Episode 84 - Punch.

'' Idiot!''. mumlade jag och kände honom pressa mig mot ytterdörren och vände mig runt.
'' Tror du verkligen att kalla mig namn kommer göra den här situatonen bättre?''. frågade han med sammanbitna tänder.
'' Lämna mig ifred!''. sade jag och försökte trycka bort honom.
Han höjde armen vilket orsakade mig att hastigt sätta mina händer över mitt huvud
Ingenting hände och jag tittade upp för att se honom titta på mig med sorg.
'' Du trodde att jag skulle slå dig..''. viskade han i chock och en tår rann ner för min kind.
'' Jag skulle aldrig slå dig Cassandra!''. sade han och tittade in i mina ögon efter svar. 
'' Jag går och lägger mig!''. sade jag och kämpade med att hålla in tårarna innan jag kom in till huset.

 
DAGEN EFTER:

Jag vaknade med världens huvud värk.
Inte så konstigt, jag drack rätt mycket igår.
Jag rullade runt i sängen och råkade landa på Bruce som jag glömt sov brevid mig.
Ett skratt lämnade hans strupe och jag fnittrade till.
'' Förlåt, jag glömmer att du ligger brevid mig!''. skrattade jag.
'' Det är lugnt!''. sade han och skrattade till. 
Jag satte mig upp i sängen och satte upp mitt hår i en knut på huvudet.
Sedan klev jag ut ur sängen och in till toaletten där jag tvättade av gårdagens smink.
Sen borstade jag snabbt tänderna och gick ut från toaletten.
Där möttes jag av en påklädd Bruce som stog och fixade sin frilla.
'' Hur mår du?''. frågade han.
Igår kväll hade vi suttit och pratat om det som hände med Justin.
Och en tyng från mina axlar försvann direkt.
'' Okej''. sade jag och log milt.
Han nickade och gav mig en mjuk kram innan vi båda gick ner.
När vi kom ner satt alla vid det stora köksbordet och till min förvånad satt Justin bland dom.
Jag och Bruce gick in och jag kände hur allas blickar brände mot min hud.
Jag gav alla ett litet leende innan jag gick fram och skulle sätta mig vid hörnet av bordet men Bruce hann före.
Med en suck satte jag mig på den ända platsen kvar.
Mittemot Justin.
Alla började genast prata och jag gjorde i ordning lite te till mig själv och drack lite då och då.
Jag kände hur Justin gav mig mördar blickar.
Obehag spreds inom mig, jag var verkligen inte bekväm med att sitta mittemot honom.
Inte ens vid samma bord som honom.
Men jag var tvungen att visa mig stark. 
Jag och Bonnie började prata om gamla minnen som vi delat och jag skrattade lite extra mycekt för att irritera Justin. 

Under hela frukosten satt han och kolla på mig.
Även fast han pratade med någon annan kollade han på mig. 
Ingen annan.
Det var som bara jag fanns i rummet. 
'' Kate, Bonnie har ni lust att följa med mig till gallerian idag? Jag måste shoppa lite! ''. 
'' Ja självklart!''. log dom.
'' Kan inte alla hänga med? Umgås lite!''. sade Justin.
Vi alla kollade förvånat på varandra sedan på Justin som tvingade fram ett leende.
Jag visste att han planerade något.
Men jag visste inte vad.
'' Ja det är ju en jätte bra ide!''. tjöt Kate.
JAg suckade inombords. VI hade aldrig gjort något sånt här tillsammans.
Och jag vet inte om det är en bra ide eller inte.
 
Vi alla stog nu i hallen färdiga för att åka in till stan till gallerian.
Justin var konstigt nog syggare än vanligt.
Han hade på sig nyare kläder som jag aldrig sett honom använda.
Vad tänkte han göra?
Var min ända fråga.
Vi alla hoppade in i den stora rangerovern och Bruce körde med mig sittandes brevid honom.
Jag slog igång radion och ' Wild once ' kom igång.
Minnen flög genast tillbaka i min hjärna från den gången Justin kom till skolan tog full och sjöng alla möjliga låtar.
Jag kom ihåg hur arg han blev över att jag och Bruce råkade somna tillsammans. 
Hur han slog i väggen inne på tjejernas toalett, hur blodet rann från hans knogar och hur ilskan kokade.
Hur jag tog med honom bort från skolan och ut till skolans parkering där jag funnit hans bil parkerad över två parkeringar. 

Jag tog hans jacka ur hans skåp och min väska innan vi skyndade oss ut.
'' Har du din bil här?''. sade jag. 
Men insåg sen hur dumt det lät. Han skulle ju aldrig köra full?
Han nickade.
'' VA? Har du åkt hit full?''.skrek jag chockat.
'' Fan eller att jag skulle gå!'. sade han.
Jag himlade med ögonen och tog bilnyckeln ur hans ficka och låste upp hans fisker karma.
Jag satte han i passagerar sätet och klev in i förarsätet.
När jag startat bilen och börjat köra började Justin sjunga igen.
'' Hey i heard you where a wild one, ooooouuuuh!''. 
Sedan fortsatte han låten ut.
Jag lät han sjunga, hans röst var underbar. Det var som godis till mina öron. 
Jag har aldrig hört honom sjunga, och det som förvånade mig var att det lät bra. Riktigt bra.
Varför har han inte sjungit tidigare?
Ett leende spreds på mina läppar vilket märktes av Justin direkt.
'' Vad?''. spottade han fram.
'' Du sjunger bra!''. 
'' Pfft!''. sade han och tittade ut genom fönstret.
Jag tittade lite i spegeln i mitten av bilen och mötte Justins blick.
Direkt såg jag att han kom ihåg.
Jag fnissade till och såg sedan hur hans kinder blev en liten ljusrosa nyans.
Med ett litet leende på läpparna tittade jag ut från fönstret och lyssnade på låten.
 
När vi äntligen hade parkerat bilen klev vi alla ur och gick in till gallerian.
Bruce la sin arm om mina axlar vilket fick mig le.
'' Bara så inga killar snor dig från oss!''. flinade han.
Ett fnitter lämnade min strupe innan jag tittade runt i gallerian.
Jag såg hur Justin gav Bruce mördar blickar över att hans arm var om mina axlar.
Men jag beslöt att ignorera de.
'' Cass, vi går in på Forever 21 kom!''. sade Kate och drog med mig och Bonnie in till affären.
Såklart hängde grabbarna med och Bruce hade fortfarande sin arm om mina axlar.
Jag gick runt med Bruce lite och tog ett par ljusa tigta jeans, en t-shrit, två linnen och lite smycken.
Bruce hade varit gullig och hjälpt mig välja kläder.
När vi var klara betalade jag och tjejerna våra grejer och gick ut ur affren med grabbarna efter oss.
'' Vart ska vi nu?''. frågade Bonnie.
'' Victoria Secret snälla, jag behöver nya underkläder!''. 
Tjejerna nickade medans killarna hade snea flin på deras läppar.
Jag himlade med ögonen innan jag tog Bruce arm och krokade fast den i min och gick mot VS! 
Jag tillsammans med Bruce gick runt lite i affären och kollade.
Vi alla hade skiljts åt vid ingången för alla skulle till olika ställen.
Justin, Seth, Nick och Alex gick runt och spanade in alla tjejer i affären.
Det var rätt onödigt dom kunde lika gärna väntat utanför.
'' Ta dom här Cass!''. sade Bruce och höll upp ett underkläder sett i svart och hela outfiten var av spets så man såg igenom.
'' De skulle du allt vilja att jag gjorde va?''. flinade jag.
Han skrattade och nickade till. '' Ja fett sexigt ju!''. 
Jag himlade med ögonen och skrattade.
Jag gick runt i affären och plockade åt mig några bh:ar och några par matchande trosor till.
Men eftersom jag var osäker på storleken kände jag mig tvungen att pröva dom.
'' Bruce jag går och prvar dom här, vänta här!''. sade jag.
Han gav mig en nickning innan han tog upp sin mobil.
Jag skyndade mig iväg till provhytterna och tog en längst in mot väggen.
Jag drog av mig min jacka och tröja innan jag knäppte upp min bh och hängde dem land mina kläder på en av krokarna innan jag knäppte på mig en av bh:arna jag tog med.
Den var med lite push up i så mina bröst trycktes upp, sen var den svart med lite spets på. 
Jag skådade mig själv i spegeln när helt plötsligt provhytts dörren öppnades oc!h jag trycktes mot den kalla spegeln bakom mig.
Chockat tänkte jag skrika till men en hand kom över min mun.
Jag tittade livrädd upp och mötte dom hazelbruna ögonen.
Ett frustrerat ljud lämnade min strupe.
'' Vafan gör du här inne?''. fräste jag chockat.
'' Tänkte kolla till dig!''. sade han och  lät sin blick glida över min nakna överkropp.
Hastigt satte jag armarna coh händerna för mina bröst så han inte såg något.
'' Gå ut Justin!''. suckade jag.
Han skakade hastigt på huvudet. '' Varför går Bruce och håller om dig?''. sade han.
Svartsjuka.
Det var precis de han kände just nu.
'' För att han får!''. sade jag och tryckte mig närmre den kalla spegeln.
'' Ingen för röra dig för d-..''. 
''-.. jag är inte din längre Justin!''. suckade jag.
Han bet sig hårt i läppen och nickade. 
'' Fine!''. 
Han vände sig om och skulle gå ut innan han slickade sig om läpparna och kollade på mina bröst.
'' Föresten, du borde köpa den där!''. 
Jag himlade med ögonen och puttade ut han från provhytten innan jag bytte snabbt om.
Jag skyndade mig sedan ut ur provhytten och mötte på Kate som också precis prövat något och blivit klar.
Vi gick tillsmamans ut och hittade strax därpå killarna.
Jag undvek att möta Justins blick för de vart oendligt pinsamt.
Tack och lov tror jag ingen såg oss. 
Jag och tjejerna gick fram och betalade de vi skulle ta.
Själv beslöt jag att ta allt jag plockat med mig in till provhytten trots att jag bara testade en av bh:arna.
När vi var klara där beslöt vi att gå ut och ta något att dricka. 
'' Ska vi ta något från juicebaren?''. sade Nick.
'' Ja den som öppnat längre in i gallerian?''. frågade Bonnie.
Han nickade och började gå med resten efter honom.
Jag och Bruce gick längst bak med hans arm om mina axlar.
Jag ser hur folk kollar på oss.
Kanske för att alla här har på sig skinjacka av killarna och ser allmänt sura ut! 
Antagligen för dom var tvunga att hänga med hit.

Vi beställde våra drickor innan vi började gå genom gallerian. 
'' Ey guys, kom vi drar in här!''. sade Roy och drog in Kate och Seth in i någon butik med bara elektronik grejer.
Jag hade ingen lust att gå in där igentligen men eftersom killarna följt med oss in i massa kläd affärer kände jag mig nästan tvungen att bjuda med mig.
Vi gick in till affären och grabbarna drog till 'spel' hörnan där det fanns xbox och sånt medans jag och tjejerna drog bort till systemkamerorna.
Jag hade alltid velat ha en men har aldrig köpt en.
Jag var osäker på om jag skulle använda den.
 
Vi gick runt lite i affären och kollade på lite allt möjligt. 
'' Så ska vi leta rätt på killarna?''. sa bonnie.
Både jag och Kate nickade, det kändes som det var en evighet sen vi var med dom.
Dem hade totalt försvunnit i affären direkt när vi kom in i den.
Vi gick runt i den stora affären och fann dom borta vid dom tusentals tv skärmarna. 
Såklart stog dom alla vid den största och sncakde för fullt.
'' Ska ni köpa den?''. frågade jag Bruce.
Han röck på axlarna. 
'' Den är större än den vi har!''. flinade han.
Jag himlade med ögonen och kollade på dom alla tv skärmarna.
Helt plötsligt slog alla tv:skärmar igång och en video började spelades.
Man såg en kille stå och dansa på en scen, en scen som jag mycket väl kände igen.
Chockat backade jag bakåt från tv:skärmarna och såg hur jag kom fram på filmen och hur Slyder hoppade ner från scenen och började dansa med mig.
Jag kände hur mina ögon blev stora som bowlingklot och hur folk drog efter andan brevid mig.
Chockad vände jag blicken till killarna och jag mötte direkt Justins blick. 
Den var svart. 
Svartare än jag någonsin sett den! 
Han spände sina knytnävar så händerna blev helt röda.
'' J-jag..-''. försökte jag men blev avbryten av att Justin skakade på huvudet och skyndade sig iväg.
Jag såg hur Kate desperat försökte få Roy att lyssna på hennes förklaring från den dagen vi var på klubben.
Men man såg hur han ignorerade henne.
Bonnie försökte prata med Alex och Seth som stog helt chockade båda två.
Jag mötte sedan Bruce blick som tydde på att han inte ville veta. 
'' Gå efter honom!''. sade han bara.
Jag nickade hastigt och skyndade mig ut ur affären. 
Tårar började bildas i ögonen bara jag tänkte på hur dåligt Justin mådde just nu.
Jag tittade åt alla möjliga håll efter honom coh såg hur han var borta vid utgången.
Hastigt började jag springa så fort jag kunde med tårar rinnande ner för mina kinder.
' Justin!!''. skrek jag med full hals.
Han vände sig inte om utan förtsatte gå.
Jag kom strax ifatt honom och såg hur han svängde av vid en gränd. 
Fort skyndade jag mig efter och såg hur han slog hårt som bara den i väggen och skrek frustrerat till.
'' Justin!''. sade jag.
'' GÅ!''. skrek han förbannat.
Jag skyndade mig fram till honom och stannade någon meter ifrån han.
''Lyssna på mig snälla!''. 
Ett sarkastigt skratt lämnade hans strupe.
'' Det ska jag fan aldrig göra, din jävla hora!''. 
Ett högt argument startade och båda skrek i mun på varandra.
Det ekade i gränden vi stog i och rösterna höjdes mer och mer.
Plötsligt såg jag hur Justins ögon blev ännu mer svarta och han slog hastigt till mig i ansiktet.
Ett ljust skrik lämnade min strupe och smärtan ilade upp i mitt ansikte.
Hastigt föll jag mot marken och la handen om min kind.
Chockat tittade jag upp och mötte Justins chockade blick.
'' Cass!!''. tjöt han och hukade sig ner.
Av ren rädlsa backade jag bakåt mot grändens vägg och tryckte mina ben närmre min kropp.
'' Cass det var inte med mening! Förlåt!''. tjöt han och hans ögon mjuknade.
JAg skakade hastigt på huvudet och gömde ansiktet i mna händer.
'' J-jag skulle aldrig låtit ilskan tagit över!''.
'' D-du sa att du..du aldrig skulle s-slå mig Justin!''. sade jag och tårar började rinna ner för mina kinder.
'' Förlåt Cass! J-jag vet inte vad som hände!''. sade han och tänkte lägga en hand på min arm men jag flyttade mig genast.
Jag skakade på huvudet och reste mig upp och sprang mot gallerian.
Tårarna blev fler än tidigare och smärtan mycket mer.
Jag kunde inte förstå hur han kunde slå mig.
Han hade lovat att aldrig göra de. 
Den gång i skolan när han råkat träffat mig förstog jag inte var med flit.
Men den här gången, var jag inte lika säker.
Jag mötte upp gänget vid entren till gallerian och dem vart alla chockad över vad jag antog var mitt blåmärke.
Men det ända jag sa till dom  var att jag ville hem.
Med eller utan Justin.
För just nu brydde jag mig inte ett skit om honom.

 
FÖRLÅT ATT DE DRÖJDE!

Men jag har mått välldigt dåligt dom senaste dagarna, det har varit kaos i mitt liv.
Som det alltid är.. 
 
Det här kapitlet sög och jag slarvade kanske lite.
Är rikigt trött nu och mår dåligt både fysiskt och psykist! 
Hoppas ni gillar de iallefall!

Love you.
 

Kommentarer
Jessica

Omg hur fan kunde han slå henne?!
Vi förstår att du inte har någon lek att sova ner du inte mår bra, kom bara ihåg att vi alltid kommer finnas här för dig! Kapitlet va ju jätte bra!!



2013-08-17 @ 00:33:57
Anonym

SHIT OMGGGG VILL HA MER *.*



2013-08-17 @ 00:37:40
Anonym

Dina kapitel är aldrig dåliga! Alla är as bra! Jag älskar dom!
Du skriver som en gud! Du borde få pris eller nått!



2013-08-17 @ 01:04:36
Alexandra

så jääkla braa!!! mer mer mer!



Blogg: http://alexandrafehrms.tumblr.com
2013-08-17 @ 01:09:37
Dig

Var det Justin som fixade så videon spelades där!? Snälla låt det bli så!



2013-08-17 @ 01:22:34
Tilde

Dina kapitel kan inte bli dåliga, de är hur jävla grymma som hälst kan inte beskriva med ord seriöst love u



2013-08-17 @ 09:34:40
Celebnovell

Helt perfekt! Undrar verkligen vem som fixade videon för det kan inte bara vara av ren slump. Eller? :o



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-08-17 @ 10:16:33
Michelle

Jag älskar det :)



2013-08-17 @ 10:57:27
Nelly

Hur fan kunde han slå henne? Jag började liksom gråta! Det kan inte vara justin som fixade videon! Varför skulle han och hur skulle han gått tag på videon? Dessutom blev han så förbannad och chockad så det kan inte vara så! Jag tror att det är slyder som fixade videon! Kan nästa komma snart? Dina kapitel äger!



2013-08-17 @ 11:02:10
Emelie

grymt bra :)



2013-08-17 @ 11:18:46
Anonym

det sög inte alls , skit bra kapitel <3



2013-08-17 @ 11:55:56
Anonym

Hur kunde Han slå henne? Men Justin och Cass måste bli tillsammans igen, kommer nästa snart?



2013-08-17 @ 15:11:09
Aya

Skit bra kapitel! Ta din tid du behöver inte stressa för dina kapitel är alltid värda att vänta på!



2013-08-17 @ 15:51:03
Sarah

Braa



2013-08-17 @ 17:25:53
Anna

Älskar din blogg!! Håller med alla andra om att dina kapitel aldrig suger!



2013-08-17 @ 17:40:13
Maie

OMG!! varför?? kan dom inte bara bli tsm igen? :(



2013-08-17 @ 19:48:18
Amanda Perttula

Det var superbra!!
Jag har oxå haft dåliga perioder i mitt liv, då menar jag verkligen dåliga.. så ifall du vill prata om nåt så är det bara o skriva på fb: Amanda Perttula



2013-08-17 @ 23:17:52
Emilia

Såååå bra alltså! Älskar denna novell! Väntar med spänning på nästa kapitel....



2013-08-18 @ 12:09:34
Maria :*

OMG!



2013-08-18 @ 13:44:14
Fanny

OMG, älskar din blogg och allt du skriver



2013-08-18 @ 19:00:42
Anonym

När kommer nästa kapitel ut? kan inte vänta längre!!!



2013-08-21 @ 19:59:14
Anonym

du är BEGÅVAD! ta in detta verkligen, DU ÄR GRYM ! ♥



2013-08-21 @ 20:10:42




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback