Episode 3 - Detention!

'' Jag tar och går och lägger mig!''.s ade jag.
'' Godnatt då!'' .sade Jenna.
'' Godnatt!''. sade jag och skuttade upp för trappan till mitt rum.
Jag drog av mig mina kläder och på med ett linne och ett par hotpants innan jag kröp ner i sängen.
JAg skickade iväg ett sms till Bonnie så att hon hade mitt nummer så vi kunde smsa.
Imorgon börjar ännu en dag i helvetet. Men med Bonnie vid min sida klarade jag det. Hon var annorulunda och snäll. Även fast jag inte känner henne så gillade jag henne.
Tack och lov att det var hon och ingen annan som jag börjat umgås med.
Jag slöt mina ögon för att sedan strax efter somna.

 
 
När jag äntligen kom till skolan, var klockan 09.40. 20 minuter kvar tills jag började.
Jag stog och väntade och väntade vid mitt skåp på Bonnie som  aldrig kom..
Jag suckade. Sekunden senare plingade mobilen till.
Ett sms från henne.
'' Ledsen Cass, har feber och mår sjukt illa, ingen skola för mig!:/ Klarar du dig? x''. 
ÄNnu en suck lämnade min mun innan jag knappade in ett enkelt ' Ja ' och tröck ner mobilen i fickan. 
Jag hörde hur skåpet brevid öppnades och där stog Justin.
Hela han luktade rökt blandat med killparfym, vilket jag fattade det som otroligt sexigt.
Han tog ett par böcker innan han stängde igen skåpet och mötte min blick.
Snabbt tittade jag ner och rodnade lite smått.
Varför rodnade jag för? JAg mötte bara hans blick?
Han tog upp sin mobil och ringde ett samtal, jag skulle precis till och lyssna då någon börjöade prata bakom mig.
'' Varför står du här helt själv?''.
Bakom mig stog Eric. Ett leende spreds på mina läppar innan jag röck på axlarna.
'' Väntade på Bonnie men hon var tydligen sjuk! !''. log jag.
'' Vad har du för lektion? Vi kanske kan gå tillsammans?''.
'' Matte, visst!''.
'' Samma här!''. log han.
JAg sneglade bak på Jusitn som stog lutad mot sitt skåp och sneglade hit då och då.
Eric såg att jag kollade på han och skrattade till.
'' Kom nu så går vi Cass!''. skrattade han.
Jag nickade och vi började sedan gå mot matten.
Jag kände hur Justins blickar brände mot min rygg och jag flinade lite smått.
VI gick in till klassrummet och slog oss ner tillsammans vid ett bord.
Klassrummet började fyllas med massa elever och sist kom Justin in med Matte läraren strax efter.
Han mötte min blick i nån sekund innan hans blick sökte efter en plats.
Den stannade på bänken framför min och Eric's. Typiskt.
Han slog sig snabbt ner och jag suckade.
Matte läraren som var en gammal gubbe som borde gått i pansion för länge sen, engligt mig började prata men jag var inne i min egna lilla värld!
Eric började kommentera hur han klädde sig och hans gråa hår och massa vilket fick mig skratta så jag nästan började gårta.
'' Vem fan bär hängslen 2012?''. viskade han och jag skrattade ännu mer.
'' Vandersen, Davids, vill ni dela det roliga till hela klassen?''. sa han surt.
'' Nej !''. skrattade Eric och jag fnissade till.
'' Slutar ni inte prata får ni kvarsittning!''.
Vi nickade hastigt jag bet mig hårt i läppen. Ett hest skratt hördes från Justin och han sneglade sedan bak.
En suck lämnade min mun innan jag lyssnade på vad Mr Baxlam hade att säga.
'' Idag har jag tänkt att vi ska göra en gruppuppgift, tre och tre! Jag kommer gå runt och kolla hur ni arbetar i grupp, och såklart påverkar allt ni göra på lektionerna era betyg och omdömmen! ''.
Han prade i hop dems om satt längst fram med dem bakom osv.
'' Ja då får ni tre köra tillsammans!''.sade han och pekade på mig Justin och Eric.
Jag svalde hårt och nickade sedan lite löst.
Han delade ut ett papper till alla gruppper innan han bad oss köra igång.
'' Ska du vara med eller inte?''. sade jag mot Justins rygg eftersom han inte vänt sig om till oss.
En suck hördes från honom innan han vände sig om och mötte min blick.
'' Nöjd?''.
Jag nickade.
'' Okey, jag har inget jävla intresse att göra nånting, så jag låter er sköta skiten..''. sade han surt.
JAg höjde ögonbrynen och tittade på Eric som gjorde samma sak.
Han hade säkert inte tänkt öppna munnen så jag var väl tvungen.
'' Skit? Det här är din framtid?''. sade jag irriterat.
Han skulle inte komma undan med det här.
'' Jag skiter förfan i min jävla framtid, jag har ändå ingen jävla nytta av matte i mitt liv!''. röt han.
'' Jaha, skit i din jävla framtid då! Men det tänker fan inte jag göra! Jag vill inte sluta som en jävla idiot som du!''. röt jag.
Jag kände hur både Eric och Justin röck till över mitt temperament.
Allvarligt gjorde jag desamma!
'' Så du kallar mig jävla idiot?''. sade Justin och böjde sig framåt över bänken.
'' Ja har du ett problem med det eller?''. röt jag och böjde mig också framåt.
Han böjde sig lite längre fram så våra näsor nästan nuddades.
'' Ja det har jag! För ingen jävla människa kallar mig idiot fattar du? ''. röt han.
Eric tog tag i min hand och försökte få min uppmärksamhet men jag sket fullständig i honom just nu.
Min framtid skulle inte bli förstörd på grund av en idiot som Justin!
'' Jo jag! Jag kallar dig vafan jag vill!''. spottade jag argt fram.
Man såg hur hela Justin spändes och hur hans ögon blev nästan svarta. 
'' Tur att du är snygg annars hade jag slått i hjäl dig här och nu!''. röt han och jag log falskt.
JAg skulle rpecis öppna munnen då Eric stoppade mig.
'' Cass sluta.. Lugna ner dig!''. sade han och jag tog ett djupt andetag och lutade mig bakåt.
 
Elena - elena-gilbert Fan ArtElena - elena-gilbert Fan Art
 
Justin gjorde de samma.
'' Idiot..''. mumlade jag.
'' Lyssnade du inte på vad jag sa eller?''. röt Justin och jag sitrrade argt in i hans ögon.
'' Tror du jag lyssnar på dig eller? ''. röt jag.
'' Åå vad förse går här då?''. sade Mr Baxlam.
'' Inget..''. mumlade Justin argt.
'' Ni tror inte jag hörde bråket ända till katedern? Ni båda, kvarsittning efterskolan!''. sade han och lämnade oss och gick till nästa grupp.
JAg suckade frustrerat kul. Vad skulle jag säga till Jenna nu?
' Hej jag har fått kvarsittning för jag bråkade med en otroligt snygg kille på matten idag!.
'' Tack så jävla mycket..''. mumlade jag.
'' Skyll förfan inte på mig!''. röt Justin.
'' Så vem fan ska jag skylla på då?''. röt jag.
'' Okej förfan lägg av! Båda två!''. sade Eric och både jag och Justin suckade.
'' Ska vi göra det här eller inte?''. suckade han.
JAg nickade. Jag mötte Justins blick och han skakade på huvudet, tog sina böcker och lämnade klassrummet.
'' Antar att det bara är du och jag nu!''. sade ERic.
JAg nickade och log. '' tack och lov.''.
Jag blev aldrig så här arg på människor? Vad händer med mig? Jag rodnar av en blick? 
Jag blir arg över en liten sak? Jag har alltid varit den blyga tjejen, men nu. 
Det är som att allt förendrats. Att jag var raka motsattsen.
Vad gjorde han med mig igentligen? 
 
 
 
Dagen flöt på och tack och lov hade jag ingen lektion tillsammans med Justin.
När han stog vid sitt skåp stog jag några meter ifrån och väntade på att hans kulle bli klar så jag kunde gå till mitt.
Jag ville inte ens vara nära han. Jag måste undvika honom. Han får mig må annorlunda, och bete mig annorlunda!
Dagen drogs mot sitt slut, eller jag mot kvarsittningen.
Eric och jag stog vid mitt skåp och väntade på att klockan skulle bli 16.00 då kvarsittningen börjar.
'' Vänta så vart ligger den igen?''. flinade jag.
'' Längst ner i korridoren till höger sen 3.dje dörren!''. flinade Eric.
'' Okej, bra tack! Men vi pluggar imorgon va?''. log jag.
Han nickade. '' Det gör vi hos dig, klarar du dig nu då?''.
En liten rosa nyans spreds på mina kinder. Han brydde sig om mig.
'' Jadå..''.
'' Jag syftar mer på med han Bieber !''.
JAg fnissade till. '' Jag klarar mig, såg du inte min tuffa attityd?''.
Han skrattade. '' Jo haha, men jag måste gå till träningen! Vi ses imorgon! ''.
JAg nickade och tog mina grejer och gick till kvarsittningen.
Det var två blonda tjejer, en lite överviktig kille, en lång smal kille med rött hår, och några till + mig.!
Dem tittade småchockat på mig. Den nya tjejen får kvarsittning andra dagen.
Kul, snart kommer hela skolan veta det.
Dörren öppnades och vi klev in i rummet.
Jag var tvungen att göra den uppgiften jag, Justin och Eric skulle göra eftersom jag inte kunde koncentrerade mig. Sen hade Mr Baxlam gett mig ett par extra tal som jag skulle räkna.
Jag slog mig ner på en bänk och såg hur klockan närmade sig 16.05. Justin var inte här.
'' Vart är Justin Bieber?''. sade läraren.
Jag röck på axlarna och tittade ner i min bok och började räkna.
När klockan var 16.12 öppnades dörren och in kom Justin.
Han mötte min blick och tittade på den ända tomma platsen brevid mig.
Fan.
 
Elena :) - elena-gilbert Fan Art
 
Jag såg hur han spände käken och gick sedan och satte sig.
Rummet fylldes av 1 Million parfymen. Min favorit killpafym.
Ett litet leende spreds på mina läppar, det var rätt chockerande att han inte luktade rök.
Jag kände hur Justin lutade sig närmre mig och jag bet mig hårt i läppen.
'' Kan du hjälpa mig?''. viskade han med hes sexig röst.
En rysning för igenom kroppen innan jag nickade.
'' Vad ska du ha hjälp med?''. viskade jag tillbaka.
Han pekade på ett tal som var väldigt enkelt, för mig iallefall.
Jag började förklara hur man räknade ut %, vilket itne direkt var lätt. 
'' Så man tar det gånger de?''. sade Justin förvirrat och jag fnissade till.
'' Nej, det gånger det!''. sade jag och pekade på talet.
'' Jaha!''. sade han och om jag hade rätt såg jag ett litet leende spridas på hans läppar.
Det var första gången jag såg honom le.
Jag utforskade hans ansikte noga, det där lilla leendet gjorde honom så vacker. 
Varför ler han inte oftare ? 
Jag mötte hans blick och denna gång var dem inte svarta. Dem var den där underbara bruna färgen.
Jag log lite, vilket fick hans lilla leende växa ett snepp större.
Ingen av oss drog bort ögon kontakten, allt runt oss stannade för nån sekund.
Men såklart skulle nån störa.
'' Justin och Cassandra, kan ni sluta få ' kärlek vid första ögonkastet ' och börja jobba!''. röt Miss Clarence och jag vaknade till ur min egen lilla värld.
'' förlåt Miss Clarence!''. pep jag och tittade ner i min bok.
En röd nyans spreds på mina kinder och jag sneglade på Jusitn som hade ett litet leende på läpparna.
Jag började jobba, och för en gångs skull kunde jag koncentrera mig.
Klockan ringde och det var slut för idag. Klockan var 17.01. Jenna kommer döda mig när jag kommer hem.
Sen tar det ungefär 15-20 min att gå hem. 
Jag tog mina böcker och skyndade mig ut ur klassrummet och bort tillskåpet.
Snabbt slägnde jag in dem rätt in i skåpet och tog min väska coh skyndade mig ut ur skolan.
Jag vill inte möta justin, då skulle jag bara skämmas. 
När jag kom ut ur skolans område pustade jag ut och sagtade ner. 
Det skulle bli pinsamt imorgon när jag möter honom, men jag får stå ut!
När jag kommit en bit utanför skolan kände jag hur en bil sagtade av vid sidan om mig.
Jag vågade såklart inte titta dit så min blick var fast klistrad ner i marken.
'' Ey, vill du ha skjus?''. sa en bekant röst.
Ett litet leende spreds på mina läppar innan jag nickade. 
 

 
Dem fick ett litet 'moment' där haha ;) 

vem tror ni frågar om skjus, svåååårt eller hur?;)

jaja puss, hoppas ni gillar novellen så här långt!:)
 
 

Kommentarer
Zelma

Det är Justin!



2012-09-29 @ 17:26:12
Alicia

Justim säker, älskar redan novellen ooh meeer



2012-09-29 @ 17:47:48
elena

super bra



2012-09-30 @ 00:47:37
JB

MERRRRRRRRRRRRRRRRRRRR



2012-09-30 @ 09:08:10
Romina

Säkert Justin, men jättebra skrivet! ^^



2012-09-30 @ 11:12:53
Julia

Skit bra, mer mer meeer! :*



2012-09-30 @ 12:52:40
Zelma

Snälla kolla min blogg!



Blogg: http://onediirection.blogg.se
2012-09-30 @ 14:41:14
Felicia

Alltså gud va bra! Meeer



Blogg: http://Nattstad.se/feliciadutra
2012-09-30 @ 16:53:02
alwaysbieberfever.blogg.se

MEEEEEEEEEEEEEEEEER :D<33

den äger juuu :D<3



Blogg: http://alwaysbieberfever.blogg.se
2012-09-30 @ 17:34:37
MARIE

asså på gud du e sjukt bra meeeeeeeeer!! <3



2012-10-01 @ 18:24:10




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback