Episode 44 - The drunk boy.

'' Gå och sätt dig i soffan så kommer jag med frukost!'' .sade jag åt Bruce.
Han nickade och gick in till vardagsrummet och slog sig ner i soffan.
'' Han är ju farligt het!''. sade Jenna.
'' Shhh!!''. tjöt jag, då jag visste att Bruce hörde och hade ett snett leende på läpparna.
'' Han är en idiot!'. sade jag och hon höjde på ögonbrynen.
Jag vände mig sedan om och öppnade kylen för att sedan ta fram frukost tillbehör.
Jag var inte direkt hungrig men jag var tvungen att äta.
När jag var klar tog jag mitt glas oboy och mackorna och gick ut mot vardagsrummet.
Jenna slängde en blick mot mig vilket gjorde så jag himlade medögonen.
Typiskt systrar, tänkte jag innan jag slog mig ner i soffan brevid Bruce..

 
 
'' Tror du Justin är i skolan?''. sade jag och lät blicken vila över skolgården.
'' Ingen anning, det får du vänta och se!''. sade Bruce.
Jag nickade. '' Antar det!''. 
'' Men jag måste dra, vi ses väl nån gång!''. log Bruce.
Jag nickade och kände hans armar om min kropp.
Chockat kramade jag tillbaka innan jag tog min väska och tänkte precis kliva ur bilen då jag kom på att säga en sak.
'' Tack för att du pratade med mig igår... Om Justin! Jag har inte direkt någon att prata med riktigt som förstår!''. 
Han sken upp i ett snett leende. '' Anytime Cass!''. 
Jag log och klev ut ur bilen och såg honom åka iväg.
Blickarna hade minksat, men jag kunde se hur folk tittade konstigt på mig då Justin inte var med.
Och jag åkte hit med en annan kille.
Jag såg inte Bonnie eller Kate nån stans.
Med en suck gick jag över skolgården och såg Roy och Seth stå och snacka med några killar.
Jag gav dem ett svagt leende innan jag gick in genom entré dörren genom korridoren.
Vid mitt skåp stog Bonnie och Kate och pratade för fullt.
Antagligen väntade dem på mig.
'' Hej!'. sade jag.
'' Vi hörde nyss av skolans basketbolls lag att du kom hit med nån annan kille som INTE var Justin?''. tjöt Kate.
Jag nickade. '' Ja och?''.
'' Vadå ' Ja och ' ! Vem var de?''.
'' Ehm.. Bruce.''.
'' VA?''. skrek dem båda i kör.
Jag nickade. '' Ja Bruce!''.
'' Vafan gör ni tillsammans så här tidigt på morgonen?''.
'' Vi snackade igår om mitt och Justins bråk och lite så sen somnade vi..''.
Dem titttade oroligt på varandra sedan på mig. 
'' Gjorde ni något?''.
Mina ögon for upp. '' Nej!?! Jag skulle aldrig göra så mot Justin!''. 
'' Något måste haft hänt för du har tröjan ut och in, håret ruffsigt i en knut..''. mumlade Kate.
Jag suckade och drog ut håret från knuten och tittade menade på dem .
 
Elena - elena-gilbert Fan Art

'' Jag skulle aldrig göra något mot Justin, inget hände! Vi sov bara, sen hade jag brottom i morse!''. 
Dem trodde mig inte, jag såg det direkt. 
En frustrerad suck lämnade min strupe. 
'' INGET HÄNDE`?'. skrek jag.
Blickarna for på oss och ännu en suck lämnade min strupe.
'' Om du säger det så!''. 
'' Jag lovar er, inget hände, jag svär på mitt liv!''. 
'' Okej, vi tror dig! Förlåt, det är bara de.. Bruce han kan få nästan vad han vill, utom Bonnie!''. sade Kate.
Ett fnitter lämnade min strupe. '' Och mig! Han är äldre än mig och inte min typ!''.
'' Okej, förlåt att vi tvivla på dig!''. sade Bonnie.
Dem kramade om mig smatidigt vilket gjorde så jag tappade andan.
'' Kvävs!''. tjöt jag.
Dem skrattade till innan dem avlustade kramen.
'' Hänger du med till Fysiken?''. sade Kate.
'' Nej jag måste vända tillbaka min tröja, jag kommer senare!''.sade jag.
DEm nickade och gick längskorridoren med resten av eleverna som skulle till sina lektioner.
Jag la in min väska i skåpet och drog jackan tätare om min kropp innan jag gick mot toan.
När jag väl kom in dit var det tack och lov tomt.
Jag låste in mig i ett av båsen och böt tillbaka tröjan som jag satt åt fel håll.
Det var riktigt pinsamt, jag undrar om någon märkte det.
När jag vänt tillbaka tröjan och fixat till mit ruffsiga hår gick jag ut från toan.
Det var ett par människor i korridoren som antagligen inte orkade med första lektionen eller hade håla.
Jag gick fram till mitt skåp och såg en kille stå där och sjunga.
Justin. 
Hans röst var riktigt underbar, men jag hörde direkt att han inte var nykter.
En frustrerad suck lämnade min strupe innan jag skyndade mig fram till honom.
'' Justin vafan gör du?''. sade jag.
'' But tonight im fucking yooooooouuuu!''. sjöng han så det ekade i korridoren.
Det lät ju bra, men det drog till sig blickar och snart kommer rykten startas.
'' Justin tyst!''. sade jag.
Han skrattade. '' No way in hell babe!''. 
Jag kände alkoholstanken ända hit. Åh vad har han gjort?
''Justin varför kommer du till skolan full?''. 
'' Jag är inte full?''. sluddrade han.
Jag himlade med ögonen. '' Jo det är du!''. sade jag.
Jag skådade hans vackra ansikte och såg ett sår i pannan med tårkat blod omkring.
'' Kom!''. suckade jag och tog tag i hans arm innan jag drog honom mot tjej toan.
Jag puttade in honom på toaletten och ställde en stol för dörren så den inte gick och öppna.
'' Varför är du full?''. sade jag och tog lite papper med vatten på.
'' I WANNA SCREAM AND SHOUT AND LET IT ALL OUT!''. skrek Justin.
'' Håll käften Justin!''. fräste jag.
Jag vart riktigt irriterad att han kom till skolan aspackad med kläderna halftöppna, skitiga och trasiga. 
Han satte sig på bänken vid handfatet och jag ställde mig mellan hans ben för att komma närmre hans sår i pannan.
'' Vad har hänt Justin? Varför har du värsta såret i pannan?'. sade jag och duttade försiktigt bort allt blod.
'' Jag fick... en liiiiiiten drink i huvudet!''. sluddrade han.
Det var nästan så jag inte hörde vad han sa.
'' Varför de?''. 
'' För jag raggade på en tjej, som fucking dissade mig!''. sluddrade han fram.
Varför raggade han på en tjej? Vi var ju tillsammans?
Jag kände hur tårarna ville komma, jag hade ingen anning om vad Justin har gjort eller något. 
Och han kommer knappast komma ihåg nånting efter det här.
'' V-varför raggad-de du på en-n tjej-j ?''. stammade jag fram med gråten i halsen.
'' För du låg med fucking Bruce, då kan jag.. l-ligga med nån hora!''. sluddrade han.
'' Va? Vad snackar du om?''. 
Han skrattade. '' Lek inte dum för i helvete! Jag såg dig och fucking Bruce i sängen!''. 
Nu började hans heta temperament.
'' Åh.. Nej..''. sade jag.
'' Är lilla horan här chockad över att jag kom på dig?''. sade Justin och spottade på golvet.
Hade han just kallat mig hora?
Tårarna vällde upp i ögonen.
''  Lyssna på mig Justin!''. tjöt jag.
'' Du behöver inte fucking prata, hora. Jag har fattat, jag räcker inte till!''. sade Justin och drog frustrerat handen genom sitt hår.
Ett par tårar rann över min kind.
'' Jag och Bruce låg inte..-''.
''-... BULLSHIT!''. skrek Justin och slog hårt i väggen. 
Jag ryggade hastigt tillbaka. 
Han var riktigt arg, och med alkhol i blodet gjorde det inte bättre.
'' Han kom till mig i går kväll för jag behövde någon att prata med. Jag mådde skit efter du skrikit på mig, jag behövde någon att prata med och Bruce hörde precis av sig! Vi somnade när vi pratade och jag hade ingen anning om hur jag hamnade på hans bröst! Det betydde inget, jag gillar honom inte! Jag älskar dig!''. sade jag och tårarna forsade ner för kinderna.
Jag visste att jag inte kunde berätta sanningen om planen, då skulle han rusad ut härifrån och leta rätt på Seth och Roy. Och då blir det ännu mer pinsamt.
Han slickade sig om läpparna och tittade djupt in i mina ögon.
'' Jag gjorde inget med Bruce! Vi somnade bara, inget hände! Inget!''. 
'' Fuck!''. sade han och slog ännu en gång i väggen.
Jag såg hur blod rann ner från hans knogar. 
'' Justin, lugna dig!''. sade jag och tårarna rann ner för mina kinder.
Jag såg hur hans ansikte mjuknade när han såg alla tårar som rann ner för mina kinder.
'' Kom, vi åker hem till mig!''. sade jag.
Han sa ingenting utan att följde bara efter mig.
Han vinglade fram i korridoren men jag skyndade mig fram och tog tag om hans midja så han inte ramlade.
Dem få människorna i korridoren hade blickrna på oss.
Men just nu sket jag i det, det viktigaste nu var Justin. 
Han måste vila och få bort alkoholen ur blodet.
Jag tog hans jacka ur hans skåp och min väska innan vi skyndade oss ut.
'' Har du din bil här?''. sade jag. 
Men insåg sen hur dumt det lät. Han skulle ju aldrig köra full?
Han nickade.
'' VA? Har du åkt hit full?''.skrek jag chockat.
'' Fan eller att jag skulle gå!'. sade han.
Jag himlade med ögonen och tog bilnyckeln ur hans ficka och låste upp hans fisker karma.
Jag satte han i passagerar sätet och klev in i förarsätet.
När jag startat bilen och börjat köra började Justin sjunga igen.
'' Hey i heard you where a wild one, ooooouuuuh!''. 
Sedan fortsatte han låten ut.
Jag lät han sjunga, hans röst var underbar. Det var som godis till mina öron. 
Jag har aldrig hört honom sjunga, och det som förvånade mig var att det lät bra. Riktigt bra.
Varför har han inte sjungit tidigare?
Ett leende spreds på mina läppar vilket märktes av Justin direkt.
'' Vad?''. spottade han fram.
'' Du sjunger bra!''. 
'' Pfft!''. sade han och tittade ut genom fönstret.
 
Tack och lov var inte Jenna hemma när vi kom hem så jag drog upp honom till mitt rum och la honom  i sängen.
Han sa inget, han bara tittade på mig med stora ånger fyllda ögon.
Jag sa inget utan gick ner till köket och tog ett glas och fyllde det med kallt vatten.
Sedan gick jag upp till honom och satte mig ner brevid honom i soffan och räckte honom glaset.
'' Drick det här!''. sade jag med lugn röst.
'' Tack.''. mumlade han och drack ur hela glaset på en gång.
'' Det är vatten!''. sade jag.
'' Aha!''. sade han.
Jag himlade med ögonen. Antagligen trodde han att det var sprit.
'' Vila lite, du ser helt slut ut..''. sade jag.
Han nickade till innan han la sig ner i sängen. Jag tog en filt och la den över honom. 
Jag kan inte fatta att jag skippar skolan om och om igen för hans skull.
Mina betyg har säkert sjunkit som bara den.
Och om några veckor är det jul. 
Runt 3 veckor. 
Jag hade inte köp julklappar eller nånting. Och julkänslan var verkligen inte här heller.
Jenna och Jag hade inte ens julpyntat.
Efter nån minut såg jag hur Justins ögonlock var stängda och hur han tog djupa andetag. 
Han hade somnat.
Jag tog glaset ur hans hand och gick ner och fyllde det med iskallt vatten igen.
Sedan tog jag några huvudvärks tabletter som han antagligen skulle be om när han vaknar.
Sedan gick jag upp igen och la det på sängbordet.
Jag slog mig ner i den mjuka fluffiga fotöljen i hörnet av rummet och skådade Justin där han låg.
Så fridfull och vacker.
Han var så otroligt vacker. Det var nästan läskigt hur otroligt snygg han var.
Även fast hans vita-tshirt var otroligt skitig och hans jeansväst var smutsig och trasig och hans jeans var nog värst, helt leriga och full med något blött på samt hål i. 
Jag hade ingen anning om vad han hade varit eller vad han hade gjort.
Och jag hoppades på att han kommer ihåg vad som hänt, iallefall lite.
Och att han berättar det för mig.
Jag kände hur sömnen tog över mig, jag hade ju trots allt somnat väldigt sent igår.
Innan jag visste att jag skulle somna tog jag upp mobilen och skrev ett snabbt sms till Bonnie.
'' Jag gick hem för en sak kom upp! x!''. 
Sedan stoppade jag ner den i fickan och gjorde det bekvämare för mig i fotöljen.
Sedan slöt jag mina ögon.
 
JUSTINS PERSPEKTIV:
 
Jag vaknade till med världens huvudvärk. Vafan hände igår? Idag? Imorse?
Jag slog upp mina ögon och skådade det bekanta rummet.
Cassandras. 
Mina ögon for upp och paniken steg inom mig. Hur kom jag hit? Och vad gjorde jag här?
Frågor bubblade upp i mitt huvud tills jag såg Cassandra sitta i fotöljen i hörnet av hennes rum.
Varför satt hon där? Jag reste mig försiktigt upp och hamnade i chock när jag såg mina smutsiga kläder.
Vafan hände igår? 
Jag hade små minnes luckor i huvudet som gjorde mig frustrerad. Jag ville veta precis allt som hänt igår.
Men det ända jag kom ihåg är att jag hittade någon bar utanför Startford där jag tog shot efter shot. 
Sen då jag var i skolan och Cass kom. Sen att vi var inne på tjej toan av någon konstig jävla andledning.
Sen när Cass berättade att hon inte legat med Bruce.
Allt annat var svart.
Fuck, tänk så har jag varit otrogen?
Jag smög fram till Cass och bar upp henne i min famn innan jag la henne i sängen. 
Min panna värkte något så in i helvete. Samt huvudet. 
Jag såg en huvudvärks tablett och ett glasvatten på sängbordet, Cassandra är verkligen en ängel.
Snabbt svlade jag tabletten och gick in på toan.
Jag möttes av en chock.
På min panna hade jag värsta såret med små små glasbitar i.
Det var då det slog mig, jag hade fått ett glas i pannan av någon brud på baren som jag försökte ragga på.
Jag beslöt att skita i det och lät Cass göra det senare.
Sen gick jag ut till sovrummet och kröp ner under filten brevid Cass och la mig bakom henne och drog filten tätare om våra kroppar.
Jag ångrade verkligen att jag drack, för jag kommer inte ihåg ett skit.
Med tusen tankar i huvudet somnade jag tillslut.
 
CASSANDRAS PERSPEKTIV:
 
Jag vaknade av att någon stirrade på mig. Jag slog upp ögonen och mötte Justins vackra hazzelbruna ögon.
'' Hej!''. sade jag med hes röst.
''Hey!''. sade han och smekte min kind.
Jag såg att han var förvirrad. Antagligen hur han kom hit och så.
'' Hur mår du?''. sade jag och bet mig i läppen.
'' Sådär, huvudet värker lite..''. sade han och bet sig också i läppen.
Vi båda var nervösa. 
'' K-ommer du ihåg n-nånti-ing?''. stammade jag fram och tittade ner på våra kropper som var  tättintill varandra.
Han skakade på huvudet. '' Inte så mycket.''.
Jag nickade. 
Du kallade mig hora.. tänkte jag med en suck
'' Va? gjorde jag?'. sade Justin förvånat..
Fan. '' Tänkte ja högt?''.
Han nickade. 
Min mun formade sig till ett litet 'o'. '' Förlåt..''.
'' Nej! Jag är tacksam att du berättade. För då kan jag be om ursäkt.. Förlåt att jag kallade dig det. Jag var arg. Och full. ''.
'' Varför var du ens full?''.
'' För jag kunde inte ens tänka tanken att se dig med någon annan!''. mumlade han nervöst.
Jag la mitt huvud på sne och tittade in i hans ögon. 

Tumblr_mf0afwjfjy1qd1kvjo1_500_large

'' Jag kommer aldrig lämna dig, jag älskar dig Justin! Oavsett allt som hänt och kommer jag alltid finnas här!''. sade jag och kände hur mina tårar om kinderna var på väg att tårka.
Han slickade sig om munnen vilket var riktigt sexigt. Hans hår var ruffsig och hans fylliga läppar var lite blöta, jag kunde ta honom här och nu.
'' Jag älskar dig!''. sade han och mötte min blick. 
Ett litet leeende spreds på mina läppar. '' Jag älskar dig med!''. 
Han drog in mig i sin famn och kramade om mig hårt.
Det var här jag passade in, i hans famn.
Jag la mig på hans bröst med hans armar tätt intill min kalla lilla kropp.
Jag började nervöst dra små cirklar på hans bröst och var osäker på hur han kommer regarea över min kommande mening.
'' Låg du med någon?''.
Jag kände hur han stelnade till under mig, '' J-jag vet faktist inte.. Förlåt.''.
'' Inget att säga förlåt över, kommer du inte ihåg, kommer du inte ihåg..''. mumlade jag.
 Han nickade och drog sin hand under min haka så jag skule möta hans blick.
'' Kan du lova mig en sak?''.
Jag nickade milt. 
'' Vad som än har hänt när jag varit full, kan du fortfarande stanna vid min sida?''.
Jag bet mig i läppen. '' Självklart!''. 
'' Bra!''. sade han och tröck sina mjuka läppar mot mina.
Fyverkerierna kom, jag hade verkligen saknat dem, och Justins underbara läppar.
MIn tunga slank atuomatiskt in i hans mun och hans i min.
Wow, en dag utan hans läppar var verkligen svårt. Men jag hade klarat det. 
Jag la mig över honom och kände hans händer placeras på min rumpa.
Hans händer smekte min rumpa försiktigt vilket orsakade att ett litet stön lämnad emin strupe.
Men tack och lov kvävdes det av Justins underbara läppar.
Jag drog min ena hand igenom hans silkeslena, men smutsiga hår, och denna gång va det han som stönade.
Ett nöjt flin spreds på mina läppar innan jagkände hur han rullade runt och hamnade över mig.
Hans läppar lämnade mina och började träva ner längs mitt käkben mot min hals.
Gud jag hade verkligen saknat det här.
Jag avslutade den heta hångelstunden och mötte hans blick.
'' Jag älskar dig!''. 
Gud det kändes så underbar att säga det och mena det till 110%. 
'' Jag älskar dig med!''. sade han och ett leende spreds på våra läppar.
Nu var det uträtt, nu är det bara det ikväll som återstår.
Oboy, det kommer inte sluta bra. 

 
Dem blev saaams :D 
Är ni glada?;) 

Hur tror ni Justin kommer reagera när han ser Cass komma med Bruce till 'uppdraget' ?;)

KOMMENTERA!
 
 
 

Kommentarer
Josefine

Omb, Dör för din novell Maya! Så fucking braaaa!!!



2013-01-13 @ 17:19:55
Ilham

Omg är sååå taggad :D känns som att man är i novellen, att man verkligen upplever det här.:O grymt coolt <3333



2013-01-13 @ 17:31:20
Anonym

Herregud så otroligt bra! Kan inte vänta tills nästa!! Döör, seriöst så fort jag ser att ett nytt kapitel gör det hela min dag! <3



2013-01-13 @ 18:11:19
sara

aaaaa vill ha meeer!!! den äger jag döör seriös vill ha ett nytt kapitel snabbt!! <33



2013-01-13 @ 18:14:30
Celebnovell (Romina)

Han kommer bli as förbannad säkert och skjuta nån. xD
Nej jag vet inte haha men jättebra! :)



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-01-13 @ 18:57:27
Lovisa

SÅ JÄVLA BRA!!!!! Hahah asso Justin kommer nli as förbannad... haha can´t wait!



2013-01-13 @ 19:04:39
Emelie

Jätte bra! <3



Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se
2013-01-13 @ 19:33:57
MARIE

OMB sjukt braaa!! längtar redan till nästa kapitel!! :* :*



2013-01-13 @ 20:35:42
Lisa

OMG! Vad bra! As bra att du la up dätta idag är så glad! 😄
Längtar redan till nästa! :) jätte bra var den! <3



2013-01-13 @ 21:35:23
roza97

Snälla nästa kapitel snart... Du skriver sjukt bra och jag älskar bra novellen mer och mer.. längtar till nästa kapitel!! ;)<3



2013-01-13 @ 21:57:45
Isabella Kouzalian

More



2013-01-13 @ 23:07:34
Sofia

Meeerr!!! :D



Blogg: http://Biebercrew.blogg.se
2013-01-14 @ 20:59:03
lovisa

OH SHIIT !!! så sjuukt bra!!! Snälla mer ikväll!! ÄLSKAR DEJJ!!!



2013-01-16 @ 19:12:10
Anonym

PLZZZ MEEER!!!!



2013-01-16 @ 19:12:55
Anonym

Jag älskar din novell! När kommer nästa del? Kan inte vänta hoppas den kommer snart!



2013-01-16 @ 19:39:54




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback