Justin stog upp mit emot varandra och pratade för fullt.
'' Jag vet inte om jag kan lämna Cassandra..''. hörde jag Justin säga.
Jag klev in i rummet. '' Det är lugnt Justin, jag firar jul med Jenna!''. 
Han gick fram till mig. '' Är du säker?''.
Jag nickade. '' Justin det är lugnt! Jag förstår om du vill fira jul med din familj! Okej?''. 
Justin drog in mig i sin famn och kramade om mig hårt.
'' Jag älskar dig, så jävla mycket!''.
Ett litet fnitter lämnade min strupe.
'' Jag älskar dig med!''. 
Han gav mig en mjuk kyss innan han flätade in sin hand i min och gick fram till sin mamma.
'' Jag stannar och firar jul med er.. Om Jeremy är okej med de?''. 
Pattie nickade. '' Jag skiter i hans åsikt. Du är en i familjen!''. 
Justin log stort.
Att se honom så här lycklig gjorde mig aldeles varm inombords.
Och det var pågrund av mig. Jag fixade det här. JAg gjorde så Justin 'återförenades' med sin familj.
Tårar vällde upp i mina ögon vilket gjorde så jag automatiskt snyftade till.
Såklart drog det till sig all uppmärksamhet. 
'' Babe varför gråter du?''. sade Justin oroligt och tittade på mig.
Tårarna började rinna över mina kinder och jag kunde inte kontrollera det.
Jag gjorde så Justin blev lycklig igen. Det hade jag aldrig trott i hela mitt liv.
Justin tog tag om min hand och drog in mig till gästrummet som låg strax intill vardagsrummet.
Han stängde dörren bakom oss och vände sig mot mig.
'' Vad är de?''. sade han och tittade mig djupt in i ögonen.
Ett litet skratt lämnade min strupe.
'' J-jag gjorde det här Justin.. Jag... Jag fixade så du kunde träffa din familj, och se dig så här lycklig på grund av mig gör mig så tårögd.''. 
Jag kände mig som värsta tönten just nu att gråta över en sån liten sak..
Ett leende spreds över Justins läppar innan han la sina händer om mina kinder.
'' Jag kan inte tacka dig nog. Det är helt overkligt att vara här igen.. Och allt är pågrund av dig, fan.. Helt sjukt va jag älskar dig!''. sade han.
Jag log. '' Jag vet hur du kan tacka mig..''. sade jag med ett litet leende.
Hans ögonbryn for upp. '' Hur?''.
'' Genom att kanske återskapa det som hände igår!''. viskade jag.
Justins ögon for upp innan han bet sig hårt i läppen.
Bara för att reta honom lite bet jag mig oskyldigt i läppen och lät blicken glida upp och ner över hans kropp. 
Han gav ifrån sig ett frustrerat stön innan han tröck sina läppar mot mina.
Våra läppar började massera varandra, hungrigt.
Hans händer drogs ner till till min rumpa innan han klämde till vilket gjorde så jag stönade till.
Han tog då akten att slingra in sin tunga i min mun.
Vi båda stönade av känslan att våra tungor drogs emot varandra.
Han bar upp mig i sin famn och gick fram till gäst sängen och la mig ner där försiktigt.
Våra tungor dansade med varandra och vi drog i varandras kläder.
Men det kändes fel när hans familj var i rummet intill.
Jag kände hur Justin drog sin nederdel mot min vilket gjorde att jag stönade till av njutning.
'' Jusitn..''. viskade jag och drog bort mina läppar från hans.
'' Mm?''. sade han och började kyssa min hals.
'' V-vi kan.. kan int-te..''. stönade jag fram och drog handen genom hans hår.
Han lyssnade inte utan fortsatte kyssa min hals med blöta mjuka kyssar vilket gav mig rysningar.
'' Du sa att vi kunde..''. 
'' Jag sa aldrig när!''. flinade jag.
Han gav i från sig en frustrerad suck innan han mötte min blick.
'' Är du seriös?''. 
Ett sött fnitter lämnade min strupe.
'' Ja..''. 
Han suckade igen. '' Nu får du fixa de där..''. sade Justin och pekade ner på sin sak.
Mina ögon bryn höjdes innan jag kollade ner.
Japp, han var kåt.
Jag tittade på honom. '' Då får du vara tyst baby..!''.
Hela han rös innan jag rullade runt oss så han låg underst.
Jag drog mina händer upp och ner på hans bröts med ett snett flin på läpparna.
Justin bet sig hårt i läpparna innan han tittade upp i taket.
Sagta drog jag mig neråt mot hans sak med blicken in borrad i hans.
Jag knäppte upp hans byxor och drog ner dem tillsammans med hans boxers.
Mina ögon for upp, jag visste inte att han var så kåt eftersom vi gjorde det igår.
'' Förvånad? ''.
Jag nickade samtidigt som en röd nyans spreds över mina kinder.
'' Du får mig bara sådär genom att bit dig i läppen!''. flinade Justin.
Jag gav han ett leende innan jag satte munnen på hans 'sak'. 
Han drog hastigt efter andan vilket gjorde att ett flin spreds över mina läppar.
 
'' Jag älskar dig!''. sade Justin och gav mina läppar en mjuk kyss innan han drog upp sina byxor.
Jag log svagt mot honom innan jag rättade till mina kläder och hår.
Jag hade gett Justin vad han ville ha, men det kändes inte rätt.
Det kändes som jag var hans 'bitchboy'. Och gjorde som han sa.
Och speciellt nu när hans familj var i rummet brevid.
Tack och lov kan dem inte hört något för Justin var helt ärligt rätt tyst.
Han tog min hand och vi båda tänkte gå ut ur rummet när jag stannde till och fixade till Justins frilla.
Jag drog sedan lite maskara under mina ögon så det skulle se ut som jag gråtit lite till.
Justin log busigt mot mig innan vi gick ut från rummet.
Vi gick ut till vardagsrummet där Pattie, Jazmyn och Jaxon satt och kollade på någon tecknad film.
'' Är du okej?''. sade Pattie genast.
Jag nickade och 'snyftade' till.
'' Ja det är lugnt!''. 
'' Du har lite maskara runt ögonen, det finns en toa längre ner i korridoren om du behöver''.
'' Tack Pattie!''. sade jag och gav Justin en blick innan jag gick till toaletten.
Jag tvättade av mig maskaran och skjölde munnen med vatten.
Sedan gick jag ut och hörde Justin prata med Pattie.
'' Vad gjorde du Justin?''. sade pattie.
'' Jag gjorde inget Mamma, hon.. tänkte bara på sin famijl!''. 
'' Är hon verkligen okej?''.
'' Ja det är hon. Du behöver inte oroa dig mamma!''. 
Jag gick sedan ut till vardagsrummet och slog mig ner i soffan brevid Justin.
Han gav mig ett milt leende som jag besvarade.
 
Efter någon timme pratandes bestämde vi att jag och Justin skulle sova över här.
Det var ändå rätt sent och jag var rätt trött.
Jazmyn låg och sov i Justins famn medans Jaxon låg med huvudet i mitt knä och sov han med.
'' Ska vi bära upp dem?''. sade Justin.
Jag nickade och bar upp Jaxon försiktigt i min famn.
Vi gick sedan upp till övervåningen, jag gick in till Jaxons rum och la ner han i sängen.
Sedan tog jag hans täcke och la den om hans kropp.
JAg kunde inte undvika att tänka på om jag och Justin någonsin skulle få barn.
Om vi ens skulle hålla så länge tills vi hamnar i den åldern som vi båda vill ha barn i.
Jag gick in till Jazmyns rum där Justin stog och pussade Jazmyn på huvudet innan han vände sig om till mig.
Min blick vilade på Jazzy.
Tänk om det hade varit min och Justins flicka.
Han skulle vara en perfekt pappa om man bortser från allt idiotiskt han har gjort i sitt liv.
'' Vad tänker du på?''. viskade Justin och la armen om min midja.
'' Inget..''. ljög jag.
Han log. '' Du tänker på om vi någonsin kommer få barn, va?''.
Det var som han hade läst mina tankar.
Jag nickade lite osäkert.
Tänk så ville han inte ha barn? Jag ville ju ha barn? Eller?
Skulle jag klara allt stress med ett barn?
Justin drog in mig i sin famn och kramade om mig hårt.
'' Lita på mig när jag säger det här, jag vill ha barn med dig. Men inte just nu!''. viskade han tättintill mitt öra.
En rysning for längs min ryggrad och ett löjligt leende spreds över mina läppar.
'' Vill du?''. 
Han nickade. '' Varför inte?''.
Leende vart om nu möjligt ännu större, innan jag kramade hårt tillbaka.
'' Kom vi går och lägger oss!''. flinade Justin och tog min hand och vi lämnade rummet.
Vi gick in till gästrummet där vi skulle spendera natten.
Alla hade redan gått och lagt sig.
Vi hade inte sett Jeremy på hela kvällen, kanske det var lika bra.
Vi gick in till gästrummet. 
Just nu ville jag bara lägga mig ner och sova. Jag var otroligt trltt.
Jag drog av mig kläderna utom mitt linne och trosor innan jag kröp ner under täcket.
Strax efter kom Justin i bara kallingar, bara det får mig bli helt galen.
Han la sig ner och jag la mig direkt på hans bröst.
Det är såkallade 'min' plats. Ingen annans.
'' Godnatt baby!''. sade Justin och la armen om mig.
'' Godnatt!''. sade jag och la mig närmre honom.
Den kvällen somnade jag med ett leende på läpparna. 

 
FÖRLÅÅÅÅT!
 
JAG VET ATT DET KOM UT SENT! JAG VET! 
JAG ÄR SÅ LEDSEN! :(
 
Har så himla mycket i skolan!:( Och så fyller jag år snart! :(
Jag ska föröka få ut ett innan onsdag, jag lovar! :*

Om dock inget kommer upp! :)

Älskar er!
 

Kommentarer
Emelie

Jätte bra! <3



2013-03-30 @ 13:42:18
Nelly

Det var jätte bra som alla andra varit och jag längtar till nästa kommer! Läste alla 61 på 2 dagar! Då fattar du så duktig du är..:)



Blogg: http://nellyeriksson.blogg.se
2013-03-30 @ 16:35:24
Anonym

jättebra kapitel:]
grattis i förskott btw♥



2013-03-30 @ 17:21:53
Celebnovell

Helt sjukt vad bra och grattis i förskott!



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-03-30 @ 18:58:58
Maie

sjukt bra kapitel!! längtar redan tills nästa :* :*



2013-03-30 @ 20:37:46
Haya

Super bra



2013-03-30 @ 20:59:28

Snälla ett kapitell nu!! Din blogg är typ den ändå jag läser asså Gud den är så bra! Mer mer mer! Grattis i förskott finaste Maya!



2013-03-30 @ 21:15:49
Lanya

Mer



2013-03-31 @ 12:32:52
Anonym

Awesume!!! Love it!



2013-03-31 @ 13:23:28
Michelle

Jag älskar det :)



2013-03-31 @ 15:29:37
Vanja !

Jag tycker att bloggen borde ha en instagram account! Där kan dey komma upp tex info, om ett kapitel har kommit ut mm. Bara en idé!



2013-03-31 @ 17:24:36
Nejla

Super bra!;)



2013-03-31 @ 18:21:33
Anonym

Mer



2013-04-01 @ 21:16:30
Karin

Mer snälla



2013-04-02 @ 08:30:27




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback