Episode 64 - Shopping.

'' Säg sanningen först!''. 
Jag nickade.
'' Ska vi gå?''. sade han.
'' Aa vänta en snabbis!''. sade jag och drog mig bort ur hans omfamning.
Seddan började jag gå mot gravstenarna där jag sett Drake tidigare.
Jag hade en ros kvar och tänkte lägga den på hans mormors grav.
Jag gick fram och tillbaka där han stog och läste namnen om och om igen.
Eftersom Drake hette Hudson i efternamn visste jag att hans mormor hette det.
Men det konstiga var att det fanns ingen vid namn ' Hudson ' i efternamn av alla gravstenarna runt området han stog vid. 
Konstigt.

 
 
 '' Cassie förfan skynda jag vill också duscha!''. skrek Justin och bankade på dörren.
Ett fnitter lämnade min strupe innan jag klev ut ur duschen och drog en handuk om min kropp.
Justin och jag spenderade natten på hotellet.
Idag skulle vi shoppa lite innan jag åker hem imorgon bitti medans Justin stanna.
Jag klev sedan ut från toaletten och mötte Justin som bara stog i kallingar redo för att duscha.
'' Hello sexy!''. flinade jag.
'' Babe, du är sexig!''. flinade han och gav mina läppar en mjuk kyss.
Jag gick ut till sovrummet medans jag hörde duschen sättas på.
Snabbt smörjde jag in kroppen med min bodylotion och drog på mig rena underkläder.
Jag ställde mig sedan framför spegeln och tog min hårfön och började tårka mitt hår.
Tack och lov var det rätt tunt så det tog bara några minuter.
Sedan drog jag på mig ett par ljusa trasiga jeans en svart blus och strumpor.
Sen fick det bli lite armband och halsbandet som jag fått av Mamma för ett tag sen.
Det var ett silvrigt hjärta med lite diamanter. 
Det var riktigt vackert. Jag bar det nästan hela tiden. 
Sedan sminkade jag mig med fondation och lite mascara.
Som sagt hatar Jusitn när jag har för mycket smink. Och jag har ingen lust att ha en sur Justin med mig idag.
Justins mobil började ringa.
Snabbt skyndade jag mig fram och kollade på vem som ringde. ' Bruce '. 
Ett leende spreds på mina läppar innan jag svarade.
'' Hey Bruce!''. sade jag.
'' Va? Aha hej Cassandra!''. skrattade han.
Ett fnitter lämnade min strupe. '' Hey!''.
'' Är Justin där?''.
'' Nej han är och duschar, vadåra?''.
'' Inget viktigt behövde snacka med honom bara!''. 
'' Aha okej.. Hur är de i stratford!''. 
Jag hörde hur han hostade till. '' Eh.. Bra! H-hur är de i Atlanta?''. sdae han nervöst.
Jag rynkade på ögonbrynen. Varför blev han helt plötsligt nervös?
'' Bara bra..''.
'' Men du måste gå, vi ses väl imorgon?''.
'' Det gör vi, hejdå!''.
'' Hejdå Cassandra!''.sade han och la på.
Jag la tillbaka Justins mobil på sängbordet och precis då kom Justin ut med en handuk om midjan.
'' Vem snackade du med?''.frågade han och tårkade sitt hår med sin andra handuk.
'' Bruce ringde, så jag svarade!''. 
Han nickade. '' Vad ville han?''.
JAg röck på axlarna. '' Inget antar jag, han sa inget iallefall!''.
Justin nickade och gick fram till sin väska och drog på sig rena kallingar.
Medans Justin tog på sig kläder höll jag på med min mobil.
Tydligen hade dem öppnat en stor ny galleria inne i stan här i Atlanta. 
Och eftersom jag flyttade innan den kom tänkte jag att vi kunde gå dit.
Jag väntade tills Justin klätt på sig innan jag drog på mig jackan och skorna.
Vi gick hand i hand ut från hotellet och tog en taxi in till stan.
'' Jag kommer behöva gå iväg lite, är de lugnt?''. frågade Justin och sneglade på mig.
Jag nickade. '' Självklart!''.
'' Bra!''. flinade han och gav mina läppar en mjuk kyss.
Taxin stannade och vi gav honom lite pengar innan vi klev ut. 
Min haka föll ner till marken.
Gallerian var dubbelt så stor som dem jag varit i, och entren var av glas och helt lyx.
'' Wow..''. 
Justin log. '' Snacka om stor!''. 
Ett fnitter lämnade min strupe. '' Kom nu jag måste shoppa!'. tjöt jag och drog med honom in i gallerian.
Han skrattade högt innan han kom upp i min fart.
'' Babe sagta ner, vi har hela dagen på oss!''. 
'' Jaja!''. flinade jag.
Jag gick fram till själva ' kartan ' över gallerian. 
Det fanns inte lite affärer.
'' Justin vi borde gå in och köpa nya kläder till dig. Släng den där gamla skinjackan som du använder hela tiden!''. 
Justin låtsades bli chockad samt ledsen.
'' Den har varit vid min sida i flera år!''. 
Jag skrattade. 
'' Och? Den är utsliten, köp en ny!''. 
'' Okej då..''. muttrade han.
Jag gick fram till honom och la mina armar om hans hals.
'' Jag älskar dig!''.
'' Jag älskar dig med!''. sade han och tröck sina läppar mot mina.
Man hamnade i en helt annan värld av Justins kyssar.
Jag säger inte att jag inte gillar det. 
På något sett är det underbart.
Hans tunga slank in i min mun vilket jag glatt accepterade och lät våra tungor dansa.
Jag hörde hur någon hostade till. '' Get a room!''. 
VI avslutade kyssen och kollade åt hållen rösten kommit från.
Där stog det runt 3-4 killar som trodde dem va så tysta.
'' Vad sa du?''. sade Justin irriterat.
Killen skrattade. '' Jag sa ' Get a room'. ''.
Justins ögon bryn höjdes och han släppte taget om mig och gick fram till honom.
'' Vet du vem jag är?''. 
Han skrattade högt och skakade på huvudet. '' Borde jag veta de?''.
Justin nickade. '' Ja!'. 
Killen vart bara stöddigare och stöddigare, medans Justin vart argare.
'' Men seriöst dra in på toan och knulla skiten ur den där horan där borta!''. sade han sedan och pekade på mig.
JAg såg härifrån hur Justin spände sina knytnävar.
'' Håll käften!''. röt han.
'' Haha du tror att jag lyssnar på dig?''. 
Ett hest skratt lämnade Justins strupe.
'' Jag borde göra det om jag var du!''. sade Justin och tog upp sin pistol bakifrån sina byxor och höll den mot honom.
Killens ögon vart stora som ballonger.
'' Wow! Man chilla, jag skojade lite bara!''. sade han och vart genast nervös.
Varför går Justin runt med en pistol i fickan? Är han helt dum i huvudet?.
'' Det skulle du tänkt på lite tidigare man!''. 
'' K-kan vi.. vi inte b-bara glöm-ma det här?''. sade killen och log nervöst.
Jag skyndade mig fram till Justin innan han skulle göra någon han ångrade.
'' Babe, kom! Strunta i honom!''. sade jag och tog tag om Justins biceps.
Justins käke spändes innan han stoppade tillbaka pistolen i sina byxor.
'' Dra här ifrån. Jag vill aldrig se dig något mer!''. 
Killen nickade och skyndade sig tillbaka till sina kompisar och drog härifrån.
Justin började gå inåt i gallerian och jag skyndade mig efter.
'' Justin!''. fräste jag.
Han stannade och tittade på mig. '' Mm?'.
'' Vafan har du en pistol i fickan för?''. visk/fräste jag.
'' Tror du jag bara går ut i en främmande stad utan pistol? Tror itne det babe!''. 
Stöddiga Justin är tillbaka.
En frustrerad suck lämnade min strupe.
'' Jag går och shoppar.''. mumlade jag och gick förbi honom.
Men jag blev stoppade av att han tog tag om min handled och drog mig in i sin famn och tröck sina läppar mot mina. 
Genast kysste jag tillbaka och kramade om honom.
'' Babe, förlåt!''. viskade han mot mina läppar.
Jag gav honom en lätt nickning, jag var fortfarande chockad över Justins lilla gulliga snurr! 
'' Kom så shoppar vi lite!''. sade han och placerade en mjuk puss på min kind.
Han flätade in sin hand i min innan vi började gå.
 
'' Klar snart?''. muttrade Justin.
'' Nej!''. sade jag och skrattade.
Vi hade varit i runt 6-7 affärer som jag köpt massa kläder i. Sen 2 där vi köpte lite till Justin.
Han var redan uttråkad och ville där ifrån.
Men jag hade inte ens shoppat hälften av vad jag ville ha!
Och jag tänkte inte gå härifrån förns jag fått de!
Jag började gå mot forever 21 med en suckande Justin bakom mig.
Jag blev förvånad att han inte dragit för länge sen. Antog att han inte ville lämna mig själv.
'' Stå ut med den här affären sen äter vi något och går in på Victoria Secret!''.
Ett lömskt leende spreds på Justis läppar.
'' Victoria Secret?''. 
JAg himlade med ögonen. '' Ja, Victoria Secret!''.
'' Oooooh, damn! Låt mig välja åt dig!''. sade han och la sin arm om min midja och drog mig in i en sid kram.
Jag himlade återigen med ögonen.
'' Kanske Justin! Beror på vilken smak du har!''.
'' Åh baby, du kommer älska min smak!''. 
Ett fnitter lämnade min strupe innan jag gick in med Justin till forever 21.
Jag gick runt lite och plockade åt mig lite saker som såg bra ut i min storlek.
Justin hängde efter mig och checkade in alla tjejer med korta kjolar.
Visst det gjorde mig irriterad men jag beslöt att ignorera det.
'' Är inte de där hon Cassandra Davids som gick på Atlanta high?''. hörde jag en ljusstämma säga.
Min blick for runt i affären och såg två unge tjejer med ljust hår stå och viska md varandra.
Dem var bekanta. Väldigt bekanta.
'' Ja! Det är hon! Vem är han som är med henne? Kels, någon för dig?''. viskade den ena.
Den andra tjejen fnittrade till.
Dem hade inte ens märkt att jag kollade på dem ,deras blickar var fast klistrade på Justin.
Han var helt inne i sin mobil och antagligen smsade med någon.
'' Shit va snygg han är! Lägg in en stöt!''. sade den ena och puttade på den andra.
'' Jag gör det när Cassandra dragit!'. 
Ilskan bubblade upp inom mig.
Jag kände igen tjejerna.
Dem gick en klass under mig när jag gick på skolan här i Atlanta. 
MAn kunde inte lita på dem, dem spred allting på någon sekund. 
Jag gick med bestämda steg fram till Justin och tog hans ansikte i mina händer och tröck mina läppar mot hans.
Han blev chockad av min plötsliga rörelse men smälte strax efter in i kyssen.
En frutsrerad suck hördes från tjejerna.
Jag drog in min tunga i hans mun och hörde tjejerna göra 'kräkljud'. 
Justins händer drogs om min midja och han drog mig - om nu möjligt - närmre sig
Mina armar slingrade sig runt hans hals.
'' Vad var de där för?''. viskade han mot mina läppar.
Ett litet fnitter lämnade min strupe innan jag lutade våra pannor mot varandra.
'' Ville visa alla tjejer här inne att du är min!''. 
Ett snett leende spreds på hans läppar.
'' Jasså?''.
Jag bet mig i läppen och nickade.
'' shoppa klart nu så vi kan käka något!''.
Jag nickade och gav honom en lätt puss innan jag fortsatte leta kläder.
Jag mräkte nu att det inte bara var dem två tjejerna som tittat på oss.
Utan nästan alla tjejer i butiken.
En liten röd nyans spreds om mina kinder innan jag skyndade mig fram till kassan och betalade.
 
'' Vart ska vi äta?''. frågade Justin.
Vi stog i mitten av gallerian och jag hade ingen anning om vad vi skulle äta. 
Eller vad som fanns att äta.
'' Ingen anning! Kan vi inte äta på subway?''. 
Justin nickade.
Subway låg i mitten av gallerian, och rakt framför oss.
Vi gick fram och ställde oss och tittade på menyn.
Jag hade ingen anning om vad jag ville ha. 
Helt ärlilgt har jag aldrig ätit på subway förut!
'' Vad ska du ta?''. frågade jag. 
'' Ingen anning..''. sade Justin och bet sig i läppen.
'' Inte jag heller!''. skrattade jag. 
Jag vet inte hur länge vi stog där och bara kollade på menyn.
Men det kändes som en evig het.
'' Ska vi bara gå till starbucks och ta nån kaffe eller nått då? Är inte så värst hungrig!''. mumlade jag.
Justin nickade. '' Visst!''. 
En suck lämnade min strupe. '' Nu gäller det bara att hitta starbucks!''. 
Min blick for runt i den stora gallerian.
Tack och lov såg jag en stor karta över hela gallerian som jag joggade fram till.
Vi var på nedre planen, det fanns 3 planer. 
Subway låg på plan 1 lite längre ner i gallerian.
'' Där är det babe!''. ropade Justin och pekade ner mot andra sidan av gallerian.
Min blick for upp från kartan och dit han pekade.
Det var bara några affärer bort.
Jag gick fram till Justin och flätade in min hand i hans innan vi började gå med alla kassar genom gallerian.
Vi gick in på starbucks som hade helt fullt med kunder.
Alla sitplatser var upptagna.
Jag såg på Justin hur frustrerad han blev.
'' Ska vi ta nånting och sätta oss nån annan stans?''. sade jag.
Justin nickade. '' Ja tack, stinker så jävla mycket här inne! Duschar inte idioterna här?''. muttrade han.
Jag himlade med ögonen.
Vi ställde oss i kön och jag beställde en choklad smoothie och han en lika dan men lite större.
Justin sprang ut från starbucks, det var då det slog mig. 
Han tyckte inte om trånga utrymmen. 
Ett fnitter lämnade min strupe.
VI slog oss ner på en av bänkarna i gallerian och drack upp våra smoothie.
Gallerian var näst intill full, eftersom det snart var julafton och dem sista dagarna shoppar alla förfullt.
'' Babe, kan jag dra iväg ett tag?''. 
Jag nickade. '' Självklart! Jag börjar gå mot Victoria Secret!''. 
Han nickade. '' Kommer snart! ''. Sedan gav han mig en mjuk kyss och försvann.
Jag reste mig upp och började gå längs gallerian med min smoothie.
På något sett kändes det som någon förföljde mig. 
Jag fick en obehaglig känsla i kroppen som jag inte kunde tyda på om den var bra eller dålig.
Strax efter hörde jag en ljus stämma bakom mig.
'' Cass?''. 
En rysning for längs min ryggrad och jag höll på att tappa min smoothie.
Mitt hjärta dunkade fortfare och fortare innan jag vände mig om och kände hur smoothien for ur mitt grepp!

 
Hmmmm..

Vem/Vilka tror ni det är? ;)
Förlåt att det inte finns en bild. Men har inte fått den än.
Lägger upp den i kapilet senare! :)

KRAM!
 

Kommentarer
Emelie

Jätte bra! <3



2013-04-14 @ 21:21:08
Anonym

Skit bra! Lägg gärna ut nästa snart <3



2013-04-14 @ 22:14:25
Tilde

Grymt! Typ hennes gamla vänner :) skriv nästa nuuuu !



Blogg: http://eatsleephandball.blogg.se
2013-04-14 @ 22:31:29
Anonym

OMG!!!!! Jätte bra! Det är väl nåra som är kvar från gänget dom mörda kanske? Eller hennes gamla vänner:) haha men sjukt bra iaf! Löv ya



2013-04-14 @ 22:59:22
Justagirl

När jag läste inlägget så tänkte jag på att hon skulle träffa sina gamla vänner, så hoppas på det :)
Och mer thanks darling! :* cant wait!



2013-04-14 @ 23:58:57
Anonym

Meraaaaa



2013-04-15 @ 07:36:32
Celebnovell

Detta var totalt värt det långa väntan. Ingen aning vem det kan vara men kanske nån expojkvän eller något.



Blogg: http://celebnovell.blogg.se
2013-04-15 @ 19:30:45
lanya

mer



2013-04-15 @ 21:44:58
No name

Snälla gör 65 så snart som möjligt! Det är så bra så jag nästan spricker!



2013-04-15 @ 22:46:30
sabrinah

drake?!?!



2013-04-16 @ 21:12:19
Michelle

Jag gillar det :)



2013-04-17 @ 15:48:59
marie

sjukt bra kapitel meer! :* :*



2013-04-19 @ 23:53:06




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback