Episode 21 - Safe!

Justin bar upp mig i min famn innan han bar ut mig till vardagsrummet.
Jag tårkade tårarna och skrattade så dem skulle tro att jag skrattade så jag började gråta.
Det sista jag ville var att blanda in Bonnie i det här.
Justin släppte ner mig i soffan och la sig brevid mig och drog mig mot hans kropp.
'' Jag kommer inte lämna din sida. Kom ihåg dig. Nästa gång jag ser Cain eller nån i Slyders gäng sätter jag en fucking kula i huvude tpå dem!''. 
Jag nickade och borrade in mitt ansikte i hans bröst.
Den här platsen var nog en av dem bästaste som fanns.
Justin skulle skydda mig det visste jag. Desamma med grabbarna. Cain ska inte få röra mig igen.
Aldrig igen.

Kvällen fortsatte och vi satt alla i soffan.
'' Jag måste nog hem nu.. Har saker att göra..''. mumlade bonnie.
Jag sneglad epå klockan 01.21! Oj. Jag vet inte hur länge vi suttit i soffan och tryckt i oss chips och cider men det var länge.
'' Aa okej.. Ehm.. Bruce kan du skjusa henne?''. 
Han nickade. '' Ja visst. Vi ska ändå iväg och göra lite buissnis nu så vi kan släppa av dig!''.
Hon nickade.
'' Vi?''.frågade jag chockat.
'' Jag, Nick, Seth, Roy och Alex!''. sade Bruce.
Jag nickade.
'' Justin du stannar va?''. sade jag och sneglade på Justin som låg bakom mig.
'' Ja självklart babe!''. 
Jag log och rest emig sedan upp för att omfamna Bonnie.
'' Vi ses på måndag!''. log jag.
Hon nickade. '' Japp, Och ta hand om dig.''.
Ett skratt lämnade min strupe. '' Ja det ska jag! Eller ja det är dem som skyddar mig!''.
'' Ja jo i för sig!''. skrattade hon.
SEdan gick hon ut i hallen tillsammans med resten av gänget.
'' Hejdå turturduvor! Var försiktiga så ni inte tar sönder sängen sen!''. ropade Nick.
En röd nyans spreds på mina kinder. Typiskt han.
'' KUL NICK KUL!''. skrek jag efter han.
Justin började gap skratta vilket gjorde ås jag slog till honom i magen!
'' Aj ! Vad var det bra för!''. 
'' Du skrattade !''. muttrade jag och satte armarna i kors.
'' Haha, vadå det var ju kul?''. 
Jag skakad epå huvudet. '' Kan vi inte se på The Notebook?''. 
En stor frustrerad suck lämnade Justins strupe. Han var ingen kille som gillade komedi filmer.
'' Varför den? Den suger ju Cass!''. muttrade han.
Jag skrattade. '' Nej det gör den inte!''. 
'' Okej fine! Sätt på den!''.
'' Haha varför har du den hemma om du hatar den?''. skrattad jag ochs atte in den i dvd:n.
Han röck på axlarna. '' Camreon tog hit massor med filmer förut..''. 
Jag höjde ögonbrynen.
'' Cameron?''. 
'' Min kusin, hon du trodde var ett av mina engångs ligg!''.
Jag pustade ut och nickade.
Sedan körde jag i gång filmen.
Justin la sig på höger sida om mig och ställde chips skålen på bröstet och tog näve för näve.
'' Så söt..'''. mumlade jag.
'' Va?''. sade Justin.
Jag skakad epå huvudet. '' Inget!''.
Han flinade sött innan vi glodde på tv:n. 
Jusitn stönade och gnällde över filmen, inte direkt hans favorit om ajg säger så.
Jag satt och log, grät allt möjligt medans Justin suckade och suckade.
 
Jag var helt inne i filmen tills jag hörde hur Justins andetag blev tunga och små snarkningar hördes.
Han sov.
Ett leende spreds på mina läppar när han smackade med läpparna.
Han var verkligen vacker.
 
Tumblr_md1ihm1xup1qi756oo1_500_large
 
Jag lät han sova och fokuserade på filmen. 
The Notebook var en av mina favortfilmer, sen A Walk To Remember. Den är lika bran!
När filmen började gå mot sitt slut hörde jag hur något öppnades.
Jag inbillar mig säkert. Ingen vågar väl bryta sig in i Justins hus?
Jag slog på American Pie som redan låg framme och slog mig ner tillbaka i soffan.
Chipsen var slut och drickan med. MEd en suck reste jag mig upp igen och gick ut till köket.
Där hällde jag upp chips i en skål och tog fram ett glas och hällde upp cola.
Fotsteg hördes från hallen, men väldigt tyst.
Jag tog en kökskniv och höll den bakom ryggen medans jag smög ut till hallen.
Ingen var där.
'' Jag är så dum..''. mumlade jag och vände mig om och gick in till köket.
Högre fotsteg hördes.
Jag skakade på huvudet. Vad har jag druckit igentligen?
När jag hällt upp chips hörde jag fotsteg igen.
Mitt tåla mod tog slut, jag tog kniven och gick ut till den långa hallen som ledde till baksidan förbi trappan och toaletten.
' 'Hallå?''. ropade jag. 
Inget svar.
Jag skulle precis vände mig om då jag hörde fotsteg näst intill bakom. 
Jag fröst till. Varenda muskel i min kropp.
När jag vände mig om stog en dyngsur Cain bakom andra sidan glaset med ett läskigt flin på läpparna.
Jag sneglade runt på golvet. Blöta fotsteg.
Paniken steg inom mig.
Vad skulle jag göra?
Hans flin blev bredare när han såg hur jag började skaka.
'' Som sagt, jag är inte klar med dig!''. sade han genom glaset.
'' JUSTIN!!! JUUSTTIIIN!!!''. skrek jag med full hals och tappade kniven i golvet.
Snabba fotsteg hördes och jag vände mig om och möttes av Justins famn.
'' Vad hände?''. sade han chockat.
'' C-cain st-tog d-där!''. stammade jag fram.
'' Ingen är där Cass?''. sade han.
Jag vände mig om och det var tomt. Hade han varit där eller hade jag inbillat mig.
'' Va?''. stammade jag fram.
'' Cass vi kanske borde gå och lägga oss!''. sade han.
Jag skakad epå huvudet. Sedan kollade jag på golvet. Fotspåren var borta.
Nu började jag tvivla på om han verkligen varit där.
 
Tumblr_m2mpetq1wu1r8hmg6_large
 
 Jag skakade förvirrat på huvudet.' Va.. M-men han var h-här..''. sade jag chockat.
'' Cass, det är mörkt babe! Du kan ha sett dig själv..'' .sade han och kramade mig hårdare. 
Jag nickade. Jag måste ha inbillat mig.
'' Jusitn.. Kan vi gå och lägga oss?''. sade jag.
Justin nickade och stängde av tv:n. 
Vi gick upp till övervåningen och in på Justins rum.
Vad händer med mig? Jag såg Cain där ute, jag var helt säker på det.
Jag hade sett hans andeträckt göra glaset dimmigt. Men sen var han bara borta.
Jag börjar bli tokig.
Justin drog av sig sin tröja och gick shirtless in tillbadrummet och borstade tänderna.
När han var klar gick jag in och gjorde det jag behövde.
När jag kom ut igen stog Justin mitt i rummet i bara kallingar.
'' Babe. Sluta tänk på det. Han var inte där. Var den där idioten där hade jag slått ihjäl han. Och han är knappast  så snabb att han hinner dra när jag är där!''. 
Jag nickade. 
Sedan drog jag av mig mina kläder och på med Justins t-shirt. Just nu brydde jag mig inte om han glodde.
Jag skämdes inte över min kropp.
'' Du vet att du kan sova naken va?''.sade Jusitn och tittade upp och ner på mig.
Jag skrattade. '' Ja jag vet, men tänker inte ha dina blickar på mig hela natten!''. flinade jag och kröp under täcket.
Han skyndade sig och kröp under brevid mig och la armen om mig.
'' Det har jag inget emot!''.
JAg skrattade ännu en gång. '' I know Perv!''.
Jag kysste hans läppar mjukt innan jag la mig ner på hans axel med hans arm om mig.
'' Du skyddar mig va..? Även fast vi inte är.. tillsammans?''. sade jag.
Han nickade. '' Självklart gör jag det. Inga äckliga idioter ska röra dig!''. 
Jag flinade smått. '' Tack.. ''. 
Sedan slöt jag mina ögon och föll i en djup dvala.
 
MÅNDAG:

Det var första dagen i skolan efter helgen. Jag hatar måndagar, som säkert alla ungdommar gör.
Igår kväll skjusade Justin hem mig till mig så jag skulle sova över här.
Blir konstigt om jag kommer tillsammans med Justin till skolan när vi inte ens har nått.
Då kommer alla få fel uppfattning. Visst vi hade något. Men jag vet inte vad det var.
Vi kysstes och höll på men vi var inte tillsammans.
Kanske ingen av oss var redo för de. Men det var speciellt.
Jag vet inte ens om Justin haft ett seriöst förhållande, någonsin.
 
Jenna hade fortfarande inte kommit hem. Men hon skulle komma innan helgen sa hon iallefall.
Visst, det var rätt ensamt att vara utan henne. Men det klarade jag.
Jag hade inte sett ''Cain'' mer, tack och lov. Jag måste hallucinerat eller något liknande.
 
 
När jag var klar med frukosten plockade jag undan och gick ut till min bil.
Idag hade jag bestämt att jag skulle vara lite extra snygg. Lite på grund av Justin. 
Jag hoppade in i min nytvättade bil som jag tvättade igår och körde mot skolan.
Bonnie skulle möta mig på parkeringen, där vi brukade mötas.
Jag hade tänkt prata med Justin i lördags om Jazmyn, vem hon var och vad som hade hänt.
Men efter det med Cain klarade jag det inte. Och på söndag morgonen var killarna hemma.
Dem kom hem på natten nån gång, dem sa inte heller vad dem gjort.
Varför håller dem så mycket hemligheter för mig?
Det irriterade mig, tillhörde inte jag deras lilla 'gäng' eller?
När jag änligen kom fram till skolan och parkerat bilen öppnades passagerar dörren och in kom Justin.
'' Vafan gör du?''. sade jag chockat.
'' Hej på dig med!'. sade han och log.
'' Folk kan se dig?''.
Han röck på axlarna. '' Om dem gör det visst, men din bil står i motsatt håll från skolan. Tror inte dem går fram och glor in i din bil, babe!''. sade han.
Jag flinade. '' Nej.. Kanske inte..''. 
Han böjde sig framåt mot mig och mötte mina läppar.
Gud va jag hade saknat dem. Hela natten hade jag tänkt på honom, att jag ville ha honom vid mig.
Jag stack in min tunga i hans mun vilket han glatt accepterade.
När våra tungor möttes satte jag mig automatiskt över Justin med varsitt ben på sidan om honom.
Jag drog min hand genom hans silkeslena hår ilket orsakade Justin stöna.
För revansh åkte hans händer bak till min midja och han klämde åt.
Nu var det jag som stönade.
'' Justin.. Vi borde.. Gå..''. saade jag men han fortsatte kyssa mig.
'' Nej!''. sade han och började kyssa ner för min hals.
Ett lågta stön lämnade mina läppar när han kom ner till mina bröst.
'' Justin..''. sade jag.
Han tittade upp och mötte min blick. Han tittad epå mig på ett sett han aldrig tittat på mig.
Men jag kunde inte tyda hur.
'' Mm!''.
'' Vi måste gå, vi börjar snart!''. 
Han suckade frustrerat. '' Visst.''. 
Jag klev av honom och satte mig på min plats och rättade till håretoch tröjan.
'' Gå ut först!''. sade jag.
Han nickade och gick ut. Tack och lov såg ingen.
Där efter gick jag ut och låste bilen innan Bonnie dök upp vid min sida.
'' Hej!''. utbrast hon.
'' Hej på dig med!''. flinade jag.
'' Redo för skolan?''.
Jag skakade på huvudet.
Hon skrattade högt innan vi gick tillsammans in på skolgården.
Justin stog nu med Roy och Seth vid Jessica och hennes små hundvalpar, jag hade ingen anning vad dem hette. Och ärligt talat brydde jag mig inte heller.
När Jessica märkte att jag glodde på dem tog hon Justins arm och la den om hennes axlar och kysste honom på kinden.
Det värsta vad var att Justin såg ut att njuta.
'' Bitch..''. mumlade jag. 
'' Sa du något?''. sade Bonnie.
Jag skakade på huvdet. '' Inget, kom om vi går!'. sade jag och drog in henne till korridoren.
Jag stannade vid mitt skåp och lämnde mina grejer.
'' Det där var jag absolut inte beredd på!''. mumlade Justin som öppnat sitt skåp brevid mig.
'' Inte? Du såg ut att njuta!''. svarade jag drygt.
'' Fuck Cass! Säg inte att du blev sur?''. sade han.
Vi båda hade blickarna i skåpet och tog våra grejer. 
Vi försökte vara så diskreta som möjligt.
'' Vem har sagt att jag är sur?''. svarade jag, ännu en gång drygt.
'' Lägg av med den där attityden Cass!''. fräste han.
'' Du bestämmer inte vad jag ska göra!''. sade jag och smällde igen skåpet innan jag gick till Bonnie.
Jag orkade inte med Justin. Jag var trött tackv are att jag inte kunnat sova och mitt humör stiger väldigt mycket då.
Jag och Bonnie gjorde sällskap till lektionen.
Hon hade Engelska och jag Matte. Men klassrummet låg nästan brevid varandra.
Jag gick in till Matte salen där Mr Leroy satt.
'' Hej Mr Leroy!''. flinade jag.
Han sprack upp i ett leende. Ärligt ar han riktigt snygg.
'' Hej Cassandra! Haft en bra helg?''. 
Jag nickade. '' Ja faktist!''. 
Han log innan jag gick igenom det tomma klassrummet och satte mig i mitten.
Klassrummet började fyllas och sist in kom Justin, Roy, och Jessica.
Jag himlade med ögonen och tittade ner i min bok.
Roy satte sig vid bänken brevid mig och Justin på min andra sida. Men tack och lov var det mellan rum mellan båda.
Roy tittade på mig och log.
Jag log tillbaka och tittade sedan på tavlan.
'' Okej, ni ska få ett par uppgifter om bråkform, decimalfrom och blandad from som ni ska göra två och två! Ni får dela in er som ni vill, ser jag att ni inte sköter er byter jag!''.sade han.
Roy mötte min blick och pekade på mig och sedan han.
JAg nickade.
Han satte sig brevdd mig och log.
'' Tack, så slapp jag vara med nån av Jessicas tjejer..'. 
JAg skrattade. '' Skönt att hjälpa dig!''. 
Jag sneglade på Justin som satt brevid Jessica, varför blir jag förvånad?
Han hade ett leende på läpparna, och som jag kunde tyda var att det var äkta.
'' Ey, vad har hänt mellan dig och Biebs?''. 
Jag röck på axlarna.'' Är trött på  att han ska hålla på med Jessica och mig..''. mumlade jag.
'' Aha.. Det är typiskt han. Men inte vet jag, ta en paus eller något. Ni har umgåtts väldigt mycket.''. sade Roy.
Jag nickade. Vi fick sedan ett papper med massor med tal som vi skulle hjälpas åt och göra.
Men vi sket i det och pratade.
Justins blickar brände brände mot min kind under hela matte lektionen. Roy och jag hade faktsit haft riktigt kul, vi skrattade nästan hela tiden.
Vilket gjorde Justin förbannad.
När klockan ringde gick vi ut ifrån klasssrummet tillsammans och mötte upp Seth.
'' Tja Cass!''. fliande han och kramade mig.
'' Hey! ''. 
'' Så var mate lektionen kul?`''. 
Både jag och Roy skakade på huvudet. '' Usch nej, men vi jobbade inget!'' .flinade Roy.
'' Var ni tillsammans?''.
Vi båda nickade. '' Vad sa Justin om de?''.
'' Han blev förbannad, men sa inget!''. flinade jag.
SEth skrattade. '' Han blev avundsjuk. Skit i honom. Han kan vara en idiot ibland.''. 
JAg nickade. '' Men hörni jag måste möte upp Bonnie! Vi ses väl!''. sade jag och log.
Dem nickade och gav mig en kram innan dem gick till sina skåp.
 
Tumblr_m09woycxic1r6q4ado1_500_large
 
Jag vände mig om för att gå till Engelska klassrummet där Bonnie skulle komma ut när som helst, då Justin kom ut tillsammans med Jessica från mattesalen.
Justin mötte min blick  jag spände käken innan han tittade bort. Jag höjde mina ögonbryn och mötte Jessicas blåa ögon.
Hon gav mig en bitchblick innan hon tog Justins hand och dom gikc till sina skåp.
Jag skakade på huvudet. Jessica ställer bara till problem för mig och Justin.
Kommer inte Justin säga till Jessica att sluta hålla på med honom kommer jag sluta hålla på med Justin.
Jag klarar inte att se Justin gå runt med Jessica som HATAR mig, bokstavligen.
Har ingena nning varför, hon känner inte ens mig.
Jag mötte upp Bonnie som kom ut fårn Engelska klassrummet.
'' Hej!''. flinade jag.
'' Hej, kul på matten?''.
Jag nickade. '' Lite faktist, jobbade med Roy!''.
Hon nickade.
Ut genom dörren kom Eric tillsammans med Josh. Mitt hjärta stannade i nån sekund.
Jag hade inte sett honom på länge.
Han hade inte sin vnaliga stil.
På sig hade han ett par svarta jeans, en grön t-shirt och en skin jacka. Sen när använde Eric skinjackor?
Mina ögon spärrades upp då jag märkte att Josh klädde sig lika dant?
Vad var de här?
Eric mötte min blick och hans ögon spärrades upp precis som mina.
Vi var inte vana ´vid att se varandra, inte sen händelsen med Justin.
Jag förstog inte varför jag tog Jusitns sida över Eric. Han försvarade mig. Men han kallade mig hora, varför gjorde jag så stor grej av de?
Jag saknad ehonom, som min vän! Han var lätt att prata med men nu är allt konstig.t
'' Cass? Lyssnar du ens?''. sade Bonnie.
Jag drog bort min blick från Erics och möttehennes bruna ögon.
'' Nej.. Förlåt.. Vad sa du?''.
'' JAg hörde Haley från 'skolstyrelsen' snacka om på Engelskan om att det KANSKE kommer bli en skolbal i vinter. Hon sa bara kanske, men dem började snacka om tema och skit!''.
En suck lämnad emin strupe. '' Seriöst? En skolbal?''.
Hon nickade. '' Men det är inte säkert, dem sa ungefär att dem skulle tänka över det, och höra vad eleverna tycker..''.
Jag nickade. '' Kom nu vi har geografi!''.
 
 
Dagen rullade på. Jag hade undvikit Justin hela dagen, det skulle bara bli tjaffs. Jessica har gått runt och klängt på honom, pussat honom på kinden, hållt hand. Vilket gjorde mig förbannad. Men jag visade det inte, för då skulle Justin njuta.
Det var äntligen slut för dagen och jag och Bonnie gjorde sällskap hem.
'' vi ses väl imorgon?''. sade hon.
'' Ja det gör vi!''. sade jag och kramade henne.
Sedan gick hon in till sig och jag fortsatte gå mot mig.
Justin hade verkligen betett sig som en idiot idag, verkligen. Gett mig blickar och inte ens gjort nått när Jessica pussat honom på kinden.
Jag skyndade mig hem och låste dörren efter mig.
Sedan sprakde jag av mig mina skor och tog av mig jackan.
Sedan gick jag in till vardagsrummet och slog mig ner framför tv:n
Jag vet inte hur länge jag satt där, men det var riktigt mörkt ute och jag var trött..
Så jag gick upp till mitt rum och beslöt att ta en dusch innan jag skulle sova.
Så jag drog av mig mina kläder och gick in till badrummet.
Där tog jag av mig det sista av kläderna och klev in i duschen.
JAg tvättade mitt hår och kroppen och rakad emina ben och på olika ställen.
Sedan tog jag en handduk runt mig och gick ut från duschen.
Jag tårkad emitt hår lite snabbt med en handuk och lät handuken sitt runt min kropp.
Sedan öppnade jag dörren ut till mitt rum och såg att någon satt på min säng.
Hela jag stelnade till.

 
Förlåt att det tog sån tid. Men det är läxornas fel, dåligt av mig att skylla på dem men det är så! :)

Ska direkt börja skriva på andra kapitlett.

OCH DE KOMMER DRAMA! Kan säga såhär, det kommer innehålla gråt, smärta och ilska ! ;)

Kram!
 

Kommentarer
emma

det är nog han där killen som hade kidnappat henne,cain va?
sjkt bra,längtar som fan till nästa!



2012-11-10 @ 17:23:00
ilham sabah

grymt <3333



2012-11-10 @ 18:53:55
Ewweh

Oh sjukt bra! :'ooo



Blogg: http://justbiebzz.blogg.se
2012-11-10 @ 19:34:56
L

OMB ÄR DET CAIN!!!!!!! Älskar verkligen din novell!!!! Snälla ett till imorgon!!!???!?!???? Please!!!! Snälla!!!!haha du är grym Maya !!!!!!❤❤❤❤❤❤



2012-11-10 @ 20:16:33
Julia :)

Din novell är så grym!! Snälla mer imon? snälla, snälla å snälla? :DD



2012-11-10 @ 21:28:49
Anonym

omg sjukt bra!! meeeeeer



2012-11-10 @ 22:21:26
Sara

Så jäkla gryym! Njuter av att läsa det du skriver! Mer mer mer mer mer mer mer mer mer! 👌😊



2012-11-10 @ 22:29:02
Nicole

gaaaah du är så jävla duktig (ursäkta språket men det är så himla bra)! <33 ;)



2012-11-10 @ 22:43:49
Anonym

Woat???? Hur kan du skriva så sjukt grymt?? Helt underbart!! LOVE IT!! Du ä najs!!! Pusspuss



2012-11-10 @ 22:52:18
Ellen

Snälla snälla snälla snälla snälla !!! SKRIV NÄSTA FOOOOOORT!!!!



Blogg: http://www.ellen.webboken.se
2012-11-10 @ 22:52:41
Sonja

Hallå??:) kan du typ inte skriva liksom du vet när dom kysser varandra och justin typ stönar kan inte du typ skriva att hon ser/känner att de växer mellan hans ben? ^^ hahahahah skulle vara grymt kul att läsa!!:) och så gillar jag att dom håller på och hon retas med honom;) och hoppas de blir bra någongång mellan henne och justin i skolan! Tycker att han ska börja stöta bort Jessica nu och hon typ fattar ingenting x) hahah grymt bra iaf!!!! Hoppas verkligen de kommer ut ett till idag!!!!!!:D



2012-11-11 @ 09:19:08
helena

roligare om cass gör justin svartsjuk med ngn snygg kille,mer än vad det är nu,kanske med roy? han e ju sjukt snygg! xD



2012-11-11 @ 21:48:33
Emilia

Asså så grym novell! min kompis sa att den ägde jag sa "som vilken som helst då ja.." sen lästa jag och har inte kunnat sluta! <3 du är bäst



2012-11-12 @ 16:03:21
JbJB

MER nàr kommer nàsta



2012-11-12 @ 18:19:29
Linda

Grymt bra mer mer mer.....!
När kommer nästa?



2012-11-12 @ 21:03:29




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback