Episode 6 - You want to come?

Jag saknade henne, hennes lena stämma och omfamningar. Tårar började rinna ner för mina kinder.
När det gällde min mamma blev jag som en liten 3åirig flicka som förlorat sin nalle.
Min mamma betydde allt för mig, och nu är hon borta för alltid. Jag klarade  inte ens att besöka hennes grav i Atlanta för jag visste att jag skulle bryta i hop.
Tårarna rann och rann, dem slutade inte. Jag kände hur nån fförsökte få upp dörren men tack och lov stog dörren där.
Jag hröde hur dörren ramlade undan och hur dörren öppnades. Jag orkade inte kolla upp. 
Tårarna bara rann, jag ville bara ha min mamma här.
'' Gå..''. snyftade jag fram.
Persnen kom och satte sig ner brevid mig och la armarna om mig och drog in mig i sin famn.
Min blick for upp och jag vart faktist chockad.
 

 
 
 
 
'' Eric?''. sade jag med hes röst.
'' hey!'. svarade han med ett leende.
'' vad gör du här?'' 
'' tröstar min underbara vän!''. 
Jag gav han ett leende och lutad emig mot hans bröst.
'' tack..''. 
Vi började prata om allting om mina föreldrar och hur mitt liv i Atlanta var. Helt annorlunda mot det här.
Ny stad, Ny Cassandra!
Det hade säkert gått 15-20 minuter innan vi insåg att vi satt på tjejtoan på skoltid.
'' Jag tror jag går hem. Jag orkar inte se Jessicas ansikte något mer idag..''. sade jag och vi reste oss upp.
'' Då följer jag med dig!''. log han.
Jag skakad epå huvudet. '' Nej du ska inte få skolk på grund av mig?''. 
Han log. '' Skiter jag i, har inte missat knappt nån lektion det här läsåret, så två lektioner är okej!''. log han.
''  Eric.. Allvarligt..''. sade jag.
' Jag vill, kom nu! ''. 
Jag nickad eoch tvättade snabbt bort mascaran som runnit sedan gick vi ut.
Det var förvnadsvärt tyst i korridoren, och inte en elev syntes till.
Antagligen för lektionerna börjat.
Vi gick och hämtade våra grejer och började gå mot entrén.
Jag slängde iväg ett sms tll Bonnie att vi drog, på grund av allt drama Jag var säker på att hon förstog.
När vi gick över skolgården kunde jag inte undivka att slänga en blick mot stället där Justin och hans gäng alltid sitter och röker.
Mina ögon spärrades upp när jag såg Justin stå ensam lutad mot tegel väggen med en cigg i munnen.
Hans blick mötte min för nån sekund innan jag snabbt drog bort den.
Han kan tamefan dra till Jessica. Jag vill inte ha något med honom att göra.
Vi började gå mot min gata, tack och lov gick tiden så fort så vi var vid mig på nolltid.
'' här bor jag.. ''. sade jag och lät blicken glida över mitt hus.
'' inte dåligt hus heller!''. sade han och jag skrattade.
'' vadå? trodde du v flyttat in i ett ruckel eller något?''. flinade jag.
Han skakade på huvudet. '' Visste bara inte att ni hade så här mycket med pengar!'. 
 '' Det är mycket du inte vet om mig!''. flinade jag och låste upp och gick in.
Vi tog av oss skorna och jackorna och gick sedan in till köket.
Klockan var bara 14 så vi har igentligen inte slutat än. Igentligen slutar vi 16!
'' Är du hungrig?''. log jag.
Han nickade. '' Vrålhungrig, hann inte äta!''. flinade han.
Jag öppnade kylen och skådade vad vi hade.
'' Omelett?''. flinade jag.
Han nickade. '' Visst!''.
'' Jag ska ha ost och tomat i, va vill du ha?''.
'' samma!''. log han.
Jag tog fram allting och 4 ägg. Sedan stäckte jag två ägg i en platta och la sedan i ett par ostskivor och två tomater, det fick bli hans.
Sedan gjorde jag likadant med min egen och skar upp lite sallad och gurka som vi kunde ha tll.
Jag ställde allt på bordet och mötte Eric's chockade blick.
'' Jävlar va snabb du är!''.
'' Har gått i kockskola ett tag, lärt mig laga mat och sånt.. Med tanke på mina föreldrar..''. sade jag och han nickade.
JAg hällde upp juice i två glas och ställde dem brevid resten av grejerna
Sedan slog jag mig ner mitt emot honom.
Vi började äta i tystnad! Men inte direkt pinsam tystad, skön tystnad!
När vi tit upp var kllockan lite över 3 och vi bestämde oss för att börja plugga.
'' Oj jag kanske ska visa dig runt lite?''. rodnade jag.
'' om du vill!''.
Jag nickade. Jag visade honom vardagsrummet, toaletten nere, baksidan, mitt rum, Jennas rum, gästrummet och andra toaletten.
' Ska vi plugga i ditt rum eller?''. rågade Eric och jag nickade.
Vi gick in till mitt rum ,tack och lov städade jag igår.
Jag slog mig ner i min säng och la mig på mage medans han la sig i soffan med sin bok.
Vi läste igenom texten lite och började översätta ord vi inte frstog.
'' Okej, ska vi göra igenom en gång?''. sade jag.
Han nickade ochbörjade läsa.
'' Allons-nous prendre une tasse de café? ''. ( ska vi gå och ta en fika)
Jag log. hans uttal var så gulligt!
'' Volontiers, mais je n'ai pas d'argent!''. (gärna, men jag har inga pengar), svarade jag och var noga med uttalet.
'' Ne vous inquiétez pas, je vais acheter!!''. (det gör inget, jag bjuder!) svarade han och vi fortsatte igenom hela texten nästan utan problem.
Det var ett par ord som var rätt svåra att utala som vi var tvungna att slå upp på google översätt!
Men annars gick det bra.
Läraren hade rätt, texten var inte svår, men att kunna den utantill var en utmaning!
Vi körde igenom texten ettt tag innan vi bestämde oss för att översätta den så vi förstog bättre.
 
Eric satt och kollade på sin klockan varenda minut, skulle han någon stans eller?
'' eric?''. sade jag och han tittade upp.
'' Aa?''.
Jag log. '' Ska du någon stans?''.
Han log nervöst. '' Jag hade lovat en vän till mig att komma på hans match klockan 19..''. sade han och jag sneglade på klockan på väggen soms tog 17.48!.
'' Jaha..Men.. Du kan gå...'. sade jag lite besviket.
Hade hoppats på att han skulle stanna hela kvällen eftersom Jenna jobbar natt och kommer hem imorgon vid 10.
'' Säkert?''. sade han och packade ihop sina saker.
Jag nickade besviket och titad ener i min bok.
Han reste sig upp och gick mot dörren.
'' Hejdå ,vi ses imorgon..''. mumlade jag.
Han skulle precis gå ut för dörren då han stannade till.
'' Cass?''. sade han och vände sig om.
Jag tittad eupp och mötte hansvackra blå ögon.
'' Aa?''.
'' Vill du följa med?'. sad ehan och jag sken upp i ett leende.
'' Om jag inte är till besvär?''.sade ja goch han log.
'' Absolut inte!''.
Jag reste mig upp och var på väg att gå ut då han stoppade mig.
'' du kanske borde byta om!''. sade han coh tittade på min ljusrsa t-shirt och ljusa jeans som jag bytt om till.
'' varöfr de? Det är väl inge fel på det här?''. sade jag och tittade över min outfitt.
'' Jo.. Till den matchen vi ska till är det de!Du kanske borde sätta på dig något mer.. tufft...Vi kanske drar hem till någon efter!''. sade han.
'' Okej då! För din skull!''. skrattade jag.
Han skrattade och slängde sig å min säng medans jag gick in i min WIC.
Jag tog på mig ett par svarta tigta jeans, sen en lite gråacktigt linne med min svarta skinjaca.
Sedan tog jagpå mig ett par kilklackar.
När jag ändå var i gång passade jag på att locka mitt hår och sminkade mig lite.
När jag var klar tog ja gpå mig min Paris Hilton parfym och gick ut från garderoben.
Eric låg i sängen och spelad epå sin mobil.
'' Duger jag nu?''. log jag.
Han tittade upp från mobilen och hans ögon spärrads upp.
'' Ja! Mycket bättre!''.
Ett leende spreds på mina läppar. '' Bra, ska vi åka klockan är snart 19!''.
Han sprack upp i ett leende men rörde sig fortfarande inte.
'' Hallå? Latmask res dig upp!''. sade jag och han skrattade högt.
'' Din säng är så skön!''
'' Och? Kom nu, jag vill se matchen!''.
Han nickade och reste sig upp från sängen och vi gick ner.
Jag såg vekrligen fram emot att gå på hans kompis match, antagligen var det fotboll då Eric själv var en fotbollsspelare!
 
 
 
 
Vi lämnade mitt hus bakom oss och hoppade in i min bil, jag lät honom köra eftersom jag hade ingen anning om vart vi skulle!
'' Schysst bil också!''. sade han och jag skrattade.
'' Men sluta! Jag har pengar okej? Men jag skryter inte..''. mumlade jag och hoppade in i den  röda snygga bilen.
'' Haha jag skojar bara med dig!''. skrattade han och hoppade in i framsätet.
Han såg helt upphetsad ut när han satt bakom ratten. Som ett litet barn på julafton.
'' Har du aldrig kört en sån här bil eller?''. flinade jag.
'' Nej, faktist inte! Och jag lovar att vara försiktig!''. Jag skrattade. '' Jag litar på dig!''.
Han startade igång bilen och det brummade till. Erics leende blev betyligt större då han hörde det brummande ljudet bilen gav i från sig.
Jag kunde inte låta bli att skratta, killen var så söt!
Han körde ut från min uppfart och började köra längs vägen.
Det var tyst, för tyst. Så jag slog igång radion på lagom volym så vi kkunde prata medans.
Han körde utfrån stan och tittade sedan på mig med ett leende.
Sedan gasade han till och körde ut på motrovägen.
'' Haha du ser så gullig ut!''. fnissade jag.
'' Tack, damn vilken häftig bil Cass!''. sade han och gasade ännu mer så hastighets mätaren steg mer och mer, snart var den på 150!
Jag var sjäkv van i den här farten, då jag själv kör säkert fortare på motorvägar.
Han vände sedan vid en rondell och körde samma motorväg tillbaka.
'' Vad var det där bra för?''. sade jag och han log oskyldigt.
'' Ville gasa på lite, så körde ut på motorvägen!''.
Jag skakade på huvudet och tittad eut genom fönstret.
Han svängde in till höger där det var en stor gammal fabrik, brevid en stor parkering som var full med alla sortes bilar.
Det stog människor lutade mot bilar, mot väggar, pratandes! Men alla med en cigg i munnen.
'' Vad är de thär?''. sade jag småchockat.
Han körde in på parkeringen och log snett mot mig.
'' Jag sa aldrig vilken match vi skulle till, right ?''.
Han hade rätt, han sa aldrig vilken match! Jag bara gissadep åatt det skulle vara fotboll, vilket det inte var.
Eric parkerade bilen på den nästan enda tomma parkeringen och klev ur.
Jag tittade runt på allt folk, vad var det här?
Han gick runt bilen och knackade på rutan. '' Kommer du elleR?''. ropade han.
Jag nickade och öppnade bildörren och klev med skakiga ben ut.
Jag visste inte att Eric gick till såna här ställen? Han såg inte ut som ensån människa.
Han började gå in mot själva entren med snabba steg.
'' Eric!''. ropade jag och stannade.
Han vände sig om och kom fram till mig. '' Aa?''.
'' Vafan är det här?'' sade jag och log gulligt.
-
.
-
'' Kom så får du se!''. sade han och tog min hand.
En suck lämnade min mun. Massa skrik och röster hördes in ifrån.
Vart hade han tagit mig? Var min största fråga!
Jag följde med honom och han drog in mig genom entren.
Folk tittade på oss, både tjejer och killar. Lite läskigt faktist.
Han drog in mig därifrån allt skrik och röster kom ifrån. Det var då jag insåg vart jag var.
Han sneglade bak på mig med ett leende innan jag tittad eupp och såg alla fulla läktare och den lilla ringen i mitten av rummet.
Han hade tagit mig till en boxningsmatch! En fucking boxning¨s match!
Vi slog oss ner i mitten av läktaren på en tom plats, en match var igång med en svart hårig muskel kille, mot en snaggad kille som säkert hade dubbelts så mycket muskler!
'' Eric!''. sade jag.'' Känner du någon som boxas?''. sdae jag lite smått chockat.
'' Aa! Jack, min barndomsvän, man vinner en viss summa pengar om man vinner över motspelaren, och han behöver pengar! Det här är sättet han känar på!''. sade Eric.
JAg nickade. ''Men det är ju farligt?''.
Han ncikad eoch tittade ner. '' Jag vet, han vet det med! Men han har msukler och han är villig att göra vad som krävs för att få pengar att klara sig för!''.
Jag bet mig hårt i läppen, stackars kille! Måste riskera sitt liv för pengar. När jag har hur mycket pengar som helst.
Vi satt där och tittade tills den snaggade killen låg på marken, chockerande! Välldigt!
Dommaren blåste i pipan och båda spelarna ställde sig i mitten.
'' VINNAREN ÄR SKYLAR!''. skrek dommaren och höll upp den adnra killens arm i luften och skriken blev högre.
Dem lämnade ringen och togs emot av antagligen sin tränare eller vänner.
'' När kommer din kompis fightas?''. sade jag och sket i vad dommaren sa.
'' Nu!''.
'' VÄLKOMMEN UPP JACK THE BLACK OCH THE B!''. skrek dommaren och en kille med lite mörk hy och mörkbrynt hår kom upp på scnenen. Rätt söt faktist. 
Antar att han var kanske från Peru eller något liknande, med tanke på hans hudfärg. Jag skådade hans muskelösa kropp under det vita linnet och dem svarta shortsen. Att han förstör sig själv emd att boxas.
En annan kille kom upp på själva ringen, med ett par röda shorts och ett vitt linne, med en handuk runt halsen!
Men hans ansikte var riktat mot marken så jag la ingen uppmärksamhet på honom. 
'' Är han den mörka Jack?''. frågade jag Eric som hade blicken fast klistrad på ringen.
Han nickade. '' Aa, han är riktigt duktig på att boxas, han lär ju vinna öve-..''.
Han avbröt sig själv med att spärra upp ögonen.
'' Eric?''. sade jag och rynkad epå pannan.
Hans blick lämnade inte ringen.
Jag suckade. Sedan började jag skaka på honom. Hans blick lämnade inte ringen.
'' Vad är det?''. sade jag.
Hans blick lämnade äntligen ringen och mötte min.
'' Inget, vi kan gå om du vil.. öh det här är nog inte något för dig..''. sade han nervöst.
Jag rynkade på pannan. '' Vad är det? Varför vart du plötsligt nervös?''. sade jag.
Han tvingade fram ett leende, jag visste direkta tt det inte var äkta.
Jag slängde en blick mot ringen där hans blick varit fastklistrad.
'' Eric.. Allvarligt vad ä-..''. 
Jag avbröt mig själv när jag såg vem som stog i ringen. Det kunde inte vara sant!
 

 
Jag lurade er lite där va? ;) 
Ni alla trodde det var Justin, men det var det inte!;) 

haha, gud va jag älskar er!:') Era härliga kommentarer!:*
Fortsätt så, jag älskar er så sjuuukt mkt!

Men i helgen ska jag tyvärr till min kontaktfamilj, och jag vet inte om det kommer upp något, jag ska försöka skriva det ska jag! Men bilderna kommer bli annorlunda eftersom dem inte har det programmet jag behöver för att göra dem ;) 
Men jag ska försöka, jag älskar er så mycket, glöm inte det!

FÖRESTEN KAN NÅGON GÖRA EN DESIGN ÅT MIG? KOMMENTERA!
 

Kommentarer
helena

LÄNGTAR TILL NÄSTA! O DU ÄGEEEER! :D



2012-10-05 @ 16:16:30
Felle

Ahhh!! du är såå duktigt,försök skriva i helgen pleeeaassee!!! Ännu en gång tror jag att det är justin i ringen hehe,fortsätt skriv!!! <3<3 :D



2012-10-05 @ 16:49:52
MARIE

omg skit bra men fan det bode vara justin som kom in i toan hah men ändå skit braaaa mer <3



2012-10-05 @ 20:36:13
elena

super bra



2012-10-05 @ 20:56:37
Sonja

Har inte orkat kommentera men läser fortfarande!:) jag tror justin står i boxningsringen!! För de va "THE B" så säkert justin!:) vill bara säga att älskar den nya och tycker den förra fick ett bra slut!:) efter slutet kunde de inte hända så mycket mera:) så tummen upp till de!:) älskar den nya novellen !:) iaf änn så länge! Längtar till när justin och cass kommer närmare och händer lite grejjer;) kan du inte göra satt dom har någon fest eller något så dom kör sanning och konka eller ryskaposten?:) hahah eller något! Du är bäst



2012-10-06 @ 00:23:10
filippa

jag brukar inte skirva så mycket i kommentarerna! Men jag går hela tiden in 10 gr till denna sidan för att se om du har skrivit något nytt! snälla skriv idag o imorgon! Alla andra noveller är så overkliga tycker jag. Din är verkligent bäst och den enda man längtar till!



2012-10-06 @ 15:56:09
sophie

meeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!! jagälskardigochdinanoveller! jag längtar till nästa! Jag tror det är justin som är i ringen,den blir lite roligare om eric stöter på henne,kommer bara in med ett förlag,men gillar lite one direction och läser en novell som är jätte bra,kan ni kolla in den? de har bara hunnit med del 1,men det kommer fler!:D



2012-10-06 @ 16:56:34
sophie

www.onediirectiondiary.blogg.se



2012-10-06 @ 16:57:16
Manar

DAMNNN GIRL DU ÄGER PÅ DET HÄR OCH ÅTERIGEN GISSAR JAG ATT DET ÄR JUSTIN I RINGEN



2013-06-20 @ 01:38:23




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback