Episode 26 - I Wanna Try!

Dem alla pratade för fullt och killarna satt och drack öl.
Justin satt med en öl i handen och mötte min blick i någon sekund innan han tittade bort.
Jag suckade och drog upp knäna mot mitt bröst. 
I säkert 15 minuter satt jag bara där och lyssnade på när alla pratade.
Mitt huvud var överfullt av frågor som jag ville få svar på, men jag visste att jag inte kunde ställa dom.
'' Så vart tar du Veroncia ikväll?''. frågade Nick, Justin.
'' Nån tråkig resturang inne i stan bara.''. sade Justin och mötte min blick.
'' En dejt alltså?''. sade Nick och log snett.
Justin himlade med ögonen och nickade. '' Ja en dejt!''. 
Jag kände hur mitt hjärta gjorde ont av bara tanken på att han ska på en DEJT med en tjej jag avksyr.
Vad har jag gett mig in på..

 
 
 
 
 JUSTINS PERSPEKTIV:


Klockan närmade sig sju och Veronica hade kommit över för någon timme sedan och fixat sig.
Fråga mig inte varför hon kom för att fixa sig.
Dock tror jag det var för att reta Cassandra ännu mer än vanligt.
Både mitt rum och toalett var ockuperat av Veronica.
Det hade gått minst 1 och en halv timme sedan hon gick in i rummet, och hon har fortfarande inte kommit ut.
Jag satt fortfarande ute på baksidan med grabbarna och snackade.
Det var ingen ide att jag ens gick in då det skulle ta ett tag innan hon blev klar.
Jag tittade på klockan och såg att det gåt ytterligare 20 minuter och nu började jag bli irriterad.
'' Vafan tar så lång tid..''. muttrade jag innan jag ropade Veronicas namn. 
'' Du vet kvinnor!''. flinade Nick och skrattade.
Jag suckade och reste mig upp och gick in till huset igen.
'' Veronica är du klar snart?'. ropade jag och gick upp för trappan.
Fortfarande inget svar. 
Irriterat knackade jag på toalett dörren hårt.
'' Vafan Veronica skynda för fan!''. ropade jag.
'' Ta det lugnt Justin!''. sade hon tillbaka med sin ljusa röst.
'' Du är inte den ända som måste använda toaletten!!''. fräste jag irriterat.
Jag hörde hur hon suckade. '' Gå iväg, jag är inte klar!''. 
Irriterat muttrade jag och gick längs korridoren.
Eftersom alla var på baksidan skulle inte Alex bli sur om jag lånade hans badrum.
Inte att ens bry mig om att knacka på badsrumsdörren och kolla om någon var där gick jag bara in. 
Jag hade inte ens insett ljuder av rinnande vatten tills de stängdes av.
Mina ögon vidgades genast och såg genom det vita dusch draperiet en smal figur som jag redan nu visste vem den tillhörde.
Cassandra.
'' Fan!''. muttrade jag och började röra mig mot dörren.
Tack och lov hade jag inte börjat göra mina behov. 
Jag såg hur hon sträckte sig efter handuken och slutligen linda den om sin kropp.
Sekunden senare drog hon bort dusch draperiet och klev ut från duschen och mötte genast min blick. 
Hennes ögon vidgades genast i chock och hon tappade genast andan.
'' Shit!''. sade jag i ren panik och såg hur hon släppte ut ett skrik av rädsla.
Hennes fötter gled till på det våtagolvet och genast förlorade hon balansen.
I ren reflex slängde jag mig framåt i ett försök om att inte få henne ramla men i stälet tröck jag henne mot den dimmiga väggen.
Våra kroppar trycktes emot varandra och våra pannor nuddades. 
Mina ögon låstes direkt på hennes mjuka läppar och mina händer föll om hennes midja.
Hennes läppar var lätt särade i chock och hennes blick var på mina läppar.
Jag tittade in i hennes vackra ögon och såg den lust som jag känt dom senaste dagarna.
Jag kunde se den hunger och iver och behov om att kyssa den andra.
Sagta och försiktigt närmade jag mig hennes läppar och dom nuddades bara nåogn millimeter men det stoppade inte alla stötar som for över hela våra kroppar. 
Jag ville kyssa henne, så himla gärna, nu när det inte fanns någon som tittade, nu när hon nästan var naken, i en handuk, genom blöt. 
Och på något vis kunde jag känna hur hon ville desamma.
Jag slickade mig snabbt om läpparna och såg hur hon sagta bet i sin underläpp och tittade in mig i ögonen.
'' Justin jag är klar!!''. ropade Veronica längre ner i korridoren.
Genast vaknade jag till och backade genast bort.
Jag insåg precis vad som hänt, något som inte skulle hänt.
'' Jag är så ledsen!''. andades jag ut innan jag rusade ut ur badrummet i ren chock.
 
Untitled | via Tumblr
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV:
 
'' Jag är så ledsen!''. sade Justin med panik i rösten och rusade ut ur rummet.
Jag kände hur hela min kropp la av och hur benen vek sig.
Nästa sekund satt jag nere på det kalla golvet med tårar rinnande ner för mina kinder.
Hur min känslor blev över allt ena sekunden hade jag ingen aning om hur.
Kanske att Justin ska på en dejt med någon som inte är jag.
Mitt hjärta dunkade fortare än någonsin och tårarna rann ostopp bara ner för mina kinder.
Varför blev jag så här känslig helt plötsligt förstog jag inte.
Det var inte som så att det var första gången Justin och Veronica gjorde något.
Men kanske var det nu som alla känslor kom ifatt och jag förstog igentligen var det var. 
Att Justin älskade någon som inte var jag.
Jag tog ett djupt skakigt andetag och reste mig upp på skakiga ben.
Jag var fortfarande skakis efter händelsen som precis hänt.
Om inte Veronica hade ropat hade vi kyssts?
Det var en fråga som jag aldrig skulle få svar på.
Jag tittade mig i spegel, och jag kan säga att jag såg inte så bra ut.
Mina kinder och näsa var illröda, mina läppar en aning svullna samt mina ögon var blodsprängda.
Med en suck tvättade jag ansiktet med kallt vatten och smörjde in de med lite ansiktskräm.
Sedan torkade jag mig innan jag drog på mig rena underkläder samt mjukis byxor och en t-shirt innan jag lämnade badrummet och började gå mot rummet. 
När jag kom in luktade hela rummet stark parfym och jag förstog genast vem den tillhörde.
Jag himlade med ögonen och la mina smutsiga kläder i en plastpåse och tog min mobil och gick ner.
När jag kom ner hade alla flyttat sig till vardagsrummet och direkt såg jag min dagbok ligga på bordet.
I ren panik skyndade jag mig fram och tog det och tryckte det hårt mot mitt bröst.
'' Har någon läst något av det som finns här inne?!?!''. ropade jag med panik i rösten.
Alla vände genast uppmärksamheten till mig och skakade på huvudet.
'' Är ni säkra??''. sade jag och tittade runt.
'' Ingen har läst något Cassandra.''. sade Nick och jag bet mig hårt i läppen och nickade.
Sedan skyndade jag mig upp på övervåningen för att gömma den långt nere i min väska.
 
JUSTINS PERSPEKTIV:
 

Jag andades ut tobaken genom mina näsborrar , vila huvudet tillbaka och stänga mina ögon i försök att slappna av.
Cassandra satt mitt emot mig på andra sidan bordet i vardagsrummet.
Hennes blöa hår föll löst på hennes vänstra axel och jag kunde känna doften av hennes schampo hela vägen hit.
Det var samma som hon alltid hade använt, jag antar att vissa saker aldrig förendras.
Jag hade kommit hem för 30 minuter sen efter 15 minuters prat med Veronica som var envis om att jag skulle följa med henne hem.
Men jag vägrade.
Det var något inom mig som inte var sugen på henne längre.
Något som tappat smaken för henne.
Så jag var tvungen att komma hem så fort som möjligt.
Nolan kom in i rummet med en påse i handen.
'' Vad händer?''. frågade jag och fimpade cigaretten.
'' Låt festen börja!''. flinade Nolan stolt.
Jag förstog direkt vad han hade i påsen och det gjorde mig lättad.
Med allt som pågått var jag desperat av en distraktion.
Veronica var inte ett alternativ just nu, varje gång jag rörde henne tänkte jag på Cassandra.
Hur konstigt det än låter kunde jag inte kontrollera det. 
'' Vill du ha?''. frågade Nolan och tittade på mig.
'' Haha ja!''. sade jag och skrattade hest.
Nolan skrattade och gav mig påsen och genast tog jag det jag behövde.
'' Jag vill också ha en!''. hörde jag en mjuk röst säga.
Mina ögon vidgades och mötte Cassandras blick.
'' Vafan..'. muttrade jag.
Hon tog emot påsen efter mig och log stolt.
Hon hade aldrig ens rökt en cigarett och nu skulle hon röka på?
Allvarligt?
'' Jag vill bara prov det..''. muttrade hon.
'' Nej du får inte prova det!''. spottade jag fram.
'' Jo det ska jag! Du kan inte tala om för mig vad jag ska göra!''. sade hon hårt.
'' Varför vill du prova?!''. utbrast jag.
Hon slöt ögonen och tog ett djupt andetag.
'' Jag vill glömma allt..''. muttrade hon i en liten röst.
Jag kände hur mitt hjärta hoppade till i ren smärta
Ville hon glömma det som hände för några timmar sen? 
Jag såg hur hon sög in röken och stängde ögonlocken innan hon lutade huvudet lutas mot soffan.
Hon andades sedan ut röken genom hennes näsa och öppnade ögonen och log milt.
Sedan upprepade hon det långsamt och log mer och mer.
Jag bet hårt i min läpp, det var så jäkla sexigt.
Hon gjorde det som ett proffs, och det var hennes första gång.
Jag kände hur min mage drog ihop sig och mitt hjärta hoppa till.
Det var Cassandra, den söta oskyldiga Cassandra, min Cassandra som gjorde det. 
Jag kunde inte låta henne göra det, jag kunde inte låta henne komma in i droger.
Jag kunde inte låta henne bli som mig.
'' Okej nu räcker det! Du har försökt! Nu röker du aldrig på igen!''. väste jag och tog den ifrån henne och fimpade den. 
Hon öppnade ögonen och tittade argt på mig. 
'' Varför i helevete gjorde du sådär för ?!''. skrek hon irriterat. 
'' Ja Justin, varför låter du inte henne njuta lite av livet?!''. muttrade Liam. 
Jag vände mig om och tittade argt på honom.
'' Du håller käften!''. väste jag argt. '' Sluta Cassandra! Hör du mig? Sluta!''. muttrade jag och tog tag i hennes andleder så hon inte skulle ta tag i en ny och bli hög på nytt.
'' Jag tänker inte låta dig fucka upp ditt liv, okej?'. sade jag och hon skrattade irriterat.
'' Är det inte redan fucked up som det är?''. mumlade hon.
'' Vad har hänt med dig? Vad hände med den tjejen jag var så jävla kär i?''. andades jag ut desperat.
'' Ja, du förstörde henne när du var en jävla idiot och lämnade henne.''. spottade hon argt.
Jag såg in ett kraftigt andetag och lät orden sjunka in i min hjärna.
Det sved, det gjorde det verkligen.
Hon sa det tillslut och det gjorde så jäkla ont. 
'' Vad hände med den söta oskyldiga Cassandra jag kände?''. andades jag ut.
Hennes ögon mörknade och hon tittade på mig med ren ilska.
'' Hon dog!!''. 


 

Oj Oj Oj! 

Drama, haha! 
Vad tycker ni?:) 

Älskar er!<3

 

 

 


Kommentarer
Moa

Jättte bra



2014-03-30 @ 16:02:19
Anonym

Omg fyfan va bra! Älskar när det blir ett moment mellan dem!!! Och jag älskar även också att hon blivit mer bad!

Btw du är sjukt grym!! Bäst är du



2014-03-30 @ 16:18:55
Celebnovell

Bäst! :D



Blogg: http://celebnovell.blogg.se/
2014-03-30 @ 17:57:57
Anonym

Jättebra som alltid! Längtar tills nästa :)



2014-03-30 @ 20:43:34
Lmssy

Jättebra!



Blogg: http://lmssy.blogg.se
2014-03-30 @ 20:56:53
Michelle

Jag älskar det!



2014-03-30 @ 21:05:48
Ylva

😍



2014-03-30 @ 21:14:52
Anonym

Älskar det!!!



2014-03-30 @ 21:52:27
Anonym

OMB OMB du måste lägga ut ett till kapitel



2014-03-30 @ 21:59:02
Anonym

MMMMMMOOOORRREEEEEEEEEEEEEEEE BBBÄÄSTTT ASSÅÅ PÅÅÅ SISTEENN JAGGGG DOOGGGG



2014-03-30 @ 22:33:58
Sanna

OMG GRYYYYMT



2014-03-30 @ 22:44:26
Anonym

jaa drama!! nu är det på tiden för justin att nse vad han har förlorat! ja torr han kommer att kämpa med att få tillbaka henne



2014-03-30 @ 22:55:51
Emelie

jätte bra ! :)



Blogg: http://storiesaboutjustinb.blogg.se
2014-03-30 @ 23:41:05
Jasmine

Jag dör för din novell. Den är seriöst den bästa jag har läst. Varje gång jag klickar in och det kommit ett nytt kapitel får jag en mini hjärtattack! Jag älskar att det är så mycket drama på ett spännande sätt💗 du är bäst vad skulle vi göra utan din novell?💗 pussss💋



2014-03-31 @ 08:54:41
Emma

Omg, så himla bra! Älskar det!



Blogg: http://Smilingbieber.blogg.se
2014-03-31 @ 11:12:33
Emma

Omg, så himla bra! Älskar det!



Blogg: http://Smilingbieber.blogg.se
2014-03-31 @ 11:12:36




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback