Episode 4 - You'd catch me!

 
Jag tog mina böcker och skyndade mig ut ur klassrummet och bort tillskåpet.
Snabbt slägnde jag in dem rätt in i skåpet och tog min väska coh skyndade mig ut ur skolan.
Jag vill inte möta justin, då skulle jag bara skämmas. 
När jag kom ut ur skolans område pustade jag ut och sagtade ner. 
Det skulle bli pinsamt imorgon när jag möter honom, men jag får stå ut!
När jag kommit en bit utanför skolan kände jag hur en bil sagtade av vid sidan om mig.
Jag vågade såklart inte titta dit så min blick var fast klistrad ner i marken.
'' Ey, vill du ha skjus?''. sa en bekant röst.
Ett litet leende spreds på mina läppar innan jag nickade. 

 
 
Jag tittade upp och skådade den batman liknande bilen. 
Wow killen hade smak!
'' Hoppa in!''. sade Justin och jag gick runt bilen och hoppade in.
Sätet var av skin, och man satt väldigt långt ner. 
Justin satt brevid mig med sina svarta Ray Bans med blicken på vägen.
Det blev tyst, väldigt tyst! Min blick var ner i mitt knä och jag kände hur Justins blickar brände då och då.
'' Vart bor du?''. sade han med hes röst.
Jag tittade upp generat upp och tittade vart vi var.
'' Nästa gatan nummer 13..''. sade jag och han nickade.
Nu vart det pinsamt tyst igen.
Radion var avstängt och desamma var våra munnar, det ända som hördes var brummandet från hans otroligt snygga bil.
Jag skådade varenda liten detalj i bilen, den var så snygg! Jag har aldrig suttit i en sån här bil, men den var inte direkt skön att sitta i för ryggen och rumpan.
Justin sagtade av, de var då jag insåg att han stannade utanför mitt hus.
Jag skulle precis till att öppna dörren då han tog tag i min hand.
'' Vänta!''. sade han.
Jag mötte hans blick och satte mig ner igen.
'' Förlåt för det där på matten..'' .började han. 
Ett litet leende spreds på mina läppar.
'' ber Justin Bieber om förlåtelse?''. 
Han log lite. '' Ja..''. mumlade han.
'' Du som är så tuff och kaxig, ber mig om förlåtelse?''. fnissade jag.
'' Ey skratta inte, okey! Fan.. Du måste göra det svårt för mig..''. sade han med ett litet leende på läpparna.
'' Haha men tack att du bad om förlåtelse, då kan jag säga förlåt jag med!''.
Han log. '' Tack! Va snällt..''. sade han med lite ironi i rösten.
Jag flinade. '' Men jag måste gå in nu.. Vi ses väl?!''.
Han nickade.
Jag klev ur bilen och såg hur han lämnade min gata.
Leendet på mina läppar försvan inte. Jag öppnade snabbt dörren och gick in.
Jag lutade mig mot dörren och tittade ner i marken. Leendet försvann fortfarande inte, hur än jag försökte kom det tillbaka!
'' Cass?''. ropade Jenna från köket.
Jag vaknade ur min trans och tittade up.
'' JA det är jag!''. aade jag och sparkade av mig mina skor och hängde upp jackan.
'' Varför kom du så sent? Det var ju din tur att laga mat?''.ropade hon.
Jag suckade och gick in i köket.
'' Inget, fastnade bara kvar på skolan..''. sade jag.
Jenna skådade mig från topp till tå och log snett.
'' Är det om någon kille?''.
Jag spärrade upp mina ögon och skakade på huvudet.
'' Nej!''.
Jag kunde inte undgå att le. Fan.
'' Jooo!! BERÄTTA!''. utbrast hon och slängde sig över mig.
Ibland kunde man inte tro att hon var 21.
'' Men det är inget okej..''.
Jag såg hur hon precis tänkte börja ställa massa frågor då jag stoppade henne.
'' Vad blir det för mat?''.
'' Lasange!''. sade hon och jag nickade.
Jag gick upp till mitt rum och slängde mig på sängen.
Jag kunde inte sluta tänka på Justin, hans leende, ögon, hans mystiska beteende.
'' Sluta!''. tjöt jag coh borrade ner mitt ansikte i kudden.
Jag får inte tänka på honom, jag får inte, får inte, får inte!
Jag kände hur min mobil vibrerade i fickan. Snabbt tog jag upp mobilen och såg att Eric smsat.
'' Gick kvarsittningen bra?:)''.
Ett flin spreds på mina läppar. '' Ja det gjorde den, tack att du frågar!:D''.
'' Bara orolig att han Bieber rör dig!;) ''.
'' Haha, han rör inte mig, då jävlar haha! :p ''.
'' CASS! MAT!''. skrek Jenna från köket.
Jag suckade och sprang ner för att sedan satte mig ner vid bordet.
Visst var det tomt med bara mig och Jenna i huset men ändå rätt skönt. I stort sätt kan jag göra vad jag vill.
Vara ute hur länge jag vill, inte behöva städa mitt rum.
Men ibland vill man bara ha en familjkväll, titta på film ock mysa.
Vi började äta och jag hade ätit upp halft då det plingade på dörren.
'' Tar du de?''. sade Jenna.
Jag nickade och reste mig upp och lämnade köket.
När jag kom ut i hallen öppnade jag dörren och mina ögon spärrades upp.
'' Justin.. Hej!''. sade jag chockat
'' Hey.. Ehm.. Du glömde din väska i min bil!''. sade han och kliade sig i nacken..
'' ahaa.. ehm.. tack!''. Ett leende spreds på mina läppar och jag tittade sedan ner.
 
 
Jag tog emot väskan och hängde upp den på en av krokarna.
Vi båda stog där tysta. I en pinsam tystnad.
'' Ehm.. Jag hade tänkt gå till parken, vill du hänga med?''.
Jag såg att han var nervös, varför var han nervös för?
'' Eh ah! Jag ska bara säga det till Jenna!'.
Han nickade. '' Kom in medans!''. sade jag och han stängde dörren bako sig.
JAg skyndade mig in i köket och fram till Jenna.
'' Kan jag gå ut ett tag?''.
'' Men maten då? Föresten vem kom?''.
'' Jag är mätt, en kompis!''.
'' Eh visst! Kom inte hem så sen bara..''.
Jag nickade och skynade mig ut i hallen och tog fort på mig mina kläder.
'' Så nu kan vi gå!''. log jag.
Justin log snett innan vi lämnade mitt hus.
Parken låg inte så långt här i från så det var rätt skönt att gå.
Medans vi gick såg jag hur Justin tog upp en cigg och tände på den.
Hans kinder drogs in och ciggen glödde till.
Sekunden senare öppnade han munnen och en mängd rök kom ut.
Det var rätt kallt ute, men inte så att jag frös. Vi kom fram till parken och slog oss ner på en bänk.
Klockan var trotts allt 19.12 så det var rätt mörkt.
'' Vem är Jenna?''. sade Justin bara så där.
'' Min syster..''. sade jag och tittade ner.
'' Aha, varför frågade du henne om du kunde få gå ut? Det är ju väl inte hon som bestämmer?''. sade Justin.
Jag skakade på huvudet. '' Jo..''.
'' Din morsa och farsa då?''.
'' Mamma dog när jag var 15, pappa är och jobbar och är aldrig hemma..''. mumlade jag.
'' Åh.. Förlåt.. Jag had eingen anning..''.
'' Det är lugnt Justin, du kunde inte veta..''. sade jag.
Han blev tyst.
Antagligen skämdes han.
Jag höll in tårarna som var påväg, men ett par lyckades smita.
'' Du får gråta.. Du behöver inte hålla in dem..''.s ade Justin.
'' Jag vill inte verka svag inför en person som är hur stark som helst och klarar allt..''. mumlade jag.
'' Du är ju redan svag så vad har du att förlora?''. flinad eJustin.
'' Ey!''.sade jag och boxade han på axeln.
Ett underbart skratt lämnade hans läppar. Han skrattade. Justin Bieber skrattade.
Jag såg en rätt hög läktare borta vid fotbolls planen och fick genast en ide.
'' Kom!!''. sade jag och tog Justins hand och började gå mot läktaren.
'' Vafan ska du göra?''. sade Justin och jag fnittrade till.
'' Visa att jag inte är så svag som jag ser ut! Jag är jävligt modig!''. sade jag och Justin tittade upp på mig där ajg gick upp längst läktaren.
'' Du är svag? Men vafan har hur modig du är med det att göra?''. sade han och rynkade på ögonbrynet.
'' Ingen anning, men du tycker antagligen att jag är en feg liten flicka! But your wrong baby!''. sade jag och klättrade upp på räcket högst upp på läktaren.
 
 
Läktaren var ju inte direkt hög, men man kunde lätt bryta benet eller något.
Jag tittade ner från den säkert 10 meter höga läktaren.
'' Cassandra kom ner där i från!''. sade Justin och jag skakad epå huvudet.
Jag började gå längs det smala träräcket och tittade stolt ner på Justin.
'' Nope!''. flinade jag.
'' Allvarligt, förfan kom ner där ifrån!''. röt Justin.
Jag skakade på huvudet och gick längst räcket.
När jag kom till andra änden vände jag försiktigt om och började gå längs räcket igen.
Jag har balans, det har jag. Men att kolla ner skulle vara döden.
'' Kom ner!!''. röt Justin argt.
Jag kände hur hela läktaren började vingla vilket fick mig tappa balansen.
'' CASSANDRA!!''. skrek Justin och jag kände hur jag föll bakåt mot marken.
 
 
Ett högt skrik lämnade mina läppar medans jag föll ner från läktaren med ryggen före.
Jag blundade hårt till för att bli beredd på smällen som skulle komma vilken sekund som helst men det gjorde den inte.
Istället kände jag hur någon tog emot mig i sin famn med all sin kraft.
Jag öppnade mina ögon och mötte Justins vackra ögon.
'' Vafan är du så dum för? ''. sade han med en lugn ton.
Hjärtat dunkade säkert i 180, och andetagen var snabba.
'' f-förlåt..''. stammade jag chockat fram.
'' Tur att jag stog här, ananrs skulle det slutat jävligt illa..''. sadehan och släppte ner mig på marken.
Tänk så hade Justin inte stått där, vad skulle hänt?
'' H-hur gick det m-med dina a-armar? Gjorde d-det inte o-ont?''. stammade jag fram med skakig röst.
'' Lite, men jag har muskler !''. sade han och log.
Jag skulle precis ta ett steg då jag kände hur benen skakade och föll ihop.
MEn tack och lov var Justin där och tog emot mig.
Hans arm var om min midja och min om hans axlar.
Jag tittade upp och insåg hur nära vi var. Jag kände hans varma andetag mot min kalla hud.
Min blick klistrades fast på hans fylliga läppar som man bara ville kyssas.
Jag tittade upp och såg att han kollade på mina.
Han lutade sig fra¨måt för att precis få sina läppar möta mina då hans mobil började ringa.
En frustrerad suck lämnade hans mun då han tog upp mobilen.
Han hjälpte mig till närmsta bänk och satte mig ner.
Snabbt svarade han samtalet och gick nån meter ifrån mig.
'' Vafan vill du?''. röt han.
'' Det har inte du med att göra.. Nej.. Be Roy göra de.. Fuck.. Säger han de eller.. Okej.. Jag kommer..''. sade han och la sedan på samtalet.
Han kom fram till mig och slog sig ner brevid mig.
'' Jag måste dra..''.
'' Hörde det..''. mumlade jag.
'' JAg följer dig hem..''. sade han och jag nickade.
Vi började gå med en pinsamtystnad runt oss längs gatan hem till mig.
När vi ätnligen kom fram stog vi på min trappa och sitrrade in i varandras ögon.
'' Gissar väl på att vi ses i skolan imorgon?''.
'' antar det..''. sade jag och tittade återigen ner.
'' Men jag måste dra nu. Undvik höga höjder!''. flinade han.
Jag flinade. '' Det ska jag..''.
Han skrattade till innan han hoppade in i sin bil och körde iväg.
Jag gick in och stängde och låste dörren efter mig.
'' Redan hemma?''. ropade Jenna från vardagsrummet.
'' Ja, det.. ehm.. var kallt ute!''. ljög jag.
'' Jaha..''. sade hon.
Jag gick och slog mig ner brevid henne i soffan och kollade på Dexter.
 
 '' Jag går nu!''. skrek jag från hallen.
'' Okej, kom ihåg att jag jobbar natt!''.
'' Okej!''. skrek jag och lämnade huset.
På väg mot skolan fick jag ett sms. Det var fårn Bonnie.
'' Jag kommer till skolan, febern är borta, bara lite ont i magen, men kommer ändå! xx''.
Ett stort leende spreds på mina läppar innan jag skyndade mig till skolan!
När jag väl kom fram såg jag Bonnie stå och med blicken fast på något några meter ifrån.
Jag rynkade på panan och gick fram till henne.
'' Hej, vad kollar du på?''. sade jag.
'' Jessica..''. Var det ända hon sa.
Jag följde henne blick bort till en blondhårig tjej som stog och klängde över Justin.
Du måste skoja..



Herregud, uppdateringen går ju hur bra som helst :DD

Tycker inte ni de?:D
Men ni får inte bli sura sen om det inte kommer upp nått på kanske 3-4 dagar, har väldigt mycket Prov och Läxor.. !

Kram!

Kommentarer
Tova

Awesome!!!



Blogg: http://tovalovgren.blogg.se
2012-10-01 @ 19:41:06
elena

super bra



2012-10-01 @ 21:38:39
Anonym

Grym



2012-10-01 @ 22:49:26
MARIE

grymt bra omg jag dööör snälla mer mer meeeeeerrrrrr!! <3 <3



2012-10-02 @ 00:33:44
Romina

Bra!
Undra vad som hände med Justin och blondinen.. =P



2012-10-02 @ 15:47:33
Alwaybieberfever.blogg.se

Gryymt!!!<3



Blogg: http://Alwaybieberfever.blogg.se
2012-10-02 @ 17:10:30
en tjej

Bäääst!!!!



2012-10-02 @ 23:13:45
lilly

jag måste ha mer!mermermermermermermeeeeeeer!läste typ på söndag tills nu alla dina kapitel,jag e besatt!:)<3



2012-10-03 @ 16:51:39
thatboyjustin.blogg.se

hej!
hittade bloggen idag, vet inte varför kommentaren hamnade här nere men i alla fall, hahha^^ Är den nya novellen samlad på någon speciell "Mapp/Kategori" eller är den bara utspridd? Skulle vara supergra att veta, för just nu finns det bara från kapitel 4---> uppe på bloggens "hemsida" kram på dig & hoppas du mår toppen!

Jusdet, kan du svara i nästa inlägg du gör?

jag har också en novellblogg om någon kanske kikar in, men stanna här också för denna är säker grym. KRAM! :)



Blogg: http://thatboyjustin.blogg.se
2012-10-27 @ 20:45:47




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback