Episode 77 - Broken, totally broken.

Jag låste förvirrat upp mobilen och kämpade med att blinka bort tårarna så jag kunde se vad personen skrivit.
' Ser att din kille har det mycket roligare än dig! ;)' 
Tillsammans var det en bild som gjorde att mitt hjärta bröts i tusen mer bitar.
Tårarna blev värre och hela mina tankar for runt. 
Det stog helt stilla för mig.
'' CASSANDRA!!''. skrek en bekant röst.
Jag tittade åt sidan och såg Bruce komma springandes mot mig.
Förvirrat vände jag blicken åt sidan och såg en bil komma med full fart mot mig.
Ett skrik lämnade min strupe innan jag kände hur allt blev svart.

 
 
...

Förvirrat gick jag runt med blicken på smsat Cassandra skickat i huset och letade efter utvägen.
Huset festen var i hade så många utgångar och det var så jävla mycket folk.
Jag hade ingen anning om varför Cassandra smsat mig.
Hade det hänt något?
Jag visste inte ens att hon orkade gå ut, och så var hon snart här.
När jag äntligen kom ut till gatan såg jag Cassandra gå nervöst fram och tillbaka längs gatan.
Tårar rann ner för hennes kinder. 
Jag började gå längst vägen ner till gatan och såg hur Cassandra stanande till.
Hennes haka föll till marken och dubbelt så många tårar rann ner för hennes kinder.
Förvirrat gick jag lite fortare och vände blicken till vänster för att titta så det inte kom någon bil.
Min ögon åkte upp då en bil kom i fulllfart mot Cassandra.
Paniken steg inom mig, hon fick inte bli träfffad.
'' CASSANDRA!!''. skrek jag och sprang mot henne.
Hon vände sig om mot bilen och frös till.
Ett högt skrik lämnade hennes strupe som gjorde mig ännu mer rädd för att bilen skulle träffa henne.
Jag sprang - om nu det var möjligt- fortare och slängde mig på henne så vi flög åt sidan.
Bilen körde fortförbi och rakt in i ett träd lite längre bort.
Jag hade räddat henne. Hon blev inte träffad av bilen, och det var tack vare mig.
'' Cass..''. sade jag och såg hur hon fått en smäll i huvudet så det blödde lite.
Inget svar.
Med paniken som steg kände jag på hennes puls och hjärta, hon levde.
Lättnad lämnade mitt bröst och jag bar upp henne i min famn.
Jag antog att hon svimmat av smällen mot huvudet.
Folk började springa ut från huset och bort till killen som kört in i trädet. 
Bonnie, Kate och Alex kom ut springandes mot mig med oroliga blickar.
'' Hon är okej!''. sade jag och log milt.
...
 
Jag vaknade av att mitt huvud värkte och min vänstra arm bultade av smärta. 
Sagta öppnade jag ögonen och såg att jag låg i Justins rum.
Förvirrat tittade jag mig om i rummet och såg Bonnie sitta i en av Justins soffor och sov.
Jag tänkte tillbaka till igår och insåg att  det var någon bil som körde mot mig och allt blev svart.
Men varför var jag inte på sjukhuset? 
Vad hade hänt igentligen?
Varför gör inget annat än mitt huvud och arm ont om jag blivit överkörd.
'' Bonnie!''. sade jag med hes röst.
Bonnie röck till och satte sig upp och insåg att jag var vaken.
Hon skyndade sig fram till mig och satte sig på sängkanten och bet sig i läppen.
'' J-jag blev ju.. överkörd.. Varf-för är j-jag här?''. stammade jag förvirrat fram. 
'' Du blev inte överkörd..''. mumlade hon och log. 
'' M-men..''. 
'' Bruce räddade dig Cass.. Han räddade dig från att bli överkörd..''. sade Bonnie och bet sgi i läppen igen.
'' V-va?''. 
Hon nickade.
Hade det inte varit för Bruce hade den där bilen träffat mig och jag kanske inte skulle klarat mig.
'' Jag måste till honom..''. sade jag chockad över att jag kunde dött.
Jag reste mig hastigt upp ur sängen trotts att huvudet värkte så jag blev yr.
Det var nu jag insåg att jag hade på mig ett linne och ett par mjukisbyxor.
Förvirrat gick jag mot dörren och ignorerade att Bonnie ropade att jag skulle stanna.
'' Det är inte bra att du anstränger dig, du måste vila Cass!''. tjöt hon med panik i rösten.
Trotts att yrseln bara blev värre och värre skyndade jag mig längs korridoren mot Bruce rum.
Jag hade ingen anning om vad klockan var och helt ärligt brydde jag mig inte.
Medans jag gick längs den långa korridoren insåg jag vad som verkligen hände igår.
Jag kände min mobil i min ena ficka och tog upp den och skulle kolla om allt bara var en dröm.
Men fel. 
Smset fanns kvar. 
Tårar bildades i mina ögon över alla möjliga andledningar.
För att Bruce räddat mig. 
För att min pappa var en idiot. 
Och för hur han kunde svika mig.
Mina steg blev ännu snabbare mot Bruce rum och jag öppande direkt dörren utan att knacka.
Bruce stog i mitten av rummet med mobilen mot örat.
Han tittade chockat upp och mötte min ledsna blick.
'' Jag ringer dig sen..''. sade han och la på. '' Cass? Vad är de?''. sade han.
Jag sprang fram till honom och slängde armarna runt hans hals och kramade om honom.
Någon sekund efter kände jag hans armar om min smala kropp.
 
Tumblr
 
Tårar började rinna längs mina kinder som floder.
Mina snyftningar blev bara högre och högre ju mer jag tänkte på hur misslyckat mitt liv blivit.
Det kändes som jag svikit min mamma.
Och jag hade lovat henne att inte svika henne. 
Bruce började gå mot sängen och satte sig ner med mig brevid.
'' Prata med mig..''. sade han och tog mina händer.
'' Jag var vid mitt hus.. Min pappa ringde och han visste inte ens om att Jenna var...död. Mitt liv är misslyckat! Alla bara lämnar mig hela jävla tiden!'. snyftade jag. 
Bruce tittade in i mina tårögda ögon och suckade djupt. 
'' Jag kommer inte lämna dig, inte Bonnie, inte Justin, och speciellt ingen i vårt gäng..''. 
Jag beslöt att lämna smset ur det här, jag ville inte att han skulle veta det.
För det första ville jag höra deras histora om allt det här innan jag berättar för någon.
'' Säker?''. snynftade jag.
Bruce nickade. '' Säker..''. 
Jag tårkade bort tårarna som runnit och tog ett djupt andetag. 
'' Jag vet inte om jag orkar det här längre Bruce, jag blir bara sårad om och om igen!''. sade jag med en suck.
'' Du är en stark tjej Cass, och jag kommer alltid finnas här trots hur cp det låter!''. sade han och jag skrattade till.
'' Tack..''. 
Han log. '' Jag är glad att du kommer till mig och pratar..''. 
Jag log milt. '' Jag vet inte men det känns inte rätt att prata med Justin om det här...''. 
'' Förstår de.. Men jag finns alltid här!'' .sade han och tog min hand och kramade om den.
Jag vände blicken till klockan på hans natthuksbord, 14.12. 
Mina ögon for upp. '' Har jag varit borta så länge?''. 
Bruce nickade. '' Tänkte precis komma in och titta till dig, men du kom till mig!''. flinade han.
Jag skrattade. '' Ja, tyckte det var konstigt att jag inte var på sjukhuset..''. 
'' Jag räddade dig.''. sade han tyst.
'' Du räddade mig, och jag kan inte tacka dig nog. Du förstår inte hur mycket det betyder för mig, hade du inte gjort de hade Justin och resten varit tvunga att åka hit och det hade blivit kaos!''. 
Han nickade. '' Det är lugnt Cass!''. 
Vi satt där i tystnad ett tag innan Bruce öppnade munnen.
'' Så vad säger du, eftersom Bonnie och Alex ska över till Kate om någon minut ska vi beställa pizza och kolla på någon film?''. 
Ett leende spreds på mina läppar. '' Gärna!''. 
Vi båda reste oss upp och gick ner till nedervåningen.
I hallen stog Alex och Bonnie och pratade och skrattade för fullt.
'' Hej.''. sade jag och log milt.
'' Hej!''. sade em samtidigt och log mot oss. '' Vi drar nu, ska ni inte hänga med?''. sade Alex.
Jag och Bruce skakade på huvudet. '' Vi stannar!''. 
Bonnie gav mig en frågande men nyfiken blick innan hon pendlade blicken mellan mig och Bruce.
JAg himlade med ögonen och skrattade till.
'' Hejdå!''. 
'' Hejdå!''. flinade dom och öppnade dörren och gick ut.

Vi gick in till köket och tog fram en meny till pizzerian vi alltid beställer ifrån.
'' Vad ska du ha?''. frågade Bruce.
Med en suck tittade jag igenom menyn.. '' Ingen anning..''. 
Min blick fastnade på Hawaii pizzan, Justins & Min favorit.
Jag ville så gärna ta den, men på något sett kände jag mig äcklad av de.
'' Ska du inte ta Hawaii pizzan som du och Justin alltid tar?''. log Bruce.
Jag tvingade fram ett leende och nickade. '' Visst!''. 
Han gav mig ett leende innan han tog hemtelefonen coh slog pizzerians nummer.
Medans han beställde pizzan tog jag fram taldrikar, glas och bestick och gick till vardagsrummet.
Jag dukade upp för oss två innan jag gick in till köket och krockade precis in i Bruce.
'' Oj!''. skrattade han.
Ett leende spreds  på mina läppar. '' Förlåt!'. 
Han skakade på hvuudet. '' Pizzan kommer om 15 minuter!''. 
Jag nickade innan jag gick in till köket och tog en 2l cola och gick tillbaka till vardagsrummet där Bruce satt.
'' Så vilken film ska vi ta?''. 
'' Någon rolig..''. 
Han bläddrade igenom alla tusentals filmer på tv:n innan han stannade på hangover 3. 
'' Vad säger du?''. flinade han.
Jag nickade hastigt och bet mig i läppen.
 
Vi satt och pratade om lite allt möjligt tills det plingade på dörren.
'' Det är antagligen pizzan, jag hämtar den!''. log jag.
'' Pengarna ligger på hallbordet!''.
Jag nickade mot honom innan jag reste mig upp och gick ut till hallen.
Jag tog pengarna och öppnade dörren.
'' Nähmen hej!''. sade en bekant röst.
Hastigt tittade jag upp och mötte dem där gröna ögonen.
'' Hej!''. log jag. 
Det var samma pizza kille som kommit och lämnat pizza åt mig Katelyn och Bonnie.
'' Bor du på två ställen?''. flinade han.
Jag skakade på huvudet. '' Jag var hos min kompis första gången vi träffades, jag bor igentligen typ här!''.
Jag antog att jag bodde här nu eftersom jag inte ville gå tillbaka till mitt gamla hus.
'' Jaha, där ser man!'. log han.
Han var lika snygg som jag kom i håg honom som.
'' Cass fick du pizzan?''. sade Bruce.
Jag hörde hans fotsteg komma närmre och närmre och tillslut ställde han sig brevid mig och tittade frågandes på mig och pizza killen.
'' Har de hänt något?''. frågade han.
Jag skakade på huvudet. '' Nej, vi pratade bara lite. Vi träffades för någon vecka sen när jag, Kate och Bonnie beställde pizza!''. log jag.
Han nickde. '' Aha!''. 
Bruce gav honom ett leende innan han placerade en mjuk puss på mitt huvud innan han gick till vardagsrummet.
Varför gjorde han de? 
Han brukar aldrig ge mig pussar på huvudet?
En liten röd nyans spreds om mina kinder, jag kunde inte kontrollera de.
'' Så.. Är det där din pojkvän?''. log han.
Mina ögon for upp och jag skakade hastigt på huvudet.
'' Nej, vi är bara vänner! Min riktigta pojkvän är i Las Vegas!''. sade jag och tvingade fram ett leende.
'' Jaha, ni såg ut som ett par. Det sättet han kollade på dig, hur du rodnade när han rörde dig!''. 
Ett nervöst leende spreds på mina läppar. '' Vi är bara vänner, här är pengarna!''. sade jag och nästan slängde pengarna på honom.
Han skrattade och gav mig pizzan. '' Hejdå da!''. 
Jag log. '' Hejdå!''. 
Jag tog pizzorna och gick in till vardagsrummet där Bruce satt.
Han gav mig ett leende innan jag placerade pizzorna på bordet.
Jag slog mig sedan ner i soffan och började i tsytnad skära upp min pizza.
Efter de pizzakillen sa om mig och Bruce vart jag helt plötslitgt nervös.
Varför blev jag de?
'' Ska jag sätta igång filmen?''. frågade Bruce.
Jag gav han en nickning innan jag började skära min pizza.
 
•••
 
Halvvägs in i filmen satt både jag och Bruce och skrattade så tårarna rann.
Jag hade inte skrattat så här mycket på länge och jag behövde de verkligen.
Pizzorna var redan uppätna och magen värkte efter så mycket vi skrattat.
'' Jag älskar den här iflmen!''. skrattade jag.
Bruce skrattade till och tittade på mig. '' Verkligen, Alan är helt underbar!''. 
Jag tårkade skratt tårarna som kommit och tog ett djup andetag.
'' Min mage värker!''. sade jag och böjde mig framfåt. 
'' Min med!''. skrattade Bruce.
På något sätt var det annorlunda men på något sett bra att sitta och skratta med Bruce.
Jag hade aldrig trott att de här skulle hända..
 
DAGEN EFTER: 
 
Jag vaknade av att det var otroligt varmt och ett par armar var om min kropp.
Sagta öppnade jag ögonen och såg  att jag låg i Bruce's famn med hans armar om mig.
Varför hände alltid det här mig.
Varför kunde inte vi sova som normala människor!
Rösters hördes från köket och jag kunde direkt urskilja dom.
Det var Bonnie och Alex.
'' Bruce!''. sade jag och skakade på honom.
Hans ögon öppnades direkt och han satte sig trött upp i soffan.
'' Somnade vi här?''.
Jag nickade. '' Aa det gjorde vi..''. 
'' Min mage gör fortfarande ont!''. skrattade han.
Ett fnitter lämnde min strupe. '' Min med!''. 
'' Kom vi går och äter något!''. sade han och reste sig upp.
Jag reste mig upp strax efter honom och vi gick ut till köket.
I köket satt Alex och Bonnie och snackade för fullt samtidigt som dom åt på sina mackor.
'' Godmorgon!''. sade Bonnie glatt.
Jag log milt. '' Godmorgon!''. 
'' Sovit gott?''. flinade Alex.
Jag himlade bara med ögonen och skrattade till och gjorde i ordning te till mig själv.
Helt ärligt var jag mätt efter pizzan igår kväll fortfarande men min hals brände efter att jag var så torr.
När jag gjort klart  mitt te slog jag mig ner brevid dom och Bruce mittemot mig med sin macka och dricka.
Bonnie satt brevid mig och läste gårdagens tidning. 
Jag sneglade in i tidningen och en annons fattade min uppmärksamhet.
' R.I.P Jenna Diaz en underbar syster och vän! '. 
En stor klump hamnade i min hals och jag bet mig håt i läppen.
Varför kom den ut nu? 
Det här ju gått någon vecka?.. 
Bonnie märkte att jag såg annonsen så hon stängde igenast igen tidningen.
Det vart en obehaglig stämmning i köket så jag reste mig upp.
'' Jag går upp och byter om.''. mumlade jag.
Dem svarade med ett lågt okej innan dem skådade mig när jag lämnade köket.
Med huvudet fullt med tankar och frågor gick jag in till Justins rum och böt om till ett par mjukis shorts och en t-shirt.
Jag drog sedan på mig ett par vita fluffiga tofflor och satte upp mitt hår i en toffs.
Det knackade till på dörren och in kom Bonnie.
Hon gav mig ett nervöst leende innan jag nickade så hon gick in.
Hon gick fram och slog sig ner på sängen brevid mig och bet sig i läppen.
'' Skolan börjar snart..''. sade hon och tittade på min reaktion.
Jag nickade.'' Om 2 veckor va?''. 
Denna gång var de hon som nickade. '' Du behöver inte gå..''. 
'' Jag vet.. Men jag vil inte verka svag..''. suckade jag.
'' Du är inte svag,och vi alla vet de..''. sade hon och tittade medlidande på mig.
'' Har ni.. du vet.. fixad med begravningen?''. sdae jag och bet mig i läppen.
'' Jag och Kate har fixat allting, du bestämmer när vi har den...''. 
Jag nickade. 
'' Kan vi ha den nästa fredag?''. 
Hon tänkte efter. '' Den 18?''. 
Jag nickade.
Hon gav mig ett leende och nickade. '' Det blir jätte bra!''. 
Ett litet leende spreds över min läppar. 
JAg var så otroligt tacksam att hon och Katelyn hjälpte mig.
Jag vet inte vad jag skulle gjort utan dom.
Deras hjälp har jag verkligen behöft.
'' Tack så mycket för att ni gör allt det här..''. 
Hon gav mig ett leende. '' Det är lugnt Cassie, vi gör de för att vi vill hjälpa dig!''. 
Jag kramade genast om henne och kände hur tårar bildades i mina ögon.
'' Du förstår inte hur mycket det här betyder för mig!''. 
Hon kramade genast tillbaka och la hakan på min axel.
 
Vi satt i säkert någon timme och pratade.
Jag öppnade mig upp för henne och berättade hur jag kände precis som jag gjort för Bruce.
Men samma här, jag berättade inte om smset.
Jag kunde inte.
Hur än jag ville kunde jag inte.
På något sett skämdes jag.
Att han kunde göra det mot mig. 
'' Jag finns alltid här, precis som Bruce.. Du kan prata med mig om allt, jag kommer inte döma dig, eller säga något du inte vill höra!''. 
Jag nickade. '' 'Tack Bonnie!''. 
'' Jag måste dra hem nu, min mamma är örbannad över att jag aldrig är hemma längre.. Men ring mig om de är något!''. 
Jag nickade. '' De ska jag!''.
Hon gav mig en kram innan hon lämnade rummet.
Klockan närmade sig 17.00 och jag var jätte trött.
Den senaste tiden har trötttheten tagit över mig.
Jag var trött precis hela tiden.
Med en stor gäspning som lämnade min strupe kröp jag ner under täcket och slöt mina ögon. 
 
JUSTINS PERSPEKTIV:
 
Jag kan inte fatta att jag gjorde de. 
Men på något sett kändes de jävligt skönt, men något inom mig sa åt mig att de var fel.
Och jag visste att de var så fel att göra det jag gjrode, men ändå så ville jag göra de igen.
Vem har sagt att hon ska få reda på de?
Jag har suttit uppe de senaste dygnet och bara tänkt.
Varför jag en sån jävla idiot?
'' Du får glömma det Justin, det hände en gång..''. sade en röst.
Jag tittade upp och mötte Roys blick.
'' Jag vill fucking glömma de, men jag kan inte. Jag vill göra om det! ''. suckade jag. '' ÅÅÅH varför är jag en sån jävla idiot?''. skrek jag frustrerat.
'' Ey bro chilla! Hon beöver inte få reda på de. Vi kommer inte säga något!''. 
Jag tittade upp och mötte hans blick och nickade.
'' Men säger du ett jävla ord om det till henne, lovar jag att jag skjuter skallen av dig!''.
Roy skrattade och nickade. '' Säger inte ett skit bro!''.
En lättnad tog över mig coh jag la mig i sängen.
'' När drar vi hem?''. 
'' Imorgon runt fyra går planet..''. sade Roy och lämnade rummet.
Hon kommer aldrig få reda på det. Tack och lov. Jag kände inte en människa på den där baren.. 
Så det var omöjligt.. 
Men jag kommer hem baby.. 

 
DUN DUN DUUUN!

Tror dem flesta av er listat ut vad Justin gjort, va? ;) 
Men drama kommer älsklingar! 

Men dock ska jag ju till Turkiet på torsdag (yäy) och vara borta 1 vecka! :) 
Hade inte förberätt mig på att de skulle hända, men jag är överlycklig över att jag ska dit! :) 
Som jag sa, jag kommer skriva om jag har internet där. 
Det lovar jag!

Kommentera nu! 
Är ni riktigt duktiga kan jag KANSKE få ut ett till innan torsdag! ;) 



Kommentarer
Celebnovell

SNÄLLA ETT TILL KAPITEL INNAN TORSDAG. Jag är beroende av din novell - Justin ar förmodligen varit otrogen and that's not good. :S



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-07-02 @ 20:45:48
Anonym

Jättebra! Och justin har antagligen varit otrogen.. :( tycker synd om cass fast hon ska inte bli kär i Bruce!



2013-07-02 @ 21:16:23
Anonym

Mer!!



2013-07-02 @ 21:16:43
Ella!<3

Jättebra!
Snälla ett kapitel innan torsdag.
Jag tror justin var otrogen, men Cass får inte bli tillsammans eller är i Bruce.
Ett kapitel till innan torsdag.<3
Kram<3



2013-07-02 @ 21:45:42
Emma

Skit bra!
Hoppa verkligen att ett till kommer ! Snälla!
Det e bra att dina kapitel e så långa!
Fortsätt så här, du e bäst om ett till kommer!
Älskar dig o din novell



2013-07-02 @ 21:47:01
Anonym

Shiit, Gud så bra!
Justin har säkert varit med nån tjej eller nått, men det får absolut inte bli Cass och Bruce, det måste vara Cass och Justin!
Längtar jätte mycket till nästa! Hoppas det blir ett innan torsdag! :)



2013-07-02 @ 21:47:46
Anonym

Bra
Snälla ett till innan torsdag
Om Justin varit otrogen så får de inte göra slut



2013-07-02 @ 21:48:29
Anonym

Snälla ett till innan torsdag! Annars dör jag..
Justin har väl antagligen varit otrogen mot cass



2013-07-02 @ 21:54:44
Anonym

Nej snälla Bruce och Cass får inte få känslor för varandra seriöst😳😔😔😔



2013-07-02 @ 22:00:25
Anonym

Åh Gud vad du skriver bra, när jag läser din novell så glömmer jag bara alla andra problem jag har just nu! Jag hoppas verkligen det kommer ett nytt kapitel innan torsdag! Du skriver enormt bra och jag älskar din novell!!! <3<3



2013-07-02 @ 22:17:59
Sarah

BRAA men Aså snälla justin ich cassie måste vara tillsamans inte Bruce och cassie



2013-07-02 @ 23:42:02
Ellen

Ugghh jag gillar inte Justin när han e sådär.. Nu borde Cassie göra något med Bruce så han blir avundsjuk!!!



2013-07-02 @ 23:47:19
Anonym

Mer Justin och Cass, är ju bara mest Bruce och Cass vilket bara är tråkigt att läsa, ingen bryr sig knappt om Bruce. Vi vill ha Justin!! Annars bra :)



2013-07-03 @ 00:17:19
Emelie

Omg jätte bra! :)



2013-07-03 @ 00:55:49
Anonym

KOMMER DÖ!!! Alltså mera nu snälla älskar den skit mycket



2013-07-03 @ 02:40:25
Anonym

Btw älskar att vi inte är 100 på att han e otrogen, men hoppas på det haha, bästa, och ännu en gång mera tack!



2013-07-03 @ 02:42:57
Anonym

jag tror att Justin typ sumpade sig eller var otrogen.jag ÄLSKAR din novell,det brukar bli lite lång tråkigt ibland när man måste vänta men väntan är vänt när ett kapitel väl kommer upp. <3



2013-07-03 @ 08:42:00
Nelly

Jag kommer dööö om det inte kommer ett till innan torsdag eftersom dina kapitel är så bra och långa! Fortsätt så och snälla ett till innan torsdag!



2013-07-03 @ 10:11:05
Nelly

Kommer man få reda på vad det var för bild i nästa kapitel?



2013-07-03 @ 10:11:57
Thilda

Antagligen har justin varit otrogen eller dödat någon! ena sekunder känns som att han har varit otrogen och i nästa dödat någon! :/ antar att drama kommer... men förhoppningvis löser Cass och Justin det! :) btw : riktigt bra kapitel.



2013-07-03 @ 11:13:07
Anonym

Åh, jag gillar drama men jag tycker inte om när Justin och Cass är osams, som de säkert kommer att bli, men som sagt så vet ju inte vi exakt vad som händer!
Längtar så sjukt mycke till nästa kommer!
Hoppas det kommer idag!
Kram :)



2013-07-03 @ 12:53:28
Zelma

Förstår inte varför alla säger att det ska vara Cass och Justin? Om Cass blir tsm med Justin betyder det inte att det kommer sluta handla om honom, han kommer bara ha ett annat perspektiv i novell. Tycker att Cass borde bli tsm med Bruce och Justin med Bonnie! Och att Justin och Cass endast slutar som vänner.



2013-07-03 @ 18:14:49




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback