Episode 2 - I'm Bonnie!

 
'' Om du menar killen som ger en kalla kårar och har ett par killar efter sig så.. ja !''. flinade jag.
Hon nickade. '' Jupp! Thats him!''.
Jag skrattade. '' Okej, Krockade in i honom och hans små vänner utanför receptionen!''.
'' Säger bara en sak.. Försök håll dig undan från dem!''.
Jag rynkade mina ögonbryn. '' Varför de?''.
'' Justin och hans gäng är inte att bråka med.. Säger bara det, annars råkar jag väl också illa ut!''. sade hon och mötte min blick. Jag var väldigt bra att läsa av folks uttryck och beteenden!
Hon var rädd? Varför var hon rädd?
Hennes mening började sedan eka i mitt huvud  '' Justin och hans gäng är inte att bråka med.. Säger bara det, annars råkar jag väl också illa ut!!' '' ..?
Vad menade hon med det? Han kunde väl inte vara så farlig.. eller?

 
 
 '' Så.. VIlken lektion har du?''. sade hon lite smått nervöst.
Jag tittade återigen på schema toch mötte hennes blick. '' Engelska, du?''. sade jag.
'' Engelska, ska vi gå tillsammans?''. log hon.
'' Gärna!''. utbrast jag och vi började åg längs korridoren.
Detv ar då jag insåg att jag inte sagt mitt namn, vilket var otroligt pinsamt.
'' Föresten, jag heter Cassandra!''. flinade jag coh sträckte fram handen.
'' Oj, Bonnie!''. sskrattade hon och vi skakade hand.
Vi kom in till sal 26 och vid katedern satt en man med kort brunt hår, med blå skjorta och rätt ung faktist.
Eller snarare rätt snygg faktist, haha!
'' Det där är Mr Leroy, jätte snäll faktist, och jävligt snygg''. viskade Bonnie innan hon gick igenom klassrummet och satte sig längst bak i mitten på en bänk.
Jag gick fram till Mr Leroy och han tittade upp från sitt skrivande.
Klassrummet började genast fyllas av pratande och ivriga elever. Där tog det tysta slut.
'' Hej, jag är ny här..''. flinade jag sedan och han mötte min blick. Okej, han var väldigt snygg.
'' Ja jag ser de! Är du Cassandra Davids?''. flinade han och jag nickade.
'' DEt är jag!''.
'' Här har du skrivbok + läsbok, hoppas du har penna och sudd med dig?''. sade han och gav mig två böcker.
'' Ja det har jag!''.
'' Bra, så det är bara att slå dig ner!''. log han.
JAg nickade som tack och satte mig på den ända tomma platsen snett framför Bonnie.
Allas blickar brände mot min kind. Varför blev jag förvånad. Man är ju själva kändisen när man är ny.
Klassen tystnade då Mr Leroy ställde sig upp och riktade blicken över klassen.
'' Som ni ser har vi en ny elev här, Cassandra Davids, som kommer tidigare ifrån?..!''. log han och nu kände jag hur allas blickar brände på mig.
'' ..- Atlanta!''. sade jag och han nickade.
'' Du hade tur Cassandra vi skulle precis börja på ett nytt kapittel! Och jag anser att-..''.
Mr Leroy slutade prata då klassrums dörren öppnade och han Justin som jag krockat med kom in med en blond kille bakom sig. Damn killen var snygg.
'' Bieber! Lewis! Sena IGEN, har ni ingen klocka på er eller?''. sade Mr Leroy argt.
'' Att du ens orkar bry dig..''. sade Justin stöddigt och hans kompis skrattade dovt.
'' Sätt er, kommer ni försent ännu en gång får ni ännu en kvarsittning!!!''. röt han.
Dem nickade nochalant och började gå genom klassrummet.
Allt viskande började ännu en gång, herregud levde ungarna på viskningar eller?
Jag såg hur Justin började gå längs raden jag satt på och tittade snabbt ner i boken för att ''läsa''.
Han gick hastigt förbi mig och satte sig snett bakom mig. Jag kände hur det började lukta killparfym där Justin precis gått. Ett flin placerades på mina läppar innan jag försökte fokusera mig på lektionen!
 
Jag sneglade bak på Justin som satt bakåt lutad och inte rörde en fena.
Hans blonda kompis satt brevid honom och pratade för fullt!
Jag drog bak håret bakom örat för attt höra vad dem pratade om.
'' Damn den där nya bruden var ju as het! Satsar 100 spän på att hon har stora bröst!''.
Justin suckade frustrerat. '' Förfan Seth håll bara käften..!''. Sedan tittade han mot mitt håll och mötte min blick.
Jag försökte få iväg blicken åt något annat håll men jag var som fast.
Hans vackra ögon var fast klistrade i mina. En rysning for genom kroppen och ett litet leende spreds på mina läppar. 
Snabbt spärrade jag upp ögonen då jag insåg vad jag höll på med.
Jag satt och stirrade in i en killes ögon och log? Vad var det för fel på mig?
Snabbt avbröt jag ögonkontakten och tittade fram på Mr Leroy!
 
ººº
 Jag reste mig upp direkt då klockan precis börjat ringa och slängde en snabb blick bak på Justin och märkte att han kollade på mig.
Jag avbröt blicken och skyndade mig istället ut från klassrummet, ut från honom!

image
 
'' Cassandra vi måste prata!''.sade Bonnie och drog in mig på tjejtoan.
Jag följde hastigt med och lutade mig mot handaftet.
Hon börjde kolla i alla toabåsen om det var tomt vilket det var.
'' Jag såg hur du tittade på Justin..''. sade hon.
'' ooooch?''. sade jag och höjde ögonbrynet.
'' Cassandra.. Nej! Få inget intresse för honom..! Snälla!''. sade hon och tittade bönande på mig.
'' Vadåra? Han är väl precis som alla andra?''.
Hon skakade på huvudet. '' Jag har hört massor med rykten om honom. Han är inte bra för dig. Snälla, blanda inte in honom i ditt liv! Jag har sett vem han är och hur han beter sig! Han är mycket värre än så här Cassandra!''.
'' För det första, rykten behöver inte vara sanna, för det andra vem har sagt att jag ska blanda in honom i mitt liv? Han är bara lite ögongodis! För det tredje, kalla mig Cass!''. log jag och smetade på lite läppglans på läpparna.
'' Cass.. Lova mig, blanda inte in honom i ditt liv, han är problem! STORA problem! Jag vet att vi inte känner varandra,  men trubbel är hans andra namn Cass..''.
Jag nickade. '' Jag kommer inte ha något med honom att göra, jag lovar Bonnie! Tack för att du bryr dig!''. log jag och kramade henne snabbt.
Jag antog att hon inte hade så många att vara med eftersom jag inte sett henne tillsammans med någon, men nu var hon med mig och jag är glad att det var just hon som kom till mig!
'' Men snart börjar min geografi, vi möts vid mitt skåp sen!''. sade jag och började gå mot dörren.
'' okej..'. mumlade hon.
Jag slank ut från toaletten och snabbt fram till mitt skåp för att lämna böckerna vi fått.
Justin och hans lilla gäng sågs inte till någon stans, tack och lov.
Han skrämde mig en anning, han ger mig kallakårar. Men ändå gillade jag de.
Jag skyndade mig gneom korridoren och såg att Justin, Seth och två till killar stå i en klunga vid skåpen lite längre bort.
När dem hörde mina klackar klicka mot golvet kollade dem på mig.  Såklart.
'' Är det hon?''. sade en kille jag såg tidigare idag utanför receptionen.
Seth nickade hastigt och dem alla spekterad emin kropp.
När jag kommit förbi dem hörde jag killen som kallat mig bitch öppna käften!
'' Damn va snyyyygg!''.
Jag tittade äcklat bort och fortsatte gå. Ett skratt hördes från dem och jag suckade.
Typiskt killar.
När jag äntligen hittat till Geografi salen skyndande jag mig in och pustade ut. 
'' Hej är du måste vara..''. började en dam vid kanske 40-50 års åldern med mörkt hår och rött läppstift. 
'' Cassandra Davids!''. fortsatte jag.
Hon log stort. '' Ja precis! Här har du en bok och det är bara slå dig ner på en tom plats!''.
'' Tack!''. log jag och slog mig ned i mitten nästan längst bak.
 
ººº
 
 
 
'' Så elever, den här texten ska två och två lära sig, och förstå den! Sedan läsa upp den, jag har bestämt par! En tjej och en kille, med tanke på karraktärerna i texten! !''. sade Franska läraren Mariette och delade ut var sitt blad med texten på.
'' Hur många lektioner får vi på oss?''. tjöt en kille med lite brunt/oranget hår och rätt mycket fräknar.
'' Till på Fredag, texten ska helst vara flytande!''. sade hon och slog sig ner vid katedern igen.
Jag suckade. Jag sög på franska, men jag skulle iallefall försäka få det så bra som möjligt.
Hon bad oss läsa igenom texten en gång, för att veta vad vi skulle plugga på. 
Det var en text om en ung tjej och en kille som träffades på ett café och fick '' kärlek för första ögon kastet''. 
Sen var det ett par konversationer mellan dem två och en bit text igen. 
Inte mycket, men orden var rätt svåra att utala!
'' Så, jag läser upp paren!''. sade hon. Hon tog på sig sina knallröda glasögon och började läsa upp massor med namn.
'' Cassandra Davids med Eric Vandersen!''. Var det sista hon sa innan hon riktad blicken mot klassen.
Okej, det här var pinsamt! Jag hade ingen anning om vem han Eric var eller hur han såg ut.
Det fanns ett antal killar här inne, och jag visste inte vem.
Jag mötte en killes blick, han hade ljusbrunt hår lite neråt, med ljusa ögon och gulligt leende!
Han log stort och pekade på mig sedan på sig själv.
Jag rynkade på ögonbyrynen men snart blev allt klart. Han var Eric.
Ett skratt lämnade mina läppar innan jag nickade och tittade skamset ner i pappret.
'' Så idag är det måndag, på Fredag vill jag att ni är färdiga! Det är lättast om ni delar upp texten, och tränar lite tillsammans på eran fritid!''.
Jag suckade lite smått. '' tränar lite tillsammans på eran fritid''. ekade i mitt huvud. 
Hade hon tänkt att jag ska träna med en helt okänd kille mhemma hos mig eller honom.
Jo, antagligen!
Klockan började äntligen ringa och det var slut för idag. 
Justin hade försvunnit efter Engelskan, eller så har vi inte samma lektioner? Men jag såg honom verken i korridorerna eller lektionerna.
Ingen av hans vänner heller.
När jag kom utanför klassrummet kände jag någon ta tag i min hand.
JAg vände mig om och där stog Eric.
'' Hej!''. log jag.
'' Hej, jo du, jag har fotbolls träning ikväll och imorgon, men på Onsdag tror jag , om du vill att vi kan plugga hemma hos dig eller mig?''.log han.
Killar med gulligt leende, tummen upp.!
'' Eh.. Aa visst! Vi kan plugga hos mig på Onsdag om du vill?''. flinade jag.
'' Aa det kan vi, föresten du är ny va?''. Jag nickade. '' Japp, känns som att jag är huvudattraktionen på skolan!''.
Han skrattade högt. '' Så är det alltid, kanske ska presentera mig! Eric!''. sade han och sträckte fram sin hand.
'' Cassandra, men kalla mig Cass!''. log jag och tog hans hand.
'' Så, bor du långt här ifrån?''. sade han medans vi gick längs korridoren.
'' Nja gång avstånd!'.
'' Okej, samma ungefär! ''. log han.
Jag nickade. '' Men vi ses väl imorgon?''. Jag niackde. '' Det gör vi!''.
Sedan skyndade jag mig fram till mitt skåp och hämtade min jacka och väska.
När jag stängt skåpet ståg Bonnie där med lite smått läskigt flin på läpparna.
'' Såg att du snackade med Eric?''. flinade hon.
'' Ja, vi ska göra nån läsnings grej tillsammans på Franskan!''.
'' Jasså? Eller är det en bort förklaring för att ni ska gå på en dejt?''.
Jag brast ut i skratt. '' Bonnie!! Nej! jag känner han inte och vi är vänner, visst han är snygg men jag gillar honom inte på det sättet!''.
Hon nickade. '' Synd, han är väldigt snäll!''.
Jag nickade. '' Men du jag måste hem och laga mat. Jenna min syster jobbar säkert och det är min tur att laga mat.!''.
'' Dina föreldrar då?''.
Och där kom frågan jag väntat på hela dagen. Jag visste att den skulle komma. Men inte att det skulle göra så ont.
'' Ehm.. Mamma dog för något år sen och Pappa bröt i hop och jobbade hela tiden över hela världen.. Så det är bara jag och min syster kvar..''. sade jag och tittade ner.
'' Oj! Förlåt!! DEt var inte meningen att ta upp de..''. sade hon medlidande.
'' Det är lugnt, jag måste kunna prata om det så småning om.''. log jag.
Hon nickade och kramade mig, '' Vi ses imorgon, föresten här är mitt nummer!''.
Jag tog emot en liten lapp med ett nummer på.
'' Tack, jag messar dig sen!''. sade jag och började gå mot entren.
Hon gav mig en lätt vinkning innan jag gick ut från skolan.
När jag gick över skolgården såg jag Justin och Seth stå lutade mot en tegel vägg med en varsin cigg i munnen.
Jag tittade snabbt bort då jag insåg att dem sett mig.
Snabbt skyndade jag mig ut ur skolans område och började gå hemåt.
Det var något med Justin som fick mig vilja lära känna honom, den mystiska killen med den spydiga attityden och sexiga blickar.
JAg skakade snabbt av mig tankarna av honom och skyndade mig hem.
När ja gkom in var det knäpptyst, alltså ingen hemma.
JAg gick genast in i köket och kollade vad vi hade i kylen. Inget.
Typiskt.
JAg skrev ett sms till Jenna direkt. '' Finns inge mat hemma, går och handlar om du undrar vad jag är! Kram!''.
SEdan tog jag på mig mina skor och jacka ännu en gång och började gå mot affären som låg ett par gator bort.
'' Jag är hemma!''. skrek Jenna från hallen.
'' I köket!''. svarade jag och hällde up makaronerna och korven på två taldrikar.
'' Åh va gott de luktar, vad är de?''. sade hon.
'' Makaroner och korv!''.
'' Åhv a gott!!''. utrbast hon och jag skrattade.
Vi slog oss ner vid matbordet och började äta.
'' Såå, hur gick interjuven?''.
'' JAg fick jobbet!!!''. tjöt ohon.
'' Va? GRATTIS!''. nästan skrek jag och kramad eom henne.
'' JAg börjar jobba redan imorgon, men..''.
Jag tittade på henne men hon fortsatte inte meningen. '' Men vadå?''.
'' JAg kommer jobba natt väldigt mycket..''.
'' MEn det är lungt, jag klarar mig!''. log jag.
'' Bra, var rädd attdu skulle bli sur..''. mumlade hon.
JAg skakade lätt på huvudet och fortsatte äta.
 
Kvällen spenderades med Jenna och varsin burk Ben och Jerrys.
Så har dem senaste kvällarna sett ut.
Men det var faktsit rätt skönt, men jag måste börja träna snart. Glassen börjar sätta sig på låren och magen.
'' Jag tar och går och lägger mig!''.s ade jag.
'' Godnatt då!'' .sade Jenna.
'' Godnatt!''. sade jag och skuttade upp för trappan till mitt rum.
Jag drog av mig mina kläder och på med ett linne och ett par hotpants innan jag kröp ner i sängen.
JAg skickade iväg ett sms till Bonnie så att hon hade mitt nummer så vi kunde smsa.
Imorgon börjar ännu en dag i helvetet.
Men med Bonnie vid min sida klarade jag det. Hon var annorulunda och snäll. Även fast jag inte känner henne så gillade jag henne.
Tack och lov att det var hon och ingen annan som jag börjat umgås med.
Jag slöt mina ögon för att sedan strax efter somna.

Jaa, Tror ni Cassandra inte släpper in Justin i hennes liv?;)
Tror ni hon lyssnar på Bonnie?;)

KOMMENTERA LOVERS!
 
 
 
 

Kommentarer
Tova

Sjukt bra! Ogillar bara litet att han röker.. Menmen, det är din novell och som vanligt äger den :)



Blogg: http://tovalovgren.blogg.se
2012-09-28 @ 17:58:49
elena

jag älskar denna justin. super bra vill ha flera delar



2012-09-28 @ 21:32:10
Romina

Superbra kapitel!
Jga tro faktist Justin inte är som han ser ut (om du förstår hur jag menar)
Någonting kommer det hände mellan Cass och Justin iallafall. =P



2012-09-29 @ 13:00:49
Anonym

Omg mer!!!!



2012-09-29 @ 13:38:02
Manar

Amazing!!!! Du äger på det här fast du använder lite konstiga ord😁



Blogg: http://biebertimez.blogg.se
2013-06-20 @ 00:34:57




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback