Episode 29 - '' You scared me!''.

Mina ögon for upp och paniken steg inom mig.
Jag vände mig mo och tog min mobil för att ringa polisen men när min blick gick ut där personen stått var det ingen där.
Min mun föll vidöppen. 
Halucinerade jag eller?
Jag sprang till sängen och slog mig ner. 
Hade det stått någon utanför mitt fönster?
Jag hörde hur någon knackade på mitt fönster, mitt hjärta började dunka fortare och fortare.
Det knackade ännu en gång.
Vad skulle jag göra? Tänk så är det Cain? 

 
 
 
Jag gick nervöst fram till fönstret och drog sagta bort gardinerna.
En lättnad sköljde genast över mig.
Jag öppnade sedan fönstret och mötte dem underbara ögonen.
'' Justin? Du skrämde mig!''. sade jag.
'' Kan jag få komma in?''. sade han.
Jag bet mig i läppen och nickade.
Jag backade bak och lät han komma in och ställa sig framför mig.
'' Vad gör du här?''. sade jag nervöst.
'' Jag.. J-jag.. ''. sade han nervöst. '' Någon smsade en bild på dig i underkläder. Jag var tvungen att se så du var okej!''. sade han.
Jag bet mig hårt i kinderna för att inte le.
'' Jag såg någon utanför mitt fönster. Ungefär precis innan du kom.''. mumlade jag.
'' Den jäveln!''. muttrade Justin.
'' Men jag är okej, han har inte gjort mig illa!''. sade jag och slog mig ner på sängen.
'' Bra..'. sade han och slog sig ner i sängen.
Det var tyst. Jag visste inte vad jag skulle säga.
'' Tack-.. ''. sade jag.
Han tittade frågandes på mig. 
''..- för att du tittar till så jag är okej..''. 
Han nickade. '' Det är lugnt. Är bara orolig!''.
'' Ska du verkligen gå på balen? ''. sade jag och kunde itne undgå att le.
Ett leende spreds på hans läppar. '' Ja, är fan tvungen. Jessica tvingar med mig och jag vill ju skydda dig mot alla äckel som kommer vara där!''. 
'' Du behöver inte gå! Liam kommer ta hand om mig!''. sade jag.
JAg såg hur hans käke spändes.
'' Någon måste skydda dig mot honom om han gör något eller hur?''. 
Jag bet mig i läppen och nickade. 
'' Fattar inte att jag ska gå på en fucking bal. Första gången i mitt liv.''. mumlade Justin.
Jag skrattade till. '' Det kommer bli kul att se dig i kostym..''. 
Han log och tittade djupt in i mina ögon. Jag blev som paralyzerad. 
Automatiskt närmade jag mig hans läppar. 
När våra näsor nuddades och våra läppar var på väg öppnades ytterdörren på nedervåningen.
'' CASS! BONNIE ÄR HÄR!''. skrek Jenna.
'' Shit!'. utbrast jag och reste mig upp.
'' Ska jag gå?''. sade Justin.
Jag nickade. '' Ja, Bonnie får inte se att du är här, hon kommer flippa ur!''. 
Han reste sig upp och gick fram till fönstret med mig efter.
'' Sköt om dig Cass. ''. sade han och drog in mig i sin famn.
Jag knep ihop med ögonen för att inte gråta.
'' Jag lovar.''. sade jag mot hans bröst.
Han pussade mig mjukt på pannan innan han klev ut genom fönstret och ner för stupröret.
Dörren intill mitt rum öppnades och jag skyndade mig att stänga fönstret.
'' Hej!''. utbrast bonnie med händerna fulla med kassar.
'' Hej på dig!''. sade jag och tog hennes kassar och la dem på sängen.
'' Du ser helt slut ut, hur är de?''.
Jag tvingade fram ett leende. '' Bra!''. 
Sedan packade vi fram allt ho köpt. 
Nutella, jordgubbar, chip, cider, godis,allt möjligt. Det såg så gott ut!
'' Okej, vilka filmer ska vi se?''. utbrast Bonnie.
'' hm.. The last song? The Notebook? ''. 
Hon nickade. '' Jag har massa filmer med mig som vi kan välja mellan!''. 
Jag log. '' bra!'.
 
Bonnie slog igång The Notebook först, och vi tröck i oss allt möjligt.
Det kändes som jag skulle sprängas.
Det ända jag kunde tänka på var Justin, jag saknade honom något så otroligt.
Men vi var inte menade för varandra. 
Ett par tårar började rinna ner för mina kinder men jag var snabb med att tårka bort dem.
 
MÅNDAG:

Det var måndag och jag hade precis vaknat och tagit en dusch. 
Bonnie hade sovit hos mig tills igår, då hon åkte hem och jag kollade på film med Jenna hela dagen.
Idag var det en ny dag på en ny vecka. Och på fredag är det Balen. 
Jag hade inte ens köpt klänningen en. Jag måste göra det idag. Innan alla tar slut.
Snabbt klickade jag in ett sms till Bonnie.
'' Vi köper våra klänningar idag? xx''. 
Och strax efter svarade hon.
'' Shit, hade glömt det! Ja verkligen! x''. 
Jag drog på mig ett par jeans och en långärmad tröja och plattade sedan mitt hår.
Sminkningen idag vart normal, mascara och fondation.
När jag var klar tog jag min väska och mobil och gick ner.
Jenna satt i köket och åt på sin macka coh drack kaffe när jag kom ner.
Som vanligt.
'' Godmorgon!''. sade jag.
'' Godmorgon!''. log hon.
Jag gjorde i ordning en macka till mig och lite oboy innan jag slog mig ner mittemot henne.
Vi började genast prata om hur jag skulle göra med ' Justin Situationen '.
Såklart hade jag inte berättat för henne att han kommit in genom mitt fönster i lördags, det skulle bara tas fel.
Det tutade till utanför. Bonnie var här.
'' Min skjus är här, vi ses sen!''. sade jag och skuttad eut till hallen.
'' Det gör vi!''. skrek Jenna .
Jag drog på mig mina convers och tog på mig min skinjacka innan jag tog min väska och gick ut.
Snabbt hoppade jag in i Bonnie's bil och gav henne en snabb kram.
'' Vi måste bara klara oss igenom skolan innan vi kan köpa våra underbara klänningar!''. flinade hon.
Jag nickade. '' Om jag hittar någon snygg, annars blir det den blåa!''. 
'' Alla klänningar där inne passade dig Cass, du har inget att oroa dig för!''. sade hon och log.
'' Tack B!''. sade jag och log.
Hon körde sedan ut från min uppfart och mot skolan.
På något sett var jag nervös över att träffa Justin. Det har jag aldrig varit förut.
Men nu var jag det.
Något så otroligt.
 
 
När hon äntligen parkerat bilen på skolans parkering gick vi ut och möttes av Liam.
'' Tja tjejer!''. sade han och skrattade till. 
'' Hey Liam!'. flinade jag och kramade om honom.
'' Hur har eran helg varit?''. 
'' Helt okej, din?''. sade Bonnie.
'' Helt okej, varit lite med grabbarna och så!''. 
VI nickade innan vi gick tillsammans över skolgården.
Det var knappt nåogn som tittade på oss, riktigt skönt. Jessica och hennes gäng stog och snackade och märkte inte ens att vi kom.
Vi gick in till korridorerna och fram till våra skåp.
Engelska med Mr Leroy. Våran ända heta lärare på skolan. Resten är säkert över 40-45 år gammla. 
Så kommer han runt 30-35. 
Men det var rätt skönt med en omväxling.
Jag öppnade mitt skåp och lämnade min väska coh tog mina böcker.
Liam dök upp om min sida med ett brett leende.
'' Så, jag undrar om du har någon dejt till balen?''. flinade han.
Jag kände hur Justins skåp öppnades bakom mig och paniken steg inom mig.
'' Nope!''. sade jag och log milt.
'' Lust att gå med mig? Har köpt två biljetter!''. sade han och höll fram två långa biljetter.
Jag hörde hur någon suckade till bakom mig.
När jag sneglade bak såg jag Justin stå med huvudet innanför skåpet.
'' Visst!'''. 
'' Bra, men jag måste springa till lektionen, vi ses!''. sade han och gav mig en snabb puss på kinden innan han sprang genom korridoren.
Snabbt stängde jag mitt skåp och gick mot Bonnie. 
 
Timmarna gick och det var dags för lunch, sen slutade vi.
Varför? Jo, för vår lärare vi har i dem två sista lektionerna, teknik och geografi är sjuk. 
Och ingen annan lärare kuknde hoppa in, så jag och min klass får sluta.
Vilket var riktigt skönt.
Då kunde jag köpa en klänning tidigare.
'' Ska vi äta på skolan eller någon stans i stan?''. sade Bonnie.
'' Stan?''. 
Hon sken upp i ett leende. '' Tack, hatar skolmaten!''. 
Jag log. '' Jag med!''
Vi började gå över skolgården ut mot parkeringen.
Jag sneglade mot Jessica och hennes hundvalpar som stog och pratade i telefon, och bakom dem stog Justin, Roy och Seth med varsin cigg i munnen.
Justin mötte min blick i nån sekund innan jag tittade framåt.
Snabbt hoppade jag in i Bonnies bil och strax därefter hoppade hon in.
Hon tittade frågandes på mig men jag bad henne bara köra.
När vi kom till stan parkerade Bonnie bilen direkt utanför affären så vi kunde slänga in klänningarna där.
Vi gick nervösa in i affären tack och lov var det inga kunder här utom jag och Bonnie.
Bonnie gick genast fram till klänningarna.
Hon började genast leta efter en klänning, tydligen ville hon inte ha den oranga utan en blå.
Jag gick längs dem svarta klänningarna, sedan dem vita, sedan dem gröna. 
Ingen föll mig för smaken.
Min blick åkte upp till en docka som stog lite längre in i rummet med den klänningen Jessica prövat.
Mina ögon började glittra, jag älskade klänningen.
Men köper jag den kommer Jessica döda mig. Eller stycka mig snarare, kanske till och med toterar mig.
'' Gillar du den?''.sade en röst.
Jag vände mig om där stog tjejen från kassan.
Ett stort leende srpeds på mina läppar. '' Jag älskar den..''. 
'' Köp den?''. föreslog hon.
Jag skakade hastigt på huvudet. '' Jessica skulla ha den, hon kommer döda mig om  jag köper den!''. 
Kassörskan skrattade. '' Hon är inte här eller hur? Jag kommer inte säga att du köpte den!''.
Jag bet mig i läppen. '' Jag vill så gärna ha den..''. mumlade jag.
'' Köp den då, jag såg när du prövade den här om dagen, den passade dig mycket bättre än på hon Jessica!''.
Jag kunde inte undgå att le.
'' Bonnie!''. ropade jag.
Hon dök upp på min sida. 
'' Aa?''.
'' Tycker du jag ska köpa den här?''.
Hon lgo busigt. '' Gör det, Jessica kommer få spader, rör hon dig rör jag henne!''. 
Ett högt skratt lämnade mina läppar. 
'' JAg tar den!''. 
Kassörksan tog av klänning från dockan och hängde in den i en sorts plast grej så den inte skulle bli smutsig.
Bonnie hade besämt sig för en blå axelbands-lös klännign som passade henne riktigt bra.
När vi betalat våra klänningar som var oerhört dyra tackade vi kassörksan och gick ut från affären.
Min klänning kostade dubbelts så mycket som Bonnie's, och Bonnie's klänning var ritkigt dyr.
'' Ska vi lämna klänningarna i bilen och gå och leta efter lite accesoarer?''. frågadE Bonnie.
Jag nickade.
Vi la in klänningarna i bilen och började sedan gå längs gatorna.
Innan dagen var slut hittade jag ett par svarta pumps med nitar på, och sedan lite smycken som passade till klänningen.
Jag längtade så himla mycket till balen. 
Sen längtade jag till att få se Jessicas min när hon ser att jag har på sig hennes klänning.
Strax efter 5 skjusade Bonnie hem mig för jag var tvungen att äta sen plugga till provet imorgon.
När jag kom innanför dörren kände jag lukten av kyckling och klyftpotatis.
'' Hallå!''. ropade jag,
'' Bra du kom precis till maten!''. ropade Jenna från köket.
'' Ska bara lämna min klänning!''.sade jag och gick upp till mitt rum.
Jag hängde upp klänningen på min garderob och ställde accesoarerna nedanför och sprang sedan ner.
Jag slog mig ner vid bordet och började käka.
'' Hittade du en klänning?''. frågade Jenna.
Jag nickade. '' Aa,den var perfekt!''.
'' Får jag se?''. log hon.
'' På fredag!''. sade jag.
Hon nickade. '' Oavsett vilken klänning du bär är du alltid lika fin!''. 
Jag log stort. '' Tack Jenna!''. 
Vi åt upp maten, och hjälptes sedan åt att plocka undan innan jag gick upp på mitt rum och pluggade.
Jag önskade bara dagarna kunde gå fortare.
 
DAGEN EFTER:
 
När jag väl kom till skolan stog Jessica och skrek på sina hundvalpar med allas blickar på sig.
Bonnie och jag gick sagta förbi för att lyssna varför.
'' JAG BAD ER ERA SNOR UNGAR ATT KÖPA KLÄNNINGEN I GÅR MORSE, NU HAR NÅGON ANNAN KÖPT DEN!''.skrek hon.
Både jag och Bonnie brast ut i skratt.
'' Förlåt Jessica!''. sade den ena.
'' JAG TAR INTE EMOT FÖRLÅT, NI ÄR TVÅ MISSLYCKANDEN, ATT JAG ENS UMGÅS MED ER!''. skrek hon argt.
'' JEssica, vi lovar att hitta än bättre klänning!''. sade den andra.
'' Det hoppas jag!''. sade hon bitchigt och gick iväg. 
 
image
 
Det jag blev chockad över var att hennes hundvalpar sprang efter henne.
'' Hon kommer flippa ut när hon ser dig i klänningen!''. skrattade Bonnie.
'' Japp, det måste någon filma!''. fnisssade jag.
'' Verkligen!''. flinade Bonnie.
Liam stog borta vid Eric och hans kompisar och snackade, jag blev förvånad att se en cigg i Liams mun.
Rökte han också?
Liam tog upp sin mobil och tröck den mot örat och vände ryggen mot oss.
Han hade antagligen inte märkt oss.
Jag smög upp bakom honom coh skulle precis skrämma honom då något han sa fick mig stanna till.
'' Ja, fuck bro jag sa att jag skulle vänta tills efter den där jävla fucking balen!''. sade Liam.
Jag rynkade på pannan.
'' Hon är bara en äcklig ful hora som ska få igen efter det hon gjorde mot-..''.
''..- Liam!''. sade Eric och puttade till hans axel.
Liam vände sig om och mötte min blick.
'' Måste lägga på, vi ses sen!''. sade han och la på.
'' Hej!''. sade jag och log mitlt.
'' Hej!''. sade han coh log stort.
'' Vem pratade du med?''. sade jag.
'' Min polare, hans tjej.. öh.. var otrogen mot honom och hon ska tydligen på balen på fredag.. Så. Jag ska prata med henne!''. sade Liam nervöst.
Jag rynkade återigen på pannan. '' aha okej, men vi går fortfarande va?''.
Han nickade med ett stort leende. '' Självklart!''. 
'' Bra, hänger du med oss in? eller stannar du här?''.
Liams arm gick om mina axlar. '' Jag följer med er!''.
Jag log stort innan vi gick in till korridorerna.
Jessicas avundsjuka blick drogs efter oss.
Ett skratt lämnade mina läppar.
'' Han får du inte!''. tänkte jag medans vi gick längs korridoren.
Jag kramade om Liam innan vi skildes åt och gick till våra skåp.
Jag öppnade mitt skåp och tittade på schemat. Idrott. 
Tack och lov hade jag glömt väskan med idrottskläderna i skåpet förra veckan.
Jag böt väska och gick sedan snabbt till Bonnie.
'' Tagga idrott!''. 
Hon flinade. '' Usch, vi har vollyboll!''.
Ett busigt leende spreds på mina läppar.
'' Åboy, vad hade du tänkt göra nu Cass?''. skrattade Bonnie.
'' Det får du se om jag har turen med mig idag!''. 
Hon himlade med ögonen och vi gick tillsammans till idrotts-salen.
VI gick in till omklädnings rummet och öppnade varsitt skåp.
Jag drog av mig mina kläder och snabbt på med mina svarta träningsbyxor och mitt linne.
'' Klar?''. sade jag och kollade på Bonnie som knöt sina skor.
'' Strax!''. 
Jag nickade och tog på mig lite parfym. 
Medans jag väntade skådade jag hur Jessica stog och bättrade på sminket. 
Herregud, att hon sminkar sig innan hon ska ha idrott?
'' Klar!''. sade Bonnie.
Jag nickade och stängde mitt skåp innan vi gick tillsammans ut till idrottssalen!
 
Vi slog oss ner med alla tjejerna i klassen på en bänk, och bänken brevid satt tex Justin och Liam.
Fast på varsin kant, varför blir jag förvånad?
Våran idrotts lärare kom ut på planen och höll i en vit vollyboll.
'' Så, idag ungdomar ska vi köra vollyboll!''. sade han.
En suck lämnade allas munnar utom min. 
'' JAg delar in er i två lag, och inga sura miner då får ni F!'. sade han.
Han delade in alla i två lag.
Jag hamnade med Justin, Kate, Nolan, Jasper, Klinton, Carmen, Nellie, Roy och Josh! 
Bonnie vart frustrerad för hon fick dela lag med Jessica. Hon som alltid ska bestämma.
Jag ställde mig med mitt lag på ena sidan och mötte Bonnies irriterade blick.
'' Hjälp mig!''. mimade hon.
Ett fnitter lämnade min strupe.
Idrottsläraren slängde bollen till Manda på andra sidan och hon sköt direkt över den till min sida.
Kate slog smidigt över den till andra sidan där Eric slog över den hit.
Justin och Nolan slängde sig båda mot bollen men Justin han slå till den före.
1-0 till oss.
Jag sprack upp i ett stort leende och mötte Justins blick.
Bonnie sköt över bollen mot mitt håll. Jag sköt direkt över den och seth sköt hårt tillbaka.
Men tack och lov han Carmen skjuta över bollen.
Liam sköt över bollen på vår sida, jag fokuserade med blicken på bollen och slängde mig efter den.
Men i samma sekund slängde sig någon annan också efter bollen så vi båda krockade.
Jag han precis slå till bollen innan jag for i marken över den andra personen.
Ett högt stön lämnade personens strupe.

 
Hmmmm, vem kan det vara? ;) 
Vad tror ni Liam har för sig? ;) 
Och hur tror ni Jessica reagerar när hon ser Cassandra i hennes klänning?;) 

KOMMENTERA!
 
 
 
 

Kommentarer
eeelit.blogg.se

Mer! :D



Blogg: http://eeelit.blogg.se/
2012-11-29 @ 18:17:22
emma

Justin kanske? men cass e ju knäpp,klart att han mena henne!



2012-11-29 @ 18:44:51
emma

asså menar att liam pratade om henne i telefon!



2012-11-29 @ 18:45:30
Anonym

SNÄÄÄLLAAAA KAN DU LÄGGA UT ETT IMORRN ? JAG GÖR VAD SOM HÄLST ! MULAR MIG SJÄLV MED 2 TON SNÖÖ! GIIVVEE MEE MOORREEEE ! <3 :D



2012-11-29 @ 19:07:01
Linn

MEEEEEEEEEER NUUUUUUUUU!!! <3<3<3<3



Blogg: http://teamelc.blogg.se
2012-11-29 @ 19:16:02
Zelma

Liam e säkert med i Cains gäng



Blogg: http://onedirectiondiary.bloggplatsen.se
2012-11-29 @ 20:11:58
Emelie

Jätte bra! <3



Blogg: http://bieberrstorys.blogg.se
2012-11-29 @ 20:33:25
Anonym

Omg mer ! Jag tror att det är justin elr hoppas iaf !! Puss mer?



2012-11-29 @ 20:58:11
Amanda

Mer! Mer! Mer! Mer! Mer!
Jag kan inte hålla mig. Så fort jag har läst ett kapitel får jag abstinens! Du är så duktig!



2012-11-29 @ 21:07:44
Matilda

Jag tror det är Justin! :)
Och Liam är med i Cains gäng
Och Jessica kommer hälla bålen över Cass :)
Men sjukt bra annars! Kraaaaaaam



2012-11-29 @ 21:19:27
Sofiaaa <3

Meer!! Sjukt braaa!!!! :D



Blogg: http://Biebercrew.blogg.se
2012-11-29 @ 21:41:08
alia

Vill ha ngt från justins perspektiv! jätte bra del o uppdatering annars:)



2012-11-29 @ 22:28:33
Sonja

Åh! Så fort jag ser de sära sträcket blir jag ledsen typ:( vill bara fortsätta oh läsa!!:o men sjukt bra iaf!:) fast nu tycker jag de är på tiden att justin ich cass blir tsm eller ja sams osv!!:)



2012-11-29 @ 22:46:02
Anonym

Omg!!! Du gör så hela jag skakar :O



2012-11-29 @ 23:55:00
roza97

Omg... Liam är på cains sida jag känner det på mig!!! Och har ingen aning och vem cass hamnade över??? Nästa kapitel ikväll, please!!!?!?!?!?! :)



2012-11-30 @ 15:50:46
Romina

Jag tror Liam är med i Cains gäng och att han försöker få med Cass dit. Jessica kommer flippa ur. Haha



2012-11-30 @ 16:16:30
Emilia

Jag tror absolut att Liam är med Cain och gänget för så som han pratade , pratade cain och dom + att jag tror att han menade henne det han sa i telefonen!



2012-11-30 @ 19:22:33
Amanda Bieber<3

Men hallå.. e Cassandra otrogen eller, hon håller liksom på med både Liam och Justin.. förvirrande o.O Ändå bästaaa <3



Blogg: http://jdbnoveller.blogg.se
2012-11-30 @ 23:36:38




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback